Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Dna hubi ei antanut laittaa osto PIN-koodia

Asennus toimi muuten hyvin mutta laite ei kysynyt missään vaiheessa tuota PIN-koodia. Nyt kun DNA tv yrittää avata niin ilmoittaa vain väärä PIN, yritetään kirjautua uudelleen. Palautin tehdasasetykset ja aivan sama homma. Netflixs ja viaplay toimii kyllä aivan normaalisti. Eli mistä tuon PIN koodin pääsee vaihtamaan/laittamaan?

Kommentit

  • Sama juttu täällä. Jos ei toimi huomiseen klo 0900 mennessä ni perun koko tilauksen.
  • Kannattaa olla yhteydessa vikapalveluun 0800300500.
  • Kiitos vinkistä PW. Olin ja kuten arvasinkin niin 'resetointi tehdasasetuksille' ja reitittimen nollaus. Ja jos ei toimi niin sitten yhteys asiakaspalveluun huomenna arkena niin saavat katsoa josko itse laitteessa olisi mahdollisesti vikaa.

    No, resetoin laitteen tietäen että eipä se minulla mitään auta jos ei kerran Samillakaan auttanut, ja otin netin suoraan seinästä ilman että oli yksikään reititin välissä. Sama juttu.

    Noh, nyt on käytetty tämän laitteen asenteluun reilu puolitoista tuntia, ja pitäisi soitella maksulliseen asiakaspalveluun huomenna. Ja mahdollisesti mikäli laitteessa tosiaan on vika niin palauttaa se postiin, odotella uutta, noutaa se ja asennella uudestaan toivoen että homma pelittäisi.

    No, viimeisen kappaleen toimenpiteet eivät kiinnosta, joten mielummin perun tilauksen kun sen vielä pystyn ja palaan entiseen eli kortilliseen boxiin. Jotenkin mä aavistin että ei mene kuten pitäis. Kuhan taas myydään volyymiä ja se marginaalinen ryhmä jolla ei toimi palauttaa, ei voi mittään. Operaattorin vaihto ei sinänsä auta, samaa paskaa eri paketissa kaikilta saa.
  • Tuostakin ongelmasta on moni tänne raportoinut viimeaikoina. Sen sai syötettyä (tai jättää syöttämättä, jonka jälkeen ei tarvinnut syöttääkään), kun ei valinnut päivitystä kun sitä ehdottaa tai jotain tälläistä säätämistä siinä oli. Jostain ketjusta tuo löytyy miten sen joku oli saanut toimimaan, mutta en nyt heti löytänyt sitä tekstiä enkä tarkkaan muista miten meni.

    Vikapalveluhan on käytännössä asiakaspalvelu, mutta tuskin siellä mitään tietävät ongelmasta.
  • Hei!

    Kyseessä on yleinen vika joka on tiedossa. Pyytäisin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme jonka kautta tuota saadaan selvitettyä tarkemmin. Soittaminen ja jonottaminen maksaa normaalin kotimaanpuhelun verran.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • No tänään sitten päätin kokeilla ennen kuin soittelen asiakaspalveluun. DNA tv sitten toimi ihan ilmeisesti normaalisti. Eli nyt en ostopiniä ole mihinkään laittanut. Onko tällä väliä?
  • Moro Sami. No siinä oli mun kohdalla käynyt niin että Posti oli kuulemma unohtanut ilmoittaa DNA.lle että olen noutanut härpäkkeet. Joten eivät olleet aktivoineet koko mun DNA TV-tilausta. Kun soitin peruuttaakseni tilaukseni niin ehdotettiin josko kerran vielä kokeilisin. Nyt pitäisi kuulemma minullakin toimia. Katsotaan kunhan pääsen kotiin lempihommiin eli asennuspuuhiin!
  • Okei. No mulla on ollut dnatv käytössä kyllä aikaisemminkin. Olisikohan tässä nyt joku ettei ole vaan aktivoitu viikonlopun aikana? Nyt ilman mitään toimenpiteitä toimi.
  • Sama ongelma. Osto-PIN koodia ei voi syöttää missään. Ja kun DNA-tv:tä yrittää avata niin herjaa väärästä PIN koodista. Soitin asiakaspalveluun eilen. Ensimmäinen puhelu katkesi kesken, eikä DNA:lta soitettu takaisin. Soitin toisen kerran, ei katkennut ja kerrottiin että tekninen asiantuntija ottaa yhteyttä to (eilen) tai pe (tänään). No, ei ole kuulunut vielä. Ilmeisesti pitää kiirettä teknisellä puolella. Enkä yhtään ihmettele jos laitteita ei saa toimintakuntoon ohjeita seuraamalla.
    Markus M
  • Mahtaako Markus M elää millä aikavyöhykkeellä 😀 Jospa ne soittaa huomenna Perjantaina, Toivotaan.(Ellei toimi ilman koodia?)
    JJJN
  • No joo hyvä huomio. Piti sanoa ke ja to. Kunhan nyt tulisi kuntoon.. mutta siis ei kuulunut tänäänkään mitään vaikka piti viimeistään tänään soittaa. Josko sitten huomenna. Palataan asiaan..
    Markus M
  • Moro Markus ja voimia! Mul on nyt ollu tää reilun kuukauden. Se on ihan hyvä, tilasin siihen vielä ulkoisen kovalevynkin. Pari kertaa on meinannu lähteä noi molemmat läpyskät tosta frisbeen lailla kohti naapurustoa, mut oon onneks puhumalla selvinnyt. Eli pariin otteeseen ei ole mitään responssia kun koittaa avata vehjettä, ja just eilen aukes kyllä mut kuvaa ei tullu, pelkkä ääni.

    Tarpeeks monta kertaa ku huutaa saatanaa apuun ja runkkaa virtajohtoa sisään ja ulos ni kyl se siitä sit on onneks ruvennu skulaamaan, ettei oo tarvinnu lähteä DNA.lle käymään puhelinlankaa pitkin.
    A.V.
  • Todennäköisempää on ettei vikapalvelusta soita yhtään kukaan ja edelleen todennäköisempää ettei sieltä asiakaspalvelustakaan soiteta, joka on useimmiten se väitetty vikapalvelun soittaja, jos soittoa koskaan tulee.
    paolo
  • Jos teknisestä tuestamme on luvattu soittaa, niin he myös aina soittavat. Todennäköisempää on ettei vikaan ole tullut vielä lisätietoa tai sitä ei ole saatu korjattua, jonka vuoksi vikatikettiäkään ei ole kuitattu valmiiksi.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • No en väitä oman kokemukseni ajan saatossa erittäin useista nillityssoitoistani peilautuvan kaikille, mutta väitteesi on omalla kohdallani täysin epätosi ja samaa on ollut keskusteluissa todettavan eri yhteyksissä.
    Väitteesi perustuu omaan kokemukseesi vai muuten yleiseen DNAssa vallalla olevaan asenteeseen?
    paolo
  • No eipä selvinnyt tänäänkään ja viikonloppuna tuskin tapahtuu mitään. Alkaa olemaan täydellinen farssi. Onnetonta toimintaa.
    Markus M
  • Markus M: Soita vikapalvelunumeroon 0800300500 (24/7). Kannattaisi ehkä laittaa hubi tehdasasetuksille ja koittaa sitten uudestaan!
    PW
  • No onhan nämä koitettu jo ja ongelma kuulemma selvityksessä, vaan eipä ole ratkennut vaikka tiketti on kuulemma parhaissa käsissä.
    Markus M
  • Päivitys: ei toimi vieläkään. Kauankohan vielä menee? Dna:lla voitaisiin hieman ruveta miettimään että onko ihan asiallista toimintaa tällainen ja miten ongelmat kompensoidaan.
    Markus M
  • Ei mulle ainakaan mitään ole kompensoitu.
    Kolmas vehje menossa viikon sisään, Pin koodit resetoitu kymmeniä kertoja. Bokseja resetoitu kymmeniä kertoja.
    Boksin alla oleva S/N on sekin aktivoitu ja pin koodia laitettu vikapalvelun kanssa kuntoon ja emailiakin vaihdettu 2 kertaa.
    Ei tää vekotin mitään tunnista.
    Pin Koodi on virheellinen ja sillä selvä.
    2 laitetta olivat viallisia ja kolmas ei tajua mistään mitään.
    Kuulemma androidia ei saisi digiboksiin laittaa, mutta niin DNA vain teki. Tämä info siis tuli vikapalvelusta että laite on eepinen fail. Alkuun kuulemma mitään ongelmia ei ole hubeissa, mutta tunnin säätämisen jälkeen pääsi vikapalvelu lipsauttamaan totuuksia kun meni hermot vissiin sielläkin.
    Välillä kännykän appsi huolii Pinnin, välillä ei eli sen toimivuus 50%.
    Hubissa pinniä ei voi edes yrittää laittaa mihinkään
    Onneksi tää laite on netin kanssa kylkiäisenä mulla. Eihän tää mikään digiboxi ole vaan living hell. Luulin että WBoxit olivat ongelmallisia, mutta tässä nyt enää betatestataan Googlelle jotakin.
    Maksavat varmaan DNAlle melkoisesti.
    Kertaakaan en ole kuvaa nähnyt viikon aikana tai sekuntiakaan viasattia joka kylkiäisenä tuli ja meni. Power fail. System error. Update error. Internal fail. Väärä Pin. Hohhoijjaa. Sanoivat henkimaailman asiaksi kun kaikki näkyy DNALLA oikein ja mulla nämä äskeiset virheet.
    Henkimaailmaan tässä ollaankin toimivuudessa luotettu.
    Tiedän että helppo jonkun toimivan laitteen luota on nyt huudella miten tämän pitäisi toimia. Homma on nyt vain niin että eri vikapalvelut eivät ole saaneet aikaiseksi yhtään toimivaa laitetta mun tapauksessa.
    Tämä on jo mun tuurillakin uskomatonta, enkä todellakaan ile trollaamassa firmaa täällä. 


    JonVon
  • Juu, ei tää vehje kyllä toimi televiision osalta lainkaan. Kuukauden verran DNA TV toimi vaihtelevalla menestyksellä, sitten ilmestyi väärä pin. Liian vaivalloista ruveta selvittämään ja vääntämään 'asiakaspalvelun' ja teknisen tuen kanssa mitään. Tämä laite päätyy ser-lavalle. Paluu Chromecastiin ja digiboksiin.
    Velsu
  • Onko löydetty syy ja ratkaisumalli? Nyt menossa kolmas hubi, toinen tällä viikolla, jokaisella sama vika, ei ehkä ihan toimiva malli?
    Matti
  • Vika on DNA:n päässä.

    Minulla kolmas tekniikan puolen tukihenkilö tajusi mistä on kyse.
    Olin jonottanut ja puhunut yhteensä 3n vikapalvelun kanssa 3 kertaa eri päivinä yhteensä yli 5 tuntia.

    Se liittyy asiakastietoihin.
    Email ja Pin-tietoihin. Johonkin asiaan DNAn asiakastiedoissa. Johonkin rekisteriin tai muuhun joka on ilmeisen hankala huomata tai tajuta.

    Vikapalvelu ei välttämättä helposti ongelmaa selvästikään tajua/huomaa.

    Hubi itsessään on toimintakuntoinen. Sitä on turha vaihtaa.

    Itselläni homma ratkesi siis näin.
    Vikapalvelu sanoi yhdessä kohtaa että "ohos, tossa", ja mulla yhdisti samaan aikaan laitteet kysymättä Pin-koodia.
    Sitä Pinniä ei pitäisi joutua edes kysymään/laittamaan.

    Vikapalvelu tajusi säätää jotakin jostakin ja mulla yhdisti samantien. Sanoi että vika oli jossakin rekisterin tyyppisessä tiedossa asiakastietojen kohdalla.
    Siis ilmeisen hankala pala vikapalvelulle edes.

    Olkaa sinnikkäitä. Ne helposti toteaa vaan kaiken näyttävän hyvältä. Täytyy kaivaa ilmeisen syvältä. Mulla on edelleen tarjous ym email-viesteissä väärä email ja pin näkyvissä, mutta hubi toimii, joten en lähde soittamaan enää mihinkään.
    JonVon
  • Täälläkään ei ole pystynyt syöttämään osto pin-koodia mihinkään. Laite ei ole sitä kertaakaan kysynyt missään vaiheessa. Normikanavat kyllä näkyy, mut toi Viasat ei näy ollenkaan. Sopimuksessa kyllä lukee Viasat Kulta. Viasat ohjelmakirjastoon pystyy sen pinin syöttämään ja sieltä näkee niitä leffoja, mut noita Viasatin kanavia en oo saanut näkymään paitsi puhelimen dna-tv sovelluksesta.

    Puhelimen dna-tv:n kautta pystyn ne kanavat suoratoistamaan tohon hubiin, mut se yhteys on kyl sit mitä sattuu.

    Onko kellään mitään vinkkiä miten saisin tosta hubista suoraan ne kanavat näkymään.

    Jarno
  • Jarno, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin pääsemme tarkistamaan että kanavapaketti on varmasti valtuutettu DNA TV Hubillesi.

    www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Samaa säätöä ja dnan asiakaspalvelu pihalla. 8 puhelun jälkeen löytyi syy: S/N (serial number) on dnan järjestelmässä eri kuin hubin pohjassa oleva sarjanumero. Ja vaikka se muutettiin oikeaksi, dnan järjestelmä vaihtaa sen vääräksi. Eli olkaa sinnikkäitä ja tarkistakaa sarjanumero niin kauan että toimii. Pin-koodia ei pidä syöttää missään vaiheessa, pitää kirjautua dna tv:hen hubin kautta automaattisesti. Tekninen tuki oli ystävällistä, yksi nainen asiakaspalvelussa ylimielinen.
    Mikko
  • Edelliseen liittyen se oli mies, joka oli ylimielinen.
    Mikko
  • Pääasiassa ystävällisiä olivat tukipalvelijat kyllä ja jaksoivat yrittää pitkiäkin aikoja puhelimen päässä. Mikäs siinä toisaalta kun olin rauhallinen asian kanssa niin antaa ajan kulua... Nojooh,.

    Mutta mikäli DNAn oma systeemi vaihtaa boxin s/n jollakin tavalla vaikka se on just tsekattu, niin ei ihme että kaikki näyttää olevan ok eikä kukaan ymmärrä ongelmaa.

    Mulla on edelleen salasanat eri palveluihin väärin, ja DNAn emailit näyttävät väärän pin koodin ja mun emailin olevan toinen mikä todellisuudessa käytössä.

    Samoin ohjelmakirjastot kaatuvat mikäli ei ole voimassa olevaa tilausta joka vähintäänkin naurettavaa. Android ilmoitus "sovellus on pysähtynyt", kun avaa vaikka Viasatin kirjaston ja yrittää syöttää osto pinniä.

    Suurin ongelma oli, etten edes päässyt koko hubin DNA-Appsiin koska väärä pin muka.
    Eräskin aspa totesi ettei androidia kukaan ole digiboxiin yrittänyt vääntää tätä ennen.

    Omassa TVssä on lisäksi android, eikä sen tukkoisuudesta ole paljoa hyvää sanottavaa.

    JonVon
  • Ensin en löytäny koko pin koodia ja soitin sen perässä asiakaspalveluun. Nyt sitä pirun pin koodia ei saa laitettua kun ei edes sitä pyydä, mutta silti herjaa lopuksi pin koodia. Siirryin Elisalta teille koska oli halvempi, mutta dna hubi toimii päin mäntyä. Elisa viihteellä ei ollut tälläistä ongelmaa. Ei enään Kiinostaisi jonottaa.
    Satu
  • Itselläni se Viasat-paketin tila oli väärä, kävin liikkeessä ja siellä korjasivat sen. Nyt näkyy kanavat. Samalla hain puuttuvan virtajohdon (käytin toisen laitteen johtoa tällä aikaa). Ilmeisesti monestakin Hubista on virtajohto puuttunut. 😀
    Jarno
  • Näin parin päivän käyttökokemusten jälkeen vaikuttaa todella hyvältä laitteelta. Ensimmäinen hubi meni ikijumiin käyttöönoton yhteydessä ja nyt kun sain toisen jopa päälle saakka, se ilmoittaa että väärä pin-koodi. On soitettu vikapäivystykseen ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Ennakkotapauksia löytyi, kuten näkyy täälläkin olevan kohtalotovereita. Ratkaisu oli soittaa päiväsaikaan asiakaspalveluun. Plug and play... Katsotaan tuoko kolmas päivä jo televisiokanavat valkokankaalleni ja kompensoidaanko näkemääni ylimääräistä vaivaa (maksulliset numerot, liikkeessä paikan päällä käynti) mitenkään.
    Mikko
  • Miten tää voi olla  tällaista...

    Väärä pin, ei ehtinyt ohjelma sitä kysymään, kun päivitys tuli päälle ja sen jälkeen ei sitä piniä kysytä vaan ilmoitetaan, että väärä pin.

    Erehdyin aloittamaan asennuksen näin su-iltana... no eipä tarvitse katsella.

    Sampo Hulkkonen
  • @Seppo Hulkkonen

    Hub ei nykyään kysy PIN koodia hubissa asennuksessa. Jos hubi ei hyväksy koodia, niin yhteys vikapalveluun tai asiakaspalveluun. Vika on DNAn päässä.
    Sami S
  • Itellä sama homma!miksi tätä ei laiteta kuntoon kun jo näin kauan ollut tämä vika?
    Pn
  • Väärä pin ja ei ratkaisua tuesta, muut toimii:( Mitäs nyt?
    Hannu Korhonen
  • Onko hubiin päivitetty uusimmat dnatv ja android ohjelmistot?
    Sami S
  • Päivitykset ei Pin-koodiin vaikuta, Koska boksissa ei ole missään paikkaa, Johon Pin-koodin voi laittaa.

    (osto-Pin on eri asia).

    Mikäli (kirjaudutaan dna-tv elämyksiin) pin-koodi on väärä, DNA:lla on probleema ja käyttäjä ei voi sitä korjata millään resetillä tms.

    DNA aspa on melko kädetön tämän ongelman kanssa.
    Ongelma on kuitenkin heillä asetuksissa vaikka linkitykset olisivat kaikki OK.

    Mulla oli kaikki okei, kunnes aspa yhtäkkiä huomasi jonkun asetuksen jossakin etänä ja mulla alkoi kaikki toimimaan kun olin vielä puhelimessa.
    tämä oli ties kuinka mones puhelu tekniseen tukeen eri päivinä.

    Sitä ennen oli tarkisteltu kaikki boksin koodit ja salasanat + asetukset ja päivitykset puhelimessa.

    En tiedä itsekään mikä vika oli.

    DNA TV on vain appsi muiden appsien joukossa siellä Android-appsien joukossa.

    Teille jolla ongelma on, Olkaa sitkeitä ja soittakaa aspan tekniikkaan. Joku sen lopulta hoksaa. Harmi ettei kertonut mulle tarkemmin missä kohtaa vika oli.
    Jon10
  • Päivitys vaikuttaa senverran että alkuperäisessä softassa koodia kysytään.
    Sami S
  • Ok. Mun boksissa ei tainnut olla alkuperäistä versiota edes päivittämättömänä. Mutta nykyään ei koodia siis kuitenkaan laitella joops 😀
    Jon10
  • Asia ratkesi, laite oli vaan aktivoimatta eli ratkesi, kun koodasivat sarjanumerolla laitteen käyttöön. Nyt toimii 😀
    Hannu Korhonen

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.