Siirry uusimpaan kommenttiin

AVA IPTV-lähetys ja tallenteet pixelöityy

Mitäköhän viemäriputkea pitkin tuo lähetys teille tulee, josta IPTV-lähetyksen hubille ja tallenteet pilveen teette?

Olen todella vähän kanavaa katsonut ja tallentanut kanavalta nyt kuukauden aikana 4 jaksoa rouva ministeriä. Joka jaksossa on pahaa pixelöitymistä useaan kertaan. Ääni kuuluu kokoajan eli lähetys ei pätki, vaan kuvassa on pakkaus vaiheessa ollut jo (tai tullut) nuo häiriöt.

Tallenteessakin ne on samassa kohtaa kokoajan virheet jos kelaa ees taas, eli todellakin on tallenteessa se vika.

Kommentit

  • Kaapelinkin kautta tulevat AVAn kanavat pikselöineet jo aika pitkään. Ei vaan jaksa enää joka asiasta raportoida.
    Huoh
  • Tähänkään ei mitään kantaa otettu. Selvisihän se sitten mistä tuo tallenne tehdään. En ole antenniasiakkaana tottunut mihinkään kuukausien kuvahäiriöihin. Ilmeisesti DNA:n kaapeliasiakkaat on ja eivät jaksa siksi valittaakaaan enää.

    Onneksi on kyseessä kanava jota ei täällä taloudessa juuri koskaan katsota, mutta silti DNA:lle tiedoksi että ei ole normaalia tuollaista roska kuvaa tuupata asiakkaille!
    JJJ
  • Pahoittelut ongelmista AVA-kanavan kanssa. Yleistä vikaa kanavan pikselöinnin suhteen ei meillä ole toistaiseksi tiedossa, joten tarvitsisimme näistä ilmoituksia ja esimerkkejä, jotta pääsemme tutkimaan tilannetta tarkemmin. Pyytäisin siis ilmoittamaan näistä meille asiakaspalveluun numeroon 044 144 044, niin pääsemme käsiksi ongelmaan. Kiitos jo etukäteen!
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Minulla pikselöityy nat geo,frii,ava,kutonen,tv5,nelonen,tlc jne...
    Infokanava näyttää signaaliksi täydet palkit ja vanhalla dna wbox hd2:lla ei näitä ongelmia ole.
    Soppari menny umpeen ja sitäkautta takuukin ja en tod uutta tee. Eli kärsitään nahoissa.
    ST
  • Esimerkkejä yllä on jo samasta sarjasta useita. Voin etukäteen tehdä ilmoituksen tämän illan klo:21 Rouva Ministeristä.

    Pääsisitte tutkimaan asiaa, jos olisi jotain viitseliäisyyttä asiakkaita palvella, ihan avaamalla kanavan ja katsomalla jonkun tunnin jakson. mutta sitä palveluhalukkuuttahan tässä firmassa ei ole.
    JJJ
  • Valitettavasti tukifoorumin kautta emme saa tätäkään vikatilannetta tarkempaan selvitykseen, sillä emme voi täällä käsitellä asiakkuuksia. Jos näin selkeä vika on olemassa, olisi erittäin tärkeää saada tästä esimerkkejä meille asiakaspalveluun, jotta saamme ongelman selvitykseen ja pääsemme etsimään siihen ratkaisua.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kaikki rouva ministerin tallenteet olkeet jo pitkään pahasti pikselöityneitä. Eilen katsoin NCIS New Orleans ja kyllä siinäkin sitä pikselöintiä oli. Aikaleimoilla n. 24min, 30min ja 37 min (+/- taaksepäin). Loppua kohti en jaksanut ottaa enää ylös, mutta muistaakseni ohjelman loppupuolessa oli vieläkin enemmän pikselöintiä ja äänen vinguntaa.

    Joskos joku siellä teillä tallentaisi tänään AVAlta Rouva Ministerin ja vaikka katsoisi tallenteen. Jos pikselöintiä ei tapahdu, on vika tietysti minun kännykässä tai cromecastissa. Silloinhan minun varmaankin täytyy tarkastaa, että kaikki johdot on kiinni jne.. jne...

    em
  • Ei kait se nyt mitenkään ole asiakkaasta kiinni vai väitättekö että teette verkkotallenteen jokaiselle erikseen. Järkikäteen ja töihin siellä laiskimukset.

    Jos suora lähetyskin pixelöityy niin se on ainakin kaikille sama.
    JJJ
  • Tämä asia saadaan meillä viipymättä tarkempaan selvitykseen, kun saamme vikailmoituksen numeroon 0800 300 500 ja pääsemme tutkimaan pikselöinnin syitä lähemmin.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • @ST
    Sopparisihan on ollut 2 vuotta, laitetakuu kuitenkin 3 vuotta.
    A-P
  • Kannattaisi tulla tällä vusituhannelle ja laitappa sinne päättäjille viestiä, että tollanen pelkkä puhelin ilmoitus on ihan haista paskan touhua.

    Taas pitää kyseinalaistaa mikä tämän foorumin tarkoitus on, kun mihinkään edes yleisiin ongelmiin että pysty ottamaan kantaa.

    Joku yhteinen tietokantakin on ihan hepreaaa teille, koskaan ei kukaan tiedä mitään yleistäongelmaa jos tonne erehtyy soittamaan ja sieltä vahingossa joku vastaisi.

    Täysin susipaskaa palvelua kuten kirjoitin jo!
    JJJ
  • Hei!

    Vika on nyt löydetty ja se on korjattu kuntoon. Pahoittelut vielä viivästyneestä viankorjauksesta!
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hienoa, kannatti näköjään soittaa vikapalveluun.
    em
  • Hyvä, että joku soitti viasta, kun viestit ei tunnu perille menevän. Toivottavasti asiakkaat tai sitä harkitsevat näitä lukee, niin näkee minkälaista perseilyä tämä touhu on.

    Yritin katsoa nyt tuota Rouva Ministerin jaksoa, josta valitin etukäteen (jakso 5, esitetty 12.11) Sehän ei sitten toimi ollenkaan. joku virhe vilahtaa hubilla alalaidassa ja ruutu pysyy mustana, käskee kokeilla kohta uudestaan. (Eikä toimi puhelinsovelluksellakaan, joten sitä jaksoa ei ilmeisesti ole sitten olemassa.)

    2 Seuraavaa jaksoa kyllä lähtee päälle normaalisti. Jaksossa 6. (19.11.2020) On vielä samaa pixelöintiä, mutta ongelma oli ilmeisesti korjattu tämän jälkeen, se selvinnee myöhemmin...

    Yritin myös tallentaa jakson 5. MTV3-kanavalta, jotta sen näkisi ilman häiriöitä, mutta sehän ei onnistunut koska uusintoja ei tallenneta vaikka kuinka yrittäisi.

    C-moresta ei löydy kyseistä sarjaa ja MTV-palvelussa on vain 2 edellistä jaksoa, joten tätä 5. jaksoa ei siellä enää ole, jäi siis katsomatta jakso välistä.

    Tähän emoji "Nostaa keskisormea, DNA:lle". (ottaen huomioon, että en nähnyt toistakaan ohjelmaa tänään chromecastilla, niin nyt lähtee kilometrin pituinen viesti asiakaspalveluun ja "palvelusta" maksaminen loppuu samalla.)
    JJJ

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.