Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

4G netti pätkii toistuvasti

Huawein B715s-23c hukkaa nettiyhteyden toistuvasti. Tää laite on ollu käytössä vajaa puol vuotta ja ensimmäisen kuukauden aikana se pätkäs pari kertaa. Nyt se pätkii toisinaan jopa useita kertoja päivässä.

Laite hukkaa ulkoisen internetyhteyden yhtäkkiä kokonaan. Bootti tai taajuusalueen vaihtaminen palauttaa netin ja ulkoinen IP -osoite muuttuu useimmiten. Taajuusaluetta vaihdettaessa (LTEWatch) yhteys palautuu muutamassa sekunnissa. Taajuusalueen voi 'vaihtaa' jo käytössä olevaan ja tämäkin palauttaa nettiyhteyden muutamassa sekunnissa.

Olen kokeillut erillaisia conffeja, ja nähtävästi pelkällä ipv4:llä yhteys saattaa olla stabiilimpi. 1800mhz on selkeästi stabiilimpi, mutta hitaampi. 2100mhz taajudella yhteys on about singaalitasoiltaan samaa laatua tai parempi, mutta pätkii paljon enemmän.

Tää laite on mahdollisesti ollu aikaisemmin käytössä ja palautettu DNA:lle. Laitteessa ei ollu default-asetukset kun tämän sain. Tähän piti tehdä ns. factory reset et siihen pystyi kirjautumaan default-salasanalla.

Asun paikassa missä singnaalitasot ja laatu on suteellisen hyvä. Ruuhkaa todennäköisesti on, mutta latenssit ja siirtonopeudet ovat aina olleet ok. 15-30Mbs sekä up että down ja 30ms pingi testisetvereihin.

Signaalitasot ja laatu 1800mhz:
https://drive.google.com/open?id=1bys2yaw0Uwa7wCSItqOHN87S878yQYGD

Tää pätkiminen on ongelma kun tekee esim. etätöitä linukalla remote mounttien ja vpn -yhteyden läpi.

Kommentit

  • Moikka Petri!

    Olethan yhteysongelmissa yhteydessä suoraan asiakaspalveluun p.044 144 044 niin saamme tiedot verkon puolelta ja esim. mahdollisen tukiasemaongelman selvittäminen onnistuu. Yhteysnopeuden tai pingin osalta yhteydessä ei päällisin puolin vaikuta olevan vikaan, joten ongelma voi olla mokkulassa tai syvemmällä verkon puolella.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • 4G LET -verkko ei ole täysin ptäkimätön verkko, sillä onhan kysymyksessä langaton tekniikka, jota koskee mm. etäisyys, DNA-aseman ruuhka, verkkosivun/palvelimen ruuhka, este DNA-aseman ja käyttöpaikkasi välillä ja laitteet ym.

    Kotikäyttöön suosittelen kiinteää kaapelimodeemi laajakaistaa, ja jos sitä ei ole, niin DLS/VDLS myös ok - tai se oikea kuitu ja aito. Sitten toimii.
    Asiakas 1M
  • Täällä ihan sama ongelma molemmissa laitteissa. Meillä 1kpl 50 meganen ja 1kpl 100 meganen 4G yhteys. Molemmat pätkäisee yhteyden tukiasemaan useammam kerran päivässä ja tuolloin nettipeli menee poikki ja peli on piloilla. Onko noissa tukareissa joku resetti tai säästötila johon ne menee välillä?
    Vaihdettiin kiinteästä juurikin 4G:hen nopeuksien takia. Oli aiemmin 8 megainen kiinteä linja mutta ei se riittänyt mihinkään meidän taloudessa ja nopeamapaa tänne ei saa vaikka asutaan taajamassa. Todella surkeata että 8 megainen on nopein kiinteä kaista alueella. Voisitte uusia noi kaapelit maahan nykyajalle. Valokuitu maksaisi maltaita itse hankittuna. Valitettavasti noista toosista on 2 vuoden soppari.
    Tate
  • Joo, täällä pätkinyt kans useamman päivän. Huomannut saman puhelinverkossa kun koittanut vaihtaa että sais työt valmiiks (mutta samassa 4g verkossa on samat ongelmat..)

    RSRQ
    -13dB
    RSRP
    -84dBm
    SINR
    5dB

    Eli heittoa on ja pätkii yllättävänkin usein.
    Niko
  • Sama ongelma täällä, pätkiminen alkoi viime viikolla ja tuntuu vain pahenevan koko ajan.

    Modeemina Huawei 715b viimeisellä firmwarella joka on toiminut tähän asti moitteetta mutta nyt etätyöskentely on yhtä tuskaa kun VPN yhteys katkeaa jatkuvasti (noin 30 min välein) ja kaikki etätyöpöytäyhteydet jäävät auki...
    Tero
  • Sama ongelma Lahdessa, vähän väliä pätkii tällä hetkellä
    Weikko
  • Jos yhteyksien kanssa on ongelmaa niin kannattaa aluksi katsoa ohjeet sivuiltamme https://www.dna.fi/tuki-netti. Jos ongelmaan ei kuitenkaan itse löydä syytä ja korjausta niin olettehan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että pääsemme tutkimaan tilannetta tarkemmin ja saada yhteydet toimimaan niin kuin pitääkin, kiitos!

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Joo tämä nyt vaan tuntuu olevan DNA ominaisuus.
    Itsellä ollut jo hyvän aikaa DNA:n 4g yhteys ja joskus se toimii yhtäjaksoisesti parikin viikkoa joskus alle päivän.
    Asialle ei yksinkertaisesti asiakkaan näkövinkkelistä voi mitään kun yhteys katkeaa niin ainoa mitä voit tehdä on muodostaa se uudestaan jonka jälkeen se taas toimii sen minkä toimii.
    Sirre

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.