DNA Hubi 2.0 ääniongelma

DNA Hubi 2.0 -digiboksissa on seuraavanlainen erittäin epämiellyttävä ääniongelma. Kun digiboksiin, kotiteatterivahvistimeen ja televisioon on kytketty virrat, ohjelman äänet eivät ala kuulua. Joskus äänen saa kuulumaan kytkemällä kotiteatterivahvistimesta virrat pois ja käynnistämällä sen sitten uudestaan, mutta useimmiten sekään ei auta, vaan digiboksista on irrotettava virtakaapeli. Tämän jälkeen äänet saa yleensä toimimaan, kun vielä käynnistää kotiteatterivahvistimen uudestaan.

DNA Hubi 2.0 -boksissa on viimeisin ohjelmistoversio 10, ja laitteiston kytkennät ovat seuraavat:
DNA Hubi 2.0 >> HDMI-kaapeli >> Onkyo TX-NR5008 -kotiteatterivahvistin >> HDMI-kaapeli >> LG-televisio.

Digiboksin uudelleenkäynnistys tai tehdasasetuksiin palauttaminen ei ole tätä ongelmaa poistanut vaan seuraavalla katselukerralla ongelma toistuu jälleen.

Käytännössä on erittäin epämiellyttävää aloittaa television katselu joka päivä irrottelemalla digiboksin virtajohtoa ja renklaamalla kotiteatterivahvistimeen virtoja päälle ja pois moneen kertaan. Millään muulla samaan kotiteatterivahvistimeen kytketyllä laitteella (kuten Elisa Viihteen boksi ja DNA Wbox HD2 -digiboksi sekä useampi bluray- ja CD-soitin) ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt lainkaan, joten syy on selkeästi nyt tässä DNA Hubi 2.0 -digiboksissa.

Onko tähän ääniongelmaan olemassa joku ratkaisu tai pystyttekö korjaamaan digiboksin ohjelmistossa olevan bugin tekemällä siihen päivityksen?



Jari Aalto

Kommentit

  • Hei Jari!

    Hubilla on tiedossa vika joka aiheuttaa sen, että käynnistyksen jälkeen suorien lähetysten äänet eivät välttämättä kuulu. Ongelman saa korjattua joko laitteen uudelleen käynnistyksellä tai käymällä esimerkiksi välissä Android sovelluksessa ja palaamalla sen jälkeen DNA TV-sovellukseen takaisin. Tämän hetkisen tiedon mukaan ongelmaa on kaapeli -ja antenniverkossa, mutta ei IPTV-kanavilla.

    Vianselvitys on käynnissä ja korjaus vaatii Android-järjestelmä päivityksen. Android päivitys on ikävä kyllä viivästynyt, mutta viimeisimmän arvion mukaan saataisiin päivitys julkaistua vielä tämän vuoden aikana.

    Pahoittelut aiheutuvasta häiriöstä!
    DNA Hanna palveluasiantuntija

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.