Siirry uusimpaan kommenttiin

DNA TV Hubi kesäkuun päivitys 2.6.1

Löydä helposti katsottavaa, osa kanavien ohjelmista on katsottavissa 2-7 vrk lähetyksen jälkeen. Katso jälkikäteen -ominaisuuden löydät nyt Menusta.

Viankorjauksia mm. Ohjelmaoppaan lataukseen, Vuokraamon toimintaan


DNA TV kehitystiimi Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Onko itse asiassa kyse päivitysversiosta 2.6.1, joka latautui allekirjoittaneelle ma 7.6.2021?
    JIH

  • Ohjelmistoversio 2.6.1 on uusin.

    Laittakaa siitä tieto myös tuonne päivitykset sivulle:

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv-ja-hubi-paivitykset

    Kimmo
  • Koska suurimmat murheet korjataan? Nykiminen ym.?
    Timppa
  • Tulihan tuo asennettua,helposti meni asennus.Tosin Kotiteatteri vahvistimen kanssa oli vaikeuksia asettaa äänilähteen tulo HDMI kaapelin kautta mutta pienellä tuumaushetkellä sen sai ratkaistua.
    Kiitos päivityksestä.
    Tosin kernel oli sama 7.1.1,onko siihen tulossa uudempaa softaa.
    TJT
  • Totta, kyseessä on versio numero 2.6.1. Nyt voi myös Alfa TV:tä nauhoittaa.
    DNA TV kehitystiimi
  • menee digiboxille alfat ja elokuvatkin, että saa hupilon tyhjäks ja voi heittää sen jordaaniin.
    Arppa

  • Onhan Alfa TV:tä pystynyt nauhoittamaan aikaisemminkin. Kevään aikana olen nauhoittanut sieltä monta kertaa.

    Ei ole vieläkään laitettu tietoa päivityksestä tuonne:

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv-ja-hubi-paivitykset


    Kimmo
  • Eilen latasin päivityksen ja tänään kun aukaisin tuon, on esim. tallennukset osio kadonnut. Ei näy kuin suoratoistopalvelut, tv, suosikita, katso jälkikäteen ja asetukset. Mistä löydän tallennukset?
    Saikku
  • "Tallenteet" on Menu-valikossa viidentenä.
    - Suoratoistopalvelut
    - TV
    - Jatka katselua
    - Suosikit
    - Tallenteet
    - Katso jälkikäteen
    - Elokuvat
    jne.
    JIH
  • Saikku, uudelleenkäynnistys palautti nettiyhteyden ja tallenteet.
    Arppa
  • Tässä on vain kysymys koska versio 7.1.1 on niin vanha että se ei tue esim. Netfix uudella kodekilla AV1 vaan vanhalla V9 joka vaatii enemmän kaistaa eikä pysty toistamaan 4K modessa vaikka sen ostaisi.Niin eikö tässä kuluttajan kannalta ole hiukan eturistariita koska ei DNA hubilla ei pysty toistamaan nykyisiä standardeja esim. suoratoisto palveluissa.
    Android 9 eli Pie kylläkin pysyy toistamaan AV1 kodekkia ja myös uusimpia äänikodekkeja jotka tietysti kuuluvat hyvään katselu kokemukseen.
    Kysyisin vain koska on odotettavissa nautinnollisempia katselukokemuksia myös äänen ja suoratoisto kodekkien kanssa.
    Kehitystiimille kysymys: Koska...
    TJT
  • Arppa kiitos, sammutin koko vehkeen ja kun palautin virran, ne olivat taas valittavassa. Kiitos paljon.
    Saikku
  • Tänne voi sitten laittaa kommenttia miten pelit näkyy. Onko nykivää kuvaa vai sulavaa.

    Suorien lähetysten laatu paranee Yle Areenassa – Huuhkajien peleissä kokeillaan 4K:ta | Yle Areena | Blogit | yle.fi

    Yle Areenan suorat lähetykset ottavat askeleen kohti tarkempaa kuvaa ja helpompaa käyttökokemusta. Osa uudistuksista on kokeiluja.

    Yle Areenan äly-tv-sovelluksella on mahdollista seurata ultrateräväpiirtona eli 4K:na miesten jalkapallon EM-kisojen valikoituja otteluita. Näin tarkalla kuvanlaadulla esitetään Suomen jalkapallomaajoukkueen pelit sekä EM-finaali. Kyseessä on kokeilu, joka toimii osalla laitteista. Kokeiluvaiheessa ultrateräväpiirto toimii vain suomenkielisissä lähetyksissä.

    Pelejä voi seurata ultrateräväpiirtona Yle Areenan äly-tv-sovelluksesta löytyvänä suorana Areena-lähetyksenä. 4K toimii tietyissä laitemalleissa. Jos käyttäjällä on vuoden 2016 jälkeen hankittu Samsungin tai vuoden 2017 jälkeen hankittu LG:n UHD-älytelevisio, voi käyttäjä seurata 4K-lähetyksiä. Myös Apple-tv:n (4k 1gen+) ja Android-tv:n (Sony UHD, Philips UHD, DNA-tv) kautta 4K:n seuraaminen on mahdollista.


    Tomppa
  • Mainio uutinen, tätä on odotettu! Laitefriikkinä joudun varmaan kokeilemaan noin 27:n eri laite/softa kokoonpanon toiminnan. Mielenkiintoista on nähdä, mitä Hubin Areena 4k:sta tuumaa.
    Papparainen
  • Hubilla kuitenkin ilmeisesti Areena rajoittuu silti HD-kuvaan eikä 4K-kuvaa saa, koska paras kuvanlaatu, jonka Hubin asetuksista voi valita HDMI-ulostulolle on HD-resoluutio?
    Ile_
  • Areenasta ei vielä tiedä, mutta kyllä Hubin HDMI-lähtö 4k-resoluutioon pystyy. Onko televisiosi varmasti 4k? Täällä foorumilla usein keskusteltu nykimisongelma koskee myös 4k-videota: 4k@60fps toistuu hyvin, mutta 4k@50fps nykii.
    Papparainen
  • YouTubesta löytyy hauilla 4k, 4k@50fps ja 4k@60fps sopivia testivideoita.
    Papparainen


  • Hubin tarkkuus loppuu Full HD:hen (1080p) eikä UHD:hen/4K:hon.
    Ile_
  • Hubi tarjoaa vain niitä resoja, joita tv-vastaanottimesi tukee. Minulla Hubi on liitetty Sonyn 4k-telkkariin. HDMI-näyttötila asennossa Auto on 3840x2160p 50Hz. Korkein tarjolla oleva on 4096x2160p 24Hz, koska Sony tukee sitä.
    Panasonicin 4k/40"-tv:n kanssa ilmeni erikoinen ongelma. Panaan oli liitettynä MiBox3-purkki, joka antoi HDMI-liitäntään vain 720p-signaalia. Tv "suositteli" sitä käytettäväksi HDMI:ssä. Panan asetuksia piti muuttaa, ennenkuin MiBox suostui antamaan 4k-resoa ulos. Tästä lienee kyse.
    Papparainen
  • @Papparainen Kiitos selityksestä! Tajusin, että mulla on HDMI video/audio -erotin, jotta saan äänen kaiuttimiin, ja se ei tue kuin Full HD:ta. Eli syyttä suotta parjasin TV Hubia.
    Ile_
  • Tulipahan käytettyä hubia sen verran töllössä kii,  et testailin tuon ylen 4k lähetyksen. Kauaa ei mennyt kun piti vaihtaa töllön oma areena päälle, jotta pystyi lähetystä katsomaan.
    Rauta , se on rauta eikä dna-tv sovellus . Rauta ei vaan kykene.
    Tällasen bongasin.
    YLE nostaa myös Areenan suorien tv-lähetysten kuvataajuutta 25:stä 50:een ruutuun sekunnissa ja bittinopeutta 2,7 Mbps:tä neljään Mbps:iin. Molemmat muutokset auttavat etenkin urheilun seuraamisessa, koska korkeampi kuvataajuus helpottaa liikkeen seuraamista näytöltä.
    Japsu72
  • @Japsu
    Mitähän lähetystä mahdoit katsoa Yle Areenasta?
    Pertti O
  • @Pertti O
    Eilen EM jalkapalloa turkki - italia. 4k lähetys
    Japsu72
  • @ pertti o
    Lähetys ei vissiin sit ollu 4k? Tänään sitte testailen uudelleen. No joka tapauksessa töllön areenasta lähetys oli huomattavasti parempi.

    Japsu72
  • ..joo, minä käsitin asian niin, että vain Suomen pelit olis 4k
    Pertti O
  • Testailin äsken hubia ja netflix:ä 4K laadulla ja kyllähän se on sellasta nykimistä kaikilla asetuksilla. HDMI ulostulo testattu 3840x2160 50Hz aivan hirveää nykimistä.
    3840x2160 60Hz nykiminen vähenee mutta 5-7 sekunnin välein sitten reilu nykäisy. 4096x2160 24Hz taas jatkuvaa nykimistä. Ja sitten telkkarista netflix ja sama sarja ja kuva virheetön. Ei toi hubi vaan pysty tuottamaan sulavaa kuvaa. DNA:ta voi joku kehitystiimistä kertoa koska ongelma saadaan ratkaistua.
    Tomppa
  • 4k Kokeilu loppu tylysti ilmoitukseen ettei laite tue 4k suoratoistoa. Tämä siis hubin kautta. Hdmi näyttötila kuitenkin on 3840x2160pny0Hz.
    Mikäs mättää?
    Töllön kautta pyörii kuten pitää.
    Japsu72
  • Mistähän kummasta tällä hubilla katsotaan 4K:na Tämä Suomi-Tanska peli?

    Hubin Areenassa ei ainakaan ole kun max. 1080p@50 (on uusin versio Areenasta ladattu.):

    Suomi voittaa
  • Areena Etusivu

    Japsu72
  • Täällä  täytttä kuraa koko 4k, näkyy kyllä mutta pikselöi ja pätkii. Sama juttu tv:n, hubin ja gastin kautta. Netti koko ajan yli 60 mps. Että se siitä Ylen kokeilusta.
    Pertti O
  • ...on siis näyttölaitteena uus Samsung 4k töllö.
    Pertti O
  • Itsellä ei telkkarilla ees auennut. Kellotti vaan.
    Arppa
  • @pertti o
    Joo itsellä myös 4k samsung . Sen mitä ehti sen kautta  nähdä lähetyksestä , ei vakuuttanut.
    Harmi ,ettei dna Hubi alkanut millekään tuon 4k lähetyksen kanssa. No , seuraavassa pelissä testaan eri HDMI piuhalla , jospa se vika olis siinä.
    Tai Olisko joku asetus nyt sotkemassa ??



    Japsu72
  • 4k-lähetys aukesi minulla sekä Sonyn KD-55AF8 -tv:llä että Hubilla. Tulos oli molemmilla sama kuin edellisillä: kaameaa pätkimistä ja pikselöintiä. Laitteilla ei juuri eroa. Hubin Analiti-mittarilla mittasin nopeudeksi 180 Mbit/s, joten syynä ei ollut nopeus.
    Otetaan kuitenkin huomioon, että tänään oli ensimmäinen kokeilu. Odotetaan toiveikkaina jatkoa.
    Sen sijaan "tavallinen" HD-lähetys, eli uusi 1080p50 7.10 Mbit/s, on todella hyvälaatuista kuvaa. Eipä ole moista ennen nähty tässä kotikatsomossa!
    Papparainen
  • Edellinen lausuntoni koski siis Sonyn HD-kuvaa. Hubissa sama nykii ikävästi. Mikronykimistä tai jotakin sen tapaista.
    Papparainen
  • Youtuben 4k videot pyörii hubin kautta,  tosin nykien.  . Miksei ylen lähetys toiminut ?   Jaksa oottaa seuraavaa peliä. Onko nuo youtuben 4k videot samaa kyin ylen lähetys? Jokin mättää
    Japsu72
  • Minulla hubi ei osannut tarjota kaapeliin juuri tulleille HD versioille Jim, Hero ja Liv kanavista HD vaihtoehtoa ennen kuin tein manuaalisen kanavahaun. Tämän jälkeen ne olivat automaattisesti valittuna. En tiedä olisiko virtabuutti auttanut, mutta kanavahaku ainakin auttoi. Onko joku muu huomannut samaa vai onko minulla joku asetus korvallaan? Ainakin oletustarkkuus kanaville on asetettu HD asentoon.                      

    smau
  • Kanavat virittämällö löytyi HD-kanavat Jim, Hero ja Liv. Kiitos vinkistä @smau.
    Sarzu
  • Moikka,jos kokeilettte eri kaapeleita niin tässä on sivu jossa on yksinkertaisesti kerrottu TV:n ja eri laitteiden tarvisemat kaapelit,https://avplus.fi/opas-hdmi-kaikki-tarpeellinen/ Sivu on ilmainen mutta koko lehti maksullinen,eli artikkeli on ilmainen.

    Suomessa maksaa yksi hyvä kaapeli n.35 euroa, mutta tilaamalla Amazonista samalla hinnalla saa kolme kappaletta samaa kaapelia.
    TJT
  • Ajansiirto (ulkoinen kovalevy) puuttuu edelleen.
    JanneI
  • @TJT
    Hyvä artikkeli. Nyt pitäs sitten vaan hommata oikea piuha hubin ja QN55Q60T samsungin välille.
    Koska 4k lähetys ei toiminut hubin ja töllön välillä. Syy on varmaan hubin mukana tullut hdmi piuha.
    SE kummastuttaa vaan ,
    et youtubesta pyöritetty 4k toimii mut ylen löhetys ei.
    NO keskiviikkona uus yritys..  
    (TV itsesään pyörittää ylen 4K lähetyksen ei ole kaistasta eikä telkkarista kii tämä homma)
    Japsu72
  • Kiitos kommentista Japsu.
    Yleensä se vika on HDMI kaapelin kopiosuojauksessa 4K lähetyksissä.
    Kehittyvät teosto oikeudet ovat yleensä esteenä
    asialle.Tuosta oli aikaisemmin juttuja ja DNA:n puolelta suositeltiin vaihtamaan kyseinen mukana tuleva HDMI kaapeli uudempaan.
    Ei oikein sovi uudempiin TV malleihin tai Kotiteatterin läpi vietynä.
    TJT
  • Mikähän HDMI merkki ja versio on kaapelilla joka toimitetaan Hubin mukana.
    (minulla on useita piuhoja ja menneet tietty sekaisin)
    Pertti O
  • Tuntematon,mutta ei sillä HDMI kaapelilla ole väliä vaan laitteella joka siihen kytketään.
    Toisinsanoen kytkettävän laitteen HDMI väylän standardista.HDMI kaapelin pitää tukea laitteen väylää.
    Valitettavasti se asia on saatu sitten melkoiseksi sekasotkuksi sitten Scart kaapelin jälkeen.
    TJT
  • Kokeilin nyt Areenasta suoraa 1080p50 7.10 Mbit/s -lähetystä. Missähän vika, kun kuva pysähtelee ja nykii näin?
    Ile_
  • Mikäs se tuo

    1080p50 7.10 Mbit/s - lähetys on ?
    Pertti O
  • @Pertti O: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/06/09/suorien-lahetysten-laatu-paranee-yle-areenassa-huuhkajien-peleissa-kokeillaan

    @Ile_ Hubin ominaisuuksia! Siivoaminen - mökki-mökki ja kaikkien käynnissä olevien sovellusten sulkeminen, tietojen nollaus sovelluksista ja Androidin uudelleekäynnistys ehkä auttavat vähän. Pientä nykimistä jäi kuitenkin jäljelle ainakin minun kokeilussani.

    Papparainen
  • @Pertti O
    Ilmeisesti 1080p50, 6.50Mbit/s joka melko varmasti näytti vaativan enemmän kaistaa aiemmin 😀
    Ile_
  • Digitaalisessa lähetyksessä eli DVB-standardissa 1080p-kuvan virkistystaajuudet on määritelty 24, 25 ja 30 ruutuun per sekunti. Kuvan viemän kaistanleveyden takia vielä ei ole määritelty 50 tai 60 ruudun kuvanpäivitystä, vaan nämä saattavat tulla käyttöön parempien pakkausalgoritmien ja siirtoteiden kehityksen myötä. PAL-standardin SDTV:ssä kuva päivitetään Euroopassa lomitetettuna 50 kertaa ja on siten sulavampi kuin filmille kuvattu 24 kertaa päivittyvä kuva. Lomitetun kuvan on yleisesti havaittu toimivan paremmin urheilulähetyksissä, joissa kuvataan liikettä tai kamera on paljon liikkeessä.

    Video- ja digikameroissa täysteräväpiirtotermiä käytetään kuvaamaan kameran mahdollisuutta kuvata 1080i- ja mahdollisesti myös 1080p-materiaalia.

    Lomitettu kuva 1080i,tiedä autaako tuo mutta itse katson sillä kyseisiä ohjelmia.


    TJT
  • @TJT. Hyvä harhautus! Nyt ei ole kyse DVB-lähetyksistä, vaan nettistreemeista. Ylen kokeilu 4k-resolla tapahtuu Areenan kautta, iptv:nä. Parannettu 1080p/50Hz 7,1 Mbit/s -laatu koskee myös suoria lähetyksiä Areenan kautta. Ainakin minun Sony-telkkarini toistaa hienosti jopa 4k@60 ja 4k@50 -signaaleita (eli 2160p/50-60Hz)) YouTubesta. Jopa Hubikin selviää 4k@60-streemista. 1080p/50Hz ei tuottanut Sonylle mitään ongelmia.
    Papparainen
  • Hyvä niin että toimii...Tosin suositellaan oli vaikka IPTV lomitettua kuvaa, koska Progresiivinen kuva vaihtaa koko näytön kuvan aina.
    En vain äkkipikaisesti löytänyt parempaa tekstiä kuvaamaan asiaa.
    Tosin Sony ja sen näyttöpaneeli voi sopia siihen hyvin,niitä näyttöpaneelejakin on jos jonkinlaista, niin vertaaminen ihan suoraan on vaikeaa...
    Digitaalisesti ne tulevat oli nimi mikä hyvänsä,että nollaa ja ykköstä vain.
    Jatketaan kokeiluja,mielenkiintoistahan se on jos joku hyötyy siitä.
    TJT
  • Viikko jo mennyt uusimmasta päivityksestä eikä vieläkään ole siitä tietoa tuolla päivityssivulla:

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv-ja-hubi-paivitykset

    Ihmeen hidasta toimintaa DNA:lta.

    Kimmo
  • Windows 11 ilmestyy 24:jäs päivä,Android 12 kohta,betan voi ladata.Mutta DNA TV Hubi se vaan pysyy Android 7.1.1 versiossa.
    Olisiko DNA:n aika hiukan päivittää versio numeroa niin päästäisiin nauttimaan uusimmista kodekeista ja suoratoisto palveluista.
    TJT
  • Rauta ei anna myöten päivittää. Uusissa on hdcp tukia parannettu yms joiden rauta puuttuu hubista.
    Markus Koskelainen
  • @TJT,

    "Tässä on vain kysymys koska versio 7.1.1 on niin vanha että se ei tue esim. Netfix uudella kodekilla AV1 vaan vanhalla V9 joka vaatii enemmän kaistaa eikä pysty toistamaan 4K modessa vaikka sen ostaisi."

    AV1 osalta on kylläkin kyse hardware dekoodauksen tuen puutteesta, ei käyttöjärjestelmän versiosta. Softalla sekä enkoodaus, että dekoodaus ovat edelleen kehitysvaiheessa. Uudemmissa piireissä on tuki hw dekoodaukselle ja Google on ajanut voimallisesti tukea kaikkiin UUSIIN Android laitteisiin. Testasin AV1 software (1080p) koodausta ja dekoodausta Intelin 7v vanhalla i7 prossulla ja hidasta on. Videon toistaminen jumittelee ja pätkii kuin hubi urheilulähetyksissä konsanaan.

    Hubissa muuten Netflix on alkanut taas paiskoa pihalle tasan 20min kohdalla. Eikö tämän pitänyt olla jo korjattu vai muistanko ihan väärin?
    Mikko
  • Google is now requiring that all 4K Android TV devices launching on Android 10 must support AV1 decoding, and starting from April 2021 all new Android TV devices must support AV1 (at minimum 60fps for the display resolution of the TV). That is according to twitter user Android TV Guide.

    TJT
  • @TJT

    Niin? Mitä tekemistä tuolla on aikaisemman viestisi kanssa?
    Mikko
  • DNA TV Hubi ja Kehiystiimi...
    Missä on luvattu Android P päivitys DNA TV Hubille...Minua ei kiinosta jos teidän rauta ei siihen taivu tai muutkaan syyt...Olette luvanneet että DNA TV Hubi päivittyy Android P versioon.Samoin että se on jo kehityksen alla.
    Kohteliaasti pyytäisin tiedoittaan koska se on saatavilla...Syyt on että monet IPTV palvelut ei tue enää Marshallow versiota,samoin http standardia vaan https standardia.
    Pari vuotta kyseisen päivityksen suhteen alkaa olla liikaa keneltä tahansa TV palveluja tuottavalta yhtiöltä.
    TJT
  • Sama itseä kiinnostaisi
    Visitor
  • Mikä IPTV-palvelu (tai edes sovellus) ei toimi Android 7:lla, mutta toimii Piella?

    Ei ole oikotieonneen hubin kanssa Android P, jos se toimisi edes kohtuullisesti, se olisi jo julkaistu.

    Eli isoja ongelmia on sillä luvassa ja tuskin parantaa käytettävyyttä miltään osin.

    Aina se uudenpi versio on "mukava", mutta tuskin mitään ihmeempää parannusta on luvassa.
    Hubittaja
  • DNA TV sovellus pätkii ja kanavat menevät mustaksi. Saattaa bootata koko hubin tai vaihtaa toiseen sovellukseen. Pari päivää sitten koko hubi jumahti niin että yksi TV-kanava näkyi, mutta muuten ei reagoinut yhtään mihinkään, vaan piti vetää virtajohto irti. Areena pätkii usein, jaksaa muutaman minuutin kerrallaan ja sitten pätkäisee ja menee Areenan etusivulle tai sulkee koko sovelluksen. Nyt usean pätkäisyn jälkeen päätyi Android kotiin ja koko hubi jumitti siihen. Versio 2.6.1.
    Teemu
  • Pienen tauon jälkeen taas omat kommentit
    + IPTV toimii erinomaisesti - langattomastikin.
    - Ruutu sovelluksen urheilulähetykset nykivät. NBA 60hz tilaan vaihtamalla suht ok, mutta kuva ei edelleenkään niin sulavaa kuin muilla laitteilla. Pesäpallossa ihan sama ongelma kuin Cmore Liiga lähetyksissä.
    - Netflix alkanut taas heittää Android kotinäkymään tasan 20min jälkeen --> Vaimo menettää hermonsa.
    - Netflixistä elokuvia katsoessa huomannut nykimistä esim. kameran sivuttaisliikkeessä. Tästä kirjoitin jo aiemminkin. Näyttää ikävästi 24hz-->60hz 3:2 pulldown nykimiseltä. Eikö Netflix sovelluskaan hubilla vaihda näyttötilaa automaattisesti?

    Nykivä kuva sovelluksissa on ilmeisesti edelleen DNA:n osalta "toimii suunnitellusti" toteamuksella ohitettava asia?
    Mikko
  • On kyllä jännää ettei DNA katso tarpeelliseksi vastailla tänne oikeastaan yhtään mitään...
    Visitor
  • @visitor.
    MItäpä tuota vastaileen.
    Joka kuukausi tuosta hubista otetaan maksut ja niin kauan , että on minimoitu tappiot. Sitten voidaan esitellä uusi rauta.
     Itselläkin 1v vielä maksuja. Pitäs se irtisanomisperuste löytää ja eihän DNA sitä anna tai kerro. Riittää , että sillon tällön joku firmis laitetaan jakoon.VmP
    Jarmo Rasanen
  • @Jarmo Rasanen,

    Minulle ainakin on annettu mahdollisuus päättää määräaikainen sopimus, koska eivät ole palveluntarjoajan puolella saaneet tuotettaan kuntoon. Nyt yht'äkkiä on alettu tosin sanoa, että tuote toimii suunnitellusti. Paska on suunnitelma, mutta minkäs teet. Olen iptv päätelaitteena tuon silti halunnut pitää, eikä sitä juuri muuhun tule enää käytettyäkään.
    Mikko
  • Tallennus Nettiin on kuin katsoisi vanhaa Putkitelevisiota,olenko tyytyväinen.En ole.
    TJT
  • Olettehan huomanneet, että Hubi on jo jonkin aikaa ollut alennusmyynnissä (loppuunmyynnissä?) hintaan 60€? Samaan aikaan Digita ottaa etäisyyttä DNA:han maksukanaviensa myynnissä. Olemmekohan jo saaneet vastaukset edellä esitettyihin ja moniin muihinkin kysymyksiin? Siis - ei vastauksia - ei kehitystyötä - ei päivityksiä?
    Papparainen
  • Eipä DNA enää tänne vastaile jostain syystä.

    Kohta kuukausi mennyt uusimmasta päivityksestä eikä sitä ole vieläkään merkitty tuonne päivityslistaan:

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv-ja-hubi-paivitykset

    Kimmo
  • Mitä tämä muuten tarkoittaa: "Tallenna lempisarjasi jaksot vaikka kerralla talteen ja skippaa mainokset! [b]DNA TV Hubi -palvelun tilaus sisältää tallennuksen veloituksetta 2 kk ajaksi (jatkossa 6,90€/kk). Tilaus on voimassa toistaiseksi, mutta halutessasi voit irtisanoa tallennuksen helposti koska vain DNA TV Hubi -palvelun käyttöliittymän kautta.[/b]"
    '
    Olen hubin Android TV sovellusten surkean toiminnan vuoksi kysellyt eri tapoja hintojen alentamiseen, mutta joka jumalan kerta on asiakaspalvelusta sanottu, ettei esim. tallennusta voi jättää pois, koska on kiinteästi mukana paketissa. Voiko sen nyt kuitenkin irtisanoa, mutta kuitenkin säilyttää iptv- ja viritintoiminnot?
    Mikko
  • Etuasiakkaana saa dna tv 3,50 hintaan jossa tallennus. Uusi tunnari dna tv:lle, dna apk koneelle jolla katot eri tunnuksilla tallenteita. Mutta tallennus on ilmeisesti eriytettty.

    Itse tilasin hubipalvelun ilman tallennusta mutta en tiedä mitä dna tarkottaa tallennuksella mutta kyl se tallentaa.
    Koskelainen
  • Aika sekavasti on kyllä tämäkin sitten esitetty DNA:n puolelta.
    Mikko
  • Hei Mikko! DNA TV Hubin käyttö vaatii DNA TV:n tilauksen, et siis voi irtisanoa tätä ja jatkaa DNA TV sovelluksen käyttöä. Verkkotallennus on normaali osa DNA TV palvelua.

    Nimimerkki Papparaisen huolet ovat aiheettomia, DNA TV Hubia kehitetään edelleen ja parannuksia on myös roimasti suunnitteilla tulevaisuudessa.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • @DNA Iiro,

    Tuota sivustonne tekstiä kun lukee, niin siinähän nimenomaan kerrotaan, että tallennus on hubilta irtisanottavissa? Olisiko tuota edes tietoisesti yrittämällä mahdollista saada vielä sekavammin tai asiaa sekoittaen esitettyä?
    Mikko
  • "DNA TV Hubia kehitetään edelleen ja parannuksia on myös roimasti suunnitteilla tulevaisuudessa."

    Näitä ei onneksi ole pitkään ehditty vielä odottaakaan...
    Mikko
  • Jos hubi palveluun kuuluu dnatv jossa on tallennus niin mikä ihme sitten se tallennus on?
    Koskelainen
  • Asiakaspalvelussa kertoivat että hinnoittelu on muuttunut kesäkuussa. enää ei uusiin sopimuksiin saa asiakkaat Perus DNA TV:stä -50%, vaan se on tallennuksella aina kaikille 6,90€/kk.

    Hubista taas tarjosivat:
     DNA Hubi Android TV -laite 60€ kertamaksulla 
    + DNA TV Hubi -palvelu asiakasetuhintaan: 5 €/kk (muille 8€/kk)
    + Tallennus 6,90 €/kk.

    Normaalisti nettisivuilta tuon paketin hinta on tuplaantunut, nyt 19,90€/kk tai etuasiakkaille 16,90€/kk
    Hubittaja
  • Jos tuo hubi on nyt muuttunut kertamaksulliseksi, niin se tarkoittaa että laitteesta halutaan eroon koska uusi on tulossa tilalle. Suosittelen välttämään laitteen ostamista jos on pienintäkään epäilystä että haluat myöhemmin sen uudemman version, koska palautusoikeutta ei enää 14vrk jälkeen ole.
    ebinwrz
  • Miten lienee sitten nykyisen laitteen päivitys
    Pertti O
  • @ebinwrz, siltähän tuo vaikuttaa. Päivitysten pysähtyminen kuin seinään kielii tästä myös. En tosin keksi muutenkaan syitä ostaa hubia. Ilman palvelua laite ei todellakaan sijoitu Android TV laitteiden parhaimmistoon, vaan sinne huonoimman kymmenyksen joukkoon. Toivottavasti korvaava laite tulee tukemaan Androidin standardiratkaisuja esim. näyttötilakutsujen muodossa, jolloin päästäisiin näistä kuvan nykimisistä. Mahdetaanko DNA:lla toisaalta enää jatkaa edes Android käyttöjärjestelmällä? Toivottavasti ei ainakaan Krea TV alustalle vaihdeta. Siinä on sitten sovellusten kanssa taas puuhastelua, eikä todellakaan voida puhua mistään kodin viihdekeskuksesta.
    Mikko
  • Ainakin täällä on näkyvissä speksit uudesta DNA TV Hubista:

    https://sites.google.com/view/droid-tv/oem/sagemcom

    Sagemcomin mallinumero DCTIW3930 DNA
    Ile_
  • Ja Sagemcomin sivulla näkyy havainnekuva:

    https://support.sagemcom.com/en/set-top-boxes-and-sound-products/dctiw3930-dna
    Ile_
  • Mites on DNA pitääkö yllä oleva paikkansa?
    Visitor
  • Tosin sen verran vedän sanojani takaisin, että tuo uusi boksi saattaa olla vain antenni- mutta ei kaapelivirittimellä varustettu, mikäli laite on sama kuin Italiaan menevä saman mallinumeron laite:

    https://www.mondomobileweb.it/210542-timvision-box-nuova-versione-in-arrivo-due-produttori-differenti-ecco-come-saranno/amp/?__twitter_impression=true
    Eli uusi boksi saattaa olla antenniasiakkaiden houkutteluun 🤔
    Ile_

  • https://support.sagemcom.com/en/set-top-boxes-and-sound-products/dctiw3930-dna

    Ei taida päivittyä nykyiset.
    Joutuu vissiin ottamaan kaikki piuhat irti ja viemään kierrätyskeskukseen .-)
    Pertti O
  • Itsellä maksaa kympin kuussa hubi ja dna tv, kun sanoin nettiosuuden irti
    Arppa
  • @DNA Iiro...
    Onko tulossa uusi DNA TV Hubi käyttöön,DNA - TV-hubi (2021)

    • 2021 - Finland - DCTIW3930 DNA
    • Broadcom BCM72180 - Quad-core 2.6 GHz
    • Kuten tällä pastalla puhutaan,hieman on nyt itsellä epätietoisuutta asiasta.Onko asiasta joku asiakastiedoite tai muuta faktaa saatavilla.
    TJT
  • Broadcom BCM72180 on ainakin Norjassa ja Tanskassa käytössä piirisarjana.
    Android 10:n ja tukee kaikkia mahdollisia codekkeja ja TV malleja.
    DNA:han on nykyään Norjalainen yhtiö.
    Näin ainakin lueskelin eilen illalla valmistajan sivulta,olisi aikamoinen harppaus Suomen DNA:lta nykyaikaan siirtyä kyseiseen malliin.
    Käsittääkseni Elisalla on käytössä sama järjestelmä piirisarja,oli mainittu yhteistyö kumppanina.
    Elisalla saa myös Appina TV:hen palvelun kunhan kyseinen laite on suhteellisen uusi.
    TJT
  • Loppus tää pelleily kun appin sais töllöihin ja mihin tahansa androidboxiin. Nyt on turhaa rautaa jo kertynyt, wbox ja kovalevy.
    Arppa
  • En usko että uutta rautaa olisi tulossa. Reilu kuukausi sitten oli Android P Broadcomilla tutkittavana bukien takia. Vanhaa kehitetään ei kai niin härskejä ole, että myyvät nyt tarjouksella hubia ja heti perään laite vaihtuisi.
    Tomppa
  • @ Tomppa. "...myyvät nyt tarjouksella hubia ja heti perään laite vaihtuisi". Taidat olla koomikko, kun noin vitsikkäitä viestittelet. Kuvailet bisneksen normaalin toimintamallin. Autojen, kodinkoneiden, telkkareiden, tietokoneiden, puhelimien, jne.. vanhat mallit myydään aina alennuksella loppuun ja sitten tuodaan markkinoille uusi, entistä hienompi. Eihän kyse ole siitä, että juuri ostettu laite lakkaisi välittömäästi toimimasta. Uusi malli vain on parempi - ja kallimpi.
    Papparainen
  • Niin kävi wboxille. Käyttöajaksi jäi pari vuotta kai…
    Arppa
  • @Arppa
    "Niin kävi wboxille. Käyttöajaksi jäi pari vuotta kai…"

    Kyllä täällä on edelleen yhdessä telkkarissa kiinni Wbox HD3. Käytän sitä digiboksin tilalla. (Ei ole yhteyttä nettiin).

    Pena
  • Eihän tuo hubi missään tarjouksessa ole, kun ennen sen sai 5 tai 10e/kk ja sisälsi laitteen. Nyt minimissään 11,90€/kk jos ostaa laitteen käteisellä tai 16,90€/kk, jos maksaa laitetta kuukausittain. Nämä siis Etuasiakkaanhintoja.
    Hubittaja
  • Mulla oli hubi ilman hubipalvelua, pelkkänä netflix/cmore yms käytössä. Ei ne kait tappais koko boxia, ainoastaan tv kattelun. Dna Android apilla pystyis katteleen tallenteita jos vaan hiiri pelais
    Koskelainen
  • Voisiko DNA katkaista tämän spekuloinnin ja vahvistaa, mitä tuo uusi 2021 hubi tarkoittaa tuolla sivulla?
    Ja miten olemassa olevien hubiasiakkaiden osalta on suunnitelmassa hyvittää siirtoa uuteen hubiin, JOS sellainen on tulossa?
    Sarzu
  • Eivät varmasti kommentoi mitään ennen kuin on laitteen julkaisusta päätetty.

    Vanhan hubin omistuoikeus siirtyy heti sopimusta tehdessä, joten se on jokaisen oma murhe sopimuskauden jälkeen.

    Uudesta hinnoittelusta voisi päätellä, että vanhat asiakkaat kun tekee uuden sopimuksen, saa uuden laitteen tuolla 16,90€/kk ja muut 19,90€/kk.

    Nyt ei kannata 5 tai 10e sopimuksia katkaista, jos haluaa neuvotella jatkosta ilman tuota korotusta. Kun pelkkä DNA TV mobiilille on nykyään jo 6,90e/kk uusille sopimuksille.
    Hubittaja
  • "Olettehan huomanneet, että Hubi on jo jonkin aikaa ollut alennusmyynnissä (loppuunmyynnissä?) hintaan 60€? Samaan aikaan Digita ottaa etäisyyttä DNA:han maksukanaviensa myynnissä. Olemmekohan jo saaneet vastaukset edellä esitettyihin ja moniin muihinkin kysymyksiin? Siis - ei vastauksia - ei kehitystyötä - ei päivityksiä?   "

    En usko että Hubia mihinkään lopetetaan, vastahan sille julkaistiin uusia kanaviakin 15.6.2021 alkaen jolloin kanavatarjonta on lähes sama kuin kaapeli-tv:ssä, vain pari kolme kanavaa Hubista vielä puuttuu:

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/viimeinkin-hubin-maksutv-tarjonta-yhtalaiseksi-ktv/

    https://corporate.dna.fi/asiakastiedotteet?type=tukari3&id=490&scrollTo=7rpuwouWTpQC&returnUrl=https%3A%2F%2Fcorporate.dna.fi%2Fuutishuone%3FscrollTo%3D7rpuwouWTpQC

    Ja musiikkikanavia joita pitkään kaivattiin, on nyt todellakin iptv-muodossa saatavana Hubille. Siksi minäkin sen tilasin ja en käytä lainkaan antennijohtoa Hubissa vaan kaikki ilmais- ja maksukanavat mitä sillä katselen, näkyy netin kautta.
    Jari
  • @Jari,

    Ei hubia tai vastaavaa palvelua varmasti tullakaan lopettamaan, onko sellaista kukaan tässä edes ehdottanut? Laitteesta ilmestynee uusi versio. Toivottavasti sen suhteen on painotettu hieman enemmän tulevaisuutta, kuin vanhan hubin kanssa tehtiin. Se lienee turha toivo, että Broadcomilta tulisi tukea Android käyttöjärjestelmän näyttötilakutsujen stardardiratkaisuille, jotka vaikuttaisivat suuresti käyttökokemukseen.

    Hubin tai vastaavan operaattorin laitteen olemassaolo on kyllä valitettava ja kivikautinen jäänne tekijänoikeuspuolelta.
    Mikko
  • Jatkospekulaatiota: syksyllä kuulemme uudesta Hubista lisää ja viimeistään joulumarkkinoille sen on varmaan tarkoitus tulla. Asiaan voi vaikuttaa loppuunmyytävän nyky-Hubin varastomäärä ja ennenkaikkea, uuteen tarvittavien komponenttien saatavuus, näinä ankeina puutteen aikoina.
    Papparainen
  • @ Papparainen

    Olen samaa mieltä,  mutta mitä luulet,  tehdään näille "vanhoille laatikoille" ?
    ps.
    sorry paksu teksti,  en huuda,  vaikka ehkä syytä voisi olisi.  >DNA

    Pertti O
  • @ Pertti O: Kuka mitäkin 😉. Kuten Hubittaja aikaisemmin totesi, omistus siirtyi meille itse kullekin heti sopimuksen alussa. Minä olen sen jo hylännyt, mutta tuossa se edelleen hyllyssä pölyttyy.
    Papparainen
  • Jos DNAlla on ehditty jo töihin niin voisiko kommentoida yllä olevaa spekulaatiota.
    Visitor
  • Nyt ei pysty katsomaan telkkaria, eikä ainakaan Youtubea, koska heittää koko ajan Android kotiin. Jos ei koske kaukosäätimeen, niin Suosituksia haetaan... tulee koko ajan uudelleen, kunnes muutaman minuutin päästä hubi sammuu. Saakohan tuota Android kodin Suosikkien hakua... mitenkään pois? Se hidastaa laitteen käyttöä suotta muutenkin. On kyllä yhdessä laitteessa uskomattoman monipuolisesti kaikenlaisia ongelmia.
    Teemu
  • Mulla ei toiminut kuin virtanappi kakesta. Otin virrat veks. Pitää kohta kokeilla uudelleen.
    Arppa
  • En tiedä hajosko hupilaatikko vai mistä johtuu, mutta ei toimi. Räpsynyt jo pitkään ja ehkä rikkoi vahvistimenlin
    Arppa
  • @Arppa
    Mikä on "räpsynyt", miten?
    Pertti O
  • Kuva. Poikki ja päälle.
    Arppa
  • @ Arppa: Aika pienillä vihjeillä arvelet ongelmasi selviävän. Sunnuntaina katselin F1-lähetystä antenni-tv:n kautta (CMore Max). Kuva tökki ja pätki pahasti. Arvelin sen johtuvan tästä:
    https://www.digita.fi/ajankohtaista/voimakas-radiokeli-voi-aiheuttaa-hairioita-tv-ja-radiolahetyksiin-viikonlopun-aikana/
    Android TV:n ja CMore-sovelluksen kautta kulki hyvin!
    Papparainen
  • Itse katsoin Sunnuntaina F1 DNA TV:een kautta ja tuntui kivalta tökki jatkuvasti.
    Autot niinsanotusti pysähtyivät ja matka jatkui vähän ajan kuluttua.Ääni kylläkin kuului koko ajan sujuvasti.
    Yksi Vahvistin on myös mennyt Pioneer 1131,ei suostunut enää toimimaan DNA TV HUBIN kautta.
    TJT
  • Jostain syystä telkkarin kakella (LG magic remote) ei pysty enää hubin kanavia vaihtamaan..? Siis niillä ylös ja alas -nappuloilla tai rullalla. Volume ja muut toimivat mutta mitähän olen onnistunut sähläämään? 😃

    Toissapäivänä vielä onnistui mutta ei enää.
    Baarijakkara
  • @ TJT: Omassa sunnuntain F1-katsomiskokemuksessani Hubi ja DNA-TV eivät olleet mukana ollenkaan. Sekä antenni- että sovelluspuolta katsoin Sonyn Android-TV-telkkarilla. Vikaa oli siis muuallakin kuin pinkeissä palveluissa!
    Papparainen
  • Ilmeisesti oli emsimmäisen kerran muisti niin täynnä että valikotkaan ei toimineet. Nyt kun yhtäkkiä pääsin valikoihin hetkeksi niin tyhjensin muistin niin johan pelittää. Jonkinlainen garbage collection olis hyvä joka tyhjentää sitä itsestään. Aiemmin on varoittanut hitaudella ja voinut tehdä tyhjennyksen ajoissa. Kuluttajatstävållinen laite😞
    Arppa
  • Voisiko DNA edes sen verran arvostaa asiakkaitaan, että kertoo onko uusi hubi tulossa, kuten näyttää vai ei?
    Visitor
  • @Visitor kun asiakas on saatu 2 vuoden soppariin, ei hänestä enää välitetä. Ainoa mitä mietitään on miten saataisiin lypsettyä lisää rahaa. On kyllä ala-arvoista tällä palstalla DNA:n vastailu kysymyksiin.
    Tomppa
  • Huhuu DNA, kaikki tietää että olette kysymyksen nähneet, aika noloa tunkea päätä puskaan ja teeskennellä ettei olisi nähty kysymystä. Nyt olisi paikka ottaa pää pois  perseestä.
    Visitor
  • @ Visitor, Tomppa: Me voimme täällä spekuloida, kysellä ja urputtaa vaikka mitä, mutta... Uusien tuotteiden kaupallinen julkistaminen on ihan eri juttu. DNA esittelee uuden Hubin sitten, kun aika on sopiva. Siihen ei meidän kirjoittelumme vaikuta sitä eikä tätä!
    Papparainen
  • @Papparainen juuri näin! Kaikille on varmaan päivänselvää että laitteilla on joku elinkaari, kunnes ne korvataan toisella. Hubin osalta DNA ei varmaan tätä julkistusta ole itsekään lyönyt lukkoon joten on kohtuutonta vaatia vastauksia kesäpäivystäjiltä. Keskitytään otsikkoon, ok?
    Baarijakkara
  • @Baarijakkara juu tota kohtuuttomuus pykälää on DNA sitkeästi noudattanut oli kesä tai talvi eikä paljon ole kysymyksiin vastauksia tullut, riippumatta aiheesta
    Visitor
  • Tässä huomasin mielenkiintoisen tallennuksiin liittyvän ominaisuuden kun en jaksanut katsoa Englanti - Tanska peliä suorana ja ajattelin tallentaa sen. Joskus aikaisemmin olin törmännyt urheilulähetyksen tallennuksessa ongelmaan, että jatkoajalle menneen pelin tallennus loppui kesken, siis jäi loppuratkaisu näkemättä. Nyt yritin olla fiksu ja merkkasin myös pelin jälkeisen ohjelman tallennukseen.

    Lopputulema oli se, että peli meni jatkoajalle ja tallennus loppui 10 min ennen jatkoajan loppumista. Jostain syystä pelin jälkeiselle ohjelmalle ei löytynyt tallennetta. Eli en siis DNA:n tarjoaman palvelun kautta nähnyt pelin ratkaisua.

    Onneksi peli löytyi kuitenkin tallenteena yle Areenasta ja YLEssä oli osattu laittaa koko peli jatkoajat mukaanlukien tarjolle. Tosin Hubin kautta kun yritin katsoa, niin liikuva kuva vilkutti siihen malliin, että meinas laueta migreeni. Joten avasin Arenan kännykästä, kävin hakemassa Google Chromen makkarin TV:stä ja laiton sen oh telkkariin katsoakseni pelin loppuun. DNA TV hubissa oleva Chromecast ei toimi kuten kaikki jo tietänevät.

    Mietin vaan, että miten tämä on mahdollista 🤔

    Luulis, että DNA voisi halutessaan korjata ongelman suhteellisen helposti siten, että asiakkaat saisivat sen pelin katsottua.

    Vai onko vika nyt käyttäjässä, joka ei vaan osaa käyttää hubia oikein ?
    Pena
  • Visitor
  • TV:n pystyy päivittämään mutta DNA TV Hubi on erittäin epävarmaa...
    TJT
  • Kohta mennyt jo 2 kuukautta uusimmasta päivityksestä eikä DNA ole saanut vieläkään sitä laitettua tuonne päivityslistaan:

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv-ja-hubi-paivitykset


    Kimmo
  • Tuskimpa DNA on kiinostunut enää koko DNA TV Hubin päivittämisestä,mitään tulevasta ei ole kuulunut.Paljon on luvattu tässä parin vuoden aikana, mutta ainakaan asiakkaille on kirveen takana saada tietoa mistään,eikä kehityksestä vastaava henkilö ole edes viitsinyt tällekään palstalle mitään tiedottaa minkä luulisi olevan perusasia kyseisessä toimessa.
    TJT
  • TJT, uskoisin Dnata kiinnostavan Hubin päivitykset, vastahan kesäkuussa tuli Hubille uusi päivitys. Se on kokonaan eri asia päivittääkö Dna nettisivujaan ja tietoja siihen.
    Jari
  • Ei voi kuin kehua DNAn asennetta asiakkaitaan kohtaan 🤬. Melkoista asiakkaan aliarvioimista on vastailu tänne. Ei paljon asenne muuttunut viime ryhdistäytymislupauksen jälkeen.
    Visitor
  • Tokio 2021 korisfinaalia yritin tallentaa. EPG ssä peli oli jaettu kahteen erilliseen ohjelmaan ja laitoin molemmat tallennukseeen. Kuten jo etukäteen arvasin, että ongelmia on odotettavissa, hubi oli tallentanut ainoastaan jälkimmäisen ohjelman. Eli ensimmäiset 1,5 jaksoa finaalista jäivät nyt näkemättä.

    Onneksi en ole mikään korisfriikki, joten verenpaineet pysyy vielä terveellisellä alueella. Tulevat tärkeät ottelut pitää tallentaa tuohon Topfieldin digiboxiin ja manuaalisesti laittaa pari tuntia ylimääräistä tallennusaikaa, jotta mahdolliset jatkoajatkin tulevat tallennukseen. Nimittäin näissä DNA tallennuspalveluissa jatkoajat on jäänyt mäkemättä. Ongelmia tässä digiboxi skenaariossa tulee, jos tallennettava ohjelma tulee maksukanavalta. Nykyään ei ole enää erillistä tv korttia salauksen purkuun, jonka voisi siirtää boxiin.
    Pena
  • @Pena, Hubi itsessään ei tallenna mitään. Paitsi jos siinä on kovalevy. Mutta yleensä ne tallenteet menee "pilveen" eli Dnan palvelimelle joten ehkä siinä tallennuspalvelussa on jokin ongelma.
    Ja jos tv-korttia kaipaat niin tilaa Dnalta sellainen, itselläni on sekä kortteja että Hubi joten hyvin toimii molemmat.
    Jari
  • DNA TV Hubin käyttö perustuu juuri siihen että et tarvitse TV korttia vaan ainoastaan DNA TV kortin ja ohjelmien pitäisi tallentua jollekin serverille josta myös voit katsoa sen jälkeen päin.
    Ei ole käyttäjän vika jos Hubissa olevat toiminnot eivät toimi.Mitä tarkoitat sillä DNA TV Hubiin liitettävällä kovalevyllä niin siinä on paljon yhteensopivuus vikoja ja joillain se ei toimi ollenkaan.
    Conaxant moduulin ja siihen liitettävää korttia C+ jos haluat samat kanavat kuin DNA Hubissa joudut maksamaan jokaisesta ostokanavasta lisä hinnan eli sen ostokanavan hinnan.Tarkoitushan ei ole maksaa kaksi kertaa samasta kanavasta.
    Samalla DNA Hubin ja ukopuolisen tallentimen yhtäaikainen käyttö vaatii TV:ltä aikamoista johto sotkua jos on liitetty vaikka kotiteatteriin.
    DNA Hubin ideahan on että muuta et tarvitse.Ostajan vika ei ole sen toimimattomuus vaan DNA:n.
    Tero Teittinen
  • Just, eli DNA:n mukaan mun pitäs maksaa toiset 3,5€/kk kortista digiboxiin, että voin katsoa tallenteet omalta medialta kun DNA palvelu ei toimi.

    Sinänsä DNAn hubi ( ja myös dnaTV app) konsepti on mielestäni hyvä, kun tarjotaan laaja kattaus ohjelmia viikon ajan ja näitä NHL kun ei ole lupa tallentaa, niin pari päivää. Mutta se, ettei viitsitä korjata ongelmaa, missä jatkoajalle menevän pelin tallenne loppuu kesken on järkyttävän huonoa palvelua !! Näin on ainakin minulle käynyt jo kahtena peräkkäisenä NHL kautena, vaikka ongelmasta on informoitu useaan kertaan. Onhan se kokonainen versio lopulta tullut aina tarjolle, mutta ei varmaan tyydytä NHL fanaatikkoa, jos on ollut aikomus jännätä peliä tietämättä lopputulosta etukäteen.
    Pena
  • Ongelmana on, että DNA TV:n pilvitallenteisiin on DNA:n toimesta laitettu jonkin verran etu- ja jälkiaikaa, joten 2 peräkkäisen ohjelman tallennus ei onnistu samalta kanavalta (näin on yleensä digiboxissakin). Ohjelmaan pitäisi voida asettaa riittävästi lisäikaa, jotta se tallentuisi kokonaan (näin olen tehnyt tarvittaessa Topfieldissä tai muuttanut edellisen ohjelman loppumisaikaa niin että seuraava ohjelma pystyy alkamaan). DNA TV:n pilvitallenteisiin näin ei voi tehdä.
    PW
  • @Pena pelkkä kortti ei riitä tarvitset myös kanavapaketit.
    itselläni oli 3 korttia ja hubi samaan aikaan käytössä. Sitten DNA uusi sopimuksen ja muutti kanava iptv kanaviksi (näin ei pitänyt tehdä). Jos hubin käyttöä olisi halunnut jatkaa olisi pitänyt maksaa iptv kanavapaketit erikseen. Tällöin hubi jäi pois ja käyttöön jäi tv kortit.

    Hubilla kovalevy tallennuksia voi laittaa useampia peräkkäin ja ne toimi, mutta noiden verkkotallenteiden kanssa on sama ongelma aiemmin havaittu.

    Uudert älytelevisiot pesee kyllä hubin mennen tullen. Suoratoisto palveluita saa enemmän kuin hubiin ja ennen kaikkea kuva on sulavaa ei nyi niin kuin hubissa.

    DNA on kovasti luvannut hubin jatkokehitystä ja viimeksi viestittivät että uusi Android versio laitevalmistajalla tutkittavana bugien takia.

    Tuon viestin jälkeen uusi laitemalli on sertifioutu Googlella eli tuskin kannattaa enää vanhaan muutoksia/parannuksia odottaa.

    Tomppa
  • Minä kun luulin ettei edeltäjää huonompaa vetäjää voi olla hupituksen kehityksessä, myönnän erheeni.

    Kuukausiin ei ole tapahtunut mitään edistystä, yhteenkään toiveeseen ei ola vastattu, ei yhteenkään yhteydenottoon tällä foorumilla vastattu.

    Netflix kaatuu ja pätkii
    kanavien vaihto vieläkin hidasta
    tallenteiden haku tökkii
    kanavia ei voi järjestää haluttuun järjestykseen
    käsittämätöntä ettei esim Disney tms suoratoistopalveluja saa suoratoisto menuun
    kovalevyn suhteen menetin jo toivoni
    kaukoohjain toiminnot epäloogisia (kuten moni muukin asia hupissa)

    kaikkein eniten tuttaa dna täysi välinpitämättömyys
    Tuomas
  • Onkos joku kysynyt ylemmältä taholta, mitä voisi tehdä?
    Ei tämä aspa porukka eikä hubi tiimi välitä yhtään mitään.
    Pertti O
  • Aiemman kehityspäällikön kanssa tuli suoraan keskustelua asioista, mutta eipä niitä käytön kannalta suurempia asioita ikinä saatu korjattua. Nykyinen taisi kerran tai pari käydä forumilla kertomassa satuja ja sittemmin on kadonnut täysin. Kai siellä on jo sisäisestikin ymmärretty maillainen paskakasa on käsissä.
    Mikko
  • Niimpä, lähinnä tarkoitin portaita ylemmäs. Kaiketi siellä on päälliköillekin päälliköt.
    Eikö tämä ketään johdossa kiinnosta, lienee jo imago kysymys.
    Pertti O
  • Sen perusteella miten DNA on muuttunut yrityskauppojen jälkeen, ei kiinnosta vittuakaan siellä. Jos laitetta menee, ihan sama mitä sen jälkeen tapahtuu. DNA:n asiakaspalvelu on vajonnut Suomen operaattorien parhaasta paskimmaksi. Itsekin todella pitkään asiallisesti ja rauhallisesti tuli asioista keskusteltua, mutta nykyään ei jaksa sekuantiakaan kuunnella sitä lässytystä jos sieltä joku soittaakin. Viimeksi meni pinna puhelimessa, kun "ongelmanratkaisuoppaan" mukaan yritettiin väkisin huoltokäyntiä, josta ei olisi ollut pienintäkään apua. Mutta kun seuraava askel oppaassa on tämä... Naurettavaa.
    Mikko
  • Pertti O laitoin toimitusjohtajalle ja nykyiselle hupi tiimin vastuuhenkilöille viesti tuossa taannoin. Ville partanen vastasi jo parissa tunnissa ja vuorokauden viiveellä nykyinen hupi ukkokin heräsi.
    Mutta lupauksethan on tehty rikottaviksi eli mitään ei ole sen jälkeen tapahtunut (ainakaan mitään näkyvää) silloin kerrottiin että uusi android versio on laitevalmistajalla tutkittavana. Taustalla on google sertifioinut jo uuden laitteekin tämän jälkeen. Jotain tehdään mutta ei mitään kerrota tietenkään.
    Tomppa
  • Uusi Android versio ja Uusi laite,kuka tietää jotain asiasta....Milloin jne.
    TJT
  • Naurettava toimintaa DNA. Tiedottamista olisi myös, ettei ole tiedotettava aiheesta.
    Visitor
  • Eiköhän sieltä sitten tule tietoa, kun on jotain tiedotettavaa. Joko tulee uutta versiota nykyiseen tai kokonaan uusi purkki, jota myydään sitten jatkossa. Nykyisille hubi käyttäjille jää vaihtoehto käyttää vanhaa tai ostaa uusi parempi.
    Näinhän se on ollut digiboxienkin kanssa - uusi paremmin toimiva korvannut vanhan.
    Johan uusi DNA TV korvasi vanhan (tosin oli hieman ”taantunut” uudistus).

    Nykyinen hubi toimii peruskäytössä, jopa kovotallennukset (ainakin meillä) - puutteena se jatkuva tallennus, joka erikoisesti katosi, kun vaihtui uuteen + kanavien järjestäminen - suoratoistoihin on olemassa paremmat laitteet kuin hubi.
    Tuplahubitoiminnallisuus on aivan huippu näin multitv-taloudessa!

    Sitten jos/kun tulee uudemmalla Androidilla varustettu uusi hubi, se varmaankin palvelee myös laajempia ominaisuuksia kaipaavia käyttäjiä paremmin. Tuskin kukaan odottaa, että vanha tv päivittyisi uudempaan itsekseen - päivityksiä tulee, mutta paremmat ominaisuudet tulevat sitten uuteen malliin.
    Sarzu
  • Juu, hiljaisuus on loistavaa asiakapalvelua. Jatketaan odottamista....
    Visitor
  • Juuri tänään tulleen sähköpostimainoksen mukaan nykyinen Hubi on (edelleen) 50%:n alennusmyynnissä. Varastossa löytyy siis ja eroon pitäisi päästä!
    Papparainen
  • Aika hävytöntä toimintaa. Myydään pskat laitteet tietämättömille uhreille. Tämä vaatis jo toimia. Joukolla ilmoitus kuluttaja -asiamiehelle mahdollisesta huijauksesta.
    Jaopsu
  • Kaks kertaa kohta maksanut sen hubin. Tilasin kunnon digiboxin ja hupitus lentää jorpakkoon kun määräaika mennyt. Purkaisin sopparin mutta liikaa tallenteita.
    Arppa
  • @Papparainen, huomasin saman 😉
    Sarzu
  • @Papparainen, nuo puolella hinnalla myytävät Hubit on takuutarkastettuja, eivät siis ihan uudenuutukaisia. Eli noista vähän käytetyistä Hubeista on se 50% alennus. Jos haluaa ihan uuden ja käyttämättömän Hubin niin pitää maksaa täysi hinta.

    Mitä omaan Hubiini tulee niin se on toiminut alkukankeuksien jälkeen todella hyvin ja ne alkukankeudet selvitettiin ja kiitos siitä Dnalle.
    Jari
  • Jos vanhan hinta on 60€, uutta voisi hyvin myydä esim. 156€:lla.
    Papparainen
  • @Jaopsu, en nyt sanoisi Hubia pskaksi, kyllä se toimii sille tarkoitetussa tehtävässä. Tai sitten sä olet itse saanut viallisen laitteen? Mä käytän sitä lineaarikanavien katsomiseen netin kautta ja siinä tehtävässä se toimii hyvin.
    Jari
  • @Jari, luin kai eemelin huolimattomasti, kun en huomannut.
    Papparainen
  • @Papparainen, ei sen uuden Hubin hinta sentään noin korkea ole. 😀
    Jari
  • @Papparainen, jos tarkoitat sitä Pinkit päivät -emailia niin siinä ei tosiaan mainita että ne alennusboxit on takuutarkastettuja mutta näin se kuitenkin taitaa olla. Tai sitten voi olla että JOS nuo boxit on uusia, niin tuo on vaan määrätyn ajan ja vain ennestään Dnan asiakkaille. Mulla on Dnalta muitakin palveluita kuin Hubi, mm. puh.liittymä ja kortillisia tv-palveluita.
    Jari
  • Miksi kukaan ostaisi hubia kun siitä pitää kuitenkin maksaa kymppi kuussa kuitenkin.
    Arppa
  • @Arppa, ei siitä itse laitteesta mene kuin 5 euroa kuussa, tai sen voi maksaa myös kerralla pois. Se Dna TV Hubi-palvelu taas ei maksa kymppiä kuussa vaan muistaakseni 5 euroa kuussa. En tosin vanno, juuri tuli ensikuun lasku ja täytynee tarkistaa siitä. No, en mene kuitenkaan konkurssiin siitä ja kun muita huveja ei juuri (en käy ravintoloissa enkä leffassa enkä matkustele jne.) ole niin säästyy raha tohon Hubi-palveluun.
    Jari
  • Ai niin, minullahan ei ole tallennuspalvelua joten siksi Hubi-palvelun hinta on minulla halvempi. Minulla on muut konstit tallentaa ohjelmia, tallennan paikallisesti enkä pilveen.
    Jari
  • Pinkit päivät meilissä on tarjous hubista -50%
    5.9.2021 asti.
    Eiköhän kyseessä ole ihan käyttämättömät hubit.
    Sarzu
  • "en nyt sanoisi Hubia pskaksi, kyllä se toimii sille tarkoitetussa tehtävässä."

    Se on kyllä ihan tarkoitetusta tehtävästä kiinni. Tv-kanavien katseluun (myös iptv) varsin pätevä laite, Android TV puolella ontuu kuin kuulu valaanmetsästäjä laivansa kannella.
    Mikko
  • @Sarzu "Eiköhän kyseessä ole ihan käyttämättömät hubit.   "

    Jaa, saattaa toki olla noinkin. Mutta ainakin ne pysyvämmin tarjouksessa olevat hubit on vähän käytettyjä ja takuutarkastettuja, itelläni on juuri sellainen + tuplahubi joka on ihka uusi.
    Jari
  • Uusia ovat - tuplahubiksi edullinen.

    -—> Hupia puoleen hintaan!

    Saat DNA Hubi Android TV -laitteen nyt edullisesti kertamaksulla, vain 60 € (norm. 120 €)

    Tilaus sisältää:

    DNA Hubi -laitteen, jolla lataat TV:n täyteen tekemistä: DNA Hubin Google Play -sovelluskaupassa on tuhansia Android TV -sovelluksia, joista iso osa maksuttomia: mm. elokuvia, sarjoja, pelejä, musiikkia, urheilua ja hyötysovelluksia. Esimerkiksi Yle Areena, mtv, Ruutu, Netflix, YouTube, Deezer tai Spotify. DNA Hubilla pelaat myös pelejä; erikseen tilattavalla peliohjaimella pelivalikoima on vielä laajempi.

    DNA Hubi Android TV -laite 60€ kertamaksulla (norm. 120€). Laitteessa on antenni- ja kaapeliverkon HD-virittimet. Antenni-, kaapeli- ja iptv-kanavat näkyvät tilaukseen erikseen hankittavalla DNA TV Hubi -palvelulla.
    DNA Hubi Android TV -laite tarvitsee toimivan internetyhteyden. Tilaukseen sovelletaan DNA:n yleisiä sopimusehtoja, DNA TV- ja Viihdepalveluiden ja DNA TV -sovelluksen erityisehtoja. Lisätiedot www.dna.fi


    Ilman DNA TV Hubi -palvelua laite toimii mediatoistimena tai osana DNA TV Hubi Tupla -palvelua. DNA Hubi sisältää Chromecast-mediasoittimen, jonka avulla voit peilata ohjelmia isolle ruudulle älypuhelimesta, tabletista tai tietokoneelta. <—-
    Sarzu
  • Niin, ei tuo 60€ hubi ole mikään tarjous kenellekkään jos tarkemmin lukee.
    Kaikki viimeisen vuoden/ kahden sisään sopimuksen tehneet on saaneet tuon hubi-laitteen ilmaiseksi. Ja käyttö 5e tai 10 euroa/kk.

    Käyttö maksaa nykyään 11.90€/kk ja hubi päälle.
    Ennen oli 5 tai 10€/kk (riippuu muista ostetuista palveluista) ja sisälsi hubin. Eli jos otat nyt tuon "Tajous"hubin, maksat tuon 11.90€/kk samasta palvelusta ja laitteen lisäksi vielä.

    Ainoa ero on että sen saa halutessaan sillä 5€/kk, jos ei tarvi tallennusta, tätä mahdollisuutta ei ennen ollut. Mutta sen sai samaan hintaan toki tallennuksella, jos oli taloyhtiökaista.

    Viestissä lukee:
    "Lisää mukaan DNA TV Hubi -palvelu asiakasetuhintaan 5 €/kk (norm. 8 €/kk). Kokeile lisäksi tallennusta 2 kk 0 €, jonka jälkeen 6,90 €/kk. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Asiakasetuhinta DNA netti- ja puhelinliittymäasiakkaille."
    Pena
  • "Android TV puolella ontuu kuin kuulu valaanmetsästäjä laivansa kannella.   "

    Jaa, tuosta en tiedä kun en ole juuri kokeillut muuta kuin tv-kanavien katselua. Täytyy kokeilla kun muilta kiireiltään ehtii.
    Jari
  • @Jari. 156€ on hinta, jonka minä maksoin nyt jo hylkäämästäni ja DNA:n rampauttamasta Hubistani. Heitin sen huvikseni, mutta tarkoitin sitä uustulevaa Hubia, jota kohti alemyynnillä tähdätään.
    Asiaan ei liity mitenkään, muttta kirjoittelen tätä Chromebox-tietokoneella, Chrome-selaimella ikkunassa. Näyttönä on 4k/40":n telkkari. Koko ruudulla pyörii samanaikaisesti F1-harjoitukset Spa:sta CMoren Android-sovelluksen kautta. En kaipaa Hubia!
    Papparainen
  • Olen ihan mielenkiinnosta paria peliä testannut hubilla ja siitä ei tullut sitten yhtään mitään. Toinen oli joku pinball fx tms. ja nyki kuin eräs vanha kollega maanantaisin. Pelaamiseen laite on aivan liian köykäinen. Ei itselleni näyttele mitään osaa, mutta varoituksen sanana jos joku pelilaitetta tästä mielii. Jopa törkeää sellaisena mainostaa.
    Mikko
  • @Mikko
    Minulle tämä hubi myytiin viihdekeskuksena ja samalla myytiin se peliohjain. Olispa saanut kokeilla ensin..
    Jaopsu
  • No pitää soittaa denalle miksi maksan kympin dna telkkarista ja hubista
    Arppa
  • Emme lähetä jokaisesti viestistä viestistä mutta lähetämme 20 min välein viestin että on viesti että joudut tulemaan tänne.
    Koskelainen
  • En tiedä kelle pitäs valittaa kvv? Ostat digiboxin jolla ei voi kattoa tv kanavia ellei maksa. Ja netflixit yms pelas hyvin kunnes otti maksullisen dna hubi palvelun.  Hyvällä säkällä hubi palvelu pelaa.
    Koskelainen
  • Voit valittaa aivan itseksesi niinkuin minäkin. DNA:n toiminta on aivan sinunkin hyväksymäsi sopimuksen mukaista. Ihmetellä tosin täytyy, miten DNA voi laskuttaa YLE:n antenniverkon kanavien katselusta.
    Papparainen
  • Boxi pitää kyllä häckätä kun soppari ohi
    Arppa
  • Poistin vahingossa yhden sarjan kaikki tallenteet. Piti poistaa vain yksi osa mutta painoin vahingossa "poista kaikki sarjan tallenteet". Niitä tallenteita oli kymmeniä. Niiden palauttaminen lienee mahdotonta?
    Roope
  • Jatkoa edelliseen. Kävi siis niin että poistin vahingossa 3½ kautta tiettyä sarjaa kun painoin vahingossa "Poista kaikki sarjan tallenteet"  enkä "Poista tämä tallenne". Kun valitsee tuon joka poistaa kaikki sarjan tallenteet niin siinä pitäisi kyllä olla varmennus että onko nyt ihan varmasti tarkoitus poistaa ne kaikki.
    Roope
  • Painikkeiden värikin saisi olla selvemmin korostettu. Noin yleensä, en tiedä miten Roopen mainitsemassa valinnassa, mutta useassa näkymässä on ihan vieno ero sillä onko joku painike aktiivinen vai ei.
    Mikko
  • Noin yleensä ottaen vaikka kehutaan että voi katsoa 4000 tuhatta eri kanavaa Googlen kautta,niin on se ihmeellistä kun uusimmat ja vähän uudemmat nettipalvelut kyseisellä Hubilla ei onnistu.
    Tästähän oli juttua jo edellisessä päivitys foorumissa...
    Niin Vaimo on kanssa kiroillut "Shit" nyt meni kaikki tallenteet...
    TJT
  • On kyllä naurettavaa toimintaa DNAlta. Pitääköhän ne asiakkaita ihan tyhminä, vai ovatko itse ja luulevat, että ongelmat ja kysymykset poistuvat olemalla hiljaa ja laittamalla päätä puskaan....
    Visitor
  • Vastaus kysymykseesi; kyllä, pitävät meitä idiootteina ja käyttävät työpäivät nauraakseen meidän päälle.
    Tuomas
  • Mikähän mahtaa olla tämän porukan oma mielipide, ollaanko tyhmiä vai ei?
    Tässä sitä vaan roikutaan ja hubin virtajohtoa tuuletellaan.
    Pertti O
  • Eiköhän tuo uusi laite julkisteta ihan lähiaikoina, nykyinen kuitenkin jo neljä vuotta sitten otettu käyttöön. Tuo rauta kun vaan ei enää riitä. Softahan on jo ihan kohdallaan, varsinkin raudassa joka jaksaa ja jossa tukea niihin nykyisen puutteeseen. Itselläni ollut hubi ihan sen alusta asti, ei ole tarvinnut virtajohtoa juurikaan tuuletella, eli siinä suhteessa olen onnekas ollut. Satunnaisia kiinnileikkauksia, jotka johtunut imeisesti muistin täyttymisestä, reboot riittänyt lähes aina.
    IT
  • Hyvin kyllä maine DNA:llä kasvanut. Missä tahansa keskustelussa, muuallakin kuin täällä, kysyttäessä Hubista, se saa murska arvostelut. Käsketään pysymään kaukana siitä. Tästä asiakaspalvelusta ei voi sanoa muuta kuin, että täysin luokatonta. En ymmärrä mistä ihmisille, joiden toimenkuvaan asiakaspalvelu kuuluu, maksetaan.
    Jos yrityksessä olisi minkäänlaista sisäistä valvontaa, kenkä heilahtaisi.
    Viimeksi vastattu kuukausia sitten. Laitoin suoraan viestiä ylemmille johtajille kertoen, kuinka paljon heidän yrityksensä asiakkaitaan arvostaa.
    Timppa
  • @Timppa
    Kerrohan, joko sait vastauksia ja jos sait, niin mitäpä tulisivat.
    Pertti O
  • Kerron jos vastaavat.  Tänään vasta laitoin.
    Timppa
  • Palvelemme TV asiakkaita nyt ja tulevaisuudessa ja meille on äärimmäisen tärkeää kehittää DNA TV palvelua asiakaspalautteen mukaan, siten seuraamme keskustelua ja keräämme kyllä palautetta täältä vaikkemme aina aktiivisesti vastaa kaikkiin viesteihin.

    DNA TV palvelu tulee samaan uusia ominaisuuksia tulevaisuudessa ja seuraava DNA TV päivitys on tulossa nyt heti alkusyksystä. Päivityksessä tulee paljon korjauksia ja uusia juttua, näistä mainittakoon tässä vaiheessa mm. uusi ohjelmasivu, mahdollisuus antaa palautetta, ohjeita käyttämiseen ja lisäksi on tulossa korjauksia kaatumiseen, merkitse katsotuksi -toimintoon, muistiin sekä ohjelmaoppaaseen.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • @Hanna mahdollisuus antaa palautetta. Mitä hyötyä, kun ei palautteisiin reagoida/korjata mitään mistä annettu palautetta.
    Onko teillä joku uusi keino virtajohdon irroittamiseen sehän aina toimiva ohje.
    Tomppa
  • Syksyjä tulee ja menne
    Alla lainaus toisen otsikon alta:


    ””Otetaan nyt kuitenkin syksyn aikana asiaksi selvittää, miten helposti tämän sekä muiden viime aikoina esitettyjen käyttöä helpottavien toiveiden toteuttaminen onnistuisi.

    DNA Ida S palveluasiantuntija
    2 Syy 2020
     Ilmoita asiaton sisältö ””
    Pertti O
  • Pertti O.
    Vastasi henkilö kenelle kirjoitin ja kertoi laittavansa asiaa eteenpäin. Aika nopeasti joku ainakin heräsi. En tiedä johtuiko sitten siitä.
    Timppa
  • @Timppa itselleni kävi samoin aiemin. Lähestyin toimitusjohtajaa parissa tunnissa Partanen viestitteli takaisin ja parin päivän sisällä nykyinen Hupi ukkokin heräsi.
    Samat jargonit otetaan ryhtiliike ja vastaillaan aktiivisemmin, eli yhtä tyhjän kanssa.
    Tomppa
  • @Timppa
    Hyvä kun tökkäsit, sai taas aikaan pikkupörinän. Tuskin "pistää" kuitenkaan, jos entiset merkit pitää paikkansa.
    Pertti O
  • Juu, DNA:lta ei ole mitään muuta nähtykään, kuin tyhjiä lupauksia hubin suhteen. Ongelmia ei saada ratkottua, mutta asiakkaalle vain kerrotaan laitteen toimivan suunnitellusti. Kyllästymiseen asti olen jankuttanut mm. automaattisesta virkistystaajuuden säädöstä. Tämä olisi toteutettavissa täysin käyttöjärjestelmän standardiapi-kutsuilla, mutta kun on valittu niin saatanan paskat laitetoimittajat, niin mitään ei ole tehtävissä. Vaikutus käyttökokemuksiin olisi ihan saatanasti suurempi, kuin nyt vaikka jollain palautetoiminnolla hubissa. Palautteen osalta DNA on jo asiakkailleen todistanut, ettei kiinnosta vittuakaan ja kun ensin myöntämisen jälkeen ongelmat kielletään, ongelma on poistunut. DNA:n edustajien sekoilusta tämän asian tiimoilta saisi kirjoitettua jo kirjan "Älä ikinä toimi näin asiakaspalvelussa". Uskomatonta paskaa touhu nykyään.
    Mikko
  • Tuo virkistystaajuusongelma on ollut Hubissa ihan alusta alkaen eikä sitä ole saatu korjattua vuosikausiin. DNATV-appi ohittaa systeemin videokäsittelyn jotenkin, koska sillä 50Hz materiaali toistuu täysin sulavasti. Kaiken AndroidTV-appien käytön voi kyllä unohtaa, kun mikään 50Hz tai edes 60Hz materiaali ei toistu sulavasti.

    Kerätköön pölyä tuolla kaapissa... Onneksi sopimus loppuu muutaman kuukauden kuluttua.

    =)juha
    JuhaN
  • Jos luulee että hubi on buginen niin kokeilkaa hdthunderia. Sen kanssa saa liikuntaa kun nykii johtoja irti. Androidit saa resetoitua kakella kun yleensä pääsee android menuun ja sieltä tappamaan jumiin menneen softan. Kun sais vaan android ajurit virittimelle niin sais parempia tunersoftia käyttöön hubille
    Koskelainen
  • @Koskelainen HDtunder antenniverkossa ollut käytössä reilu 3 vuotta ja 2 kertaa joutunut virrat katkaisemaan. Hubilla pääsi samaan viikossa.
    Tomppa
  • Yritän olla hämmentämättä liikaa. En tiedä miksi olen masokisti ja kerron omia kokemuksia, mutta kun nyt sattuu olemaan tylsä hetki elämässä, niin miksi ei 😀

    Alkuun (4 vuotta sitten ehkä?) Boxi oli aivan *aska. Pari vuotta aikaa ja muutama boxin vaihto välissä teki sille hyvää ja nykyään olen jo kohtuullisen tyytyväinen. En väitä, etteikö HBO:n nykiminen ajoittain olisi ottanut päähän, mutta yllättävän vähän, ehkä olen jo henkisesti luovuttanut 😀

    Suoriin lähetyksiin toimii mielestäni erittäin hyvin, vaikka liikkuminen ohjelmaoppaassa voisi olla huomattavasti sulavampaa. Joka kerta, kun päätän siirtyä Elisa Viihteen asiakkaaksi huomaan, että joko tarjonta, toiminnallisuus tai hinta ei kohtaa nykyisen paketin kanssa. Täytyy taas katsoa, kun määräaikaisuudet muutaman kuukauden päästä on katkolla maksukanavissa.

    En ole keksinyt ratkaisua miten laittaa boxi ajastimella boottaamaan, sillä boxi menee heti päälle, kun saa sähköä ja sehän ei taas ole hyvä juttu, kun älykakella laittaa teatteria päälle ja boxi sammuu. Onko tähän neuvoa kellään antaa?
    Joonas Hytönen
  • Kellokytkin ja/tai kauko-ohjattava pistorasia
    Koskelainen
  • Toistan itseäni, mutta tuo rauta menee uusiksi lähiaikoina. Eiköhän vanhat ongelmat poistu, varsinkin tuo virkistystaajuuden tunnistaminen
    IT
  • Meillä on ollut hubi lähes alusta asti ja tuskin koskaan tarvinnut ulkoiluttaa johtoa - jonkun harvan kerran on suoratoisto tiltannut ja helpointa on silloin buutata irrottamalla virtajohto.
    Tuplahubissa on ilmennyt ”sitä kuuluisaa mustaa ruutua” eli ääni kuuluu, mutta kuvaa ei näy - kuva tulee näkyviin, kun vaihtaa kanavaa OK-valikosta tai Guidesta. Pitäisi käydä se vaihtamassa, mutta ei ole jaksanut irroitella piuhoja, kun muutoin toimii ja vähemmän kuitenkin makkarissa katsellaan.

    Aiemmin olleita ja ns. uudesta versiosta poistuneita ominaisuuksia kyllä kaipaillaan takaisin.
    Sarzu
  • IT, mitä tarkoitat, että rauta menee uusiksi?

    En ole keskustelua lukenut ihan alusta, eli tämä kohta mennyt ohi.

    Tuleeko uusi boxi, joka pitää ostaa DNA:lta, vai vaihtuuko nykyiset boxit automaattisesti?

    Oliko tarkempaa aikataulua, kuin lähiaikoina?

    Joonas Hytönen
  • Vahvaa spekulaatiota vasta.
    Sarzu
  • Väistämättä on tulossa uusi boxi, ei tuolla raudalla enää pyöritetä nykyistä softaa, tämä linkki oli tällä palstalla esillä jo aiemmin: https://sites.google.com/view/droid-tv/oem/sagemcom
    IT
  • @IT,

    "Toistan itseäni, mutta tuo rauta menee uusiksi lähiaikoina. Eiköhän vanhat ongelmat poistu, varsinkin tuo virkistystaajuuden tunnistaminen."

    Vain, jos rautapuolella tulee tuki Android käyttöjärjestelmän standardeille, joilla moni sovellus näyttötilan valinnan hoitaa. Jos/kun jatketaan Broadcom/Sagemcom kombolla, uskon samojen ongelmien jatkuvan ainakin Android 11 versioon saakka, jossa taas kutsut menevät uusiksi ja toivottavasti tuki tulee.
    Mikko
  • Vieläkö porukka meinaa siirtyä DNA:n toimittamaan uuteen boxiin vaikka entisen kanssa on jo kustu niin raskaasti silmään? Tälle nykyisellähän on luvattu sitä ja tätä, kuten nyt esimerkiksi uutta Android versiota mutta ne haaveet saa näemmä unohtaa.
    Marko
  • Itse joudun iptv päätelaitteena pitämään. Toisaalta voisi makuuhuoneen televisionkin päivittää johonkin Android TV malliin, tuskin suorille lähetyksille juurikaan tarvetta on
    Mikko
  • @ Marko
    Tuskin otan uutta boxia.
    Jaopsu
  • Jos tulee uusi boximalli niin eikö vanhaa boksia voi enää sitten käyttää IPTV-puolella, vai onko niin ettei vanhaan vain tule päivityksiä? En viitsis maksaa uudestaan uudesta boksista kun vanha on kokonaan maksettu. Nykyinen, eli siis se "vanha" boksimalli on toiminut lineaarikanavien ja vuokraamon osalta ihan mallikkaasti.
    Jari
  • Tulevaa Hubia mielenkiintoisempi spekulaation aihe on tuleva Windows 11. Nykytiedon mukaan siihen tulee Android-tuki (ehkä suoraan v. 12) päivityksenä ensi vuonna. Ainakin uusiin ja uudehkoihin pöytäkoneisiin ja läppäreihin voi sitten asentaa kaikki Android-sovellukset YLE Areenasta, CMoresta, HBO:sta ja Netflixistä aina DNA TV -sovellukseen saakka. Hubin kokoinen Win11-purkkikone telkkariin liitettynä muodostaa varsinaisen all-in-one-laitteen.
    Papparainen
  • Minä en tule hankkimaan mitään Windows 11:sta tai konetta jossa on sellainen, jo pelkästään pakollinen Microsoft-tili närästää niin paljon että jää väliin minulta ainakin, enkä usko olevani ainut. Lisäksi Windows 11:n laitevaatimukset on niin älyttömiä että kiitos ei.
    Windowsia ylipäätäänkin käytän vain pakon edessä eli jos jokin laite tai softa ei toimi muuten kuin Windowsissa, muuten käytän erilaisia linuxjakeluita pääkäyttiksinä.
    Lisäksi en halua antaa millekään Netflixeille sunmuille luottokorttini numeroa koska jos tietomurto tulee niin sinne meni salaiset tiedot.

    Mutta pysytäänpäs aiheessa eli Hubin päivityksissä!
    Jari
  • @ Jari, pelkosi on turha! Ketään ei voida pakottaa sen paremmin uuden Hubin kuin uuden Windowsinkaan hankintaan. Nykyinen Hubi on edelleen myynnissä, joten ei sitä voida välittömästi romuksi muuttaa. Tarkoituksenani on vain suosia ns. "out-of-the-box" -ajattelua, katsoa asioita eri suunnista.
    Papparainen
  • Kyllä voi muuttua romuksi vuodessa kuten wbox3, kun muuttivat tallenteita uudessa dna teeveessä, että sillä ei enää näe.
    Arppa
  • Olisiko Dnalla kommentoitavaa tähän Hubi-asiaan eli muuttuuko vanhat Hubit käyttökelvottomiksi kun tuodaan uusi Hubi-malli?

    Ja miten sen uuden Hubin kanssa, saako vanhasta Hubista hyvitystä eli vaihdatteko sen uuteen?

    @Arppa, itselläni ei ole käytössä tallennepalvelua joten en osaa kommentoida tuohon mitään. Pelkästään lineaarikanavia katselen suorana ja vuokraamoa käytän silloin tällöin.
    Jari
  • Ei varmasti muutu nykyinen hubi käyttökelvottomaksi. Uusikin on Android TV alustalle tehty, joten ihan sama DNA TV sovellus siellä pyörii.
    Mikko
  • Hyvää ja luotettavaa kontaktia DNA:n puolelta kun vain Hanna uskaltaa tänne jotain lohdutuksen sanoja laittaa…
    Missähän tämä Kehitystiimin Johtajan kommentoinnit on.Eikös hän luvannut tänne kirjoitella hiukan kysymysten perään,eipä ole nyt kyseistä henkilöä näkynyt kun itsellänikin olisi samoja kysymyksiä hänelle.Ei nyt luulisi tämän sivun olevan kovin vaikeaa avata.
    Tai sitten DNA:n oston jälkeen ei tainnut jäädä ketään Suomeen.
    TJT
  • Jaa huomasin että sivulle lähetettäessä joutuu painamaan”Kommentera” kehoitusta.
    TJT
  • Pitänee vaihtaa kommentointi toiseen kotimaiseen, josko sitten joku vähempi älyinen ymmärtäisi vastata

    du kan svara på svenska
    Tuomas
  • "Keskustelun olevan erittäin vilkas emme lähetä ilmoitusta jokaisesta uusista kommentista. Uusista kommenteista ilmoitetaan sen sijaan tietyllä aikavälillä."

    Tuota ylläolevaa sähköpostiviestiäkään ei ole viitsitty korjata, vaan suomalainen suuri operaattori lähettää tuollaista paskaa asiakkailleen jatkuvasti. Menisi pari minuuttia, kun joku korjaisi. Antaa erittäin surkean kuvan toiminnasta.
    Mikko
  • DNA TV Hubi -laitteet eivät ole muuttumassa käyttökelvottomiksi ja seuraava päivityskin on tulossa piakkoin.

    Välitetään sivuston painikkeita ja notifikaatioita koskeva palaute eteenpäin palveluntarjoajalle.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • @Ida S voitko hieman avata mitä seuraavassa päivityksessä korjataan?
    Joko olisi uuden Android version aika, sehän on ollut laitetomittajalla bukien takia korjattavana jo luvattoman pitkään.

     Viimeaikaiset päivitykset on ollut lähinnä ominaisuuksia huonontavia tai pelkkää kosmeettista säätöä.
    Tomppa
  • Moi Tomppa!

    Lainaan viimeviikkoista viestiämme: "Päivityksessä tulee paljon korjauksia ja uusia juttua, näistä mainittakoon tässä vaiheessa mm. uusi ohjelmasivu, mahdollisuus antaa palautetta, ohjeita käyttämiseen ja lisäksi on tulossa korjauksia kaatumiseen, merkitse katsotuksi -toimintoon, muistiin sekä ohjelmaoppaaseen."
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • @Ida S onko tuo uus rauta tulossa milloin 😀
    IT
  • @Ida S eli ei mitään oikeita ongelmia/poistettuja ominaisuuksia korjattu. Turha kuorta on kiillottaa jos sisus on laho.
    Tomppa
  • Eli uusi Android versio ei ole tulossa.
    Henkka
  • Taitaa olla kohta kaksi vuotta tullut täyteen kun luvattiin se Android 9:n tulevan uudistuksena...Miksi DNA valehtelee ostajalle.
    TJT
  • Offtopic, mutta juuri äsken tuli tähän DNA:n pelleilyyn kyllästyneenä siirrettyä perheen kaikki puhelinliittymät kilpailijoille. Tätä vauhditti vielä erittäin huono kokemus erään perheenjäsenen liittymän jatkon hoidossa. Hubinkin sai nyt ilman tallennuspalvelua, eli säästää siinäkin 5€/kk, kun laite kumminkin pelkkä iptv-päätelaite. Eiköhän tässä tulevan vuoden aikana ehdi tipahtaa laajakaistastakin joku hyvä kampanja toiselta putiikilta.

    Näin korjataan satoa kun niitä asioita hoidetaan asiakaslähtöisesti.
    Mikko
  • Osaisiko joku asiaan hivenen enemmän perehtynyt valaista mitä tässä tarkoitetaan tuolla Android TV 10-versiolla:
    https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/dna-tv-hubi-2/
    Hubi on saisi Android TV 10:nen, vai, ehkä? Eri juttu on miten se toimii...
    jaes
  • Tuo on uusi Hubi rauta joka ilmeisesti julkaistaan myöhemmin. Eli ei liity nykyiseen tuotteeseen.
    Kypeli
  • @jaes,

    Hubin uudemmassa mallissa tulee olemaan Android 10. Kun edelleen jatketaan Broadcomin SoC:lla ja Sagemcom laitevalmistajana, on ihan turha odottaa esim. automaattista virkistystaajuuden säätöä. Tämä siis muille, kuin DNA TV sovellukselle, DNA TV sovellus käyttää varmasti Broadcomin omia rajapintoja. Androidin standardeja ei siis 99% varmuudella tueta jatkossakaan. Tämä siis lähinnä vakavana varoituksena, jos joku miettii ihan Android TV laitteena hubia.
    Mikko
  • @Mikko,

    Jokainen saa toki kirjoittaa tänne omia mielipiteitään ja niitä voi tulkita miten halutaan. Mutta minusta olisi rakentavampaa jos ei spekuloida heti negatiivisilla asioilla. Sulla tuskin on varmaa tietoa väitteillesi ja tiedän että sinua harmittaa DNA:n aiemmat reagoinnit reklamointeihin. Mutta jos nyt ensiksi odotetaan että mitä DNA julkaisee.

    Myös Android alusta on kehittynyt 7 -> 10, joten Broadcomin on ollut helpompi integroitua Android-alustaan ja näin ollen tuoda uusia ominaisuuksia rautaan.
    Kypeli
  • @Kypeli,

    Kirjoitteluni ei perustu pelkästään Broadcom + Sagemcom + DNA + Hubi kombinaatioon. Androidin puolella ovat menneet em. näyttötilakutsut kyllä uusiksi tuossa 7 --> 10 välillä, mutta toteutuksen osalta vaadittaisiin edelleen ihan samaa kuin aiemminkin. Ihan varma ei tietysti voi olla, etteikö tällä kombolla tulisi poikkeusta, mutta muuten uskallan pysyä tuossa 99% väitteessäni - ja oikeastaan laittaa vielä desimaalejakin perään. Ja puolustukseksi voin sanoa, että ei tätä tukea löydy muutenkaan laitteilta kovin kattavasti.

    Tällä vanhalla laitteella on joku suoranainen vika tuossa tietynlaisen videostriimin toistossa, se voidaan saada kyllä uudelle laitteelle korjattua. Negatiivisesti totean vielä, että toimet vanhan hubin virheiden korjaamiseksi ovat olleet täysin ala-arvoisia.
    Mikko
  • Mielipiteesi on tullut selväksi jo useammassa viestissä ja kauan sitten. Meidän ei tarvitse kuulla sitä enää.

    Mielelläni odotan uudistuksia ja uutta rautaa positiivisin mielin. Suosittelen kokeilemaan.
    Kypeli
  • @Kypeli, jos luet viestini uudestaan, mielipiteeni perustuu hieman laajempaan otantaan. Olisin mielelläni positiivinen, mutta kun ei ole mitään indikaatiota, että tietyt perustavanlaatuiset ongelmat poistuisivat. Lukisin mielelläni arvosteluja, raportteja yms. Broadcomin tuesta Androidin standardi api puolelle, mutta kun ei löydy. Tässä tilanteessa ei siis voi kuin varoitella edelleen jatkuvista ongelmista Android TV sovellusten suhteen. Jos se ei sinulle sovi, ohita toki viestini.
    Mikko
  • @DNA Katkaisetteko tämän @Timpan tyyppisen keskustelun nyt heti alkuun, kiitos.
    Tämä on hubi-palsta ja pitkään on ollutkin asiallista kirjoittelua.
    Sarzu
  • @Timppa,

    Moro vaan sullekin! En ole DNA:lla töissä.

    Tänne ei tarvitse kirjoitella jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa vaan mennään johonkin henkilökohtaisuuksiin jos ollaan eri mieltä asioista. Sun kaltaiset kommentoijat pilaavat myös tämän keskustelufoorumin.

    Toki tiedän että tulet kuitenkin vastaamaan myös tähän viestiin jollain tökeröllä vittuilulla, joten ihan samoin mun ei tarvitse täällä lukea sun viestejä. Joten poistun taas täältä. Oletko nyt tyytyväinen? Saavutitko tavoitteesi?
    Kypeli
  • @Kypeli,

    Timpalla oli hieman pointtiakin viestinsä osissa. Yritit kertoa minullekin, ettei olisi asiallista käydä täällä kirjoittamassa negatiiviseen sävyyn. Pidän tätä kovin erikoisena, koska kuten Timppa totesi, DNA:n track record ei tässä ole mitenkään mairitteleva, eikä valitettavasti samojen tahojen kanssa jatkettaessa ole löydettävissä rohkaisevia tietoja. Ymmärrän siis, ettei itseäsi kiinnosta ongelmien jatkuminen, mutta miksi yleistät, että foorumilla "meitä" ei kiinnosta lukea asiasta? Itse olen yrittänyt - ajoittain hyvin seikkaperäisestikin - perustella viestini. Siitäkään eivät kaikki ole pitäneet, vaan tämä on "pätemistä". En ole täällä pätemässä mihinkään suuntaan, vaan nostamassa esiin DNA:n mielestäni varsin väärin markkinoidun laitteen ongelmia ja sitä, miten surkeasti asiaan on reagoitu ja miten ikävä kyllä parempaa ei ole näköpiirissä. Pyydänkin, että jatkossa itse perustelet optimistiset näkemyksesi teknisesti, tai jätät tuon nälvimisen ja asiattoman kommentoinnin, josta tunnut muita innokkaasti ripittävän.

    DNA:n puolelta uutta hubia ei ole virallisesti julkaistu, mutta ihan hyvin voisivat jo ottaa kantaa siihen, onko esille nostettuja ongelmia jo korjattu tulevassa laitteessa? Kunnes DNA:lta asia vahvistetaan tai jostain lähteestä löydän tiedon toimivasta kolmannen osapuolen sovelluksen näyttötilan säädöstä Broadcomin järjestelmäpiirin kanssa, jatkan negatiivista kirjoittelua. Ei tuo nykyinen 5€/kk iptv päätelaitteesta enää paha ole kyllä, sen puoleen voisin itsekin lopettaa marinan. Niin kauan kuin laitetta markkinoidaan viihdekeskuksena ja puuttuu tuki hyvin oleellisille tähän liittyville toiminnoille, aion kuitenkin jatkaa - kuten todettua, varoituksena niille jotka muuten uskovat DNA:n myyjien tyhjiä puheita.
    Mikko
  • Kriittiinen ja negatiivinenkin palaute Hubiin liittyen on täysin tervetullutta. Toivomme kuitenkin, että keskustelu pysyy asiallisena, eikä kommenteissa tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin muiden keskustelijoiden osalta. Nimimerkki Timpan viesti on nyt poistettu, jotta tällainen sivuraiteille ajatuva keskustelu voidaan lopettaa aivan alkutekijöihinsä. Pidetään keskustelu jatkossakin aiheessa ja asiallisena!
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hyvä DNA tähän kyllä ehdittiin reagoida, mutta kysymyksiin vastaaminen ei vaan onnistu...
    Visitor
  • Hyvä Ida.
    Nämä kaikki asiat on käyty läpikotaisin monella keskustelu foorumilla.Ei ole ostajan vika jos DNA ei pysty korjauksia toteuttamaan.
    Nykyinen Hubi ei toista uusia video striimejä eikä edes suurinta osaa nykyisistä video palveluista.Mikä on DNA kanta näihin asioihin on arvoitus.Saamme jonkun niinsanotun laastari paikkauksen yhteen ongelmaan joka sitten ei edes edistä koko Hubin kehitystä tai käytettävyyttä.Mielestäni ostajaa ei voi syyttää nykyisestä Hubin kokoonpanosta.DNA tehtävä on tuottaa sellaista palvelua joka kuuluu jo nykyaikaan eikä tukeutua vain vanhan korjaamiseen jonka on havaittu olevan nykytilanteessa Ostajan puolesta käyttökelvotonta nykyisiin IP palveluihin.
    TJT
  • Uusi päivitys tuli, ihan 2.7 minkä versionumeron perusteella pitäisi sisältää jotain merkitsevää, mutta ihan ohi kyllä menneet uudistukset kun en huomaa mitään eroa edelliseen?

    onko jossain listaa uudistuksista?
    Tuomas
  • Tallenteen poiston jälkeen palaa tallennelistalle ainakin. Tuntuu myös nopeammalta.
    Arppa
  • Itsellä boksi jo kaapitettuna, mutta joko tuli se uusi Android versio? Sillä täytyihän se tulla kun sitä on kohta kaksi vuotta luvattu.
    Marko
  • Viimeisimmästä päivitysversiosta 2.7 keskustellaan täällä
    DNA Ida S palveluasiantuntija
Viestin kommentointi on suljettu.