Siirry uusimpaan kommenttiin

DNA:n itsepalveluun kirjautuminen uudistuu - käyttöön uusi DNA Tunnus

DNA:n itsepalveluun kirjautuminen uudistuu. Jatkossa käytössäsi on vain yksi DNA Tunnus, jolla kirjautumalla näet kaikkien DNA-sopimustesi tiedot.

Oheisista linkeistä löydät vastaukset useimmin askarruttaviin kysymyksiin.

Mitä hyödyn muutoksesta?

Mistä saan uuden DNA Tunnuksen?

Miksi tunnuksen luominen ei onnistu?

Tarvitsenko vielä vanhoja tunnuksiani?

Työskentelen yrittäjänä, koskeeko DNA Tunnus myös minua?

En ole liittymän käyttäjä, ainoastaan laskun maksaja. Miten jatkossa kirjaudun palveluun?

Kommentit

  • Yritin tänään ja eilen yhteensä kolme kertaa luoda itselleni tämän uuden DNA-tunnuksen. Vaikka sain pankistani tunnistuksen, sähköpostiosoitteeni on voimassa (@welho.com), ja valitsemani salasana täytti vaatimukset, joka kerta vastaus oli: "Järjestelmässä on häiriö. Kokeile hetken kuluttua uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun."
    Nämä yritykseni tapahtuivat noin 20 tunnin aikavälillä, joten tilapäisestä häiriöstä ei ole kyse. Mistä siis kiikastaa?

  • Hei Anttyj!

    Palvelussa on saattanut olla ruuhkaa. Tarkistitko virheestä huolimatta tuliko sinulle linkki tunnuksen viimeistelyyn sähköpostitse?

    Mikäli ei, yritäthän myöhemmin vielä uudelleen.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • lähetin uuden DNA tunnuksen en saanut vahvistusta en päässyt sähköpostiin

  • Hei Veli! Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitat. Eli olitko luomassa uutta tunnusta, muttet saanut vahvistusta sillä et pääse sähköpostiisi?

    Hei Raili! Tunnukset tulee luoda verkkopankkitunnistautumisella, eli ilman verkkopankkitunnuksia ei ole mahdollista. Vaikka teillä onkin yhteyinen tili, kokeilittehan silti tunnuksen luontia ohjeiden mukaan osoitteessa https://minunpalveluni.dna.fi/ ?

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Omille tiedoille pääsin. Miehellä oli omat tunnukset täytyykö laittaa oma sähköposti kun tekee uudet tunnukset.kokeilin mutta kun tulee ne pankki tunnuksen laitto niin täytyykö laittaa ne tunnukset mitkä minulla on?

  • Miehesi tulee asettaa oma käyttäjätunnus, eli hänen oma sähköpostinsa, kun luo tunnusta. Jos teillä on yhteiskäytössä olevat verkkopankkitunnukset, tulee miehen myös kirjautua niillä. Kokeiletteko onnistuuko tunnusten luonti näin.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • @Ida T: Klo 3 yöllä tuskin oli sanottavaa ruuhkaa. Sähköpostiini ei myöskään ole tullut uutta tunnusta.
    IT-ammattilaisena tunnistan systemaattisen virheen, joten en tuhlaa aikaani yhä uusiin tunnuksen luontiyrityksiin. Tunnuksen luomisohjelmassa on epäilemättä (ainakin pitäisi olla) virheloki, joten sieltä luulisi löytyvän selityksen sille miksi "Järjestelmässä on häiriö." Viimeisin yritykseni oli siis noin kolmen aikaan viime yönä.

  • vanhat tunnukset takaisin,kunnes uusi pelittää!!Tässä menee hermo kun ei pääse omille sivuille!!antakaa kunnon vastaus!!

  • Ihan karseeta. Kierrän jatkuvasti kehää: kirjaudun pannkitunnuksella ja palaan jatkuvasti samaan paikkaan. Kuuden kerran jälkeen: good-bye! En tarvitse palveluja, joita en pysty hallinnoimaan.

  • Edelliseen viestiin liittyen: kun käytin Chrome-selaimen sijasta Explorer-sxelainta, niin tunnuksen luominen onnistui heti ja pääsen hallinnoimaan palvelujani. Chrome-selainta käytettäessä on viimei aikoina muutoinkin ollut jotakin outoa: lukkiutuu sivuille ja sen sellaista.

  • @Matti: Mielenkiintoista. Minä puolestani käytän Firefoxia ja Linux-konetta. Yhtenä selityksenä tunnuksen luontiongelmiin olenkin pohtinut sitä, että luontiohjelma saattaa olla Windows-riippuvainen. Taannoin esimerkiksi Kelan lomakkeet sai verkossa täytetyksi vain, jos käytti jotakin Windows-käyttöjärjestelmäversiota.

  • Viime lauantai iltana koitin laittaa tätä uutta itsepalvelutunnusta käyttööni.
    Useamman kerran piti homma tehdä,ennen kun onnistui uuden tunnuksen luominen.

    Tunnus. sähkö.posti@sähköposti.fi
    Salasana.abcdef@123456

    Sitten tämä häiriö,millään selaimella ei päässyt tuki.dna.fi osoitteeseen.
    Nyt näyttäis toimivan.

    http://postimg.org/image/vewx7b9rh/

  • Varmenne näyttäisi puuttuvan edelleen. Tänne päästäkseen pitää hyväksyä turvallisuuspoikkeus, mikä ei tietenkään kuuluisi asiaan. Kyllä on vaikeata tämä ohjelmointi...

  • No nyt järjestelmää on saatu korjatuksi sen verran, että DNA-tunnuksen luonti onnistui kerralla. Nyt siis pääsen hallinnoimaan "Minun palveluni" -toimintoja, mutta niiden hitaus ihmetyttää. Se ei kuitenkaan enää kuulu tämän otsikon alle...

  • Hei!
    Loin juuri omat tunnukset, ja sähköpostiini tulikin viesti, missä linkkiä klikkaamalla piti aktivoida tunnus. No, linkki itsessään ei ollut aktiivinen eli vaikka sitä klikkasi, niin mitään ei tapahtunut. Mitäs nyt pitäisi tehdä?

  • Hei Mari!

    Auttaako jos kopioit linkin sähköpostista ja liität sen selaimen osoitepalkkiin?

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Hei!

    Onnistuin luomaan tunnukset ja kirjautumaan, mutta miksi minua puhutellaan sukunimelläni - ei kai tässä armeijassa olla?

  • Hei Hannele!

    Tuosta kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun niin voimme selvittää mistä vika johtuu

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Hei,

    1) Tunnukset DNA-palveluihin ei ikinä toimi kaksi kertaa peräkkäin ainakin kun käytän niitä vain n. 2 kertaa vuodessa. Ei auta yhtään mitään vaikka minulla on ne kirjattu hienosti muistiin. Joka ikinen kerta pitäisi luoda uudet tunnukset. Ärsyttävää!

    2) Osoitteenmuutoksia ei ole mahdollista tehdä, kun järjestelmä ei tunne kaikkia katunimeä - ei edes Helsingin katuja - puhumattakaan maaseutujen pieniä teitä tai niiden ruotsinkielisiä nimiä.

  • Hei Kerstin, harmi kuulla mielipahastasi. Onneksi siis DNA Minun Palveluun kirjautuminen on nyt muuttunut eli nyt uudistuksen jälkeen tarvitset vain yhden tunnuksen ja yhden salasanan nähdäksesi omat tilauksesi. DNA Tunnus helpottaa ja nopeuttaa kirjautumista itsepalvelukanaviin. DNA Tunnus on helppo luoda ja vaivaton muistaa, sillä käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi ja salasanan voit valita itse.

    Huomioithan, että nämä vanhat tunnukset mistä kerrot, eivät ole enää voimassa.

    Osoitteenmuutosta en suosittele tekemään DNA Minun Palvelun kautta, koska osoitteenmuutos voi vaikuttaa myös palveluidesi saatavuuteen kuten tv-palveluihin tai laajakaistapalveluihin. Tämän vuoksi kannattaa aina olla asiakaspalveluun osoitteenmuutoksesta yhteydessä. Kaikki asiakaspalvelun yhteystiedot löydät sivulta www.dna.fi/yhteystiedot

  • TAAS kerran on tehty iso uudistus tiedottamatta asiakkaille siitä. Kaikilta on kysytty sähköpostiosoite vanhalle Hallinnoi palveluitasi -sivustolle, joten kaikkien asiakkaiden yhteystiedot ovat DNA:lla tiedossa. Miksei yhetystietoja käytetä tiedottamiseen?

    On tosi kiva huomata uudistus juuri silloin kun on kiireessä ja hankalassa paikassa eikä ole pankkitunnuksia mukana.

  • Hönö, kyllä tuosta uudistuksesta on tiedotettu Dnan tiedotteissa!

  • Eipä toimi tunnusten luominen tänäänkään 15.10.2015 kello 11:37.
    Milloinhan alkaa toimimaan ?

  • Hei Asko!

    Miten tuo tunnusten luonti ei onnistu, missä kohtaa tyssää? Saatko jonkin virheilmoituksen?
    Oletko kokeillut Tunnuksen luontia jollain toisella nettiselaimella?

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Tunnusten luonti ei tosiaan onnistu: "Järjestelmässä on häiriö. Kokeile hetken kuluttua uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun."

  • Hei

    Vahvistaminen epäonnistuu kaikilla neljällä selaimella.
    Näyttöön tulee teksti:
    "Sovellusvirhe
    Sovelluksessa tapahtui odottamaton virhe. Kokeile hetken päästä uudelleen"

    Terv.
    Asko

  • Jari: ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta, ei paperilla eikä sähköisesti. Ei se riitä että DNA:n sivustolla on tiedote, koska jokainen asiakas ei käy siellä niin usein. Nyt kun olen loulta päässyt luomaan uuden tunnuksen, löydän sieltä omat yhteystietoni jotaka olen sinne hallintasivustolle vienyt jo ajat sitten. Ei vaan ole käytetty mitään niistä yhteystiedoista siihen että minulle olisi ilmoitettu. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta.

  • Pankkitunnukset loppuvat. Olen yrittänyt eri koneilla ja neljällä selaimella. Aina sama viesti järjestelmä häiriöstä.

  • No niin, tänään taas järjestelmähäiriö. Puhelin ei toimi koska PUK koodi hukassa. Täytyy soittaa asiakaspalveluun:
    "Huomaathan, että itsepalvelusta saat PUK-koodin maksutta, mutta asiakaspalvelussa tai liikkeessä asioidessa veloitetaan hinnaston mukainen 10 euron palvelumaksu."

    Tähän pelleilyyn on mennyt hirveästi aikaa,useita tunteja, ja nyt joudun tämän lisäksi maksamaan tästä lystistä.

  • Hei Tomas! Kerrothan soittaessasi tästä ongelmasta ja pyydä puk-koodi veloituksetta.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hienosti toimii dna oma palvelut. Kirjautumisen jälkeen ilmoittaa heti alla olevaa.

    An error occurred.

    Sorry, the page you are looking for is currently unavailable.
    Please try again later.

    If you are the system administrator of this resource then you should check the error log for details.

    Faithfully yours, nginx.

  • Hallinnoin setäni liittymää, minulle tulee hänen puhelin laskunsa sähköpostiini ja maksan sen. Minulla on salasanat dna palveluun, tai siis oli.
    Vaihdoin salasanat opastuksen mukaan ja sain aktivointi sähköpostin ja kaikki siihen asti ok.
    Olen nyt kirjautunut, mutta miten pääsen setäni liittymä tietoihin? Kumpikaan ehdotetuista "siirry tänne" tai "jatka tästä" ei vie minua eteenpäin. Ensimmäinen kysyy prepaid liittymän numeroa ja toinen ei etene ollenkaan.

  • Hei Helena!

    Voit hallinnoida palvelusta vain omalta henkilötunnukseltasi löytyviä sopimuksia jos olet tunnistautunut verkkopankkitunnuksillasi. Setäsi tarvitsee tehdä uusi DNA Tunnus, jotta palveluiden hallinnointi onnistuu.

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Heips ! Olen yrittänyt luoda uusia tunnuksia mutta heti kun laitan sähköpostiosoitteeni, tulee ilmoitus että osoite viallinen vaikka se on ihan oikein ja se jota käytän nykyään. Haluaisin päästä mahdollisimman pian omaan palveluuni. Kiitos.

  • Hei Tuija, otathan pikaisesti yhteyden asiakaspalveluun asian selvittämistä varten.

  • Ok, kiitos.Näin teen.

  • Hei,

    Olisin mennyt itsepalvelu-sivuille, mutta kirjoitin salasanan väärin, nyt tunnukset on lukittu. Kuinka saan ne taas toimimaan ?

  • Tunnukset lukkiutuvat 10 min ajaksi kun salasanan syöttää väärin 5 kertaa. Voit odottaa hetken tai resetoida salasanan, jolloin kirjautuminen onnistuu taas.

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Vaimolla on DNA-liittymä nimissään. Hän loi nyt tunnuksen sähköpostiosoitteella ja omilla pankkitunnuksillaan. Päästiin itsepalvelusivulle, ja siellä näkyy vaimoni ja tyttären puhelinlittymien tiedot kuten pitääkin (tyttären liittymä samassa vaimon asiakasnumerossa). Mutta entäs minun sitten? Me käytämme kaikki samaa sähköpostia. Toisinsanoen myös minun omassa liittymässäsäni on sähköpostiosoitteena sama kuin vaimolla ja tyttärelläni. Mikäli ymmärsin oikein, vanhat tunnukset (myös minun ) häipyivät samalla kun vaimo loi tunnuksen sähköposti/pankkitunnus yhdistelmällä. Ei kait minun tarvitse uutta (omaa) sähköpostiosoitetta moisen takia hankkia. Yritin luoda tunnuksen -sama sähköposti kuin vaimolla- mutta omilla pankkitunnuksillani. Tuli virheilmoitus ja kehoitus ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

  • Hei Petri!

    DNA Tunnus luodaan verkkopankkitunnuksilla, sopimukset ovat henkilötunnuksen alla. Asiakkuuden yhteyssähköpostilla ei siis ole tähän mitään vaikutusta.

    Jos osa liittymistä on vaimosi nimellä, tulee hänen luoda oma DNA Tunnus omilla verkkopankkitunnuksilla.

    Vaimosi ei voi kuitenkaan käyttää samaa sähköpostiosoitetta, jolla olet jo rekisteröitynyt omilla tunnuksilla DNA Tunnuksen.

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Homma ratkesi. Onneksi meillä oli kolme eri sähköposti-osoitetta kytketty tuohon samaan sähköpostiin. Otin niistä nyt yhden tähän DNA-käyttöön joten onnistuin luomaan oman tunnukseni. Yhtäkaikki - DNA-sähköpostit, oli ne sitten kummalle tahansa, tulevat samaan sähköpostiin.

  • Yritin viisi kertaa luoda tunnusta ja aina kun kirjauduin pankin kautta tuli teksti sinulla ei ole voimassa olevaa tunnusta.

  • Hei Joni!

    Yritäthän nyt varmasti luoda uutta tunnusta, etkä palauttaa unohtunutta tunnusta?

    Valitse sivun vasemmasta laidasta "Luo tunnus" ja tämän pitäisi onnistua. Sulje kuitenkin selain ensin tässä välissä, jos olet jo käynyt tunnistautumassa verkkopankissa.

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Harvoin törmää noin huonosti tehtyihin sivuihin, ihan onnettomat räpellykset. Missä puljussa on moiset räpeltäjät.

  • Hei,

    Liittymäni on läheiseni nimissä ja hänellä ei ole pankkitunnuksia. Lähin liike on 50 km päässä ja liittymän omistaja liikunta rajotteinen. Miten pystyttäisiin saaman tunnukset? Voiko saada asiakaspalvelun kautta? Maksan itse laskuni ja huolehdin asiat. Läheiseni on vain nimellisesti liittymän omistaja, koska en sitä omiin nimiini teiltä saa. Haluaisin seurata laskuni kehitystä, mutta ilman tunnuksia se ei onnistu. Aiemmat tunnukset saimme asiakaspalvelun kautta pyytämällä em. syiden vuoksi.

  • Hei Satu! Sinut on siis merkitty liittymän maksajaksi ja olet saanut omat tunnukset aiemmin? Voit kirjautua niillä sisään osoitteessa https://palvelu.dna.fi/kirjaudu/?siirry=/asiakas/

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Kyllä on merkitty maksajaksi. Vanhat tunnukset ei ole enää voimassa ja nykyisellä omallani en näe mitään tietoja.

  • Ok, eli yritit niillä omilla vanhoilla tunnuksillasi kirjautua tuossa antamassani osoitteessa?
    Jos olet asioinut palvelussa vain laskun maksajana aiemmin, ei tunnuksiin tule muutoksia.

    Vain omistaja-asiakkaiden kohdalla vanhat tunnukset poistuvat käytöstä ja tulee luoda uusi DNA Tunnus.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Siis pääsen tuolla omalla tunnuksellani sinne ja näen sen laskun joka odottaa maksamista, mutta en näe seuraavan laskun kertymää, mitkä ennen näin. Ja se on juurikin se, minkä haluaisin nähdä, että tietäisin paljonko laskua on kertynyt.

    Mulla oli siis ne aiemmat tunnukset joita käytin, liittymän omistajan teidän asiakaspalvelusta pyytämät, jolla näin nuo kaikki tiedot.

  • Ok. Tosiaan nuo haluamasi tiedot näkee vain omistaja-asiakkaan tunnuksilla. Mikäli liittymän omistajalla ei ole verkkopankkitunnuksia, ei DNA Tunnusta valitettavasti ole mahdollista luoda. Tunnuksen luonti onnistuu verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmeen avulla.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Aiemmilla tunnuksilla siis näin ihan kaiken, myös paljonko osamaksukauppaa on jäljellä (minun puhelin jota maksan itse sitäkin kuten liittymää) yms. Nyt näen vain tuon maksussa olevan laskun, maksetut laskut enkä muuta.

  • Tuohan on iha älytön uudistus. On paljon vanhempia ihmisiä, joilla ei ole verkkopankkitunnuksia ja heiltä on rajattu kokonaan tuo osa pois.

  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

  • Hei,
    tuli sähköpostia "Uudistunut itsepalvelu...", jossa kehotettiin luomaan uudet tunnukset pankkitunnusten avulla.
    Pitääkö tosiaan luoda uudet, vaikka minulla jo on itsepalveluun tunnukset ja alkunäkymä on vastaava, kuin sähköpostissanne, eli TERVETULOA,HEIKKI ynnä muuta...

  • Hei Heikki! Kirjautuminen uudistui 8.10.2015 joten jos sen jälkeen et jo ole luonut uutta DNA Tunnusta itsellesi, tulee se luoda. Mikäli tunnus on tuon jälkeen luotu, ei tarvitse enää uudestaan luoda.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Kiitoksia, olin luonut tunnukset 16.10 :-)

  • Hei,

    Olen yrittänyt jo monta kertaa luoda uutta DNA-tunnusta sekä Explorerilla että Firevoxilla, mutta aina tulee seuraava viesti:

    "Meidät tunnetaan helposti lähestyttävänä, mutta nyt kävi näin
    Olemme pahoillamme, mutta jotain yllättävää tapahtui. Taustajärjestelmässä tai verkkoyhteydessä on jotain vikaa ja yhteys katkesi.
    www.dna.fi"

    Mistä tämä nyt sitten voi johtua?

  • "Systeemi virhe. Salasanamenetelmää ei ole asetettu."

    Jos järjestelmän virheilmoitukset kuulostaa, kun ne olisi raapustellut joku Kummeleista, niin ei ole mikään ihme, että tuo "järjestelmä" ei vieläkään toimi - koska juuri sellaisenkin ilmoituksen onnistuin saamaan näkyviin kesken tätä vekslailua muiden lisäksi.

    Kaksi eri käyttöjärjestelmää ja neljä eri selainta, mutta "järjestelmässä on häiriö" viestin lisäksi ei mitään muuta näkyviin saa. Homman joutuu jättämään kesken, koska verkkopankkien tunnusluvut loppuu kesken.

    Jos DNA:n puolella olisi jotain älyä tallessa, olisi tajuttu, että toimivan järjestelmän kautta voisi asiakas joskus lisätä omaan käyttöön myös uusia palveluja - näköjään ei sitä lisärahaa tarvita. Kannattaisi kai äänestää lompakolla ja lopettaa ne viimeisetkin palvelut täällä, mutta käyttäjätunnuksen luonti epäonnistuu ja huomenna on asiakaspalvelu ihan kiinni...

  • Ei toimi niin ei toimi. Asiakkaan kusetusta.

  • Murphyn laki.. Nyt rekisteröinti onnistui..

  • Ei edelleenkään onnistu: ""Järjestelmässä on häiriö. Kokeile hetken kuluttua uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun."

  • Hei Tomas! Mikäli saat tuollaisen herjan, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä.

    https://www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • No niin, vihdoin tuli sähköposti, kuinkahan monta kuukautta myöhässä?

  • No niin. Sain asiaan liittyvän spämmin postituslistaltanne.
    Sinällään ihan mukavaa, että kerroitte, mutta se sai näkemään punaista, koska a) viestin sävy oli markkinointihenkinen eikä tiedottava ja b) viestissä puhuttiin uutiskirjeestä, viitattiin semmoiseen ja vielä tarjottiin lopussa mahdollisuutta perua tilaus. Olin jo kirjoittamassa lähettänyt tulikivenkatkuisen viestin asiakaspalveluunne, kun selvisi, että asiakaspalveluosoitteessanne on nykyään robotti, joka kertoo ettei se ole toiminnassa. Tämä foorumi on siis ainoa mielekäs tapa ottaa teihin yhteyttä ja se on aika säälittävää.

    En siis aluksi lukenut koko viestiä, koska olen kaikki uutiskirjeiden ja markkinointiviestien tilaukset teiltä peruuttanut. Tarkemmin sanottuna siis en ole sellaisia edes tilannut tai sallinut, mutta olen sellaisia jo joutunut kertaalleen peruttamaan, koska jostain syystä sellaiselle päädyin. Onkin jännittävää nähdä, oletteko minut sellaiselle jo toistamiseen vastoin tahtoani laittaneet.

    Itse asiahan on ihan ok ja siitä onkin syytä tiedottaa, mutta sen sijaan, että markkinoitte "Uudistunut itsepalvelu helpottaa asiointia + muita uutisia" postituslistalta, johon en ole liittynyt, voisitte aivan hyvin vain tiedottaa "Itsepalvelu yhdistyy, käy heti luomassa uudet tunnukset" ilman minkäänlaista mainintaa postituslistasta.

    Hauskaa on myös se, että sähköpostiosoitetteen päivittäminen uudelle tunnukselle ei onnistu, koska lomake ei hyväksy täysin laillista, asiakastunnuksena toimivaa osoitetta, koska siinä on '+'-merkki. Tällainen osoite kelpaa varsin hyvin esimerkiksi tälle kommenttilaatikolle.

    Fooruminne ei tosin suostunut heti lähettämään tätä viestiä ja ehdotti kolmannen osapuolen evästeiden sallimista. Kolmannen osapuolen evästeet (third-party cookies) siis sallivat seuraamisen internetissä ja ovat perustavanlaatuinen tietosuojaongelma. Varsinainen virheteksti tosin viittasi Referrer-tietoon, joten sen lähettämisen salliminen riitti tämän lähettämiseen.

    Mutta hyvin te vedätte.

  • Hei,
    Tuo "Jatka Tänne" Linkkinne minun-pavelut sivulta ohjaa sivulle

    "https://palvelu.dna.fi/sso/saml2/acs/" ja antaa virheen: "permission denied"

    Missä vika?

  • Hei! Mitä selainta käytät? Auttaako selaimen välimuistin tyhjennys?

    Testaukseni mukaan näyttäisi toimivan normaalisti kaikilla selaimilla.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,
    Kokeilin juuri uudelleen käyttäen Chrome, Safari, Firefox selaimia. Saan kaikilla saman virheen heti tuon "https://palvelu.dna.fi/sso/saml2/acs/" uudelleenohjauksen jälkeen.

    Onkohan profiilissani jotain vialla? Olen siis sisälle kirjautuneena kun yritän päästä katsomaan kännykkäliittymieni tietoja.

  • Onko tuo aiemmin toiminut kuitenkin normaalisti? Kokeilitko selaimen välimuistin tyhjentämistä? Entä onnistuuko jollain toisella laitteella?

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • En ole kokeillu tuota aiemmin. Kokeilin selaimen välimuistin tyhjennystä.
    Olen rekisteröitynyt vasta tanään.

  • Loin tunnuksen ok. Nyt en pääse sähköposteihin (welho).

    Kyllä tällaisen pitäisi toimia heittämällä...!

  • Miten tehdä vikailmoitus järjestelmienne toimimattomuudesta?

    Yritin tilata tuotetta mutta pankin tunnistautumisen jälkeen palauduttiin dna:n täysin valkoiselle sivulle, ja hetken kuluttua automaattisesti siirryin takaisin tilauksen vahvistukseen (ei siis mitään virheilmoituksia missään vaiheessa).

    Sitten yritin kirjautua omalle sivulleni tarkistaakseni onko tilaus tapahtunut: en muistanut salasanaani -> unohdin salasanan -> sivu avautuu ja tulee:
    "HTTP Status 404
    type Status report
    message description The requested resource is not available.".

    Sitten arvailin muutaman kerran mikä voisi olla salasana -> tunnus lukittu.

    ... ja asiakaspalvelu avautuu vasta muutaman tunnin kuluttua.

    Taas johtoportaalle terveisiä että miettikää kuka yrittää tuoda rahaa taloon.
    Teette kaikkenne ettei se onnistu.

  • @Jarmo

    "Sitten yritin kirjautua omalle sivulleni tarkistaakseni onko tilaus tapahtunut: en muistanut salasanaani -> unohdin salasanan -> sivu avautuu ja tulee:
    "HTTP Status 404
    type Status report
    message description The requested resource is not available.".

    Sitten arvailin muutaman kerran mikä voisi olla salasana -> tunnus lukittu."

    Ei se taida olla operaattorin vika , jos unohdat salasanasi. Kirjoita vaikka paperille , niin et unohda heti.

    Jos tunnus on mennyt lukkoon väärien salasanojen vuoksi , niin odota 10 minuuttia ja se aukeaa uudestaan.

    PS. Uusi DNA tunnus aktivoituu vasta , kun olet klikannut sähköpostiisi tullutta vahvistuslinkkiä.

  • huoh Idea on siis unohtaessasi salasanaasi, voit pyytää uutta, vaan kun ei toiminut.

    Ja lukitusajalla ei tuossa vaiheessa ole merkitystä, käytän keepassia mutta sinne kirjaamani salasana ei kelvannut ja arvaukset muista vaihtoehdoista eivät toimineet.

  • Onko kyseessä uusi tunnus vai onko se toiminut aiemmin? Uusi tunnus aktivoituu vasta sähköpostivahvistuksen jälkeen.

    PS. Kyllä minulla salasanan vaihto , jos se on unohtunut, toimii ihan normaalisti.

  • Hei Jarmo!

    Yleistä vikaa tuon suhteen ei ole ilmoitettu ja linkki näyttäisi toimivan normaalisti, kokeilethan vielä tuota toisella internet selaimella. Tunnukset ovat 5 salasanan väärin yrittämisen jälkeen 10 minuuttia lukossa

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Yritän luoda tunnuksia DNA "minun palveluun". Jatkuvaa herjaa "järjestelmävirheestä"... On kokeiltu eri selaimia & tietokoneita, kaikissa sama ongelma. Selaimet Edge, IE 11, Firefox & käyttis Windows10.

    Olisi ihan kiva päästä muokkaamaan mix8 kanavalistaa nyt kun BBC meni lopettamaan kanaviaan... Näköjään monet muut kärsineet samasta ongelmasta, koskas tämä toimisi?

  • Sama vika: "Järjestelmässä on häiriö. Kokeile hetken kuluttua uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun." Ihan koko ajan kaikilla selaimilla. Korjatkaa tämä nyt helvetti sentään.

  • Minä sain tunnukset luotua ihan hyvin. Paitsi, että nyt väittää että minulla ei ole mitään sopimuksia teidän kanssa. En siis näe laskujani enkä mitään. Todella raivostuttavaa. Mikäli tämä alkaa olemaan jatkuvaa, että teidän kanssa on koko ajan jotain ongelmia, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa liittymää.

  • Jos et näe kirjautumisen jälkeen mitään nimelläsi olevia sopimuksia niin tästä kannattaa olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun jotta ongelmaa voidaan tutkia.

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Minulla oli tunnukset ja salasanat itsepalveluun ,mutta ne hävisivät läppärini puhdistukssen yhdeydessä,nyt en muista ollenkaan niitä,enkä pääse kirjautumaan ja katsomaan laskujani mistään.Voinko luoda uudet tunnukset vai mitä teen ?

  • Hei Tuulamarketta,

    mikäli et ole vielä luonut tunnuksia sähköpostiosoitteellesi, se onnistuu osoitteessa https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen# kohdassa "Luo tunnus"

    Mikäli tunnus on jo luotu, saat tunnuksesi kohdasta "Olen unohtanut tunnukseni".

    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Mulla on samanlaista häikkää ja pyörimista pankin ja DNA:n sivuilla......kohta loppuu pankin tunnukset. Yritän vaan kirjautua vanhaan xxxx@dnainternet.net sivulleni nutta en onnistu?

    edit. Sähköpostiosoitteen alkuosa piilotettu / DNA Ida T

  • Hei Reijo! Sähköpostiisi pääset kirjautumaan osoitteessa https://www.dna.fi/webmail

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Siinäpä se yritän kirjautua tänne:
    " DNA Webmail
    Asiakkaille, joilla on dnainternet-, phnet- tai mail.suomi.net -sähköpostiosoite."

    Kirjaudu.....
    mutta kun en muista siitä tilistä muuta kuin vaan osoitteen *******@dnainternet.net?

    Ja kun siellä sivulla ei ole mitään mistä voisi hakea omia tietoja?

  • Hei Reijo,

    mikäli sähköpostisi salasana on hukassa, saat uuden olemalla puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme. Puhelun aikana voidaan myös käydä läpi kirjautuminen palveluun.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Niin kaitse on tehtävä.....alkaa tuntumaan siltä että nämä "uudistukset" antavat mahdollisuuden rahastaa!!!!!!!!!

  • Kuinkakohan kauan tuossa sähköpostin lähettämisessä kestää?
    Järjestelmä ilmoitti, että sähköpostiisi on lähetetty vahvistuslinkki, mutta sitä ei vaan näy eikä kuulu. Yleensä tällaiset tulevat heti. Muutenkin kummastuttaa että moista tarvitaan kun on jo kerran pankkitunnuksilla kirjauduttu.

  • Hei Teppo!

    Sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena palveluun ja esimerkiksi salasanan resetointi tapahtuu sähköpostin kautta joten tämän vuoksi vahvistuslinkki lähetetään erikseen sinne. Viestin saapuminen kestää yleensä korkeintaan muutaman minuutin joten kannattaa tarkistaa ettei se ole joutunut esimerkiksi roskapostikansioon.

    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Joka kerta kun yritän mennä sivulleni niin tulee ilmoitus että käyttäjätunnus tai salasana on väärä. Sitten painan salasana unohtunut kohtaa josta lähetetään sähköpostiin se joku linkki. Yleensä en saa tätä sähköpostia.
    Joskus harvoin kun se sinne tulee ja taas laitan salasanani joka on ollut aiemminkin niin toimii sen kerran. Seuraavaksi kun yrittää kirjautua niin taas sama rumba. Välillä on vaan pakko jättää lasku maksamatta kun homma ei vaan toimi.
    Todella ala-arvoiset sivut. Tunteja tapellut niiden kanssa. En onneksi enää kauan..

  • "Unohdin salasanani"-linkki ei toimi.

  • Hei Annika! Vika on tiedossamme, ongelma koskettaa osaa käyttäjistä. Ongelma on selvityksessä ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei!

    Itsepalvelu-sivun kirjautuminen ei toimi.

    Pystyn kirjautumaan normaalisti Minun palveluni -sivulle antamillani tunnuksilla, mutta jostain syystä DNA:n itsepalvelu ei tunnista tunnuksiani. Klikkasin sekä uuden salasanan että hukatun käyttiksen linkkejä. Minulle ilmoitettiin lähetyksistä tekstiviestinä sekä sähköpostina. Kumpaakaan ei tullut.

    Edelleenkään en pääse itsepalveluun esim. lasku-emailin mukana tulleen linkin kautta. Kirjautumissivu ei hyväksy tunnuksiani eikä auta uusien tunnuksien luomisessa, vaikka niin lupaakin.

  • Heipä hei,
    on näyttänyt olevan sama ongelma aiheena täällä ennenkin.... olen nyt kaksi viikkoa yrittänyt päivittäin luoda tunnusta minun palveluuni. Linkki tulee hienosti sähköpostiin, mutta sitä klikkaamalla tulee DNA:n sivuilta herja "sovelluksessa tapahtui vihre. Yritä hetken kuluttua uudelleen" Olen tehnyt aktivointia sekä IE, firefoxilla että Cromella, sama juttu kaikissa. Tänään sitten loin koko roskan uudestaan, annoin pankkitunnukset ja taas tuli linkki sähköpostiin, ja sama herja linkkiä paineassa.
    Mitähän nyt pitäisi tehdä, jotta saisin tunnukset luotua?

  • Hei Sanna!

    Tilanteessasi tulisi tuosta ottaa tarkka virheilmoitus ylös ja olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun p.044 144 044 (ma-pe klo 8-18, la 9-16:30) jotta ongelmaa tunnuksen luomisessa voidaan tutkia tarkemmin.

    Kiira, sinun ei tarvitse kirjautua DNA Itsepalveluun (palvelu.dna.fi) sillä tämä on vanha kirjautuminen, käytännössä se on vain yritysasiakkaiden käytössä joilla on kuluttajatuotteita.

    Näet kaikki henkilötunnukseltasi löytyvät tiedot DNA Minun palveluni -sivustolta eikä sinun tarvitse erikseen kirjautua DNA Itsepalveluun.

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Kiitos tiedosta. Tämä tieto ei välity siinä yhteydessä, kun ennen e-laskutukseen siirtymistä sähköpostiin tulleiden laskujen saatekirjeessä on tämä opastus:

    "Laskun tarkemmat tiedot näet liitteenä olevasta PDF-muotoisesta sähköpostilaskusta ja DNA Itsepalvelussa https://palvelu.dna.fi. Laskun avaamiseen tarvitset ohjelman, jolla voit lukea PDF-tiedostoja. Voit tarvittaessa ladata maksuttoman ohjelman omalle koneellesi esim. Adoben sivuilta."

    Yritin toimia noiden ohjeiden mukaan, jolloin jouduin kuvaamaani tilanteeseen, ja laskujeni maksu myöhästyi tämän takia sählätessä.

    Ehdotan siis myös sähköpostitse lähetettävien laskujen saatekirjeiden sisältöjen päivittämistä.

  • Hei Kiira! Kiitos huomautuksesta, laitetaankin tuosta heti korjauspyyntöä eteenpäin

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Minun palveluni -tiedoista puuttuvat nyt puhelinliittymien tiedot. Laskut, jotka pari viikkoa sitten puuttuivat kokonaan, näkyvät nyt. Edelleenkään en voi nähdä muita tuotteitani kuin laajakaistaliittymän. Missä ovat puhelinliittymien tiedot?

  • Hei Mervi!

    Olethan katsonut molempia Siirry palveluiden hallintaan -painikkeiden takaa?

    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Tosiaan, vanhat puheliittymäni ovat ilmeisesti siirtyneet kohdasta vanhat puheliittymät kohtaan puheliittymät 😉

  • Miksi DNA ei ole minun palveluni app? sen voi seuraa oma puhelut sekä netti kuinka paljon käytetty kuussa. Kun Sonera ja Elisa myös Moi mobiili ovat käytössä.

  • Minulla on dna:lta sähköpostiosoite,jota en ole vuosiin käyttänyt. En muista salasanaa siihen, osoitteen luulisin muistavani. Loin äsken DNA-tunnukset, mutten ymmärrä miten tai mistä pääsen sähköpostitililleni hakemaan uuden salasanan.

  • Hei Arto!

    DNA:n sähköpostiosoitteen salasanan resetoinnista tulisi olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme.

    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Tämän palvelun tila ja tunnuksen luominen näyttäisi olevan aivan samassa jamassa kuin vuosi sitten tämän keskustelun alkaessa...Kuinka vaikeaa se oikeasti voi olla, että pankkitunnuksilla pääsisi omiin tietoihin - oikeasti.

  • Yritin muuttaa tunnustani, siis nykyistä sähköpostiosoitetta. Tallensin uudet tiedot ja sain sähköpostiini numerokoodin jolla pitää vielä vahvista muutos. Mutta dna ei viitsi kertoa miten tämä tehdään. Minne tämä koodi laitetaan? Ei löydy mitään paikkaa.??

  • Hei Jukka! Kun vaihdat Minun Palvelussa käyttäjätunnustasi, tulee tuo sähköpostitse uuteen osoitteeseen lähetettävä vahvistuskoodi syöttää Minun Palveluun, siihen alle mihin syötit uuden haluamasi käyttäjätunnuksen.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Tunnuksilla... En pääse eteenpäin..pitäisi saada parempaa tietoa.

  • tein tunnukset  minun palveluun enkä saa sähköpostiin vahvistus viestiä
  • Näinkö mistään paljon on vielä maksamatta ostoksista, jonka koti osamaksulla? Vai pitääkö soittaa kauppaan?
  • Hei Jenna!

    Maksuaikalaitteen jäljellä olevan laskuttamattoman summan näet aina viimeisimmän maksuaikalaskun ensimmäiseltä sivulta.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Valitettavasti tuotetietojasi ei pystytä tällä hetkellä näyttämään tässä näkymässä. Joissain virhetilanteissa voit nähdä tuotteesi ja asiakastietosi siirtymällä palveluiden hallintaan alla olevista painikkeista.

    Tämä ilmoitus ollut pari päivää enkä ole voinut päivittää tietojani????
    Onko muilla samaa ongelmaa  31.8.2017
  • Hei, eilen tuli tuo ilmoitus, mutta palveluiden hallinnan kautta pääsin sentään. Tosin vain katselin laskuja, en kokeillut muutoksia.
  • On ja yhä jatkuu 2.9. Omat tiedot pystyy katsomaan, muuta ei. Haloo, kuuleeko dna?


  • Hei Pasi!

    Vika on edelleen ajankohtainen osalla asiakkaista. Tämä on meillä korjauksessa, mutta tarkkaa tietoa korjausaikataulusta ei vielä tässä vaiheessa ole.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Ookoo. Hyvä että on kuitenkin tiedossa ja korjauksen alla.
  • sähköposti oli täynnä kun lähetitte vahvistusviestin sähköpostiin niin en saanut sitä joten miten pystyy lähettää vahvistusviestin että sen saisi vahvistettua
  • ja kyse oli siis minunpalveluun liittymisestä...
  • hei, siis tätä saa nyt sitten lukea minun palveluuni kirjautumisen jälkeen. "siirry palveluiden hallintaan" ei mahdollista kanavapaketin muokkausta.

  • Mitä kautta pääsee irtisanomaan palveluita, kun tuohon "minun palveluun" ei pääse?
  • Hei Ape!

    Palveluiden irtisanominen onnistuu asiakaspalvelumme kautta.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Mitä nyt on tekeillä, kun postiin taas pukkaa roskapostimaista viestiä lähettäjänä no-reply@kundo.se? :
    Viestillä on 1 uusi kommentti

    DNA:n itsepalveluun kirjautuminen uudistuu - käyttöön uusi DNA Tunnus
    Keskustelun olevan erittäin vilkas emme lähetä ilmoitusta jokaisesta uusista kommentista. Uusista kommenteista ilmoitetaan sen sijaan tietyllä aikavälillä.

    Tämä siansaksaviesti on ollut  kesällä 2016 ketjussa:
    Webmail-ongelmat - tuki.dna.fi - DNA


  • Hei Mervi!

    Kyse on siis tämän keskustelun tiimoilta lähetettävästä viestistä. Jos et enää halua saada ilmotuksia uusista viesteistä tähän ketjuun, onnistuu tämä kyseisestä sähköpostista löytyvää linkkiä klikkaamalla. Pahoittelut tuon viestin kirjoitusasun epäselvyydestä, laitan palautetta tästä eteenpäin.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Tuon viestin surkeasta kielestä on luvattu laittaa palautetta jo vuosi sitten - jos katsot linkkaamaani ketjua. Ei kai automaattiviestin kielen korjaaminen vie kokonaista vuotta?
  • Kyllä, palautetta on tuolloin annettu, mutta jostain syystä kieliasua ei ole kuitenkaan korjattu. Kovistelemme palveluntarjoajaa uudelleen aiheen tiimoilta.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei olen unohtanut salasanani, ja en pääse vaihtamaan salasanaa knn on sähköposti muuttunut ja nyt ei onnistu salasan vaihto kun ei ole enään samaa sähköpostia käytössä.
    miten toimia tässä kyseisessä asiassa.
  • Hei Ari! Asiassa tulisi siinä tapauksessa olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun p.044 144 044 niin tunnus saadaan takaisin käyttöön
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Hei. Oon yritänyt kirjaudu sisään minun palveluni nyt melkein tunti ja ei toi etene mihiinkään. Luke vain tervetuloa Kadi ja on joku äijän kuva siellä ja tämä on tässä. En pääse siis mihinkä sivulla, kuitenki haluaisin vaihda telkarin mix paketi kanavat ja muuta . Apua!
  • Minun palveluni toimivat täällä aivan samalla tavalla. Lataaminen pysähtyy objektin 47/57 kohdalle ja näyttää samalta kuin Kadilla.

    Kun riittävän kauan jaksaa odottaa, koko roska korvautuu lopulta ilmoituksella Secure Connection Failed.
  • Hei!

    Mitään yleistä vikaa ei ole ollut tiedossa Minun palveluni suhteen. Ainakin tällä hetkellä palvelu näyttäisi toimivan normaalisti. Vieläkö vika on ajankohtainen?
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Kirjautuminen toimii tänään jälleen.
  • Ei toimi salasanan uusiminen. Voisiko korjaaviin toimiin ryhtyä vaikka saman tien, niin saisi joululahjan toimimaan?!

    Tätä sivuston sso.dna.fi sivua ei löydy.
    Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://sso.dna.fi/password/mail?token=Vx4UC0n4bHD6_TLRRBxDMhnPZ6AAAAFgjP3tQA&method=password.2

    HTTP ERROR 404

  • Mitä teen DNA-tunnuksilla jos DNA ei tarjoa edes sähköpostipalveluitakaan kuten minua on opastettu?
  • Ei ole toiminut ainakaan muutamaan päivään tuo minun palveluni.

    "Olemme pahoillamme, mutta jotain yllättävää tapahtui. Taustajärjestelmässä tai verkkoyhteydessä on jotain vikaa ja yhteys katkesi."

    Ymmärtäisin, jos tällainen palvelu olisi joskus tunnin tai kaksi poissa käytöstä, mutta että päiväkausia.
  • Sama kun jussilla?
  • Hei Jussi ja Daali! Yleistä vikaa Minun Palvelun suhteen ei ole tiedossamme, ja täällä päässä kun nyt testasin, niin pääsen normaalisti sisään ja käyttämään eri toimintoja.

    Kokeiletteko ensiapuna tyhjentää selaimen välimuistin ja käynnistää koneen vielä uudelleen, ja kokeilette kirjautumista sen jälkeen uudemman kerran.

    Jos kirjautuminen ei toimi edelleenkään edellämainituista toimenpiteistä huolimatta, niin oletteko yhteydessä maksuttomaan Vikapalveluumme 0800 300 500 (avoinna ympäri vuorokauden, joka päivä), kiitos!
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • En tehnyt kumpaakaan noista, koska vika ei ollut täällä päässä. Tänään tuo palveluni -näkymä latautuu, mutta kun yrittää tehdä muutoksia tilauksiin tulee tuo sama herja.

    Ei nyt oikein vakuuta.
  • Laittakaa tämä minun palvelu sivu nyt jo kuntoon. Samat viat minullakin kuin Jussilla ja Daalilla. Monella eri koneella yritetty kirjautua ja aina sama lopputulos!!!!

    "Olemme pahoillamme, mutta jotain yllättävää tapahtui. Taustajärjestelmässä tai verkkoyhteydessä on jotain vikaa ja yhteys katkesi."

  • Ei pääse kirjautumaan DNA oma palvelu sivulle ! Vika on nyt siellä DNA palveluissa. Viimeiksi saman kaltainen vika jotkut pääsivät kirjautumaan jotkut eivät  2 viikkoa kesti. Korjatkaa !!!!!

  • Osalla asiakkaista Minun Palveluni antaa herjaa "Meidät tunnetaan helposti lähestyttävinä, mutta nyt tapahtui jokin virhe taustajärjestelmässä tai nettiyhteydessä ja yhteys katkesi.". Herja saattaa tulla millä sivulla tahansa. Vika on selvityksessä ja pyritään samaan kuntoon mahdollisimman pian. Pahoittelut aiheutuvasta häiriöstä!
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • "Muuta profiilin asetukset mikäli et enää halua näitä raportteja."

    En halua sähköpostiini näitä jatkoviestejä.
    Missä tuollainen muutosasetus on nykyään?
    Joskus se oli tällä kommentointisivulla, vai onko DNA:lla koko pakka sekaisin nykyään??

  • En pääse kirjautumaan Oma-dna sivuille koska sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Tunnukseni on vanha sähköpostiosoite johon tämä ohjelma lähettää aina sen salasanan, enkä pääse sitä postia enään lukemaan. Miksi ei voi yksinkertaisesti kirjautua koko hoijakkaan pankkitunnuksilla? Miten saan uuden salasanan kun vanha on unohtunut?
  • Hei!

    Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jonka kautta tuon sähköpostiosoitteen saa päivitettyä ajantasalle.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei,

    Onko DNA:lla omadna app? 

    En heti AppStoresta löydä..


  • Hei Reetu!

    Omaa DNA-sovellusta ei tällä hetkellä ole saatavilla
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Moi,

    Kiitos vastauksesta. Onko sellaista tulossa?


  • Tiedotamme aiheesta, jos ja kun tällaisen sovelluksen lanseeraaminen tulee ajankohtaiseksi. 😀
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Miksi saan edelleen kaikenlaista kuraa sähköpostiini tästä ketjusta?
    Mistä sen voi estää?

    (Lue viestini 4.5.18)
  • Saat sähköpostiisi ilmoituksen, jos olet kommentoinut ketjuun. Sähköpostista pitäisi löytyä linkki, josta voit perua ilmoitukset uusista kommenteista.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Minulla ei ole DNA:n sähköpostin kanssa mitään tekemistä eikä omastani löydy mitään kyseistä linkkiä. En ole myöskään liittynyt mihinkään DNA:n omapalveluun tai muuhun sellaiseen. Aikaisemmin kyseisen kiellon voi asettaa tänne lähetettävän viestin yhteydessä olevalla ruksilla.

    Nykyisten lakien mukaan roskapostin vastaanotto pitää erikseen
    hyväksyä. En ole sitä missään hyväksynyt. DNA:n toiminta on lainvastaista, jos edes kieltoasetusta ei ole olemassa ja kaikki roska valuu sähköpostiini automaattisesti.
  • Sama juttu, tää viesti tulee aina vaikka olen asetuksista kieltänyt...

    Tavallinen Jorma on kommentoinut viestiin:
    DNA:n itsepalveluun kirjautuminen uudistuu - käyttöön uusi DNA Tunnus
    En pääse kirjautumaan Oma-dna sivuille koska sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Tunnukseni on vanha sähköpostiosoite johon tämä ohjelma lähettää aina sen salasanan, enkä pääse sitä postia enään lukemaan. Miksi ei voi yksinkertaisesti kirjautua koko hoijakkaan pankkitunnuksilla? Miten saan uuden salasanan kun vanha on unohtunut?Tämä on toisen käyttäjän kirjoittama kommentti, eikä DNA foorumin virallinen vastaus.


  • Tunnuksen luonti ei onnistu Android tabletilla. Kokeiltu Chrome ja Firefox selaimilla,  jää jumiin pankkitunnuksien kohdalla. Chromella pääsee syöttämään pankkitunnukset johon jumittuu.
    Firefoxissa ei pääse edes syöttämään tunnuksia.
  • Hei EM!

    Saatko jonkin virheilmoituksen, kun DNA Tunnuksen luonti epäonnistuu?
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Ei virheilmoitusta, jää vain jumiin.
    Sain hoidettua läppärillä.
  • Saan edelleenkin sähköpostiini tämän ketjun viestejä vaikka en niitä halua. Mistään ei löydy kohtaa missä ketjun seuraamisen voi lopettaa vaikka ohjeessanne sanotaan:

    "Viestin seuranta voidaan lopettaa sähköpostin lopussa olevasta linkistä. "
    Sähköpostin lopussa sanotaan: "Muuta profiilin asetukset mikäli et enää halua näitä raportteja."

    Minun sähköpostini profiilissa ei ole tuollaista kohtaa koskaan ollutkaan. Ei varmaankaan kenenkään muunkaan. Kyse lienee jostain DNA:n omista sähköpostiviritelmistä?

    Ketjun alussa on mahdollista valita ainoastaan, että haluaa seurata ketjua mutta ei seuraamisen lopetusta.

    Kuinka monta kertaa tämä sama asia pitää toistaa tänne, että viesti tulee perille?

    Onko systeeminne todella näin viallinen vai mikä avuksi?
  • EiköEikö Minun Palveluni Tulee tämä ilmoitus kun koetan kirjautua


    Eikö Minun Palveluni -sivujen kirjautusmisongelmaa ole vieläkään korjattu...? Tulee tämäntyyppinen virheilmoitus kun yritän:
    "Meidät tunnetaan helposti lähestyttävinä, mutta nyt tapahtui jokin virhe taustajärjestelmässä tai nettiyhteydessä ja yhteys katkesi."
  • Moi Repe!

    Kokeilitko kirjautumista toisella selaimella tai auttaako välimuistin tyhjennys?
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Sama ongelma sekä Firefoxilla että Safarilla. Välimuistin tyhjennys tai vastakäynnistetyn selaimen käyttö ei näytä auttavan.
  • Moi Repe,

    Olisithan siinä tapauksessa yhteydessä asiakaspalveluumme niin tutkitaan ongelmaa yhdessä tarkemmin, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Minulla on sama ongelma kun yritän kirjautua sisään, testannut kahdella eri selaimella ja välimuistit on tyhjennetty, sama ongelma myös kun yritän kirjautua puhelimella tai tabletilla
  • Hei Samuli!

    Tarkennatko hieman, minkälaista ongelmaa kirjautumisen kanssa on. Saatko jonkin virheilmoituksen, kun kirjautuminen epäonnistuu?
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • "Meidät tunnetaan helposti lähestyttävinä, mutta nyt tapahtui jokin virhe taustajärjestelmässä tai nettiyhteydessä ja yhteys katkesi."

    Mutta nyt tänään näköjään ainakin puhelimella toimi kirjautuminen, viikon ajan en päässyt kirjautumaan.
  • Täysin toimimaton "minun palveluni"-sovellus... mikä lie kiusaajien tekemä.
    Kun klikkaa jotain otsikkoa, esim. viestit-kohtaa, jossa näkyy tulleen viesti, niin tämäpä erikoinen "ohjelma" heittääkin minut kirjautumatta ulos ja käskee joka kerta kirjautumaan uudelleen. Jo on penkin alta koko ... murkkuikäisten räpellys.
    Ja vielä enemmän otti päähän, kun lisäpalveluissa luki 0,00 e/kk. Otin sen tottakai, kun oli ilman hintaa. Jaa-a, ja mitenkä kävikään? - Kun olin tilannut ne "ilmaiset" lisäpalvelut, niin joka kohtaan olikin ilmestynyt 3,90 e !!! Mikä kettujen liitto! Loppui luottaminen tähänkin "firmaan". Ei kiitos !
    Telialta lähdin niiden sekavan chatin takia. Täältä lähden, kun täällä ei ole edes chattia. Ja jos on, se näkyy ainoastaan Dna:n asiakaspalvelukoneilla. Olen yrittänyt kahdella hyvällä selaimella. Ei mitään tulosta. Mulle riitti tämä kiusanteko.

  • Hei, harmi kuulla että sinulla on ongelmia DNA Minun palveluni kanssa. Kertomasi ei ole normaalia, enkä esimerkiksi täällä päässä usealla eri laitteella testattuna saa toistettua tuota mainitsemaasi ongelmaa, jossa otsikkoa klikkaamalla sinut kirjataan ulos palvelusta.

    Ensimmäisenä kannattaa varmistaa että nettiselaimesi ovat päivitettynä uusimpaan versioon. Kokeile vielä tyhjentää välimuisti ja käynnistä laitteet kokonaan uudelleen. Jos tästäkään ei ole apua, olisitko asiakaspalveluumme puhelimitse 044 144 044 yhteydessä jotta pääsemme ottamaan ongelmasta tarkemmat tiedot ylös.

    Et viestissäsi maininnut mistä lisäpalvelusta oli kyse, ja mihin kohtaan tuo tuo mainitsemasi 3,90e tarkalleen ilmestyi. Tämä asia päästään tarvittaessa tarkistamaan kun olet asiakaspalveluumme yhteydessä.

    Miellä on kyllä chat -asiakaspalvelu, se löytyy nettisivuiltamme ja näkyy sivun laidassa chat -painikkeena aina kun chat on saatavilla. Chatin kautta palvelemme päivittäin useita satoja henkilöitä.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • DNA puhelinliittymä on ollut minulla maaliskuulle 2018 asti ja "minun palveluni" on ollut käytössä.Sitten puhelinliittymän palveluntarjoajaa vaihdoin. Nyt sitten hyvä tarjous houkutteli DNA:lle takaisin.

    Eilen kokeilin kirjautumista "minun palveluuni" noilla vanhoilla salasanalla ja käyttäjätunnuksella ja pääsin sisään. Tänään yritin taas, peräti viisi kertaa, mutta aina vain tuli herja virheellisestä salasanasta tai käyttäjätunnuksesta. Otin sitten pankkitunnukset kirjautumiseen mukaan. Ajattelin, että luon sen DNA tunnuksen. Tuli näytölle teksti, että sinulle on jo luotu käyttäjätunnus xxxx ja sen voi vaihtaa yhden kerran. En vaihtanut. Hetken kuluttua kuitenkin ihan itsekseen ohjelma "sukelsi" sisään "minun palveluuni" - mitään käyttäjätunnusta tai salasanaa ei tarvinnut antaa. Selain on Firefox ja W10 kone.
    Aiheutuikohan tämä sotku nyt mahdollisesti siitä, että tällä kertaa annoin sähköpostiosoitteekseni DNA kaupassa toisen osoitteen kuin mitä minulla aiemmin tuossa "minun palveluni" käyttäjätunnuksena on ollut.
    Uudesta liittymästäni, jonka pitäisi avautua 29.10.2018 siellä "minun palvelussani" ei ollut mitään tietoa.
    Luin sivuiltanne, että DNA kaupasta hankittua liittymää/sim korttia ei tarvitse aktivoida.

    Miten tämän ratkaisen? Ihan tosissani kirjoitin tuon, mitä tuossa edellä on.
    Ymmärrän, että tällä palstalla ei voi ilmaista henkilökohtaista tietoa sisältäviä asioita esim. asiakasnumeroa - olisipa edes chat.

  • Hei Timo!

    Minun palveluni -tunnuksia ei voi olla kuin yksi per asiakas joten niitä ei voi luoda useampaa. Tunnusten unohtuessa voi tunnusta tai salasanaa kysyä kohdassa Ongelmia kirjautumisessa.

    Mikäli olet siis vaihtamassa liittymää toiselta operaattorilta, niin saat tekstiviestin lähempänä siirtoajankohtaa. Liittymää ei tosiaan tarvitse aktivoida erikseen mikäli olet tilauksen tehnyt liikkeessä, vaan se alkaa toimimaan heti kun numero on siirtynyt toiselta operaattorilta. Siihen asti vanha liittymäsi on käytössä normaalisti. Uusi liittymä ei vielä näy itsepalvelun puolella, vaan kun numero on siirtynyt DNA:lle.

    Mikäli asian suhteen on vielä epäselvää niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Pääsen kirjautumaan omadna:n sivuilleni mutta en sähköpostini verkkosivulle. Olen kokeillut tunnuksena sähköpostiosoitetta sekä sähköpostimäärtyksen tunnusta sekä omadna tai sähköpostimäärityksen salasanaa. Mikään yhdistelmä ei toimi. Käytän ipad airia ja sen selainta.
    Miten pääsen sähköpostini verkkosivuille?
  • Hei Klaus!

    Tarkoitat nyt siis Webmailia? Webmailiin pääset kirjautumaan täällä: https://www.dna.fi/webmail. Valitsethan oikean kirjautumiskohdan sen mukaan minkä loppuinen sähköpostiosoite sinulla on käytössä. Jos kirjautuminen ei jostain syystä onnistu niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään ongelmaa tarkemmin ja tarvittaessa tehtyä tunnuksien resetoinnin, kiitos.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Puhelimeni meni tilttiin kun yritin väärää pin-koodia. Mistä ja miten saan puk-koodin että saan puhelimeni käyttöön.
  • Hei Helena!

    Ohjeet PUK-koodin saamiseen löytyvät täältä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/puk-koodi-127/
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei!
    Isoisäni vanha phnet tunnus tai tarkemmin ottaen salasana oli unohtunut ja palvelu siirtynyt välissä dnalle. Saako salasanaa palautettua teidän kauttanne vai onko tunnus hävitetty/lopullisesti lukossa?
  • Hei Pinja!

    Pyydäthän isoisääsi olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044, niin tarkistetaan saadaanko salasana tässä tapauksessa palautettua. Kiitos jo etukäteen!
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei  ole pettynyt  DNA- Palveluun . Mielestäni olisi pitänyt ilmoittaa, että minun  palveluni dna loppuu.  Nyt sitten saa enään soittamalla palveluksia, jos joskus pääsee linjalle.  Kävin myös muutama viikko keskustassa, kun netissä oli tieto että on liike auki  niin ei ollutkaan!  Nyt sitten Dna  WI-FI  ei pelaa  ei saanut päivityksiä ladattua  piti mennä muualle päivittämään.
  • saatanan vittu...laittakaa kaistaan nopeutta pellet ..ei tätä voi sanoa edes netin käytöksi ...ja vitun kirjautuminen paska oma dna...täyttä helvettiä...vittuun koko dna
  • Olen unohtanut salasanani, ja kirjauduin pankkitunnuksillani. Sain ilmoituksen, että tunnukseni löytyi  jo, enkä voi tehdä uutta tunnusta. Klikkasin linkkiä olen unohtanut salasanani. Minulta pyydettiin tunnusta, ja sen vahvistusta, joka on sähköpostini. Sain ilmoituksen että tunnus on väärä, vaikka se on sama, jonka minulle näytettiin olevan tunnukseni. En voi siis saada uutta salasanaa ja kirjautua. Katselin sivulta  www.cellmapper.net sen maston keilaa, joka ilmeisesti lähettää nettiä minulle, ja sen mukaan keila ei osu meille. Voitteko selittää tämän keilan merkityksen netin saatavuuteen ja nopeuteen?
  • Hei Jarmo,

    Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme niin hoidetaan tuo tunnusasia kuntoon, kiitos.
    Samalla voidaan katsoa osoitteesi perusteella tarkemmin tuota netin saatavuutta.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Miten kirjaudun DNA: sivulle, että löydän puhelinlaskuni?
  • Voisitteko lähettää laskut suoraan s-postiin ettei tarvitse etsiä niitä? Koska ette vastaa puhelimeen niin voisitte ottaa soittopyyntöjä vastaan, tekniikka on jo olemassa.
  • Hei Mauri!

    Laskut on mahdollista saada myös suoraan sähköpostiin. Jos laskut tällä hetkellä tulevat sinulle postitse tai itsepalveluun, voit vaihtaa laskutustavan suoraan Minun palvelussani (Laskut > Laskujen asetukset). Jos käytössä on e-lasku, voit vaihtaa laskutustavan poistamalla e-laskuvaltuutuksen omasta verkkopankistasi. Sekä e-laskua että sähköpostilaskua ei valitettavasti ole mahdollista saada saman aikaisesti.

    Laskut löytyvät Minun palveluni lisäksi näppärästi myös puhelimelle ladattavasti Oma DNA -sovelluksesta. Sovelluksen kautta voit myös lähettää viestiä asiakaspalveluun, mikäli meitä on hankala tavoittaa puhelimitse.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • nää teidän hommat ei pelitä sitten enää yhtään. MISTÄ mä löydän LASKUN, joka nyt pitää maksaa!!!!

  • Minunpalveluni ei tiomila koska spellägen Oleva sähköposti ei ole toiminnassa
  • Hei Johanna!

    Tässä tapauksessa saamme vaihdettua DNA Tunnuksen sähköpostiosoitteen, kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Minun palveluuni ei voi kirjautua kun "kirjaudu sisään" -napin painamisen jälkeen ilmestyy käyttäjätunnus ja salasana -laatikoiden sijasta vaan yksi iso tyhjä ruutu, jossa ironisesti lukee "Ongelmia kirjautumisessa?"

    Taustalla jo DNA:lta epäonnistuminen siinä, että tunnusteni aktivoimislinkki saapui sähköpostiin viikko sen älkeen kun olin tunnuksen luonut. Ei anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa yrityksestä, jonka pitäisi toimialansa suhteen jotakuinkin hallita internet asioita.
  • Sain sähköpostiini Oma DNA-aktivointilinkin. Linin perästä aukeaa sivu, jossa pyydetään tarkastamaan omat tiedot. Kun painan JATKA-nappia tulee ilmoitus "Ohjemassa tapahtui virhe, yritä hetken päästä uudelleen". Nyt olen kohta pari päivää "kokeillut uudelleen" ja sama virheilmoitus toistuu joka kerta. Yritin soittaa myös asiakaspalveluunne, mutta katkaisin puhelun 15 minuutin jälkeen kun kukaan ei vastannut. Taisi olla virhe vaihtaa puhelinliittymän operaattoria.
  • Näihin kysymyksiin ei varmaan kukaan tiedä vastausta tai sitten ei ole ketään joka lukisi näitä kysymyksiä. Arvasinkin selaamalla myös muita ketjuja ettei asiakkaista kukaan tiedä vastausta ongelmaani, mutta olisi luullut, että edes palveluneuvojat vastaavat. Ilmeisesti hekään eivät tiedä miten edetä...
  • Hei ILE!

    Pahoittelut ongelmista DNA Tunnuksen luomisen kanssa. Pyytäisin tässä tilanteessa olemaan uudelleen yhteydessä vikapäivystykseemme numeroon 0800 300 500, niin pääsemme selvittämään vikaa ja tutkimaan, mikä tuossa oikein menee pieleen. Kiitos jo etukäteen!
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei
    Tekninen tukenne ei osannut sanoa mikä aktivoinnissa on vikana, mutta he pystyivät aktivoimaan tunnuksen manuaalisesti.
  • Huonoa palvelua, kun puk koodia ei saa sunnuntaisin. Palvelut palkkia e löydy, muuta kuin jotain myytäviä, saatikka lisätiedot ja hallinta saatikka tuotetetiedot...
    puhutaan itsepalvelusta,ei sitäkään löydy, menee omasivuille ja siellä on vaan liittymän tiedot ja laskut.
    Varmaan saa hyvin nukuttua, kun herätyskellokin on pimeässä puhelimessa
  • Yritän kirjautua DNA-palveluun pankkitunnuksilla. Ei onnistu, vaikka valitsen
    kyseisen tapahtuman ??
    Minulle ei ole tullut messengeriin saati sähköpostiin 11.2. kulemma lähettämäänne
    ohjetta miten liittymän siirto tapahtuu.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.