Datan pätkiminen Tanskassa. Voiko viallinen puhelin olla syy datan pätkimiseen?
Hei,
Osaisikohan joku kertoa mahdollisia syitä ja mieluiten tapoja korjata ongelmani. Olen tällä hetkellä Tanskassa töiden vuoksi. Puhelimen data/signaali/kaikki toiminut täällä tähän asti aivan yhtä hyvin kuin kotona Suomessa.
Nyt pari viikkoa sitten yhteydet on ruvenneet kuitenkin pätkimään. Koitin soittaa videopuhelua whatsappissa kaverille Suomeen, puhelu katkesi huonon yhteyden takia, soitin takaisin ja puhelu katkeaa uudestaan. Yritän selailla TikTokkia tai vaikka Youtube shortseja, videot menevät tauolle eivätkä lähde enää pyörimään jne.
Puhelimessani on toinen SIM, joka on tanskalainen. Olen kokeillut vaihtaa mobiilidatan käytön siihen ja sama ongelma silti jatkuu. Tämä saa minut miettimään, että ongelma olisikin sitten puhelimessani. Voiko viallinen puhelin olla syy datan pätkimiseen?
Olen samuttanut puhelimen ottanut molemmat SIM:it pois ja laittanut taikaisin ja käynnistänyt puhelimen taas, sama ongelma yhä jatkuu.
Olen soittanut DNA asiakaspalveluun myös ja heiltä tuli vastaus että liittymässä ei pitäisi olla mtn vikaa, eikä heillä ole yhteysongelmia.
Ideoita? Apua?
Osaisikohan joku kertoa mahdollisia syitä ja mieluiten tapoja korjata ongelmani. Olen tällä hetkellä Tanskassa töiden vuoksi. Puhelimen data/signaali/kaikki toiminut täällä tähän asti aivan yhtä hyvin kuin kotona Suomessa.
Nyt pari viikkoa sitten yhteydet on ruvenneet kuitenkin pätkimään. Koitin soittaa videopuhelua whatsappissa kaverille Suomeen, puhelu katkesi huonon yhteyden takia, soitin takaisin ja puhelu katkeaa uudestaan. Yritän selailla TikTokkia tai vaikka Youtube shortseja, videot menevät tauolle eivätkä lähde enää pyörimään jne.
Puhelimessani on toinen SIM, joka on tanskalainen. Olen kokeillut vaihtaa mobiilidatan käytön siihen ja sama ongelma silti jatkuu. Tämä saa minut miettimään, että ongelma olisikin sitten puhelimessani. Voiko viallinen puhelin olla syy datan pätkimiseen?
Olen samuttanut puhelimen ottanut molemmat SIM:it pois ja laittanut taikaisin ja käynnistänyt puhelimen taas, sama ongelma yhä jatkuu.
Olen soittanut DNA asiakaspalveluun myös ja heiltä tuli vastaus että liittymässä ei pitäisi olla mtn vikaa, eikä heillä ole yhteysongelmia.
Ideoita? Apua?
Seuraa viestiä
2
seuraajaa
Harmi kuulla, että yhteyden kanssa on ollut ongelmaa. Viallinen laite voi olla syy netin pätkimiseen ja tuo vaikuttaisi nyt nimenomaan laitevialta. Olisi hyvä, jos pääsisit kokeilemaan SIM-korttia toiseen laitteeseen. Tällöin voidaan vielä paremmin rajata, jääkö vika päätelaitteeseen vai itse SIM-korttiin.
Mikäli sinulla on 4G-puhelin, tarkasta puhelimen asetuksista, että 4G on sallittu. On myös mahdollista, että puhelimesta 4G-puoli on mennyt rikki. Suomessa tätä ei välttämättä edes huomaa, koska 3G toimii hyvin.
Kokeile myös Dna:n liittymällä verkon käsivalinnalla kaikki paikalla kuuluvat operaattorit läpi, josko toisella operaattorilla olisi parempi kuuluvuus.
Oleskeletko uudessa tai vasta ikkunaremontin läpi käyneessä rakennuksessa? Sisäkuuluvuus voi olla huono. Kokeile puhelinta pihalla tai parvekkeella.
Jos puhelin on esimerkiksi 4G+2G ja yrität toisen korttipaikan 2G:llä videoneuvotteluun, se ei onnistu.
Varmista myös, ettei puhelimesi ole jäänyt virransäästötilaan. Sekin voi johtaa 2G verkon käyttöön.