Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Liittymän aktivointi

Hups.. menin aktivoimaan liittymän eikä ole vielä uutta simmiä?

Kommentit

  • Moi Mari!

    Mikäli kyse on numeronsiirrosta, käytäthän vanhaa sim-korttia niin kauan kuin se toimii. Saat vaihtoajan tekstiviestitse.
    Sim-kortin aktivointi käynnistää numeronsiirron.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Pitäisi aktivoida nettiliittymä mutta tilausnumeroa en ole saanut minnekkään?
  • Hei Ville!

    Oliko kyse nyt tarkemmin mistä nettiyhteydestä ja mitä kautta olet tilannut yhteyden?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Lakkaako vanha liittymä toimimasta heti kun olen aktivoinut liittymän.
    Mika
  • Hei Mika!

    Oletko siis siirtämässä numeroasi toiselta operaattorilta DNA:lle? Tässä tapauksessa vanha liittymä ei heti lakkaa toimimasta, vaan numeronsiirto vasta käynnistyy, kun aktiovoit tilauksen. Numeronsiirto vie kokonaisuudessaan 14 vuorokautta ja saat tekstiviestillä tarkempaa tietoa prosessin etenemisestä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Eli minulla ollut vuosia DNA:n laajakaista lisänopeus (100Mb) ja siihen kytkykauppana edullisesti tullut 4g liittymä (tablettiin) ja prepaid puhelinliittymä (DNA Arvo, mikä lie nykyään nimeltään). Nyt kun tuli asunnon muutto eteen, ja uusi asunto sisältää Telian nettiliittymän (10mbit), niin noiden nykyisten DNA-littymien tilalle DNA asiakaspalvelija vakuutti ostamaan DNA Rajaton 4 G Teho Extra -liittymän. Edelliset liittymämaksut maksettu ja linjat auki 31.1.2019 asti. Mutta kuulemma voisin ottaa tämän DNA:n nimihirviö liittymän käyttöön jo aiemmin, heti kun sille on tarvetta. Uudessa liittymässä puhelinnumeroni luvattiin pysyvän samana kuin ennenkin DNA-prepaid liittymässä on ollut.


    Uuden liittymän tilausnumero ja sim kortit on toimitettu jo joulukuussa minulle. Nyt kun DNA Arvolla (prepaid puhelinliittymäni) on alle 1e saldoa, niin ajattelin, että on hyvä aika aktivoida uusi liittymä. No eihän se mitään tietenkään onnistu....Tilausnumero varmasti oikein....syötetty tilausnumero ja pankkitunnistukset vähintään jo kymmeneen kertaan, useampana päivänä, äsken yritin juuri viimeksi. Yritetty eri laitteilla (missään ei sanottu millä laitteella pitää aktivoida tai onko sillä väliä)...., myös sillä missä on uusi sim-kortti (käytetty wlan-yhteyttä tietenkin, kun mobiililittymää ollaan yrittämässä vasta avata...)...aina tyssää pankkitunnusten syöttämisen jälkeen siihen, että ohjautuu DNA-sivulle "aktivointi epäonnistui", jossa luetellaan hevonpaskan syitä epäonnistumiselle
    1. tilausta ei vielä lähetetty (no on kyllä saatu ja vastaanotettu!)
    2. tilaus jo aktivoitu tai peruutettu (ei kumpaakaan!)
    3. pankkitunnuksilla aktivoinnin suorittaa joku muu kuin sopimusasiakas tai tilaaja (no ei suorita, kun minä ihan itse!)

    Asetukset, jotka oli tuolla aiemmin mainittu on tarkistettu...on juuri noin kuin pitäisi olla, lopussa tosin jotain ihmelisävaihtoehtoja, joita ei aiemmassa listassa ollut edes mainittu, niillekään en tehnyt mitään vaan annoin olla niin kuin olivat oletuksena. En usko, että niillä on mitään vaikutusta asiaan kuitenkaan.

    Asiasta lähetetty jo omien dna sivujen kautta asiakaspalveluun viesti, mutta vastausajaksi ilmoitettu 2-3 (arki)päivää ja lähetin muistaakseni viesti vasta viime perjantaina enkä luottaisi kauheasti siihen, että ylipäätään sitä kautta mitään vastausta tulee (joskus aiemmin jotain DNA probleemia yrittänyt ratkoa, niin ei vastattu ollenkaan...)

    Kyllä on turhauttavaa!
    Harry
  • Ei tarvitse enää vaivautua.

    DNA:n ystävällinen asiakaspalvelija soitti tänään ja syy aktivoinnin epäonnistumiseen selvisi: uusi liittymä olisi pitänyt aktivoida 30 vrk sisällä tilauksesta. Yhtä mieltä olimme siitä, että tämä tulisi mainita asiakkaalle joko postitse lähetettävässä tilausvahvistuksessa, sähköpostissa tai vahvistustekstiviestissä tai vaikka kaikissa. Nyt ei ole 30 vrk aikarajasta mainintaa missään ja tästä aiheutuu asiakkaalle aivan turhaan ajanhukkaa ym. yleistä vitutusta.
    Harry
  • Hei kun olen vaihtamassa teidän operaatorille puhelinliittymän,nettiliittymät 2kpl.ja sit 4kpl bna data sim-korttia.tuleeko kaikki liittymät toimimaan yhdellä aktivoinilla.vai pystynkö ottamaan käytöön vai ne liittymät mitkä haluan.t.Jouni Purhonen
    Jouni Purhonen
  • Hei kun aktivoin niin tuleeko kaikki liittymät käyttöön vai voinko ottaa ne liittymät mitä haluun heti ja loput sit myöhemmin.t.Jouni Purhonen
    Jouni Purhonen
  • Niin saako täältä vastauksia???????
    Jouni Purhonen
  • Hei Jouni,

    Voit aktivoida liittymät yksi kerrallaan mikäli niillä on eri tilausnumerot. Huomioithan, että jos et aktivoi liittymiä 30 vuorokauden sisällä, tilaukset peruuntuu.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Ostin puhelinmyynnistä turvapaketin kahteen laitteeseen, tabletti ja puhelin. Aktivoin tilauksen onnistuneesti ja sain puhelimeen tekstiviestin missä oli "osoite" millä paketti asennetaan. Tablettiin ei tullut mitään tietoa. Miten asennan paketin tablettiin.
    Peku
  • Hei Peku!

    Asennuslinkin pitäisi löytyä sähköpostista ja tarkemmat ohjeet löydät osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-tietoturva.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei! Uusi matkamokkulani 4G WLAN E5573C tuli nopeasti postin kautta 8.3.2019. Jostain syystä en ole saanut aktivoitua sitä. Tuleeko minulle vielä joku tekstiviesti ennenkuin aktivointi onnistuu?
    Jukka Tuusinen
  • Hei Jukka!

    Onhan sinulla siis mokkulassa liittymän SIM-korttia? Mokkula vaatii siis toimiakseen myös mobiililaajakaistaliittymän. Jos sopimuksen kanssa on jotain epäselvää tai et saa liittymää/mokkulaa toimimaan niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, kiitos!

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei!

    Palveluneuvoja aktivoi laajakaistaliittymän eilen. Kauan kestää ennen kuin laajakaista toimii?



    Terttu
  • Hei Terttu!

    Ilman tarkempia asiakastietoja on mahdotonta sanoa, joten olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin saadaan asia sitä kautta selvitettyä, kiitos!

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Terve,
    Ostin teiltä liittymän tyttärelleni ja nyt se on aktivoitu. Puhelimessa kuitenkin lukee "no service". Käytin numerosiirtomahdollisuutta - mutta ei toiselta operaattorilta, vaan Dna-prepaidliittymästä. Tarkoittaako tämä, että hän joutuu odottamaan kaksi viikkoa ennen kuin puhelin alkaa toimimaan? Turhauttavaa, sillä verkkosivuilla lukee että dna:n omat numerot pitäisi toimia heti, ja nyt alkaa päiväleirit koululaisille jolloin olisi pakka saada toimiva puhelin käyttöön.
    Heidi
  • Hei Heidi!

    Kun kyse on operaattorin sisäisestä numeronsiirrosta, liittymäkortin pitäisi lähteä toimimaan seuraavana arkipäivänä tilauksen aktivoinnista. Saat vanhaan korttiin tekstiviestillä tarkemmat tiedot siirron etenemisestä ja ilmoituksen, kun uusi kortti tulee ottaa käyttöön.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Ok, odotan ja pidän peukkuja.
    Kiitos nopeasta vastauksesta!

    Heidi
  • Hei taas,
    Liittymä ei edelleenkään toimi vaikka olen aktivoinut sen helatorstaina (31.5). Nyt on jo maanantai. Pystymmekö selvittämään mikä voisi olla vikana?

    Heidi
  • Hei Heidi,

    Tätä kautta emme voi selvittää asiakkuuksiin liittyviä asioita - otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tai lähetä meille vaikkapa yksityisviestiä Facebookissa niin katsotaan liittymän tilannetta tarkemmin, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Heidi, ei se aktivointi todellakaan tapahdu DNA:n ja sen edustajien lupaamassa ajassa vaikka kyseessä olisi DNA:n sisäinen liittymäsiirto. Itse vaihdoin alkuvuodesta Dna prepaid liittymän siihen yllä mainitsemaani DNA:n nimihirviöliittymään (DNA 4G Teho Extra Super Hyper jotain..., jota liittymätyyppiä ei enää myydäkään), niin muistaakseni aktivoinnista vielä kului ainakin noin viikko että uutta liittymää pystyi vihdoin käyttämään.
    Harry
  • Lisäys viestiin: Ja mitään DNA Hanna-Marin mainitsemaa tekstiviestiä ei tullut kännykkääni siinä vaiheessa kun se linja oli vihdoin käytettävissä, huomasin itse vain kun kännykän näytöllä oli tullut näkyviin pieni DNA ikoni sinne kännyn yläreunaan. Ainoa tekstari jonka sain oli heti suorittamani aktivoinnin jälkeen, jossa kerrottiin, jotain tyyliin "kiitos aktivoinnista...kestää n. 2 vkoa kun liittymä on käytössä, ilmoitamme etenemisestä tekstiviestein.." ...mitään tekstiviestejä asian etenemisestä ei koskaan tullut!
    Harry
  • Puhelimitse tilatun puhelinlittymän aktivointi ei onnistu. Olen yrittänyt 17.6.2019 klo 14 alkaen, ja vielä 16.12 ei onnistu.

    Menen sivulle https://aktivoi.dna.fi  joka heittää sivulle https://aktivoi.dna.fi/#/front  ja sitten kun Henkilöasiakkaana painan nappia Siirry tunnistautumiseen, minut siirretään sivulle https://ebgw2.dna.fi/gateway/dna.fi/saml2/sso/browser?.... (eli tämän jälkeen ilmeisesti yksilöivä query string) , selain ilmoittaa This site can’t be reached .

    Toistuu vastaavasti uusimmalla Chromella ja Firefoxilla, Windows 10 versio 1903.
    Sama vika kolmella muulla koneella ja Android tabletilla (sekä Chrome etä Firefox). Ainoa yhdistävä tekijä on, että olemme Elisan liittymässä (vielä). Joko teillä on palvelu rikki, Elisalla jokin jäynä tai sitten on vielä jotain mitä en osaa ajatella. Evästeet sallittu.
    Olli
  • Hei Olli!

    Tilausten aktivoinnissa ja tunnistautumisessa on tällä hetkellä yleistä häiriötä. Vianselvitys on käynnissä, mutta tarkkaa korjausaikataulua ei ikävä kyllä vielä tällä hetkellä ole tiedossa. Kokeilethan siis tehdä aktivoinnin uudelleen myöhemmin. Pahoittelut tilanteen vuoksi aiheutuvasta häiriöstä!
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei,menin siirtämään Dna.kortin kännyyn,vaihtaakseni sen telialta..
    Se ei vielä aktivoitunut,kun olisi pitänyt pitää telian korttia vielä jonkin aikaa,siis määrä-ajan,.Nyt ei toimi teliankaan kortti kännyssä,muuta kuin näyttää,että vain hätätapaukset salllitaan.??????
    Marja-Liisa Lappalainen
  • Kannattaa tässä tapauksessa olla yhteydessä Teliaan ja tiedustella mistä voisi johtua ettei sim-korttisi enää toimi, vaikkei numeronsiirto ole vielä tapahtunut.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kiitos.Asia selveni. 😀

    Marja-Liisa Lappalainen
  • En onnistu aktivoimaan puhelinliittymää, missä vika..tunnistautuminen onnistuu..
    Tuula koivula
  • en onnistu aktivoimaan puhelinliittymää, tunnistatuminen kyllä onnistuu..
    Tuula koivula
  • Hei Tuula, et pysty aktivoimaan puhelinliittymää jos et ole vielä saanut liittymäsi SIM -korttia, tällä estetään tilanne jossa kortti aktivoituu kun se on vielä postissa matkalla. Jos sinulla on jo kortti, olethan yhteydessä asiakaspalveluun p.044 144 044 vian selvittämiseksi
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Minulla oli sim-kortti, mutta monen yrityksen kautta onnistuin, sitä ihmettelen,että Telia lakkasi toimimasta heti klo11.50, jolloin en ollut vielä vaihtanut dnan sim-korttia vain hätäpuhelut sallittiin, eikö vanhan operaattorin kortin pitäisi toimia niin kauan kun uuden kortti asennetaan..
    Tuula Koivula
  • En ole voinut aktivoida uutta sim korttia. Dna:n liittymän aktivointisivu aktivoi.dna.fi ei avaudu. Missä voin liittymän aktivoida?
    Tapani Urvanta
  • Hei Tapani!

    Järjestelmävika vaikuttaa tällä hetkellä palveluiden toimivuuteen, pyrimme saamaan ongelman kuntoon mahdollisimman pian. Kannattaa siis kokeilla aktivointia myöhemmin uudelleen.
    DNA Hanna palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.