DNA Mokkulan käyttöongelmat
Talouteemme on vastikään hankittu DNA:n Kotimokkula 4G+/ B715.
Ongelmana yhteyden katkeaminen useita kertoja päivässä sekä wifi-verkon taajuuksien häviäminen: ko. laitteessa valittavissa nimellisinä taajuuksina verkot 2G ja 5G (mitä sitten todellisuudessa ovatkaan). Meidän laitteestamme tuo 5G katkeaa jatkuvasti.
Laitteen uudelleenkäynnistäminen ei auta, enkä ole löytänyt täältä vielä asiallista toimintavinkkiä aiheeseen. Onko muilla vastaavia kokemuksia tai palveluneuvojilla hyvää ohjetta tilanteeseen?
Ongelmana yhteyden katkeaminen useita kertoja päivässä sekä wifi-verkon taajuuksien häviäminen: ko. laitteessa valittavissa nimellisinä taajuuksina verkot 2G ja 5G (mitä sitten todellisuudessa ovatkaan). Meidän laitteestamme tuo 5G katkeaa jatkuvasti.
Laitteen uudelleenkäynnistäminen ei auta, enkä ole löytänyt täältä vielä asiallista toimintavinkkiä aiheeseen. Onko muilla vastaavia kokemuksia tai palveluneuvojilla hyvää ohjetta tilanteeseen?
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Jos pätkii tukiasemalle signaali, niin modeemista voi katsoa yhteyden arvot nyt alkuun.
2G on 2.4Hz taajuus ja 5G on n.5.2 GHz taajuudella toimiva Wifi. Jälkimmäinen on nopeampi , mutta kantaa huomattavasti lyhyemmälle ja on esteille arempi.
Joten pitäisi tietää häviääkö 5Ghz verkko millaisissa olosuhteissa laitteelta vai katoaako se oikeasti olemasta (joku on tälläistä tainnut kertoa). Jos taas ollaan kauempana laitteella modeemista ja yhteydessä "5G" verkkoon, sen kantavuus ei välttämättä vaan riitä. Sitäkin pystyy mittaamaan.
Jos se 5G verkko katoaa saatavista ihan lähelläkin modeemia (mieluiten todettu useammalla laitteella, että verkkoa ei löydy), voi kokeilla resettiä, mutta melko varmasti laite menee vaihtoon ja on rikki.
Apua saat vikapalvelustamme 0800 300 500 tai asiakaspalvelustamme 044 144 044, olethan pikaisesti yhteydessä jotta pääsemme selvittämään ongelmaa, kiitos!
Ilmeisesti ei ainakaan kaikissa Samsungin puhelimissa?