Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

DNA TV -hubi jumii

Täällä alkaa mennä hermot DNA TV -hubin kanssa. Taas yksi tuote, mistä saa olla yhtenään repimässä virtapiuhaa irti vähän välilä, että saa kuvaa ruudulle. Laite kyllä reagoi kaukosäätimeen (sammuu ja käynnistyy), mutta kun laite "käynnistyy" (vihreä valo palaa hubilla), on ruudulla pelkkää mustaa - ei ääntä, ei kuvaa. Tähän ei auta muu kuin virtapiuhan irroittaminen ja takaisin kytkeminen.

Lisäksi jostain syystä kanavat, jotka olen poistanut Lisää / muokkaa kanavia -valikon kautta, tuppaavat olemaan tuon tuosta aktiivisenä kanavavalikossa. Mikähän kumma nuokin aktiovoi tuon tuosta?

Kaapeli talous, viimeisimmät päivitykset asennettu hubille jne, jne.

Kommentit

  • Virransäästö ja lepotilat pois päältä Androidin puolelta. Kiinteä IP hubille.
  • Sama juttu, virtaa saa sammuttaa melkein joka päivä. Mutta eilen illalla ei mikään auttanut. TV-kanavia ei näkynyt ollenkaan. Tänä aamuna näkyi TV 1 ja TV 2 ilman HD-ominaisuuksia. Kuva on epäselvä ja siinä liikkuu raitaa ja epämääräisiä kuvioita. Yritin aktivoida DNA-kanavat, mutta ei auta. Pistää nyppimään erittäin paljon! Aikaa kuluu tällaiseen turhan nypräämiseen aivan kamalasti. En ole ollenkaan tyytyväinen tohon DNA Hub:iin!
  • Tehdasarvojen palautus kannattaa ensimmäisenä tehdä.
  • Jos häiriöt tulevat alle 630 kanavanumeron niin kannattaa katsoa yli 630 kanavanumerot jotka tulevat netin kautta. Jos vielä on häiriöitä kuvassa, niin kannattaa ottaa yhteys DNA vikapalveluun.
  • Minulla on toistaiseksi auttanut virransäästön disablointi, mutta jännityksellä odotellaan, koska seuraavan kerran laite tilttaa ja joku ehdottaa tehdasasetusten palautusta ( default arvojen palautus on tehty ). Jos laite alkaa vielä tökkiä otan aparaatin kainaloon ja marssin DNA kauppaan.
  • Miten tehdasasetukset palautetaan? Uusilaite ja mokasin asennuksessa
  • Paina sitä talon näköistä Android nappia kaukosäätimen keskitienoilla "mute:n" yläpuolella  ja asetukset ja tehdasastusten palautus.
  • Kiitos Sami!

  • Kaverini soitti puolestani DNA:lle jo yli kuukausi sitten ja kävi läpi heidän asiantuntijan kanssa asioita, että HUBI:ni toimisi ja kyllähän se toimii, on toiminut hyvin jo yli kuukauden. Heiltä meni aikaa n. 1 tunti. DNA:n video asennuksesta on vaillinainen. Minun telkkari on n. 6 1/2 vuotta vanha, joten sen tähden meni niin kauan asentaa HUBI. Minulle ei kylläkään kerrottu tästä puhelinneuvontamahdollisuudesta, kun soitin DNA:lle. Miesystävälleni se kerrottiin.
  • Dna hubi tilttas asennusvaiheessa. Vilkuttaa vihreää, ei reagoi kaukosäätimeen, ei reagoi jos painaa takana olevaa resetpainiketta. Iloisesti vilkuttaa vihreää. Saako heittää partsilta?
  • Sähköpistoke irti seinästä. Reset takana ei kai tee yhtään mitään.
  • Kokeiltu sekin. Melkein hermostuttaa jo.
  • Vihreän valon vilkkuminen tarkoittaa yleensä ongelmia netin kanssa. Kannattaa ottaa virrat pois hubista ja nettiboxista. Tarkista myös että Ethernet johto on kunnolla kiinni molemmissa päissä.
  • Kiitos vastauksesta Sami! Mä olen niin toivottoman huono näissä että juuri ja juuri tunnistin kirjoituksesi olevan suomea. Kaikki mainitsemasi on kokeiltu. Koetin saada langattomasti yhteyttä hubin ja nettiboxin välille..
  • Ota sähköpistoke irti pidemmäksi aikaa ja kannattaa yrittää laittaa piuha nettiboxin ja hubin väliin

    Ja telkkarisi on oikealla HDMI kanavalla
  • Jos mikään ei auta kannattaa soittaa  vikapalvelun numeroon

    Vikapalvelumme numerossa 0800 300 500 auttaa tarvittaessa kellon ympäri.
  • Täälläkin uusi asentaja,joka.tänään meni hommaamaan Dna Tv:n. Asennuksessa ilmoittaa aluksi dna tv ja sit lävähtää ruutuun lataa,älä sulje laitetta sekä lisänä 0%.Muutaman minuutin lukee toi teksti näytöllä ja sit ilmoittaakin virhekoodi 0x030b,tarkista kytkennät ja käynnistä laite uudelleen. Sit laite käynnistyy itsekseen uudelleen... mikähän on menny pieleen? Ja samoin vilkuttaa tota vihreetä valoa etupaneelissa.
  • Ei taida laite saada nettisignaalia
  • Hei!

    DNA TV-hubi vaatii nettiyhteyden toimiakseen ja laite käynnistyy automaattisesti kun kytket virtajohdon. Käyttöönoton yhteydessä laite tarkistaa saatavissa olevat päivitykset useassa käyttöönoton vaiheessa ja asentaa ne tarvittaessa. Laite voi käynnistyä tällöin uudelleen.

    Pikaoppaassa on käyttöönoton vaiheet eriteltynä, tarkista siis vielä että nettiyhteys toimii varmasti ja yhdistä laite ethernet johdolla modeemiin/mokkulaan
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Ja mukana paketissa tuli antennpiuha..vain tämäkö käy hubin antennipiuhaksi,kun siinä oli joku tanko piuhassa,joka laitetaan hubin puoleiseen antennipistokkeeseen?
    Meillä on joku laatikko seinässä(vahvistin?)johon ei saa kyl matti meikäläinen laitettua uutta esim tätä antennipiuhaa.
    Asennusvaiheessa laite ehti kysyä langattoman salasanaa,joka oli ok. Sit se jumi alkoi ja uudelleen käynnistykset automaattisesti.
    Langattomasti oli siis tarkoitus käyttää tätä yhteyttä.
  • Tarkista vielä että antennijohto menee oikein päin: toisessa päässä antennijohtoa on keskellä ohut kiinteä tanko. Laita se pää TV-hubin antenniliitäntään.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Vahvistimesta täytyy tulla johto, joka on nyt kiinni tv:ssä tai jossain toisessa laitteessa. Se pitää siirtää hubiin. 
  • Joo,antennijohto oli ennen kiinni ed.laitteessa ja pelasi hyvin. Eli tarvitseeko hubi ton paketissa olevan antennijohdon vai riittääkö aikaisemmin käytössä ollut antennijohto?
  • Aikaisempi kelpaa
  • Miten saa Areenan ja atsomon asennettua Hubiin?
  • Hei Veka!

    Sovelluksien asentaminen DNA TV-hubille onnistuu seuraavasti:

    Siirry Android-valikosta Google Play -sovellukauppaan siirtymällä  kaukosäätimen nuolinäppäimillä Google Play -painikkeen päälle ja  painamalla "OK"-näppäintä.

     Pääset tarkastelemaan sovellusten  lisätietoja ja asentamaan sovelluksen painamalla "OK"-näppäintä  selattuasi nuolinäppäimillä haluamasi sovelluksen kohdalle.  Jos haluat  asentaa sovelluksen, siirry nuolinäppäimillä valinta "Asenna"-painikkeen kohdalle ja paina "OK".

     Asennuksen valmistuttua sovellus löytyy Android-valikosta.

     Jos et halua asentaa sovellusta, pääset palaamaan valikoissa "Takaisin"-näppäimellä (nuoli vasemmalle).
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Olen yrittänyt nyt toistuvasti päivittää DNA-TV:täni ja lopputulos on joka kerralla 50% latauksen jälkeen 0x0602 ERROR. Irrotin hetkeksi kaapeleita (laite on yhteydessä internettiin) ja palautin tehdasasetukset. Nyt en pääse asennusvaiheen yli. Sama virhekoodi edelleen.
  • Ensimmäiseksi kannattaa irroittaa virtajohto hubista ja nettiboksista. Päivitystä suositellaan ethernet yhteydellä jos ei muu auta.
  • Nuo eivät ole auttaneet ja ethernet-yhteys ollut koko ajan käytössä.
  • Mitä jos painat laitteen takana olevaa reset näppäintä.
  • Kokeiltu pari kertaa. Näyttöön ilmestyy myös laitteen startatessa satunnaisia pikseleitä ja se tössää aina samaan kohtaan. Ei vaikuta terveeltä.
  • Taitaa olla soitto asiakaspalveluun oikea ratkaisu ja todennäköisesti laite huoltoon, jotain vikaa muistissa.
  • Näin taitaa olla. Kiitos avusta kuitenkin!
  • Kuvaruutu pinkki. Ei auta virtajohdon irrotukset, eikä resetointi. Mitähän tekis...

  • Virtajohto pidemmäksi ajaksi irti ja samoin HDMI
  • Punkki väri vaihtui, muttai nyt kanavat hukassa. Ensin ei löytynyt mitään ja nyt kymmenelläkin kerralla vain 1,2, Teema, Avaa yms. muttei esim. yhtään hd-kanavaa.
    Olen kirjautunut ulos ja syöttänyt PIN:iä jos toista, mutten vaan saa kanavia näkösälle. Onneksi 0700 1 1111 deitti onkin 5::n, joten lätkämatsi oli katsottavissa...
  • Sammuta boksi pitämällä virtanappia pitkään pohjassa.

    Tai mene android tilaan (se mökin näköinen nappi). Sieltä asetukset ja sovellukset ja sieltä hae dnatv ja kohta lopeta sovellus ja sitten avaa kohta.
  • Kiitos Sami neuvoista, mutta ei ne tällä kertaa auttaneet. Pitänee huomenna soitella tukeen.

    Jännä, että täällä on avuliaita dna -käyttäjiä, mutta dna:lta ei toivottua tukea saa.
  • Tälläisen löysin DNAlta tulleista viesteistä.

    Kannattaa tosiaan ihan ensimmäiseksi kokeilla virtaresettiä laitteelle eli irrottaa virtajohto 5-10 sekunnin ajaksi. Jos tästä ei ole apua niin uudelleen kirjautuminen DNA TV -palveluun ja DNA TV -sovelluksen tietojen tyhjennys kannattaa vielä tehdä. Tietojen tyhjennys onnistuu seuraavasti:
    • Menu-painike > DNA TV -asetukset > Laitteen tiedot > Laiteasetukset > Sovellukset > Järjestelmäsovellukset > DNA TV > Tyhjennä tiedot
  • Moro,
    Asensin tänään muorille Dna-Hubin. Viimeiseksi kanavahaun jälkeen tuli pin-koodin laitto, mutta android päivitys ​halusikin aloittaa samaan aikaan, joten en saanut laittaa sitä Pin-koodia. ​​​Tämän jälkeen se purkki aukesi, mutta automaattinen kirjautuminen jollakin väärällä koodilla alkoi herjaamaan, jota en minä edes asentanut, että väärä koodi ja yritetään kirjautua uudestaan 30s. päästä. Tässä sitten kysymys.....Miten vaihdan sen Pin-Koodin oikeaksi? Tehdasasetustenpalautus ei auta, koska se ei kysy tämän jälkeen piniä uudestaan. Käsittämätön laite 🙁
     
  • Pääsetkö android mökki napilla android tilaan. Siellä asetukset -》Sovellukset -》DNA TV ja poista päivitykset ja AVAA, älä päivitä kun pyytö tulee. Syötä PIN.

    Uusimmat versiot käyttävät gmail tiliä tunnisteena, joka on määritelty DNATV:n PIN koodin yhteyteen ei enään PIN koodia.
  • Ok. Pitää huomenna testata. Kiitos.
  • Dna omilla sivuilla pitää olla PIN koodin yhteydessä gmail tili
  • Eikä ole. Min en ole deeänaalle mitään geemailia antanut. DNAlla ja gmaililla ei ole keskenään mitään relevanssia.

    Käyttöönotto pinni taas liittyy Googlelinkitykseen hubia käyttöönotettaessa - google playstore ja sitä rataa.
  • DNA pinkoodi taas liittyy DNA TVn palveluihin.
  • Sitten sain väärää tietoa DNA asiakaspalvelusta. Minun piti vaihtaa omilla sivuilla sähköpostini, hubin PIN koodin sisältävä kohdassa gmail osoitteeseen, jotta hubini alkoi toimimaan.
  • En väitä välttämättä täysin vastaankaan, mutta pääosa asiakaspalvelijoista tiedä mistään mitään. 😉
  • Ei lähtenyt toimimaan ilman sitä muutosta, muuta en osaa sanoa.
  • Ymmärtääkseni asia on niin, että itse DNA TV -palvelulla, joka pyörii DNA TV-hubilla, ei ole juurikan tekemistä Gmail osoitteen kanssa jos DNA TV -sopimusta ei ole gmail osoitteelle rekisteröity. Gmail tiliä tarvitsee DNA TV-hubin Google-rekisteröintiin. Tämä siksi, jotta android ja google playstore yms. google -palvelut ja päivitykset ovat saatavilla DNA TV-hubille.

    Itsellä kävi sellainen tilanne, että kun noita DNA TV -palveluita sattuu olemaan 2 kappaletta DNA:n järjestelmässä ja eri sähköpostiosoittella, tilaamani maksukanavat rekisteröitiin DNA Asiakaspalvelussa eri DNA TV -palvelulle ja käyttäjätunnukselle, millä DNA TV-hubi (DNA TV netillä) oli tilattu. Soitto asiakaspalveluun --> maksukanavat rekisretöitiiin DNA TV hubin käyttämään DNA TV -palveluun ja kanavat alkoivat näkyä jo aspa puhelun aikana. Samalla sähköpostilla kirjauduttaessa mm. mobililaitteiden DNA TV -sovellukseen, maksukanavat näkyvät myös siellä.

    Osto-PIN-koodi lienee ainoastaan mm. videovuokraamoa ja esim. Viasat ohjelmakirjastoa varten, jos Viasat-pakettia on esim. tilattuna. Sitä en tiedä vaikuttaako osto-PIN-koodi siihen, miten DNA TV palvelun päivityksiä tarjotaan hubille?

    Summaarum: Google-rekisteröinti ja DNA TV -palvelut voi olla linkitettynä samaan sähköpostiosoitteeseen tai sitten ei. Riippuu miten DNA TV sopimukset ja linkitykset on tehty. Pointti on se, että DNA TV -palvelu ei automaattisesti ole Gmail liitännäinen, ainakaan minun tapauksessa näin ei ole. Noita käyttäjätunnuksia (sähköpostiosoite) tietylle DNA TV -palvelulle voi vaihtaa mm. DNA Minun Palveluni -palvelussa.

    Tämä minun näkemys asiasta. Toki DNA Asiakaspalvelu voisi vahvistaa tämän, menikö em. asia sinne päinkään? 😀
  • Kiitos Sami! Tein kuten illalla sanoit. Kaikki toimii hienosti
  • Reitittimen sammutuksen jälkeen joudun käynnistämään hubin asetuksista että saan verkkoyhteyden. Avautuu kyllä muuten normaalisti mutta ei löydä verkkoa. Hubi on langallisessa yhteydessä.
  • Saisiko tuohon nyt vahvistusta. Siis pitääkö DNA TV -palvelussa ja hubissa käyttää samaa gmail-tunnusta (sähköpostiosoitetta)?
  • Reset (napista koneen takaa) tehty pari päivää sitten kun jämähti kesken ruudun katselun. Avasin hetki sitten hubin ja nyt ei näy normit tv kanavat. Johto irrotettu eikä vieläkään. Verkkoyhteydet ok.
  • Kokeile avata areena ja sitten palata takaisin dnatv puolelle. Näin minä saan kanavat näkyviin omalla hubillani.
  • Thanks Sami! Jännä et ton resettauksen jälkeen alkoi hubi tökkimään.
  • Itse en kyllä ymmärrä, että dnatv android applikaation avaaminen vaatii käymistä toisen android applikaation kautta. Jokin nettisignaali löytämisvika on dna apin puolella.
  • On kyllä käsittämättömän paska laite taas. Kaupassa luvattiin olevan paljon parempi kun Elisa viihde mutta ei!!! Käsittämättömän buginen koko roska. Sovellusta kun suljet ja haluat katsoa TVtä, laite sekoaa ja herätettyä saa vain katkaisemalla virrat. Voi elämä että menin taas lankaan kun uskoin että joku IPTV palvelu toimisi 🙁
  • Odottelen kyllä kovasti uutta android versiota laitteeseen, nykyinen on vanha ja buginen.
  • Joo ihan käsittämätöntä ettei osata tehdä kunnolla asioita. En voi kyllä kenellekään suositella tätä. Jos katsoo vain TVtä niin ok mutta kaikki muu kannattaa unohtaa. Ja luultavasti se perus tv on parempi ilman. Kaikessa kestää ja usein sekoaa. Sovelluksesta harvoin pääsee takaisin nuolella pois.
  • Chromecast ja dnatv sovellus toimii paremmin.
  • Aivan täyttä sontaa tämä hubi. Siitälähtien omistanu kun tuli markkinoille ei ole toiminut kunnolla. Kokoajan pätkii ja tallennukset tökkii. Kauhea määrä rahaa hukkaan. Älkää koskaan ostako tätä!!!
  • Sain muutama päivä sitten teiltä kirjeen missä kerrotaan että voin asentaa lempisovelluksia TV ruudulta katseltavaksi. Haluaisin sinne Areenan ka Ruudun. Mitenkäs se temppu tehdään . Minulla on jo Netflix.
    Tipsu
  • Heinäkuu 2019 ja sama roska jatkuu.
    Virtajohtoa irti ja takasin monta kertaa päivässä että toimii . Ainoa mikä toimii on laskutus , siinä ei ei ole viiveitä eikä pätkimistä, koskaan !!! Hahaa mikä vitsi tämä laite
    Lasse
  • @Lasse

    Oletko N kokeiluryhmässä
    Sami S
  • Sama jumitus on jatkunut niin kauan kuin hubi on mulla ollut. Johto irti ja taas kiinni, muu ei aita. Kaikki mahdollinen on kokeiltu. Ei jaksa enää ja nyt odotan, että kytky loppuu ja palveluntarjoaja vaihtuu. Hubi menee SER-romuun jonne se olisi pitänyt laittaa suoraan pakkauksestaan pari vuotta sitten.
    Adios DNA

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.