Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Canal +series kanavan tekstitys jumiutuu

Terve, Canal+series kanavan tallennettujen ohjelmien tekstitykset jumiutuvat. Sama ongelma oli muistaakseni viime keväänä. Tekstitys siis jumiutuu ko. kanavan ohjelmilla kun taas muiden kanavien tallennettujen ohjelmien tekstitykset toimivat normaalisti.Kun tallenteen pistää taukotilaan, jonka menemiseen se tarvitsee muutaman painalluksen, tekstitys toimii taas hetken ja sen jälkeen taas uusi ruljanssi..ei tuu katsomisesta mitään.
Laitteena on Wbox HD.

Kommentit

  • Ongelma on meiltä laitettu eteenpäin selvitykseen, pahoittelut ongelmasta.

  • Tämä ongelma on ollut ainakin viimeisen vuoden jo haittana, eikä dna ole tehnyt sille mitään!

  • Tilanne on saatu kyllä välissä korjattua. Nyt tilanne on uusiutunut ja selvitämme ongelmaa kuntoon.

  • Tilanne on pahempi kuin koskaan, C More series kanava jumittaa koko boksin. Välillä toimi moitteettomasti, miksi piti taas ottaa vanhat "asetukset" käyttöön?

  • Sama juttu täällä ja Wbox HD boxi myös. Kun katsoo tallennettuna niin ei voi kelata tai tehdä muutakan, pakko katkaista päävirtanapista virta että pääsee taas valikkoon tai tekemään yleensäkkään mitään. MTV ilmoittanut minulle että vika on tiedossa ja korjauksessa mutta mikä on DNA:n kanta tässä asiassa hinnan puolesta kun kyseinen kanava on minulle oikeastaan tärkein koska seuraan lähinnä sarjoja tuosta paketista. Onko mahdollisuus hinnanalennukseen?
    Paketin vaihto filmiin ei onnistu koska Junior kanavaa ei ole erillisenä, mikä olisi hyvä.

  • On jumittanut jo kuukausia. Joku ei halua korjata sitä.

  • Vika on tiedossa myös MTV:n päässä, joka vastaa Canalin kanavista, mutta tarkempaa tietoa korjauksesta tai sen aikataulusta ei valitettavasti ole. Pistin asiasta jälleen viestiä eteenpäin, ja toivottavasti ongelma saataisiin korjattua mitä pikimmiten.

  • Onko tähän tullut mitään ratkaisuja?

  • Emme ole saaneet minkäänlaista väliaikatietoa tai kuittausta asiaan, vaan se on edelleen MTV:n puolella selvityksessä ja korjauksessa.

  • Iltaa. Sama ongelma täälläkin, C More Series, boksi Wbox HD. Tallennusten teksti jumittaa ja pian sen jälkeen koko boksi - vain töpselin irrotus auttaa.

    Ja tämä ongelma nyt toista kertaa. On totta, että välissä asia oli kunnossa.

    Nykyinen bugi estää kyllä aivan kokonaan Series-kanavan tallennukset (=modernin seuraamisen). Kanava muuttunut käyttökelvottomaksi, turhaksi.

    Todella erikoista ja välinpitämätöntä, jos MTV ei ole mitenkään reagoinut yhteydenottoihinne, vaikka kuukausia on kulunut.
    Olisiko siellä MTV:llä jokin taho, johon me ongelmasta kärsivät voisimme olla suoraan yhteydessä?

  • Tämä ei ole koskaan toiminut. Mielestäni meidän täytyy tehdä kimppa kanne ja vaatia rahat takaisin min. Kaksi vuotta. Ihmeellistä Ettei firmaa edes kiinnosta korjata asiaa. Muistamme myös korkoa korolle kuten he tekevät. Pekka Kuivalainen

  • Valitettavasti emme vieläkään ole saaneet lisätietoja kyseiseen ongelmaan, emmekä näin ollen täältä käsin ikävä kyllä voi tehdä enempää. Tiedossamme ei ole tahoa johon tällaisesta asiasta voisi MTV:lle olla yhteydessä, mutta esimerkiksi MTV:n asiakaspalvelu voisi osata auttaa.

  • Lähetin po. asiasta kysymyksen MTV Totalin asiakaspalveluun.

    Siellä (tietysti) erikseen sanotaan, että vastaavat vain pakettikohtaisiin kysymyksiin eivätkä yksittäisen kanavan asioihin, mutta välitin asiallisella tavalla teidän (DNA:n asiakaspalvelun) yhteydenottokehotuksenne.

    Toivottavasti sieltä jokin elonmerkki kuuluu.

  • Minäkin laitoin palautetta asiasta MTV Totalille, mutta ilmeisesti toisessa ketjussa DNA Welhon aspa jo myönsi, että laitteeseen ei ole tulossa päivitystä:

    http://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/wbox-hd-1/

    Pitäisi saada kaikki Cmore Series -kanavaa tavalla tai toisella tilaavat Wbox HD:n käyttäjät aktivoitumaan tässä asiassa, niin ehkä jotain tapahtuisi. Vika kun tosiaan koskee vain yhtä kanavaa.

  • Ja nyt jäi True Detectiven katsominen kesken heti alkuunsa kun koko Wbox HD meni täysin jumiin kun tuli minuutin tai kahden pätkä jossa ei puhuttu ja ei siis myöskään ollut tekstitettävää. Ei jumita pelkästään tallennuksissa ja tätä ongelmaa tuntuu nyt esiintyvän lähes koko ajan.

    Täälläkin on oltu yhteydessä MTV Totaliin tuloksetta, on se hienoa kun mikään osapuoli ei osaa tai halua tehdä mitään ongelman korjaamiseksi.

  • Tismalleen sama kokemus tismalleen samassa ohjelmassa.
    Ongelma ei siis esiinny pelkästään tallennuksissa, vaan myös ns. suorana katsellessa.
    Nyt kahtena päivänä peräkkäin toiminut yllättävänkin pitkään normaalisti kahden (2) töpselin irrotuksen jälkeen.

    Sietämätön ongelma silti.

    Olin itsekin yhteydessä MTV Totaliin.

    Täytin heidän pyynnöstään teknisten ongelmien palautelomakkeen (http://www.mtv.fi/yritys/yhteystiedot/palaute/i...) toista kertaa. Ensimmäiseen eivät ole reagoineet millään lailla.

    Jos sieltä ei ole kenellekään mitenkään vastattu, se on kyllä asiakaspalvelulta aika harvinaisen kaliiperin arroganssia. Tarkoitan nyt MTV Totalia.

  • Jaa, nyt vasta hoksasin, että luultavasti nopein ja näkyvin tapa lähestyä voisi olla suora kysymys Twitterissä: https://twitter.com/MTVTotal

  • Joo tämä on nyt uusi ongelma (pahentunut entisestään), suorana katsellessa jumiutuu täälläkin. Alkujaan ongelma koski vain tallenteita.

  • Olin yhteydessä samasta viasta DNA:han pari viikkoa sitten. Siellä väitettiin että Digiboksini (Wbox HD) on rikki. He väittivät että mitään yleistä vikaa ei ole. Ratkaisuna he ehdottivat uuden boksin hankkimista ja "kätevästi" tarjosivat lisäksi myös palvelusopimuksen uusimista. En ottanut tarjousta vastaan.
    Nythän on taas sama tilanne että Series kanavan katsominen on mahdotonta ellei buuttaile yhtenään.
    Soitin tänään Maikkarille, joka siis omistaa Cmoren oikeudet Suomessa. Siellä sanottin että tämä ongelma on tiedossa ja sitä selvitetään. Soitin sitten saman tien DNA:lle. He sanoivat edelleen ettei heillä ole mitään tietoa asiasta ja ongelma on vain täällä meikälsen johdoissa tai boksissa DNA: tekniikasta sanottiin että on mahdotonta että vain yksi kanava jumittaa. Ehdotin että jospa he ottaisivat yhteyttä sinne Cmoren suuntaan. Vastaus oli että "ei ole mitään vikaa, kyllä meidän tekniikan pojat tietää." En ollut silloin vielä huomannut tätä kohtalotoverien ketjua. DNA:ssa oltiin vielä tänään aivan kuten tällaisesta ongelmasta ei olisi koskaan kuultukaan.

  • Mulle vastattiin samalla lailla, kun ensimmäistä kertaa tiedustelin tästä ongelmasta olisiko ollut vuosi, parikin sitten.
    Silloin väitettiin asiakaspalvelusta kivikovaa, että vika on piuhassa. Ei ollut - ongelma poistui, piuhaa en vaihtanut.
    Ja nyt siis sama ongelma.
    Pisteet DNA:n asiakaspalvelulle täällä, että ovat myöntäneet ongelman ja ohjanneet MTV:n suuntaan.
    Mutta molemmille kyllä noloa, että tälle ei osata tehdä yhtään mitään - edes monen kuukauden mittakaavassa.

  • Hyvä että vika on MTV:llä tiedossa ja ovat luvanneet korjata. Meillä asiakaspalvelussa ei olla pystytty toistamaan vikaa ja laitoin tämän selvitykseen meidänkin puolelta.

  • Onko MTV jossakin jollekulle esittänyt tällaisen lupauksen korjaamisesta?

    Eikö asia ole tismalleen päinvastoin? Mitään lupausta ei ole näkynyt.
    Vai onko minulta mennyt tällainen ohi?

  • Meillä ei valitettavasti ole sen tarkempaa tietoa korjauksesta. Tieto on välitetty MTV:lle ja odotamme vastausta kanavayhtiöltä.

  • Mulle kerrottiin eilen että he selvittävät mistä vika johtuu.

  • Kiva kuulla.
    Siitähän on, kuten olemme huomanneet, kuitenkin suhteellisen pitkä matka vielä siihen, että vika varsinaisesti korjataan.

  • Eniten tässä ihmetyttää huono tiedonkulku MTV:n ja DNA:n välillä. Eikö nämä häiriöilmoitukset todellakaan välity firmasta toiseen. Toiseksi, miten vielä eilen DNA:n asiakaspalvelussa eikä tekniseesä tuessa oltu tietoisia tällaisesta vain yhtä kanavaa koskevasta häiriöstä, josta on puhuttu heidän omalla palstallaan jo neljän kuukauden ajan!

  • Itse olen ilmoittanut tästä kahteen kertaan: ensin vuosi sitten kun paloi hermot täysin Game of Thronesin katselun kanssa ja nyt soitin toissa viikolla uudelleen. Nyt kun soitin palveluneuvoja väitti, että ei ole koskaan kuullutkaan tällaisesta ongelmasta (eikä kuulemma kollegakaan ollut) ja vian täytyy olla minun boksissani. Ehdotus oli viedä boksi huoltoon tai käytännössä ostaa uusi boksi. Koitin selittää, että kaverilla on ihan sama ongelma ja että tästä on ollut keskustelua jo vuosi sitten esim Facebookissa. DNA:ta ei kiinnosta yhtään ja MTV:tä ilmeisesti vielä vähemmän. Pelkään pahinta, että menee taas pian alkava Game of Thrones ihan pilalle. Jotkut sarjat tuntuvat toimivan, esim. Girlsin uuden kauden kanssa ei tunnu olevan ongelmaa, sen sijaan Shameless jumittaa joka kerta. True Detectiveä ei voi katsoa.

  • Huonolta vaikuttaa myös tulevan Game of Thronesin kauden suhteen, jos ei kuukauden aikana tapahdu muutosta. MTV Totalin aspa käski täyttää teknisten vikojen nettilomakkeen, mutta vielä ei ole mitään kuulunut takaisin. Toivottavasti joku keskusteluyhteys Dna:lla ja Mtv:llä sentään on.

    Ainoa keino seurata kanavaa tällä hetkellä on ottaa tekstitykset kokonaan pois päältä. Sama ongelma oli jo kaksi vuotta sitten Canal+:n aikoihin ainakin Hits-kanavalla, mutta se tosiaan poistui välissä.

    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php/72...

  • Kuluttaja-asiamies lienee seuraava looginen askel

  • WBox HD täälläkin. Kanavaa voi katsoa, jos ottaa tekstityksen manuaaliseksi ja kokonaan pois, muuten sekoilee jo muutaman minuutin päästä. Kummallista, että tämä vika on taas päällä vaikka se oli jo korjattu kertaalleen.

  • Laitoin maikkarille viestiä ja alla heidän vastaus, laittakaa tekin palautelomakkeen kautta suoraan viestiä maikkarille.

    Hei,

    Kiitos palautteestasi.
    Toistaiseksi tietoon tulleet tapaukset ovat olleet DNA:n wbokseja.
    Mikäli ongelmia ilmenee kannattaa niistä ilmoittaa linkin takaa löytyvällä lomakkeella.

    http://www.mtv.fi/yritys/yhteystiedot/palaute/i...

    Terveisin

    MTV Total Asiakaspalvelu / Frans

  • Pahoittelut, ettei viasta ole oltu tietoisia omassa asiakaspalvelussamme. Kanavan ongelmista on kyllä tiedotteita häiriökalenterissamme ja niistä on taas muistuteltu viime päivinä, joten toivotaan, ettei virheellistä tietoa enää jaeta.

    Tätä kautta emme pysty lupaamaan hinnanalennuksia, tai hyvityksiä, mutta vian pitkittyessä niistä kannattaa keskustella asiakaspalvelumme kanssa. Hyvitykset katsotaan aina tapauskohtaisesti.

  • Ei kuulu sinällään tänne, mutta täysin samat ongelmat myös LumoTv:n kaapelitalouksissa missä WboxHD. Sen pari vuotta tämä vika jatkunut aina välillä kuitenkin poistuen. Viimeksi samasta asiasta oli yhteydessä MTV-Totaliin marraskuussa ja silloin asia otettiin vakavasti, mutta tälä hetkellä sieltä ei saa mitään vastausta. Olisko asiakaspalvelussa tapahtunut muutoksia?

  • Soneran kaapelissa ei voi katsoa True Detective -sarjaa Wboxilla. Jää heti jumiin. Muita sarjoja en ole edes yrittänyt katsoa vähään aikaan CM series -kanavalta.. TD:n muutama jakso sarjan alusta näkyi hyvin. Nyt viimeiset ehkä kolme jaksoa jumittivat.

  • Jos ette ole vielä laittaneet palautetta jumittelusta Maikkarille, tässä on suora linkki. http://www.mtv.fi/yritys/yhteystiedot/palaute/i...

  • Tehty. Ei tästä näemmä muuten tule mitään ainakaan DNAn kautta.

  • Jos ja kun vaikuttaa siltä, että MTV ei vastaa palautelomakkeen kautta lähetettyihin palautteisiin millään lailla, eikä DNA osaa tai voi tehdä mitään, voinee yrittää lähettää viestejä esimerkiksi tänne: https://www.facebook.com/MTVTotal

    Äskeisen Shameless-jakson katsominen vaati muuten boksin töpselin irrotusta seinästä viisi (5) kertaa.

  • Väliaikatietoja. Itse siirtynyt Elisan verkoon ja sama ongelma vaivaa. Eli selkeästi kanavassa vikaa, ei operaattorissa saati laitteessa. Tämähän ilmestyi ensimmäisen kerran, kun nimi vaihtui Cmoreksi, joten jotain on silloin sössitty urakalla. Elisalle tein kanssa tästä ongelmasta ilmoituksen, ottivat heti selvitykseen (vaihdettiin kortit, testattiin ja mittailtiin). Eivät löydä sellaista vikaa, johon voisivat vaikuttaa. Pyysivät ottamaan yhteyttä Wboxin valmistaajaan ja pöllölaaksoon. Nämä tehty, taas kerran. Kertaakaan ei MTV ole vastannut, tuskin vastaa nytkään. Kirjoittelin Faceen (Cmore ja MTV Total) seinälle kysymyksiä, mutta tuskin mitään kuuluu sieltäkään. Tosin bongasin sieltä, että Finnsat bokseissakin ongelmia tekstien kanssa.

    Sen verran jo olen tähän suivaantunut, että juuri naputtelin kuluttaja-asiamiehelle tästä ilmoituksen. Suosittelen teitä muitakin tekemään samoin.

  • Ja taas uutta tietoa. Eilen illalla/yöllä oli tullut kaksikin viestiä tähän liittyen:
    "C More Suomi: Moi Valtteri, tekninen tiimimme puurtaa operaattorin kanssa ratkaisua ongelmaan. Pahoittelut jumituksista."

    "Hei,
    kiitos vastauksestasi.

    Kyseinen ongelma on aiemmin korjattu, mutta se on nyt uusiutunut. Tämä uusiutuminen on tiedossa ja siitä on ilmoitettu kanavantuottajalle jo 17.2.

    Valitettavasti mahdollista korjausaikataulua ei ole tiedossa.

    Ystävällisin terveisin
    Elisan asiakaspalvelu"

    Ans kattoo, näkeekö Thronesia vai ei...

  • Jos loppukäyttäjä saa hoitaa tällaiset jatkossakin CMore Finlandin ja Elisan kanssa ihan itse niin tämän tukisivuston voisi nimetä vertaistukisivustoksi. Hoitamiselle tarkoitan myös tiedottamista ihan viralliseltakin taholta ja nyt tiedotusta hoitaa aktiivinen Valtsu, jolle iso käsi ja hatun nosto.

  • samat ongelmat täällä... Cmore series katselukelvoton... vahvasti tuntuu siltä että "vendori päässä" ollaan a) kädettömiä , b) bugin korjaaminen on liian kallista ja nega-palaute ei ole vielä vaikuttanut jengin ostokäyttäytymiseen c) Bugia ei voi oikeasti korjata...= "jöötin möivät"

    NICE JOB "SEEMORE" & DNA and ...

  • Sama vika täälläkin. Laitteena Wbox HD ja DNA operaattorina. Series kanavan jumittelu alkoi samantien kun kanava muuttui Canal+ -> Cmore:ksi. Laittelin viestiä DNA:lle säännöllisin väliajoin melkein vuoden ajan ja aina oli vastaus sama: "vikaa selvitetään". Jossakin vaihessa vika kuitenkin korjaantui kunnes uusitui nyt helmikuun aikana. Tällä kertaa vika on kuitenkin pahempi, sillä teksitys ei toimi suorassa katselussakaan ja boxi lyö jumiin. Ainut tapa katsella tallenteita on kelata ns. hiljaisten kohtien yli joissa ei tekstitystä ole. Joskus on myös "rewind" nappulan jatkuva painaminen auttanut ja toistoa on pystynyt jatkamaan parin minuutin takaisin kelauksen jälkeen. Näyttäisi kotimainen palvelukultuuri pätevän näihinkin palveluihin, eli asiaks on aina väärässä, mitään ei myönnetä ja hyvityksiä ei jaeta.

  • Pahoittelen vielä uudelleen kanavien tekstityshäiriötiä. Välitän palautteen viasta jälleen eteenpäin, että tekstitykset saataisiin kuntoon.

    Koko boksin jumiutumisen ratkaisuksi pyydän vielä kokeilemaan boksille tehdasasetusten palautusta.

    Hyvityksiin täällä tuki-sivustolla ei ole mahdollista ottaa kantaa, vaan ne käsitellään asiakaspalvelussa tapauskohtaisesti.

  • Tehdasasetusten palauttaminen ei auta asiaan, ei ainakaan minulla auttanut

  • Olin yhteydessä DNA:n tukeen viime viikon lopulla. Halusin tietää että onko asia edennyt mitenkään. Asiakastuessa ollaan ilmeisesti edelleen autuaan tietämättömiä tästä asiasta, koska aluksi alkoi jälleen se vanha laulu rikkinäisestä digiboksista ja antennijohdosta. Tällä kertaa toisessa päässä oli kuitenkin niin reipas kaveri, että hän kysyi asiaa vielä joltain toiseltakin tekniikan kaverilta, joka tiesi kertoa että asiaa selvitetään (no, tätähän me olaan kuultu). Kyllä mun täytyy ihmetellä edelleen, että miksi ei tieto ei liiku siellä DNA:n sisällä. Kehoitin nyt tätä kaveria laittamaan jonkun ryhmäviestin kaikille kollegoilleen, jottei jokaisen sinne tästä asiasta soittavan tarvitsisi aina aloittaa tätä samaa kamppailua alusta. Sama kaveri toimi vielä niinkin tyylikkäästi että antoi kuukauden hyvityksen Totalista.

  • Laitoin tänään pöllölaaksoon kyselyn jos siellä tiedettäisin enemmän asiasta. Vastaus oli sama kuin muuallakin eli "Kiitos palautteestaasi. Ongelma on tiedossa ja asiaa selvitellään edelleen. Toivottavasti saadaan korjattua mahdollisimman pian". No tätä osasin jotenkin odottaa. Ainut positiivinen asia oli, että vastaus tuli 20 minuutiin sisällä. Siitä pisteet asiakaspalvelulle.

    Vähän mietityttää että jos ongelma on sama kuin aikaisemmin, se ei esiinny muilla kanavilla ja ainoastaan Wboxit menevät jumiin (en tiedä jumittavatko muut merkit), niin miksi ongelmaa ei saada haarukoitua esiin. Luulisi nyt sen verran tekniikasta perillä olevia kavereita olevan sekä maikkkarilla että DNA:lla että saisivat selville mikä erottaa series kanavan lähetteen muista kanavista tekstityksen osalta. Tai sitten ongelma tiedetään, mutta siitä vaietaan jos series kanavaa ei ole mahdollista ylipäätään saada yhteensopivaksi Wboxin kanssa.

    No täytyy odottaa kuukauden loppuun ja jos mitään ei tapahdu, niin pitää laittaa kirjallinen reklamaatio ja pyytää hinnan alennusta, koska palvelu on puutteellinen eikä vastaa tilattua.

  • Mainitusta viasta on tiedotettu asiasta vastaavaa tahoa ja ongelmaan on reagoitu. Korjaus on luvattu tehdä niin pian kuin mahdollista.

  • Taattua maikkarin laatua eihän heidän omilta kanaviltakaan mitään katsottavaa enään tule! cmore series ei toimi käytänössä ollenkaan eli yhtä paljon hyötyä kuin mtv 3 kanavasta.

  • Wbox hd jumittuu edelleen katsottaessa live lähetystä tai nauhoitusta C more series kanavalta.

  • Rahat takaisin. Tässä on kuukausi mennyt DNA:n pahoitellessa ja katteettomien lupausten kanssa. DNA kuitenkin myy tuotetta, myi myös minulle ko. digiboksinkin. Malliesimerkki huonosta asiakaspalvelusta on se, että asian etenemistä seuraa vain asiakas itse ja firman oma vastuunotto on nollilla.

  • @Jukka: olen odottanut jo kaksi vuotta, että DNA korjaisi Wbox:n EPG-jumi-ongelman, joka on kaikillla käyttäjillä Soneran kaapeliverkossa. Tästä ongelmasta on oma ketju.

    Ehkä on sittenkin on parempi, jos tuota EPG-jumi-ongelmaa ei edes yritetä korjata. Aina kun DNA korjaa firmiksissä jotain, jotain muuta menee rikki. Wbox2-ketjuissa on hyviä esimerkkejä pieleen menneistä korjauksista.

  • Cmore series kanavan tekstitysongelmat ovat kestäneet toista vuotta, jokohan olisi aika lisätä HD-versio kanavasta valikoimaanne?

    HD tarjonta lisääntyy, mutta jostain ihmeen syystä Cmoren HD tarjonta on vähennetty, kanavahan näkyi pari-kolme vuotta sitten.

  • Ongelma on vielä päällä. Onko DNA:lla heittää kommentteja miten korjaus etenee?

  • Olemme välittäneet asian MTV:lle, mutta emme ikävä kyllä ole saaneet vielä lisätietoja tilanteesta tai aikataulua korjauksen etenemisestä.

    Valitettavasti DNA Welho ei voi kanavan lähetystä koskevalle ongelmalle tällä hetkellä tehdä muuta kuin pahoitella ja toivoa, että ongelma korjattaisiin mahdollisimman pian.

  • Vaikuttaa siltä, että MTV:tä ei kiinnosta korjata asiaa. Yli vuosi on eletty tämän kanssa. Kyllä tämä olisi saatu korjattua, jos vaan viitsittäisiin. Vai onkohan MTV siinä luulossa, että syy DNA:ssa ja muissa operaattoreissa ja ei siksi tee mitään? Eikö DNA voisi vaikuttaa MTV:hen, että ottaisivat tämän asian tosissaan? Ainakin itse alan miettimään HBO Nordicia tai Netflixiä jatkossa parempana vaihtoehtona.

  • Tilasin eilen mtv total kanavapaketin ja huomasin, että tämä sama ongelma oli myös cmore first kanavalla.
    Minulla oli sama paketti viime syksyyn asti ja silloin ongelma oli vain series kanavalla. Ja tämän ongelman vuoksi kanavan tilauksen lopetin. Nyt GoT:n vuoksi tilasin kanavat uudelleen, mutta ongelma on näköjään vaan pahentunut.

  • Jep, meikäläisellä Series-kanavan ohjelmat jumittavat Welholta hankitun W-Boxin niin, että ainut vaihtoehto on katkaista virrat on/off-nappulasta. Jumittumisen huomaa kun tekstitys sekoaa ja sen jälkeen on ehkä 10 sekuntia aikaa vaihtaa kanavaa tai digiboksi ei enää reagoi mihinkään. Sama ongelma tallennuksia katsottaessa ja tämä siis vain Series-kanavien ohjelmien kanssa. 🙁

  • Ei tämä tekstitysvika ja digiboxin jumittaminen näytä näköjään korjautuvan. Täytyy maanantaina laittaa DNA asiakaspalveluun reklaamatio ja katsoa tuleeko hyvitystä maksuista. Pitänee myös kysyä Viestintäviraston kanta asiaan, sillä nyt tässä ei ole kysymys vain siitä että tekstitys puuttuu, vaan lähete on sen kaltainen, että se jumittaa päätelaitteen. Mielestäni se on vastoin määräyksiä ja jos taas päätelaite on sellainen että se hylkii signaalia, on vastuu päätelaitteen maahantuojalla.

  • No hyvä! Nyt alkoi meikäläisellä jumittelemaan myös Cmore First.

  • Löysin väliaikaisratkaisun eli vaihtamalla kielen Wboxissa tanskaksi tekstitys ei jumita koko boksia. Toiminut ainakin The Officen ja Tremen kanssa sekä nauhalta että suorana katsottuna.

    Päädyin kokeilemaan kielen vaihtamista, koska viime viikolta nauhoittamissani Officeissa oli ääniraitana vain kohinaa. Ruotsiksi ääni tulee myöhässä ja norja sekä suomi on tuota kohinaa ja boksi jumittuu, mutta jostain syystä tanskaksi toimii.

    Tämä ei poista ongelmaa, mutta mahdollistaa ainakin jonkinlaisen katselun.

  • Tänään useampi tallennus ilman boxin kaatumista. Jatketaan testausta.

  • No nyt ei toimi firstikään! Hyvin te nördet duunaatte. Tästä skeidasta pitää viellä maksaakkin.

  • Sama ongelma täällä, wbox, tekstitys jää jumiin ja kohta jumissa koko boxi. Tänään alkaa Game of Thrones ja oli pakko ruveta etsimään ratkaisua. Luulin, että vika vain minun laitteessa, mutta onkin sitten yleinen ongelma! tuossa edellä Paavon ratkaisu ja toimii täälläkin. Tosin vaihdoin tekstityskieleksi englannin, kun häiritsi se tanska. Näin ei näy tekstitystä lainkaan, mikä mielestäni parempi. Nyt testi menossa ja ainakaan vielä ei oo jumittanu. Eihän se tietty mikään lopullinen ratkaisu ole, mutta jos onnistuisi kuitenkin GoT:n katselu. Äärimmäisen ärsyttävä vika, kun kuitenkin kyseessä maksullinen palvelu.

  • Tekstityskielenä voi olla suomi, mutta ääniraidaksi kannattaa valita Wboxissa tanska. Näin ei ainakaan itsellä ole boksi jumittanut series-kanavalla. Helpoiten ääniraidan vaihtaa kaukosäätimen veto-osan alla olevasta kaiutin ja kysymysmerkki -näppäimestä, jos ei halua menun kautta toimia.

  • Taidan olla tämän viestiketjun aloittaja ja nyt ainakin omalla laitteella toimii taas ilman mitään
    "kikkailuja". Game of Thrones tallennettuna ja tänään katsottuna toimi ilman minkäänlaisia ongelmia.

  • Jaa näyttäiskin nyt siltä, että ongelma on siirtynyt First kanavalle! Ja siihen ei ainakaan mulla auta tuo tanskan vaihto audio-valikosta vaan pitää laittaa tekstityskieleksi englanti ja sitten ei jumi. Ei tietty kyllä oo sitten tekstitystäkään. Saa nähdä kuin kauan mennään näin.

  • [Melkoinen määrä voimasanoja, jotka säästän kirjoitukselta]

    CMore First ja CMore First HD kanavat ovat nyt sitten vuorostaan käyttökelvottomia. Ammattitaito puuttuu nyt tästä hommasta kokonaan. DNA pahoittelee ja siirtää vastuun toimittajalleen.

  • Tosiaan nyt toimii cmore series mutta saivat kopioitua ongelman cmore first - kanavalle. Kyllä siellä DNA:lla nyt joku haju tästä ongelman aiheuttajasta täytyy olla kun kohta voidaan juhlia ongelman olemassaolon vuosipäivää! (taitaa olla esiintynyt kauemminkin tosin välillä aina korjaantunut).

    Asiakasta ei kiinnosta kenen syy vaan vian korjaaminen kohtuullisessa ajassa.

  • Korjaus edelliseen....saivat siirrettyä ei kopioitua.

  • Oho. Juuri äsken miesmuistiin eka kokonainen tunnin jakso mistään sarjasta häiriöttä C More Seriesiltä.

    Kiitos kaikille asiaan vaikuttaneille, että ongelma näyttäisi poistuneen.

    Surkeaa, jos bugi on kopioitunut tai siirtynyt toiselle kanavalle. Itse en ole vielä tällaista huomannut.

  • CMore First kanavalla tämä vika tosiaan toistuu edelleen.
    Viikon aikana Wbox mennyt kolme kertaa täydelliseen jumitilaan.

  • CMore First jumittaa edelleen. Missä mennään korjauksen suhteen?

  • Dna pohojalaasta laatua. Stadarin omistamassa welhossa kaikki skulas

  • MTV ei ole tiedottanut DNA:lle tekstitysongelman korjaantumisesta, eikä uusiutumisesta tai siirtymisestä toiselle kanavalle.

    Laitan eteen päin tiedon, että jumiutumista on nyt ainakin vielä CMore First kanavalla.

    Koska tässäkin keskustelussa ongelman on huomattu jo korjautuneenkin, niin pyydän vielä taas tekemään digisovittimelle tehdasasetusten palautuksen ja näin varmistamaan, että kanavat ovat parhailla mahdollisilla lähetyspaikoillaan, jos lähetteessä on taajuuteen nähden tehty korjauksia.

  • Ja jälleen tänään C More Seriesillä tekstitys sekaisin ja digiboksi jumittuu 🙁 Ei voi olla oikeasti liian vaikeata korjata ja vain viitsittäisiin. Asikkaiden täytyy nyt alkaa äänestää rahoillaan. Itse ainakin lopetan pian tilaukseni.

  • Nyt meni hermot tähän skeidaan! Fyrkkaa tungetaan sinne ja mitään ei voi tsigaa jotain jäälaahausta kyllä näytetään ja ne skulaa evk!!!!! La ligankin menitte lopettamaan vmp vaan näytätte. Saako 2 vuoden maksut takas toimimattomasta tuotteesta?

  • Jep! Nyt ei toimi first eikä series. Toivottavasti saatte tämän laadun siirretty vuosittaisten parinmaan keppitappelu kisojen ajaksi sport ykköseen. Onnkeksi sport 2 ja valioliiga toimii ainakin viellä.taidan lentää englantiin tsiigaa ne alkaa tulee halvemmaksi. Ja kohta vaihtuu netfliksiksi. Kiitos paskasta Htv oli hyvä nyt dna pohojalaiset maikkari luokatonta.

  • Joo vika tuli takaisin c more seriesille!
    Ensin täydellinen freezi n. klo 22:00 ja sitten ainakin 5 kertaa tekstien jumituksia uuden Game of Thrones -jakson ajan...

  • Olin C-moren aikanaan La ligan matsien vuoksi. Nythän niitä ei enää näytetä. Olen pitänyt sopimuksen voimassa lähinnä Mestarien ligan vuoksi. C-moren leffatarjonta on mitä on, mutta niitä HBO:n sarjoja olisi kiva seurata jos se kanva toimisi. Kun nyt näyttää tosiaan siltä että tämän ongelman korjaamiseen ei ole tarpeeksi taitoa tai tahtoa, suosittelen kaikille sarjojen ystäville HBO Nodicia. Parin kuukauden käytön perusteella voin sanoa että homma toimii.

  • Totaalinen välinpitämättömyys on ainoa selitys.

    Tuonne MTV:n sivulle voisi laittaa ilmoituksia. Itse laitoin nyt kolmannen kerran. Eivät kyllä reagoi näihin mitenkään.

    http://www.mtv.fi/yritys/yhteystiedot/palaute/i...

  • Ja edelleen ihan sama meininki. Ensin tekstitys jumiin ja sitten boksi täystilttiin Game of Thronesia katsellessa 🙁 Miksi tälle ei vieläkään tehdä mitään?

  • Ja ongelma palasi taas. Vielä eilen tekstitykset toimivat niin kuin pitääkin, mutta eipä toimi enää.

    Olette kyllä MTV:n kanssa täysin kädetöntä porukkaa.

  • Todella turhauttavaa tänäänkin Game of Thronesin katsominen Series kanavalta. wBox jumissa vähän väliä! Vaikka vika on maikkarin, niin DNA:n kuuluisi olla asiakkaan puolella ja pistää maikkari tekemään asialle jotain! Nyt meni oikeasti niin hermot, että mielessä on tilauksen katkaiseminen. Onko tämä riittävä syy katkaista määräaikainen sopimus?

  • Tätä on kestänyt lähes puolitoista vuotta nyt ja niin DNA:ta kuin Maikkariakaan ei kiinnosta vian korjaaminen. Maikkari ei kertaakaan ole vastannut mitään kun olen laittanut palautetta. DNA:n kuuluisi hoitaa asiaa Maikkarin kanssa ja kertoa asiakkaille, missä mennään korjaamisen kanssa. Tuskin näitäkään viestejä kukaan lukee 🙁

  • Hei.

    Pahoittelemme kovasti, että vikaa ei ole vielä saatu korjattua.

    Toivon mukaan vika saadaan mahdollisimman korjattua.

  • No hei hei Petra!Samaa viestäi olette käyttäneet jo yli vuoden ja mitä mahdollisimman korjattua tarkoittaa?
    Ei ainakaan mahdollisimman pian.

  • Pelkkä pahoittelu ei enää riitä, tälle on nyt oikeasti tehtävä jo jotain. Vika on ollut tiedossa jo kohta kaksi vuotta. Tässäkin keskustelussa asia on tuotu esille seitsemän kuukautta sitten.

  • Miksi DNA ei ota asiaa esiin tarpeeksi korkealla tasolla MTV3:n kanssa? Molemmat menettävät asiakkaita ennen pitkää, kun täällä vain pahoitellaan, mutta mitään ei oikeasti tehdä. Tai sanokaa edes sitten reilusti, että asiaan ei ole tulossa parannusta,, jos niin kerran on asianlaita.

  • Täällä lähti cmoret ja muut mtvtotal kurat hiuksista v*****n. Ei jaksa enää edes valittaa, kun asia on ollut tiedossa sen 2 vuotta. Edelleen ei mitään oteta tosissaan ja vieläkin syytetään muita osapuolia eikä edes myönnetä, että jossain on vikaa.

    Kovan keskusteleun jälkeen olen saanut MtvTotalin asiakaspalvelusta pari ilmaista kk filmnet palveluun, mutta ei sekään oikein tyydytä kun tarjonta ei ole sama.

    Haistakaa mtvtotal *****

  • Olen seurannut tätä keskustelua pari vuotta. Harvinaisen tylyä asiakaspalvelua sekä DNA:lta että MTV:ltä lupailla korjausta, jota selvästi ei ole tulossa. Ilmeisesti odotellaan vain, että kaikki asiakkaat hankkivat uuden digiboksin ja vähitellen unohtavat asian.

    Tämä kannattaisi varmaankin viedä kuluttaja-asiamiehelle. Vai onko joku jo niin tehnyt?

  • Mitä ihmettä? Tänään Game of Thrones pyöri läpi ilman yhtään ainoaa jämähdystä! Tekstityskin oli nyt jotenkin varmemman oloisempi ja stabiili, eikä peloitellut häilymällä yhtään kertaa! Toivottavasti tämä tila on pysyvä! Miten muilla?

    Heh näin nyt, juuri kun olin jo lähes valmis sanomaan hyvästi cmorelle. Mäkki oli jo vieressä odottamassa, että pistän ensimmäisestä jämähdyksestä HBO Nordicin tilaukseen. Viime hetkellä cmore sai ostettua lisäaikaa...

  • Teksititys on ennenkin toiminut hetken aikaa ihan normaalisti, mutta sitten taas palannut samaan reistailuun. Olisi kiva kuulla jokin selvitys siitä, mikä vika on/oli ja mitä sille tehtiin ja saiko MTV3 sen mielestään korjatuksi. Voi olla, että nytkään ei itse asiassa olla tehty mitään ja huomenna vika taas ilmenee, kun pahaa aavistamatta laittaa jälleen tekstityksen päälle. Siinä menee sitten taas jokin katsomiskokemus pilalle kun joutuu buuttailemaan boksia kesken katsomisen.

  • Eilen firstiltä tallennettu leffa toimi n.5sek. Boxissa ei ole vikaa! Vika löyty dna mtv osaston ammattitaidottomista nörteistä.

  • Viimeisin GOT toimi moitteetta, nyt tekstitys jumi-ongelma onkin cmore firstkanavalla, boxi IVO-resetttiin. Karmeeta puuhastelua.

  • Todennäköisin vika ehkä lienee siis että wbox hd boksi ei ole enää yhteensopiva tv-yhtiön lähetysstandardin kanssa enää (ei tunnu esiintyvän muiden uudempien boksien kanssa). Wbox hd boksin ohjelmistoahan ei ole päivitetty aikoihin (20 DEC 2011). Oma boksini on ostettu Welholta. Alla olevasta linkistä löytyy kuluttajaviraston näkökulmaa digisovittimien vikojen ja virhetilanteiden vastuista. (Vanha, mutta asia itse ei vanhene)

    http://www.itviikko.fi/teknologia/2006/08/14/ku...

    Tämä lienee syy miksi Welho on haluton korjaamaan ongelmaa, koska DNA:n tulisi hyvittää tai korvata viallinen boksi. Nyt on pelattu aikaa ja tuo 4 vuotta mennyt umpeen monella...toisin boksin päivitykset loppui paljon ennen normaalikäyttöiän umpeutumista.

    Jos ei muuta niin ainakin joku teoria esittää tähän mysteeriin. DNA:lta itseltään puuttuu halu edes yrittää selvittää ongelman juurisyy (syyn selvittäminen ei voi olla todellakaan mitään rakettitiedettä).

  • Taas alkoi Series kanavalla sama pelleily.wbox jumissa tekstityksen takia. Pitää kysyä kuluttaja asiamiehen mielipidettä onko tämä riittävä syy vaatia hinnan alennusta tai irtisanoa määräaikainen sopimus?

  • Itsellä ainakin onnistu! Kitos maikkari dna paskastanne. Streemien kautta tulevaisuudessa matsit, lätkää/hurmuloita en jää kaipamaan.oli liian kallils futiskanava kun leffat ja sarjat jää näkemättä.

  • Riemuitsin liian aikaisin, boxi taas solmussa kun yritti katsoa GoT-finaalia. 🙁 Sopivasti kuitenkin sähköpostiin oli tullut koodi HBO:lta, jolla streemin näkee ilmaiseksi 14 päivää. Ei jämähtelyjä ja parempi kuva kuin cmore series -kanavan SD-suttu. Heihei maikkari, tämä oli tässä.

  • Jaha, boksi taas täysin jumissa, Game of Thrones finaali jää näkemättä. Onneksi DNA tekee kovasti työtä asian korjaamiseksi ja on tehnyt niin jo puolitoista vuotta.

  • Jumissahan tuo taas on.

  • Hei,

    Pahoittelen aiheutunutta häiriötä. Ongelma on tiedossa ja korjauksessa. Valitettavasti aikatauluun emme voi ottaa kantaa.

  • Voi voi oikeen pahottelette! Samaa viestiä käytetty yli vuoden. No ei väliä enään koska lopetin koko skeidan varmaan moni muukin on tehnyt saman ratkaisun. Koomisinta tässä on se kun lopetin mtv totalin niin dna lta soittelevat ja kaupittelevat samaa uudestaan tietämättömänä asiasta.

  • Tekstitysongelma on riivannut kaikissa sarjoissa jota olen seurannut mm. GoT, Heavy Metal Chronicles, Revolution ja nyt myös uudessa Falling Skies-sarjassa! Minulla teksitysongelma ei ilmene (toistaiseksi) kuin Cmore Series kanavalla. Jos alkaa ilmetä muillakin kanavilla - irtisanon tilauksen välittömästi.
    Kumpi nyt on kyseessä? Se, ettei DNA ja MTV3 välitä, vai se etteivät osaa?

    Pitääkin kokeilla noita HBO sun muita nettikanavia suoraan. Jos kuvalaatu on oikeasti HD-tasoista ja homma pelittää - taidan vaihtaa.

  • Eipä kiinnosta kaapelioperaattoreita eikä myöskään MTV3:sta mikään muu kuin rahan keruu... Itse nostin sentterin pystyyn ja iloisesti heiluttelin siirtyessäni nettipalveluiden pariin. Samaa suosittelen muillekin.

  • Kaikkihan alkoi kun welhosta tuli maaseudun dna ja maikkari siihen sotkemaan. Pitäkää keppitappelunne ja hurmulanne la ligankin saitte lopetettua,viimeinen niitti oli tekstitys ongelma jota ette korjaa. Canalin asiakas olin alkuajoista lähtien.

  • Olen katsellut Kohdetta ja muita sarjoja C-series-kanavalta ja joka ainoassa kolmen vartin pätkässä on tekstitys jumittanut jossakin kohtaa katselua.

    Tätä on jatkunut NIIN kauan eikä minkäännäköistä liikettä ole tapahtunut siihen suuntaan, että vika korjattaisiin. Ostamani palvelu ei ole enää sellainen, josta haluan maksaa kuukausittain aika lailla.

    Jos ongelma on tiedossa, miksei mitään tapahdu? Palvelunne on selvästi viallinen!!!

    Tämä oli tässä, puran sopimukseni ja katselen jotakin muuta jatkossa.

  • Emme valitettavasti pääse operaattorin puolelta korjaamaan tilannetta mitenkään tai vaikuttamaan asiaan tämän enempää, vaan vika on tiedossa MTV:llä ja heillä myös selvityksessä ja korjauksen alla.

    Tarkempaan korjausaikatauluun emme kuitenkaan voi ottaa kantaa.

  • Mut kummasti raha kelpaa ja asiakassuhdehan on operaattoriin, joten operaattori on se, ketä tästä saa palautteen. Ja tää tilanne on vaivannut jo niin pitkään, että luulis jo ihan imagosyistäkin painostavan MTV:tä. Meikäläisen osalta aika teki tosiaan tehtävänsä. Luojan kiitos noi sarjat näkee muualtakin.

  • Turha homma enään! Kiittäkää maikkaria asiakkaittenne joukko paosta. Harmi canal oli hyvä ja toimiva Htvn aikana.

  • Kiitokset nimimerkki Wbox hd käyttäjä uskottavasta selityksestä.

    Tehdasasetukset palautettu ja päivityksiä etsitty lukuisia kertoja. Ei auta mikään. Jumiin menee - milloin milläkin kanavalla, enimmäkseen Seriesillä.

    Kyllähän välinpitämättömyys tämän ongelman hoitamisessa on ollut sitä kaliiperia, että se kelpaa jo esimerkiksi moneen tarinaan.

    Myös tämän boksin maahantuoja lienee syytä tehdä tietoiseksi siitä, että heidän laitteensa ovat koko lailla käyttökelvottomia näillä kanavilla.

    Muita ratkaisuja ei oikein enää jää kuin ostaa uusi boksi tai vaihtaa kanavapaketti - tai tehdä molemmat.

    TV-ammattilaiset ovat ihmetelleet Suomessa vuosikausia, miksi täällä maksetaan kanavapaketeista paljon harvemmin kuin muissa Pohjoismaissa. Ehkä tästäkin keskusteluketjusta saa vähän osaselitystä asiaan.

  • Tällä hetkellä C More Series ja First jumissa yhtä aikaa..

  • C More Series ja C More First löytyvät samasta kanavanipusta. Mikäli molemmat kanavat katoavat samaan aikaan, kehotamme tarkistamaan antennikytkennät.

  • Ei ne mihinkään ole kadonut vaan tekstitys vetää koko boxin jumiin! Uutta asiaako teille? johan tästä on vuoden päivåt täällä kirjoiteltu. Kaikki nostamaan kytkintä! minä nostin jo.

  • MTV Totalilta kertoivat, kun asiasta tiedustelin heinäkuun alussa, että kesäkuun aikana on cMoren kanaviin tehty muutoksia, joiden pitäis auttaa tekstitysongelmaan. Ainakin itsellä on käynyt aivan päinvastoin ja tilanne meni huonompaan suuntaan. Molemmat kanavat täysin katselukelvottomia wboxilla. Sanoin saman tien kanavapaketin irti ja cMore-pimenee lopullisesti tässä osoitteessa irtisanomisajan päättyessä.

  • Voiko palveluneuvoja olla enempää kujalla? Aivan posketonta tulla tänne kommentoimaan jostakin kanavanipusta ja antennikytkennöistä. Kas kun ei tehdasasetuksia päästä taas kokeilemaan.

  • Juu, suosittelisin palveluneuvojaa ensin tutustumaan ongelmaan. Kanava ei häviä mihinkään. Tekstityksessä on jokin bugi, joka saa digiboxin menemään jumiin (=ei ota vastaan komentoja, voi jopa joutua vetämään tösselin irti, että saa laitteen pelittämään). Vika ilmenee jos tekstityksessä on vähän pidempi tauko. En ole kellottanut montako sekuntia tarvitaan, kun sekin tuntuisi vaihtelevan. Viimeisin versio Falling Skies sarjasta oli todella tuskaa kahlata läpi. Auttaa tietysti se, kun laittaa tekstityksen kokonaan pois päältä. Mutta kun on kyse sci-fi sarjasta, jossa öttimöntiäiset älämölöää, eikä sanasto ole niin tavallista, on ainakin minulle tekstitys tärkeää.
    Tyypillistä nykyajan toimintaa rahastavilta firmoilta (DNA/MTV3). Kukaan ei ota vastuuta, kuukausimaksut kyllä kelpaavat. Eikö ole enää asiantuntijoita vai saivatko viimeisetkin lähteä edellisissä YT-neuvotteluissa.
    Osikoa pitää kyllä jakaa ja pomot panna eläkkeelle hyvissä ajoin, että ehtivät nauttia isoista rahoistaan.
    Hups, karkasi vähän aiheesta.
    Kyse ei ole siis merkkikohtaisesta ongelmasta, kun on kerran Topfieldilläkin tavattu.
    Tutkikaa tekstitystä. Mitä eroa on eri kanavilla. Minulla ongelmaa ei ole kuin Cmore Series-kanavalla. Signaalin voimakkuudessa? Reitittimissä? Hieman tekniikan pojilta salapoliisin henkeä nyt tämän ongelman ratkaisuun.

    -P-

  • Jos kesäkuussa tehtiiin jotain muutoksia, niin sen jälkeen ongelmat alkoivat uudelleen. Pari kuukautta toimikin ilman tekstitysongelmia.

  • Pahoitteluni aikaisemmasta vastauksesta. Tätä ongelmaa on tutkittu ja olemme useampaan kertaan välittäneet tietoa suoraan MTV:lle, mutta valitettavasti emme pysty tekemään ongelmalle muuta kuin viemään palautetta eteenpäin. MTV on ongelmasta tietoinen, mutta korjausaikataulusta meillä ei vieläkään ikävä kyllä ole tietoa.

  • hmm, onkohan jotain korjausta tehty - nyt on toimineet tekstit cmorella. koputetaan puuta nyt kuitenkin varalta.

  • WBox on nyt saanut kolme kertaa virtakytkinta True Bloodin aikana.

  • Vielläkö jollain on mtv total

  • Jep, toimi hyvin kunnes tänään huomasin, ettei toimi enää. Olisiko joku palannut lomalta säätämään jonkun toisen tekemän korjauksen taas pieleen. Uusin The Leftovers jumitti monta kertaa.

  • Joo, taas on sählätty homma poskelleen. Eikö tuolla ole mitään laadunvalvontaa, ongelma taas päällä - maanantain true blood jumitti boxin. EIKÖ TEITÄ EDES HÄVETÄ?

  • Ikävä kuulla että vika jatkuu taas. Laitoin tästä nyt taas viestiä eteenpäin.

  • Vika on jotenkin ajoittaista. Eilen meni Firstillä jumiin Spider Man, mutta vähän myöhemmin alkanut Wallander pelitti moitteetta. Tuon Spider Manin laitoin bootin jälkeen talletukseen ja huomasin samalla, ettei ajansiirto toiminut Firstillä vaikka REC oli päällä.

    PS. onko jotain muuta (parempaa) digiboxia kaapeliin kuin Wboxit? Topfield oli joskus, mutta se sitten kuivutti kondensaattorinsa muutaman vuoden jälkeen.

  • Päivää!

    Itsellänikin tekstitykset jämähtävät C-Moren Series ja First Kanavilla ihan minuutin katselun jälkeen . Ei ole Digiboksissa vikaa, enkä puhu nyt HD-kanavista. Digiboksista täytyy aina ottaa virrat pois katkaisimesta asti , mikä on turhauttavaa.

    Kaikki muut total-kanavapaketin kanavat ovat toimineet kyllä moitteettomasti, mutta kyllä silti tuntu ettei ihan saa koko rahan edestä sitä mistä maksaa

  • Juu, onpa vika huomattu täälläkin. Series ja first kanavat tökkivät, viimesimpänä uusin True Blood meni jumiin kahden minuutin päästä aloituksesta.

  • Uusin Falling Skies jumitti taas. Onko siellä niin taitamattomia ihmisiä töissä, ettei tuota millään saa korjattua. Missä on ammattiylpeys? Rahat takaisin!

  • Tilauksessa nyt myös HBO Nordic, en jaksa enää taistella CMore Series-kanavan kanssa. Kalliiksi tulee, MTV Totalia ei oikein voi irtisanoa koska urheilupuoli kiinnostaa.
    Tilauksessa 70 kaapelikanavaa, joista 69 toimii moitteettomasti. Pitäisi olla aika helppoa selvittää mitä on toteutettu tekniikkapuolella eri tavalla Series-kanavan kohdalla.
    5 kuukautta sitten DNA ilmoitti "Mainitusta viasta on tiedotettu asiasta vastaavaa tahoa ja ongelmaan on reagoitu". Mikähän tilanne nyt on, tehdäänkö asiaan eteen yhtään mitään?

  • Ikävä kuulla että taas on ilmennyt ongelmia. Laitoin tästä taas viestiä eteenpäin.

    Vika on MTV:n puolella ja valitettavasti emme voi vaikuttaa korjausaikatauluun.

  • Heh ai että taas! toista vuottahan tää on jatkunut. Netflix ja muut kiittää.

  • Cmore first hd ainakin täällä sekoilee noiden tekstien kanssa ihan tosissaan. Lähtee tämä total paketti kohta frisbeenä takaisin. Tallennusta aloittaa katsomaan ja minuutti pari niin tekstit tulevat myöhässä ja pahenee mitä pidemmälle katsoo.

  • Koskee siis myös series kanavaa

  • Maikkari nyt on turhin kanava mitä on harmi canalin kannalta pilasivat hyvät kanavat ammattitaidottomuudellaan. Canal oli minulla alusta asti ei ole enään. Netflix himassa ja fudikset sitten baareissa.

  • Näinhän se on, että maikkarin mukaan tulon jälkeen alkoi jyrkkä alamäki. Itse tein ratkaisun jo keväällä kun tuli ns. mitta täyteen. Nyt paketin irtisanomisen jälkeen olen siirtynyt muihin palveluihin sarjoja katsoakseni ja leffojen takia mtvtotal nyt tuskin enää vuosiin on kenelläkään ollut. Maikkarin jälkeen elokuvatkin alkoivat oleen tyyliin uneton seattlessa, kuokkavieraat yms. vanhaa ja halpaa.

    Urheilu nyt meni, mutta näkee nekin baarissa ja vitutus on paljon lievempi. CHL pelleilyn jälkeen futiksen asema alkoi epäilyttään joten tuskin tässäkään olisi harmitukselta välttynyt.

    Sitä tosin olen miettinyt, että olen oman canal+Cmoremtv3total historiani aikana ollut 3 kaapeliyhtiön asiakas ja mikään näistä ei oli viitsinyt selvittää mistä johtuu CMore+WboxHD kombon ongelmat. Se olis sitä asiakaspalvelua se!

  • No täällä laitteena uusi HDthunder hd6000 ja samat ongelmat, joko tekstit sekoilevat, ovat myöhässä tai ei näy ollenkaan tallennuksissa..

  • YES!

    Vika ei koske siis vain vanhempaa WBOX-laitetta vaan muitakin. Joten pieni toivo on tuon korjaamisesta - ainakin luulisi kiinnostavan. Tosin monta vuottahan tämä on ollut, eikä osaamista näytä osapuolilla olevan.

    Osanottoni edelliselle kirjoittajalle, hermothan ton ongelman kans menee.

  • Minulla jumitusongelma on ollut varmaan kohta 3 vuotta.

    Sitä on "ratkottu" DNAn puolelta heikosti. Kortti vaihdettu kerran ja buuttausta sekä tehdasasetuksien asettelua on suositeltu.Tulokset jääneet laihoiksi. Tänään v..utuskäyrä nousi kun pääleffakanavakin jumittaa. Soitin tekniseen tukeen ja siellä onglemasta ei oltu kuultukaan.

    Laitteen voisin toki viedä maksulliseen huoltoon tai voisin ostaa uuden laitteen. Kiva kuulla mutta jos kerran heidän myymänsä Wbox HD on täysi susi niin eikö syy silloin ole DNAn?

    Käsittämätön firma kaiken kaikkiaan.
    Ainoa vaihtoehto lienee puljun vaihto. Miksi maksan 52 euroa kuussa (netti ja canal) jos homma ei toimi ja asiakaspalvelu muistuttaa Neuvostoliittolaista byrokratiaa?

  • DNA on nyt tehnyt tässä ketjussa selväksi, että se ei voi korjata ongelmaa, vaan tämä on MTV:n käsissä.

    Fine, vaikka luulisi, että jonkinmoista painetta voisi yhtiö saada tässä ajassa aikaan toista yhtiötä kohtaan, jos motivaatiota olisi.

    MTV:n asiakaspalvelu on asiasta täysin välinpitämätön, joten ainut järkevä yhteys siellä on po. osaston päällikkö. Hänen nimensä ja yhteystietonsa kannattaa selvittää ja postata esimerkiksi tänne.

    Myös MTV Totalin Facebook-sivulle spämmäystä asialla voi tietysti harkita, jos töykeä ylenkatse jatkuu. https://www.facebook.com/MTVTotal

    Mutta mitä DNA:han tulee, niin kuten edellisestäkin viestistä ilmeni, on aika erikoista, miten usein tieto näin vanhasta ja yleisestä ongelmasta tuntuu tulevan DNA:n asiakaspalveluun ja / tai tekniseen tukeen täytenä yllätyksenä.
    Tämä on noussut esiin monta kertaa. Väki varmaan vaihtuu paljon ja ongelmia on epäilemättä monenmoisia, mutta ei tämäkään nyt varsinaisesti ihan sujuvaa kuvaa anna.

  • Ei muuta kun porukalla painetta mtv totalin facebookkiin, jos ei rupea toimimaan niin onko tämä riittävä syy sopimuksen purkuun? Ei tekstittömistä elokuvista viitsi 6kk maksaa.

  • Määräaikaisten sopimusten purkamiset käsitellään aina tapauskohtaisesti asiakaspalvelussamme, ei täällä keskustelupalstalla. Yhteystiedot löytyvät täältä https://www.dna.fi/yhteystiedot.

  • Vaihdoin WBox HD:n kielten asetuksista tekstityksen kirjasimen muuttuvasta kiinteäksi ja nyt ei tunnu Series jumiutuvan.
    Joku muukin voisi kokeilla auttaako tuo.

  • Vaihdoin tekstityksen kirjasimen kiinteäksi, mutta First jumittui muutamassa minuutissa Total Recallin aikana. 🙁

  • Kiinteästä kirjasimesta ei mitään vaikutusta. Yhtä vähän kuin tästä keskustelupalstastakin, harmittaa, että edes kirjoitan tänne, koska kyllä se on tullut jo varsin selväksi, ettei DNA vastaa myymästä laitteestaan eikä palvelustaan.

  • Pitkästä aikaa yritin tsiigaa series kanavaa 1sec ja jumiin ja töpsöli pois seinästä ainoa keino millä pääsee pois eipä tuolla enään muuta ole kuin fudis sekin huonontut kun la liga poistettu jotain lätkää tungetaan uusintana koko ajan joka ei kiinnosta pätkääkään.

  • Asiakaspalvelusta sanottiin, että CMore kanavien tekstitysongelmat johtuu siitä, että digiboksi ei enää keskustele kanavapakettikortin kanssa ja, että vikaa ei voi korjata Kyseessä on siis kanavapaketin kanssa samaan aikaan ostettu wbox HD digiboksi.

    Kysyisinkin, että mitä digibokseja DNA tukee ja kuinka pitkään niitä tuetaan?

  • Vai asiakaspalvelusta näin sanottiin? Pyydän nyt DNA:n palveluneuvojaa kuittaamaan tuon virallisesti myös tälle keskustelupalstalle.

  • Kaapeliverkossa suosittelemme käyttämään Cable Ready tai Cable Ready HD sertifikaatin saaneita digibokseja/-televisioita. Näille laitteille on pääsääntöisesti saatavilla tarpeen mukaan päivityksiä ja ne tukevat, kuten DNA:n verkkokin tukee, normaaleja standardeja.

    Vaikka laite olisi markkinoille tullessaan saanut Cable Ready tai Cable Ready HD sertifikaatin, on mahdollista että siitä on jo siksi paljon aikaa, että tekniikka on mennyt eteen päin, eikä laitteella enää muutaman vuoden kuluttua sertifikaattiaole ja erilaisia ongelmia laitteen yhteensopivuuden kanssa voi ilmetä.

    DNA:n Wbox HD ja Wbox HD2(s) laitteilla molemmilla on voimassa oleva Cable Ready HD sertifikaatti. HD laitteiden osalta sertifikaatin voi tarkistaa osoitteesta www.testatutlaitteet.fi. Cable Ready laitteiden sertifikaatin tila on mahdollista tarkistaa esimerkiki maahantuojalta.

    Jos TV kortti on jo vanha, voi myös se aiheuttaa ongelmia. Tällaisissa tapauksissa TV kortin vaihtaminen korjaa ongelman. Joissain tapauksissa myös täydellinen kanavahaku (sisältyy tehdasasetusten palautukseen) digisovittimelle tai antennijohdon päivittäminen voi olla ratkaisu.

    C More elokuvakanavilla on myöskin ollut jo pidemmän aikaa tekstitykseen liittyvä ongelma, joka välillä korjautuu ja toisinaan taas uusiutuu. Ongelma ei esiinny kaikilla laitteilla, mutta on valtakunnallinen, eli ei vain DNA:n verkossa.

    Mahdollisuuksia vian ratkaisuun on siis useita ja on tapauskohtaista mikä näistä on oikea. Olen pahoillani vianselvityksen aiheuttamasta vaivasta.

  • Milloin C more kanavien tekstitysongelmiin tulee korjaus ja mistä saan tiedon, kun korjaus on tehty?

  • Ei sitä tule! saamatonta porukkaa dna:lla ja maikkarilla. Tätä on kestänyt jo pari vuotta. Stadilaisten welho takas ja junantuomat takaisin peltoduuneihin.

  • Tyypillinen vastaus Jeminalta. Näin DNA luulee jälleen pesevänsä kätensä koko sotkusta. Todellista asiakkaiden aliarviointia! DNA:n pitäisi olla asiakkaansa puolella ja ajaa heidän asiaa, eikä suoltaa tuollaisia päivänselvyyksiä. Kyllä me kaikki tätä ketjua tavanneet olemme jo tajunneet ajaa tehdasasetukset, päivittää kanavat, tsekata antennijohdot jne moneen kertaa. Ongelma ei ole niissä!

    Ja kyllä, tiedossa on, että ongelma näkyy myös muissa kaapeliverkoissa, mutta nimen omaan teidän, DNA:n, myymällä ja maahantuomalla boxilla riippumatta kaapeliverkosta. Lisäksi te olette myyneet viallista kanavapakettia jo kohta pari vuotta, ilman että siitä ilmoitetaan asiakkaille myyntivaiheessa.

    DNA:n on jo pikku hiljaa oikeasti otettava vastuuta! Jos ongelma on kuitenkin oikeasti pelkästään maikkarin päässä, niin DNA:n tehtävä on painostaa heitä korjaamaan vika. Yhteyttä on otettava henkilökohtaisesti, on etsittävä se oikea henkilö joka osaa tehdä jotain asialle jotain. Pelkkä vikailmoituksen lähettäminen maikkarille ei riitä, ne kun menevät aina suoraan roskikseen, se on nähty.

  • Kiitti vaan Jemina, mut nyt mä toivoisin että DNA tarkistaisi ihan oman johtonsa.
    Niin, että toimiiko se yhteys Maikkarin suuntaan. Tämä sama ongelma on yhä ratkaisematta, huolimatta siitä, että asia on ollut DNA:n tiedossa jo yli vuoden, kuten tästä ketjusta voi lukea. Eihän tästä voi päätellä muuta kuin sen, että singnaali DNA:lta Maikkarille on aivan liian heikko. Olisiko jo syytä vaihtaa koko johto?

  • Tällä hetkellä en havaitse ongelmaa - ihan kuin se olisi korjaantunut. Vähän sama tapahtui puolisen vuotta sitten, jonkin aikaa toimi ja sitten alkoi taas jumittaa oikein kunnolla. Nyt esim. Gotham 1. jakso ilman mitään ongelmia. Aiemmin tullut Falling Skies jakso nro 4 uudelleen tallennettuna - ei ongelmia. Toivottavasti muillakin toimii. Pitäkää nyt plugit ja asetukset tässä asennossa - Kiitos.

  • Tota voisiko joku kertoa miten tekstitykset ylipäätään saa näkyviin? Eli minulla on c more kanavapaketti ja conax kortinlukija, erillistä digiboxia ei ole. Missään ei sanota tekstityksistä sanaakaan.
    Merkilliseltä touhulta vaikuttaa.

  • Heippa,

    Suosittelen tarkistamaan televisiosi asetuksista tekstitysasetukset ja myös kuvasuhteen.

  • Moro, kuvasuhde ja tekstitysasetukset ovat kyllä oikein.

    Minulla on ollut esimerkiksi Netflix noin 3 vuotta ja ikinä ei ole ollut mitään ongelmia kuvan ja tekstitysten kanssa. Ja kaiken lisäksi tuo palvelu toimii netin välityksellä ja tulee Full-HD laadulla, joten on kyllä kumma että tässä nyt on tällainen ongelma. Niin ja muuten millä kuvanlaadulla tuo c more film toistaa? Se on jotain SD:n ja HD:n väliltä, mutta missään nimessä ei ole teärävpiirtoa kuten Netflixissä. Ja laitoin lomakkeeseen, että omistan Full-HD telkkarin.

    Vika ei ole televiosio asetuksissa, joten mikä on seuraava askel?

  • Oho tuli muutama kirjoitusvirhe. Mutta pitäisikö minun ottaa ennemmin yhteyttä esim. johonkin tekniseen tukeen?

  • Mikäli tekstitysongelma ei millään meinaa tulla kuntoon kotikonstein, suosittelemme ilmoittamaan käytössä olevan laitteiston malli- ja sarjanumeron sähköpostitse dnawelho@dna.fi -osoitteeseen

    Joissain tapauksissa meillä on tietoa tiettyjen laitevalmistajien ilmoittamista epäsopivuuksista palvelun toimimiseen kaapeliverkossamme.

  • No niin, kauanhan tätä iloa kestikin. Nyt on taas sählätty jotain ja tekstitys jumittaa jälleen boksin tuttuun tapaan.

    Yrittäkää edes.

  • Joo, sama täällä. Tähän saakka toiminut, mutta 20.11 tallentamani Gotham alkoi oireilla. Pari minuuttia ja tekstit alkavat pätkiä ja sekoilla ja jos ei nopeasti paina stop-nappulaa boxi menee jumiin. Stop-nappula yhden kerran painettua reagoi kymmenen sekunin päästä ja stoppaa. Sitten voi jatkaa, kunnes uusi jumi tulee.
    Pliis palauttakaa ne asetukset, kun oli pari viikkoa sitten silloin toimi!!!

    -P-

  • Näin on, hyvin toimi muutaman viikon, ei enää.

  • DNA:n verkossa ei ole lähiaikoina tehty muutoksia, jotka vaikuttaisivat kanavien tekstitykseen puoleen tai toiseen. Laitan eteen päin palautteenne, että ongelma C More kanavien tekstitysten kanssa oli jo hetken paremmassa jamassa vain uusiutuakseen jälleen.

  • Joopa joo samaa lässytystä ollut siitä alkaen kun maikkari tuli canalin sotkemaan eli parivuotta tässä on firstit ja seriesit on offina mennyt. Poistaisitte nyt ensin mtv leffa ja muut turhat kanavat ja koko mtvnkin turha tanssikisoinen ja lätkäurpoiluineen.

  • Täälläkin sama ongelma wBoxin ja CMore seriesin (ja usein myös CMore Firstin tai CMore hitsin) kanssa
    Tehdasasetuksista tai tekstityksen asetuksista kikkailulla ei mitään vaikutusta. Ainoa tapa katsella vaikka Game of Thronesia on kelata kohdat joissa ei puhuta mitään. Menee maku koko katselusta.
    Ainoa syy miksi vielä olen pitänyt tilauksen voimassa on Valioliiga johon ei liene muuta tarjoajaa kuin tämä MTV total. Jos joku tietää vaihtoehdon (laillisen sellaisen) ilmoitelkaa toki niin pääsee tästäkin riesasta.

  • CMore Series on käytännössä käyttökelvoton ja First/First HD ovat ajoittain samassa mallissa. Melkoisen uskollista porukkaa kun yli vuoden verran tällaista huonoa palvelua jaksaa katsoa (tai yrittää katsoa). Kaikilla on asennetta palvelussa.

    DNA tuntuu syöttävän pallonsa MTV:lle, koska vika on siellä. MTV ei tee vialle mitään, koska DNA:lla on myynyt näitä WBoxeja ja koska vika on oikeasti CMorella. Tsekatkaas joskus ruotsalaisten valitusta CMoren tekstityksistä...

    'Asia kunnossa'

    • Kalervo Jankko
  • Heh vai vuos! Tää on kestänyt parivuotta siitä kun tää turhin mtv3 nappas canalin parivuotta maksanut vaan fudiksen takia ja la ligankin sössivät pois. Kiva kiitti moi baarissa matsit ja sarjat ja leffat jostain netistä. Saisiko fyrkat takaisin kahdelta vuodelta toimimattomasta tuotteesta.

  • Niin no, itse kyllästyin tähän paskaan keväällä nyt viimeistä kertaa. Olen myös huomannut tulevani toimeen aivan mainiosti ilman tekstitysten&asiakaspalvelun aiheuttamaa mielipahaa. Filmnet toiminut tyydyttävästi ja sitten on vielä muut mahdolliset palvelut mitkä kaikki kyllä tietää. HBONordic yms. Näitä saa myös ajoittain ihan hyvillä tarjouksilla, tosin Filmnetillä on rajoitukset tiettyjen sarjojen kohdalla.

    On se silti täysin uskomatonta, että asiaan ei vieläkään ole saatu selvyyttä. Itselläni ongelmat alkoivat jo yli 2 vuotta sitten ja sen jälkeen mitään ei ole tapahtunut. DNA, LumoTV, Anvia ym. kaapelitarjoajat ovat asian kanssa edelleen täysin pihalla. Syytetään asiakkaita ja huudellaan, että asetukset uusiksi ja kanavatkin voisi hakea jälleen kerran. Ei muuta kuin sopimukset hiuksista v#####n ja hyvillä mielin kohti joulua

  • Itse käyttelin tovin nettipalveluita, mutta valioliiga veti puoleensa. En todellakaan sortunut kaapeliin vaan kilautin canal digitalille. Ukko kävi laittamassa lautasen seinään ja nyt näkyy nykimättä hd tasoisena cmore series ja muut. Ja sieltä asiakaspalvelu soitti kysyäkseen onko kaikki kunnossa ensimmäisellä viikolla. Vähän eroa, joku saattais sanoa... Näkee myös la ligan matseja

  • Juuri näin edelleenkin tekstit jäätyyvät ja sitten lopulta decooderi, reklamoin MTV:tä ensi kerran ja sitä ennen DNA:ta useamman kerran. MTV ei vastannut mitään. DNA heitti nyt pallon MTV:lle. Kyseessä on kuitenkin virhe palvelussa ja palvelun tarjoaja on velvollinen sen korjaamaan. Virheen perusteella on oikeus hinnan alennukseen. Aikaa virheen korjaamiseen on ollut nyt jo yli vuosi. Pitänee herätellä kuluttajavirasto kiinnittämään huomio tähän virheen korjaamattomuuteen.

  • " Asialle on tehty paljonkin ja nyt alkuvuodesta taas lisää. Teemme muutoksia operaattoreiden kanavajakeluun niin, että esimerkiksi nykyisin satelliitin välityksellä Suomeen vastaanotettavat C More -kanavat siirretään jatkossa kuituyhteyden välityksellä operaattoreille. Muutoksen myötä tv-lähetyksen pitäisi olla entistä varmempi. "

    Teksti kopioitu Mtv - totalin Facebook sivun palautteista . ( Joku kysynyt Wboxin tekstitys jumista Cmore series - kanavalla )

    " Ehkä " jotain tapahtuu .

  • Rohkaistuin äsken pitkästä aikaa kokeilemaan Series-kanavaa. Pystyin katsomaan sitä tasan 3 minuuttia 40 sekuntia ennen kuin meni tekstitys jumiin ja saman tien koko boksi jumiin.

    Miten ihmeessä te kehtaatte sanoa, että olette tehneet asialle jotain?
    Minun ongelmani jatkuu sataprosenttisena - minun ongelmalleni te ette ole tehneet yhtään mitään.

    Kuluttajan näkökulmasta te olette kohautelleet olkianne.

    Yksin tämän keskusteluketjun alusta on nyt kulunut vuosi!

    Te olette osoittaneet elinkeinotoiminnassa ennen näkemätöntä kyvyttömyyttä ongelman ratkaisussa. Itseään kunnioittava yritys olisi ymmärtänyt edes tarjota kompensaatiota saamattomuudesta kärsiville asiakkaille.

    Te ette edes sitä ymmärrä tehdä. Ymmärrättekö hävetä?

  • Edellinen koskee sekä MTV:tä että DNA:ta.
    Katsojan näkökulmasta on yhdentekevää, kumpi saa asiassa jotain aikaan.
    Olen ostanut boksini DNA:lta. Boksini ei toimi. Tällöin boksin minulle myynyt saa selvittää asian eikä piiloutua toisen yhtiön kädettömyyden taakse.

  • Harmillista kuulla että vika edelleen jatkuu.

    Kuten ketjussa on aikaisemmin kerrottu, vika on todettu olevan MTV:llä ja olemme laittaneet asiasta viestiä eteenpäin useampaan kertaan. Valitettavasti emme pysty tekemään korjaustoimenpiteitä jos vika ei ole meidän laitteissa.

    Jos MTV on tehnyt muutoksia ja tekee edelleenkin, toivottavasti vika saataisiin nyt korjattua.

    Näin tukisivustolla emme ota kantaa hyvityksiin vaan niitä voi pyytää asiakaspalvelun kautta.

    https://www.dna.fi/yhteystiedot

  • Maksan palvelusta eli kanavista DNA:lle. Olen DNA:n asiakas.

    MTV:lle en maksa mitään. En ole MTV:n asiakas.

    Jos DNA ei pysty toimittamaan minulle lupaamaansa palvelua, josta maksan, on DNA:n asia järjestää tämä kuntoon MTV:n kanssa eikä kuukausikaupalla mennä MTV:n selän taakse.

    Kiitos vinkistä, olen eilen jättänyt DNA:n asiakaspalveluun valituksen palvelun virheestä kuluttajaviranomaisten suosittelemalla tavalla.

    Jos jotakuta muuta kiinnostaa tehdä samoin, lomake löytyy täältä: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivas...

  • Kiitos lomakkeen linkistä, sinne lähti valitus. tehkäähän kaikki muut samoin!

  • Kyllähän tämä osoittaa aika räikeää väliinpitämättömyyttä asiakasta kohtaan. Siitä kannattaa olla yhteydessä kuluttajaviranomaiseen. Toinen vaihtoehto on äänestää jaloillaan. Esimerkiksi HBO Nordicin palvelusta voi katsoa noita samoja sarjoja joita olemme yrittäneet katsoa Cmore Seriesiltä. Firstin elokuvathan on muutenkin mitä on, joten sitä kanavaa ei tule ikävä. Olen edellisten kirjoittajien kanssa samaa mieltä että DNA: on tästä ensisijaisesti vastuussa, huolimatta siitä että varsinaisen teknisen vian korjaaminen on joko Maikkarin tai Cmoren vastuulla. Epäilen että syy siihen että tätä ei ole saatu korjatuksi on siinä että he tietävät sarjojen ja elokuvien esittämisen maksukanavalla olevan auringonlaskun bisnestä, eivätkä sen vuoksi ole olleet halukkaita panostamaan tämän vian korjaamiseen. Olisihan tämä nyt parin vuoden sisällä saatu kuntoon jos siihen olisi ollut todellista painetta. Pauliinan viestistä ja aikaisemmistakin palveluneuvojien kommenteista voi päätellä että Maikkari ei juurikaan välitä pitää yhteyttä DNA:n suuntaan,

  • Series HD kanava takaisin. Josko tekstitysongelma korjautuisi samalla.

  • Viime vuonna ongelmaa yritettiin ratkaista monilla eri keinoilla yhteistyössä kaikkien osapuolien kesken (DNA, MTV3, Cmore).

    Valitettavasti televisiojärjestelmien monimutkaisuuden takia ongelmaa ei kyetty kaikista yrityksistä huolimatta ratkaisemaan.

    Olemme pitkään valmistelleet yhteistyökumppaneiden kanssa muutosta Cmore kanavien jakelutekniikkaan. Toivomme, että tämän muutoksen myötä olemme lähempänä ratkaisua. Muutos jakelutiessä otetaan käyttöön lähikuukausien aikana.

    DNA pahoittelee sekä heikkoa viestitään että itse ongelmaa.

    T: Ville / Head of Product Development

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Kiitos vastauksesta Ville. On totta että DNA:n viestintä ollut todella heikkoa. Yksi parannus voisi olla esimerkiksi se että kun Head of Product Development pahoittelee jotain asiakkaiden suuntaan hän käyttäisi myös sukunimeään.

  • Ville, eikö tekstitykseen voisi lisätä näkymättömiä pisteitä tsi muita huomaamattomia merkkejä. Vika iskee kun tulee kohtia, joissa ei ole tekstitystä. Viitisen sekuntia riittää ja boxi vetää sotkuista tekstiä ruudulle välimuististaan. Jos tämän huomaa niin on noin 5-10 sekunnin aika, jolloin voi yrittää vaihtaa kanavaa tai pysäyttää tallennuksen toiston. Jos ei näin tee niin boxi jumittaa niin, ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin laitteen sammutus virtakatkaisimesta. Outoa, että tietääkseni vain c more first js c more series aiheuttavat ongelman. Tämä harmittaa, koska series-kanava on lähes ainut syy tilauksen jatkamiseen. Nyt kanavat ovat olleet käyttökelvottomia todella pitkään.

  • Juuri niin series oli se viimeinen syy mutta kun sekään ei toimi ja la liga loppu niin nostin kytkintä yli 10v käytön jäkeen. ps kendoa on liikaa se ei kiinnosta ku landella josta dna tuli tuhoamaan hyvän welhon.

  • Cmore series tekstitys ei todellakaan pelaa edelleenkään.
    Tekstitys jumittaa ja kaataa boksin usein.
    Humax wbox hd.

    Ei kai tuo auta kuin laittaa YouTubeen pätkä mitä tapahtuu ja linkki jakoon.

  • Hei,

    Korjaustyö on edelleen käynnissä. Aikataulu ei ole muuttunut eli korjauksessa voi edelleen mennä vielä kuukausia (aikataulu ilmoitettu helmikuun alussa). Pahoittelut pitkästä korjausajasta.

    T: Ville Partanen / Head of Product Development

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Tiedoksi, että jotain on tapahtunut. Gothamin uusimmat jaksot toimivat hyvin. ainakin kaksi viimeisintä, ei mitään ongelmaa. Jos katsoo jotain vanhempaa esitystä, vika ilmenee jälleen.

  • Edelleen pakko nyt kommentoida lisää. Minun osaltani näyttää siltä, että ongelmaa ei enää ole. Boxi ei jumita, tekstitys ei sekoile - ei edes 2. kauden Heavy Metal Chroinichles sarjan jaksoissa, joissa aiemmin jumitti ihan täysillä.
    Jos muiltakin on ongelma poistunut - on tapahtunut joku korjaus. Jos taas muilla on vielä ongelmaa suosittelen kokeilemaan seuraavaa toimenpidettä, jonka itse tein: Minulla on antenninvahvistaja, kun on monta telsua eri huoneissa. Vahvistajan säädettävä vahvistus oli täysillä. Ainakin mtv3 pikselöityi. Luulin, että signaali on heikko, vaan taisi olla päin vastoin. Vähensin voimakkuutta vahvistimessa, niin signaalin voimakkuus väheni boxista katsottaessa 78% -> 67%, MUTTA signaalin laatu parani 80% -> 100% jolloin pikselöityminen hävisi kokonaan. Samall huomasin myös tekstitysten toimivan Cmore Serieksellä. En tiedä johtuiko tuosta vai oliko vaan sattumaa, mutta näin kävi.
    Kommentteja?

  • Testasin edellisen viestin innoittamana ja CMore Series pyörii pitkästä aikaa hyvin Wboxilla kaapelissa. Useita sarjoja katsoin ja kertaakaan ei boksi jumittunut.

  • Äkää nyt viellä innostuko! Onhan se tän parinvuoden aikana ennenkin paripäivää toiminut. Ei noi sille mitään ole tehnyt eikä tee. Vanhentunut boxi se nykyään on.

  • Aivan kuten arvelitkin ja kuinka monta kertaa tämä onkin jo toistunutkaan: eipä toimi enää.

  • No pohjalaiseen ei voi luottaa kuin kansantanseissa. Miksi heidän piti tulla stadiin sössii hyvät kanavat?

  • Noniin tekniikan pojat! Äkkiä takaisin ne asetukset, jotka olivat eilen. Silloin tekstitys vielä toimi, vaan ei enää tänään. Mitä ihmettä siellä oikein säädetään? Toivottavasti edes nämä palautteet saavat propelipäät ongelman jäljille. Cmore series kanavan tekstit saavat taas jälleen kerran Humax Wboxin siihen tilaan, että on pakko vetää töpseli irti tai katkaista virta kytkimestä laitteen takana, mitään muuta boxi ei tottele. Ja ihan kymmenen sekuntia kanavan katselemista riittää. - Ellei tietysti halua katsoa ilman tekstityksiä. Kun ottaa tekstitykset pois päältä kokonaan ei boxi jumita.

    Koittakaan nyt ihan oikeasti saada jotain aikaan, tässä turhautuu totaalisesti. Ongelma on piinannut jo toista vuotta!

  • Hei,

    Korjaustyö on edelleen käynnissä ja nykytiedon valossa korjaukset tulevat kestämään alkuperäisen ajan eli parisen kuukautta. Tiedotamme tällä palstalla välittömästi, kun asiaa tapahtuu pysyvä ratkaisu.

    T: Ville Partanen / Head of Product Development

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Lopeta toi kusetus! Samaa lässytystä on ollut parivuotta! Myöntäkää jo että ette osaa ja parinvuoden fyrkat takaisin toimimattomasta kusetuksesta.

  • Ei asiaa vaan asiaan. Olen sen verran kyllästynyt että haen korvauksia kun ette älyä itse vapaaehtoisesti tehdä sitä. Kalliimmaksi vain tulee. Kummallista että aina valitaan se kalliimpi vaihtoehto.

  • Näköjään asia on huomioitu jo Ylen Kuningaskuluttaja ohjelmassa http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/03/miksei-...
    Ville vastannut siinäkin artikkelissa poliitikkotyyliin. Eli parhaamme yritämme mutta mitään ei myönnetä. Tuossa artikkelissa mainitaan myös että hyvitystä ei voi suoraan tehdä kuluttajille kun ei tiedä mikä laite on kenelläkin käytössä. Eikös tuo kortti ole linkitetty laitteen kanssa niin pitäisihän operaattorilla olla laitetiedot ylhäällä. Ottakaa koko Series kanava pois tarjonnasta sillä mitä järkeä on myydä puutteellista tuotetta.

  • Hei,

    Pekka - Pahoittelut, tuossa pääsi pieni typo ja korjaaminen ei näin illalla onnistu. Toivottavasti vastaus oli kuitenkin typosta huolimatta tarpeeksi selkeä.

    Voin vakuuttaa, että tätä ongelmaa pyritään tällä hetkellä ratkaisemaan kaikin keinoin. Lähettävään päähän on asiasta oltu viimeiksi yhteydessä tänään. Asia etenee, vaikka toki asiakkaan kannalta etenemisvauhti varmasti tuntuu tällä hetkellä tuskaisen hitaalta.

    T: Ville Partanen / Head of Product Development

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Ihan samanlaisen vastauksen sain noin 2 vuotta sitten kun tämä ongelma alkoi. Alkaa jo usko mennä. Onko teillä edes hajuakaan mistä tämä johtuu vai oletteko täysin kuutamolla?

  • Tänne voi ehkä pikkusen enemmän avata mitä seuraavaksi teemme. Olisin mielelläni ottanut tämän puheeksi myös Kuningaskuluttajassa, mutta vastauksen pituus oli sen verran rajoitettu, että tähän ei tarjoutunut mahdollisuutta:

    Olemme seuraavaksi muuttamassa kanavan koko jakeluketjua. Nykyisin kanavat tulevat satelliitin kautta, mutta jatkossa vastaanotamme kanavat IP:n kautta.

    Muutos voi kuulostaa pieneltä, mutta kyseessä on meille varsin suuri muutos jota on valmisteltu jo aika pitkään.

    T: Ville Partanen / Head of Product Development

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Olisiko oikea näkemys asiasta. 5xfilmiä päivässä per asiakas. 25 euroa per päivä siis 150 euroa viikko. Noin 50 viikkoa siis 7.500 euroa per asiakas / vuosi. Lähdetäänkö. Olen heti mukana

  • Kuluttajaneuvonnan viesti oli n.kuukausi sitten että odotellaan vielä pari viikkoa korjausta. Laitoin nyt kyselyä että mitäs tehdään kun operaattori ilmoittanu vian korjaamiseen menevän ainakin +2kk.
    Olen ollut dna:lle yhteydessä vuoden aikana noin 4 kertaa tästä asiasta ja saanu 1kk:n ilmaisen hyvityksen, uskomatonta!

  • Olen tänään katsellut Cmore Seriestä - ilman ongelmia. Eli jotain on taas korjattu? Terveisiä vaan tekniikan pojille, että vaihteeksi toimii. Ehkä tällä haarukointimenettelyllä, jossa me kuluttajat ollaan testaajia ja ähkäistään aina tarpeen mukaan - saadaan loppujenlopuksi homma pelittämään?

  • Itse olen katsonut viime vuodet Series-kanavaa teksti-tv:n tekstitys (s. 699) päällä. Silloin jumeja ei ole esiintynyt.

  • Äsken soitettiin welho:lle , kun on ollut ongelmia tekstityksen kanssa c more kanavilla. Kuulemma kannattaa hankkia uusi digiboksi, mitään mainintaa ei ollut , että kyseinen ongelma on jo näin vanha juttu. Suorastaan järkytyin :O kun rupesin tutkimaan tätä juttua, miten kauan kyseistä ongelmaa on jo ratkottu.

  • Esan neuvo on paras toistaiseksi.

    Kun laittaa boksista tekstityksen pois päältä ja laittaa teksti-tv:n sivun 699 - sitä kautta homma toimii parhaiten myös minulla.

    Onhan se vähän ärsyttävää aina näppäillä pakonsanelemana ylimääräisiä näppäilyjä.

    On se kuitenkin kummaa kun muut kanava CMore-kanavista toimii mutta tämä Series ei.

    Jarmo M

  • kyllästyin samaan vikan ja irtisanoin, koko paketin. ei jumita enää.

  • Minna ja Jarmo: Voisitteko olla meihin yhteydessä sähköpostilla? Tällä hetkellä emme kykene toistamaan vikaa niillä laitteilla, joilla aiemmin ongelmia on ollut, joten havaitsemanne vika voi olla asteen rajatumpi.

    Allekirjoittaneen sähköpostiosoite olisi: etunimi.sukunimi@dna.fi

    Terveisin. Ville Partanen / Head of Product Development

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Juu toistaiseksi on toiminut sen jälkeen kun se korjattiin - ei ongelmia tekstityksissä enää. (Humax Wbox HD ykkösmalli ja kaapeli kombinaatio)

  • Hei.

    Kokeilin tänään pitkästä aikaa oikealla tekstillä Cmore series kanavaa.

    Yllätykseksi se toimii.
    Katsoin mm Game of Thrones jaksoja ja suoraa lähetystä,

    Tekstityksen kirjasin on "Muuttuva"

    Kokeilkaa muutkin 😀

  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.