Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

digiboxi jumittaa kaapeliverkossa

Ostettu uusi thunder digiboxi ja käytössä dna welho kaapeliyhteys kanavapaketilla. Otettu käyttöln uusi antennipiuha sekä seinapistokkeeseen dna paketisa ollut jakokappale. Digiboxi jää jumiin, ei tottele kaukosäädintä, ennen kuin kokonaan sammuttaa koko laitteen.

Kommentit

  • Ehkä ; " Kaukosäätimen yläosassa on kaksi vaaleaa painiketta TV ja STB. Kaukosäädin on ohjelmoitavissa digisovittimen lisäksi myös televisiolle. Mikäli kaukosäädin ei ohjaa digisovitinta niin painakaa ensin STB-painiketta jolloin säädin vaihtaa digisovitinta ohjaavaan tilaan. " ( jos ei siis tottele ollenkaan kakea )

    Tarkista : " * Varmista, että pistorasiassa on jännitettä ja takapaneelin
    pääkytkin on asetettu ON-asentoon.

    • Tarkista onko virtajohto, HDMI tai SCART-kaapeli sekä

    antennikaapeli kytketty oikein ja että vastaanotin on
    kytketty päälle. Irrota ja yhdistä nämä johdot uudelleen
    varmistaaksesi, että ne on asetettu oikein.
    Vastaanottimen etupaneelissa oleva valmiustilan
    ilmaisin palaa punaisena.

    • Vastaanotin on valmiustilassa. Paina -kaukosäätimestä

    vastaanottimesi kytkemiseksi toimintatilaan.

    Sori jos tyhmiä ohjeita , jollei tule parempia eikä tokene ni helpointa soittaa suoraan Hedegrenin tukipalveluun .

  • Minulla on täsmälleen sama ongelma kuin Marilla, nyt jo toisessa boksissa (HDThunder HD5000). Eka boksi toimi kolme viikkoa, kunnes monenlaiset ongelmat alkoivat, mutta toinen alkoi nikotella saman tien. Kaupan mukaan bokseja ei ole juurikaan tullut asiakaspalautuksina, joten onko mahdollista, että ko. boksi ei vain jollain lailla sovi yhteen DNA Welhon kaapeliverkon kanssa? Ilmenneet viat (jäätymiset, sammumiset, kapulan toimimattomuus) toki kuulostavat enemmän laitteistovialta, mutta samojen ongelmien esiintyminen kahdessa boksissa herättää epäilyksiä.

  • Ehkä kannattaisi yrittää päivittää laitteisiin uusin ohjelmistoversio.
    HD Thunder boxien Lisenssit eivät ole enää voimassa - voisiko tuo olla ongelmansyy?

  • Kiitos PW vastauksestasi!

    Juuri tähän HD5000-boksiin ei Hedengrenin sivuilla ole ohjelmistopäivitystä. Täytyy varmaan huomenna soittaa sinne päin ja jutella tarkemmin. En edes tiedä, voiko tällaisia vikoja tulla siksi, että verkko ja digiboksi eivät jostain syystä sovi yhteen, mutta kysyvähän ei tieltä eksy. :-)

  • Luin Gigantin ja Verkkokaupan asiakasarvioita Hd - thunderin uudemmasta mallista ( 6500 ) Sielläkin joillain ollut samoja vaivoja + jotain epäselvyyksiä välillä Dna - Hedengren .

  • Kiitos paljon kommenteista. Kaikki johtojen irrottamiset yms vinkit joita ensimmäinen kommentti, sisälsi, oli tosiaan jo kokeiltu. Meillä laitteet siis noin 6v Samsungin tv ja nyt muutama vko sit ostettu HD thunder 6500. Edellinen digiboksi oli merkkiä finnsat, noin neljä vuotta oli käytössä. Haasteet alkoivat sen kanssa, kun yhtiömme siirtyi kesällä DNA Welho piiriin. Kävin DNA myyntipisteellä ja koko kertomukseni kuultuaan, kehoitti asiakaspalvelusta aloittaa selvitys työ...

  • Asiakaspalveluun ei ole tullut tietoa erityisistä yhteensopivuusongelmista Thunder digiboksien ja DNA verkon välillä. Jos digiboksilla ei kuitenkaan ole Cable ready tai Cable HD ready sertifikaattia tai jos sertifikaatti on vanhentunut, ongelmia voi ilmetä.

    Jos kaapeliverkossa on syytä epäillä, että saapuva signaali aiheuttaa ongelmia, suosittelen soittamaan asiakaspalveluun ja sopimaan huoltokäynnistä vian selvittämiseksi.

  • Olemme nyt vaihtaneet antennia, testanneet tv katsomista niin digiboksin kautta kuin tv kautta ja pelkkään tv :seen kun on antenni kytkettynä , toimii, mutta kuva välillä pätkii. Digiboksi on päällä ja sen kanavien vaihtoa testaillaan ja ei jumita yhtään. Ostettiin ihan uusi tv antenni piuha, jossa sellaiset häiriön poisto "mötikät" molemmissa päissä. Liitettiin digiboxiin ja melkein puoli vuorokautta meni ilman digiboksin jumittumista mutta sitten se taas alkoi. Eli, huoltoon pitänee olla nyt yhteydessä ja pyytää käymään..

  • Kannattanee käydä Welhon 2-jako vaihtamassa DNA-Kaupassa. Noissa on ollut vikoja varsin usein.

    Vika kuulostaisi olevan sukua Wbox HD2s boxien kanssa. Jos 2-jaon vaihto ei auta, niin kannattanee tuo 2-jako korvata tällä suodattimella: http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info...

  • Myös täällä Espoossa HDThunder 4000 jumittaa kaapeliverkossa. Ongelma alkoi noin joulukuun puolessavälissä. Vein digiboksin Hedengrenille huoltoon. Kun sain sen takaisin aatonaattona sama vika toistui. Maksukanavat ja mm. MTV3 jumittuvat hetken käytön jälkeen, Ylen kanavilta häviää tekstitys ja kaukosäätimen nappulat eivät toimi. Tänään kiikutin sen takaisin huoltoon. Asiakaspalvelija vinkkasi että DNA on tehnyt ohjelmistopäivityksen joka ei toimi HDThunderissa. Hedengrenin huolto kuulemma testaa jotain uutta HDThunderin ohjelmistoa parasta aikaa. Saa nähdä valmistuuko ja koska. Eikö DNA ilmoita hyvissä ajoin laitteiden maahantuojille ohjelmistopäivityksistä että nekin ehtivät saada ohjelmistonsa ajan tasalle? Kuluttajillekin voisi ilmoittaa asiasta häiriötiedotteissa.

  • DNA:n tekemien muutosten tulee olla standardiin yhteensopivia. Samoin laitevalmistajien tulee tehdä standardin mukaisia laitteita.
    Jos asia näin hoidetaan, ei mitää erillisiä ilmoituksia tarvita.

    Nykyisin on ikävää, kun laitteiden ohjelmistopäivitykset on siirretty netin kautta toimiviksi ja se edellyttää käyttäjän aktiivisuutta. Mihinkähän on unohtunut Cable Ready systeemin mukaiset päivitykset antenniverkon kautta (maksavat maahantuojalle :-( ).

  • Soitin Hedengrenille joulun alla, mutta silloin sieltä väitettiin, että minkäänlaisista yhteensopivuusongelmista DNA:n verkon ja HDThunder-boksien kanssa ei ole kuultu. Asiakaspalvelu oli kyllä hyvin vähäpuheista ja ympäripyöreää, ja ohjelmistopäivityksestäkin mutistiin tyyliin "suattaapi tulla, suattaapi olla tulematta".

    Oma boksini on sen sijaan yllättäen toiminut nyt viikon verran moitteettomasti. Klikkasin laitteen asetuksista syvävalmiustilan pois, koska boksi ei käynnistynyt syvätilasta ilman rätinää ja ongelmia. Ehkä tuo todellakin auttoi tai sitten on vain ollut joulun yli tuuria.

  • Samat ongelmat täällä Vantaalla. HDThunder 5000 alkoi jumittaa jne. joulukuun puolivälissä niin kuin muillakin, siihen asti ehdin käyttää useita viikkoja ongelmitta. Ongelma lienee siis melko usealla Thunder käyttäjällä DNA verkossa. Toivottavasti DNA tai Thunder julkaisee lähiaikoina ohjelmistopävityksen, joka korjaa asian.

  • Keskustelin Hedengrenein huoltopäällikön kanssa. Hänen mukaansa ongelma esiintyy ainoastaan DNA:n kaapeliverkossa ja johtuu siitä että DNA on päivittänyt EPG:n. Eilen DNA, Hedengren ja Ficom yrittivät yhdessä selvittää ongelmaa ja sen ratkettua siitä tiedotetaan sitten aikanaan www.hdthunder.fi sivulla. Sieltä saa muuten nyt ladattua uusimmat digiboksin ohjelmapäivitykset. Ne eivät kylläkään poista ongelmaa.

  • Täysin sama ongelma Helsingissä DNA verkossa. Hyvä että joku on jo ehtinyt olla maahantuojaan yhteydessä. Boksilla kun ei juurikaan tee mitään tämän jumittelun vuoksi.

  • Kiitoksia uutisista! Oma boksinikin on taas alkanut kiukutella, joten syvälepotilan poistaminen ei auttanut pidemmän päälle.

    Olisiko DNA:n asiakaspalvelulla mitään tiedotettavaa asiaan liittyen?

  • Valitettavasti Thunder digiboksin ja DNA:n verkon yhteensopivuudesta tai -sopimattomuudesta ei ole asiakaspalveluun tullut mitään lisätietoa.

  • Kiitos Jemina. Olisiko teillä mahdollisuutta selvittää asiaa? Pade tuossa ylempänä raportoi kokouksesta, johon ottivat osaa Hedengrenin, DNA:n ja Ficomin edustajat. Joku siellä teillä siis tietää asiasta enemmän. :-)

  • Neuvottelujen tuloksista kerrotaan varmasti heti kun tiedotettavaa on. Tällä hetkellä mitään uutta ei ole kuulunut.

  • No hyvä että löytyi tämä sivu eli minulla on kohtalotovereita. Helsingissä Malmilla joskus joulukuun aikana alkoi HDThunder HD6000 DNA-kaapeliverkossa jumittamaan kesken kaiken. Ainoastaan boottauksella sai koneen uudelleen käyntiin. Useat äänitykset ovat epäonnistuneet. Tehdas asetukset on useasti palautettu ja kanavat haettu uudelleen.
    Uusin HD6000 softapäivitys ei asiaa ole auttanut. Ostin boxin keväällä 2014 ja se ei ole jumittanut ennen joulukuuta kuin pari yksittäistä kertaa. Boxissa ei ole vuoden 2014 aikana mikään muuttunut, joten ainoa selittävä tekijä on kaapeliverkko.
    Boxi usein ensin hidastuu todella paljon ja sitten menee jumiin. Olen videoinut näitä tilanteita ja ajatuksena on laittaa niitä Youtubeen.Näin ihmiset, jotka hakevat HDThunder-hakusanalla tietoa boxista ennen ostoa, saavat tietoa käytännön kokemuksita, eivätkä pety oston jälkeen

  • Itselläni suunnilleen vastaava tilanne kuin JM:llä vain asuinpaikka poikkeaa. Itse asun Espoossa Matinkylässä DNA:n kaapeliverkossa. Boksina niin ikään samoiten keväällä hankittu HD6000. Samankaltaiset ongelmat ja kommervenkit tehty myös täällä ilman suurta menestystä.

  • Oletteko kokeilleet tuota 4 päivää siten antamaani vihjettä?
    Wbox HD2 boxeissa on vastaavaa ongelmaa ja tuo auttaa siihen ainakin jonkin verran.

  • Minä ilmoittaudun mukaan ongelmasta kärsivien joukkoon. Viat ovat alkaneet joulukuun loppupuolella.

    Välillä boksi (HDThunder 6000) jämähtää, välillä kuva muuttuu rakeiseksi ja välillä ties mitä. Tällä hetkellä YLE 1 ja 2 ovat katsomakelvottomia, sillä signaalin laatu on n. 25%. Olin yhteydessä boksin huoltoon, jossa mainittiin nämä yleiset ongelmat DNA:n kaapelissa.

    Postinumeroalueella 00750 nämä ongelmat.

    Joten ollaanko ongelmalle tekemässä jotain ja koska? Tiedotusta kiitos.

  • thunderin sivulla tiedotetta

    HDThunder digiboksien malleilla HD4000, HD4500, HD5000, HD6000, HD6500 on havaittu kuvan jumiutumista DNA Welhon kaapeli-TV-verkossa Pk-seudulla. Vika korjataan ohjelmistopäivityksellä. DNA Welho ja laitevalmistaja tutkivat vikaa parhaillaan.

  • Sama ongelma täälläkin! Ensin alkaa nykimään, sitten jäätyy kuva kokonaan ja lopulta boxi buuttaa jos jaksaa sen 10-15min kattoo jumittunutta kuvaa........ tekee noin kerran parissa tunnissa... DNA kaapeli vantaa ja hdthunder hd6000

  • Sama vika täälläkin: n puolituntia ja kuva alkaa pätkimään, jumittuu... Joutuu virtanapista boottaamaan. Helsinki 00790 ja DNA . kaapeliverkko

  • Tätä kautta emme asialle voi mitään tehdä. Toivotaan, että HDThunder -digiboksiin saadaan pikaisesti uusi ohjelmisto, joka verkossamme toimii. Kannattaa seurata asian etenemistä HDThunderin sivuilta.

  • Meilläkin DNA/Welho ja HD Thunder HD6500 ja samat ongelmat.
    Päivitin uuden ohjelmaversion 5.1.2015: so. version 2.0.88. Nyt laite boottaa itsensä viimeistään tunnin käytön jälkeen, vaikka vain katsoo tv:tä, eikä nauhoita mitään. On siis nyt lähes käyttökelvoton. Antennipistokkeessa muistaakseni welholta hankittu haaroitin ja antennijohto siitä menee televisioon ja digiboxiin. Tv:n (pari vuotta vanha Samsung HD) digiboxi toimii täydellisesti.

    Täällähän tuosta kerrotaan:
    http://www.hdthunder.fi/

    HDThunder digiboksien malleilla HD4000, HD4500, HD5000, HD6000, HD6500 on havaittu kuvan jumiutumista DNA Welhon kaapeli-TV-verkossa Pk-seudulla. Vika korjataan ohjelmistopäivityksellä. DNA Welho ja laitevalmistaja tutkivat vikaa parhaillaan.

    Koskahan tämä korjaantuu?

  • Kannattaa seurata asian etenemistä HDThunderin sivuilta, tai kysellä uuden ohjelmiston valmistumista heiltä.

  • Puhtaasti mutuna epäilen, että tässä on käynyt siten, että DNA:n verkossa on ollut aiemmin jokin bugi / standardeja vastaan toimiva feature, jota HDThunder boksin softa on hyödyntänyt. DNA on muuttanut verkon toimintaansa siten (ehkä korjannut tämän bugin/featuren), että HDThunderin softa on lakannut toimimasta ja nyt koetut ongelmat ovat alkaneet. Faktahan on se, että ongelmien aikaan ainoa muuttuva tekijä oli alla oleva verkko.

    Tästä syystä DNA ei katso tarpeelliseksi tiedottaa asiasta yhtään enempää? Kenen vastuulla sitten todellisuudessa tämän suuntainen virheen korjauksesta aiheutuva kolmannelle osapuolelle aiheutuva virhe on, on ikuisuuskysymys tällä alalla.

    Kuluttajahan tämän joka tapauksessa maksaa. Nyt pitää kuluttajan vain punnita, että vaihtaako boksin vai verkon tarjoajaa. Vai odottaako mahdollisen uuden softapäivityksen saapumista ja jättää sillä välin television katsomisen vähemmälle.

    Yllä oleva siis puhtaasti teoriaa ilman mitään faktoja.

  • Perinteinen juttu. Molemmat odottavat, että toinen osapuoli maksaa. Ja asiakas kärsii...

    Näin vastattiin Hedengreniltä minulle tänään:
    Jouni Juusola Jouni.Juusola@hedengren.fi

    7.56 (4 tuntia sitten)

    -> minä

    Hei
    Jos olet DNA kaapelissa niin ongelma on verkossa jota DNA ja valmistaja tutkii. Muissa verkoissa tätä ongelmaa ei ole. Ratkaisua eivät ole vielä löytäneet.

    Terveisin

    Jouni Juusola, Huoltopäällikkö

    Oy Hedengren Security Ab, Hedengren yhtiöt

    Mänkimiehentie 4,02780 Espoo

    vaihde 0207 638 000, suora 0207 638 487

    fax. 09 810933, Y-tunnus 1509376-4, www.hedengren.fi

  • No nythän vaikuttaa siltä, että vika on DNA:n päässä: "DNA Welho:
    Pääkaupunkiseudun DNA Welho verkossa joulukuun 2014 aikana tehdyt muutokset kanavien koodaamisessa muuttivat datavirtaa siten, että digivastaanottimen prosessori kuormittuu. Kuormitus lisääntyy suoraviivaisesti, ja tyypillisesti digivastaanotin joko lakkaa vastaamasta kaukosäätimen ohjaukseen, ääni tai tekstitys jäävät jälkeen, tai kuva pysähtyy kokonaan. Laite toimii uudelleen käynnistyksen jälkeen jälleen normaalisti jonkun aikaa.
    Vastaavia ongelmia esiintyy myös muiden kaupunkien DNA Welho verkoissa".

    Millä tavalla tässä pitäisi jatkaa? Itsellä kolmisen viikkoa sitten ostettu yli kolmensadan HD6500

  • Kuka korvaa? Oma boksi ehti lähteä huoltoon ennen kuin ilmeni tämä dna asia? Onneksi tv:n kautta pystyy nauhoittaa kovalevylle. Boksi ennen tätä jumittelua toimi hyvin. Huomasin myös kun boksiin tuli uusi päivitys, ääni putosi jonkun verran hiljaisemmaksi. Dna sanoi että eivät ole mitään muutoksia tehneet, koskee digiboksin omaa päivitystä.

  • Moi, mistä tää tueto on löytynyt:"DNA Welho:
    Pääkaupunkiseudun DNA Welho verkossa joulukuun 2014 aikana tehdyt muutokset kanavien koodaamisessa muuttivat datavirtaa siten, että digivastaanottimen prosessori kuormittuu. Kuormitus lisääntyy suoraviivaisesti, ja tyypillisesti digivastaanotin joko lakkaa vastaamasta kaukosäätimen ohjaukseen, ääni tai tekstitys jäävät jälkeen, tai kuva pysähtyy kokonaan. Laite toimii uudelleen käynnistyksen jälkeen jälleen normaalisti jonkun aikaa.
    Vastaavia ongelmia esiintyy myös muiden kaupunkien DNA Welho verkoissa".

    Viimeksi tänään kävin Kannelmäen Prisman as.pal. pisteellä ja dna henkilö vain "levitteli käsiään", vähän kuten Prisman myyjä.. ko.liikkeestä meilläkin tuo hd thunder 6500 ostettu ja yli 300 eur siitä maksettu. Että kyllä todella sieppaa, kun asialle ei löydy vastuunkantajaa, kuluttaja kärsii, summa ei ole kuitenkaan mitätön. Kauppaakaan ei ole niin yksinkertaista purkaa, kun itse digiboxi ei ole viallinen.
    DNA korjausta odotellessa..

  • Moi!
    Nyt löytyy tällainen info sivulla www.hdthunder.fi:

    Lisäys (14.1.2015): valmistajalta on saatu testiversio päivityksestä, joka korjaa ongelman. Julkaisemme päivityksen näillä sivuilla piakkoin.

  • http://www.hdthunder.fi/
    Tilanne 19.1.2015 alkaen: valmistajalta on saatu päivitys, joka korjaa ongelman. Päivitys on ladattavissa 'ohjelmistopäivitykset' sivulta.
    http://www.hdthunder.fi/hdthunder-ja-topform-oh...
    Tosin eilen digboxi ei kaatunut usean tunnin päälläolon aikana kertaakaan DNA kaapeliverkossa vanhalla ohjelmistoversiollakaan. Olisikohan DNA tehnyt myös jotain muutoksia?

  • Toivottavasti toimii ja pysyy kunnossa. Odottelen omaani huollosta ja jonoa tuntuu olevan.

  • Mahtaisiko samanlaisia kaapeliverkon muutoksia olla tehtynä myös Kuopiossa? Viime viikkojen aikana on selkeästi havaittu pikselöitymis- ja kuvanjäätymisongelmia omalla Wbox HD2 -boksilla sekä sukulaisten taulutelevisioilla Sony ja LG. Kanavat on viritetty uudelleen ja kaistanpäästösuodatin löytyy sekä kaapelimodeemista työhuoneessa että Wboxin edestä olohuoneessa. Huoltotiedotteissa on jo toista kuukautta oma postinumeroalue ollut lueteltuna. Em. ongelmat on kuitenkin havaittu huoltokatkoilmoituksen ilmoittamnien työaikojen ulkopuolella. Marraskuulle saakka ei tällaisia ongelmia ollut.

  • <clip>
    Tosin eilen digboxi ei kaatunut usean tunnin päälläolon aikana kertaakaan DNA kaapeliverkossa vanhalla ohjelmistoversiollakaan. Olisikohan DNA tehnyt myös jotain muutoksia?
    </clip>

    Ei todellakaan itselläni ainakaan ollut tuo tilanne. Yle HD1 oli ihan tuskaista katsottavaa eilen ja jumitti boksia jatkuvalla syötöllä.

    Sen sijaan olen itse havainnut sitä, että esimerkiksi Viasat Hockey Finland HD -kanavalla ei ole kertaakaan tapahtunut jumiutumista.

    Onko vain sattumaa vai voisiko olla jotain kanavakohtaista hickuppia olemassa? Voisi kuvitella, että jopa verkon ylläpitäjä osaisi ottaa siihen kantaa.

  • Päivitin digiboksin uudella ohjelmalla. Kuukauden ajan boksi on aina kaatunut viimeistään 5 minuutin kuluttua mutta nyt on ollut tunnin käytössä eikä ongelmia. Saas nähdä nyt.....

  • Vastaavista muutostöistä Kuopiossa ei ole tietoa. DNA Welhon myymät boksit ja niiden ohjelmistot tuskin ensimmäisinä oireilevat muutosten myötä, eli niiden toiminta testataan tällaisissa tilanteissa etukäteen.

    Kanavien uudelleen viritys kannattaa tehdä aina tehdasasetukset palauttamalla. Pelkkä kanavahaku ei välttämättä korjaa laitteesta johtuvia ongelmia.

  • Päivitys suoritettu ja seurataan tilannetta...

  • Itse ajoin muutama tunti sitten päivityksen ja toistaiseksi näyttää hyvältä. Ei ole ongelmia esiintynyt, vaikka boksi on ollut päällä jo muutaman tunnin. Ehkä se tästä. Totuutta tapahtuneesta tuskin koskaan tosin saadaan tietää.

  • Hyvä homma että tuntuu toimivan ja pysyy niin. Huomasitteko digiboksin päivityksessä joulukuussa, että ääni oli pudonnut matalalle? Itsellä oli ihan selkeästi alempana kuin ennen. Joutui nostattaa digiboksissa ääntä jonkin verran. Toivottavasti tätä ei myöskään itsellä oli tarjolla kun saan boksin joskus sairaalasta.

  • Laitoin uudet päivitykset.Jumittaa edelleen.Onko muilla samoja ongelmia?

  • Itse päivitin eilen ja ainakin 4 tunnin aikana ei yhtään jumia. Ainahan sitä toivoo parasta ja pelkää pahinta, mutta toivottavasti nyt alkaisi toimimaan.

  • Pistäkää testi nauhoitus päälle ja samalla kanavan vaihtoa. Ja jättää nauhoitus päälle ja antaa olla jollain kanavalla samalla vaikka 1h. Hyvä testaus varmaan sekin.
    Toivottavasti Leena toi on yksi harmiton tapaus nyt.

  • Kaikki mahdollinen on testattu.Edelleen pätkii jumittaa teksti katoaa.

  • Voi helvetti. Mailia huoltoon ja kerro kuinka käy.

  • Olethan Leena palauttanut päivityksen jälkeen boxin tehdasasetuksille ja sen jälkeen hakenut kanavat uudestaan?

  • Ei auttanut tehdasasetuksille laittaminen ja asentaminen uudelleen.En tiedä mitä pitäis tehdä.Tietäikö joku?

  • Jos sulla on maksukanat, näkyykö ne? Uusi linkitys boksille dna asiakaspalvelun kautta. Noi tuli mieleen nopeasti. Muuta ei tule mieleen. Laita ihmeessä postia sinne hdthunder neuvontaa ja kerro asiasta. Missä päin Leena asut? En usko että olisi alue kohtainen, mutta hyvä tietää sijaintia.

  • Onhan Leena sulla varmasti asentunut se päivitys? Eli versio x013? Kyllä se päivitys itselläni tuntui tehoavan ilman mitään lisätemppuja.

    Ja onhan oireet vastaavat - eli kuvan pikselöitymisen lisäksi epäsäännöllisiä käynnistymisiä ja kaukosäätimen toimimattomuuksia? Jos ainoa oire on pikselöityminen, niin voihan olla että lähetyksessäkin on vikaa.

  • Ei minulla ole maksukanavia Täytyy vielä katsoa onko varmasti päivityksestä oikea Myyrmäessä asustelen

  • Boksi tuli takaisin. Tossa kun olen nyt säätänyt ja hakenut kanavat yms, niin 0kpl tilttaus %. So far, so good. Toivottavasti ei jumita ja toimii nyt taas.

  • ,nyt sain päivitettyä oikean version ja pelaa ok

  • Kiva kuulla siltäkin suunnalta.

  • Myös täällä, viestiketjun aloittajakohteessa kaikki ollut ja toiminut ok, tuon ma iltaisen päivityksen jälkeen. Niin äänitykset kuin katsomisetkin 😀
    Että kaippa nyt voisi uskoa, että ongelma on ratkaistu, hyvä niin. Mutta kuten on todetukin jo, niin perus syy, mkä kaiken aiheutti, jäänee ikuiseksi mysteeriksi.. ja harmillista oli, että ratkaisun saaminen vei näin pitkään. Menetettyjä ohjelmia on vaikea takaisin saada..
    mutta, hyvä kun nyt siis toimii, toivotaan että tilanne pysyy stabiilina.

  • Tätä ketjua on aika elvyttää, sillä täällä kerrottu ongelma DNA:n kaapeliverkon ja HDThunderin digiboksien välillä ei ole mihinkään poistunut. Laitetta maahantuovan Hedengrenin ohjelmistopäivitykset eivät ole tuoneet toivottua ratkaisua. Toisaalta DNA:n selvitys verkon toiminnasta on ollut vaatimatonta. Kuluttajan on tässä vaivassa vaikea päätellä kumpi osapuoli tuottaa ongelman. Ratkaisua kuitenkin kovasti toivoen.

  • Onko alkanut boxi jumittelee? Itsellä toiminut ihan hyvin. Joskus tulee joku jumiutuminen, tai laita käynnistää itsensä uudestaan. Mutta ei tuota sarja jumittelua yms.

  • No, nyt sain selvän vastauksen Hedengreniltä:

    "[digiboxin] Päivitys tekee muutoksia myös kiintolevyn salaukseen, joka joskus on aiheuttanut tuota kiintolevyn katoamista. Korjaus tähän on kiintolevyn uudelleen alustus. Jos laitteessa on tärkeitä tallenteita, kannattaa ne siirtää talteen ulkoiselle USB-laitteelle.

    On tietysti mahdollista, että laitteessa on jotain muutakin vikaa, esim kiintolevy on itsessään viallinen. Jos levyn alustus ja tehdasasetusten palautus ei korjaa ongelmia, kannattaa laite laittaa meille huoltoon tarkastettavaksi. Postin sopimusnumero on 600614, jolla sen voi laittaa meille veloituksetta."

    Kiintolevy siis uudelleenalustettava, jolloin kaikki vanhat tallenteet häviävät.

  • Onko tästä tullut mitään uutta infoa? Olisin nyt 6.4.2017 menossa ostamaan HDThunder HD4500 digiboksia ja olisihan se kiva luottaa, että yli 300€ maksava laite toimisi. Minun asunto kuuluu siis DNA kaapeliverkkoon ja asun Oulussa. Uskaltaako luottavaisin mielin ostaa?
  • Oma boksini (HD Thunder 5000) on toiminut nyt lähes moitteettomasti kaksi vuotta. Tuo kahden vuoden takainen tilanne oli oikeasti aivan kamala, mutta ohjelmistopäivitykset pelastivat tilanteen.

    Ostosuosituksia on hankala antaa, kun olen ihan peruskuluttaja, mutta omalla kohdallani ongelmia ei tosiaan ole ollut enää aikoihin.

    Hyviä kauppoja!
  • Hyvin toiminut. Suosittelen että osta HD6000 samantien.
    Yksi mikä on hyvä muistaa näissä laitteissa. Ne on kuin tietokoneita, niin välillä voi tehdä jonkun jumin/uudelleen käynnistyksen.
    Hiukan hiomalla tuota laitetta idean kannalta, oltais saatu fiksu vekotin. Turhat tyhmät toiminnot pois ja tilalle järkeviä.
    Mutta kyllä se on hoitanut hommansa päivitysten jälkeen ihan hyvin.
  • Kiitos paljon vastauksista, varmaan uskallan sitten ostaa. 😀 Miksi kannattaa ostaa ennemmin HD6500V2? Onko muuta eroa kuin isompi tallennustila, verrattaessa HD4500V2 laitteeseen?
    • Tallennuksen ajansiirto (live-ohjelma voidaan pysäyttää) ja mahdollisuus EPG-tallennukseen ohjelman jo alettu.
    Tuo on ihan kätevä, mutta myös ärsyttävä. Joskus ilmoittaa että ajansiirto on päällä, haluatko vaihtaa silti kanavaa yms. Se ilmoitus on turha asia. Päivityksellä sais pois, mutta sitä on kaivattu kuulemma. Tekee joskus sitä ilmoitusta, ei aina.
    Taitaa olla muistia hiukan enemmän.

    Siitä nyt sitä valitsemaan. Itse tykkään tuosta ajansiirrosta. Jos tulee nyt vaikka puhelu ja on katsomassa ohjelmaa, se "nauhoittaa" sitä kokoajan, kunnes vaihdat kanavaa. Voit myös laittaa nauhoituksen päälle ohjelman aikana, ja se tallentaa sen alusta alkaen. Kunhan olet pysynyt samalla kanavalla.


  • Mulla on hd 5000 digiboksi ystävälläni kans.Nauhoittaa ei voi vika alkoi tampereella 29.6.klo: 21;30 vika esiintyy myös hd 6500 tekiköhän elisa muutoksia omassa kaapeliverkossaan jota tietoa asiakkaille ei kerrota.Nyt vituttaa perkeleesti nämä asiat.T.Pena
    Pentti laakso
  • Millä tapaa ei nauhoita?
    Laita viesti boksin valmistajalle vaan. Ne selvittää elisan kanssa.
    Jk
  • Maahantuoja Hedengren teidän maahan tuomat didiboksit eivät nauhoita.Laitteeseen tulee tieto ei verkko yhteyttä oisko syytä keskustella elisan kanssa Tampere.Muillakkin teleoperaattoreilla samat viat.Vanhat topfieltit toimivat elisan verkossa moitteettomastii


    pentti laakso

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.