Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

DNA Turvapaketin asennus

DNA Turvapaketti on mahdollista asentaa tietokoneelle (PC & Mac) sekä Android-älypuhelimelle tai -tabletille. Asennusten hallinta tapahtuu Minun palvelussani.

Ohjeet hallinnointisivulle, tietoturvan asentamiseen sekä DNA Mobiiliturvan käyttöön löydät osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-tietoturva.

Tässä keskustelussa vastaamme, jos aiheen tiimoilta herää muita kysymyksiä.

DNA Ida S palveluneuvoja Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Toimiiko turvapaketti myös Windows 8.1 -tabletissa? Mitään asennukseen liittyvää ei ala tapahtua kun ohjelman hakee itsepalvelusta.

    hanski
  • Hei hanski!

    Jos kyseessä on täysiverinen Windows 8.1 käyttöjärjestelmä niin seuraa vain samoja ohjeita kuin tietokoneellekin asennettaessa

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Minulla on turvapaketti 3 laitteeseen, joista se on asennettu kahteen, tietokoneeseen ja tablettiin. Tietokoneen osalta asia on kunnossa, mutta nyt noin parin viikon toiminnan jälkeen tabletin DNA-tietoturvakuvake ilmoittaa, että sopimus on vanhentunut!! (Ja se ilmoittaa myös, että viimeisimmät päivitykset tehtiin tänään).

    Sopimukseni on kuitenkin toistaiseksi voimassa oleva.

    Mitäköhän tämä nyt tarkoittaa?

    Jari
  • Hei Jari!

    Olethan yhteydessä asiakaspalveluun josta voidaan tarkastaa, että tilauksesi on voimassa.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä

    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_Palvelu

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei,

    Miten saan lisättyä sopimukseen lisää laitteita ja mitä se maksaa?

    Heli
  • Hei
    Olin tilaavani kolmeen laitteeseen turvapaketin. Asensin turvan älypuhelimeeni (Samsung). Asennus onnistui, minulla tallessa lukituskoodi ja turvakoodi. En käytä puhelinta kovin usein, nyt oli taas akku tyhjentynyt ja puhelin simahtanut. En saa enää puhelinta auki millään tunnuksella. Miten toimin?
    T. Marja

    Marja
  • Uudelle koneelle asennuksessa tuli herja, "käytät vanhaa asennusohjelmaversiota, siirry toimittajan Web-sivustoon ja lataa uusi asennusohjelma". Käyttöjärjestelmä on Windows 10.
    Mitenkähän asentaminen nyt onnistuu?

    Liitetty tiedosto
    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    Taru
  • Hei!

    Päivitin tilaukseni uusiin, mm Turvapaketti 6-laitteelle.
    Puhelimeen ja tablettiin turvapakettien asennus onnistui mainiosti, mutta "läppäriin" ei onnistu.
    Yritin jopa poistaa vanhentuneen turvapaketin laitteesta, mutta DNA minunpalveluni-sivuston Turvapaketin asennusohjelma ei suostu etenemään.
    Läppärissä on Windows 10 ja Microsoft avaustunnus yms.
    Mahtaakohan tuo yhdistelmä dominoida asennusta?

    Mika
  • Minulla on myös ongelma siinä että sovellus ilmoittaa koko ajan että sopimuksesi vanhenee 5 päivän kuluttua, 4 päivän kuluttua jne... Soitin asiakaspalveluun ja sieltä neuvottiin poistamaan sovellus ja asentamaan se uudelleen. Ei auttanut, edelleen ilmoittaa että tilaus vanhenee 2 päivän kuluttua. Olisiko muita vinkkejä vai irtisanonko koko sopimuksen?

    Milla
  • Hei Milla!

    Pelkkä sovelluksen poistaminen ei tässä tapauksessa auta, joten poista kyseinen lisenssi kokonaan Minun palveluni kautta, ja lataa tietoturvaohjelmisto tämän jälkeen koneelle uudelleen.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kävinkin poistamassa sovelluksen puhelimestani minun palveluni kautta sekä puhelimesta ja sen jälkeen asensin sen uudelleen. En vain huomannut laittaa viestiini näköjään kaikkea. Valitsin myös oikean käyttöjärjestelmän (asiakaspalvelussa neuvottiin myös sen suhteen olemaan huolellinen). Silti ohjelma ilmoittaa edelleen että sopimusta on jäljellä 2 päivää.

    Milla
  • Minulla ei näy omissa tuotteissa turvapakettia eikä sitä myöskään ole vasemmassa reunassa jos painan "jatka tänne" painiketta. Kuitenkin ilmoitti, että aktivointi onnistui kun kirjauduin. Minulle tuli tilauksen jälkeen kaksi aktivointi koodia 5min erolla ja ensimmäisellä kun yritin aktivointi epäonnistuu, mutta toisella koodilla onnistui siis.

    Hanna
  • mistä voi ladata uuden tietoturvapaketin asennusohjelman?

    olari
  • Hei Olari! Tietoturvan asennus tehdään Minun Palvelun kautta. Linkin ohjeeseen löydät tämän ketjun ensimmäisestä viestistä.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • yritin ladata tietoturvapaketin minun palveluni kautta mutta tietokone vaatii uudempaa asennusohjelmaa, käytän windows 10

    olari
  • Etenitkö varmasti asennusohjeiden mukaisesti?

    3. Paina Asenna-painiketta ja valitse tietokoneesi käyttöjärjestelmä (Windows tai Mac) sen mukaan kummalle koneelle haluat asentaa palvelun.

    4. Anna laitteelle nimi. Tämä helpottaa mahdollisia uudelleenasennuksia, mikäli käytössäsi on useammalle laitteelle tarkoitettu Turvapaketti.

    5. Mikäli tahdot asentaa Turvapaketin käyttämällesi koneelle, valitse Lataa-painike. Halutessasi voit lähettää asennustiedoston linkin myös sähköpostiin.

    6. Tallenna asennusohjelma tietokoneelle esimerkiksi työpöydälle, josta asennustiedosto löytyy helposti. Suorita asennus.

    Missä vaiheessa tietokone vaatii uudempaa asennusohjelmaa?

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • tietokone kysyy uudempaa asennusohjelmaa kun se alottaa asentamisen

    olari
  • Eihän koneellasi ole mitään vanhoja Nettiturva -asennuksia? Mikäli on, poistatko ne ja yrität asennusta uudelleen. Mikäli asennus ei edelleenkään onnistu, olisitko puhelimitse asiakaspalveluumme yhteydessä.

    dna.fi/yhteystiedot

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Minulla ei näy minun palvelussa koko tietoturvaa ja asennus linkkiä painaessa se herjaa ettei kyseistä linkkiä tueta ja jos silti painaa ok sanoo se, ettei tiedostoa voi avata. Eli mitä teen?

    Hanna
  • Hei Hanna! Jos Tietoturva -palvelua ei näy Minun Palvelussa, ei näkyvissä pitäisi olla myöskään mitään asennuspainiketta. Eli näkyykö tuo sopimus kuitenkin Minun Palvelussa, mutta asennus ei vain onnistu? Millä laitteella yrität asennusta tehdä?

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Asennuslinkki tuli sähköpostiin ja sitä kautta painettaessa tulee tuo herja. Minun palvelusta en löydä yllä mainituista kohdista koko tieoturvaa

    Hanna
  • Ok, entä jos kopioit linkin osoitteen ja laitat sen selaimen osoiteriville? Mikäli ei toimi, olethan puhelimitse asiakaspalveluumme yhteydessä.

    dna.fi/yhteystiedot

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Taitaa se linkki olla Windows tietokoneelle ja yrität sitä asentaa jollekkin muulle laitteelle (Apple?) tai puhelimeeseen/tablettiin?

    mie
  • Voitteko antaa linkin DNA Nettiturvan poistotyökaluun..? Joko lataussivulle tai suoran linkin?
    Kerran sen onnistuin löytämään ja lataamaan, mutta nyt ei löydy sitten millään. Kyllä kyseinen työkalu pitää olla helposti löydettävissä ja ladattavissa, myös ilman asiakkaan "Dna tunnuksia", tai tolkutonta sivustolta etsimistä...
    Kiitos.

    JP
  • ftp://ftp.f-secure.com/support/tools/uitool/Uni... tuon pitäisi poistaa kaikki F-Securen tekemät, myös siis DNA Nettiturvan, joten sen voisi laittaa johonkin sivulle.

    mie
  • https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/supp... Tuolla näemmä onkin linkit myös MAC:lle

    mie
  • Moro!

    Kotikoneeni kovalevy hajosi ja siihen vaihdettiin uusi tilalle. Minulla on DNA:n Viihde/kaapelinetti 100 Mb ja Turvapaketti3. Koneeseen asennettiin sama Windows 7.

    Pitääkö turvapaketti asentaa koneelle vai onko se automaattisesti toiminnassa kotiverkossa?

    Tomi
  • Terve!
    Tilasin DNA Tietoturva -palvelun, mutta ilmeisesti tietokoneeni ohjelmistoversio (Mac OS X 10.6.8) on lian vanha. Mitä teen?

    Sara
  • Hei Sara!

    Kyseinen käyttöjärjestelmäversio on kyllä tuettu. Minkälainen ongelma sinulla on tarkemmin ottaen?

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Painaessani asennuslinkkiä kone herjaa että käyttöjärjestelmä on liian vanha. Sen tulisi olla kuulemma 10.8.0 tai siitä uudempi. Appstoressakaan en pysty päivittämään konetta uudempaan versioon

    Sara
  • https://www.dna.fi/tietoturva "Katso tuetut käyttöjärjestelmät" kohdassa lukee, että tuetut ovat:
    Mac OS X 10.6.8 (Snow Leopard)
    Mac OS X 10.7 (Lion)
    Mac OS X 10.8 (Mountain Lion)

    mie
  • Kiitos, löysin kyseisen osion myös sivuilta. Kone nyt siltikin vain herjaa, että pitäisi olla uudempi versio käytössä...

    Sara
  • Pahoittelut aiemmin saamastasi virheellisestä tiedosta. Mac OS X -versio tulee olla 10.8 tai uudempi, että asennus onnistuu. Päivitäthän siis käyttöjärjestelmäsi uudempaan versioon.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Sepä se ongelma onkin tässä, kun koneeni on sen verran vanha ettei tähän saa päivitettyä uudempaa ohjelmistoa.

    Sara
  • Hei
    Minulla on Turvapaketti 3. Kaikki käytössä ja nyt pitäisi yksi poistaa lisenssi (läppäri hajosi ttaalisesti) ja asentaa se uudelle koneelle. Ongelma on se etten tiedä minkä lisenssin poistaisin kun en hölmöyksissäni ole antanut koneille sellaisia nimiä, että tietäisin mikä kone oli se kone josta lisenssi pitäisi poistaa.

    Ile
  • Hei Ile! Valitettavasti asiakaspalvelustakaan käsin emme mitenkään voi selvittää tuota. Eli käytännössä sinun pitäisi vain kokeilla poistaa lisenssi, mikäli et ole varma mikä on millekkin laitteelle.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Tietokoneella näet turvapaketin tarkemmista tiedoista sen asennusavaimen, oisiko ollut "tilaus" nimellä siellä ohjelmassa. Samoin itsepalvelusta kun painat "asenna uudelleen". Tarkista näin molemmat koneet ja ota ylös mitkä koodit on käytössä milläkin koneella
    Lataa asennustiedosto itsepalvelusta sille lisenssille mitä ei löydy kummaltakaan koneelta käytöstä ja suorita asennus.
    Ps. Tässä yhteydessä lienee kannattaa nimetä lisenssit niin että seuraavalla kerralla tunnistaa nimestä koneen smile

    Idän Tietäjä
  • Ostin tabletin ja DNA Veppi 4G Tehon pakettina kaupasta. Myöhemmin ostin nettikaupastanne DNA mobiiliturvan laitteelle. Laskunne molemmista olen aina maksanut eräpäivänä. Tablettini herjaa että Mobiiliturvan tilaukseni on vanhentunut ja että DNA selain on poissa käytöstä mutta palveluaikaa ostamalla voin varmistaa täyden suojauksen. Onko minulle (tyhmälle eläkeläiselle) myyty jotain (turva) jota en pysty sellaisenaan käyttämään?

    Hanna54
  • Hei Hanna54! Mikäli tabletti herjaa, että tilaus olisi vanhentunut, poista asennus Minun Palvelusta ja tee asennus uudelleen.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Mistä minä löydän ohjeet miten POISTAN asennuksen?

    Hanna54
  • Voit poistaa sovelluksen aivan kuten muutkin ohjelmat valitsemalla "Poista sovellus".
    Mikäli varkaudenesto ja lapsilukko ovat käytössä, sovellus pyytää turvakoodia. Syötä koodi ja voit poistaa sovelluksen laitteesta.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • @Hanna54: www.dna.fi/tuki-tietoturva
    Ohjelmaan tulee muistaakseni 8 päivän ilmainen testiaika jos sen vain asentaa play-kaupasta, eikä syötä tilauskoodia. Sinulla tämä aika on mennyt umpeen ja siksi ilmoittaa tilauksen vanhenemisesta.

    Ongelma korjaantuu niin että katsot itsepalvelusta ohjeen "tabletille" kohdan mukaisesti sen lisenssikoodin ja syötät vain mobiiliturvan tietoihin (tilaa->anna koodi).

    Idän Tietäjä
  • Hei!

    En pääse kirjautumaan DNA itsepalvelu sivustolle https://palvelu.dna.fi/kirjaudu/?siirry=https%3.... Ja kun yritän tilata uutta käyttäjätunnusta tai salasanaa ei niitä tule sähköpostiini. Yritän siis mennä hallinnoimaan DNA Turvapakettia. Olen aktivoinut DNA tunnukseni.

    Piia
  • Hei Piia!

    Olet siis jo aikaisemmin luonut DNA Tunnuksen? Mikäli et muista käyttäjätunnusta tai salasanaasi niin resetointi tapahtuu sisäänkirjautumiskohdan alta löytyvien linkkien kautta.

    Jos et jostain syystä saa sähköpostiisi resetointilinkkiä niin tarkistathan vielä roskapostikansion ja kokeilet resetointia vielä uudelleen vaikka eri laitteella tai selaimella.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Mistä löydän tietoturvan koodin?

    Hilkka Vallas
  • Hei Hilkka!

    Oliko kyse siis lisenssiavaimesta, jota tarvitaan asennuksen yhteydessä vai DNA Mobiiliturvan turvakoodista? Olethan katsonut sivuiltamme https://www.dna.fi/tuki-tietoturva.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Tietoturva asennettiin jo liikkeessä ja koska minulla ei ollut mukana koodia laitettiin väliaikainen tietoturva 8 päiväksi -nyt se vanhentui ja Dna mobiiliturva pyytää päivittämään tilauksen. Missä sopimuksessa/sivulla koodin pitäisi olla?

    Hilkka Vallas
  • En ole saanut tietoturvan koodiviestiä puhelimeeni! On ilmeisesti lähetetty silloin kun kortti oli vielä vanhassa puhelimessa.

    Hilkka Vallas
  • Hei Hilkka!

    Löydät hyvät kuvalliset ohjeet DNA Mobiiliturvan asentamiseksi täältä: https://www.dna.fi/tuki-tietoturva

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Mutta mistä saan sen koodin, jota minulle ei ole tullut?

    Hilkka Vallas
  • minulla on turvapkt 3. i pad air 2 ei onnistu... menee lataussivulle mutta linkki lataa turva... häviää pois. eikä palaa. kerran päästi jollekin sivulle, mutta sitten ilmoitti ettei ole sovellusta millä avata.

    Kaisa Lehti
  • Mikäli asennuksen kanssa on ongelmia tai se ei jostain syystä onnistu aikaisemmin annettujen ohjeiden avulla niin kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme. Näin saamme tarkistettua, että itse tilaus on varmasti kunnossa ja autettua paremmin asennuksen kanssa puhelimitse.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Sanotte että dna-tietoturvan voi poistaa "poista sovellus" -toiminnolla. Minulla on Android-tabletti jossa ohje on hyödytön. Poista asennus -toiminto on harmaalla, ei voi siis poistaa tabletista. Play-kaupan kautta ei voi poistaa, ei ole näkyvissä poista-nappulaa.

    Olen itse lisenssin omistaja. Olen yrittänyt poistaa useita kertoja. Minulla on lisenssiavain käytössäni, mutta sitä ei ole edes kysytty.

    Johanna
  • Soitin asiakaspalveluun. Ei osattu. Menin liikkeeseen ja vastaus tuli samoin tein. Turvapakettia ei voi asentaa i phoneen tai i pariin. Piti ostaa toisenlainen paketti.

    Kaisa Lehti
  • Hei, minulla on kolmen laitteen nettiturvapaketti, joista käytössä 1. Olisin nyt päivittänyt tuon käytössä olleen laitteen ja latasinkin sivuiltanne ohjeen mukaan tuon lataus ohjelman "WelhoNetworkInstallerxxxxxxxxxxxxxxxxxxx". Sitä asennettaessa ohjelma ilmoitti seuraavaa: "Käytät vanhaa asennusohjelma versiota. Siirry toimittajan web-sivustoon ja lataa uusi asennusohjelma". Eikö ole teidän tehtävä päivittää DNA:n sivuille uusimmat asennusohjelmat? Jos itse menen tuolle sivulle, niin joudun siitä ohjelmasta maksamaan.
    Laitteisto johon yritin, em päivitystä tehdä on Windows 10 - käyttöjärjestelmällä varustettu.

    Harri Horneman
  • Hei! Olisitko asiakaspalveluumme puhelimitse yhteydessä, jotta ongelmaa päästään tutkimaan ja tarvittaessa konsultoimaan tästä teknistä tukeamme. Kiitos!

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • @Harri Ei kannata noita käyttöoikeuksia laittaa tänne kaikkien näkyville. Joku voi asentaa tuon ja omasi lakkaa toimimasta.

    Idän Tietäjä
  • Hei,

    Minulle myytiin tietoturva kolmeen laitteeseen päivittäessäni liittymäpakettiani. Nyt sain asennettua turvan tietokoneella, mutta en iPhone 6S puhelimeeni. Täällä sivuilla saa valittua vain asennuksen Android-puhelimeen. Onko totta, ettei kyseistä turvaohjelmaa saa ollenkaan asennettua Applen laitteisiin? Jos ei, niin miksi ihmeessä minulle myytiin palvelu ja vakuutettiin sen toimivan sekä tietokoneella, että puhelimessani? Puhuimme kyseisen puhelun aikana siitä, minkälainen puhelimeni on ja myyjä vakuttii sen toimivan. Mikä neuvoksi? Ärsyttää, jos oikeasti tilasin ja maksan paketista turhaan.

    Jutta
  • Hei Jutta! Osoitteesta https://www.dna.fi/tietoturva voit tarkistaa Turvapaketin tuetut laitteet ja käyttöjärjestelmät. Valitettavasti tosiaan iPhonen kanssa tuo ei ole yhteensopiva. Harmillista, mikäli myyjällä tämä ei ole ollut tiedossa ja hän on antanut sinulle väärää tietoa.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Läppäri > Avatessa koneen aamulla DNA Turvapaketti-asennus kuvake pyytää tilauskoodiani. Mistä ihmeestä sen löytää? Pitkä asennusavain koodi ei kelpaa siihen. Mobiiliturva kännykässä taasen ilmoittaa Tilaus: 7 päivää jäljellä. Mitä taasen sille pitäisi tehdä. Molempiin turvat asennettu eilen 11.6.2016.

    Ilpo
  • Hei Ilpo!

    Tilauskoodin saat näkyviin Minun palvelussani Tietoturva kohdassa klikkaamalla Asenna uudelleen.

    Olethan puhelimen osalta tehnyt asennuksen näiden ohjeiden mukaisesti ja noudattanut aktivointitoimintoa?

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei. Muksun puhelimeen laitoin tuon DNA Mobiiliturvan. Vielä on Play kaupasta ladattava ilmaisversio. Ohjeissa mainitaan että voi valita käyttäjän iän, mutta sovelluksessa sitä ei ole. Jos on, niin mikä on oikea polku mistä sen saa määriteltyä?

    Selaimessa kohtuu hyvin tuo suodattaa mutta kuvissa pääsee katsomaan miehen ja naisen sukuelintä kun vain kirjoittaa sanat hakuun. Vaikuttaako tuo ikävalinta tähän?

    Youtuben hakuihin ei ilmeisesti nuo määritykset vaikuta vaan koko sovellus pitänee laittaa pois käytöstä, vai?

    Onhan tuo Play kaupasta ladattava testiversio sama minkä saa tilaamalla?

    JariK
  • JariK: Voit estää sovelluskohtaisesti niiden käyttöä. Estä muut selaimet ja salli vain DNASelain ja valitse sisältö kohdasta halutut valinnat. Josko tämä auttaisi.

    Idän Tietäjä
  • NETTITURVA EI ASENNU Ei POISTA ENTISTÄ

    MIKSI EI POISTA Mc Afee Livesafe internet sovellusta

    Kyseinen asennus on vanhentunut 1.1.2014 . est'' nettiturvan asennuksen. ilmoittaa , ettei voi siirty' sivulle....latasin toisen ilmaisen nettiturvan tilalle, ett' saa Asian kuntoon...Securee ei lataa tuon vuoksi.

    sisko niskanen
  • Kokeile asentaa Cc cleaner ja poistaa sillä nuo tarpeettomat ohjelmat ja / tai niiden jäänteet . Sekä ajaa sitten puhdistukset sen avulla . Yleensä tuo on auttanut , oletan että kyseessä on Windows käyttis ?

    https://www.piriform.com/ccleaner/download

    Saapas 2.0
  • Eikö turvapakettia voi tilata, jos liittymänhaltijalla ei ole sähköpostiosoitetta?

    Timo Huttunen
  • Hei! Tietoturvan asennus tapahtuu Minun Palvelussa, ja jotta saat Minun Palveluun tunnukset, tulee sinulla olla sähköpostiosoite.

    Ilmaisen sähköpostiosoitteen saa vaikkapa Gmail.com :sta.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei!

    Kuinka saan poistettua vanhan tietoturvapaketin omista tiedoistani? Ostin uuden useammalle koneelle, joten vanhaan pakettia en tarvitse.

    Kati
  • Tarkoitatko vanhan palvelun irtisanomista? Kaikkien palveluiden irtisanominen tapahtuu asiakaspalvelun kautta

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • OK, kiitos tiedosta. Noh, nyt asensin koneelle ja puhelimeen virusturvan ja puhelimen virusturva väittää, että turva vanhenee 8 päivän kuluttua?

    Kati

    Kati
  • Oliko kyse siis DNA Turvapaketista? Olithan poistanut vanhan asennuksen ja muut mahdolliset tietoturvaohjelmistot laitteelta? Tarkemmat ohjeet koskien tietoturvaa löydät täältä.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Oli kyse DNA turvapaketista. Puhelimessa ei ollut mitään vanhoja tietoturvaohjemia, en ole ainakaan itse ladannut, jos ei valmiina ollut. Lataus meni noiden ohjeiden mukaan (avasin s-postista alkupeäisen linkin), paitsi varkauden estoa en aktivoinut.

    Poistanko ja aloitan alusta?

    Kati

    Kati
  • Luultavasti olet asentanut vahingossa jo varatun linsenssin puhelimeen minkä vuoksi palvelu ilmoittaa vanhentumisesta. Tämä korjantuu siis juuri tuolla uudelleen asennuksella.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Puhelimeen tuli Android 6.0 päivitys ja tuli ongelma mobiiliturvan kanssa. Tämä kysyy uudestaan aktivointi koodin ja kun sen syöttää tulee "virhe koodia ei voida siirtää tähän laitteeseen" ja tilaus on nyt vain 8pv voimassa. Poistin jo sovelluksen ja latasin uudestaan eikä auttanut?

    Turhautunut
  • Hei Turhautunut!

    Yleistävikaa kyseisen päivityksen kanssa ei ole tiedossa. Ethän ole asentanut vahingossa samaa lisenssiä kahdelle laitteelle? Tämän voit siis tarkistaa Minun palveluni kautta ja ohjeet löydät tarvittaessa täältä. Varmista myös ettei laiteella ole mitään muuta tietoturvaa joka estäisi asennuksen. Myös jotkut VPN-ohjetmat saattavat haitata tietoturvaa.

    Jos ongelma ei kuitenkaan selviä niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme niin voimme tehdä kattavamman vianselvityksen, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei!
    Tilasin DNA turvapaketin 3 laitteelle ja yritin asentaa sitä kahteen eri MAC tietokoneeseen. Noudatin asennusohjeita ja valitsin ladattavan asennustiedoston Mac versiona.

    Nyt kuitenkin molemmilla tietokoneilla turvapaketti ohjelma valittaa, että ohjelmaa ei voida avata, vaikka asennuksessa ei ollut mitään ongelmia. Vaikuttaa minun mielestäni siltä, että ohjelma ei tue macin käyttöjärjestelmää. Tällä hetkellä koneissamme on uusin OS X El Capitan 10.11.6

    Toimiiko turvapaketti ollenkaa kyseisellä uusimmällä käyttöjärjestelmällä?

    Tiia

    Tiia
  • Hei Tiia!

    DNA Turvapaketti on asennettavissa PC- ja Mac-tietokoneelle sekä Android-älypuhelimelle ja -tabletille. Kannattaa ensimmäisenä varmistaa ettei koneille ole asennettuna mitään muuta tietoturvaohjelmaa, myös palomuuri saattaa joskus vaikuttaa toimivuuteen. Ojelman uudelleen asennus on myös hyvä testata.

    Joissakin uusissa DNA Turvapaketti -tilauksissa on kuitenkin havaittu ongelmia joten jos et saa palvelua toimimaan oikein niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin saamme tarkistettua tilauksen asiakkuudeltasi, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei taas!

    Kiitos nopeasta vastauksestasi! Nämä kaikki mainitsemasi asiat olivat kunnossa, joten soitin asiakaspalveluunne. Sieltä kävi selville heti, että tuvapakettinne ei sovellu MAC tietokoneille, vaikka mainontanne muuta antaa ymmärtää. Juuri sen vuoksi tilasin kyseisen tuotteen, koska erikseen oli maininta, että soveltuu MAC tietokoneille, jotka ovat Apple Mac OS X -versiot: Mac OS X 10.8 (Mountain Lion) tai uudempi. On hieman harmillista, että tallaisia tuotteita myydään väärillä tiedoilla.

    Onneksi tästä ei koitunut suurempaa harmia, sillä tuote oli tarjoushinnoin ja peruminen oli helppoa, mutta pettymys oli suuri. Luulin löytäneeni helpon ratkaisun koneeni suojaamiseen, sillä olen muutenkin asiakkaanne.

    Tiia
  • ihan peestä koko turvapaketti. ei ole lähetetty edes aktivointi linkkiä. muka 3 laitteeseen. ei ole ku yhteen onnistunu asentaa.puhelinmyynti kasn höpö höpö hommaa. aina pitää mennä kauppaan oikomaan niitten puhelinmyyjien töppejä. pitää kohtan alkaa vaihtamaan operaattoria.

    pöö
  • @Pöö: Saat itse asetettua mille alustalle asennus tapahtuu ja tilattua asennuslinkit. Ohjeet löytyy täältä.

    Idän Tietäjä
  • Hei pöö!

    DNA Turvapaketti 3 -tilauksen yhteydessä lähetetään yhden lisenssin linkki sähköpostiin ja tämän voi asentaa Windows tietokoneelle.

    Voit hallinnoida loppuja lisensseistä DNA Minun palveluni -sivuston kautta, asiasta löytyy hyvät kuvalliset ohjeet osoitteessa https://www.dna.fi/tuki-tietoturva

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Moi. En saa asennettua Windows 10 koneelle turvapakettia kun tulee seuraava teksti McAfee Host Intrusion Prevention tuotetta ei voitu poistaa ja manuaalisesti en löydä tuota.

    Sami Kaija
  • Tietoturvapaketin lisenssiä ei ole tullut en voi asentaa sitä aktivointi on suoritettu.

    Marketta
  • Turvapaketista lähetettiin yksi linkki toiselle koneelle sähköpostitse.
    Linkki ei ole koskaan saapunut perille toiselle koneelle,
    missä vika.
    Ei näy lähetyissä kansioissa että olisi lähetetty mutta
    varmasti lähetettiin kolme ihmistä oli katsomassa että sähköpostisoite
    oli oikein ja lähetä nappia painettiin, sekä yksi minun koneeni lisäksi lisenssi on hävinnyt

    Heikki
  • Moro!

    Minulla on Mac -koneessani voimassa oleva DNA Turvapaketti, tämä todetu DNAn asiakaspalvelussakin.

    Jostain syystä Mac -koneen DNA turvapaketti on lakannut toimimasta, olen tästä ollut yhteyksissä asiakastukeennekin. Sieltä kehoitettiin asentamaan uudelleen ohjelma koneelle, taitaa olla DNAn perusratkaisu kaikkiin ongelmiin.

    Mutta kun hallinoi palveluitasi kohdasta menen katsomaan DNA nettiturvalisenssejä(DNA asennusohjeessa näin) jää sivu junnaamaan "asetetaan evästeitä" ja junnaa vaikka viikon eikä etene mihinkään suuntaan. Eväste blokitkin poistin kokonaan, starttasin koneen uudelleen mutta aina sama juttu.

    Asensin uusimman Flash Playerinkin ja käyttis versio on OS X 10.9.5 (13F1911)

    Ei oikein viitsi poistaa koko DNA nettiturva asennustakaan jos tuo "asennetaan evästeitä" tulee eteen taas uudelleenasennusvaiheessa.

    Mikä tähän muna ja kana ongelmaan nyt auttaa?

    Mika
  • Hei Mika!

    Millä selaimella ja versiolla tuo DNA Minun palveluni -sivusto jää jumittamaan, auttaako jos kokeilet käyttää toista selainta lisenssien hallintaan?

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Moro,

    Käytössä on Safari -selain ja Version 9.1.3 (9537.86.7.8).

    Vähän outoa jos joutuu asentelemaan eri selaimia saadakseen DNA palveluja käytettyä. Ratkaisu on näköjään DNAlla aina asiakkaan päässä, ei DNAn ulottuvilla.

    Mika

    Mika
  • Hei,
    Toimiikohan tuo uusi DNA, turvapaketti 16.1 päivitys Windows 7 home premiumissa?
    Siinä on vain maininta että se olisi yhteensopiva windows 10 kanssa... Uskaltaako uuden DNA-turvapaketin ladata tähän winkkari seiskaan?

    ritva

    Ritva
  • Hei Ritva!

    Tuetut käyttöjärjestelmät näet sivuiltamme. DNA Turvapaketti on siis yhteensopiva kaikkien Windows 7 versioiden kanssa.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • DNA Nettiturva asennettuna, Tilaus "voimassa", Tilauslaji "täysversio", mutta päivitykset ei onnistu. Päivityspalvelimeen dna.sp.f-secure.com ei saada yhteyttä: "Päivitystarkistus epäonnistui. Palvelin ei ole käytettävissä." "Edellisen onnistuneen päivitystarkistuksen ajankohta 20.10.2016 11:13:50"

    Mikä neuvoksi?

    Mika
  • Lopetetaan nettiturva,koska se ei toimi. Meni aivan pieleen,kun uusin windos 10. Kiitos!

    Matti Kivijoki
  • Kun DNA Mobiiliturva (Android) ilmoittaa "Tilaa" valikon alta että: tilaus voimassa vielä 8 päivää tai vastaavaa. Alhaalla lukee (osta) / anna koodi. Tulee antaa tuo koodi joka löytyy: Minun palveluni > turvapaketti >hallinnoi laitteita alta, kyseisen laitteen kohdalta > "Asenna uudelleen" kun klikkaa sen vain auki. Siellä yläosassa näkyy 12-merkkinen tummennettu koodi (pane muistiin), joka syötetään ILMAN niitä väliviivoja siis siihen Tilaa > anna koodi kohtaan. Sen jälkeen tilaukseen muuttuu >Tilaus: voimassa. smile Olen tehnyt tuon asennuksen monesti eri laitteille ja näin se on ainakin minulla tuo asennuksen loppuvaihe mennyt jossa ilmoittaa Osta / Anna koodi vaihtoehdot. PS. Älä siis ihmeessä valitse Osta vaihtoehtoa.

    Ilpo
  • Mikaa lainaten:
    " DNA Nettiturva asennettuna, Tilaus "voimassa", Tilauslaji "täysversio", mutta päivitykset ei onnistu. Päivityspalvelimeen dna.sp.f-secure.com ei saada yhteyttä: "Päivitystarkistus epäonnistui. Palvelin ei ole käytettävissä." "Edellisen onnistuneen päivitystarkistuksen ajankohta 20.10.2016 11:13:50"

    Mikä neuvoksi? "

    Täällä sama ongelma. Ajankohta 20.10.2016 11:05:16

    Jeejee
  • Ylempiä lainaten:
    " DNA Nettiturva asennettuna, Tilaus "voimassa", Tilauslaji "täysversio", mutta päivitykset ei onnistu. Päivityspalvelimeen dna.sp.f-secure.com ei saada yhteyttä: "Päivitystarkistus epäonnistui. Palvelin ei ole käytettävissä." "Edellisen onnistuneen päivitystarkistuksen ajankohta 20.10.2016 11:13:50"

    Mikä neuvoksi? "

    Täällä aivan sama ongelma. Ajankohta eri: "Edellisen onnistuneen päivitystarkistuksen ajankohta 19.10.2016 10:56:10". Konetta ei ole käytetty päiviin joten nyt vasta huomasin...

    Ihmettelevä
  • Hei! Ostin turvapaketin ja sain meilitse asennusohjeet. Asentaminen ei kuitenkaan onnistunut linkin kautta - ei läppäriin, eikä kännykkään.

    Läppäri (MacBook Air) herjaa, että "OS X ei tule Microsoft Windows -ohjelmia" ja kännykkä (Samsung S7 edge) taas toteaa, että "toiminnon suorittamiseen tarvittavaa sovellusta ei löydy".

    Mikä neuvoksi nyt?

    Ansku
  • Hei!

    Mitään yleistä vikaa ei ole tiedossa koskien Nettiturvan päivityksiä. Jos vika on vielä ajankohtainen, niin sitä kannattaa selvittää asiakaspalvelumme kautta.

    Ansku, yrität ilmeisesti asentaa Nettiturvaa Windowsille tarkoitetulla asennustiedostolla myös MacBookiin sekä puhelimeesi. Tarkastathan asennusvaiheessa, että olet valinnut oikein ympäristön laitteen mukaan (Windows, Mac, Android).

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Ylempiä lainaten:
    " DNA Nettiturva asennettuna, Tilaus "voimassa", Tilauslaji "täysversio", mutta päivitykset ei onnistu. Päivityspalvelimeen dna.sp.f-secure.com ei saada yhteyttä: "Päivitystarkistus epäonnistui. Palvelin ei ole käytettävissä." "Edellisen onnistuneen päivitystarkistuksen ajankohta 20.10.2016 11:13:50"

    Mikä neuvoksi?

    Täällä aivan sama ongelma. Ajankohta eri: "Edellisen onnistuneen päivitystarkistuksen ajankohta 19.10.2016 10:56:10". Konetta ei ole käytetty päiviin joten nyt vasta huomasin..."

    Myös täällä sama ongelma ja seuraava teksti:

    Edellisen onnistuneen päivitystarkistuksen ajankohta 20.10.2016 11:59:34
    Nykyinen tila Päivitystarkistus epäonnistui. Palvelin ei ole käytettävissä.

    Tilaus on voimassa, tilauslaji on täysversio.

    Irene
  • Sama päivityspalvelimeen dna.sp-f-secure.com ei saada yhteyttä ongelma on täälläkin. Kanssa alkanut samaan aikaan kuin muilla eli kannattaisiko sitä vikaa ehkä etsiä eikä vaan ihmetellä?

    Jeps
  • Hei kaikki!

    DNA Nettiturvan päivitystä koskeva ongelma on tiedossa ja kyseessä on siis yleinenvika. Ohjelma voi antaa siis ilmoituksen: "Päivityspalvelimeen dna.sp.f-secure.com ei saada yhteyttä: Päivitystarkistus epäonnistui. Palvelin ei ole käytettävissä.".

    Viankorjaus on käynnistetty ja ongelma tullaan korjaamaan niin pian kuin mahdollista. Kun palvelin saadaan korjattua, päivitykset onnistuvat taas normaalisti. Pahoittelut häiriön mahdollisesti aiheuttamasta haitasta!

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • DNA Nettiturvan päivitykseen liittyvästä ongelma löytyy nyt tiedote sivuiltamme joten viankorjauksen etenemistä voi seurata myös tuota kautta.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Sain asennettua paketin MacBook Airille ja android-puhelimelle, mutta onko turvapakettia mahdollista asentaa iPadille? Olen yrittänyt lukuisia kertoja, eri tavoilla, enkä ole onnistunut. :/

    Ansku
  • Hei Ansku! ei ole mahdollista. Löydät tuetut käyttöjärjestelmät osoitteesta https://www.dna.fi/tietoturva

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei!

    DNA Nettiturvan päivitystä koskevan ongelman syy on ratkennut. Päivityksen epäonnistuminen johtuu siitä, että käytössä on vanha DNA Nettiturvan versio, jonka osalta F-Securen tuki on loppunut.

    Mikäli sinulla on tilattuna DNA Nettiturva, onnistuu tilauksen päivittäminen DNA Turvapakettiin asiakaspalvelumme kautta joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai yksityisviestillä Facebookissa.

    Jos sinulla on jo tilattuna DNA Turvapaketti, poista vanha Nettiturvan asennus ja asenna DNA Turvapaketin lisenssi uudelleen Minun palveluni kautta ladattavalla tiedostolla.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Edellä juuri vastattiin Anskun kysymykseen turvapaketin asentamisesta iPadille, että ei ole mahdollista. Onkohan edistystä tähän asiaan milloin tulossa? Harmittaa ja ärsyttää kun myyty 3 lisenssiä eikä sitten voi edes käyttää niitä sad Toivottavasti jatkossa varmistatte asiakkaalta tuotetta myydessänne että mihin järjestelmä-laite -yhdistelmiin sen edes voi asentaa. Tämä olisi hyvää asiakaspalvelua.

    Pettynyt (taas)
  • Miksi DNA mobiiliturva näyttää "turvallinen selaus" kohdassa pelkän "dna selain" kolmella perheen puhelimista ja kahdella näyttää lisäksi "chrome" ja "internet"? Puhelimina Samsung ja Huawei.

    Eva
  • "DNA Turvapaketti 3 -tilauksen yhteydessä lähetetään yhden lisenssin linkki sähköpostiin ja tämän voi asentaa Windows tietokoneelle.

    Voit hallinnoida loppuja lisensseistä DNA Minun palveluni -sivuston kautta, asiasta löytyy hyvät kuvalliset ohjeet osoitteessa https://www.dna.fi/tuki-tietoturva"

    Ei onnistu hallinnointi, lisenssien hallinta antaa tyhjän ruudun. Tilasin 3 koneen tietoturvan, ekalle asennus onnistui, mutta ei sen jälkeen. Olisi ehkä pitänyt ennen aloittamista laittaa kaikkien kolmen koneen tiedot valmiiksi, en tiedä. Miten nyt pääsee hallinnoimaan tilausta?

    Mervi
  • Hei Mervi! Lisenssien hallinta avautui kyllä tässä testitunnuksilla normaalisti, oletko kokeillut vielä käyttää palvelua toisella selaimella? Auttaako jos lataat sivun uudelleen painamalla ctrl+F5 yhtä aikaa?

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Mervi: Lukeeko asenna-painikkeen alapuolella "käytössä olevat lisenssit 3/3"? Mikäli lukee, se meinaa ettet ole ottanut käyttöön käyttöoikeuksia. Klikkaa asenna-painiketta, valitse alusta ja nimeä laite. Suorita tämä kolme kertaa jotta saat kaikki lisenssit käyttöön.

    Idän Tietäjä
  • I. Tietäjä. Eilen tuli tyhjä ruutu kaikilla koneilla ja kaikilla selaimilla. Sen ekan olin saanut asennettua.
    Tänään tuli:käytössä olevat lisenssit 2/3 kuten pitääkin. En ole vielä ehtinyt kokeilla asennusta muille laitteille.

    Mervi
  • Hei tarkoitukseni on asentaa turvapalvelu tilaus on tehty ja laskukin tullut
    Minulla on pc ja kaksi applen ipadia miten toimin?
    Ovatko ipadit anroid-laitteita?




    Henna Siltanen
  • Hei Henna!

    Kuvalliset ohjeet DNA Turvapaketin asentamiseen löydät täältä dna.fi/tuki-tietoturva.

    iPadit ovat Applen laitteita ja käyttävät iOS-järjestelmää, eli näillä laitteilla ei DNA Turvapaketti ole tuettu. Tuetut käyttöjärjestelmät löydät täältä dna.fi/tietoturva.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei. Pöytäkoneeni joutui huoltoon, jossa ilmeni, että koneessa on viruksia, jotka hidastavat käyttöä. DNA: niin virustorjuntaraportti ilmoittaa kuitenkin, että viruksia ei löytynyt. Onko virustorjuntaraportti mitään hyötyä?
    Jouko_laine@hotmail.com Laine
  • Hei! Linkki josta asennuspaketti pitäisi päästä lataamaan ei toimi. Osoitteelle tulee status code 301 Moved Permanently ja se ohjaa edelleen mobile-security -sivulle, mutta eipä siitäkään ole mitään iloa, kun pitäisi pöytäkoneeseen tuo päästä asentamaan. Olen kokeillut kahdella koneella, useammalla selaimella ja tyhjennellyt välimuistia välissä.
    Virpi
  • Yritin ladata android puhelimeen turvapakettia mutta sovellusta ei löydy Play-kauapasta
    Pirkko
  • Hei!

    DNA Mobiiliturva ei tällä hetkellä ole ladattavissa Google Play Kaupasta. Ongelma on selvityksessä ja asia pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian. Pahoittelut koituneesta haitasta!
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Oon nyt 2 päivää yrittänyt android puhelimeen ja tablettiin ladata mobiiliturvaa mutta play-kauppa ei löydä sovellusta. Tietokoneelle onnistui asentaa.
    Suvi
  • No ee onnistu android puhelimeen laittaa viirusturvaa ja läpäriin on pirun vaikeaa saada en osaa miksi on noin vaikeeta
    Marko Kumpulainen
  • Onkohan vielä tietoa koska dna mobiiliturva ilmestyy play kauppaan? Pitäisi saada tablettiin asennettua?
    Mika
  • Hei Mika!

    Sovelluksen pitäisi ilmestyä näkyviin sovelluskauppaan aivan lähipäivinä. Tarkkaa aikaa emme tässä vaiheessa kuitenkaan pysty arvioimaan, sillä asia on tällä hetkellä Googlen päästä kiinni.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Ei löydy vieläkään sovellusta Play-kaupasta ja puhelimeen pitäisi saada se ladattua. Lisenssistä maksan kuitenkin kokoajan vaikken pysty käyttämään. Ei reilua tämä tämmöinen ollenkaan! Kyllä Dna:n pitäisi vähän potkia Googlelle vauhtia asiaan kun on kyse kuitenkin palvelusta josta ihmiset maksaa ja mitä dna asiakkailleen myy!
    S.I.
  • Vaatikaa ihmeessä täysi hyvitys toimimattomista turvapaketeista ja virussuojasta, jota ei ole.
    Mervi
  • Koneessa Dna Turvapaketti joka on voimassa (eli laskutus ruksuttaa koko ajan) nyt kuitenkin kone herjaa etteivät virussuojaus ja vakoiluohjelmasuojaus ole ajan tasalla, käskee päivittämään. No päivitetty monta kertaa, koneen sammuttamisen ja uudelleen avaamisen jälkeen näyttää että kaikki on ajan tasalla ,mutta parin minuutin jälkeen tulee ilmoitus ettei suojaukset ole toiminnassa. Elikkä päivitys ei jostain syystä toimi, myöskään dnan virustarkistus ei lähde päälle. Koska en istu koneella 24/7 tämä vikailmoittelu on mennyt vähän ohi, tarkistaessani toimintaraportit selvisi että suojaukset ovat olleet pois 10.6 lähtien, oletteko tehneet silloin jonkun yleispäivityksen jonka takia nuo eivät enää toimi?
    Hanna
  • Hei!

    DNA Mobiilturva -sovellus on ollut lauantaista 8.7. asti jälleen ladattavissa Google Play Storesta.

    DNA hyvittää 1.6.-6.7. välillä tehtyihin tilauksiin ensimmäisen kuukauden veloitukset. Hyvitys näkyy asiakkaiden laskulla automaattisesti elokuun loppuun mennessä.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Entä miten on jo aikaisemmin tilattujen ja voimassaolleiden lisenssien laita hyvityksissä? Meillä oli sellainen tilanne että olisi pitänyt siirtää jo olemassa olevalla lisenssillä ladattu mobiiliturva uudelle eri laitteelle puhelimen vaihdon yhteydessä. Miten saan hyvityksen tässä tapauksessa? Ei se taida minulle automaattisesti tulla?
    S.I.
  • Hei S.I.,

    Automaattisesti hyvitys ei tilanteessasi ikävä kyllä taida tulla, olethan siis asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös
    Facebookissa​​​
    Twitterissä​​​
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Eikö hyvitetä riesaa, joka on ollut turhasta yrittämisestä? Tai sitä, että on ollut viikkoja ilman tietoturvaa, jos ei ole sitä muualta hankkinut?
    Mervi

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Viestisi ja nimesi näkyy julkisesti.
Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti. Lue ehtomme