DNA Hubin kuva katkeilee koko ajan

TV:n live-kuva näkyy ihan ok, mutta sekä kovalevy-tallenteita että verkko-tallenteita kun yrittää katsella niin kuva katkeaa joka toinen sekunti, tulee takaisin sekunniksi ja taas pimenee.
 Samantyyppinen ongelma kuin pari viikkoa sitten päivityksen yhteydessä paitsi silloin ei pystynyt katsomaan edes live-kuvaa. Nyt live toimii, mutta mikään tallenne ei.
Kirsi Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei Kirsi!

    Jos hubin kovalevytallenteissa on ongelmia niin tee ensin seuraavat toimenpiteet:
    • Asenna  Android N (7.1.1) päivitys 
      • DNA TV hubin firmwaren uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset
    • Kovalevyn USB-johto irti
    • Tyhjennä tiedot DNA TV:stä
      • Valitse hubin päävalikosta "Asetukset"
      • Valitse listasta "Sovellukset"
      • Valitse listasta "DNA TV"
      • Valitse listalta "Tyhjennä tiedot" ja tämän jälkeen "OK"
    • Virtajohto irti hubista
    • Virtajohto kiinni hubiin
    • Kovalevyn USB-johto kiinni
    Jos näistä toimenpiteistä ei ole apua ongelman kanssa niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että saadaan ongelma sitä kautta korjaukseen, kiitos!

    https://www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Lukevat saman litanian eikä auta mitään.
    Tallenteet pätkii ja satunnaisesti loikkaa youtubeen c moreen tai tulee teksti
    "KIRJAUDUTAAN DNA TV ELÄMYKSIIN"
    alla nappula "ohita" jota ei voi painaa.
    Vika on siis softassa, eikä se parane johtoja heiluttelemalla tai laulamalla pajatson aariaa.
    Timppa
  • Tallenteet toimivat "epätasaisesti", suurin osa tallenteista ok, mutta on tallenteita, joita ei voi katsoa, kun kuva pätkii ja kuvan laatu on todella heikko. Ongelmaa esiintyy erityisesti maksukanavien tallenteissa, ja tämä epäkohta tuli tämän uusimman päivityksen jälkeen.
    jaazaa
  • Nyt rupee oleen mitta täys.TV hubi pätkii koko ajan ääni kuuluu kuva pysähtyy.Turha jauhaa resetoinneista ja uudelleen käynnistämisistä,kaikki kokeiltu.Jos ei sopimusta saa puretuksi,niin puretaan kaikki ne sopimukset jotka voi.
    Jouni Hyökyvaara
  • Jouni, täällä samat ongelmat.
    Varsinkin katsellessa netflixiä tai viaplayta. Kerrassaan raivostuttavaa.
    vesa lamminen
  • Tv-hubi pätkii n. 10-15 kertaa päivässä.jo useamman.päivän ajan! Ei aina suostu käynnistymään,  hidastelee ja jumittaa. Menen purkamaan sopimusta, tää olöy n. 6 kk eikä voi luottaa toimintaan ollenkaan. Urheiluhaalan ja Venlagaslan katsominen oli melko mahdotonta. Miten tällaista keskeneräistä tuotetta saa myydä????

    Seija
  • Kone kainaloon ja kohti DNA kauppaa.Uusi kone tilalle,toimi minulla.Nyt hubi toimii moitteetta.
    Jouni Hyökyvaara
  • Viaplay ja Cmore pätkii monta kertaa tunnissa, mikä mättää? Muut kanavat näkyvät normaalisti. Cmorella pitää odotella minuuttimpari, sitten lähtee pyörimään, Viaplaylla pitää poistua ohjemasta ja aloittaa jatkaa katselua, todella raivostuttavaa!
    Vastatkaa sähköpostiini.
    Pauliina Järvelä
  • Hei Pauliina,

    Antaako palvelut jonkin virheilmoituksen? Toimiiko nettiyhteys muissa laitteissa ongelmitta?
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Miksi Dna hubi pätkii ja jumittelee, nyt taas on toiminut muutaman päivän ilman pätkimistä  mutta sitten saattaa pätkästä yhteyden 2-3x tunnissa?

    Seija
  • Toimii, paitsi minun tietokonessani pätkii, kahdessa muussa tietokoneessa ja tabletissa toimii, joskus pieniä katkoja, mutta ei tuota määrää kuin hubissa.
    Pauliina Järvelä
  • Ei tule virheilmoitusta, kuva vain pysähtyy. Onko vika laitteessa?
    Pauliina Järvelä
  • Hei Pauliina,

    Jos netin kautta tuleva kuva pätkii (Cmore, Viaplay, Netflix, Youtuve, DNA TV verkkotallanteet) niin että kuva pysähtyy ja jonkin ajan päästä kuva taas jatkaa => kyseessä on todennäköisesti nettiyhteyteen liittyvä asia. Tämä on erittäin todennäköistä jos tilanne on sama myös jollakin toisella laitteella kotona.

    Tässä tilanteessa kannattaa kokeilla liittä Hubia modeemiin ethernet-johdolla tai siirtää modeemia lähemmäksi Hubia.

    Kannattaa myös tarkistaa nettiyhteyden nopeus niin että laittaa modeemiin kiinni esim tietokoneen ja testaa tietokoneella nettiyhteyttä. Jos nopeus on alle 10Mbit/s niin kuva pätkii varsin suurella todennäköisyydellä.


    Jos taas yhteys pätkii myös normaaleilla TV kanavilla niin kannattaa tarkistaa HDMI johto ja käytössä oleva TV resoluutio. Joskus tilanteeseen auttaa kun pakottaa Hubin käyttämään televisiolla sopivaa resoluutiota (esim HD television kanssa HDMI ulostulo 1080)
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • DNATV netin puolella (mm. tabletti) kuva katkeilee, kuva pysähtyy, on tai oli ääniongelmia ja muuta, kunnes tajusin valita 5G-nopeuden, jostain syystä joku päivitys oli tiputtanut nopeudeksi 2G. Sensijaan Hubin puolella Viaplay, Netflix sun muut toimivat täysin ongelmitta, hyvä niin. Kovalevy-tallenteet alkoivat toimia tyhjentämällä tiedot asetuksista. Huomioitavaa on että se mikä toimii yhdellä, ei toimi kaikilla. Kaikkein isoin apu on että testaa noita juttuja itse, kun asiakaspalvelusta en ole ainakaan itse saanut mitään täsmäapua erinäisiin ongelmiin, joita on ollut ihan riittämiin.
    jaazaa
  • 5G ja 2G ei ole mitään nopeuksia vaan wifi:n taajuuksia. 5GHz verkko pystyy kyllä nopeampaan nopeuteen, mutta 2.4 GHz kantaa taas kauemmas ja molemmissa riittää nopeus hubille. Langallinen silti aina parempi

    Jos netti pätkii muillakin laitteilla, niin hubi on todella surkea palautumaan toimintaan pätkimisen jälkeen ja siksi sillä ei vähänkään epävakaa yhteys toimi juuri ollenkaan.
    JJJ
  • Termit väärät mutta on siis vaikutusta asiaan, näin ainakin minulla. Tässä kohdin en tarkoita siis Hubia. Sensijaan Hubi; Langaton tai langallinen Hubi, ei vaikutusta ainakaan minulla, yhtä hyvin gigasen nopeudella toimii.
    jaazaa
  • Ville, meille myytiin samassa yhteydessä käsittääkseni teidän paras tai ainakin hyvin nopea nettinopeutenne, miten siinä voisi olla vika?
    Pauliina Järvelä
  • Ville Partanen odotan yhä vastasta kommenttiini. Hubin kuva pätkii lähes päivittäin eikä nettiyhteydessä ole vikaa, kerran sen piti olla paras mahdollinen.
    Pauliina Järvelä
  • Hei Pauliina!

    Jos vian syy on nettiyhteyden puolella, päästään tätä tutkimaan tarkemmin meillä asiakaspalvelussa. Voit joko soittaa asiakaspalvelun vikapäivystysnumeroon 0800 300 500 tai laittaa viestiä Oma DNA -sovelluksen kautta.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Te möitte meille parhaan mahdollisen yhteyden, miten siinä voisi olla vikaa?!
    Pauliina Järvelä
  • Eikö se hubi voi olla viallinen?!
    Pauliina Järvelä
  • Parhaimmissakin verkkoyhteyksissä voi olla vikaa ja silloin vian syy täytyy selvittää, jotta ongelma saadaan korjattua ja yhteys taas toimimaan kuten pitääkin. Usein nämä häiriöt aiheutuvat laitejumeista tai asetuksista, joten pääsääntöisesti ongelmat ovat varsin näppärästi ratkottavissa. Mikäli tilannetta ei saada kuntoon kotikonstein meidän ohjeillamme, voidaan meiltä tilata huoltokäynti osoitteeseen. Jos ongelma on Hubin puolella, selviää tämäkin, kun käymme vianselvitysprosessin perusteellisesti läpi asiakaspalvelussa.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Mitä DNA aikoo tehdä tässä poikkeustilassa asiakkaille, joilla käytössä esim. Hubi netillä 300M 4G? Nyt on tilanne se, ettei kapasiteetti tukiasemissa riitä kun osa suomalaisista kotioloissa tekemässä etätöitä, koulutehtäviä.
    Meillä kyseinen paketti aktiivisessa käytössä ja tämän viikon ajan aikanut hubin tv-kanavat(iptv käytössä pakon sanelemana), tallenteet yms. lagaamaan, kun nopeusmittarit näyttävät välillä alle 10M nopeuksia(max 15M). Aiemmin alueellamme oli nopeus aina 80-130M.
    Tämän 4G 300M kautta kaikki kodin palvelut käytössä eli hubi, tv, 2 tablettia, pc....Ei hirveästi käytetä samaan aikaan kuin max kahta laitetta jos sitäkään.
    Onko tukiasemiin tulossa pikaisesti lisää kapasiteettia vai pitääkö aloittaa irtisanomiset?
    Vastauksena ei kelpaa, että vaikea sanoa ilman osoitetta, eiköhän tämä kapasiteetin vähyys ole tällä hetkellä ongelma koko suomessa.
    DNA voi aloittaa kyseisten pakettien kohdalla 4G-liittymän kk-maksun poistamisen korona kriisin ajan, jos teillä on vähäänkään tilanne tajua.
    Latexi
  • Asiaa sivuten: Eipä sille liittymälle ole luvattukkaan kun 5 megaa nopeutta. Sillä ei kyllä IPTV-kanavat ja muu samanaikaninen netin käyttö toimi sujuvasti mitenkään. On siis sopimuksen mukainen, mutta käytönnössä ei tuollaiseen pitäisi myydä mitään Hubia IPTV-kanavilla. Nyt tässä poikkeustilanteessa korostuu ongelmat... Tuskin tekevät mitään, muuta kuin mainostavat että verkko kestää, jep jep..

    On myös kyseenalaista myydä kotikäyttöön 4G 300 megasta liittymää, jos on kuten itsellä vain 800MHz taajuus DNA:n tolpassa ja teoreettinenkin max nopeus silloin 75 megaa (jos ei ole muita käyttöjiä tolpassa). Paljon pitää ottaa asiakkaan selvää asioista, kun myyjä vaan myy ja mikään muu ei kiinnosta hetkeäkään..
    JJJ

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.