DNA TV Hubi joulukuun 2018 päivitys: ominaisuudet ja kehitysideat
DNA / Ville Partanen avaa jokaisen DNA TV Hubi päivityksen yhteydessä oman keskustelun. Tämä keskustelu on avattu 3.12.2018.
Vanha päivityskeskustelut suljetaan siinä vaiheessa, kun uusi keskustelu avataan.
Tässä keskustelussa voi antaa kommentteja Hubin ominaisuuksista sekä laittaa DNA:lle ideoita mitä Hubiin pitäisi kehittää seuraavaksi.
Tulevien varmojen päivitystä lisäksi pyrimme kertomaan minkä asioiden kanssa parhaillaan työskentelemme eli mihin asioihin on tulossa parannuksia seuraavien kuukausien aikana.
Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.
DNA TV -hubin applikaatiopäivitys. Alla olevat tiedot päivitetty 3.12
Nyt käytössä oleva DNA TV versio: 1.0.29
Julkaisuajankohta: Jaossa alkaen 3.11
Uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset
Päivityksen sisältö:
DNA TV -hubin tulevat ominaisuudet. Alla olevat tiedot päivitetty 3.12
Alla olevien asioiden kanssa työskennellään aktiivisesti mutta asioiden julkaisuun voi mennä useita kuukausia siitä kun tieto lisätään keskustelupalstalle. DNA ei sitoudu julkaisuajankohtaan ennen kuin siitä on olemassa täysi varmuus. Kehityksen edetessä on mahdollista, että törmäämme teknisiin rajoitteisiin joiden takia kehitystyön prioriteetteja pitää muuttaa. Alla olevien asioiden lisäksi saatamme tehdä töitä sellaisten asioiden parissa, joita emme voi kommentoida täällä julkisesti. Tavoitteena on kuitenkin olla mahdollisimman avoin seuraavien kuukausien osalta.
Seuraavien asioiden parissa tehdään parhaillaan työtä:
DNA TV -hubin firmware / Android-päivitykset. Alla olevat tiedot päivitetty 2.12
Nyt käytössä oleva versio: Android M, versio 6.0.1. Koontiversio MUE91.RC7.1.0.36
Päivitys sisälsi: Luotettavuutta parannettu, parantaa maksutelevisiokanavien toimivuutta
Uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset
DNA työskentelee parhaillaan Android päivityksen kanssa. Tavoitteena on tehdä vielä yksi Android M päivitys ennen joulua 2018. Päivityksen tavoitteena on parantaa merkittävästi Hubin luotettavuutta. Tämän Android M päivityksen jälkeen keskitymme päivittämään Androidia seuraavaan versionumeroon.
Monella asiakkaalla on edelleen käytössä alkuperäinen julkaisufirmware. DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa merkittävästi laitteen luotettavuutta.
Terveisin,
Ville Partanen
Vanha päivityskeskustelut suljetaan siinä vaiheessa, kun uusi keskustelu avataan.
Tässä keskustelussa voi antaa kommentteja Hubin ominaisuuksista sekä laittaa DNA:lle ideoita mitä Hubiin pitäisi kehittää seuraavaksi.
Tulevien varmojen päivitystä lisäksi pyrimme kertomaan minkä asioiden kanssa parhaillaan työskentelemme eli mihin asioihin on tulossa parannuksia seuraavien kuukausien aikana.
Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.
DNA TV -hubin applikaatiopäivitys. Alla olevat tiedot päivitetty 3.12
Nyt käytössä oleva DNA TV versio: 1.0.29
Julkaisuajankohta: Jaossa alkaen 3.11
Uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset
Päivityksen sisältö:
- Viaplay ohjelmakirjasto poistuu ja Viasat asiakkaat saavat käyttöönsä Viaplay sovelluksen. Viaplay sovelluksen voi ladata Hubille play sovelluskaupasta
- Kovalevylle jatkuvat tallennukset (kanavakohtainen) sekä kovalevytallenteiden kansiointi
- Kovalevy ja verkkolevyn jäljellä olevan tilan näyttäminen tallennelistauksessa
- ”Tabloid-EPG” paranneltu (ok nappi ja alaspäin)
- Vapaiden HD-kanavien verkkotallennus
- Muiden kaapelioperaattoreiden ilmaiskanavien virittäminen
- EPG päivityksiä parannettu
- Kanavajärjestelyn bugeja poistettu ja toiminta ulotettu kaikille kanaville. Vielä tämän kerran päivitys unohtaa listauksen mutta jatkossa pitäisi muistaa
- EPG tallenna nappien korjauksia
- Kanavanauhan (ok-nappi) toimintaa parannettu
- Virheviestien näkymistä (kovalevyä ei kytketty, ei antennisignaalia jne) parannettu
- Hakua parannettu verkkotallenteissa
- Ja näiden lisäksi kymmeniä pikkubugeja korjattu
DNA TV -hubin tulevat ominaisuudet. Alla olevat tiedot päivitetty 3.12
Alla olevien asioiden kanssa työskennellään aktiivisesti mutta asioiden julkaisuun voi mennä useita kuukausia siitä kun tieto lisätään keskustelupalstalle. DNA ei sitoudu julkaisuajankohtaan ennen kuin siitä on olemassa täysi varmuus. Kehityksen edetessä on mahdollista, että törmäämme teknisiin rajoitteisiin joiden takia kehitystyön prioriteetteja pitää muuttaa. Alla olevien asioiden lisäksi saatamme tehdä töitä sellaisten asioiden parissa, joita emme voi kommentoida täällä julkisesti. Tavoitteena on kuitenkin olla mahdollisimman avoin seuraavien kuukausien osalta.
Seuraavien asioiden parissa tehdään parhaillaan työtä:
- Kovalevyn luotettavuuden parannus
- Yleisesti Hubin luotettavuuden parannus
- Monikanavaäänituki ohjelmakirjastoille ja videovuokraamolle
DNA TV -hubin firmware / Android-päivitykset. Alla olevat tiedot päivitetty 2.12
Nyt käytössä oleva versio: Android M, versio 6.0.1. Koontiversio MUE91.RC7.1.0.36
Päivitys sisälsi: Luotettavuutta parannettu, parantaa maksutelevisiokanavien toimivuutta
Uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset
DNA työskentelee parhaillaan Android päivityksen kanssa. Tavoitteena on tehdä vielä yksi Android M päivitys ennen joulua 2018. Päivityksen tavoitteena on parantaa merkittävästi Hubin luotettavuutta. Tämän Android M päivityksen jälkeen keskitymme päivittämään Androidia seuraavaan versionumeroon.
Monella asiakkaalla on edelleen käytössä alkuperäinen julkaisufirmware. DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa merkittävästi laitteen luotettavuutta.
Terveisin,
Ville Partanen
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Sama aikoja sitten tehty käyttäjätunnus Viaplaylle (kuin on DNA TVssä) aiheuttaa ristiriidan, ja loggautuu sisään maksamattomalle tilille. EI KÄYTTÖOIKEUKSIA.
PERKELE.
https://www.dna.fi/tuki-dnatv#ohjelmakirjastot
@monikanavaäänetön - DNA ei voi vaikuttaa Cmore sovelluksen monikanavaääneen. Tämän voi tehdä vain Cmore itse eli kannattaa valittaa tästä Cmorelle.
Info etukäteen asiasta koodeineen olisi ollut vähin toimenpide.
Saan vieläkin jatkuvasti ilmoituksen ei antenniyhteyttä kanavanvaihdon yhteydessä, olen kaapelissa.
Ihmettelen ettei omien kanavalistausten teko ole mainittuna tulevissa parannuksissa. Toinen mikä on tuskaista on löytää kanavat joihin katseluoikeus. Voisi ainakin olla pikavalinta, jolla piilottaa toimimattomat suoraan.
Johan aiheutti ihan turhaan hampaiden kiristelyä informaatiopuutteen vuoksi.
Päivityksen jälkeen IHAN kaikki kanavat valittuna ja järjestys sekaisin. Discoveryn kanavien nimiin selkeyttä kanavalistauksessa, kiitos. Ja palautukseen erikseen kaikkien ip-kanavien poisto kertaheitolla.
Selkeyden vuoksi olisi ollut hyvä erityisesti alleviivata, että Viaplay vaatii oman tunnuksen teon tai vanhan käyttämisen. Logiikka - aiemmin implementoitu C More ei vaadi kumpaakaan. MOT.
Tosin niissä on jo 8 ytimistä prosua ja muutakin eroa.
Jos hubin rauta ei suostu toimimaan kunnolla seiskan kanssa niin ei liene sitten toivoa toimivuudesta uudemmissakaan päivityksissä tulevaisuudessa.
Rautahan on kyllä hubissa jo vanhaa vuosikertaa ja aika selvää viitettä tehon tai softan puuteista antaa lukuisat valituksen nykimisistä ja häntimisistä ja jos kuormaa lisätään apeilla.
Eikö Netfliksissä voi imuroida ja katsoa myös ofline mutta en tiedä toimiiko eri laitteella vai ainoastaan sillä millä se on otettu ja toimiiko hubilla vai onko vaan joku tabletti ominaisuus.
Tällä pääasiassa myydään niitä rinnakkaiskortteja jos on useampi kone ja jotkut käyttää niitä kortinjakajia jotka minusta ei ole kyllä oikein laillisia kamoja vaikka täälläkin niitä näkyy joku käyttäneen kun tarkkaan tekstejä tutkii.
Kehitysideana perinteisen EPG:n käytettävyys paranisi kyllä kummasti, jos esimerkiksi info-nappi veisi suoraan valitun ohjelman "ohjelmasivulle" ja kelausnapit veisi aina päivän taaksepäin/eteenpäin. Miksei jopa noi kelausnapit samoin myös tuossa tabloid-EPG:ssäkin.
Sait sitten päivityksellä ns. ajansiirron täysin sekaisin.
Onhan tämä kiusallinen ollut aiemminkin mutta nyt taas ihan pilalla.
Siis kun on se kovalevy, voi ohjelmaa kelata taaksepäin ja takaisin live-lähetykseen. Mutta kun sitten ei...
Takaisin livekuvaan pääsy tarkoittaa että pitää vaihtaa johonkin toiseen kanavaan ja palata sieltä. Pelkällä kelauksella kun saa pätkivän kuvan ja pätkivän äänen.
Ajansiirto ei siis toimi taaskaan.
Päivityksen tuomaa:
"Kovalevylle jatkuvat tallennukset (kanavakohtainen) sekä kovalevytallenteiden kansiointi"
Eivät kansioituneet ohjelmat.. Taitaa vasta onnistua kansiot kun on valittu "Jatkuva tallennus", niin ja vain ne tulevat ohjelmat.
On aika hidas tämä asetus "Tallenna jatkuvasti". Ja kun on sen valinnan tehnyt ja odottaa että vaihtuisi teksti "TALLENNA JATKUVASTI" tekstiksi "TALLENNETAAN JATKUVASTI", sitähän ei koskaan tapahdu. Miksi ei tallennussääntöä voi heti muuttaa? Täytyy käydä kovalevytallennuksissa se tekemässä.
Tämä ei oikeasti toimi ilman kausitietoa EPG:ssä. Eikä toimi ilman jonkin tason lähetysaikarajausta. Otan esimerkkinä MTV3:n "Salatut elämät", siinähän tulee uusi jakso jokainen arki-ilta klo 19:30. Viikon jaksot uusitaan viikonloppuna perätysten. Kukaan ei halua kaikkia jaksoja tuplana. Sama vaikkapa Yle1:llä "Puoli seitsemän". Ohjelman jaksot tulevat arki-iltaisin klo 18:30 ja uusinnat seuraavana arkiaamuna.. Maksullisilla kanavilla tulee samoista ohjelmasarjoista usean eri kauden jaksoja moneen kertaan pitkin päivää/vuorokautta. Uudet jakso tulevat tiettyinä iltoina samaan aikaan.
Edelleenkin vaikutelma että porukka tässä tv-hupatusta kehittämässä ei ole koskaan nähnyt saati käyttänyt tallentavaa digiboxia..
@DNA Ville Partanen, Kauas on pitkä matka. Puolitoista vuotta on matkaa taitettu ja tuntuu että ei vieläkään olla lähelläkään ensimmäisen kierroksen takasuoraa.
Koskeeko tuo HD-laatuinen tallennus myös muitakautta (kun hubilla) katsottavia tallenteita? (Olettaisin ettei ole väliä millä laitteella tallennus on tehty tai millä katsoo, kun samassa paikassa sijaitsevat?)
Testasin ainakin mobiili Android sovelluksella + Chromecastilla eilisiä tallenteita ja ainakin MTV3 Ja Nelonen, niin tekstistä huomaa heti verrattuna suoraan antennikanavaan, että pakattu on reilusti, ei ole yhtään niin terävää. Kuvanlaatu ei myöskään muuttunut mihinkään odotellessa, joten mitään netflixin tai viaplayn tapaista "muuttuvaa" kuvaa en huomannut. Riippuu miten tuo on tehty, mutta tuollainen noiden mainitsemieni palvelujen tyypillinen > alkaa huonolla laadulla ja paranee huomattavasti pykälittäin, niin sellaista en havainnut ollenkaan. Joku lauantainen Sub elokuva tallenne löytyi kanssa, mutta siitä en osaa sanoa onko edes tuo kanava HD tasoa?
Eli mitkä kanavat on tallenteina HD:na pilvessä? Ja mikä on paraslaatu (onko se edelleen joku hubin IPTV HD kanaville ilmoitettu 2- 3Mbps?)
Kerrohan miten sarjatallennus toimii kun EPG tarjoaa TV-hubussa seuraavaa:
Puuttuu ne ohjelmasarjan tiedot tyyten..
Samaan aikaan DNA:n kaapeli-TV:ssä vastaavan ohjelman/sarjan/jakson tiedot:
Kannattaisi varmaan sen DNA-tv:n EPG-datan toimittajan kanssa keskustella vakavasti.. Miksi ylipäänsä DNA-tv:n EPG tulee joltain toimijalta joka ei osaa asiaansa. Maksaako idiootti-DNA kahdelle toimijalle EPG-datasta? Toinen toimittaa kaapeli-TV:n puolelle ja toinen DNA-tv puolelle...
Ville pyysi niitä EPG ongelmia, niin lähes kaikki on pielessä mobiilisovelluksessa ja hubissa ilmeisesti samat tiedot, lähinnä vitsi, kun sovellus tallentaa vieläpä kaikiltakanavilta asetetun sarjan (ylläolevaan sarjaan lisäksi):


Wboxissa jotain järkeä kuitenkin:
Kirjotan tähän samaan, kun joku DNA:lta lukee tätä ketjua, muut valitukset ei ole johtanut mihinkään..



Tässä toinen esimerkki, mistä lie hakee sovellus EPG-tiedot , mutta sitä toimittajaa voisi vaihtaa ihan tosissaan. Ei edes jakson nimeä, vaikka tekstiä on kuvauksesta:
Wboxin SD-kanavalla ihan järkevät:
Mutta ihan kauheaa kuraa tuo Wboxin MTV3 HD tiedot, ne on lähes poikkeuksetta yhden rivin mittaiset joka ohjelmassa (KORJATKAA):
Todella epäluotettava yhä edelleen, eikä verkkotallenteiden kuvanlaatu mikään häävi ole. Kysykääpä Elisalta kuinka ovat verkkotallenteisiinsa rakentaneet 1080i-tasoisen kuvan ja Dolbyäänetkin.
Voiko tuollaisen boxin toimivaksi saattaminen olla tosiaan noin vaikeaa? Onhan muutkin operaattorit saanut asiat toimimaan, miksi DNA ei?
15.3.2020 minulle tulee se parempi päivitys ja se sisältää paluun mm. Elisa Viihteen asiakkaaksi, sen myötä tietenkin siirtyy kanavapaketit, netti- sekä puhelinliittymät mukana . Onpahan viimeistään silloin jotain toimivaa tulossa. Onhan tämä toisaalta mielenkiintoista seurata mihin tämän boxin tarina johtaa, mutta jotenkin hullulta tuntuu tätä räpellystä rahoittaa.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-ei-toimi-5cb2/
Tällä hetkellä HD laadulla on seuraavat verkkotallenteet: Yle 1, Yle 2, MTV ja Sub. Näiden laatu noin 3bit/s (720). Jos netti hidastuu niin sitten profiili 2.5Mbit/s (576) ja viimeinen taisi olla 1.25Mbit/s (resoa en muista). Loput kanavat ovat tuota keskimmäistä profiilia eli 2.5Mbit/s (576).
Tallennelaatu on aina sama riippumatta siitä mitä kanavaa tallentaa. Tallennelaatu on myös sama sekä mobiilissa että Hubissa. Jos siis tallentaa Hubilla Yle 1 kanavalta ohjelman niin kanava tulee HD tallenteena.
@Ihmettä odoteltu jo vuosi - Siinä vaiheessa kun valitsee kovalevylle jatkuvan tallenteen niin kovalevy alkaa käydä EPG:ä läpi. Ohjelma kerrallaan tallenteet merkitään levylle. Tämä kestää aikaa, kanavasta riippuen jopa todella monta sekuntia eli merkitsemisen jälkeen kannattaa odottaa rauhassa.
@Monikanavaäänetön – Jos kaikki menee kuten ajateltu niin seuraava päivitys on Androidiin ja vasta tämän jälkeen DNA TV:n. DNA TV päivitys on selkeästi pienempi kuin tämä joka nyt tehtiin
Miten sulla pokka pitää kun ihan vitsillä kai näitä omiasi kirjoittelet? Oikeinko "kovalevy alkaa käydä EPG:ä läpi"??? ja "ohjelma kerrallaan tallenteet merkitään levylle"????
Eiköhän ne tulevat tallennukset ja EPG ole ihan jossakin muualla kuin kovalevyllä. Jos oikeasti jokin kestää euampia sekunteja, siitä tuli olla ilmoitus, vaikkapa "Odota hetki.." - Nyt ei ole mitään ilmoitusta asiasta jo näyttää että laite menee jumiin. Tai voisihan se joku taustaprosessi käydä EPG:ä läpi ja jättää käyttöliittymän vapaaksi.
On jotenkin vain järjetöntä taas saada täysin keskentekoista, todellakin jo yli vuosi ihmettä eli kovalevyn sarjatallennusta odoteltu. Jos noiden kuvien takia on otettu joku ulkpuolinen pilaamaan koko EPG niin aivan sama, mieluummin ilman kuvia koko EPG ja oikea Kaapeli-TV:n EPG myös DNA-Tv:een ja hupalaatikkoon VÄLITTÖMÄSTI. Kausi/jaksotietojen lisäksi puuttuvat elokuvista valmistusvuosi, valmistumaa, ohjaaja ja pääosan esittäjät. Kaikki tärkeitä tietoja jokaiselle elokuvan katsojalle ei pelkästään elokuvaharrastajille!!!
Aiemmin kovon puolella tämä toimi ja pilvipalvelussa vaihtelevasti. nyt tilanne muuttunut päinvastaiseksi.
Saisiko korjauksen tähän..?
Nykyään ei yksitäisen vian tai puutteen korjaaminen saisi millään kestää viikkoa kauempaa. Kehitys-sprintit pitää olla nopeita ja täsmäiskuja todettuun ongelmaan tai puutteeseen ja tulos saman tien jakeluun. Ei niin että "vaan parannetaan" jotakin epämääräistä ja kukaan ei tiedä mitä ja kaikki kestää aina kuukausia.
Pikku virheetkin kestää, jos tietää että korjaus todettuun vikaan tulisi viimeistään viikossa. Tämä nykymalli on valitettavasti kyllä todellinen katastrofi.
Vaikka ostais ihan muutaman kympin kiinan pelinkin niin aina niissä yleensä softatkin topimivat
Laite kun vaan on sellainen ettei tuota yleisisti ole näkynyt myynnissä omalla softalla joten lieneekö siis ns. "bulkki-purkki" johon jokainen operaattori koettaa sorvailla sitten omiaan?
Sarjatallennukset kovalevylle. Huomiota asiasta
- Sarjatallennuksen voi tehdä kanavalle joka ei kuulu sopimukseen - aika järjetöntä, sellainen onnistuu. Toki tallennetut jaksot ovat 0s. pitkiä - antaa vain kuvan tästä palvelusekoilusta ala DNA TV-hubi..
- Ip-kanavavaihdot vielä entistäkin hitaampia; välillä ei vaihdu ollenkaan eli aikaisemmin katseltu kanava jää näkymään, vaikka kanavanauha näyttää valitun kanavan
- JOS kanava sattuu vaihtumaan, niin näyttää mustaa ruutua ja alhaalla punainen lukko tai "Ei katseluoikeutta" teksti; ja tämä riippumatta kanavasta (viasat, cmore)
- käynnistys valmiustilasta onnistunut noin kerran kymmenestä eli vähintään joka aamu boksi käyntiin virtaresetillä ja se käynnistyminen kestää ja kestää.
Ilmeisesti päivityksissä keskitytään vain ja ainoastaan tallenteiden ym. toimintaan ja ns. normaali toiminta televisio-boksina jää huomiotta. Alkukesän jälkeen toiminta on koko ajan vain huonontunut perustoimintojen (kanavavaihdot /-selailu, käynnistyminen, vakaus) osalta.
On tässä surkeudessa se hyvä puoli, että nämä voi jo ottaa huumorilla, ja varsinkin hubin mainosmaininnat aiheuttavatkin "pätkimätöntä" riemua.
Mielenkiinnolla täytyy vain odotella, millaista kuraa seuraava "päivitys" tuo muassaan...
Tallensin kovalevylle nyt illalla ohjelmaa Nelonen HD:ltä.

Yritin kovalevytallenteen katsoa heti ohjelman päättymisen jälkeen. Missä on se [Katso]??? Ei siis voi katsoa tallennetta lainkaan.
Ajattelin että josko hieman vielä vaiheessa kun ei ollut montaakaan minuuttia ohjelman päättymisestä. Palasin takaisin kovalevytallenteisiin, mutta ohjelmaa ei enää ollut lainkaan???
Mitä tällaisella laitteella tekee joka itse tekee päätöksiä mitä saan katsoa ja tallentaa??
https://www.clasohlson.com/fi/WiFi-Smart-Plug-Clas-Ohlson-Home/38-8192?utm_medium=email&SiteView=B2C&utm_source=CCnewsletter&utm_campaign=2018christmas&utm_content=fi_cc_25p_181207&utm_term=38-8192
Hubin uusin päivitys sotki oman kanavalistan eli miten saan muokattua kanavalistan haluamaani järjestykseen ? Ei ole tarvetta usealle kanavalistalle, kunhan saisi tehtyä yhden hyvän. Mutta miten ?
OK:lla kanavalista auki, siitä alusta muokkaa kanavia.
Menet kanavan päälle, jonka haluat siirtää toiseen paikkaan ja painat OK, sen jälkeen saat sen siirrettyä haluamaasi paikkaan.
Jos painat OK pitkään, kanava poistuu kanavalistalta.
en käytä käytännössä koskaan tuota kanavanauhaa joten en muistanut että se kanavien järjestely hoituu sieltä. Kun hubi otettiin käyttön järjestin kanavat kerran ja vasta nyt uudella päivityksellä tuli tarvetta järjestelyyn. Tota järjestelyä muuten ei löytynyt mistään dnan ohjeista, tai ei ainakaan silmiin osunut.
Tämähän sitä puolivillaista DNA-"palvelua"
Selailin ohjelmatietoja. Huomasin että jo varmaan kuudennen kerran tulossa jatkuvana tallennuksena sama jakso seuraamastani sarjasta HistoryHD-kanavalla. Eipään psty etukäteen tallennusta poistamaan. MIKSI?

Uusi jakso tulee aina samaan aikaan kerran viikossa. Miksi minun pitää saada tallennetuksi sama jakso uudelleen ja uudellen ja samoin muiden kausien kaikki jaksot uusibntoineen.
Laitoin pari päivää sitten samalta HistoryHD-kanavalta toisen sarjan tallennukseen. Menee hermot - kansiossa on juuri nyt jo 27 jaksoa. Eikä pelkästään haluamani sarjan jaksoa vaan kaikkea mahdollista josta löytyy sana "life" - Sarja kun on nimeltään "Life below zero" - miksei tallennusta tehdessä voisi jo edes tuon sarjan nimen itse määrätä ettei aina ole vain se ensimmäinen sana???
MIksi tallennus on vain jatkuva tallennus? Haluan tallentaa sarjan, ohjelmasarjan. Siis yhden kauden kaikki jaksot vain kertaalleen, ilman uusintoja ja vanhojen kausien jatkuvasti pyöriviä uusintoja!!! EI TÄMÄ TOIMI!!!
Edellisen operaattorin, CanalDigital sarjatallennus toimi, sanotaanko melko täydellisesti. Valitettavasti muuton jälkeen loppui yhteistyö CanalDigitalin kanssa kun satelliittilautasta ei voi tässä asunnossa sijoittaa niin että se kelpaisi taloyhtiölle. Ehkä tässä piankin muutto taas edessä jotta pystyy käyttämään laatukkaita palveluita eikä mitään DNA-tuhnua.
Taisit tarkoitta BBC earth kanavaa?
Laskin juuri että nyt, viikonloppuna (lauantai & sunnuntai) tulee yli 20 jaksoa mainitsemastasi sarjasta. Aikamoinen riesa. Siis riesa kehnosta toteutuksesta
Olen kanssasi samaa mieltä. Ei mitään järkeä!!!!
Itseasiassa kuvasssasi on kaksi nappulaa joilla voi jatkuvan tallennuksen lopettaa, mutta ei siis yksittäisen jakson poistaminen onnistu.
DNA-pinkit [TALLENNA] ja [POISTA JATKUVA TALLENNUS] poistavat molemmat jatkuvan tallennuksen!!! Sallikaa mun nauraa!!
Etenkin monilla maksukanavilla ohjelmia uusitaa, eikä pelkästään uusimman kauden mutta myös monien vanhojen kausien jaksoja tulee erilaisina maratooneina kuten tuossa yllä @A-P kirjoittaa. Kovin tällä "jatkuvalla tallennuksella" on työllistävä vaikutus
https://www.google.com/search?q=tv+hunbi+ohjeet&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
https://www.dna.fi/tuki-tv-hubi3
Sitä en tietysti takaa paivittyykö nuo sivut s itä mukaan kun ominaisuudet ja viat muuttuvat
Ei todellakaan löyty yhtään mitään julkaisemallasi linkillä. Kannattaisi varmaan sinun opetella edelleenkin sitä Google:n käyttöä - oikein "supergooglettaja", saapiko oikein nauraa?? Mikä on se sinun "TV-hunbi"???
Kyllä ne päivitetyt ohjeet pitää seurata softaversiota ja mieluusti kulkea sen mukana laitteelle asti.
Jos kirjoitat googleen dna tv hubi käyttöohje aukeaa s ivu jossa on mionenlaista hubijuttua mm kuvan sisältö ja edellisen viestin linketäa aukeaa suoraan sivuja että kenelle tässä oikein pitää naureskella:)

https://www.google.com/search?client=firefox-b&ei=BSEMXN3IJsKjsgHmkqPIDw&q=dna+tv+hubi+k%C3%A4ytt%C3%B6ohje&oq=dna+tv+hubi&gs_l=psy-ab.1.1.0i71l8.0.0..12011...0.0..0.0.0.......0......gws-wiz.woHly0GWpv8
Ei toimi edelleenkään minkään sovelluksen (viaplay, cmore, ruutu) urheilulähetykset kuten kuuluisi, eli 50 hz virkistystaajuudella. Onko tätä edes huomattu dna:lla? Hauskinta, että en usko tähän ongelmaan tulevan ratkaisua ollenkaan. Tuskin kukaan tietää mistä tämä johtuu (jos on edes yritetty löytää syytä), niin ollaan vaan ihan hiljaa ja toivotaan, ettei suurin osa käyttäjistä huomaa mitään.
Tallenteen kun jättää kesken ja myöhemmin painaa "jatka katsomista", lähtee lähetys kuitenkin aina alusta. Onpahan kerrassaan v****mainen "ominaisuus". Tähänkään en usko tulevan korjausta ennen seuraavaa isoa päivitystä, eihän sitä selviä bugeja voi korjata yksittäin...
Kanavalistan tekeminen oli ihan järkyttävän kömpelöä. Ja sitten tietty se pitää ilmeisesti tehdä aina uusiksi päivityksen jälkeen...
Alkaa kääntyä vaaka koko laitoksen palauttamiselle. Harmi sinällään, koska hyvät tarjoukset sain kanavapaketeille. Nyt on vaan niin, että sovelluksilla ei urheilua voi katsoa, ja tallenteita ei voi keskeyttää ilman että kirjoittaa ylös kohdan mihin jäi.
Odotukset oli korkealla, toteutus jäänyt toistaiseksi kauas.
Ja sanotaan nyt vielä, jos tätä joku sattuisi dna:lta lukemaan, että chromecast 2 pyörittää televisossani urheilulähetykset ongelmitta. Langattomasti. Netti 200/20 valokuitu. Hubi kiinni nettipiuhassa, eli ei netistäkään voi johtua. Ihan vain näin selvennyksenä, ettei tarvitse itsestäänselvyyksiä taas kysellä minun laitteistosta.
Vikoja riittää. Itsellä ollut tv-hubi jo yli vuoden, ts. menossa nyt jo kolmas laite. Useita päivityksiä on sinä aikana ehtinyt laitteeseen tulla, eikä mitään merkittävää vikaa ole saatu korjattua, pikemminkin uusien päivitysten myötä saatu koko joukko uusia vikoja. "Uudet ominaisuudet" aina toteutettu puolittain ja aivan kuin puoliälyinen niitä olisi ollut suunnittelmassa, toteuttamassa ja testaamassa.
Vuosi pyydetty sarjatallennusta. Mitä saatiin uusimmassa päivityksessä? No saatiin "jatkuva tallennus", sarjatallennusta ei DNA osaa, saati pysty tekemään..
Kanavalista on vitsi. On jo yli vuosi pyydetty kunnollisia omia suosikkilistoja ja edes sitä että listan saisi rajattua omiin, sopimukseen kuuluviin kanaviin ja jos on kaapeliverkossa, pois kaikki IPTV-kanavat. Kovin paljon aikaa ei kannata kanavalistaan käyttää. Se on pilalla heti jos joudut tekemään kanavahaun uusiksi. Esim. tänään katosi Eurosport1 HD kanava kokonaan ja jouduin hakemaan kanavat uudelleen - sinne meni taas oma lista. Ja IPTV-kanavat ilmestyvät säännöllisen epäsäännöllisesti uudelleen sinne listaan.
Valitti minullakin tuota samaa "kaikki virittimet varattu" vaikka vain yksi tallennus. SEn taisin saada pois kun palautin tehdasasetukset. Samalla kyllä kävin hakemassa DNA-myymälästä uuden virtalähteen/virtakaapelin koskapa oli taas alkanut kuva ja ääni vilkkumaan. Jos kuva tekee samaa, suosittelen myös käymään hakemasa uusi virtakaapeli. Vanha pitää ottaa mukaan.
Jos olet yhtään lukenut kirjoittelua näissä TV-hubi ketjuissa, ymmärrät kuinka surkeasta kapineesta on kyse. DNA on ketku eikä se ole kiinnostunut tarjoamaan asiakkailleen toimivaa palvelua saati toimivia laitteita..
Oot sinä melkonen pelle, itseäsi toistat???
Mitään ohjeita TV-hubin käyttöön ei DNA:n sivuilta löydy. Ne ajantasaiset ohjeet pitää löytyä laitteesta kuten nykyään on tapana mm. kännyköissä.
On siinä ihme lukutaidotonta sakkia jos ei tuota sivulta mitään ohjetta löydä yläpalkista tai osaa kelata sivuja.
Aikasiemmin sanoinkin että ei varmaan ole päivitetty noita sen mukaan mitä joka päivitys muuttaaa mutta jotain on ettei tarvitse aina valittaa 😀
Ullan kuva sarjattallennuksesta
- Siis miksi ei jatkuvasta tallennuksesta voi etukäteen poistaa yksittäistä jaksoa?
- MIksi [Tallenna] on merkitty pinkillä värillä?
- Miksi [Tallenna], ei [Tallennetaan] (kuten verkkotallenteissa)?
- Miksi [Tallenna] ja [Peruuta jatkuva tallennus] toimivat samoin, molemmista loppuu jatkuva tallennus kokonaan?
Ylläoleva kuva on otettu TV-ruudusta reilu tunti sitten, siis 9.12.2018 klo 14:44..
Jouduin virtakaapelisulkeisia jälleen kerran harrastelemaan. Jouduin valokuitumodeemin resetoimaan ja eihän se hupalaatikko siitä tykkää eli siitäkin virrat kokonaan pois.
Eikä siinä sitten kun virrat päälle ja käynnistymisen jälkeen ei palautunutkaan Yle TV2HD ja miesten viesti.. Näitä "keskeytettäviä" tallennuksia riitti useita ruudullisia, oli vähintään kuusi tai seitsemän. @Ville Partanen, mitä nämä päiväkausia säilössä olevat ilmoitukset oikein ovat??? Yksi kerrallaan piti sitten "keskeyttää" useiden päivien takaisia tallennuksia.. Oli hidasta kun jatkusti lätki tuohon ruutuun vielä valituksen kovalevytilan loppumisesta vaatimuksen siivota lisää tilaa. Kesti pitkään että urakoinnin sai valmiiksi.
Ja mitäpä sitten. Pelkkä musta ruutu ja tietenkin - pakko vain hupalaatikosta uudelleen virrat pois ja viimein käynnistyminen onnistui. Tarkistin kovalevytilan. Vasemmassa reunassa kertoo että tilasta käytetty 98%, laitteen asetuksista selvisi että tilaa on 0.90Tt. Muuten aika outo tapa kertoa levytila, miksei ole megatavuja ja arvio ajasta hd-laatuista tallennusta).
Tarkistin myös noita "keskeytettyjä" talletuksia, osa oli vain muutaman minuutin mittaisia.
Kerrohan @Ville Partanen, kuinka uusia versioita ylipäänsä testataan? Onko asiakaslaitteita käytössä lainkaan? Kuinka kokeneita testaus/koodaus/suunnitteluväkesi on? Itse kun asiaa ajattelee, tulee mieleen ainoastaan "Ugala bugala keihäs"
Ei lisäänny luottamus TV-hubiin tällä menolla, päinvastoin joka päivä lähestyy se hetki kun hupalaatikko lentää läheisen järven jäälle!!!
Pystyitkö paikallistamaan tuliko ääni hubista, powerista vai telkkarista?
Saako sen vian toisinnettua samalla tavalla?
Tällaiset heikkolaatuiset hakkurivirtalähteet mitä näyttää hubissakin olevan vikaraportteja seuratessa voi nimittän tehdä sen että niiden hakkuritaajuus muuttuu korvin kuultavalle värähtelytaajuudelle kun laitetta vaihtelevasti kuormitetaan mutta ilmentää kyllä että laitteessa alkaa olla vika tai että se on alimitoistettu teholtaan.
Toisaalta voi se hubikin olla risa ja vie enemmän tehoa jossain hetkellisessä toiminnassa mitä on suunniteltu kun poweria on valittu.
Koitin kellottaa paljonko aikaa kuluu kanavanvaihtoon. 7.5- 8.5 sekuntia siihen hupenee. Tuo aika on niin pitkä että nykysessä rapakunnossakin ehdin juosta 60 metriä. Usain Bolt arviolta noin 90 metriä!!
Ja vielä kun ruutu on musta!
Olisiko aika alkaa laittaa hipilaatikko kuntoon?
- pitkän vkonlopun aikana olemme käyttäneet hubista kaapelikanavia, verkkotallenteita että sovelluksia (enimmäkseen C More ja Viaplay) aamupäivästä aamuyöhön ilman mitään ongelmia. 🙋🏼♀️
Tallennusten osalta noteerattiin sama virhe eli ”Jatka katsomista” ei toimi + kun menee tallenteeseen, oletusvalintana ei ole ”Katso” (aiemmin mielestäni oli).
On siis fakta, että on hubeja, jotka toimii aivan fine, vaikka tätä lukiessa luulisi, ettei mitkään niistä toimi. 🤷🏼♀️
Minusta alkaa tuntua siltä että sinulla on hyvä yksilö ja hyvin toimiva nopea kaapeli
Hubit ovat kyllä ilmeisesti aika kirjavaa laatutasoa ja toiseksi tulee mieleen että nuo ovat aika yliherkkiä pienemmillekin häiriöille ja nykimisille nettilinjan suhteen vaikka pienempikin nopeus periaatteessa riittääkin.
Toisaalta käyttäjiä ja kytkijöitä eri johtojuttuinen on monia ja kaikki ei näköään edes löydä ohjeita vaikka kuinka linkittäisi 😀
Joskus vain se kompakti yhden laitteen kokonaisuus olisi toisille paras ratkaisu.
Etkö oikeasti ymmärrä tilannetta? Oikeita kunnollisia ohjeita ei ole olemassakaan, eikä siellä missä ne kuuluisivat olla! Netissä on löydettävissä perusohjeet vasta-alkajalle. Ei sellaisia ohjeita jossa näkyisi myös versiopäivitysten muutokset toiminnoissa.
Ja oikea paikka ohjeille on TV-hubissa itsessään ja ne pitää päivittyä uusien versioiden myötä.
Luulisi myös porukan ymmärtävän ettei softa tai laitevikoja millään ohjeilla korjata kuten ei sitten sitäkään jos linja tökkii ja vika on siinä.
Siinäkin olen samaa mieltä että kunnon laitteissa on joko ohjeet tai edes linkki laitteen pikavalikossa.
Sitä vaan en ymmärrä että porukka hakkaa päätä seinään tämän toivottoman värkin kanssa kun ei se ole ainoa mitä on markkinoilla.
Kuten sanottu niin sitä saa mitä tilaa eikä aina kannata uskoa mainoksia tai lupauksia paremmasta tulevaisuudesta.
Ovat kuulemma höllentäneet jo vaatimuksiaan ja ottaavat palautuksia nyt helpommin kun taitaa totuus olla paljastunut että heidän ei kannata alkaa kuluttajaviranomaisten kanssa hubista vääntää kättä.
Hienosti kehittyy tämä Hubi, mutta väärään suuntaan.
Alkaa itseäkin kiinnostamaan tämän laatikon palauttaminen takaisin. Riittääkö kuluttajasuojalla uhkaaminen vai joko ne ottaa näitä mukisematta takaisin??
Tuolla oli aikoinaan keskustelua asiasta eikä tähän tarvitse edes kuluttajansuojaviranomiasta sotkea kun laissa on selvät krjaukset myyjän vastuusta
Liikkeiden junioreille on turha asiasta puhua vaan suoraa reklamoitia pääkalliopaikalle.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/hubin-palautekeskustelua/
Tavaran vika tai puute
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/
Tavarassa on virhe, jos sen laji, määrä, ominaisuudet tai pakkaus ei vastaa sovittua. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
Mikä tahansa vika tavarassa ei ole myyjän vastuulle kuuluva virhe. Jos muuta ei ole sovittu, tavarassa on virhe esimerkiksi silloin, kun
- tavara ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu.
- tavara ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu.
- tavara kestää lyhyemmän aikaa kuin perustellusti voi odottaa.
- tavara ei ole pakattu asianmukaisella tavalla sen säilyttämiseksi tai suojaamiseksi.
- tavaralle ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä.
- tavara ei täytä turvallisuusvaatimuksia.
Myyjän sopimusrikkomukset -Virheellinen tavara
http://virtual.vtt.fi/virtual/pkrh/riskilajit/sopimus-ja-vastuuriskit/sopimusrikkomukset/myyjan-sopimusrikkomukset.html
Mitä myyjän olisi pitänyt tietää tavarasta
Ainakin palstalla on heille asiasta kerrottu.
Jos virheen seuraamuksista ei ole sopimuksessa sovittu, ne määritellään kauppalain mukaan:
- Myyjä vastaa virheellisen tuotteen korjaamisesta tai toimittaa uuden tuotteen
virheellisen tilalle
- Ellei virheellistä tuotetta korjata tai korvata toisella, ostaja voi vaatia hinnanalennusta tai
alennuksen sijaan kaupan purkua, jos virhe on olennainen
- Muiden seuraamusten lisäksi ostaja voi vaatia vahingonkorvausta
- Ostaja voi myös pidättäytyä kauppahinnan maksamisesta ainakin siihen asti, kunnes myyjä on korvannut virheen
http://virtual.vtt.fi/virtual/pkrh/riskilajit/sopimus-ja-vastuuriskit/sopimusrikkomukset/myyjan-sopimusrikkomukset.html
Over&out.
@Erkka / @Rane – Olemme tekemässä Hubin käyttöliittymään linkkiä Youtubeen kanavalla jossa on Hubin käyttöönotto / käyttöopastusvideoita.
@Sarzu – Verkkotallenteissa tosiaan fokus ei ole nykyisessä DNA TV päivityksessä ”katso” tai ”jatka katselua” napin kohdalla. Korjataan tämä seuraavaan DNA TV päivitykseen
@kanavanvaihto kestää ikuisuuden – Tänään 11.12 tulee uusi päivitys Hubin Android käyttöjärjestelmään, kannattaa kokeilla jos tämä auttaisi asiaa.
@Matias Tiihonen – Ei pitäisi noin tehdä. Onko Hubin äänitulostulo HDMI asetuksista AUTO vai PCM?
@Ihmettä odoteltu jo vuosi / @Jansu /@K2C2 – Tänään 11.12 tulee uusi päivitys Hubin Android käyttöjärjestelmään, siinä on levyn toimintaa korjattu aika tavalla. Uskoisin että tulee toimimaan paremmin.
@Jansu – Edellinen DNA TV päivitys sisälsi ominaisuuden jossa suosikkikanavalista säilyy vaikka sovelluksen päivittää. Ei siis pitäisi enää tapahtua listan häviämistä. Kun sanoit että jatka katselua alkaa aina alusta, puhutko verkko- vai kovalevytallenteesta? Tuota 50/60 tilannetta selvitetään koko ajan ulkoisten sovellustoimittajien kesken. Todella monessa sovelluksessa kuva on aina sulavaa, mutta ei kaikissa. Nyt yritetään selvittää miksi osa sovelluksista tuottaa erilaista kuvaa kuin toiset.
@Ranen veli – Jatkuvassa tallennuksessa kovalevylle kannattaa käyttää toimintoa joka pitää automaattisesti vain 10 viimeisintä jaksoa. Verkkotallenteissa raja on 4000h eli aika tavalla mahtuu tavaraa. Jos raja joskus tulee täyteen niin poistaa kerralla vaikka kaikki vanhat poistamalla kansion.
@Ulla – Tallennussäännön pituutta voi muokata verkkotallenteissa. Jos haluat ulottaa koko nimeen niin voit vapaasti pidentää hakusanaa.
@Mosku – Kovalevytallenteet poistetaan painamalla pitkään ok nappia ja valitsemalla toista. Tieto tästä löytyy käyttöliittymästä tallennenäkymästä oikeasta alakulmasta. Voit poistaa myös pelkän säännön ja/tai koko kansion eli kaikki tallenteet.
@Mobiilisti – Tänään 11.12 tulee uusi päivitys Hubin Android käyttöjärjestelmään, parantaa luotettavuutta merkittävästi.
@JJJN – Mobiili Androidissa jatka katselua toimii kyllä pausella kaikilla laitteilla millä olemme tuota testanneet. Jos sinulla ei toimi niin mikä puhelin ja OS versio laitteessa on?
Koska tänään tulee uusi päivitys niin aloitan taas uuden ketjun. Pidän tätä ketjua auki jokusen päivän siltä varalta, että keskustelua halutaan jatkaa tässä ketjussa.
@JJJN – Mobiili Androidissa jatka katselua toimii kyllä pausella kaikilla laitteilla millä olemme tuota testanneet. Jos sinulla ei toimi niin mikä puhelin ja OS versio laitteessa on?
Niin ei toimi niikun millään testatulla Android laitteella (kun sovelluksen sulkee kokonaan) ja en jaksanut tarkemmin kirjoittaa ongelmasta, kun siihen on tehty ketju tännekin foorumille, mitä kuulemma seuraat?
Ja ongelma on teidän tiedossa, mutta ilmeisesti se on taas tiedossa vaan jollain yksittäisellä asiakaspalvelijalla, niinkuin tuntuu yleensä oleva. Toinen ei tiedä asiasta mitään ja toinen antaa eri neuvoja. Eikö teillä pitäisi olla joku yhteinen tietokanta asiakaspalvelijoilla, eikä mitään helkkarin pelleilyä joka-asiassa!
Tämäkään ei siis ole edes korjauksessa, kun siitä ei tiedetty ylemmällä tasolla?
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-tallennukset-j2ts/
Pieleen menneet tallenteet oli TV6-Kanavalla
La 8.12 klo.15.35
Ke 5.13 klo.11.25
Su 2.12 klo.14.40
Kaikista puuttui alusta useita minuutteja.