Liittymän irtisanominen sairauden vuoksi

Hei,

Kysymys on pysyvästi laitoshoidossa olevan, (alzheimerintautia) sairastavan omaisen puh.liittymistä.
Kuinka ko.liittymät irtisanotaan, kun valtakirjan laatiminen tuntuu tässä tapauksessa lähes asiakirjaväärennökseltä?
Voin tietenkin pyytää omaista kirjoittamaan nimensä kohtaan x, mutta mielestäni tämä ei ole oikea toimintatapa, kun hän ei asiaa välttämättä ymmärrä.
DNA:n tukifoorumilta löytyy vastaavanlainen kysymys, v.2017, jolloin kysyjää kehoitettiin toimittamaan DNA:lle joko valtakirja TAI lääkärintodistus.
Onnistuuko irtisanominen siis myöskin pelkällä lääkärintodistuksella, ja jos onnistuu, niin minkälaisella?
Olen tuskin ainoa tällaisessa tilanteessa oleva omainen.



Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei!

    Jos asiakas ei pysty sairauden takia käyttämään liittymää tai palvelua ja samasta syystä ei pysty itse olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, voidaan tässä tilanteessa irtisanominen ottaa vastaan poikkeuksellisesti toisen henkilön toimesta ilman valtakirjaa. Irtisanomisilmoitus pitää kuitenkin toimittaa DNA:lle aina kirjallisena.

    Pyyntö ensin paperille seuraavien tietojen kanssa:
    • Perusteet miksi liittymä tai palvelu tulee irtisanoa ja mitä mahdolliselle laitetilaukselle halutaan tehtävän
    • Tieto ilmoittajan suhteesta asiakkaaseen sekä asiakkaan tiedot, esim. asiakasnumero tai puhelinnumero
    • Ilmoittajan yhteyspuhelinnumero, allekirjoitus ja päivämäärä sekä paikka
    Paperi skannattuna/puhelimella otettu kuva tästä sähköpostin liitteenä osoitteeseen palvelu@dna.fi.

    Ilmoitus käsitellään yleensä n. viikon kuluessa sen lähettämisestä.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Korjaus edelliseen.
    Vastaava kysymys oli v.2018.
    Tytär

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.