Dna-dna tiedonsiirto ei toimi

Dna:n 85 ja 87 alkuisilla IP osoitteilla (puhelinliittymässä siis eli dna:n nat käytössä) ei pääse yhdistämään dna:n 4G verkossa olevalle palvelimelle. Palvelimen ip on 87 alkuinen.

Kun saan puhelimeen 37 alkuisen ip:n niin toimii. Eli siis selkeä reititys ongelma. Onko muilla samaa? Kun joudan soittelen vikapalveluun ja kun ongelma ilmenee seuraavan kerran.

Kommentit

  • jotain vikaa täytyy olla kyllä kun ei teliankaan julkisiin osoitteisiin saa yhteyttä. pingiä ei saanut perille ollenkaan ja traceroutet sinne näytti tällaiselta

    traceroute to 194.137.240. (194.137.240.), 30 hops max, 60 byte packets
    1 router (192.168.1.1) 0.437 ms 0.535 ms 0.653 ms
    2 62-78-128-2.bb.dnainternet.fi (62.78.128.2) 12.565 ms 12.637 ms 12.684 ms
    3 rai1-sr21.dnaip.fi (62.78.100.209) 12.751 ms 13.544 ms 13.596 ms
    4 tur4-tr1.dnaip.fi (62.78.117.130) 17.775 ms 17.836 ms 18.095 ms
    5 hel5-tr1.dnaip.fi (62.78.110.217) 17.890 ms 17.944 ms 17.995 ms
    6 hel4-sr2.dnaip.fi (62.236.1.91) 17.490 ms 18.410 ms 18.420 ms
    7 141.208.25.201 (141.208.25.201) 18.468 ms 17.261 ms 15.887 ms
    8 141.208.193.82 (141.208.193.82) 16.416 ms 16.461 ms 16.505 ms
    9 * * *
    10 * * *
    11 * * *
    12 * * *
    13 * * *
    14 * * *
    15 * * *
    16 * * *
    17 * * *
    18 * * *
    19 * * *
    20 * * *
    21 * * *
    22 * * *
    23 * * *
    24 * * *
    25 * * *
    26 * * *
    27 * * *
    28 * * *
    29 * * *
    30 * * *


  • Onko sinulla jokin WiFi-laite, joka käyttää 192-alkuista IP:tä? Jos on muuta se käyttämään 10-alkuista IP:tä.
  • jännä jos siitä johtuu mutta täytyypä kokeilla jossain vaiheessa. dna liittymän puolella tosiaan on modeemi siltaavana ja reititin ottaa sen julkisen ipn ja jakelee siihen kytketyille laitteille niitä 192 osoitteita. telian puolelta taas niin että ip tulee suoraan päätelaitteeseen usb porttiin kytketystä mobiilipalikasta ja siellä on tietysti myös palomuuria johon on tarvittavat ip blokit ja icmp paketit säädetty sallituiksi
  • Vikailmoitus jätetty, tälläkertaa palvelimessa 176 alkuinen ja puhelimessa 37 alkuinen ja ei saanut puhelimella palvelimeen yhteyttä. Toki toisella liittymällä toimi. Jospa nuo nyt tulee kuntoon, aikoivat ilmoittaa kun korjattu.
  • Onkohan tähän tullut mitään muutosta. Itsellä ongelmaa kahden eri yhteyden kanssa. Molemmissa dna:n mobiililaajakaista ja ongelma on nimenomaan kännykkäyhteyksissä (dna sim).  Ajoittain toimii kun kytkee kännykän välillä lentotilaan ja takaisin. Testattu myös kiinteän verkon PC:llä eikä kertaakaan saanut vikaa kiinni siellä.
    sktietoa
  • Itsellä vieläkin toivottavasti useampi vikatiketti voimassa. Yhdessä merkintä, että ilmoittavat kun korjattu, ei ole mitään kuulunut. Kehotan vikapalveluun soittamaan kertomaan ongelman ja antamaan ip osoitteet
    Sami
  • Kuten Sami edellä ehtikin jo vinkata, kannattaa näistä ongelmista olla yhteydessä meille asiakaspalvelun vikapäivystykseen maksuttomaan numeroon 0800 300 500 asiakaspalvelun aukioloaikoina (ark. 8-18, la 9-16.30), niin saamme ongelmat tarkempaan syyniin.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Pitänee antaa palautetta kun kerran sain täältä vinkin olla yhteydessä tukeen (toisen kerran). Sen tein ja sain uudestaan kehotuksen olla hsworks:iin. Mutta myöhemmin sain tiedon, että järjestelmään odotetaan ohjelmistopäivitystä. Aikataulusta ei ole vielä tietoa. Vika on siis olemassa ja on ollut jo hetken aikaa. Odotellaan.
    sktietoa
  • Jännä kyllä, itse olen saanut aina vikailmotuksen läpi ilman että sanakaan hsworksistä mainittu. Toki olen kertonut vian olevan dna:n päässä reitityksissä.

    Ainoastaan Elisa tuputti omagurua, kun ei myyjä osannut kertoa liittymän lähtevää nopeutta ja aukiolevia portteja. Lopulta viikkojen päästä asia selvis, kun jätin soittopyynnön ja hetken kuluttua koko liittymätyypin myynnin lopettivat. DNA:lla sentään tuotteistakin tekninen puoli tiedetään.
    Sami
  • Luokattoman ala-arvoista toimintaa kun vikaa ei vieläkään ole korjattu, eikä edes osata ilmoittaa milloin korjaantuu.

    DNA, milloin vika korjataan?
    Pekka
  • Moro. On jäänyt tuomatta tänne uusin viesti DNA:lta. Sain tekstiviestillä 26.10. pahoittelut ja tiedon siitä, että asia on vielä selvityksessä laitevalmistajalla. Osaako tähän muuta sanoa.
    sktietoa
  • Oho, ite en ole saanut mitään ilmoituksia ja oon tehnyt varmaan jo kolme ilmoitusta ja viimesimmässä halusin kuittauksen kun selvitetty ja ei ole mitään kuulunut. Oli taas viikolla ongelmia itselläkin ja en jaksanut soitella.
    Sami
  • Millonkahan dna saa ongelman korjattua, alla oleva vastaus tuli uuden vikailmoituksen jälkeen:
    Hei! Palvelimelle yhdistämisen kanssa ilmenevä ongelma on tiedossa, ja sitä selvitellään laitetoimittajan kanssa. Ongelman voi tosiaan tällä hetkellä ohittaa käyttämällä kiinteää yhteyttä. Terveisin DNA
    Sami
  • Joo, olen saanut 3.1. seuraavan viestin DNA:lta. On pitänyt siirtää se myös tänne, mutta tässä se nyt on:

    Hei! Vika on edelleen valitettavasti olemassa mistä olit aiemmin yhteydessä DNA:han viime syksynä. Korjaava softa saadaan tällä tietoa todennäköisesti 1-2kk kuluessa. Pahoittelut pitkittyneestä korjausajasta! Ystävällisin terveisin, DNA Tekninen tuki
    sktietoa
  • Eipä vieläkään toimi. Piti taas mobiilidata käyttää pois päältä ja sitten alkoi toimimaan. Ehkä vaan nykyään tapahtuu harvemmin, tai toimiva IP pysyy pitempään.
    Sami
  • Moi!

    Tähän ongelmaan on nyt tullut korjaus laitevalmistajalta.

    Jos vastaavaa vikaa vielä ilmenee, niin näistä tulisi ilmoittaa meille asiakaspalvelun vikapäivystykseen maksuttomaan numeroon 0800 300 500 asiakaspalvelun aukioloaikoina (ark. 8-18, la 9-16.30). Vianselvitystä varten tarvitsemme tarkan ajankohdan, jolloin ongelma on ilmennyt. 

    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • ipstä :87.95.88.116
    palvelin iphen :87.93.252.238 ei ainakaan näytä edelleenkään toimivan. Telian liittymästä palvelimeen pääsee
    Ei toimi
  • Heti vika toistui, ilmoitan vikapalveluun:

    Palvelimessa: 37.33.15.43
    Puhelimessa: 10.133.8.139 joka ulospäin näkyy: 37.33.213.22 ja hostnamessa joku vika kun ei lue nat tekstiä: 37-33-213-22.bb.dnainternet.fi
    Sami
  • Vikapaluun soitettu jatkoa:
    Palvelin 37.33.116.172
    Puhelin ei toimi 37.33.228.4
    Toimii 37.33.149.162
    Sami
  • Kiitos Sami ilmoituksesta! Muillekin tiedoksi että tästä on tehty uusi vikatiketti - mikäli tätä samaa ongelmaa vielä esiintyy, olettehan asiasta puhelimitse yhteydessä vikapalveluumme 0800 300 500, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.