DNA Hubi 2.0 ääniongelma
DNA Hubi 2.0 -digiboksissa on seuraavanlainen erittäin epämiellyttävä ääniongelma. Kun digiboksiin, kotiteatterivahvistimeen ja televisioon on kytketty virrat, ohjelman äänet eivät ala kuulua. Joskus äänen saa kuulumaan kytkemällä kotiteatterivahvistimesta virrat pois ja käynnistämällä sen sitten uudestaan, mutta useimmiten sekään ei auta, vaan digiboksista on irrotettava virtakaapeli. Tämän jälkeen äänet saa yleensä toimimaan, kun vielä käynnistää kotiteatterivahvistimen uudestaan.
DNA Hubi 2.0 -boksissa on viimeisin ohjelmistoversio 10, ja laitteiston kytkennät ovat seuraavat:
DNA Hubi 2.0 >> HDMI-kaapeli >> Onkyo TX-NR5008 -kotiteatterivahvistin >> HDMI-kaapeli >> LG-televisio.
Digiboksin uudelleenkäynnistys tai tehdasasetuksiin palauttaminen ei ole tätä ongelmaa poistanut vaan seuraavalla katselukerralla ongelma toistuu jälleen.
Käytännössä on erittäin epämiellyttävää aloittaa television katselu joka päivä irrottelemalla digiboksin virtajohtoa ja renklaamalla kotiteatterivahvistimeen virtoja päälle ja pois moneen kertaan. Millään muulla samaan kotiteatterivahvistimeen kytketyllä laitteella (kuten Elisa Viihteen boksi ja DNA Wbox HD2 -digiboksi sekä useampi bluray- ja CD-soitin) ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt lainkaan, joten syy on selkeästi nyt tässä DNA Hubi 2.0 -digiboksissa.
Onko tähän ääniongelmaan olemassa joku ratkaisu tai pystyttekö korjaamaan digiboksin ohjelmistossa olevan bugin tekemällä siihen päivityksen?
DNA Hubi 2.0 -boksissa on viimeisin ohjelmistoversio 10, ja laitteiston kytkennät ovat seuraavat:
DNA Hubi 2.0 >> HDMI-kaapeli >> Onkyo TX-NR5008 -kotiteatterivahvistin >> HDMI-kaapeli >> LG-televisio.
Digiboksin uudelleenkäynnistys tai tehdasasetuksiin palauttaminen ei ole tätä ongelmaa poistanut vaan seuraavalla katselukerralla ongelma toistuu jälleen.
Käytännössä on erittäin epämiellyttävää aloittaa television katselu joka päivä irrottelemalla digiboksin virtajohtoa ja renklaamalla kotiteatterivahvistimeen virtoja päälle ja pois moneen kertaan. Millään muulla samaan kotiteatterivahvistimeen kytketyllä laitteella (kuten Elisa Viihteen boksi ja DNA Wbox HD2 -digiboksi sekä useampi bluray- ja CD-soitin) ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt lainkaan, joten syy on selkeästi nyt tässä DNA Hubi 2.0 -digiboksissa.
Onko tähän ääniongelmaan olemassa joku ratkaisu tai pystyttekö korjaamaan digiboksin ohjelmistossa olevan bugin tekemällä siihen päivityksen?
Seuraa viestiä
13
seuraajaa
Hubilla on tiedossa vika joka aiheuttaa sen, että käynnistyksen jälkeen suorien lähetysten äänet eivät välttämättä kuulu. Ongelman saa korjattua joko laitteen uudelleen käynnistyksellä tai käymällä esimerkiksi välissä Android sovelluksessa ja palaamalla sen jälkeen DNA TV-sovellukseen takaisin. Tämän hetkisen tiedon mukaan ongelmaa on kaapeli -ja antenniverkossa, mutta ei IPTV-kanavilla.
Vianselvitys on käynnissä ja korjaus vaatii Android-järjestelmä päivityksen. Android päivitys on ikävä kyllä viivästynyt, mutta viimeisimmän arvion mukaan saataisiin päivitys julkaistua vielä tämän vuoden aikana.
Pahoittelut aiheutuvasta häiriöstä!
Ikävä kyllä päivitykselle ei ole vielä aikataulua, pahoittelut.
Siinäpä päivän tärkeimmät. Ryhtiä nyt sinne intiaan koodamisosastolle.
tai ainakin vaatia alennusta maksuun kun hubi ei toimi niinkuin pitäisi.
Tosin vieläkään monikanavaäänet eivät toimi kuten pitäisi, siis, NEKÄÄN eivät toimi.
On aivan sama kytkeekö hubin HDMIARCciin, TOSLINKkiin jne. Ei toimi.
Harvoissa YLEn antennilähetyksissä monikanavat toimivat.
Muuten ei kyllä omassa v2 hubissa ole juurikaan moitittavaa.
Tosin sen uuden kaukosäätimen heivasin kaapin perukoille ja otin vanhan hubin kaken käyttöön.
Mutta siinä olet oikeassa että eihän tämä nyt ole lähelläkään virheetön laite, VIELÄKÄÄN!
t.betasalpaaja jo ekasta hubista lähtien 😀
Kun hubi2 tuli markkinoille sanoin jo silloin että koko hubi olisi pitänyt tehdä alusta alkaen uusiksi, nyt siirrettiin vanhan hubin sovellus pienillä muutoksilla uudelle alustalle. Samat vanhat ongelmat siis siirrettiin vaan uuteen pakettiin. Sama meininki on jatkunut hubi 1 alusta asti ja sama puuhastelu vaan jatkuu.
Tarvitaan pikaisesti ratkaisu tähän ongelmaan.