DNA Mokkulan käyttöongelmat

Talouteemme on vastikään hankittu DNA:n Kotimokkula 4G+/ B715.
Ongelmana yhteyden katkeaminen useita kertoja päivässä sekä wifi-verkon taajuuksien häviäminen: ko. laitteessa valittavissa nimellisinä taajuuksina verkot 2G ja 5G (mitä sitten todellisuudessa ovatkaan). Meidän laitteestamme tuo 5G katkeaa jatkuvasti.
Laitteen uudelleenkäynnistäminen ei auta, enkä ole löytänyt täältä vielä asiallista toimintavinkkiä aiheeseen. Onko muilla vastaavia kokemuksia tai palveluneuvojilla hyvää ohjetta tilanteeseen? 

Kommentit

  • Meneekö se yhteys oikeasti poikki useitakertoja päivässä, vai johtuuko tuosta Wifi-verkon pätkimisestä lopulta?

    Jos pätkii tukiasemalle signaali, niin modeemista voi katsoa yhteyden arvot nyt alkuun.

    2G on 2.4Hz taajuus ja 5G on n.5.2 GHz taajuudella toimiva Wifi. Jälkimmäinen on nopeampi , mutta kantaa huomattavasti lyhyemmälle ja on esteille arempi.

    Joten pitäisi tietää häviääkö 5Ghz verkko millaisissa olosuhteissa laitteelta vai katoaako se oikeasti olemasta (joku on tälläistä tainnut kertoa). Jos taas ollaan kauempana laitteella modeemista ja yhteydessä "5G" verkkoon, sen kantavuus ei välttämättä vaan riitä. Sitäkin pystyy mittaamaan.

    Jos se 5G verkko katoaa saatavista ihan lähelläkin modeemia (mieluiten todettu useammalla laitteella, että verkkoa ei löydy), voi kokeilla resettiä, mutta melko varmasti laite menee vaihtoon ja on rikki.
  • tossa B715 mallissa on yleisestikkin todella heikko toi wlan kun vertaa esim siihen zte 286 mokkulaan ,aiemmin itellä oli tollanen zte286 niin sen wlan(2,4/5ghz)molemmat kuului koko talossa(3kerrosta),nyt tuolla b715 hyvä kun toimii edes siinä kerroksessa missä mokkula on.
  • Hei Aino! Koskettaako tämä mokkulan 5 GHz Wi-Fi verkon putoaminen kaikkia laitteita yhtä aikaa ja ihan mokkulan vieressä käytettäessä? 5 GHz langaton yhteys on näistä nopeampi tekniikka, mutta tämä ei kanna yhtä pitkälle ja signaali heikkenee rakenteiden läpi kulkiessa huomattavasti nopeammin kuin 2,4 GHz yhteys.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Hei, kyllä, ongelma on universaali.

  • Onko mokkulaan kytkettynä mitään laitteita ethernet piuhalla? Jos yhteys katkeaa myös näistä samanaikaisesti niin ongelma kuulostaisi olevan enemmänkin mokkulan ja tukiaseman välillä
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Vinkki ota tietokone tarkrmmin läppäri ja katso löytyykö lähellä naapurin 5g verkkoja, ne saattavat häiritä koneita,Tällöin kannatta valita itse wifi taajuus asetuksista. Elikä automaattinen valinta pois.
  • Yhteyden saaminen verkkoon on viime päivinä hidastunut ja tänään ei enää ole onnistunut ollenkaan. Tulee vain ilmoitus: Verkkoon ei saada yhteyttä. Voinko saada apua.
    Kari Malmivuo
  • Hei Kari!

    Apua saat vikapalvelustamme 0800 300 500 tai asiakaspalvelustamme 044 144 044, olethan pikaisesti yhteydessä jotta pääsemme selvittämään ongelmaa, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.