Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

DNA Dataprepaid -liittymän nopeus paketin latauksen yhteydessä

DNA Dataprepaid -liittymän tiedonsiirtonopeus putoaa lähes olemattomaan, kun liittymään ryhdytään lataamaan pakettia laturi.dna.fi-sivun kautta.

Hidastuminen tapahtuu aina sen jälkeen, kun on syötetty liittymän numero, valittu lataustavaksi "KORTTI / VERKKOPANKKI / MOBILEPAY", valittu "Lataus 1/3"-sivulla haluttu paketti ("Rajaton / 30 vrk - 19,90 €") ja painetaan "JATKA"-painikkeesta.

Tämän jälkeen liittymän nopeus on niin hidas, ettei ladattavan paketin maksaminen verkkopankissa onnistu. Liittymän nopeus palautuu normaaliksi 15 minuutin kuluttua siitä, kun "Lataus 1/3"-sivulta on siirrytty "Lataus 2/3"-vaiheeseen.

Hidastuminen tapahtuu riippumatta siitä, yritetäänkö latausta kyseisen liittymän kautta vai ihan toisen internet-yhteyden kautta. Latauksen kohteena olevan liittymän nopeus putoaa 15 minuutiksi, kun "Lataus 1/3"-sivulta on siirrytty "Lataus 2/3"-vaiheeseen. Liittymän nopeus ilmeisesti palautuu normaaliksi heti, jos lataus saadaan suoritettua onnistuneesti loppuun, mutta hitaudesta johtuen lataaminen onnistuu vain toisen internet-yhteyden avulla.

Miksi DNA Dataprepaid -liittymän tiedonsiirtonopeutta hidastetaan paketin lataamisen ajaksi, kun se estää latauksen suorittamisen ja paketin maksamisen verkkopankissa kyseisen liittymän kautta?

Kommentit

  • Moi! Kerroit, että hidastuminen tapahtuu riippumatta siitä, yritetäänkö latausta kyseisen liittymän kautta vai ihan toisen internet-yhteyden kautta. Tämä kertoo siitä, että ongelma ei ole itse Dataprepaid -liittymän yhteydessä, vaan jossain muualla. Kokeiletko tyhjentää selaimesi historia- ja evästetiedot sekä käynnistä käyttämäsi tietokone uudelleen. Lähtekö Laturi sitten toimimaan paremmin?
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moi! Kerroin tuossa, että latauksen kohteena oleva liittymä hidastuu riippumatta siitä, mistä latausta yritetään tehdä. Ladattava liittymä siis hidastuu 15 minuutin ajaksi vaikka latausta tehdään täysin erillään olevan yhteyden, laitteen tai selaimen kautta. Mielestäni tuo kertoo, että ongelma on itse Dataprepaid -liittymän yhteydessä.

    Kokeiltu tyhjentää selaimen historia- ja evästetiedot sekä käynnistää tietokone uudelleen. Ei lähde toimimaan paremmin.


    SimoH
  • Tästä samasta ongelmasta on jo ketju täällä, eikä asialle ole tehty vieläkään mitään. Kokeilin juuri ladata saldoa omaan liittymäni sovelluksen kautta, eikä lataus onnistunut. Yhteys jumittuu siinä vaiheessa kun pitäisi kirjautua pankin sivuille (Danske). Ja vika on taatusti dna:n päässä.
    tuttu juttu
  • Arvaisin, että liittymän nopeuden muuttamisella latauksen ajaksi on pyritty mahdollistamaan uuden paketin lataaminen vaikka edellinen paketti on jo loppunut. Tuossa tilanteessa liittymän nopeus nousisi paketin ostamisen ajaksi nollasta hieman nollaa suuremmaksi.

    Toteutuksessa ei kuitenkaan ole huomioitu kahta seikkaa:
    - vain hieman nollaa suurempi nopeus ei riitä nykypäivän verkkopankkiasiointiin.
    - nopeus hidastuu lähelle nollaa vaikka edellinen paketti on vielä voimassa.

    Lisäksi toteutus on niin yksinkertainen ettei se edes erota ollaanko lataamista suorittamassa ladattavan liittymän kautta vai jollain muulla nettiyhteydellä. Ladattavan liittymän nopeus vaan yksinkertaisesti aina muutetaan käsittämättömän hitaaksi 15 minuutin ajaksi.

    Paketin ostaminen täytynee siis tehdä toisen nettiyhteyden kautta ja sekin täytyy muistaa tehdä yöllä, kun lapset eivät ole katsomassa Dataprepaid-liittymällä Netflixistä piirrettyjä.


    SimoH

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.