Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

DNA Hubin kuva katkeilee koko ajan

TV:n live-kuva näkyy ihan ok, mutta sekä kovalevy-tallenteita että verkko-tallenteita kun yrittää katsella niin kuva katkeaa joka toinen sekunti, tulee takaisin sekunniksi ja taas pimenee.
 Samantyyppinen ongelma kuin pari viikkoa sitten päivityksen yhteydessä paitsi silloin ei pystynyt katsomaan edes live-kuvaa. Nyt live toimii, mutta mikään tallenne ei.

Kommentit

  • Hei Kirsi!

    Jos hubin kovalevytallenteissa on ongelmia niin tee ensin seuraavat toimenpiteet:
    • Asenna  Android N (7.1.1) päivitys 
      • DNA TV hubin firmwaren uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset
    • Kovalevyn USB-johto irti
    • Tyhjennä tiedot DNA TV:stä
      • Valitse hubin päävalikosta "Asetukset"
      • Valitse listasta "Sovellukset"
      • Valitse listasta "DNA TV"
      • Valitse listalta "Tyhjennä tiedot" ja tämän jälkeen "OK"
    • Virtajohto irti hubista
    • Virtajohto kiinni hubiin
    • Kovalevyn USB-johto kiinni
    Jos näistä toimenpiteistä ei ole apua ongelman kanssa niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että saadaan ongelma sitä kautta korjaukseen, kiitos!

    https://www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Lukevat saman litanian eikä auta mitään.
    Tallenteet pätkii ja satunnaisesti loikkaa youtubeen c moreen tai tulee teksti
    "KIRJAUDUTAAN DNA TV ELÄMYKSIIN"
    alla nappula "ohita" jota ei voi painaa.
    Vika on siis softassa, eikä se parane johtoja heiluttelemalla tai laulamalla pajatson aariaa.
  • Tallenteet toimivat "epätasaisesti", suurin osa tallenteista ok, mutta on tallenteita, joita ei voi katsoa, kun kuva pätkii ja kuvan laatu on todella heikko. Ongelmaa esiintyy erityisesti maksukanavien tallenteissa, ja tämä epäkohta tuli tämän uusimman päivityksen jälkeen.
  • Nyt rupee oleen mitta täys.TV hubi pätkii koko ajan ääni kuuluu kuva pysähtyy.Turha jauhaa resetoinneista ja uudelleen käynnistämisistä,kaikki kokeiltu.Jos ei sopimusta saa puretuksi,niin puretaan kaikki ne sopimukset jotka voi.
  • Jouni, täällä samat ongelmat.
    Varsinkin katsellessa netflixiä tai viaplayta. Kerrassaan raivostuttavaa.
  • Tv-hubi pätkii n. 10-15 kertaa päivässä.jo useamman.päivän ajan! Ei aina suostu käynnistymään,  hidastelee ja jumittaa. Menen purkamaan sopimusta, tää olöy n. 6 kk eikä voi luottaa toimintaan ollenkaan. Urheiluhaalan ja Venlagaslan katsominen oli melko mahdotonta. Miten tällaista keskeneräistä tuotetta saa myydä????

  • Kone kainaloon ja kohti DNA kauppaa.Uusi kone tilalle,toimi minulla.Nyt hubi toimii moitteetta.
  • Viaplay ja Cmore pätkii monta kertaa tunnissa, mikä mättää? Muut kanavat näkyvät normaalisti. Cmorella pitää odotella minuuttimpari, sitten lähtee pyörimään, Viaplaylla pitää poistua ohjemasta ja aloittaa jatkaa katselua, todella raivostuttavaa!
    Vastatkaa sähköpostiini.
  • Hei Pauliina,

    Antaako palvelut jonkin virheilmoituksen? Toimiiko nettiyhteys muissa laitteissa ongelmitta?
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Miksi Dna hubi pätkii ja jumittelee, nyt taas on toiminut muutaman päivän ilman pätkimistä  mutta sitten saattaa pätkästä yhteyden 2-3x tunnissa?

  • Toimii, paitsi minun tietokonessani pätkii, kahdessa muussa tietokoneessa ja tabletissa toimii, joskus pieniä katkoja, mutta ei tuota määrää kuin hubissa.
  • Ei tule virheilmoitusta, kuva vain pysähtyy. Onko vika laitteessa?
  • Hei Pauliina,

    Jos netin kautta tuleva kuva pätkii (Cmore, Viaplay, Netflix, Youtuve, DNA TV verkkotallanteet) niin että kuva pysähtyy ja jonkin ajan päästä kuva taas jatkaa => kyseessä on todennäköisesti nettiyhteyteen liittyvä asia. Tämä on erittäin todennäköistä jos tilanne on sama myös jollakin toisella laitteella kotona.

    Tässä tilanteessa kannattaa kokeilla liittä Hubia modeemiin ethernet-johdolla tai siirtää modeemia lähemmäksi Hubia.

    Kannattaa myös tarkistaa nettiyhteyden nopeus niin että laittaa modeemiin kiinni esim tietokoneen ja testaa tietokoneella nettiyhteyttä. Jos nopeus on alle 10Mbit/s niin kuva pätkii varsin suurella todennäköisyydellä.


    Jos taas yhteys pätkii myös normaaleilla TV kanavilla niin kannattaa tarkistaa HDMI johto ja käytössä oleva TV resoluutio. Joskus tilanteeseen auttaa kun pakottaa Hubin käyttämään televisiolla sopivaa resoluutiota (esim HD television kanssa HDMI ulostulo 1080)
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • DNATV netin puolella (mm. tabletti) kuva katkeilee, kuva pysähtyy, on tai oli ääniongelmia ja muuta, kunnes tajusin valita 5G-nopeuden, jostain syystä joku päivitys oli tiputtanut nopeudeksi 2G. Sensijaan Hubin puolella Viaplay, Netflix sun muut toimivat täysin ongelmitta, hyvä niin. Kovalevy-tallenteet alkoivat toimia tyhjentämällä tiedot asetuksista. Huomioitavaa on että se mikä toimii yhdellä, ei toimi kaikilla. Kaikkein isoin apu on että testaa noita juttuja itse, kun asiakaspalvelusta en ole ainakaan itse saanut mitään täsmäapua erinäisiin ongelmiin, joita on ollut ihan riittämiin.
  • 5G ja 2G ei ole mitään nopeuksia vaan wifi:n taajuuksia. 5GHz verkko pystyy kyllä nopeampaan nopeuteen, mutta 2.4 GHz kantaa taas kauemmas ja molemmissa riittää nopeus hubille. Langallinen silti aina parempi

    Jos netti pätkii muillakin laitteilla, niin hubi on todella surkea palautumaan toimintaan pätkimisen jälkeen ja siksi sillä ei vähänkään epävakaa yhteys toimi juuri ollenkaan.
  • Termit väärät mutta on siis vaikutusta asiaan, näin ainakin minulla. Tässä kohdin en tarkoita siis Hubia. Sensijaan Hubi; Langaton tai langallinen Hubi, ei vaikutusta ainakaan minulla, yhtä hyvin gigasen nopeudella toimii.
  • Ville, meille myytiin samassa yhteydessä käsittääkseni teidän paras tai ainakin hyvin nopea nettinopeutenne, miten siinä voisi olla vika?
  • Ville Partanen odotan yhä vastasta kommenttiini. Hubin kuva pätkii lähes päivittäin eikä nettiyhteydessä ole vikaa, kerran sen piti olla paras mahdollinen.
  • Hei Pauliina!

    Jos vian syy on nettiyhteyden puolella, päästään tätä tutkimaan tarkemmin meillä asiakaspalvelussa. Voit joko soittaa asiakaspalvelun vikapäivystysnumeroon 0800 300 500 tai laittaa viestiä Oma DNA -sovelluksen kautta.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Te möitte meille parhaan mahdollisen yhteyden, miten siinä voisi olla vikaa?!
  • Eikö se hubi voi olla viallinen?!
  • Parhaimmissakin verkkoyhteyksissä voi olla vikaa ja silloin vian syy täytyy selvittää, jotta ongelma saadaan korjattua ja yhteys taas toimimaan kuten pitääkin. Usein nämä häiriöt aiheutuvat laitejumeista tai asetuksista, joten pääsääntöisesti ongelmat ovat varsin näppärästi ratkottavissa. Mikäli tilannetta ei saada kuntoon kotikonstein meidän ohjeillamme, voidaan meiltä tilata huoltokäynti osoitteeseen. Jos ongelma on Hubin puolella, selviää tämäkin, kun käymme vianselvitysprosessin perusteellisesti läpi asiakaspalvelussa.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Mitä DNA aikoo tehdä tässä poikkeustilassa asiakkaille, joilla käytössä esim. Hubi netillä 300M 4G? Nyt on tilanne se, ettei kapasiteetti tukiasemissa riitä kun osa suomalaisista kotioloissa tekemässä etätöitä, koulutehtäviä.
    Meillä kyseinen paketti aktiivisessa käytössä ja tämän viikon ajan aikanut hubin tv-kanavat(iptv käytössä pakon sanelemana), tallenteet yms. lagaamaan, kun nopeusmittarit näyttävät välillä alle 10M nopeuksia(max 15M). Aiemmin alueellamme oli nopeus aina 80-130M.
    Tämän 4G 300M kautta kaikki kodin palvelut käytössä eli hubi, tv, 2 tablettia, pc....Ei hirveästi käytetä samaan aikaan kuin max kahta laitetta jos sitäkään.
    Onko tukiasemiin tulossa pikaisesti lisää kapasiteettia vai pitääkö aloittaa irtisanomiset?
    Vastauksena ei kelpaa, että vaikea sanoa ilman osoitetta, eiköhän tämä kapasiteetin vähyys ole tällä hetkellä ongelma koko suomessa.
    DNA voi aloittaa kyseisten pakettien kohdalla 4G-liittymän kk-maksun poistamisen korona kriisin ajan, jos teillä on vähäänkään tilanne tajua.
  • Asiaa sivuten: Eipä sille liittymälle ole luvattukkaan kun 5 megaa nopeutta. Sillä ei kyllä IPTV-kanavat ja muu samanaikaninen netin käyttö toimi sujuvasti mitenkään. On siis sopimuksen mukainen, mutta käytönnössä ei tuollaiseen pitäisi myydä mitään Hubia IPTV-kanavilla. Nyt tässä poikkeustilanteessa korostuu ongelmat... Tuskin tekevät mitään, muuta kuin mainostavat että verkko kestää, jep jep..

    On myös kyseenalaista myydä kotikäyttöön 4G 300 megasta liittymää, jos on kuten itsellä vain 800MHz taajuus DNA:n tolpassa ja teoreettinenkin max nopeus silloin 75 megaa (jos ei ole muita käyttöjiä tolpassa). Paljon pitää ottaa asiakkaan selvää asioista, kun myyjä vaan myy ja mikään muu ei kiinnosta hetkeäkään..
  • Soitimme asiakaspalveluun eikä sieltä selvinnyt yhtään mikään. Nyt Hubilla näkyy CMore, mutta Yle Areena väittää, ettei meilä muka ole verkkoyhteyttä eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Netflixissä katkeaa usein yhteys jopa pariksi minuutiksi, ääni kuuluu, kuva on pysähtynyt. MISSÄ VIKA?
  • @Pauliina
    Onko teillä DNA:n kaapelinetti? Jos on niin modeemin päivitys on saanut aikaan Areenan toimimattomuutta (IPv6 ongelma). Lue lisää tuolta nettipuolen keskusteluista, jos tästä kyse...
  • Hei! Olen kaksi päivää sitten ottanut DNA hubin käyttöön + lisännyt netin nopeutta. Ensimmäisenä päivänä se toimi moitteettomasti, mutta seuraavana iltana klo 18-20 keltainen valo vilkkui eikä netti toiminut. Nyt kolmantena iltana sama juttu laite vilkuttaa keltaista valoa ja netti ei toimi. Eihän se näin voi mennä.
  • Nyt katko on kestänyt jo 3 tuntia! Voiko DNA Hubi sopimuksen peruuttaa, jos tilanne ei korjaannut?
  • @Hillka
    Eikö se netti toimi ollenkaan milllään laitteelle? Onko kiinteä vai 4G yhteys? ja etämyynnissä on peruutusoikeus ainakin 14vrk. Jos haettu liikkeestä en tiedä.
  • Kaikki muut laitteet toimivat moitteettomasti. Ainostaan hubi ei. Ja on kiinteä 4 G yhteys. Oikeasti eikö sulla ole mitään muuta ohjetta?
  • No en ole DNA:lla töissä, vaan ihan vapaa-aikanani kirjoittelen...

    Onko hubi kiinni modeemissa langattomasti vai langallisesti? Jos mahdollista laittakaa johdolla se kiinni. Sitten jos ei vieläkään toimi,niin revitte virtajohtoa ensiksi irti hubista ja jos ei auta, niin resettia laitteelle. Sen jälkeen juuri mitään ei ole enää tehtävissä, jos ei toimi, muutakuin palautukseen vaan.

    Se 4G:n "nopeudennosto" ei sitten takaa että nopeus olisi noussut yhtään. Minimi nopeus on nykyään 4 mbit, jonka lupaavat 4G liittymällä...
  • Ja miten niin et tiedä?
  • No osaat ainakin vittuilla jos et muuta, pidäppä hubisi ja asenteesi omanasi...
  • Kiitos JJJ. Nyt taas pelittää. Tätäkö tämä nyt tulee olemaan?
  • Sori JJJ. Ei ollut tarkoitus olla ilkeä.
  • samoja saatanan kommentteja viikosta toiseen. on se vaan kumma kun ihmiset ei tajua miten paljon Hubin toimivuus on esim. nettiyhteydestä kiinni.
    sitten ropataan jos ties millä vehkeillä "minulla on windows 7 ja kuva ei skaalaudu" "kuva pysähtelee mieleni särkyy" jne.
    osaamattomuus ja tietämättömyys aiheuttaa valitettavasti 80% ongelmista.

    1)Hubi johdolla kiinni suoraan modeemiin tai sen perässä olevaan kytkimeen.
    2)Päivitä Hubi.
    3)Käytä Hubia. (tosin kovalevyä ei nyt käytetä)
    4)Unohda Superkuvanlaadut ja hifimaailma, tää purkki ei ole teitä varten.

    HUOM! Nettiyhteytesi ei ole sitä nopeutta mitä operaattori sinulle myy! Ruuhka-aikana ilman asianmukaisia yhteyksiä tulee ongelmia! Mittauta ja mikäli kyseessä 4G hanki ulkoinen antenni.
  • Koko HUB on susi jo syntyessään. Teksti tv ei toimi, aamun ensimmäiset uutiset jäävät lukematta. Kuva pykii lähes joka lähetyksen aikana jossain vaiheessa. Cmoren tekstitys on keskellä kuvaa, yle Areena jämähtää liki joka kerta. En keksi mitään hyvää sanottavaa tästä romusta.

    Asiakkaalle annetaan ohjeita päivitä sitä sun tätä, ei hommat näin toimi.
    DNA asiakastiedotteet eivät tule näkyville, "MEIDÄT TUNNETAAN HELPOSTI LÄHESTYTTÄVÄNÄ, MUTTA NYT KÄVI NÄIN" teksti ei paljon lämmitä.

    En ole tyytyväinen asiakas.
  • Samat kokemukset ja tämän lisäksi useat huonot kokemukset kovalevyn suhteen👎
  • Tosi huono kuvanlaatu 🙁
  • Yle Areenassa DNA-hubilla katsottaessa ei saa pois suomenkielisiä tekstityksiä suomenkielisistä dokumenteista!!! Puoleen vuoteen en ole pystynyt Avaraa Luontoa katsomaan, koska ne tekstit oikeasti häiritsee (ovat aina hieman eri kuin mitä puhuja sanoo). Otin yhteyttä Ylen asiakastukeen, sanoivat että vika on DNA:n päässä!! Asetuksista kun painaa ohhelmaa katsoessa "tekstitys pois" niin mitään ei tapahdu! Muutenkin puolet kanavista jatkuvaa särinää ja jumia, todella huono laite.
  • YLE Areenan ohjelmatekstitys kytketään päälle ja pois itse sovelluksesta, eikä hubin asetuksista. "Serengetin" pyöriessä paina kauko-ohjaimesta nuoli alaspäin kaksi kertaa. Pääset kuvakeriville, josta valitse "cc" (closed caption). Sieltä löydät tekstitysvaihtoehtoja, joilla Hubistakin saa ohjelmatekstityksen päälle/pois.
  • Selitinkö jotenkin huonosti kun tätä juuri tarkoitin. Ei se toimi. Tekstit pysyy. Minulla on päällä se "ei tekstitystä" tuolta valikosta ja tekstit silti pamahtaa ruudulle koko jakson ajan!
  • Kokeilin Areenan ohjelmatekstityksen toimintaa kolmella laitteella, Hubin lisäksi Sonyn televisiolla ja MiBox-purkilla. Kaikilla toimi hyvin! Vika on siis omassa Hubissasi. Oletko päivittänyt sovellukset? Areenaan on tullut alkukesän aikana useampiakin päivityksiä. Siivoustakin voi kokeilla. Mökki-mökki kakesta ja kaikkien käynnissä olevien sovellusten sulkeminen. Asetuksista voi vielä tyhjentää Areena-sovelluksen välimuistin. Lopuksi Androidin uudelleenkäynnistys "Virta pois"-sammutuksella ja uudelleen käynnistämällä. Jos edelleenkään ei toimi, Hubi on rikki!
  • Niin, Areena-sovelluksen poistamista ja uudelleen asentamista voi myös kokeilla!

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.