DNA Hubi jumittaa
Tätä ongelmaa ollut ihan alusta saakka, ja tuntuu että tapahtuu koko ajan vain useammin. Nytkin olen katsonut 20 minuutin verran verkko-tallennusta ja Hubi on jumiutunut jo 3 kertaa! Kuva vain jähmettyy eikä voi mitään muuta kuin palata takaisin menuun ja toivoa että "Jatka katsomista"-nappi on aktiivisena jottei tarvitse alusta saakka taas kerran kelata ohjelmaa.
Tuo nappi nimittäin ei todellakaan ole joka kerran edes olemassa, vaan voit ainoastaan aloittaa katsomisen kokonaan alusta, ja on todella kivaa jotain kolmen tunnin leffaa kelailla alusta saakka ja arvailla että mihin kohtaan satuttiin jäämään...
Tuo "Jatka katselua"- nappi ei muuten ole aina aktiivisena edes silloin kun itse lopettaa tallenteen katselun kesken, eli sen toiminnassa on todella pahoja ongelmia lähes aina.
Ja tosiaan on ollut ihan alusta saakka (taitaa olla nyt 3. vuosi menossa Hubin kanssa) eli kyseessä ei ole mikään hetkellinen vika,eikä myöskään laitevika (laite on vaihdettu). Uusin versio Hubista on laitteella, eli ei siitäkään kyse.
Tuo nappi nimittäin ei todellakaan ole joka kerran edes olemassa, vaan voit ainoastaan aloittaa katsomisen kokonaan alusta, ja on todella kivaa jotain kolmen tunnin leffaa kelailla alusta saakka ja arvailla että mihin kohtaan satuttiin jäämään...
Tuo "Jatka katselua"- nappi ei muuten ole aina aktiivisena edes silloin kun itse lopettaa tallenteen katselun kesken, eli sen toiminnassa on todella pahoja ongelmia lähes aina.
Ja tosiaan on ollut ihan alusta saakka (taitaa olla nyt 3. vuosi menossa Hubin kanssa) eli kyseessä ei ole mikään hetkellinen vika,eikä myöskään laitevika (laite on vaihdettu). Uusin versio Hubista on laitteella, eli ei siitäkään kyse.
Seuraa viestiä
4
seuraajaa
Ja nyt ei löydä tallenteita, väittää ettei ole verkkoyhteyttä. Virrat pois auttaa vain joskus.
Pahoittelut vastauksen viivästymisestä ja ongelmista hubin kanssa! Jos hubin ohjelmistoversio ja DNA TV:n päivitykset ovat ajantasalla ja nettiyhteys on kunnossa (kannattaa kytkeä hubiin kiinteä yhteys mikäli tämä vain on mahdollista) niin kannattaa olla ongelmasta yhteydessä asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään tilannetta sitä kautta tarkemmin ja tarvittaessa saadaan sovittua esim. laitevaihdosta, kiitos!
Juhan kannattaa myös vielä tarkistaa laitteen päivitykset, nettiyhteys ja kokeilla tarvittaessa virtaresettiä (irrota hubin virtajohto kokonaan hetkeksi aikaa) sekä sovelluksen tietojen tyhjennnystä jos ongelmia ilmenee esim. jonkun tietyn sovelluksen kanssa. Ohessa vielä ohjeita em. asioiden tarkistamiseen.
DNA TV Hubin firmwaren uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse OTA System Upgrade > valitse Tarkista päivitykset
DNA TV Hubin applikaatiopäivityksen uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset
Sovelluksen tietojen tyhjennyksen polku (esim. DNA TV:n tietojen tyhjennys): Android menu -> Asetukset -> Sovellukset -> Järjestelmä sovellukset -> DNA TV -> Tyhjennä tiedot.
Voinko maksaa myös laskuni myöhemmin? Vaikka sitten kun palvelin taas vastaa.
Samoin kuin sitäkään ettei kovalevylle voi mitään tallentaa...
Ei niitä saada korjattua, koska laite itsessään ei ole mitenkään laadukas. Oikeastaan ihmetyttää, että DNA:lla halutaan väkisin hirttäytyä tällaiseen p**kaan. Joitain ongelmia käytettävyyden suhteen saisi korjattua firmwaren tasolla, mutta eipä siihenkään saada mitään uutta leivottua - tai niitä vanhoja edes korjattua.
Olen itse aiemmin ollut äärimmäisen tyytyväinen DNA:n asiakas, mutta tämän hubipelleilyn myötä tilanne on kääntynyt päälaelleen. Nyt lasken sekunteja sopimusten päättymiseen.
Kokeile poistaa DNA TV-sovelluksen tiedot ja välimuisti.
Kun laite otetaan virroista, 100% varmasti kaikki sovellukset "sammuvat". Se on sitten eri asia, mitkä käynnistyvät automaattisesti uudelleen kun hubi taas laitetaan virtoihin. Sovellusten osalta "välimuistissa" (typerä nimi) oleva data ei häviä, eli sen joutuu erikseen poistamaan, jos ongelmia aiheuttaa.
@Lennu ja DNA
Olen aiemminkin kirjoittanut, etten voi ymmärtää miksi DNA:lla on raudan puolesta päädytty näin kevyeen ratkaisuun. Muisti ja tallennustila molemmat aivan liian vähäisiä. Taisi jonkun päivityksen suhteenkin olla ongelmia, kun tila loppui kesken? En tiedä miten suurilta osin ongelmat liittyvät juuri näihin ja vaikka Broadcomin SoC:n osalta suorituskykyä pitäisi löytyä, onhan tuo hubi uskomattoman hidas toiminnoiltaan. Eipä sitä meillä enää muuhun käytetäkään, kuin television katsomiseen. Jos IPTV puolelle tulee heikennyksiä, loppuu sopimus siihen paikkaan.
Testasin nopeasti Android 9 ja Android 10 laitteilla, sovellusten välimuisti ei tyhjene laitteen uudelleenkäynnistyksessä. Television kimpussa (ei juuri nyt testattavissa, Android 9) tuli joulun aikaan häärittyä ja ihan sama tilanne siinä oli. Välimuistin idea on juuri siinä, että tallennetaan sovelluksen käyttöä helpottavaa dataa. Jos DNA TV sovellus tallentaa useamman sataa megatavua välimuistiin, vika on sovelluksessa eikä käyttöjärjestelmässä.
AndroidTV 10 -laitteita minulla ei ole. Android 10 -laitteita kylläkin.
Selväksi vertailussa tuli kyllä, että Hubi toimii huomattavasti hitaammin ja tahmaisemmin kuin vanhempi ja halvempi mibox.
Esim Viaplay kysyy, että "suljetaanko sovellus", kun siitä on poistumassa. Jos sen sulkee, se jää silti näkyviin tuonne "mökkikökki-näkymään" (ja sama vaikka repii johdon irti.) Kuitenkin, jos sitä kautta sovellukseen menee, sovellus lataa alusta uudestaan, eli oli kuitenkin saammunut ilmeisesti?
Jos taas poistuu sovelluksesta mökkinapista, se jää käyntiin taustalle ja palatessa jatkaa siitä mihin oli jääty.
Virtajohdon tuuuletus ei vaikuta tosiaan tuohon "mökkikökki-näkymään" siellä on "käynnissä" kaikki mitkä oli ennen sammumistakin, mutta veikkaan nyt että ne on oikeasti sammuneet, näkyy vaan tuolla virheellisesti. Vai onko tuo "mökkikökki-näkymään" vaan "viimeksi käytetyt sovellukset" listaus ja sen koko funktiokin on vain olla sellainen... Silloin sitä kautta näkyviä sovelluksia olisi turha sulkea, kun ei ne käynnissä ole kuitenkaan taustalla.
mitä avuksi ja miksi näin huonoa laitetta dna;lta?
onko niin, ettei pysty tuota suoratoiston kautta katsomaan?
Nettinä DNA:n 5G kotisopimus, joten ei kai nopeudestakaan pitäisi olla kiinni. Laite vain on ihan p...ka. Nyt sitten on tullut uudempi laite, muuta siitä pitäisi maksaa taas uudestaan.
Onneksi maaliskuussa loppuu soppari, niin voisi tuota Teliaa kokeilla, kun sitä on kehuttu.
pääsisi kirjautumaan. Tehdasasetukset palautettu sekä Discovery asennettu
uudelleen mutta sama homma, ei onnistu.
Mitään yleistä vikaa ei toistaiseksi ole kirjattu Discoveryyn ja Hubiin liittyen - näistä olisi hyvä olla viipymättä yhteydessä maksuttomaan vikanumeroomme 0800 300 500, jotta pääsemme selvittämään asiaa tarkemmin, kiitos!
Tuosta saa nyt Chromecast with Google TV (Android versio 12, eikä mikään hubin ikuisuuden vanha 7.1) 33 eurolla ja kaikki Android sovellukset toimii hyvin. DNA voisi sen oman sovelluksensa jo vihdoin tuoda yleisesti Android TV:lle, niin hubin voi heittää järveen.
https://store.google.com/product/chromecast_google_tv?gclid=CjwKCAiApvebBhAvEiwAe7mHSNYCOFax1q8O89-P6dxXUOSy50lDGphgm_IpniinlyZeUM5ZsicRZRoCsxgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&hl=fi
Eikö sille kyllä voi mitään tehdä, muuta kuin odotella päivitystä sovellukseen.
Skyshowtime taas antaa samalla laitteella paljon enemmän vaihtoehtoja (samasta sarjasta) esim äänille, löytyy Dolby Digital ja sitä ei hubin versiosta löydy ollenkaan. Ilmeisesti valmistajat tekee eri sovellusversioita eriaikakauden Android-laitteille ja hubilla kun juuri mikään ei ole hyvin toiminut koskaan muutenkaan.