Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

DNA Hubi jumittaa

Tätä ongelmaa ollut ihan alusta saakka, ja tuntuu että tapahtuu koko ajan vain useammin. Nytkin olen katsonut 20 minuutin verran verkko-tallennusta ja Hubi on jumiutunut jo 3 kertaa! Kuva vain jähmettyy eikä voi mitään muuta kuin palata takaisin menuun ja toivoa että "Jatka katsomista"-nappi on aktiivisena jottei tarvitse alusta saakka taas kerran kelata ohjelmaa.
Tuo nappi nimittäin ei todellakaan ole joka kerran edes olemassa, vaan voit ainoastaan aloittaa katsomisen kokonaan alusta, ja on todella kivaa jotain kolmen tunnin leffaa kelailla alusta saakka ja arvailla että mihin kohtaan satuttiin jäämään...

Tuo "Jatka katselua"- nappi ei muuten ole aina aktiivisena edes silloin kun itse lopettaa tallenteen katselun kesken, eli sen toiminnassa on todella pahoja ongelmia lähes aina.

Ja tosiaan on ollut ihan alusta saakka (taitaa olla nyt 3. vuosi menossa Hubin kanssa) eli kyseessä ei ole mikään hetkellinen vika,eikä myöskään laitevika (laite on vaihdettu). Uusin versio Hubista on laitteella, eli ei siitäkään kyse.

Kommentit

  • Samoja vikoja täälläkin. 2V vanha laite.
    Ja nyt ei löydä tallenteita, väittää ettei ole verkkoyhteyttä. Virrat pois auttaa vain joskus.
  • Jännää ettei kukaan DNAlta viitsi kommentoida. Eipä sillä että tämä yllättäisi.
  • Hei!

    Pahoittelut vastauksen viivästymisestä ja ongelmista hubin kanssa! Jos hubin ohjelmistoversio ja DNA TV:n päivitykset ovat ajantasalla ja nettiyhteys on kunnossa (kannattaa kytkeä hubiin kiinteä yhteys mikäli tämä vain on mahdollista) niin kannattaa olla ongelmasta yhteydessä asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään tilannetta sitä kautta tarkemmin ja tarvittaessa saadaan sovittua esim. laitevaihdosta, kiitos!

    Juhan kannattaa myös vielä tarkistaa laitteen päivitykset, nettiyhteys ja kokeilla tarvittaessa virtaresettiä (irrota hubin virtajohto kokonaan hetkeksi aikaa) sekä sovelluksen tietojen tyhjennnystä jos ongelmia ilmenee esim. jonkun tietyn sovelluksen kanssa. Ohessa vielä ohjeita em. asioiden tarkistamiseen.

    DNA TV Hubin firmwaren uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse OTA System Upgrade > valitse Tarkista päivitykset

    DNA TV Hubin applikaatiopäivityksen uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset

    Sovelluksen tietojen tyhjennyksen polku (esim. DNA TV:n tietojen tyhjennys): Android menu -> Asetukset -> Sovellukset -> Järjestelmä sovellukset -> DNA TV -> Tyhjennä tiedot.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Jo useana iltana verkkotalletusten katsominen ei ole onnistunut - ei yhteyttä palvelimeen. Tv hubini on kiinni kiinteässä verkossa ja netti toimii. Jos käy asetuksissa tarkistamassa päivityksiä on viesti sama: Palvelin ei ole käytössä. Yritä uudelleen myöhemmin.
    Voinko maksaa myös laskuni myöhemmin? Vaikka sitten kun palvelin taas vastaa.

  • @ DNA:n palveluneuvoja: Laite on jo kertaalleen vaihdettu eikä mitään apua! Päinvastoin ihan samat viat plus muutama uusi kaupan päälle. Ei voi olla asianmukaista ettei tuollaista "ominaisuutta" saada korjattua.
    Samoin kuin sitäkään ettei kovalevylle voi mitään tallentaa...
  • @Kopi

    Ei niitä saada korjattua, koska laite itsessään ei ole mitenkään laadukas. Oikeastaan ihmetyttää, että DNA:lla halutaan väkisin hirttäytyä tällaiseen p**kaan. Joitain ongelmia käytettävyyden suhteen saisi korjattua firmwaren tasolla, mutta eipä siihenkään saada mitään uutta leivottua - tai niitä vanhoja edes korjattua.

    Olen itse aiemmin ollut äärimmäisen tyytyväinen DNA:n asiakas, mutta tämän hubipelleilyn myötä tilanne on kääntynyt päälaelleen. Nyt lasken sekunteja sopimusten päättymiseen.
  • Mitään tallenteita ei pääse katsomaan hubilta. Meni yht’äkkiä jumiin. Eipäästä edes avaamaan ikkunaa ”kaikki tallenteet” ei mitään muutakaan valikkoa avaa. On sammutettu ja käynnistetty uudestaan.
  • Se sammuttaminen tai virtajohdon repiminen ei sammuta edes käynnissä olevia sovelluksia (Papparainen oli kertonut foorumilla).

    Kokeile poistaa DNA TV-sovelluksen tiedot ja välimuisti.
  • Sain sen sitten lopulta irrottamalla virtajohdon, mutta on kyllä erittäin ikäviä noi jumitukset. Ei sitten katsottukaan suunnitellusti leffaa 😟
  • @JJJ

    Kun laite otetaan virroista, 100% varmasti kaikki sovellukset "sammuvat". Se on sitten eri asia, mitkä käynnistyvät automaattisesti uudelleen kun hubi taas laitetaan virtoihin. Sovellusten osalta "välimuistissa" (typerä nimi) oleva data ei häviä, eli sen joutuu erikseen poistamaan, jos ongelmia aiheuttaa.

    @Lennu ja DNA

    Olen aiemminkin kirjoittanut, etten voi ymmärtää miksi DNA:lla on raudan puolesta päädytty näin kevyeen ratkaisuun. Muisti ja tallennustila molemmat aivan liian vähäisiä. Taisi jonkun päivityksen suhteenkin olla ongelmia, kun tila loppui kesken? En tiedä miten suurilta osin ongelmat liittyvät juuri näihin ja vaikka Broadcomin SoC:n osalta suorituskykyä pitäisi löytyä, onhan tuo hubi uskomattoman hidas toiminnoiltaan. Eipä sitä meillä enää muuhun käytetäkään, kuin television katsomiseen. Jos IPTV puolelle tulee heikennyksiä, loppuu sopimus siihen paikkaan.
  • Semantiikka sikseen, Mikko, se on oma tieteenhaaransa! Käynnissä olleiden sovellusten tietojen kasautuminen muistiin saattaa olla myös Android TV:n 7-version ominaisuus - tai omituisuus. Kaksi muuta laitettani (9/Pie) eivät toimi näin. Kummassakin selvästi "virta pois" sammutus ja Androidin uudelleen käynnistys (melkein) tyhjentää välimuistit, eikä mitään kasautumista ja hyytymistä tapahdu. Odotankin mielenkiinnolla Hubille joskus mahdollisesti tarjolle tulevaa Pie-päivitystä.
  • @Papparainen,

    Testasin nopeasti Android 9 ja Android 10 laitteilla, sovellusten välimuisti ei tyhjene laitteen uudelleenkäynnistyksessä. Television kimpussa (ei juuri nyt testattavissa, Android 9) tuli joulun aikaan häärittyä ja ihan sama tilanne siinä oli. Välimuistin idea on juuri siinä, että tallennetaan sovelluksen käyttöä helpottavaa dataa. Jos DNA TV sovellus tallentaa useamman sataa megatavua välimuistiin, vika on sovelluksessa eikä käyttöjärjestelmässä.
  • Kylmäkäynnistin kolme vuotta vanhan Xiaomi mibox3 -laitteeni (AndroidTV 9/Pie). Välimuistissa oli dataa 870 megatavua. Samaa luokkaa se on aina, kun tarkistaa. Hubissani oli kerran vastaavasti monta gigatavua, kun hyytyminen yllätti. Käynnissä olevia sovelluksia löytyi pilvinpimein tupla-mökki-tarkistuksessa. Laitteissa on käytössä suunnilleen samat sovellukset, joten sovellusten toiminnasta ei liene kysymys. Mibox/9 vain sammuttaa sovellukset niistä poistuttaessa, Hubi/7 ei.
    AndroidTV 10 -laitteita minulla ei ole. Android 10 -laitteita kylläkin.
  • Kummemmaksi menee! Jatkoin laitteiden vertailua. Nyt en saanut Hubin ja miboxin muistin käytölle mitään merkittävää eroa. Molempien välimuistin tila oli suunnilleen sama. Hubissa tavaraa oli jopa hieman vähemmän. Sovellusten käynnistäminen ja sammuttaminen ei vaikuttanut mitenkään merkittävästi. Kummassakin sovellusten omissa välimuisteissa data oli samaa luokkaa. Hubissa sovellukset näkyivät tupla-mökki-tarkistuksessa kuten ennenkin, mutta se ei näyttänyt vaikuttavan mihinkään merkittävästi. Mikä siis aiheutti/aiheuttaa Hubin jumittumisen minulla ja muilla? Käyttääkö Hubi/7 työmuistia epätaloudellisemmin kuin mibox/9?
    Selväksi vertailussa tuli kyllä, että Hubi toimii huomattavasti hitaammin ja tahmaisemmin kuin vanhempi ja halvempi mibox.
  • Testasin kanssa, olisiko tässä kyse että tuo hubin "mökkimökki"-näkymä ei vaan toimi oikein.

    Esim Viaplay kysyy, että "suljetaanko sovellus", kun siitä on poistumassa. Jos sen sulkee, se jää silti näkyviin tuonne "mökkikökki-näkymään" (ja sama vaikka repii johdon irti.) Kuitenkin, jos sitä kautta sovellukseen menee, sovellus lataa alusta uudestaan, eli oli kuitenkin saammunut ilmeisesti?

    Jos taas poistuu sovelluksesta mökkinapista, se jää käyntiin taustalle ja palatessa jatkaa siitä mihin oli jääty.

    Virtajohdon tuuuletus ei vaikuta tosiaan tuohon "mökkikökki-näkymään" siellä on "käynnissä" kaikki mitkä oli ennen sammumistakin, mutta veikkaan nyt että ne on oikeasti sammuneet, näkyy vaan tuolla virheellisesti. Vai onko tuo "mökkikökki-näkymään" vaan "viimeksi käytetyt sovellukset" listaus ja sen koko funktiokin on vain olla sellainen... Silloin sitä kautta näkyviä sovelluksia olisi turha sulkea, kun ei ne käynnissä ole kuitenkaan taustalla.
  • Ipadilla katsottaessa on alkanut hidastelemaan ja jumimaan (tulee ilmoitus palvelimeen ei saada yhteyttä). Android tabletilla katsoessa toimii kunnolla.
  • Eiköhän DNA:n kannattaisi jo todeta tässä kohtaa, että tämä Hubo on käyttökelvoton ja alkaa tarjota sovellusta suoraan AndroidTV:hen.
  • Jes! Enää pari kuukautta ja loppuu tämä "pakkosopimus 24kk". Tässä ajassa ei ole saatu kuntoon Hubia vaikka kuussa saakka melkein käyty asiaa hoitamassa.  Muahahhaha. En suosittele kenellekkään. Viimeisin tämä yle areena. P Ä Ä Ä T K I I I JA LATAAAA. KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!!
  • Toivottavasti kukaan ei tule pahoittelemaan. Kun ei kiinnosta. Keskeneräistä roskaa turha pahoitella. Järkyttävä ajatus jos tällaisella luotettavuudella toimisi autojen elektroniikka. Kyllä olisi kuolonuhreja!
  • pätkii, lataa hitaasti, jumittuu.
    mitä avuksi ja miksi näin huonoa laitetta dna;lta?
  • Rahastus. Halvalla näennäisesti hyvin toimiva laite joka ei toimikkaan läytännössä alkuunkaan hyvin. Johan sen MikroBitti-lehti totesi suht kelvottomaksi ja arvostelussa mainittiin että toivottavasti päivitykset korjaavat asiat. No siitä on yli kolme vuotta, ei parannusta, ei sitten yhtään mitään.
  • Meillä on dna: n hubi. On myös Viaplay, joka on ollut vuosikausia ja siihen jossain vaiheessa yhdistettiin elisaviihde. Miten ihmeessä saa katsottua tuota Visplaytä hubin kautta? Aiemmin mielestäni onnistui, kuten netflix, mutta ei enää. Nyt on katsottava tv:stä kaapelin kautta.
    onko niin, ettei pysty tuota suoratoiston kautta katsomaan?
  • Netti pultattu, samoin hubbox. Todella rasittavaa.
  • Pätkii, hidas, jumittuu, sekoilee, surkea laite
    PKS
  • Palasin syyskuussa TELIAAN ja kaikki pelaa loistavasti ja helmikuussa TELIA siirtyy myös Android järjestelmään ja uskon että se tulee olemaan toimiva myös. DNA HUB ihan susi.
    Hannu
  • Valitettavasti tein vähän yli vuosi sitten jatkosopimuksen Hubiin ja vanhasta laitteesta pitää maksaa uudestaan. Laite alkanut jumittamaan ja hidastelemaan. Jos menee esim. ohjelmatietoja katsomaan, niin voi rauhassa käydä jääkaapilla. Olen ajanut perussäädöt ohjeiden mukaan ja aloittanut alusta, mutta ei apuja. Nettiyhteys kokeiltu johdon kanssa, mutta ihan sama tulos, kuin langattomana.
    Nettinä DNA:n 5G kotisopimus, joten ei kai nopeudestakaan pitäisi olla kiinni. Laite vain on ihan p...ka. Nyt sitten on tullut uudempi laite, muuta siitä pitäisi maksaa taas uudestaan.
    Onneksi maaliskuussa loppuu soppari, niin voisi tuota Teliaa kokeilla, kun sitä on kehuttu.



    Juha
  • Vanha TV-hubi heitti ulos Discovery+ palvelusta eikä anna enää kirjautua uudestaan. Kaukosäätimellä ei voi edes siirtyä vasempaan reunaan että
    pääsisi kirjautumaan. Tehdasasetukset palautettu sekä Discovery asennettu
    uudelleen mutta sama homma, ei onnistu.
    Vesa
  • Samanlaista toimintaa eilen myös täällä. Nyt ei vieläkään pääse sinne vasemalle. Keskinapilla pääsee alaspäin valitsemaan ohjelman, mutta sovellus buuttaa itsensä ja palaa aloitukseen.
    Juha
  • Hei!

    Mitään yleistä vikaa ei toistaiseksi ole kirjattu Discoveryyn ja Hubiin liittyen - näistä olisi hyvä olla viipymättä yhteydessä maksuttomaan vikanumeroomme 0800 300 500, jotta pääsemme selvittämään asiaa tarkemmin, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Kauheeta tökkimistä on aina ollut vanhalla hubilla Discovery+ ja esim uusi Skyshowtime ei toimi sitäkään vähää.

    Tuosta saa nyt Chromecast with Google TV (Android versio 12, eikä mikään hubin ikuisuuden vanha 7.1) 33 eurolla ja kaikki Android sovellukset toimii hyvin. DNA voisi sen oman sovelluksensa jo vihdoin tuoda yleisesti Android TV:lle, niin hubin voi heittää järveen.
    https://store.google.com/product/chromecast_google_tv?gclid=CjwKCAiApvebBhAvEiwAe7mHSNYCOFax1q8O89-P6dxXUOSy50lDGphgm_IpniinlyZeUM5ZsicRZRoCsxgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&hl=fi
    Jack
  • Toi itse vika (ettei vasempaan valikkoon enää pääse) tuli uusimmassa päivityksessä 17.11 Discovery+ sovellukseen, DNA olisi sen huomannut heti jos viitsisivät kokeilla valitettuja asioita, mutta sehän ei heitä koskaan ole kiinnostanut. Niitä kiinnostaa vaan pitää ihmiset jonottamassa puhelinlinjoilla ja kun läpi ei pääse, niin ei ole vikaakaan.

    Eikö sille kyllä voi mitään tehdä, muuta kuin odotella päivitystä sovellukseen.
    Jack
  • Näköjään ongelma koskee vain hubia. Hubilla ei pääse sivuvalikkoon Discovery+ uusimmalla sovelluksella mutta googleTV (AndroidTV)12 järjestelmällä olevalla vehkeellä sama sovellusversio toimii oikein.

    Skyshowtime taas antaa samalla laitteella paljon enemmän vaihtoehtoja (samasta sarjasta) esim äänille, löytyy Dolby Digital ja sitä ei hubin versiosta löydy ollenkaan. Ilmeisesti valmistajat tekee eri sovellusversioita eriaikakauden Android-laitteille ja hubilla kun juuri mikään ei ole hyvin toiminut koskaan muutenkaan.
    Jack

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.