Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

DNA TV Hubi

Tervehdys,

Alle viikko DNA:n asiakkaana, nyt jo harmittaa. Ensin viallinen TV Hubi, sain vaihdettua, ei siinä mitään. Lauantain tosin vietin jonottamalla asiakaspalveluun (ei sitten mahtunut edes jonoon). Nyt uusi Hubi, herjaa väärää PIN-koodia, omien sivujen mukainen, eli oikea (?).

Siis kaikki muu toimii, eli ethernetin kautta toimii PC:llä, paitsi toi Hubi, onkohan omaa tyhmyttä, vai ?

- Jari

Kommentit

  • PIN koodien kanssa ollut lukuisia ongelmia, asiakaspalveluun pitää ottaa yhteyttä, että korjaavat viat ja lähettävät sinulle uuden pin koodin.
  • Tuo taitaa olla normaalia, kun hubi vaihtuu. Niissä lienee yksilölliset PIN-koodit. Ei tainnut asiakaspalvelija osata tehdä vaihtoa oikein.
  • Hei Jari!

    Hubin pin-koodien kanssa oli yleinen vika. Varsinainen ongelma on saatu jo korjattua, mutta pin-koodi voi olla tarpeen vaihtaa uuteen että se lähtee toimimaan. Otathan siis tässä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme jonka kautta tuo saadaan kuntoon.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Tervehdys,

    Kiitos kommenteista !

    Mutta, PIN-koodi vaihdettu asiakaspalvelun toimesta, ei skulaa. On todistetusti toimiva nettiyhteys sille kirotulle Hubille, ja TV:lle asti. Aika hankalaa (mahdotonta) saada minkäälainen yhteys tukeen. Eli vieläkin väärää PIN-koodia herjaa. Ollut laite parisen tuntia virrat päällä.

    Neljä päivää nysvätessä tän kanssa (yli 10 % laskutuskaudesta), jumalaton työmäärä. Ei paljon iloa myöskään noista alun "ilmais"-kanavista.
  • Sama vika täällä, pin koodi ei toimi. vaihdettu 2 kertaan ja silti ei toimi. Lukee vaan että istunto vanhentunut 🙁
  • Moi,
    Sammuunko hubi itsestään, vai voiko sitä pitää päällä ilman pelkoa, että se sammuu esim yöllä?

    Jari R
  • Mulla ainakin menee stand-by sammuksiin yöllä. Tosin en ole kattonut, onko siihen asetuksia. Luulis ainakin tallennuksen toimivan, jos ei saa asetusta muutettua.
  • ok, ajattelin, et josko sillä vois säästyä siltä, ettei aina tarvii olla virtajohtoa napsimassa irti ja taistella kaikkea alusta alkaen uudelleen..
  • Kun ei muutoin lähde käyntiin siis toi purkki
  • @Jari R

    Tervetuloa kerhoon.
    Hubi voi lähteä käyntiin tai sitten ei. Uusin ongelma on ollut, se ettei maksukanavat näy sammutuksesta stand-by tilaa ja siitä käynnistyksen jälkeen, ennenkuin laitteen sammuttaa kokonaan ja uudelleen päälle.
  • no voi video.. täähän on ihan raakile tuote markkinoille..
  • Tietenkin edellinen ongelma on parempi kuin se että kokonaan sammutuksen jälkeen hubia ei päälle aina saa.


  • No pitää odotella, josko saisivat korjaavat päivitykset tehtyä ja laitteet toimimaan kunnolla..
  • Mitähän tuo hubi nyt tekee, kesken kaiken alkoi vilkuttaan keltasta valoa kun aikasemmin vihreä paloi kokoajan.. kanavat näkyy kyllä vielä..
  • Sitä minäkin olen ihmetellyt jo aiemmin, lataakohan jotain päivityksiä vaikka appeihin tai systeemitiedostoihin.
  • Jos keltainen valo vilkkuu, niin se tarkoittaa sitä, että purkki ei ole nettiyhteydessä -> yhdistä uudelleen. Täällä nauhoittaminen toimi, sanottiin, et 4000h löytyy lättyä, tarkoittaako tää sitä, että pitää hommata se ulkoinen kovo?
  • Tuo 4000 h tarkoitta DNA:n pilvessä olevaa tallennustilaa. Ei tarkoita, jos pilvessä tila riittää.
  • Nostin sitten kädet pystyyn, irtisanoin sopimuksen 14 pv sisällä sopimuksen tekemisestä. Ennen kuin laite edes oli postissa, laskuosioon on ilmestynyt 102 € lasku. Näköjään DNA arvioi laitteen arvonalelennuksen etänä. Laitteesta joka ei osannut tehdä sitä päätehtäväänsä (TV:n katselu).

    Jotenkin V....AA tää lopputulema, näennäisti tukea on, käytännössä päivätyössä käyvälle ei.
  • Pilveen ei tarvita ulkoista levyä
  • Jari Heikkinen: Soita asiakaspalveluun ja selvitä asia.

    Jari R: Tuota juuri tarkoitin.
    Jos hankit ulkoisen levyn ja tallennat sinne vapaita TV-kanavia laitteen kanavanvalitsijasta tai alle 630 olevia IP-kanavia, niin silloin tietenkin tarvitaan DNA:n kiintolevy, mutta silloin ei puhuta tunneista vaan kapasiteetistä tavuina. Muuta sinne ei kai nykyisellään voi tallentaa.
  • Lasku on vaan ehtinyt muodostumaan. Jos palautus on muuten hyväksyttävissä, ne kyllä hyvittää sen toisella negatiiivismerkkisellä laskulla. Kannattaa tosiaan olla yhteydessä vaikka sähköpostilla palvelu@dna.fi , niin ei tarvitse tuhlata aikaansa arvailuun. 😉
  • Sulla ei PW ilmeisesti ole hubia, joten miksi arvailet siihen liittyviä teknisissävytteisiä asioita? En ymmärrä.
  • Jari Heikkinen

    Lain mukaan viallista laitetta ei ole velvollisuus pitää ja koko kauppasumma on maksettava takaisin tai toimitettava virheetön tuota
    vertaa kaukauttajansujalaki tai kysy KKV eli kilpailu ja kuluttajavirast
    DNA mieluusti aina rokottaa hyväuskoisia ja  oikeuksisttaan tietämättömiä
    Surkeaa laitetta ei ole pajkko pitää vaikka olisi tehnyt 24kk sopimuksen
    Kokemusta näistä on itselläkin
  • Ja vielä Jarille
    Jos olet hankkinut hubin ja nettilinjan samassa paketissa purkuoikeus koskee molempia jos ne on kimpassa myyty etkä halua nettiä pitää
    Sama sääntö lain tulkinnassa kuin aikoinaan kun myytiin kytkyllä puhelin ja liittymä samassa paketissa

  • SIlloin kun mä otin dna tai siis taloyhtiö vaihtoi teliasta dna. Osto pin koodi ei toimi vaikka dna uusi kolme kertaa mutta lopuksi saatiin toimiva pin koodi
  • Yritän katsoa DNA Hubilla dokkaria C Moresta, mutta ensib kuva ja tekstitys jäi jumiin noin viiden sekunnin jälkeen ja ääni vain kuului. Kun yritin aloittaa katsomisen uudelleen, niin koko laite jäi jumiin, eikä sammu, vaikka painaisi virtanappia pitkään. Kaikki päivitykset on asennettu, joten siitä se ei voi johtua.


    Jussi
  • Vedä virtajohto seinästä, se on normaali hubin Korjausliike.
    Sami S
  • Vikailmoitus tekniseen tukeen ja pyydät uuden laitteen liikkeestä haettavan. Itellä teki kiusaa useasti tallenteet pätki
    Marko
  • Dna on sitten ihan perseestä! Kauppasivat uutta nettiliittymää ja dna tv hubia..menin halpaan ja tilasin. Sen jälkeen ei oo toiminu mikään. Netti katkes ja nyt saanu monta päivää soitella dna:lle.. Kaiken maailman selityksiä ja lupauksia.. Ei vaan onnistu. No tänään viimein saivat nettiliittymän auki ja pääs testaamaan uutta hienoa tv hubia... ARVATKAA TOIMIIKO SE PASKA???  😠😠😠😠😡
    Ismo Peltola
  • @Ismo
    Ei kannata julkisella keskustelupalstalla nimeä tai muuta henk.koht. tietoa jaella.

    Tilanne on valitettavasti juurikin näin. Sinulla nyt kuitenkin mahdollisuus perua sopimus, ihan 14 vrk. aikaa se tehdä mikäli sinulle on kaupattu liittymä ja hubi puhelimitse. Ei tarvitse edes selittää kun perut.
    Ylermi
  • Verkkokauppaa koskee aina lakisääteinen 14 vrk palautuoikeus.

    Lisäksi kuluttajansuoja ja virhevastuulaki turvaan sen ettei kuluttajan tarvitse pitää laitetta joka ei toimi sille tarkoitetusa tehtävässä eikä purkuoikeuteen vaikuta mitään se onko laite ostettu 24k sopparilla vai ilman.

    Lisäksi sitä parempi vedota purkuoikeuteen mitä kauemmin valmistaja ja myyjä on ollut tilaisuudessa korjata laitteen toiminta joten hubin tapauksessa ei ole mitään epäselvää edes siitä etteikö myyjä tiedä laitteen olevan epäkelpo siihen tehtävään mitä lupaavat sen tekevän vaikka mainoksissaan.

    Lisäksi laki sanoo että jos esim. hubi on myyty pakettina linjan ja modeemin kanssa koskee kaupan purkuoikeus koko kauppaa eli kaikkia laitteista

    Katsokaa tuolta tarkemmin ja muuallakin palstalla on asiata ollut juttua
    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/hubin-palautekeskustelua/


    Law & Order

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.