DNA TV -hubi jumii
Täällä alkaa mennä hermot DNA TV -hubin kanssa. Taas yksi tuote, mistä saa olla yhtenään repimässä virtapiuhaa irti vähän välilä, että saa kuvaa ruudulle. Laite kyllä reagoi kaukosäätimeen (sammuu ja käynnistyy), mutta kun laite "käynnistyy" (vihreä valo palaa hubilla), on ruudulla pelkkää mustaa - ei ääntä, ei kuvaa. Tähän ei auta muu kuin virtapiuhan irroittaminen ja takaisin kytkeminen.
Lisäksi jostain syystä kanavat, jotka olen poistanut Lisää / muokkaa kanavia -valikon kautta, tuppaavat olemaan tuon tuosta aktiivisenä kanavavalikossa. Mikähän kumma nuokin aktiovoi tuon tuosta?
Kaapeli talous, viimeisimmät päivitykset asennettu hubille jne, jne.
Lisäksi jostain syystä kanavat, jotka olen poistanut Lisää / muokkaa kanavia -valikon kautta, tuppaavat olemaan tuon tuosta aktiivisenä kanavavalikossa. Mikähän kumma nuokin aktiovoi tuon tuosta?
Kaapeli talous, viimeisimmät päivitykset asennettu hubille jne, jne.
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Ja telkkarisi on oikealla HDMI kanavalla
Vikapalvelumme numerossa 0800 300 500 auttaa tarvittaessa kellon ympäri.
DNA TV-hubi vaatii nettiyhteyden toimiakseen ja laite käynnistyy automaattisesti kun kytket virtajohdon. Käyttöönoton yhteydessä laite tarkistaa saatavissa olevat päivitykset useassa käyttöönoton vaiheessa ja asentaa ne tarvittaessa. Laite voi käynnistyä tällöin uudelleen.
Pikaoppaassa on käyttöönoton vaiheet eriteltynä, tarkista siis vielä että nettiyhteys toimii varmasti ja yhdistä laite ethernet johdolla modeemiin/mokkulaan
Meillä on joku laatikko seinässä(vahvistin?)johon ei saa kyl matti meikäläinen laitettua uutta esim tätä antennipiuhaa.
Asennusvaiheessa laite ehti kysyä langattoman salasanaa,joka oli ok. Sit se jumi alkoi ja uudelleen käynnistykset automaattisesti.
Langattomasti oli siis tarkoitus käyttää tätä yhteyttä.
Sovelluksien asentaminen DNA TV-hubille onnistuu seuraavasti:
Siirry Android-valikosta Google Play -sovellukauppaan siirtymällä kaukosäätimen nuolinäppäimillä Google Play -painikkeen päälle ja painamalla "OK"-näppäintä.
Pääset tarkastelemaan sovellusten lisätietoja ja asentamaan sovelluksen painamalla "OK"-näppäintä selattuasi nuolinäppäimillä haluamasi sovelluksen kohdalle. Jos haluat asentaa sovelluksen, siirry nuolinäppäimillä valinta "Asenna"-painikkeen kohdalle ja paina "OK".
Asennuksen valmistuttua sovellus löytyy Android-valikosta.
Jos et halua asentaa sovellusta, pääset palaamaan valikoissa "Takaisin"-näppäimellä (nuoli vasemmalle).
Olen kirjautunut ulos ja syöttänyt PIN:iä jos toista, mutten vaan saa kanavia näkösälle. Onneksi 0700 1 1111 deitti onkin 5::n, joten lätkämatsi oli katsottavissa...
Tai mene android tilaan (se mökin näköinen nappi). Sieltä asetukset ja sovellukset ja sieltä hae dnatv ja kohta lopeta sovellus ja sitten avaa kohta.
Jännä, että täällä on avuliaita dna -käyttäjiä, mutta dna:lta ei toivottua tukea saa.
Kannattaa tosiaan ihan ensimmäiseksi kokeilla virtaresettiä laitteelle eli irrottaa virtajohto 5-10 sekunnin ajaksi. Jos tästä ei ole apua niin uudelleen kirjautuminen DNA TV -palveluun ja DNA TV -sovelluksen tietojen tyhjennys kannattaa vielä tehdä. Tietojen tyhjennys onnistuu seuraavasti:
Asensin tänään muorille Dna-Hubin. Viimeiseksi kanavahaun jälkeen tuli pin-koodin laitto, mutta android päivitys halusikin aloittaa samaan aikaan, joten en saanut laittaa sitä Pin-koodia. Tämän jälkeen se purkki aukesi, mutta automaattinen kirjautuminen jollakin väärällä koodilla alkoi herjaamaan, jota en minä edes asentanut, että väärä koodi ja yritetään kirjautua uudestaan 30s. päästä. Tässä sitten kysymys.....Miten vaihdan sen Pin-Koodin oikeaksi? Tehdasasetustenpalautus ei auta, koska se ei kysy tämän jälkeen piniä uudestaan. Käsittämätön laite 🙁
Uusimmat versiot käyttävät gmail tiliä tunnisteena, joka on määritelty DNATV:n PIN koodin yhteyteen ei enään PIN koodia.
Käyttöönotto pinni taas liittyy Googlelinkitykseen hubia käyttöönotettaessa - google playstore ja sitä rataa.
Itsellä kävi sellainen tilanne, että kun noita DNA TV -palveluita sattuu olemaan 2 kappaletta DNA:n järjestelmässä ja eri sähköpostiosoittella, tilaamani maksukanavat rekisteröitiin DNA Asiakaspalvelussa eri DNA TV -palvelulle ja käyttäjätunnukselle, millä DNA TV-hubi (DNA TV netillä) oli tilattu. Soitto asiakaspalveluun --> maksukanavat rekisretöitiiin DNA TV hubin käyttämään DNA TV -palveluun ja kanavat alkoivat näkyä jo aspa puhelun aikana. Samalla sähköpostilla kirjauduttaessa mm. mobililaitteiden DNA TV -sovellukseen, maksukanavat näkyvät myös siellä.
Osto-PIN-koodi lienee ainoastaan mm. videovuokraamoa ja esim. Viasat ohjelmakirjastoa varten, jos Viasat-pakettia on esim. tilattuna. Sitä en tiedä vaikuttaako osto-PIN-koodi siihen, miten DNA TV palvelun päivityksiä tarjotaan hubille?
Summaarum: Google-rekisteröinti ja DNA TV -palvelut voi olla linkitettynä samaan sähköpostiosoitteeseen tai sitten ei. Riippuu miten DNA TV sopimukset ja linkitykset on tehty. Pointti on se, että DNA TV -palvelu ei automaattisesti ole Gmail liitännäinen, ainakaan minun tapauksessa näin ei ole. Noita käyttäjätunnuksia (sähköpostiosoite) tietylle DNA TV -palvelulle voi vaihtaa mm. DNA Minun Palveluni -palvelussa.
Tämä minun näkemys asiasta. Toki DNA Asiakaspalvelu voisi vahvistaa tämän, menikö em. asia sinne päinkään? 😀
Virtajohtoa irti ja takasin monta kertaa päivässä että toimii . Ainoa mikä toimii on laskutus , siinä ei ei ole viiveitä eikä pätkimistä, koskaan !!! Hahaa mikä vitsi tämä laite
Oletko N kokeiluryhmässä
Hubi pääsi puoliväliin ja nyt vilkutellaan. Resetointi ei auta eikä edes toimi. Virrat pois, pitkäänkin?
Vihreää vilkuttelee kyllä.
Mutta kun kaukosäädin, eikä mikään muukaan toimi?
Mielenkiintoista?