Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

DNA TV Hubi joulukuun 2018 päivitys: ominaisuudet ja kehitysideat

DNA / Ville Partanen avaa jokaisen DNA TV Hubi päivityksen yhteydessä oman keskustelun. Tämä keskustelu on avattu 3.12.2018.

Vanha päivityskeskustelut suljetaan siinä vaiheessa, kun uusi keskustelu avataan.

Tässä keskustelussa voi antaa kommentteja Hubin ominaisuuksista sekä laittaa DNA:lle ideoita mitä Hubiin pitäisi kehittää seuraavaksi.

Tulevien varmojen päivitystä lisäksi pyrimme kertomaan minkä asioiden kanssa parhaillaan työskentelemme eli mihin asioihin on tulossa parannuksia seuraavien kuukausien aikana.

Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.

DNA TV -hubin applikaatiopäivitys. Alla olevat tiedot päivitetty 3.12

Nyt käytössä oleva DNA TV versio: 1.0.29

Julkaisuajankohta: Jaossa alkaen 3.11

Uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset

Päivityksen sisältö:
  • Viaplay ohjelmakirjasto poistuu ja Viasat asiakkaat saavat käyttöönsä Viaplay sovelluksen. Viaplay sovelluksen voi ladata Hubille play sovelluskaupasta
  • Kovalevylle jatkuvat tallennukset (kanavakohtainen) sekä kovalevytallenteiden kansiointi
  • Kovalevy ja verkkolevyn jäljellä olevan tilan näyttäminen tallennelistauksessa
  • ”Tabloid-EPG” paranneltu (ok nappi ja alaspäin)
  • Vapaiden HD-kanavien verkkotallennus
  • Muiden kaapelioperaattoreiden ilmaiskanavien virittäminen
  • EPG päivityksiä parannettu
  • Kanavajärjestelyn bugeja poistettu ja toiminta ulotettu kaikille kanaville. Vielä tämän kerran päivitys unohtaa listauksen mutta jatkossa pitäisi muistaa
  • EPG tallenna nappien korjauksia
  • Kanavanauhan (ok-nappi) toimintaa parannettu
  • Virheviestien näkymistä (kovalevyä ei kytketty, ei antennisignaalia jne) parannettu
  • Hakua parannettu verkkotallenteissa
  • Ja näiden lisäksi kymmeniä pikkubugeja korjattu
Yllä olevien lisäksi siirryimme n. 2vko sitten verkkotallenteissa muutaman kanavan osalta HD laatuun (720p). Näillä kanavilla on myös nettinopeuden mukaan muuttuva kuvanlaatu: jos nettiyhteyden on hidas, kuvanlaatu putoaa.

DNA TV -hubin tulevat ominaisuudet. Alla olevat tiedot päivitetty 3.12

Alla olevien asioiden kanssa työskennellään aktiivisesti mutta asioiden julkaisuun voi mennä useita kuukausia siitä kun tieto lisätään keskustelupalstalle. DNA ei sitoudu julkaisuajankohtaan ennen kuin siitä on olemassa täysi varmuus. Kehityksen edetessä on mahdollista, että törmäämme teknisiin rajoitteisiin joiden takia kehitystyön prioriteetteja pitää muuttaa. Alla olevien asioiden lisäksi saatamme tehdä töitä sellaisten asioiden parissa, joita emme voi kommentoida täällä julkisesti. Tavoitteena on kuitenkin olla mahdollisimman avoin seuraavien kuukausien osalta.

Seuraavien asioiden parissa tehdään parhaillaan työtä:
  • Kovalevyn luotettavuuden parannus
  • Yleisesti Hubin luotettavuuden parannus
  • Monikanavaäänituki ohjelmakirjastoille ja videovuokraamolle

DNA TV -hubin firmware / Android-päivitykset. Alla olevat tiedot päivitetty 2.12

Nyt käytössä oleva versio: Android M, versio 6.0.1. Koontiversio MUE91.RC7.1.0.36

Päivitys sisälsi: Luotettavuutta parannettu, parantaa maksutelevisiokanavien toimivuutta

Uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset

DNA työskentelee parhaillaan Android päivityksen kanssa. Tavoitteena on tehdä vielä yksi Android M päivitys ennen joulua 2018. Päivityksen tavoitteena on parantaa merkittävästi Hubin luotettavuutta. Tämän Android M päivityksen jälkeen keskitymme päivittämään Androidia seuraavaan versionumeroon.

Monella asiakkaalla on edelleen käytössä alkuperäinen julkaisufirmware. DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa merkittävästi laitteen luotettavuutta.

Terveisin,

Ville Partanen
DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Selvitäpä perkele miten Viaplay aktivoidaan.
  • 23 minuutin puhelu aspaan ei auttanut mitään.
    Sama aikoja sitten tehty käyttäjätunnus Viaplaylle (kuin on DNA TVssä) aiheuttaa ristiriidan, ja loggautuu sisään maksamattomalle tilille. EI KÄYTTÖOIKEUKSIA.
    PERKELE.
  • Ja mitään salasanaa ei ole ikinä tullut, vaikka kirjautumis/aktivoimisvaiheessa niin sanottiin. Ainoa asia jonka sai selville puhelusta.
  • Tuon monikanavaäänen saaminen ohjelmakirjastoille seuraavaan päivitykseen olisi ison peukun arvoinen asia. Nostaa C-Moren katselukokemuksen aivan uuteen valoon.
  • @Pablo - Oletko seurannut aktiointiohjeita tarkasti tämän sivun mukaan:

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv#ohjelmakirjastot

    @monikanavaäänetön - DNA ei voi vaikuttaa Cmore sovelluksen monikanavaääneen. Tämän voi tehdä vain Cmore itse eli kannattaa valittaa tästä Cmorelle.
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • No voi hemmetti. Hetken olikin jo hyvä fiilis, mutta ei sit kuitenkaan 🙁
  • Jep. Asiakaspalvelu lähetti viestin, ettei aktivointia voi tehdä ennen sähköpostin saapumista. Eli milloin sähköpostiapulaisenne lähettää sen.
    Info etukäteen asiasta koodeineen olisi ollut vähin toimenpide.
  • Ottaisin tabloid-EPG:n käyttöön kaikkialle, huomattavasti toimivampi kuin se hermoja raastava viritelmä.

    Saan vieläkin jatkuvasti ilmoituksen ei antenniyhteyttä kanavanvaihdon yhteydessä, olen kaapelissa.

    Ihmettelen ettei omien kanavalistausten teko ole mainittuna tulevissa parannuksissa. Toinen mikä on tuskaista on löytää kanavat joihin katseluoikeus. Voisi ainakin olla pikavalinta, jolla piilottaa toimimattomat suoraan.
  • No nyt tuli sposti viaplayn uudistuksesta.
    Johan aiheutti ihan turhaan hampaiden kiristelyä informaatiopuutteen vuoksi.
    Päivityksen jälkeen IHAN kaikki kanavat valittuna ja järjestys sekaisin. Discoveryn kanavien nimiin selkeyttä kanavalistauksessa, kiitos. Ja palautukseen erikseen kaikkien ip-kanavien poisto kertaheitolla.
    Selkeyden vuoksi olisi ollut hyvä erityisesti alleviivata, että Viaplay vaatii oman tunnuksen teon tai vanhan käyttämisen. Logiikka - aiemmin implementoitu C More ei vaadi kumpaakaan. MOT.
  • Osaatko Ville kertoa, että mitkä kanavat tukevat 720p striimiä?
  • Vastaapa nyt Ville rehdisti käsi sydämellä miksi hubiin ei saada android 7 vaikka se muissa halpispurkeissakin on jo kohta vuoden ollut?
    Tosin niissä   on jo 8 ytimistä prosua ja muutakin eroa.

    Jos hubin rauta ei suostu toimimaan kunnolla seiskan kanssa niin ei liene sitten toivoa toimivuudesta uudemmissakaan päivityksissä tulevaisuudessa.
    Rautahan on kyllä hubissa jo vanhaa vuosikertaa ja aika selvää viitettä tehon tai softan puuteista antaa lukuisat valituksen nykimisistä  ja häntimisistä  ja  jos kuormaa lisätään apeilla.
  • Kehitysidea hubille. Kun samassa taloudessa on 2 hubia, niin olisi hyvä jos vuokratun elokuvan voisi katsoa, kummasta vaan hubista, nyt on vain toisessa katsottavissa, jossa vuokraus tehdään.
  • Vuokraleffojen ja maksukanavien jako taitaa kaatua johonkin tekijänoikeusjuttuun eikä tekniikkaan.
    Eikö Netfliksissä voi  imuroida ja katsoa myös ofline mutta en tiedä toimiiko eri laitteella vai ainoastaan sillä millä se on otettu ja toimiiko hubilla vai onko vaan joku tabletti ominaisuus.
    Tällä pääasiassa myydään niitä rinnakkaiskortteja jos on useampi kone ja jotkut käyttää niitä kortinjakajia jotka minusta ei ole kyllä oikein laillisia kamoja vaikka täälläkin niitä näkyy joku  käyttäneen kun tarkkaan tekstejä tutkii.
  • Ei pahaa sanottavaa tästä päivityksestä, päinvastoin. HD kanavilta verkkoon tallennus on hyvä. Saa siivottua noita SD kanavia pois käytöstä ja homma selkeytyy kummasti.

    Kehitysideana perinteisen EPG:n käytettävyys paranisi kyllä kummasti, jos esimerkiksi info-nappi veisi suoraan valitun ohjelman "ohjelmasivulle" ja kelausnapit veisi aina päivän taaksepäin/eteenpäin. Miksei jopa noi kelausnapit samoin myös tuossa tabloid-EPG:ssäkin.
  • Päivityksen myötä näyttäisi toimivan myös verkkotallennuksen katsomisen jatkaminen siitä mihin se ennen hubin sammuttamista jäi. Kiitos tästä!
  • @DNA Ville Partanen 
    Sait sitten päivityksellä ns. ajansiirron täysin sekaisin.
    Onhan tämä kiusallinen ollut aiemminkin mutta nyt taas ihan pilalla.
    Siis kun on se kovalevy, voi ohjelmaa kelata taaksepäin ja takaisin live-lähetykseen. Mutta kun sitten ei...

    Takaisin livekuvaan pääsy tarkoittaa että pitää vaihtaa johonkin toiseen kanavaan ja palata sieltä. Pelkällä kelauksella kun saa pätkivän kuvan ja pätkivän äänen.

    Ajansiirto ei siis toimi taaskaan.

  • @DNA Ville Partanen 
    Päivityksen tuomaa:
    "Kovalevylle jatkuvat tallennukset (kanavakohtainen) sekä kovalevytallenteiden kansiointi"

    Eivät kansioituneet ohjelmat.. Taitaa vasta onnistua kansiot kun on valittu "Jatkuva tallennus", niin ja vain ne tulevat ohjelmat.

    On aika hidas tämä asetus "Tallenna jatkuvasti". Ja kun on sen valinnan tehnyt ja odottaa että vaihtuisi teksti "TALLENNA JATKUVASTI" tekstiksi "TALLENNETAAN JATKUVASTI", sitähän ei koskaan tapahdu. Miksi ei tallennussääntöä voi heti muuttaa? Täytyy käydä kovalevytallennuksissa se tekemässä.

    Tämä ei oikeasti toimi ilman kausitietoa EPG:ssä. Eikä toimi ilman jonkin tason lähetysaikarajausta. Otan esimerkkinä MTV3:n "Salatut elämät", siinähän tulee uusi jakso jokainen arki-ilta klo 19:30. Viikon jaksot uusitaan viikonloppuna perätysten. Kukaan ei halua kaikkia jaksoja tuplana. Sama vaikkapa Yle1:llä "Puoli seitsemän". Ohjelman jaksot tulevat arki-iltaisin klo 18:30 ja uusinnat seuraavana arkiaamuna.. Maksullisilla kanavilla tulee samoista ohjelmasarjoista usean eri kauden jaksoja moneen kertaan pitkin päivää/vuorokautta. Uudet jakso tulevat tiettyinä iltoina samaan aikaan.

    Edelleenkin vaikutelma että porukka tässä tv-hupatusta kehittämässä ei ole koskaan nähnyt saati käyttänyt tallentavaa digiboxia..

    @DNA Ville Partanen, Kauas on pitkä matka. Puolitoista vuotta on matkaa taitettu ja tuntuu että ei vieläkään olla lähelläkään ensimmäisen kierroksen takasuoraa.
  • Miten toi "Vapaiden HD-kanavien verkkotallennus" tarkalleenottaen menee? Eli onko nyt aina esim YLE TV1 kanavan tallennukset HD laadulla? Jos siis esim Tabilla DNA TV appilla laitan YLE1 kanavalta (jossa ei siis ole erikseen YLE TV1 ja YLE TV1 HD) tallennuksen ja katselen sen hubilla niin tuleeko se HD laadulla? Ja vastaavasti, jos Hubilla laitan YLE TV1 HD kanavalta tallennuksen ja katselen sitä ei HD:hen kykenevältä tabiltani niin näen sen huonommalla laadulla?
  • Tein muutamia HD-kanavien verkkotallennuksia. Kaikki onnistui, mutta ei tuo tallenteen laatu ole HD:tä vielä nähnytkään. 480p on arvio silmällä katottuna, mutta kuitenki vähän parempi kuin SD-kanavan laatu. Oma nettiyhteyteni on 200mb valokuitu+, joten ei pitäisi olla siitä kiinni (Hubi verkkopiuhalla kiinni kytkimessä, joka piuhalla kiinni modeemissa).
  • @Ville

    Koskeeko tuo HD-laatuinen tallennus myös muitakautta (kun hubilla) katsottavia tallenteita? (Olettaisin ettei ole väliä millä laitteella tallennus on tehty tai millä katsoo, kun samassa paikassa sijaitsevat?)

    Testasin ainakin mobiili Android sovelluksella + Chromecastilla eilisiä tallenteita ja ainakin MTV3 Ja Nelonen, niin tekstistä huomaa heti verrattuna suoraan antennikanavaan, että pakattu on reilusti, ei ole yhtään niin terävää. Kuvanlaatu ei myöskään muuttunut mihinkään odotellessa, joten mitään netflixin tai viaplayn tapaista "muuttuvaa" kuvaa en huomannut. Riippuu miten tuo on tehty, mutta tuollainen noiden mainitsemieni palvelujen tyypillinen > alkaa huonolla laadulla ja paranee huomattavasti pykälittäin, niin sellaista en havainnut ollenkaan. Joku lauantainen Sub elokuva tallenne löytyi kanssa, mutta siitä en osaa sanoa onko edes tuo kanava HD tasoa?

    Eli mitkä kanavat on tallenteina HD:na pilvessä? Ja mikä on paraslaatu (onko se edelleen joku hubin IPTV HD kanaville ilmoitettu 2- 3Mbps?)
  • @Ville Partanen, 

    Kerrohan miten sarjatallennus toimii kun EPG tarjoaa TV-hubussa seuraavaa:


    Puuttuu ne ohjelmasarjan tiedot tyyten..

    Samaan aikaan DNA:n kaapeli-TV:ssä vastaavan ohjelman/sarjan/jakson tiedot:


    Kannattaisi varmaan sen DNA-tv:n EPG-datan toimittajan kanssa keskustella vakavasti.. Miksi ylipäänsä DNA-tv:n EPG tulee joltain toimijalta joka ei osaa asiaansa. Maksaako idiootti-DNA kahdelle toimijalle EPG-datasta? Toinen toimittaa kaapeli-TV:n puolelle ja toinen DNA-tv puolelle...


  • Joooo. Ekalla testillä ajansiirrosta liveen puuttui ääni koko ajan. Seuraavalla testillä alkoi aiemmin mainittu kuvan pätkiminen.
  • Ville pyysi niitä EPG ongelmia, niin lähes kaikki on pielessä mobiilisovelluksessa ja hubissa ilmeisesti samat tiedot, lähinnä vitsi, kun sovellus tallentaa vieläpä kaikiltakanavilta asetetun sarjan (ylläolevaan sarjaan lisäksi):


    Wboxissa jotain järkeä kuitenkin:

  • Kirjotan tähän samaan, kun joku DNA:lta lukee tätä ketjua, muut valitukset ei ole johtanut mihinkään..

    Tässä toinen esimerkki, mistä lie hakee sovellus EPG-tiedot , mutta sitä toimittajaa voisi vaihtaa ihan tosissaan. Ei edes jakson nimeä, vaikka tekstiä on kuvauksesta:


    Wboxin SD-kanavalla ihan järkevät:


    Mutta ihan kauheaa kuraa tuo Wboxin MTV3 HD tiedot, ne on lähes poikkeuksetta yhden rivin mittaiset joka ohjelmassa (KORJATKAA):

  • Jotain outoa tapahtui kun kokeilin katsoa HD-kanavan verkkotallennusta TV-hubilla. Ensin näytti ihan OK:lta. Sitten aivan ykskaks alkoi kuva tökkimään. Lopetin tallenteen katsomisen mutta ei siten sen jälkeen voinut edes jatkaa tallenteen katsomista. Virtakaapelin irroitin, mutta eipä se sen kummemmin muistanut kohtaa mihin jäin..

    Todella epäluotettava yhä edelleen, eikä verkkotallenteiden kuvanlaatu mikään häävi ole. Kysykääpä Elisalta kuinka ovat verkkotallenteisiinsa rakentaneet 1080i-tasoisen kuvan ja Dolbyäänetkin.


  • Jännityksellä odotan joulukuun toista päivitystä, että mitäköhän kivaa me maksavat asiakkaat siinä saadaan? Luultavasti valikkojen ulkoasua on paranneltu ja jokin nappi toimii toisella tavalla, jos toimii.
    Voiko tuollaisen boxin toimivaksi saattaminen olla tosiaan noin vaikeaa? Onhan muutkin operaattorit saanut asiat toimimaan, miksi DNA ei?
    15.3.2020 minulle tulee se parempi päivitys ja se sisältää paluun mm. Elisa Viihteen asiakkaaksi, sen myötä tietenkin siirtyy kanavapaketit, netti- sekä puhelinliittymät mukana . Onpahan viimeistään silloin jotain toimivaa tulossa. Onhan tämä toisaalta mielenkiintoista seurata mihin tämän boxin tarina johtaa, mutta jotenkin hullulta tuntuu tätä räpellystä rahoittaa.
  • verkkotallenteita ei voi katsoa??  missähän vika?

  • Siellä on joku yleinenvika. Tossa ketjussa tullut yönaikana asiasta muutama valitus:
    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-ei-toimi-5cb2/
  • @JJN – Jatkuva tallennus perustuu ohjelman nimeen.

    Tällä hetkellä HD laadulla on seuraavat verkkotallenteet: Yle 1, Yle 2, MTV ja Sub. Näiden laatu noin 3bit/s (720). Jos netti hidastuu niin sitten profiili 2.5Mbit/s (576) ja viimeinen taisi olla 1.25Mbit/s (resoa en muista). Loput kanavat ovat tuota keskimmäistä profiilia eli 2.5Mbit/s (576).

    Tallennelaatu on aina sama riippumatta siitä mitä kanavaa tallentaa. Tallennelaatu on myös sama sekä mobiilissa että Hubissa. Jos siis tallentaa Hubilla Yle 1 kanavalta ohjelman niin kanava tulee HD tallenteena.

    @Ihmettä odoteltu jo vuosi - Siinä vaiheessa kun valitsee kovalevylle jatkuvan tallenteen niin kovalevy alkaa käydä EPG:ä läpi. Ohjelma kerrallaan tallenteet merkitään levylle. Tämä kestää aikaa, kanavasta riippuen jopa todella monta sekuntia eli merkitsemisen jälkeen kannattaa odottaa rauhassa. 

    @Monikanavaäänetön – Jos kaikki menee kuten ajateltu niin seuraava päivitys on Androidiin ja vasta tämän jälkeen DNA TV:n. DNA TV päivitys on selkeästi pienempi kuin tämä joka nyt tehtiin
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Koskakohan se Android N olisi tulossa?
  • Ville, mulla tuli eilen silmällä katsottuna kaikki tallenteet 576p laadulla, myös kanavilta, joilta ois pitänyt tulla 720p. Netti on kyllä riittävä, mutta kokeilen illalla uudestaan. 576p on kyllä ihan ok jo, 720p olisi täysin riittävä (silmä ei erota kyllä 720p ja 1080i eroa).
  • Miksi ihmeessä ei normaalissa EPG:ssä näy sen hetkistä kellonaikaa missään? Ja milloin tulee mahdollisuus lisätä tallennuksen lisäajat erikseen alkuun ja loppuun?
  • Ja tallennuksista vielä sen verran, että voisiko kahden virittimen virhetekstin saada näkyviin siinä vaiheessa näkyviin, kun tallennuksia ajastaa? Ettei ala se käsittämätön sekoilu siinä vaiheessa vasta, kun tallennus yrittää alkaa, mutta ei ala, kun kaikki virittimet käytössä. Sitten tulee yksi tai kaksi kappaletta niitä virheilmoituksia, eikä niistä tiedä mikä pitää poistaa ja eihän ne oikein meinaa reagoidakaan mihinkään, kun niitä yrittää kuittailla.
  • @DNA Ville Partanen 

    Miten sulla pokka pitää kun ihan vitsillä kai näitä omiasi kirjoittelet? Oikeinko "kovalevy alkaa käydä EPG:ä läpi"??? ja "ohjelma kerrallaan tallenteet merkitään levylle"????

    Eiköhän ne tulevat tallennukset ja EPG ole ihan jossakin muualla kuin kovalevyllä. Jos oikeasti jokin kestää euampia sekunteja, siitä tuli olla ilmoitus, vaikkapa "Odota hetki.." - Nyt ei ole mitään ilmoitusta asiasta jo näyttää että laite menee jumiin. Tai voisihan se joku taustaprosessi käydä EPG:ä läpi ja jättää käyttöliittymän vapaaksi.

    On jotenkin vain järjetöntä taas saada täysin keskentekoista, todellakin jo yli vuosi ihmettä eli kovalevyn sarjatallennusta odoteltu. Jos noiden kuvien takia on otettu joku ulkpuolinen pilaamaan koko EPG niin aivan sama, mieluummin ilman kuvia koko EPG ja oikea Kaapeli-TV:n EPG myös DNA-Tv:een ja hupalaatikkoon VÄLITTÖMÄSTI. Kausi/jaksotietojen lisäksi puuttuvat elokuvista valmistusvuosi, valmistumaa, ohjaaja ja pääosan esittäjät. Kaikki tärkeitä tietoja jokaiselle elokuvan katsojalle ei pelkästään elokuvaharrastajille!!!

  • Ajansiirto tökkii. Alkaa ihan ok, mutta kun pysäytät sen, ja taas käynnistät niin alkaa nykiminen ja pysähtyy, kunnes kelaa eteenpäin, jolloin lähtee rullaamaan. Fix it!
  • Telkkarissa tuli juuri hubin mainos. Jotain siinä puhuttiin joulutarjouksesta, hubista ja viasatista. Mutta ei tietenkään koske vanhoja asiakkaita.
  • Osta nyt DNA Netti + TV Hubi. Saat kaupan päälle Viasat Kulta -kanavapaketin 2 kuukaudeksi veloituksetta (arvo 79 €).

  • Milloin se aktivointikoodi lähetetään, odottavan aika on pitkä
  • Uuden version jälkeen kovo "unohtaa" viimeksi katsotun kohdan. Aloittaa aina alusta vaikka valikko näyttää että "jatka katsomista".

    Aiemmin kovon puolella tämä toimi ja pilvipalvelussa vaihtelevasti. nyt tilanne muuttunut päinvastaiseksi.

    Saisiko korjauksen tähän..?
  • Mobiili DNA TV-sovelluksessa (Ainakin Android-versio) tuo tallenteiden pause kohdan muistamisongelma on ollut jo 1,5 kk. Miten nämä korjausaikataulut voi olla näin loputtoman pitkiä? Suoranaista vittuilua asiakkaille ettei mitään voida koskaan korjata järkevässä ajassa...
  • @JJJN, tuntuu että DNA:n softatiimi on työtavoiltaan vielä mainframe kehityksen aikakaudella :). Siloinkin kaikki kehitys kesti, mutta toisaalta julkaistu koodi yleensä kyllä toimi. Toisin kuin tässä tapauksessa.
    Nykyään ei yksitäisen vian tai puutteen korjaaminen saisi millään kestää viikkoa kauempaa. Kehitys-sprintit pitää olla nopeita ja täsmäiskuja todettuun ongelmaan tai puutteeseen ja tulos saman tien jakeluun. Ei niin että "vaan parannetaan" jotakin epämääräistä ja kukaan ei tiedä mitä ja kaikki kestää aina kuukausia.
    Pikku virheetkin kestää, jos tietää että korjaus todettuun vikaan tulisi viimeistään viikossa. Tämä nykymalli on valitettavasti kyllä todellinen katastrofi.
  • Olen usein miettinyt että olisi mielenkiintoista saada tämä "tunisian ihme"  hubi omalla softalla testiin.
    Vaikka ostais ihan muutaman kympin kiinan pelinkin niin aina niissä yleensä softatkin topimivat
    Laite  kun vaan on sellainen ettei tuota yleisisti ole näkynyt myynnissä omalla softalla joten lieneekö siis ns. "bulkki-purkki"  johon jokainen operaattori koettaa sorvailla sitten omiaan?
  • @Sami , Tosta Viasatista saa tosin normaalistikin 1 kk 0 € / 6kk tilauksen , tiedä sitten saako vanhat Viasat tilaajat  Hubi + Netti tilauksen ohessa tarjouksen...


  • @DNA Ville Partanen,

    Sarjatallennukset kovalevylle. Huomiota asiasta
    - Sarjatallennuksen voi tehdä kanavalle joka ei kuulu sopimukseen - aika järjetöntä, sellainen onnistuu. Toki tallennetut jaksot ovat 0s. pitkiä - antaa vain kuvan tästä palvelusekoilusta ala DNA TV-hubi..

  • Päivityksen jälkeen:
    - Ip-kanavavaihdot vielä entistäkin hitaampia; välillä ei vaihdu ollenkaan eli aikaisemmin katseltu kanava jää näkymään, vaikka kanavanauha näyttää valitun kanavan
    - JOS kanava sattuu vaihtumaan, niin näyttää mustaa ruutua ja alhaalla punainen lukko tai "Ei katseluoikeutta" teksti; ja tämä riippumatta kanavasta (viasat, cmore)
    - käynnistys valmiustilasta onnistunut noin kerran kymmenestä eli vähintään joka aamu boksi käyntiin virtaresetillä ja se käynnistyminen kestää ja kestää.

    Ilmeisesti päivityksissä keskitytään vain ja ainoastaan tallenteiden ym. toimintaan ja ns. normaali toiminta televisio-boksina jää huomiotta. Alkukesän jälkeen toiminta on koko ajan vain huonontunut perustoimintojen (kanavavaihdot /-selailu, käynnistyminen, vakaus) osalta.

    On tässä surkeudessa se hyvä puoli, että nämä voi jo ottaa huumorilla, ja varsinkin hubin mainosmaininnat aiheuttavatkin "pätkimätöntä" riemua.

    Mielenkiinnolla täytyy vain odotella, millaista kuraa seuraava "päivitys" tuo muassaan...
  • Tallensin kovalevylle nyt illalla ohjelmaa Nelonen HD:ltä.
    Yritin kovalevytallenteen katsoa heti ohjelman päättymisen jälkeen. Missä on se [Katso]??? Ei siis voi katsoa tallennetta lainkaan.


    Ajattelin että josko hieman vielä vaiheessa kun ei ollut montaakaan minuuttia ohjelman päättymisestä. Palasin takaisin kovalevytallenteisiin, mutta ohjelmaa ei enää ollut lainkaan???

    Mitä tällaisella laitteella tekee joka itse tekee päätöksiä mitä saan katsoa ja tallentaa??

  • Joopa,vähän aikaa näytti hyvältä päivitys,mutta keskiviikon jälkeen tehtyjä jatkuvia tallenteita kovalevyllä ei voi katsoa.Puuttuu koko Katso -vaihtoehto kansiosta.Eikä ajansiirto toimi lainkaan.
  • Eikä kovalevytallenteita voi poistaa.
  • Tässä edullinen ja  oiva peli hubin omistajille niin e i tarvitse nousta niitä johtoja nykimään irti ja voi toimia taas vaikka jonkinlaisena häiriönpoistajanakin 😀
    https://www.clasohlson.com/fi/WiFi-Smart-Plug-Clas-Ohlson-Home/38-8192?utm_medium=email&SiteView=B2C&utm_source=CCnewsletter&utm_campaign=2018christmas&utm_content=fi_cc_25p_181207&utm_term=38-8192

  • Selittäkää nyt kun en vaan osaa.. 🙁

    Hubin uusin päivitys sotki oman kanavalistan eli miten saan muokattua kanavalistan haluamaani järjestykseen ? Ei ole tarvetta usealle kanavalistalle, kunhan saisi tehtyä yhden hyvän. Mutta miten ?
  • @Pete
    OK:lla kanavalista auki, siitä alusta muokkaa kanavia.
    Menet kanavan päälle, jonka haluat siirtää toiseen paikkaan ja painat OK, sen jälkeen saat sen siirrettyä haluamaasi paikkaan.
    Jos painat OK pitkään, kanava poistuu kanavalistalta.
  • Juup, löysinkin asian kun tarpeeksi selasin viestejä.. 😀

    en käytä käytännössä koskaan tuota kanavanauhaa joten en muistanut että se kanavien järjestely hoituu sieltä. Kun hubi otettiin käyttön järjestin kanavat kerran ja vasta nyt uudella päivityksellä tuli tarvetta järjestelyyn. Tota järjestelyä muuten ei löytynyt mistään dnan ohjeista, tai ei ainakaan silmiin osunut.
  • Huomasin saman, ettei löydy ohjetta - olisin muutoin linkannut tähän. 👌🏻
  • Ei ymmärrä miksi palvelujen käyttäjää ei mitenkään pyritä auttamaan. TV-hubi on netissä kiinni ja vaatii tilin jotta voi laitetta ja palveluja käyttää. Ei kuitenkaan ole tallessa edes sitä omaa kanavalistaa. Saati etä olis edes tarjolla vain ne kanavat jotka omaan sopimukseen kuuluvat..

    Tämähän sitä puolivillaista DNA-"palvelua"
  • Selailin ohjelmatietoja. Huomasin että jo varmaan kuudennen kerran tulossa jatkuvana tallennuksena sama jakso seuraamastani sarjasta  HistoryHD-kanavalla. Eipään psty etukäteen tallennusta poistamaan. MIKSI?


    Uusi jakso tulee aina samaan aikaan kerran viikossa. Miksi minun pitää saada tallennetuksi sama jakso uudelleen ja uudellen ja samoin muiden kausien kaikki jaksot uusibntoineen.

    Laitoin pari päivää sitten samalta HistoryHD-kanavalta toisen sarjan tallennukseen. Menee hermot - kansiossa on juuri nyt jo 27 jaksoa. Eikä pelkästään haluamani sarjan jaksoa vaan kaikkea mahdollista josta löytyy sana "life" - Sarja kun on nimeltään "Life below zero" - miksei tallennusta tehdessä voisi jo edes tuon sarjan nimen itse määrätä ettei aina ole vain se ensimmäinen sana???

    MIksi tallennus on vain jatkuva tallennus? Haluan tallentaa sarjan, ohjelmasarjan. Siis yhden kauden kaikki jaksot vain kertaalleen, ilman uusintoja ja vanhojen kausien jatkuvasti pyöriviä uusintoja!!! EI TÄMÄ TOIMI!!!

    Edellisen operaattorin, CanalDigital sarjatallennus toimi, sanotaanko melko täydellisesti. Valitettavasti muuton jälkeen loppui yhteistyö CanalDigitalin kanssa kun satelliittilautasta ei voi tässä asunnossa sijoittaa niin että se kelpaisi taloyhtiölle. Ehkä tässä piankin muutto taas edessä jotta pystyy käyttämään laatukkaita palveluita eikä mitään DNA-tuhnua.

  • @Ulla,
    Taisit tarkoitta BBC earth kanavaa?

    Laskin juuri että nyt, viikonloppuna (lauantai & sunnuntai) tulee yli 20 jaksoa mainitsemastasi sarjasta. Aikamoinen riesa. Siis riesa kehnosta toteutuksesta  

  • @Ulla,

    Olen kanssasi samaa mieltä. Ei mitään järkeä!!!!
    Itseasiassa kuvasssasi on kaksi nappulaa joilla voi jatkuvan tallennuksen lopettaa, mutta ei siis yksittäisen jakson poistaminen onnistu.

    DNA-pinkit [TALLENNA] ja [POISTA JATKUVA TALLENNUS] poistavat molemmat jatkuvan tallennuksen!!! Sallikaa mun nauraa!!

    Etenkin monilla maksukanavilla ohjelmia uusitaa, eikä pelkästään uusimman kauden mutta myös monien vanhojen kausien jaksoja tulee erilaisina maratooneina kuten tuossa yllä @A-P kirjoittaa. Kovin tällä "jatkuvalla tallennuksella" on työllistävä vaikutus
  • Miksi tv-hupatukseen ei ole minkäänlaisia ohjeita? Vois aina uuden version myötä tulla mukana uusi sähköinen opas jonka vois käynnistää vaikka vihreällä nappulalla kaukosta, OLetuksena toisi aina siihen asiaan ohjeet mitä tekemässä, siis jos on EPG auki, toisi EPG:n käyttöön ohjeet. Lisäksi ihan normi sanahaku jolla saisi apua.
  • Tuo googlettaminen ei taida kaikille tulla mieleen 😀

    https://www.google.com/search?q=tv+hunbi+ohjeet&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
    https://www.dna.fi/tuki-tv-hubi3

     Sitä en tietysti takaa paivittyykö nuo sivut s itä mukaan kun ominaisuudet  ja viat muuttuvat

  • @Sitä saa mitä tilaa 

    Ei todellakaan löyty yhtään mitään julkaisemallasi linkillä. Kannattaisi varmaan sinun opetella edelleenkin sitä Google:n käyttöä - oikein "supergooglettaja", saapiko oikein nauraa?? Mikä on se sinun "TV-hunbi"???

    Kyllä ne päivitetyt ohjeet pitää seurata softaversiota ja mieluusti kulkea sen mukana laitteelle asti.
  • Jos kirjoitat googleen dna tv hubi käyttöohje aukeaa s ivu jossa on mionenlaista hubijuttua mm kuvan sisältö ja edellisen viestin linketäa aukeaa suoraan sivuja että kenelle tässä oikein pitää naureskella:)
    https://www.google.com/search?client=firefox-b&ei=BSEMXN3IJsKjsgHmkqPIDw&q=dna+tv+hubi+k%C3%A4ytt%C3%B6ohje&oq=dna+tv+hubi&gs_l=psy-ab.1.1.0i71l8.0.0..12011...0.0..0.0.0.......0......gws-wiz.woHly0GWpv8




  • Hienoa että tulee päivityksiä, mutta vielä kun niissä korjattaisiin selkeitä vikoja!

    Ei toimi edelleenkään minkään sovelluksen (viaplay, cmore, ruutu) urheilulähetykset kuten kuuluisi, eli 50 hz virkistystaajuudella. Onko tätä edes huomattu dna:lla? Hauskinta, että en usko tähän ongelmaan tulevan ratkaisua ollenkaan. Tuskin kukaan tietää mistä tämä johtuu (jos on edes yritetty löytää syytä), niin ollaan vaan ihan hiljaa ja toivotaan, ettei suurin osa käyttäjistä huomaa mitään.

    Tallenteen kun jättää kesken ja myöhemmin painaa "jatka katsomista", lähtee lähetys kuitenkin aina alusta. Onpahan kerrassaan v****mainen "ominaisuus". Tähänkään en usko tulevan korjausta ennen seuraavaa isoa päivitystä, eihän sitä selviä bugeja voi korjata yksittäin...

    Kanavalistan tekeminen oli ihan järkyttävän kömpelöä. Ja sitten tietty se pitää ilmeisesti tehdä aina uusiksi päivityksen jälkeen...

    Alkaa kääntyä vaaka koko laitoksen palauttamiselle. Harmi sinällään, koska hyvät tarjoukset sain kanavapaketeille. Nyt on vaan niin, että sovelluksilla ei urheilua voi katsoa, ja tallenteita ei voi keskeyttää ilman että kirjoittaa ylös kohdan mihin jäi.

    Odotukset oli korkealla, toteutus jäänyt toistaiseksi kauas.

    Ja sanotaan nyt vielä, jos tätä joku sattuisi dna:lta lukemaan, että chromecast 2 pyörittää televisossani urheilulähetykset ongelmitta. Langattomasti. Netti 200/20 valokuitu. Hubi kiinni nettipiuhassa, eli ei netistäkään voi johtua. Ihan vain näin selvennyksenä, ettei tarvitse itsestäänselvyyksiä taas kysellä minun laitteistosta.

  • Ja mikä juttu tämä on, tallennan yhtä kanavaa, niin mitään muuta ei voi katsoa samalla. Ilmoitus sanoo, että kaikki virittimet käytössä. Yhdellä virittimelläkö tässä purkissa mennään??
  • @Jansu,

    Vikoja riittää. Itsellä ollut tv-hubi jo yli vuoden, ts. menossa nyt jo kolmas laite. Useita päivityksiä on sinä aikana ehtinyt laitteeseen tulla, eikä mitään merkittävää vikaa ole saatu korjattua, pikemminkin uusien päivitysten myötä saatu koko joukko uusia vikoja. "Uudet ominaisuudet" aina toteutettu puolittain ja aivan kuin puoliälyinen niitä olisi ollut suunnittelmassa, toteuttamassa ja testaamassa.  

    Vuosi pyydetty sarjatallennusta. Mitä saatiin uusimmassa päivityksessä? No saatiin "jatkuva tallennus", sarjatallennusta ei DNA osaa, saati pysty tekemään..

    Kanavalista on vitsi. On jo yli vuosi pyydetty kunnollisia omia suosikkilistoja ja edes sitä että listan saisi rajattua omiin, sopimukseen kuuluviin kanaviin ja jos on kaapeliverkossa, pois kaikki IPTV-kanavat. Kovin paljon aikaa ei kannata kanavalistaan käyttää. Se on pilalla heti jos joudut tekemään kanavahaun uusiksi. Esim. tänään katosi Eurosport1 HD kanava kokonaan ja jouduin hakemaan kanavat uudelleen  - sinne meni taas oma lista. Ja IPTV-kanavat ilmestyvät säännöllisen epäsäännöllisesti uudelleen sinne listaan.

    Valitti minullakin tuota samaa "kaikki virittimet varattu" vaikka vain yksi tallennus. SEn taisin saada pois kun palautin tehdasasetukset. Samalla kyllä kävin hakemassa DNA-myymälästä uuden virtalähteen/virtakaapelin koskapa oli taas alkanut kuva ja ääni vilkkumaan. Jos kuva tekee samaa, suosittelen myös käymään hakemasa uusi virtakaapeli. Vanha pitää ottaa mukaan.

    Jos olet yhtään lukenut kirjoittelua näissä TV-hubi ketjuissa, ymmärrät kuinka surkeasta kapineesta on kyse. DNA on ketku eikä se ole kiinnostunut tarjoamaan asiakkailleen toimivaa palvelua saati toimivia laitteita..
  • @Sitä saa mitä tilaa 

    Oot sinä melkonen pelle, itseäsi toistat???
    Mitään ohjeita TV-hubin käyttöön ei DNA:n sivuilta löydy. Ne ajantasaiset ohjeet pitää löytyä laitteesta kuten nykyään on tapana mm. kännyköissä.
  • Rane 
    On siinä ihme lukutaidotonta sakkia jos ei tuota sivulta mitään ohjetta löydä yläpalkista tai osaa kelata sivuja.https://www.dna.fi/tuki-tv-hubi

    Aikasiemmin sanoinkin että ei varmaan ole päivitetty noita sen mukaan mitä joka päivitys muuttaaa mutta jotain on ettei tarvitse aina valittaa 😀

  • se vihreä pop up ikkuna jos tulee niin oikeesta yläkulmastavaan sulkee niin näkee enemmäm 😀
  • Kerrohan neropatti, @Sitä saa mitä tilaa, tuolla ylempänä olleesta kuvasta, kun osaat paremmin noita TV-hubi -oppaita lukea: 
    Ullan kuva sarjattallennuksesta

    - Siis miksi ei jatkuvasta tallennuksesta voi etukäteen poistaa yksittäistä jaksoa?
    - MIksi [Tallenna] on merkitty pinkillä värillä?
    - Miksi [Tallenna], ei [Tallennetaan] (kuten verkkotallenteissa)?
    - Miksi [Tallenna] ja [Peruuta jatkuva tallennus] toimivat samoin, molemmista loppuu jatkuva tallennus kokonaan?


  • Ylläoleva kuva on otettu TV-ruudusta reilu tunti sitten, siis 9.12.2018 klo 14:44..

    Jouduin virtakaapelisulkeisia jälleen kerran harrastelemaan.  Jouduin valokuitumodeemin resetoimaan ja eihän se hupalaatikko siitä tykkää eli siitäkin virrat kokonaan pois.

    Eikä siinä sitten kun virrat päälle ja käynnistymisen jälkeen ei palautunutkaan Yle TV2HD ja miesten viesti.. Näitä "keskeytettäviä" tallennuksia riitti useita ruudullisia, oli vähintään kuusi tai seitsemän. @Ville Partanen, mitä nämä päiväkausia säilössä olevat ilmoitukset oikein ovat??? Yksi kerrallaan piti sitten "keskeyttää" useiden päivien takaisia tallennuksia.. Oli hidasta kun jatkusti lätki tuohon ruutuun vielä valituksen kovalevytilan loppumisesta vaatimuksen siivota lisää tilaa. Kesti pitkään että urakoinnin sai valmiiksi.

    Ja mitäpä sitten. Pelkkä musta ruutu ja tietenkin  - pakko vain hupalaatikosta uudelleen virrat pois ja viimein käynnistyminen onnistui. Tarkistin kovalevytilan. Vasemmassa reunassa kertoo että tilasta käytetty 98%, laitteen asetuksista selvisi että tilaa on 0.90Tt. Muuten aika outo tapa kertoa levytila, miksei ole megatavuja ja arvio ajasta hd-laatuista tallennusta).

    Tarkistin myös noita "keskeytettyjä" talletuksia, osa oli vain muutaman minuutin mittaisia.

    Kerrohan @Ville Partanen, kuinka uusia versioita ylipäänsä testataan? Onko asiakaslaitteita käytössä lainkaan? Kuinka kokeneita testaus/koodaus/suunnitteluväkesi on? Itse kun asiaa ajattelee, tulee mieleen ainoastaan "Ugala bugala keihäs"
     
    Ei lisäänny luottamus TV-hubiin tällä menolla, päinvastoin joka päivä lähestyy se hetki kun hupalaatikko lentää läheisen järven jäälle!!!
  • YLE 1 HD ja YLE 2 HD pitävät muutaman sekunnin ajan korkeatasoista vinkunaa kanavalle vaihdettaessa.
  • Taajuuksista piti sanomani.
  • Matias Tiihonen 
    Pystyitkö paikallistamaan tuliko ääni  hubista, powerista vai telkkarista?
    Saako sen vian toisinnettua samalla tavalla?

    Tällaiset heikkolaatuiset hakkurivirtalähteet mitä näyttää hubissakin olevan vikaraportteja seuratessa voi nimittän tehdä sen että niiden hakkuritaajuus muuttuu korvin kuultavalle värähtelytaajuudelle kun laitetta vaihtelevasti kuormitetaan mutta ilmentää kyllä että laitteessa alkaa olla vika tai että se on alimitoistettu teholtaan.

    Toisaalta voi se hubikin olla risa ja vie enemmän tehoa jossain hetkellisessä toiminnassa mitä on suunniteltu kun poweria on valittu.
  • Millaista korkeataajuuksista vinkunaa ja mistä? Mikäli tulee kaiuttimista eli kanavan äänenä niin syynä voi olla se, että kyseiset kanavat lähettävät äänensä Dolby digitalina ja ääni voi olla bittimössöä, joka tulee ulos kaiuttimista ennenkuin vastaanotin tajuaa alkaa sitä oikein DD:ksi tulkkaamaan. Jos esim siirtymisessä MTV 3 -> Yle 1 HD se tulee mutta ei Yle HD1 -> Yle 2 HD siirtymisessä se voi johtua juuri tuosta. Tapauksessa 1 ääni vaihtuu DD:ksi kun tapauksessa 2 se pysyy kokoajan samana DD:nä.

  • Smau: tuohan se varmasti on. Onneksi ei tarvitse kauaa kikkailla. Korvaava tuote ostettu.
  • Koko sen ajan mitä TV-hubi ollu tässä taloudessa, oon ihmetellyt kuinka hitaasti kanava vaihtuu. Kuvitellut että ei voi enää olla hitaampaa digiboxia kanavanvaihtoasiassa. Valitettavaasti olin väärässä - viimisin päivitys hidasti entisestään kanavanvaihtoa..

    Koitin kellottaa paljonko aikaa kuluu kanavanvaihtoon. 7.5- 8.5 sekuntia siihen hupenee. Tuo aika on niin pitkä että nykysessä rapakunnossakin ehdin juosta 60 metriä. Usain Bolt arviolta noin 90 metriä!!

    Ja vielä kun ruutu on musta!

    Olisiko aika alkaa laittaa hipilaatikko kuntoon?
  • Miksi hubn katsoja saa hunommat ohjelmatiedot kuin normi TV:n katsoja DNA:n kaapeliverkossa?? Puhumattakaan sen oppaan/EPG toimimisesta.
  • Vastapainona pelkälle valitukselle:
    - pitkän vkonlopun aikana olemme käyttäneet hubista kaapelikanavia, verkkotallenteita että sovelluksia (enimmäkseen C More ja Viaplay) aamupäivästä aamuyöhön ilman mitään ongelmia. 🙋🏼‍♀️

    Tallennusten osalta noteerattiin sama virhe eli ”Jatka katsomista” ei toimi + kun menee tallenteeseen, oletusvalintana ei ole ”Katso” (aiemmin mielestäni oli).
     
    On siis fakta, että on hubeja, jotka toimii aivan fine, vaikka tätä lukiessa luulisi, ettei mitkään niistä toimi. 🤷🏼‍♀️
  • Sarzu 
    Minusta alkaa tuntua siltä että sinulla on hyvä yksilö ja hyvin toimiva nopea kaapeli

    Hubit ovat kyllä ilmeisesti aika kirjavaa laatutasoa ja toiseksi tulee mieleen että nuo ovat aika yliherkkiä pienemmillekin häiriöille ja nykimisille nettilinjan suhteen vaikka pienempikin nopeus periaatteessa riittääkin.

    Toisaalta käyttäjiä ja kytkijöitä eri johtojuttuinen on monia ja kaikki ei näköään edes löydä ohjeita vaikka kuinka linkittäisi 😀
    Joskus vain se kompakti yhden laitteen kokonaisuus olisi toisille paras ratkaisu.
  • @Ranehan sulta apua tilasi. Ei apua saanut, @Sitä saa mitä tilaa. Miksi et auta jos pystyt ja kykenet?
  • Minä pariin otteeseen linkitin kaikki ohjesivut mitä DNA on julkaisut mutta jos ei löydä tai ohjeissa on vika ei se ole minun syyni. Kummastitti vain kun sanotaan ettei mitään löydy 😀

  • @Sitä saa mitä tilaa
    Etkö oikeasti ymmärrä tilannetta? Oikeita kunnollisia ohjeita ei ole olemassakaan, eikä siellä missä ne kuuluisivat olla! Netissä on löydettävissä perusohjeet vasta-alkajalle. Ei sellaisia ohjeita jossa näkyisi myös versiopäivitysten muutokset toiminnoissa.

    Ja oikea paikka ohjeille on TV-hubissa itsessään ja ne pitää päivittyä uusien versioiden myötä.
  • Kyllä ymmärrän ja olen sanonut että kaikki mitä on dokumentoito on noissa linkeissä
    Luulisi myös porukan ymmärtävän ettei softa tai laitevikoja millään ohjeilla korjata kuten ei sitten sitäkään jos linja tökkii ja vika on siinä.

    Siinäkin olen samaa mieltä että kunnon laitteissa on joko ohjeet tai edes linkki laitteen pikavalikossa.

    Sitä vaan en ymmärrä että porukka hakkaa päätä seinään tämän toivottoman värkin kanssa kun ei se ole ainoa mitä on markkinoilla.
    Kuten sanottu niin sitä saa mitä tilaa eikä aina kannata uskoa mainoksia tai lupauksia paremmasta tulevaisuudesta.
    Ovat kuulemma höllentäneet jo vaatimuksiaan ja ottaavat palautuksia nyt helpommin kun taitaa totuus olla paljastunut että heidän ei kannata alkaa kuluttajaviranomaisten kanssa hubista vääntää kättä.
  • Kummastelin noita Ammattina sankari verkkotallenteita kun ennen on onnistunut hienosti, niin nyt ei kolmesta tallenteesta ole onnistunut yksikään. Kaikista tallenteista puuttuu alusta pätkä.
    Hienosti kehittyy tämä Hubi, mutta väärään suuntaan.
    Alkaa itseäkin kiinnostamaan tämän laatikon palauttaminen takaisin. Riittääkö kuluttajasuojalla uhkaaminen vai joko ne ottaa näitä mukisematta takaisin??
  • Monikanavaäänetön 
    Tuolla oli aikoinaan keskustelua asiasta eikä tähän tarvitse edes kuluttajansuojaviranomiasta sotkea kun laissa on selvät krjaukset myyjän vastuusta
    Liikkeiden junioreille on turha asiasta puhua vaan suoraa reklamoitia pääkalliopaikalle.
    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/hubin-palautekeskustelua/

    Tavaran vika tai puute
    https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/

    Tavarassa on virhe, jos sen laji, määrä, ominaisuudet tai pakkaus ei vastaa sovittua. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
    Mikä tahansa vika tavarassa ei ole myyjän vastuulle kuuluva virhe. Jos muuta ei ole sovittu, tavarassa on virhe esimerkiksi silloin, kun
     - tavara ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu.
     - tavara ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu.
     - tavara kestää lyhyemmän aikaa kuin perustellusti voi odottaa.
     - tavara ei ole pakattu asianmukaisella tavalla sen säilyttämiseksi tai suojaamiseksi.
     - tavaralle ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä.
     - tavara ei täytä turvallisuusvaatimuksia.
    Myyjän sopimusrikkomukset -Virheellinen tavara
    http://virtual.vtt.fi/virtual/pkrh/riskilajit/sopimus-ja-vastuuriskit/sopimusrikkomukset/myyjan-sopimusrikkomukset.html

    Mitä myyjän olisi pitänyt tietää tavarasta
    Ainakin palstalla on heille asiasta kerrottu.
    Jos virheen seuraamuksista ei ole sopimuksessa sovittu, ne määritellään kauppalain mukaan:
     -   Myyjä vastaa virheellisen tuotteen korjaamisesta tai toimittaa uuden tuotteen
          virheellisen tilalle
     -   Ellei virheellistä tuotetta korjata tai korvata toisella, ostaja voi vaatia hinnanalennusta tai
         alennuksen    sijaan kaupan purkua, jos virhe on olennainen
     -   Muiden seuraamusten lisäksi ostaja voi vaatia vahingonkorvausta
     -   Ostaja voi myös pidättäytyä kauppahinnan maksamisesta ainakin siihen asti, kunnes  myyjä on korvannut virheen

    http://virtual.vtt.fi/virtual/pkrh/riskilajit/sopimus-ja-vastuuriskit/sopimusrikkomukset/myyjan-sopimusrikkomukset.html

  • Kevyttä itsensä toistamista. Jolle olet myös itse perustanut oman ketjun kuukausia ja kuukausia sitten.
    Over&out.
  • @monikanavaäänetön – Laitatko lähetysajat ohjelmista jotka alkaneet liian  myöhässä, katsotaan jos noita vielä ehtisi korjata. Tähän liittyen myös sellainen tieto että verkkotallenteen tekeminen ei ole Hubista kiinni eli jos verkkotallenne ei toimi niin sama vika toistuu kaikilla laitteilla.

    @Erkka / @Rane  – Olemme tekemässä Hubin käyttöliittymään linkkiä Youtubeen kanavalla jossa on Hubin käyttöönotto / käyttöopastusvideoita.

    @Sarzu – Verkkotallenteissa tosiaan fokus ei ole nykyisessä DNA TV päivityksessä ”katso” tai ”jatka katselua” napin kohdalla. Korjataan tämä seuraavaan DNA TV päivitykseen

    @kanavanvaihto kestää ikuisuuden – Tänään 11.12 tulee uusi päivitys Hubin Android käyttöjärjestelmään, kannattaa kokeilla jos tämä auttaisi asiaa.

    @Matias Tiihonen – Ei pitäisi noin tehdä. Onko Hubin äänitulostulo HDMI asetuksista AUTO vai PCM?

    @Ihmettä odoteltu jo vuosi / @Jansu /@K2C2 – Tänään 11.12 tulee uusi päivitys Hubin Android käyttöjärjestelmään, siinä on levyn toimintaa korjattu aika tavalla. Uskoisin että tulee toimimaan paremmin.

    @Jansu – Edellinen DNA TV päivitys sisälsi ominaisuuden jossa suosikkikanavalista säilyy vaikka sovelluksen päivittää. Ei siis pitäisi enää tapahtua listan häviämistä. Kun sanoit että jatka katselua alkaa aina alusta, puhutko verkko- vai kovalevytallenteesta? Tuota 50/60 tilannetta selvitetään koko ajan ulkoisten sovellustoimittajien kesken. Todella monessa sovelluksessa kuva on aina sulavaa, mutta ei kaikissa. Nyt yritetään selvittää miksi osa sovelluksista tuottaa erilaista kuvaa kuin toiset.

    @Ranen veli – Jatkuvassa tallennuksessa kovalevylle kannattaa käyttää toimintoa joka pitää automaattisesti vain 10 viimeisintä jaksoa. Verkkotallenteissa raja on 4000h eli aika tavalla mahtuu tavaraa. Jos raja joskus tulee täyteen niin poistaa kerralla vaikka kaikki vanhat poistamalla kansion.

    @Ulla – Tallennussäännön pituutta voi muokata verkkotallenteissa. Jos haluat ulottaa koko nimeen niin voit vapaasti pidentää hakusanaa.

    @Mosku – Kovalevytallenteet poistetaan painamalla pitkään ok nappia ja valitsemalla toista. Tieto tästä löytyy käyttöliittymästä tallennenäkymästä oikeasta alakulmasta. Voit poistaa myös pelkän säännön ja/tai koko kansion eli kaikki tallenteet.

    @Mobiilisti – Tänään 11.12 tulee uusi päivitys Hubin Android käyttöjärjestelmään, parantaa luotettavuutta merkittävästi.

    @JJJN – Mobiili Androidissa jatka katselua toimii kyllä pausella kaikilla laitteilla millä olemme tuota testanneet. Jos sinulla ei toimi niin mikä puhelin ja OS versio laitteessa on?


    Koska tänään tulee uusi päivitys niin aloitan taas uuden ketjun. Pidän tätä ketjua auki jokusen päivän siltä varalta, että keskustelua halutaan jatkaa tässä ketjussa.
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Mobiili android Dnatv hukkaa katselukohdan, jos Dnatv:n lopettaa käynnissä olevista sovelluksista, pausesta kyllä lähtee näyttämään normaalisti.
  • Ville Partanen kirjoitti:
    @JJJN – Mobiili Androidissa jatka katselua toimii kyllä pausella kaikilla laitteilla millä olemme tuota testanneet. Jos sinulla ei toimi niin mikä puhelin ja OS versio laitteessa on? 

    Niin ei toimi niikun millään testatulla Android laitteella (kun sovelluksen sulkee kokonaan) ja en jaksanut tarkemmin kirjoittaa ongelmasta, kun siihen on tehty ketju tännekin foorumille, mitä kuulemma seuraat?

    Ja ongelma on teidän tiedossa, mutta ilmeisesti se on taas tiedossa vaan jollain yksittäisellä asiakaspalvelijalla, niinkuin tuntuu yleensä oleva. Toinen ei tiedä asiasta mitään ja toinen antaa eri neuvoja. Eikö teillä pitäisi olla joku yhteinen tietokanta asiakaspalvelijoilla, eikä mitään helkkarin pelleilyä joka-asiassa!

    Tämäkään ei siis ole edes korjauksessa, kun siitä ei tiedetty ylemmällä tasolla?

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-tallennukset-j2ts/
  • DNA Ville Partanen 
    Pieleen menneet tallenteet oli TV6-Kanavalla
    La 8.12 klo.15.35
    Ke 5.13 klo.11.25
    Su 2.12 klo.14.40
    Kaikista puuttui alusta useita  minuutteja.
  • Voisiko laittaa tähän ketjuun linkin siihen uuteen ketjuun niin löytyisi helposti.
  • Laitamme tänne linkin uutta päivitystä koskevaan keskusteluun heti kun se on julkaistu.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • DNA Hanna palveluasiantuntija
    Paras vastaus
  • @villepartanen on auto

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.