Siirry uusimpaan kommenttiin

Aiheettomat veloitukset varattuäänestä Telian liittymiin 26.5. – 1.6.2021 soitettaessa

Telian verkossa oli vakava häiriö 26.5. – 1.6.2021, jolloin varattuäänestä veloitettiin puhelumaksut soitettaessa Mini-, Prepaid-, Sopiva-, Säästöpaketti-, Yhteys puhelimeen- ja Yhteys Rajaton-liittymiin.

Hyvittääkö Dna automaattisesti nämä virheellisesti veloitetut puhelut?

Vai onko jokaisen, joka on soittanut edellä lueteltuihin liittymiin 26.5. – 1.6.2021 ja saanut varattuäänen, tehtävä reklamaatio Dna:lle liittymäkohtaisesti?

Vika ei koskenut Telian Dot, Kotinumero-, Kotipuhelin-, eikä Yhteys mukaan-liittymiin soitettuja puheluita.
irritus Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • En tiedä koskeeko samaa asiaa.
    Soitan DNA numerosta telian numeroon xxx xxxxxxx

    Hälyttää parikertaa ja sitten alkaa kuulumaan vaan piip piip piip piip.??? Sen jälkeen menee kokonaan poikki.

    Monta kertaa koittanut,aina vaan sama homma.
    BQ24
  • Eihän puhelun vastaanottaja ole, mahdollisesti epähuomiossa, lisännyt numeroasi puhelimensa estolistalle?

    Tosin, Telian verkkokaan ei ole vielä täysin kunnossa. Esimerkiksi tiedote ”numeroon ei saada yhteyttä” ei toimi vieläkään, vaan sen tilalla on nyt varattuääni. Onneksi 2.6. alkaen sentään maksuton, kuten pitääkin.

    irritus
  • Niin,se tuli kyllä mieleen,jos on esto mennyt päälle.
    Silloinhan se menee poikki muutaman piippauksen jälkeen.
    BQ24
  • Hei irritus! En löytänyt Telian sivuilta mainitsemaasi vikaa koskevaa häiriötiedotetta.

    Suurimmalla osalla on nykyään käytössä puhepaketilliset liittymät, joten puhelut menevät sen piikkiin. Jos kuitenkin käytössä on liittymä, jossa puhelut veloitetaan käyttömäärän perusteella, ja laskulla huomaa virheitä, tulee näistä olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Telian häiriötiedotteesta ei käy ilmi puoltakaan vian vakavuudesta:
    https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_307123645&lang=fi

    Paremman kuvan tilanteesta saa seuraamalla Telian keskustelupalstan viestittelyä.
    Telian asiakaspalvelullakin on ollut puutteita vian laajuuden hahmottamisessa. Reklamoidessani Telian liittymässä olevia ylimääräisiä veloituksia asiakaspalvelu oli aluksi siinä käsityksessä, että vika koski ainoastaan omaan vastajaanumeroon soittamista.

    Mutta ei, vika oli maailmanlaajuinen ja koski mistä hyvänsä liittymästä aloitusviestissä manittuihin Telian liittymätyyppeihin soittamista, ei pelkästään vastaajiin suoraan soittamista.
    irritus

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.