Siirry uusimpaan kommenttiin

DNA Mesh WiFi F-3890 modeemi kaapelikoteihin - ongelmat!

Lisää valitusta tästä Sagemcom F-3890 v3 kaapelimodeemista/reitittimestä! Mulla se on alkanut pätkäisemään linjan pahimmillaan useita kertoja päivässä. Yhteys kyllä palautuu n. 1min jälkeen, mutta oire on kuitenkin varsin ärsyttävä ja ikävä.
Olen koittanut selvitellä mistä moinen pätkäisy johtuu, mutta en ole keksinyt juurisyytä siihen. Kaikki alkaa login mukaan aina liitteen mukaisesta palvelupyynnöstä! Tietääkö joku, tai keksiikö joku mistä on kysymys? (Taidan tosin viedän koko paskan takaisin dna:lle kun takuuta on vielä runsaasti jäljellä)!?
Teukka

Kommentit

  • Millaisia arvoja modeemi näyttää uploadin osalta (teho/kohina ym.)?

    Tutulla oli samantyyppistä ongelmaa (osittain samoilla logimerkinnöillä) ja se korjaantui kun dna:n heppu kävi säätämässä jotain uploadin osalta; Yhden kanavan arvot olivat olleet liian korkeat ja tämä oli aiheuttanut modeemin itsekseen resetoinnin (näin asentaja oli hänelle syyksi kertonut).
    ekivirta
  • ^^ ei resetointi, vaan _uudelleenkäynnistys_ (joku kuitenkin tarttuu)
    ekivirta
  • Modeemin Connection välilehdellä pitäisi olla 22-24 lukittua lataustaajuutta, joiden Power-arvojen pitäisi olla ± 8 dBVm sisällä (ei kovin suuria keskinäisiä eroja)  ja lähetyssuunnassa lukittuja taajuuksia pitäisi olla 5 kpl ja niiden Power-arvot pitäisi ollla alle 50 dBVm.
    Joskus modeemin resetointi auttaa.
    PW
  • Dimensio meni vähän väärin . Pitää olla dBmV, jotta joku ei sitä kommentoi.
    PW
  • Ainakaan tänään kaapelimodeemi ei ole pätkinyt (vielä). Tosin tässä on ollut välillä viikkojakin kun laite on toiminut siististi, mutta ongelma on sitten palannut jossain vaiheessa takaisin.

    Kanavien signaaliarvot on olleet mielestäni kunnossa (vai onko?) aina kun olen niitä katsonut. Ohessa kuvankaappaus tältä päivältä. Täytyy muistaa katsoa nuo aina kun ongelma ilmenee!
    Kiitos vinkeistä ja lisääkin saa laittaa!

    Teukka
  • Arvot näyttävät olevan kunnossa. Tosin teksti on niin pientä, että on vaikea nähdä vastaanoton Power-arvoja luotettavasti. Onko niissä desimaalipista ensimmäisen numeron jälkeen - jos on, asia on kunnossa.
    PW
  • @PW
    On siellä pisteet välissä.

    Klikkaamalla liitettä, sitä voi suurentaa... (android chrome) ja (windows chrome) sekä myös ctrl + hiiren rulla voi suurentaa koko sivua
    ekivirta
  • Olihan siellä ne desimaalipisteet. Asia kunnossa.
    Näissä modeemeissa on ongelmana se. että ne keräävät käytettäessä kaikenlaista sellaista tietoa, joka ei käytön jälkeen poistu. Siksi ne on aika-ajoin resetoitava - uudelleenkäynnistys ei riitä.
    PW
  • Ongelmista olisi syytä olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun p.044 144 044, näemme yhdessä teknisen tuen kanssa paljon tarkemmin kaapelimodeemin toimintaa verkossa ja mahdolliset ongelmat saadaan kyllä selvitettyä.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • "Klikkaamalla liitettä, sitä voi suurentaa... (android chrome) ja (windows chrome) sekä myös ctrl + hiiren rulla voi suurentaa koko sivua "
    Ei onnistu ainakaan suoraan minun W11:lla. Kopioimalla koneeseen ja sitten suurentamalla onnistuu. En tiedä millä ohjelmalla kuva aukeaa, kun sitä klikkaa. Ei siihen siinä pysty vaikuttamaan. Millä tunnisteella kuva on tehty?
    Mikrosoft on näköjään korjannut buginsa, Nyt pystyy jpg-kuvalle valitsemaan oletusohjelman.
    PW
  • Loppukaneettina tälle tapaukselle, että nyt on taas kaikki toiminut netin suhteen monta päivää ilman ongelmia!
    Tiedä häntä mistä tässä ongelmassa on kysymys? Äskettäin huomattiin, että tuntuu olevan ongelmia myös tv-kanavilla klo. n. 17.00-17.20 välillä (ääni pätkii ja kuva pikselöityy suht säännöllisesti)! Siis oikeasti, vain tuohon aikaan!

    Olisiko taloyhtiössä tai lähialueella jokin toiminta päällä joka sotkee kaapelilähetyksiä? Olkoon, infoan jos tulee selvyyttä asiaan.
    Teukka
  • Itsellä sama ongelma:
    DNA Mesh WiFi F-3896
    tämä boottaa, jos menee 192.168.1.1 niin näkee etät uptime on muutamia minuutteja.

    Kyllä joka päivä kerran ainakin tekee tätä.

    Itsellä yritys liittymä niin pitää ottaa tukeen yhteyttä mutta voi olla että laite on vaa huono.
    teemu siitonen

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.