DNA TV Hubi syyskuu 2018 päivitys: ominaisuudet ja kehitysideat
DNA / Ville Partanen avaa jokaisen DNA TV Hubi päivityksen yhteydessä oman keskustelun. Tämä keskustelu on avattu 25.9.2018.
Vanha päivityskeskustelut suljetaan siinä vaiheessa, kun uusi keskustelu avataan.
Tässä keskustelussa voi antaa kommentteja Hubin ominaisuuksista sekä laittaa DNA:lle ideoita mitä Hubiin pitäisi kehittää seuraavaksi.
Tulevien varmojen päivitystä lisäksi pyrimme kertomaan minkä asioiden kanssa parhaillaan työskentelemme eli mihin asioihin on tulossa parannuksia seuraavien kuukausien aikana.
Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.
DNA TV -hubin applikaatiopäivitys. Alla olevat tiedot päivitetty 25.9
Nyt käytössä oleva DNA TV versio: 1.0.27
Julkaisuajankohta: Jaossa alkaen 25.9, kaikilla viimeistään 27.9
Uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset
Päivityksen sisältö:
DNA TV -hubin tulevat ominaisuudet. Alla olevat tiedot päivitetty 25.9
Alla olevien asioiden kanssa työskennellään aktiivisesti mutta asioiden julkaisuun voi mennä useita kuukausia siitä kun tieto lisätään keskustelupalstalle. DNA ei sitoudu julkaisuajankohtaan ennen kuin siitä on olemassa täysi varmuus. Kehityksen edetessä on mahdollista, että törmäämme teknisiin rajoitteisiin joiden takia kehitystyön prioriteetteja pitää muuttaa. Alla olevien asioiden lisäksi saatamme tehdä töitä sellaisten asioiden parissa, joita emme voi kommentoida täällä julkisesti. Tavoitteena on kuitenkin olla mahdollisimman avoin seuraavien kuukausien osalta.
Seuraavien asioiden parissa tehdään parhaillaan työtä:
DNA TV -hubin firmware / Android-päivitykset. Alla olevat tiedot päivitetty 23.4
Nyt käytössä oleva versio: Android M, versio 6.0.1. Koontiversio MUE91.RC7.1.0.36
Päivitys sisälsi: Luotettavuutta parannettu, parantaa maksutelevisiokanavien toimivuutta
Uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset
DNA työskentelee parhaillaan Android N päivityksen kanssa. Julkaisuajankohta on toistaiseksi avoin. Android N:n tarkoitus on parantaa laitteen yleisestä luotettavuutta.
Monella asiakkaalla on edelleen käytössä alkuperäinen julkaisufirmware. DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa laitteen luotettavuutta.
Terveisin,
Ville Partanen
Vanha päivityskeskustelut suljetaan siinä vaiheessa, kun uusi keskustelu avataan.
Tässä keskustelussa voi antaa kommentteja Hubin ominaisuuksista sekä laittaa DNA:lle ideoita mitä Hubiin pitäisi kehittää seuraavaksi.
Tulevien varmojen päivitystä lisäksi pyrimme kertomaan minkä asioiden kanssa parhaillaan työskentelemme eli mihin asioihin on tulossa parannuksia seuraavien kuukausien aikana.
Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.
DNA TV -hubin applikaatiopäivitys. Alla olevat tiedot päivitetty 25.9
Nyt käytössä oleva DNA TV versio: 1.0.27
Julkaisuajankohta: Jaossa alkaen 25.9, kaikilla viimeistään 27.9
Uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset
Päivityksen sisältö:
- Kanavajärjestelyä korjattu
- Kelaus nopeutuu jos kelausnappia pitää pitkään pohjassa
- SF-Anytime vuokraamossa vain HD sisältöä
- SF-Anytime sarjat ryhmitelty omille sivuille / kausittain
- Nordisc Film sisältöä lisätty videovuokraamoon
- Äänitasot korjattu välillä verkkotallenteet, televisiolähetykset, ohjelmakirjastot, videovuokraamo
- Tallennekansion voi tuhota verkkotallenteista pitämällä ok nappia pitkään pohjassa
- Yksittäisen verkkotallenteen voi tuhota listausnäkymästä pitämällä ok nappia pitkään pohjassa
- Paljon pikkubugeja korjauttu
DNA TV -hubin tulevat ominaisuudet. Alla olevat tiedot päivitetty 25.9
Alla olevien asioiden kanssa työskennellään aktiivisesti mutta asioiden julkaisuun voi mennä useita kuukausia siitä kun tieto lisätään keskustelupalstalle. DNA ei sitoudu julkaisuajankohtaan ennen kuin siitä on olemassa täysi varmuus. Kehityksen edetessä on mahdollista, että törmäämme teknisiin rajoitteisiin joiden takia kehitystyön prioriteetteja pitää muuttaa. Alla olevien asioiden lisäksi saatamme tehdä töitä sellaisten asioiden parissa, joita emme voi kommentoida täällä julkisesti. Tavoitteena on kuitenkin olla mahdollisimman avoin seuraavien kuukausien osalta.
Seuraavien asioiden parissa tehdään parhaillaan työtä:
- Jatkuvat tallennukset kovalevylle
- HD kanavalta verkkotallenteen tekeminen (tekee sen nykyisellä käytössä olevalla laadulla)
- Monikanavaäänituki ohjelmakirjastoille ja videovuorkaamolle
- Verkkotallenteisiin ABR:n eli nettiyhteyden nopeuden mukaan muuttuva kuvanlaatu
DNA TV -hubin firmware / Android-päivitykset. Alla olevat tiedot päivitetty 23.4
Nyt käytössä oleva versio: Android M, versio 6.0.1. Koontiversio MUE91.RC7.1.0.36
Päivitys sisälsi: Luotettavuutta parannettu, parantaa maksutelevisiokanavien toimivuutta
Uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset
DNA työskentelee parhaillaan Android N päivityksen kanssa. Julkaisuajankohta on toistaiseksi avoin. Android N:n tarkoitus on parantaa laitteen yleisestä luotettavuutta.
Monella asiakkaalla on edelleen käytössä alkuperäinen julkaisufirmware. DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa laitteen luotettavuutta.
Terveisin,
Ville Partanen
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Käynnistyykö päivitys heti, kun hubin kytkee käyttötilanteeseen?
Voiko päivityksen estää, jos on alkanut käyttöönottamaan laitetta?
PW - Ensimmäisellä käynnistyskerralla Hubi päivittää firmwaren. Firmware tarkoittaa Android versioita. Siten Hubi vaatii nettiyhteyden käynnistyksen yhteydessä. Hubi alkaa lataamaan päivitystä ja samalla ruudulla näkyy latausprosentit. 50% on ns. kriittinen piste. Tämä tarkoittaa, että Hubi on ladannut firmiksen ja alkaa varmistaa latauspaketin oikeellisuutta. Jos paketti on ladattu oikein, Hubi alkaa edetä kohti 100% maalia.
Hubi voi missä tahansa vaiheessa pysähtyä tiettyyn prosenttiin. Varsinkin luvussa 50 laite voi olla aika pitkään. Tämä on normaalia erityisesti, jos käytössä on hidas nettiyhteys.
Jos Hubi jumahtaa todella pitkäksi aikaa johonkin lukemaan niin laite on voinut jumiutua. Tällöin voi kokeilla ottaa virrat pois. Tässä tilanteessa Hubin pitäisi jatkaa latausta. Tätä ennen kannattaa kuitenkin odotella pitkään, vähintään 15 minuuttia.
Jos virtajohdon irroitus ja kiinnitys ei auta niin Hubi on jumissa. Tällöin voi kokeilla resettiä. Tällöin Hubi yrittää ladata netistä ns. pelastusfirmwarea. Tämä tapahtuu seuraavasti
1) Virtajohto irti
2) Ethernet-johto kiinni
3) Reset pohjaan (kuulakärkikynän kärki niin että kärki kynässä sisällä aika hyvän tähän)
4) Virtajohto kiinni
5) Laske hitaasti 60s ja päästä reset irti
Nyt Hubi lataa pelastusfirmwaren netistä eli palautuu nolla-asetuksille.
Jos tämäkään ei auta niin Hubi on valitettavasti rikki. Palautusmääristä nähdään että tällaisia laitteita ei juurikaan ole eli todella harva laite rikkoutuu päivityksessä.
Ville kertoo:
"Android kehitysversion määrittelee pääasiassa sirutoimittaja eli tässä tapauksessa Broadcom. Android TV päivitykset eivät siten mene lainkaan samassa tahdissa Android puhelimien kanssa. DNA Hubin käyttämälle sirulle ei ole toistaiseksi saatavissa luotettavaa Android päivitystä. Tästä syystä Android N päivitystä ei ole jaossa. Heti kun DNA saa käsiinsä vakaan Android päivityksen niin laitamme sen jakoon".
Atk alalla on hyvin tuttua se miten äkkiä vanha laitekanta putoaa pois valmistajien päivityslistoilta vaikka kyseessä olisi tunnettu ja laajalti myyty malli.
Tämä riski on vielä suurempi kun otetaan lähtökohteeksi jo valmiiksi vanhaa tekniikkaa olevat laitteet joihin ei sitten itsekään saada vuoden kuluessakaan kehitettyä toimivaa softaa ja laitteen tekniikka vanhenee koko ajan.
Monelle on tuttua esim. Iphone, Samsungin ym. laitteidenkin kohdalla se että vanhojen mallien softapäivitykset päivitykset loppuvat kun piirisarjat ja laitteet muuttuvat.
Tämä hubikaan kun ei ole mikään laajalti myyty markkinamalli vaan dna tilaama ”bulkkituote” jota paljon ei maailmalla ole kaupan voi olla ettei valmistajalla tai piirin tekijällä ole enää mitään intressiä kehittää tähän sopivaa uudempia Android versioitakaan eli laita ”happanee” sitten kuluttajien käsiin.
M.O.T Kannattaa siis yleensäkin valita laitteita joita on julkisesti valmistajan omilla merkeillä myynnissä joka takaa paremman toimivuuden ja päivitysvarmuuden kuin operaattoreiden brändäämät erikosmallit
Myös laitteiden hankinta operaattoreille tulisi olla sen verran tutkittu ettei moisia kömmähdyksiä sitten tule asiakkaiden harmiksi.
Kun katsoo tätä listaa näistä Sagemcomin tv-bokseista(joista 2 muutakin sama laite kun TVHubi) - https://sites.google.com/view/droid-tv/oem/sagemcom - niin vahvasti epäilen tuleeko sitä uutta androidia näille vanhemmille bokseille ollenkaan.
Sanoin että tuomme Android päivityksen heti ulos kun se toimii riittävän vakaasti. Tämä ei ole kiinni vain DNA:a. Teemme tämän kanssa koko ajan töitä.
Pienellä Googletuksella moni onnistunee löytämään tiedon mihin Google ja SoC valmistajat ovat Android TV:ssä sitoutuneet. Kannattaa etsiä :-)
Julkisesti voin vain sanoa, että malli on erilainen kuin puhelimissa ja siten tällä palstalla ei kannata spekuloida sen perusteella mitä on tapahtunut luureissa.
Varaan oikeuden poistaa viestejä jos/kun täällä selkeästi sanotaan jotain mikä voi antaa asiakkaille täysin väärän kuvan siitä mitä tapahtuu nimenomaan Android TV puolella. Luurien päivityksistä toki voi keskustella, mutta toivoisin, että tätä keskustelua käydään jossain muualla kuin tässä keskustelussa.
Ja jos ajatellaan Hubia vain liikkuvan kuvan katseluun (pelilaitteet täysin eriksee) tehoja ei tatvita nimeksikään, eli sekään ei sinällään vanhene tekniikan osalta vuosiin.
Nyt meni kuuppa nurin kun ei edes näitä yksinkertaisimpia asioita saatu korjattua, puhumattakaan muista ongelmista!
Olkoot mun puolestani. Äänestän kukkarollani!
Partanen on joskus kauansitten ilmoittanut etteivät voi tehdä mitään asialle, eli näin tulee aina olemaan.
Ilmoitetut äänisäädöt koskevat vain heidän omanpalvelun sisäisiä juttuja:
- Äänitasot korjattu välillä verkkotallenteet, televisiolähetykset, ohjelmakirjastot, videovuokraamo
--------Kyllähän se HBO toimii Chromecastilla? Hubin sisäisellä kikotuksella ei.
Eikö tämä ikinä korjaannu??
Joka päivityksen jälkeen joutuu uudelleen käymään kanavat läpi!!
Syy on se että kaikki IP-kanavat aktivoituvat!!!! MIKSI??
Ja miksi ei ole mahdollista valita itse aktiiviksi vain ne sopimukseen kuuluvat kanavat, olivatpa kaapeliverkon tai netin kautta saatavilla olevat? Eikö palveluita pitäisi rakentaa niin että ne ovat käyttäjille helppoja? DNA tekee kaikkensa turmellakseen asiakkaan kokemuksen palveluista, valitettavasti!
Kelaus pitää olla kuvallinen, sitä nyt puljattua nopeutettua kelausta ei kukaan tarvitse ilman kuvaa, jos silloinkaan.
Paljon tärkeämpi ominaisuus kuin kelaus on se itse asettettava nopea siirtyminen eteen ja taaksepäin. Varsinkin se eteenpäin jotta voi skipata mainoksia. Voisi viimeinkin ottaa kauko-ohjaimesta ne värilliset nappulat käyttöön - voisi olla oletuksena vaikka että toistettaessa tallennetta värillisistä sisemmät veisi minuutin eteen- ja taaksepäin, ulommat taas 2 minuuttia eteen- ja taaksepäin. Ja ehdotan että olisivat asetuksista itse muokattavissa.
Ja sam tietenkin sekä verkko- että kovalevytallenteissa. Ja kun liveohjelmaa katsoo kovalevyllä varustetussa TV-hubissa.
Samaa olen ennekin esittänyt tehtäväksi eipä ole tainnut edes harkittavasti tulla - en ymmärrä. Tämmöisenä kuitenkin aika yleisenä toiminut jo pitkään tallentavissa digiboxeissa...
Ja talouteen jossa on DNA-kaapeli, eikö voisi ruksia pois kokonaan IPTV-kanavat,eihän sieltä tule mitään lisää?
Kerrot että:
"Monella asiakkaalla on edelleen käytössä alkuperäinen julkaisufirmware. DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa laitteen luotettavuutta."
Valtaosa asiakkaista ei ymmärrä mitä kirjoittamasi kaksi lausetta edes tarkoittaa, saati ei koskaan käy tällä foorumilla lukemassa yhtään mitään.
Firmwaren ja DNA-tv päivitykset pitäisi olla automaattisia, edes mitään kyselyä ei pitäisi tulla. Jos sitten on teknisesti osaava ja haluaa hallita tulevia päivityksiä, voisi asetuksista erikseen valita josko haluaa tulevat päivitykset aina erikseen hyväksyttviksi.
Kun insinööri tekee palveluita ja laitteita, oletuksena aina että se käyttäjäkin on insinööri. Ville, sinunkin tekstisi on sellaista jonka vain harva ymmärtää. Firmwaren tietää toki moni muukin kuin joku insinööri mutta mutta monelle se on salatieteitä.
Toivon että DNA:lla käsitetään kuinka suuresta ongelmasta on kysymys. Asioiden pitää olla helppoja ja toimia automaattisesti ilman laajaa teknistä ymmärrystä ja osaamista!
Äänet eivät ole miksikään korjaantuneet. Jos hupalaatikon lähdöiksi valitsee "Bypass", siis HDMI audio mode:sta, hupalaatikko hiljenee totaalisesti TV-kanavien ulkopuolella. Ei tule ääniä Areenasta, ei tule ääniä Youtubesta etc...
Ääni kuuluu niinkuin pitää ainoastaan TV-kanavilla joissa Dolby-ääni. Muilla kanavilla ääni tulee isolla säröllä, siis aivan kuin ennenkin.
Olen tilannut mm. CMore-elokuvakanavia, elokuvien monikanavaääniä en saa ilman jatkuvaa ja hankalaa äänitilojen edestakaista puljausta TV-hubista!!
Minusta tuntuu että DNA:lla ei ole mitään käsitystä edes ongelman laajuudesta! Ohjeena joskus annettu laittaa "HDMI audio mode" asentoon "Auto". Se ei vaan toimi, on täysi vitsi. Asetuksella ääni tulee läpi vain PCM-muodossa, ei Dolbyä!!!!
EPG/ohjelmaopas on edelleen se digiboxin/TV:n kuin myös TV-hubin ydin. Kehno, toimimaton, puutteellinen EPG tekee TV-hubista käyttökelvottoman.
EPG TV-hubissa on ihan omansa, jostakin syystä ei edes muistuta kaapeli-TV:n vastaavaa. Syytä en edelleenkään käsitä.
EPG pitää laittaa kuntoon pikimmiten. Maksullisilla kanavalilla aivan tuubaa. Tämä on kehnoin mitä nähnyt koskaan..
EPG:lle ohjelmahaku! Liikkuminen EPG:ssä helpommaksi, järjetön se päivän vaihto yläreunasta. Näkyy että taas insinööri tehny "insinöörimäisen" ratkaisun. Eikö olsi helpompi ottaa ne värilliset nappulat kaukosäätimestä käyttöön? Laittaa nappuloiden taakse mm. "seuraava päivä"/"edellinen päivä"? Näitä on pyydetty - näköjään unohdettu..
Tässä näyttäisi olevan laite samalla piirillä. Ei ole vielä julkaistu ja mainitaan, että olisi Android 7.0
Harmi kyllä että nämä päivittyvät niin hitaasti. Oreossa oli kans aika paljon uutta, mutta sitä tuskin edes tulee.
Mitenköhän pitkä elinkaari näille laitteille on suunniteltu?
Miksi edellisen ketjun pävämääräkis leivottu joulukuu 2017??
Anko tarkoitus että ketju vain häivytetään pois muistuttamasta?
Sentään näkyy vielä listalla jossa eniten viestejä
Ehkäpä siksi, että sen ketjun informaatioarvo on otsikkoon verraten miinus sata - ymmärrän, että on toivottavaa, ettei sitä kovin moni enää erehtyisi lukemaan. Kohta on näemmä tämäkin samaa huttua...
tärkein noista uusista päivityksistä; eli äänentaso on surkea.
pilvestä tulevien palveluiden äänet ovat edelleenkin todella minimissä.
Arska – Tämä riippuu HBO nordicista, DNA ei valitettavasti voi vaikuttaa asiaan. Sovellusta kannattaa kysyä suoraan HBO nordicilta.
Terppa – Tällä hetkellä HBO nordic castaus ei toimi. Tästä viasta pääsee eroon vasta Android päivityksen myötä
Odotellaan yhä sitä ihmettä –
- Toteutetaan tuo suosikkilistan pysyvyys. Seuraavan sovelluspäivitykseen ei vielä ehdi mutta tehdään kyllä
- Kuvallinen kelaus vaatii aika tavalla uusimista taustajärjestelmissä ja siten en uskalla antaa tästä mitään aikataulua
- Voimme kyllä pakottaa päivitykset laitteeseen mutta moni käyttäjä ei tästä oikein tykkää. Tästä syystä emme tällä hetkellä pakota Android tai DNA TV päivityksiä laitteelle.
- Auto asetus Hubin äänivalikossa pitäisi aina valita DD / monikanavaääni jos/kun sovellustoimittaja lähettää äänisignaalina monikanavaääntä. Onko sinulla tiedossa muita kuin DNA TV sovelluksia jotka tässä tilassa lähettävät PCM mutta tilassa bypass äänenä on monikanavaääni?
- EPG:n on kyllä tulossa parannuksia, kaikkea en lupaa mutta selausta ainakin on tarkoitus helpottaa
Ollaan DNA TV kaapelissa – Kyllä, IPTV kanaville ei ole tarvetta jos olet kaapelissa. Mutta jos viet laitteen vaikka mökille niin voit katsella IPTV kanavia sielläUIla – CEC toiminnassa edelleen puutteita, pahoittelut siitä. Tästä syystä CEC ei ole oletuksena päällä
Hölmö – DNA ei voi vaikuttaa äänitasoihin muissa kuin DNA TV sovelluksessa. Muissa sovelluksissa muutoksia pitäisi tehdä siinä sovelluksessa jossa tasot ovat ”pielessä”. Voidaan kyllä laittaa palautetta sovellusten tekijöille että äänitasoja kannattaisi korjailla.
Edellistä väitettä on viljelty jo WBOXin ajoilta.
Eli mikä väitteistä ei pidä paikkaansa?
HBO vastaus: Kiitos viestistäsi.
Valitettavasti kyseinen laite ei ole palvelussamme tuettu, eikä sovelluksemme ole tästä syystä saatavilla kyseisellä laitteella.
Välitän toiveesi eteenpäin palvelumme kehittäjille, ja toivon mukaan tämä olisi mahdollista tulevaisuudessa.
( onneksi löytyy toisia laiteita iteltä millä se näkyy. )
Mistä DNA Ville Partanen Dna Hubin Kovalevy tallennuksen epävakaisuus johtuu? Tuleeko siihen korjaus, ennen kuin siihen tulee uusia ominaisuuksia?
Propsit tutkivasta journalismista. HBO keissi voidaan kaiketi nyt klousata. Vihdoin.
Vähän sama kuin levytuottaja alkaisi selittää että sori vaan ettei tuo huuliharppu kuulu kunnolla kun rumpali paukuttaa niin kovaa 😀
Ei luulisi että systeemit talossa on niin yksinkertaisia ettei lähetyspuolella voida miksata äänen voimakkuuksia sopiville tasoille vaan ne tuupataan matkaan raakana siinä volyymissa kuin ne DNA:lle sisään tulee?
Tosin kaikki materiaali ei taida käydä missään vaiheessa DNA:lla. Mutta luulisi, että äänitasot voi tasata (tosin tällöin Androidin puolella...) halutuksi, ennen kuin ne tuuppaa boxista ulos
A) kumpi Partasen väite on oikea
B) miksei asiaa ole jo joka tapauksessa aikapäiviä sitten hoidettu?
Minäpä kuittaan sinun valheesi ja väitteesi, osaamattomuutesi.
** Suosikkilista ts. suosikkilistat puuttuvat TV-hubista kokonaan. Ts. toteutus on järkyttävä. SuosikkilistaT, siis useita listoja pitää säilyä vaikka palauttaa tehdasasetuksiin - ne pitää tallentaa käyttäjän tietoihin sinne "taustajärjestelmiin" sen lisäksi että ovat TV-hubin tiedoissa
** Kuinka se taustajärjestelmiin voi vaikuttaa kun tallennan omalle kovalevylle kanavilta ohjelmia ja live-lähetysten kelaus perustuu myös kovalevyyn? Jaksat valehdella ja johdattaa harhaan, miksi? Ei kiinnosta pätkääkään se SD-tasoinen verkkotallentaminen - aivan sama toimiiiko siellä yhtään mitään!
*** Täh, häh? Voittehan te pakottaa päivitykset, jos asiakas on erikseen kieltänyt päivitykset, voidaan päivitys olla tekemättä. Totuus on se että suurin osa TV-hubin käyttäjistä ei ole kiinnostunut siitä kuinka ne Android- ja DNA-TV- päivitykset tulevat - eivät he ole insinöörejä ja teknisesti osaavia ja koulutettuja. Ihmettelet miksi päivityksiä ei ole tehty - ei ne käyttäjille edes näy. Osa käyttäjistä kieltää päivityksen kun eivät ymmärrä mitä se tarkoittaa tai kuinka se vaikuttaa heidän mielestään toimivaan palveluun. Eli asetuksiin lippu että itse haluaa hyväksyä tulevat päivitykset - ja oletuksena että päivitykset tulevat ilman mitään kyselyjä.
*** Kuules Ville, nämähän ovat vain nimityksiä asioista, jotka joko DNA tai laitetoimittaja tai softatoimittaja on määritellyt. Ei minulla ole laitetta jossa lähtevä signaali olisi "bypass" tms. MIssään ei ole kerrottu mitä mm. "Bypass" oikeasti tarkoittaa. Kuitenkin se on ainoa tapa saada ne Dolby-äänet kotiteatterivahvistimeen.
Ei tämä voi olla totta!!!! Pidätkö sinä palvelun käyttäjiä tyhminä? Tosiasiahan on että he ovat kaikki täysiä idiootteja - ei missään ole tarjolla näin kelvotonta palvelua ja laitetta!! Ja me palvelusta maksamme itsemme kipeiksi - joka kuukausi 100€ ja kaikki täyttä paskaa!!!
*** Aika vitsi tämä EPG, DNA maksaa jollekin palveluntarjoajalle datasta mitä julkaistaan ainoastaan TV-hubissa.. Miksi data poikkeaa siitä mitä muualla DNA-palveluissa on tajoilla, vaikkapa kaapeli-TV:ssä. Taitaa olla rahaa oikein tuhlata.. "Selausta tarkoitus helpottaa", voi voi Ville ressukka.. Aivan kuin sinä et olisi koskaan aiemmin digiboxia edes nähnyt..
EPG:n pitää olla luotettava, edes YLE:n urheilulähetysten muutokset voitava hoitaa. Ohjelmasarjoista puuttu jaksotiedot - etenkin maksullisilta kanavilta. Maksullisilta kanavilta puuttuu myös mm. elokuvista pääosan esittäjät, ohjaaja, alkuperämaa, valmistusvuosi, mitkä näkyvät kanavan ohjelmatiedoissa. DNA-hubin EPG on kehnoin ever.
Olis edes ohjelmahaku! Hakuahan, siis toimivaa ei ole missään TV-hubissa, ei tallenteissakaan.
Listaa puutteista TV-hubissa ja TNA-tv-palvelussa voisi jatkaa loputtomiin. Kyseessä on kautta aikain kehnoin koskaan tehty viritelmä digiboxista. Vuosi on "ihmettä odoteltu", siis sitä että maksullinen palvelu ja laite toimis edes auttavasti. DNA, siis sinä Ville, ette tee muuta kuin lupailette olemattomia, lupauksia joilla ei ole koskaan mitään katetta
Laite buutattu pari kertaa ja ei vaikuta mitään.
Ajastettuja ohjelmia ei tallennu!
Edellä mainitut ongelmia kovalevyllä.
(siis kaapelilla verkossa kiinni).
Siltikään verkkotallennuksia ei näy ja myös Kanavalistalla näkyy mustia laatikoita kun ei saa verkon kautta kuvia haettua ohjelmista. Sähöt pois eli hard-resetti niin johan oikeasti alkoi verkkoyhteys toimimaan.
Jokainen uusi päivitys tuo vain tukun uusia vikoja TV-hubiin. MItähän vikoja on muka korjattu kun ei mikään ainakaan minun raportoimistani ole korjaantunut, ainoastaan nippu uusia ilmaantunut
Palauttakaa edes se vanhoissa versioissa ollut ominaisuus jossa IP-kanavat olivat erikseen ja pystyi kerralla poistamaan halutessaan kaikki IP-kanavat!!
Nyt jokainen yksi kerrallaan poistettava!! Jo on!!
Miksei asioita lainkaan testata?? Asiakasko on testausvastuussa aina ja edelleen????
Toimi ennen??
Sen takia olen hubin kovalevy ostanut..farssi koko homma..
Jotkut ovat kommenoineet jo tuota lisäaikaa tallennukseen (kovalevylle). Se on nyt ennen ja jälkeen. Aivan älytön systeemi. Kuka haluaa aloittaa nauhoituksen ennen? Harvemmin ne etuajassa alkaa. Jos se on oletuksena päällä ja ajastat esim. peräkkäin tulevat formulalähetykset, niin joudut kelaamaan 10 min aina uuden lähetyksen alkaessa, koska edellinen + 5 min ja jälkimmäinen -5 min. Tuota lisäaikaa ei edes pitäisi tulla, jos on seuraava ajastettu alkamaan heti perään. Ei tule iäkkäässä Humaxin boksissakaan.
Ajastettujen ohjelmien lopetusaikaa pitäisi voida säätää manuaalisesti myös jälkikäteen. Nyt on pakko ajastaa myös seuraava ohjelma, koska aika usein esim. MTV:n lähetykset tai jääkiekkopelit venyvät yli. Jos ajastat EPG:llä ja menet eri kanavalle missä olit aloittaessa, et pysty aina tallentamaan sitä vaan pitää vaihtaa sille kanavalle, jota haluat tallentaa. Turha varmaan mainita tilttaamisesta ja mustista nauhoituksista. Siinä alkuun ihan yksinkertaisia parannusehdotuksia.
Tämä säätöhän on ollut jo aikojen alusta oikeissa tallentavissa digiboxeissa, kuten myös kuvallinen kelaus ja vaikkapa ohjelmassa/tallennuksessa sujuva siirtyminen eteen/taaksepäin nopeasti, toimiva epg ja ohjelmahaku. Mutta tämä TV-hupihan on DNA:n tekele jossa se porukka ei ole koskaan nähnyt noita toimivia digiboxeja. Ossamatonta ja kokematonta sakkia
Tämähän voisi aiheuttaa myös sen että hetken on molemmat virittimet käytössä, joten muut tallennukset ei onnistu ja jos juuri tuossa kohtaa alkaa joku tallennettava ohjelma, se luultavasti epäonnistuu. Vai mitenköhän hubi sitä käsittelee?
Jopa Wbox osaa samalta kanavalta tallentaa peräkkäiset ohjelmat ilman etukäteis tai lisäaikoja.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-tallennus-ei-toimi-73ns/
(tosta linkistä viimeiset viestit käsittelee asiaa)
https://www.primevideo.com
Ainakin LG telkkarista suoraan sen apilla on kuvanlaatu todella loistava HD ja UHD ja äänissäkin dolbyt jne. jotka tietysti riippuu myös filmien iästä.
Ainoa pikku miinus että en löytänyt tästä paikkaa jossa subit olisi saanut lukittua suomen kieleen vaan piti aina erikseen säätää filmistä
Hintakin sangen kohtuullinen eli alle 3 euroa kuukaudessa
Nyt voi ensin testata ilmaiseksi.
Mielenkiintoista kuulla miten hub selviää tuosta vai selviääkö lainkaan noista paremmista resoista ja äänistä?
Avovaimo jaksaa lähes päivittäin mainita kun hubi on mennyt jumiin ja sitä ei voi käyttää.
Tällä hetkellä sitä tulee enimmäkseen käytettyä Nick Jr. kanavan katseluun silloin kun se toimii.
Vertailuna testasin myös dnatv sovelluksella castaamista sekä chromecastiin että hubiin. Chromecast ok ja hubi nykii.
Joten joko voisitte pikkuhiljaa kertoa mistä tämä johtuu. Vuoden olette syytelleet eri sovelluksia ja milloin mitäkin. Totuus on että laite on kykenemätön toistamaan mitään verkon kautta tulevaa materiaalia hyvällä laadulla.
Miten sinä asian ajattelit? Eihän tähän TV-hubiin ole tarjolla sovellusta Prime Video -palveluun??? Ei voi siis testata kuinka toimii.
Itsellä LG:n 4K OLED-tv ja todella hienoa materiaalia mainitusta palvelusta 4K-kuvalla Dolby-äänin.
Sitä juuri ajoin takaa mutta en huomannut mainita että castaamalla puhelimesta hubiin.
Koska originaali on todistetusti huippua niin jos laatu kärsii ja pätkii hubin kautta katsottuna on siinä selvä testi missä värkissä se kuva menee pilalle eikä aina tarvitse syytellä muita osapuolia tai ohjelman lähdettä koska originaalin voi itse nähdä suoraan omasta tellkarista jos on tuo mahdollisuus katsoa.
"Tallennukset samalla systeemillä loogisesti puhelimesta, tietokoneesta ja tabletista. Mikä televisio pystyy tähän?"
Tämä on vähän erikoinen lähtökohta asiaan, miten hubi tai TV tuohon yhtälöön liittyy mitenkään?
"Erilliset Chromecast palikat ovat kömpelöitä viritelmiä verrattuna Hubiin"
Käytäppäs vähän aikaa sitä hubin castia niin huomaat eron chromecastin hyväksi.
No hyvä jos olet tyytyväinen tuotteeseen omaltakohdaltasi, perustelut vaan ei oikein toimi, että se tekisi hubiasta kaikille hyvän laitteen.
Meillä on laitteet ihan viimeisen päälle, joten ei se hubin toiminta ”huonosta” tv:stä ole kiinni. Mutta minkäs teet - ei näiden nega-niilojen kanssa voi voittaa.
Jos joka kerta kun joku kehuu hubia pitää kirjoittaa perään että "samaa mieltä", niin se ei johda mihinkään. Usko hubiin ei edelleenkään korjaa sen lukuisia ongelmia.
Jos taas kehuu hubia, niin pitää pystyä asiasta keskustelemaan asiallisesti, koska yleensä "asiassa/ominaisuudessa" jota kehuja kehuu, on joku toinen havainnut puutteita ja se on varmasti totta hänen kohdallaan, kuka ongelmasta on raportoinut.
Se että ei keskustele asiasta vaan aina kommentoi että tulee teilatuksi tai selittää jokakerta että ei saa mennä henkilökohtaisuuksiin (joka on jo sinällään ärsyttävä selitys sille että kysyy henkilöltä vaan jotain joka hänen omiin viesteihin liittyy), niin saa todellakin jatkossakin vastaukseksi sitä mitä ansaitsee.
Sellainen huomio, että nyt kun lisättu verkkotallenteiden poistomahdollisuus, saisiko myös sinne kohdistuksen valmiiksi esim uusimpaan nauhoitteeseen - ja kun poistaa yhden tallenteen, kohdistus katoaa ”jonnekin” ja pitää painella eri suuntiin, jotta tulee ”pinkkikehys” ja voi poistaa seuraavan tallenteen.
Kaikki varmaan pitää myös omia laitteitaan hyvänä sillä ei kai kukaan omasta mielestään huonoa osta.
Toisaalta pitää tajuta ettei joku tuumaluku tai taajuudet suoraan tarkoita loistavaa kuvanlaatua.
Samoin se että joku vanha "bränndi" joka on myyty halpis markkinoille edusta enää merkin alkuperäisiä arvoja.
Jos kehuu jotain laitetta olisi hyvä perustella muuten kuin että meillä on kaikki parasta 😀 Arvokas hinta ei sekään ole suoraan laadun tae ja moniko osaa edes kalibroida näyttöään luonnolliseksi vaan tässä on sama juttu kuin monella äänipuolessa että bassot täysillä ja nupit kaakkoon.
Tuskin kukaan on kokeillut kaikkea ja kuten tuossa toinen jo aikaisemm9n kin kirjoitti ei hyvästi tiedä jos ei ole koskaan nähnyt tai kokeillut
Itse esim voin sanoa että esim. TM testasi aikoinaan LG OLED55C7V telkkarin maininnalla että paras televisio mitä ovat tähän mennessä testanneet kun taas toisaalta sanoi myös toisesta merkistöä näin:
TM-testi: 2 600 €:n hintainen 55-tuumainen 4k-televisio Samsung QE55Q7FAMT – ”Vaikea suositella tällaisenaan”
Eikä tarvitse nyt veistellä että se TM tai muut alan lehdet ei ole mikään jumala mutta antaa testeillään kyllä hyvää osviittaa mihin kannattaa kiinnittää huomio valinnoissaan.
Se on kyllä vuoden mittaan todistettu monenkin kirjoittajan toimesta ettei hubia voi kehua huippu laitteeksi muuten kuin vikojen määrän perusteella ja mitä ilmeisemmin sen laatu on kovin kirjavaa joka osataltaan tulee myös ilmi siitä syystä että moni ei tajua mikä johtuu hubista ja mikä taas muista tekijöistä kun täällä jatkuvasti yritetään joka raossa syyllistää muita tahoja hubin voista ja häiriöistä.
Ensimmäiset valittajat pelotetaan yleensä jo aspan toimesta jutuilla että antennit on väärin ja tarkistus maksaa jos joku tulee huoltokäynnille.
Se on jo monelle niitti valitusten lopettamiseen saati sitten että osaisi edes palstoille kirjottaa kun "niksipirkka" on monelle se ainoa luettu palsta 😀
Moni myös varmasti käyttää hubia vaan ihan perus boxina ja vaan katsoo kanavia niin kaikki viat ja puutteet ei tule esille.
Oletuksena luonnollisesti android pohjaiselle hubille oli, että pääsee vihdoin eroon tuosta kännykkä+chromecast leikkimisestä ja kaikki sisältö on katsottavissa samalta laitteelta. Ottaen huomioon, että cc maksaa oikeasti 39euroa oli ihan kohtuullista olettaa hubin kykenevän toistamaan samalla laadulla kaiken.
Itsellä ei hubin kovalevystä ole kokemuksia, mutta ilmeisesti siinäkin on menty hd2s ajoista (topfieldista puhumattakaan) taakse päin. Jos sen lisäksi nämä hubin verkko-ominaisuudet ovat sillä tasolla, että urheilua katsoessa tai leffailtaa viettäessä tulee kuitenkin laadun ja toimivuuden takia valittua se hankalakäyttöinen chromecast, on silloin tämä jatkuva valittaminen ihan ymmärrettävää.
Ei uunikaan ole toimiva jos pelkkä grillivastus toimii.
Eikös niitä hubeja myös vahdettukin?
Nyt sitten toinen toimii ja toisen saa vippastkostilla näyttämään kuvaa niin en menisi kehumaan yleisesti ottaen toimivaksi noita laiteita.
Tulee mieleen juttu vuosikymmenien takaa jossa kaveri oli ostamassa perämoottoria ja myyjjä saapui venerantaan mopollaan näyttämään myytävää moottoria joka ei sitten suostunutkaan käynnistymään.
Myyjä sano että kyllä se käynnistyy mutta pitää ensin lämmittää sytytystulppa ja ruuvasi sen mopoonsa ja polski mopon käymään.
No ei tullut moottorista kauppoja kun ostaja totesi ettei hänellä ole mopoa jossa tulpan lämmittää 😀
Kyllä se on niin että laitteet joko toimii tai sitteen ei jolloin ei voi sanoa kokonaisuutta toimivaksi.
Tässä on ihan sama kuin kaikissa muissakin että mitä enemmän irto virityksiä tarvitsee jonkun asian hoitamiseksi sitä enemmän vika mahdollisuuksia ja siksi on järkevää hankkia laittteet joilla saa haluamansa suoraan näkyville kuten kunnon televisio .
Ei kukaan järkevä virittele Lidlin 7 euron pikku radiotakaan hi-fi laitteidensa äänilähteeksi.
Ei kukaan tässä ketjussa ymmärtääkseni ole kirjoittanut, ettei hubin viosta saa kirjoittaa - toisaalta myös toimivuus on ominaisuus - uskoisin DNAn arvostavan sitä, että myös positiivista palautetta tulee, erityisesti uusien tai potentiaalisten hubin käyttäjien näkökulmasta.
Ketju on kuitenkin perustettu HUBIN ominaisuuksista kirjoittamiseen, ei henkilön tai hänen mielipiteidensä mollaamiseen.
Itse olen jo aiemmassa ketjussa kuvannut sen, miten käytämme hubia hyvin laajasti ja suuria ongelmia ei ole ollut - vuoden kokemuksella ei voi kuin todeta, että meillä hubi toimii, myös kovalevy.
Musta ruutu on tullut pari kertaa ja sen jälkeen on maksukanavien valtuutus tullut vasta, kun on ottanut [OK] ja valinnut kansvanauhan kautta kanavan.
Meillä hubi on päällä aamusta tai ainakin iltapäivästä myöhään iltaan. Yöksi sammutetaan aina.
Jos vuoden sisään on joutunut irrottamaan hubin piuhan vaikkapa 6 kertaa, tarkoittaa se 2 kk:n yhtäjaksoista häiriötöntä katselujaksoa monipuolisella käytöllä. Tallennukset toimii sekä verkossa, että kovalevyllä. Aiemmin käytössä ollut Wbox HD3 buuttaili päivän sisään useamman kerran ja tallennukset katkeili tai jätti tallentamatta.
Mitään sellaista vikaa hubissa ei ole, että päivittäin käyttö ärsyttäisi. Toimii maksukanavat sekä eri sovellukset. En ymmärrä mitä sellaista olisi, että jaksaisi vinkua täällä ”kun mikään ei toimi”. Äänien kanssa on ed korjattavaa, mm meillä ainakin verkkotallenteissa ääni on melko hiljainen, mutta siitä selviää laittamalla ääntä lisää. En tunne tarvetta siitä jatkuvasti jupista täällä.
Lisäominaisuuksia toki olen toivonut, mm jatkuva tallennus maksukanaville. Sitä odotellessa.
Samoin taitaa olla verkkotallennuksessa mobiilissakin.
Mitä tuo minulle tarjoaa? Mustaa ruutua, kaatuilua, jumimista, sekoilua tallennusten kanssa, viikoksi kadonnutta ohjelmaopasta ja hakusessa olevaa nettiä... Firmiskin on uusin mutta sama jatkuu. Ei ole koskaan kuunaan päivänä ollut noin surkeaa vempelettä.
Pääseekö tästä paskasta tappelematta eroon? Siihenkin virtaa kyllä riittää mutta ei enää itse laitteeseen. Ei sillä ole käyttöä kun se on melko tavalla käyttökelvoton, on joutunut hankkimaan antennivahvistimen, haaroittimen ja kiintolevyn televisioon. Kakkosvirittimen virkaa tuossa hoitaa mutta niitä on nyt olemassa toimiviakin.
Pääsee
Laki on tässä puolellasi
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/hubin-palautekeskustelua/
Ei kannata haistatella tai heittää veiviä nurkkaan, koska pian tulee Hubiplus-laite, kun jaksetaan kärsivällisesti antaa asiallista palautetta ja toiveita. Jookos :-). "Vixxx mitä säätöö", totesi Kimi Ferrarin tallille ja Mersu se vain voittaa, kera Bottas se vain ajelee hissukseen kakkosijoja. Nyt asiaan: Yhden kaukosäätimen kannattaja tässä vielä toteaa:
Samsungin kaukosäädin osaa Gigantin myynnin mukaan ohjata Hubia ja Samsungin Soundbar tottelee muidenkin telkkareiden kaukosäätimiä (TM-testi, jossa JBL:n Soundbar voitti, tottelee myös muita kakeja). Kuvan laatu on varmaan, kuten moni totesikin (lähes kiivaastuneessa) keskustelussa, muissa huipputv-laitteissa (Oled) parempi kuvan laatukuin Hubissa. Hubin kuvan laatu on mielestäni ihan riittävä 50" televisiolle. Jos vaikkapa Varasto 2 leffa DNA-vuokraamosta ja naurun seasta ei huomanne kuvan laadussa mitään heikkoa. Makuasioita tosin. Silti olen vieläkin sitä mieltä, että Hubi on toimiessaan ihan yes.
Android-Philips markkinoille tullessaan oli lähes raivostuttava, mutta päivityksillä tokeni (jäi Android version 6.0 tasolle). Hubin käyttömukavuus ja vapaa Android-kaupan tarjonta on se clue. Samsung ja LG pitävät omaa rajattua sovellutuskauppaansa. Tekniikka menee silti lujaa eteenpäin, että Hubiharmitus on lyhytaikainen, mutta harmi ja komppausta niille, joille on sattunut Hubista se tuotannossa hutiloitu ja muuten buginen "maanantai-perjantaikappale". Pienillä fixauksilla DNA voi televisioiden sijaan myydä suuria näyttöjä ja niihin integroituvia Soundbareja. BT:n yhdistäminen tai jopa Chromecastin Wlan-Audiopalikka voi olla ratkaisuna tuohon ääniongelmaan. Antennihaaroittimella voi toki katsoa Hubia ja loistavaa äly-Oled-televisiota, mutta kikkailu ei kiinnosta.
Onko sulla kovoa tuossa hubissa?
Tuossa laitteessa on niin paljon perustavaalaatua olevia ongelmia, että ei se toimi edes tallentavana digiboxina. Jos jätetään bugit pois, eli mustat ruudut, äänet ym selvät ongelmat, joita joillain esiintyy. Niin tallennus tuolla on ihan lastenkengissä.
Niin mihin sitä kovoa tarttee, no maksukanavat ei muualle tallennu ja DNA:n pilvessäkin on usein ongelmia tekstitysten kanssa tai ohjelmat tallentuu miten sattuu.
Castaus on ihan onneton ja laitetta myydään sellaisena kaikkivaltaisena olohuoneen keskuksena, kuitenkaan sillä ei voi katsoa esim Lätkää Telia TV:stä tai HBO:n sisältöä. Ei vaikuta kaikkiin käyttäjiin, mutta selvästi ei aja sitä asiaansa, jos puhelimellakin mennään edelle + (chromecastilla TV:n näytölle.)
Ja edelleen jos omaan käyttöön tuntuu sopivalta, niin siitä vaan, mutta pitää myös ymmästää negatiiviset viestit hubista (en epäile yhtään että sinulla siinä olisi ongelmia, kaikki ei vaan voi hyväksyä asiaa 😀 )
Mikäli netti on ollut pois päältä, kannattaa laite käynnistää ihan Androidia myöten, jotta toimii kunnolla.
Hienon aktiivista keskustelua on ollut hubiin liittyen, mutta viikonloppuna keskustelu on päässyt useamman käyttäjän toimesta lähtemään enemmän kuin hieman raiteiltaan. Muistutuksena nyt siis kaikille, että pidetään keskustelun pääpointti otsikon aiheessa. Mikäli asiatonta tai toisiin käyttäjiin negatiivisesti viittaavaa kommentointia edelleen esiintyy niin joudumme harkitsemaan kommentointioikeuksien rajoittamista. Kaikki asiattomat ja aiheeseen liittymättömät kommentit on nyt keskustelusta poistettu, joten pyritään jatkossa taas pitämään keskustelu asiallisena. Sekä negatiivisia että positiivisia kokemuksia saa jakaa, mutta ensisijaisesti ketjussa on tarkoitus kommentoida hubin ominaisuuksia ja keskustella kehitysideoista. Jatketaan siis jälleen keskustelua aiheeseen liittyen ja asiallisissa merkeissä, kiitos!
Liki kaikki viat, mitä täällä on raportoitu löytyy ainakin omasta boxista. Live-katselun ongelmien kanssa tulee toimeen, kuvan saa kiroilun ja workaroundien kanssa aina ennen pitkää näkyviin (ei niin, että tämä olisi hyväksyttävää). Mutta kun lähes kaikki kovalevytallenteet maksukanavilta epäonnistuu, sitä ei korjaa millään jälkikäteen.
Onko virtanappulan virransammutus toimimattomuus bugi? Toimii siis ainoastaan DNATV-ominaisuudella. Tähän tuskin saa asiakaspalvelusta vastausta tai vaihdattamalla kakea (joita ei ole edes ilmeisesti saatavissa) tai vaihdattamalla laitetta.
Semisti häiritsee väite, että hubi ei toimi Telia TVn tai HBOn kanssa, koska se pitää paikkansa. Sylttytehdas molemmissa on kuitenkin Telia ja HBO tällä kertaa.
Kun on luvattu että uusi android korjaa lukuisia virheitä ja tuo ominaisuuksia/yhteensopivuuksia lisää, niin perustuuko nämä väitteet mihinkään faktaan?
Ja sen verran vielä viikonloppuun, että ei pitäisi kirjoittaa keskustelupalstalle mitään, jos ei ole valmis keskustelemaan omista kirjoituksistaan yhtään.
Yksi ongelma hubissa on kun suurinosa ostajista varmaan ei edes tiedä mobiili androidin ja Android TV käyttöjärjestelmien eroja, itsekin olen törmännyt pari kertaa ihmetykseen että miksi tällä hubituksella ei toimi samat sovellukset kun puhelimella.
Mitä tarkoitat sylttytehtailla?
Etkö ole huomannut että ei se DNA-TV sekään näy Elisan tai Telian purkeilla eli laitteet ja operaattorikuohtaiset erot ovat aina juttuja ja asiakkaan pitää ostaa se mikä vastaa omia vaatimuksia ja ohjelma haluja.
Ei kenelläkään operaattorilla tai sisällön tarjoajalla ole velvollisuutta jakaa joka hubiin tai televisioon tarjontaansa mutta bisnes mielessä tietysti tuohon pyritään silloin kun kyse on maksukanavista.
Sama myös kääntäen että jokaisen boxin valmistajan kannattaisi taata että heidän laitteensa oli mahdollisimman laajati yhtensopiva mutta tuo ei tietysti toimi operattorikohtaisissa purkeissa ja sen nyt jokaisen luulisi ymmärtävän että syy on siinä että ensisijaisesti pyritään pitämään omat tarjonnat vain omilla hubeilla katsottavissa.
Tekniikan myötä asioiden pitäisi yksinkertaistua, mutta se ei ole yhdenkään operaattorin halu.
Alkuun info että olemme tekemässä tod. näk. ensi viikolla DNA TV sovelluspäivityksen. Kyseinen päivitys ei tuo mitään uusia ominaisuuksia mutta se hieman muuttaa taustajärjestelmien kanssa "keskustelua". Päivityksen myötä valmistaudumme nostamaan verkkotallanteiden laadun HD resoluutioon.
Pablo
En ihan ymmärtänyt tätä ”kaukosäätimen virtanappia”. Jos sitä painaa lyhyen aikaa niin laitteen pitäisi mennä standby tilaa. Jos painaa pitkään niin laite kysyy ”haluatko sammuttaa”. Jos valitsee ok niin laite sammuttaa itsensä kokonaan.
Wbox:ssa ei ollut sovelluksia vaan kaikki tehtiin DNA toimesta. Hubi on Android TV laite johon sovellukset tulevat muualta kuin DNA:a. DNA ei voi vaikuttaa muihin sovelluksiin.
Tällä hetkellä Hubin äänenvoimakkuudet on tasattu DVB speksin mukaan. Ongelmana on, että sovellusmaailmassa ei ole olemassa mitään virallista speksiä ja siten tällä puolella äänenvoimakkuuksissa voi olla koviakin eroja. Parhaillaan tutkimme jos voisimme jollakin tavalla ”buustata” muiden kuin DNA TV sovelluksen ääniä…. mutta edelleen painotan, että näiden sovellusten äänenvoimakkuus pitäisi säätää suoraan siitä sovelluksesta (kaikki sovellukset käyttävät jotain playeria jonka ulostulon voimakkuutta voi säätää). Jos / kun buustaamme lähtökohtaisesti kaikkea, käy niin, että ne sovellukset, jotka nyt ovat fiksulla tasolla, ovat kohta ”yli”.
Arska – Ollaan tekemässä kovalevyyn parannuksia. Edellyttää firmispäivitystä (Android) ja tavoite olisi saada seuraavassa versiossa ulos.
Odotellaan yhtä sitä ihmettä –
Verkkotallanteiden käyttäminen on tällä hetkellä tavattoman yleistä. Tästä syystä oletin että kun puhuit kuvallisesta kelauksesta niin puhuit verkkotallenteesta.
Kovalevytallenteiden kuvallinen kelaus ei tosiaan vaadi mitään taustajärjestelmään. Tällä hetkellä tällainen asia ei kuitenkaan ole kehitysputken alkupäässä.
Missä sovelluksessa pitää asettaa ”bypass” jotta onnistut saamaan monikanavaäänen mutta sama monikanavaääni ei tule asetuksella auto?
Vikaa pukkaa – Häviääkö verkko Android vai DNA TV päivityksen jälkeen. Tiedossa olevaa vikaa ei tuossa pitäisi olla.
Sarzu – Katsotaan jos saataisiin tuo fokus tuhoamisen jälkeen paremmin kohdalleen
Lissu – Jatkuva tallennus kovalevylle per kanava on tulossa. Verkkotallenteisiin vastaa ei ole ihan hetkeen tulossa
Jari / Sami S / Mustasta ruudusta valittajat – Todella suuri kiitos muutamalla forumaktiiville. Ollaan saatu teiltä hyvää logia ja näyttäisi siltä että saatiin bugi kiinni jossa käyttäjällä musta ruutu mutta musta ruutu poistuu kun käy vaikka Yle areenassa. Ongelma koskee tiettyjä TV malleja. Korjaus työn alla ja vaatii Android päivityksen.
JJJN – Uuden Android päivityksen kanssa tehdään koko ajan töitä. Ymmärrän erittäin hyvin, että käyttäjän näkökulmasta tämä tarina voi vaikuttaa ”kusetukselta” koska päivityksessä kestää, mutta ihan oikeasti duunia tehdään koko ajan. Softan laatu vaan ei ole sillä tasolla että päivityksen voi vielä julkaista. Innokkaimmat teistä voivat varmasti Googletella ja sitä kautta selvittää ketkä kaikki siihen softaan laatuun vaikuttavat…. virallisesti voin vain kommentoida että niitä kumppaneita on monta.
Yleinen huomio: Päivityksen jälkeen kannattaa tehdä virtaresetti, helpottaa kummasti tilannetta jossa kovalevy kadonnut
Täällä oli viikonloppuna ilmeisesti hieman sanallista taistelua. Nyörä pyyntö olisi että jätetään taistelut jonnekin muualle ja keskitytään asiaan eli siihen mitä toivotte Hubille. Ja toki yleisesti saa palautetta antaa .
Sellainen info vielä loppuun että olisin etsimässä loppuvuoteen muutamia loppukäyttäjiä testaamaan sovellusversiota etukäteen. Jos tällainen kiinnostaa niin laita allekirjoittaneelle postia etunimi.sukunimi (a) dna.fi. Mukaan lyhyt perustelu miksi testaus kiinnostaa, käytetyt laitteet sekä tieto kuinka paljon DNA TV:ä käyttää viikkotasolla (jos voi eritellä mobiili vs hubi vs tietokone niin erinomaista)
Tämä vola ongelma on sikäli merkillinen että jo vuosikymmeniä sitten halvoissa nauhureissakin oli automaattinen tason säätö .
Eikös jo spekseissä lähetyskekniikassa säädetä arvot joilla signaalit lähtee talosta eikä niitä tuupata maailmalla millä äänenvoimakkuus tms. sattuu arvoilla?
Itse kun on törmännyt monenlaiseen kalustoon niin muistan nähneeni jonkun laitteen jossa oli mahdollisuus laittaa automaatilla tasot niin ettei kanavaa vaihdettaessa vola muutu mutta en todellakaan muista enää merkkiä.
Kompressori tai limiitteri tekniikka taas ei voi käyttää koska se vaikuttaa dynamiikkaan ja noita säätöjä sitten löytyy jo paremmista kotiteattereistakin.
Testaaja juttu on hyvä kunhan valitaan sellaiset testaajat jotka tajuavat hommasta jotain ja erottavat esim. sen tuleeko se monikanava ääni hubistä lähetyksen mukana vai muuttaako joku soundbar kaikki signaalit virtuaalisesti monikanavaiseksi.
Toiseksi testiympäristön tulisi olla ihan perus puhdas eikä niin että hubin perässä sitten on miljoona värkkiä haaroituksineen la sisävimpaimineen.
Komppaan jupe:n mielipidettä siinä että kyllä teidän tehtävä on saada hubi toimimaan samoin kuin muutkin laitteet toimivat samoilla kanavilla tai videokirjastoissa eikä muiden tehtävä ole valmistaa tavaraa joka toimii hubissa.
Sen verran monta android laitetta on tulluit nähtyä jotka toimii moitteeta vanhemillakin softilla.
Herää edelleen kysymys että onko haukattu liian iso pala kakkua vai onko leipuri ollut huono.
Ihmetyttää sisälukutaitosi Ville. Jos kerron että asetuksella "AUTO" eivät Dolby-äänet kulje HDMI:n kautta televisioon. Ainoa tapa saada Dolby-äänet kuuluviin on käyttää asetusta "BYPASS" HDMI-asetuksissa - mikä saa kaiken muun kuin Dolbyäänikanavien äänet suurelle särölle ja TV-hubiin asennettujen aplikaatioiden äänet mykäksi.
Missä sovelluksessa - kysyt. Ihan DNA-TV-söhläyksessä. Miten tämä asia pitää sinulle rautakangesta vääntää että menee perille??? Moneen kertaan olen asian kertonut, onnistumatta. Laittaa ajattelemaan että kuulija ei halua ymmärtää esitettyä ongelmaa.
Ja aivan kuin et itse käytä koko DNA-TV-sovellusta ja ainakaan sinulla ei ole kotiteatterilaitteita lainkaan - toivotaan että edes DNA:n toimistolla on sinulle hankittu laitteet joilla voit palveluja kokeilla.
Ei voi olla vaikeaa asia todeta. Itse sen todennut jo kolmen laitteen kohdalla, siis kolme eri TV-hubia ollut käytössä ja sama toistuu.
Eikö Ville osaa antaa periksi vai eikö osaa itse asiaa todentaa? Tuntuu perin oudolta. TV-hubi hiljenee heti kun sen laittaa HDMI-ulostulosta asentoon "BYPASS". Ainoa minkä läpi ääniä ylipäänsä saa kaikista äänilähteistä on "PCM".
Vuosi on ihmettä ooteltu, sitä ei kuulu eikä näy..
Hubin kautta ei voi katsoa TV:tä, castaus ei toimi, Kodi tökkii jatkuvasti ja laite jumittaa. Onpa loistava laite. Viimeksi tänään meni niin jumiin, ettei kaukosäätimestä suostunut edes sammumaan.
Ainoa positiivinen asia on se, että enpä hubista mitään joutunut maksamaankaan. Hinta-laatusuhde kohdallaan.
Noista äänistä. Mulla ollu kans digiboxeja jo ainakin kymmenen vuotta sitten joissa pystyi voluumit säätämään kanavakohtaisesti.
Luitko mitä Ville sanoi buustaamisesta?
Kai ymmärrätkö mitä on digitekniikka ja mitä tapahtuu jos kaapelin signaalitasoa lasketaan ?
Itse sanoit että "applikaatioden data EI TULE DNAn kautta "
Millä siis sinusta DNA sitten muuttaa tasoa kun juuri tavallaan kumoat itse tuolla sen?
Miten se tason lasku sitten koskisi vain voimakkaista ääniä niin että hiljaioset jäisi ennalleen.
Ei kaapelisignaalin tasoa voi tiputtaa vain niin yksinkertaisesti "vääntämällä nuppia pienemäälle"
Pistä hyvä mies Villelle ohjeet miten homma hoituu 😀
Kaapelissa tai antennissa kuten mainitsit digisignaalin lasku ei toimi kuten vissiin nyt luulet mutta olkoon.
Tuota toista osiota että kaikkien äänien suhdetta et vissiin kanssa ajatellut että ne putoaa sitten samassa suhteessa sinun teorissa
Pitäköön joku muu sen teoriatunnin asiasta sinulle muualla kuin palstalla 😀
Kaapelikanavien data tulee DNAn kautta-> äänentaso x.
Mitäpä luulet kumpaan voi vaikuttaa helpommin, ettei laitteseen tehdä muutoksia, jotta keskinäinen balanssi olisi edes siedettävä. Jos se ei ole välttämättä mahdollista edes hubilla.
Sitä miten kaapelisignaali tähän sinällään mitenkään liittyy, on omaa keksintöäsi. Joku perustaso äänille on olemassa ja se on sellaiseksl jossain SÄÄDETTY. Potikalla tai ilman. Se mikään random säätämättömis oleva suure ole.
Ja toinen asia: verkkoon roskakori, että saa palautettua vahingossa poistetun tallenteen! Perusasia?
Kolmas asia: Kovalevytallennuksen ennen/jälkeen eri aikamääre! Perusasia?
Jonkinlainen kooste tai listaus DNA:n toimesta kaikista vioista, ongelmista ja harmituksen aiheista joita tälläkin palstalla ja muutakin kautta on esitetty, voisi olla paikallaan. Em. listaus sitten tänne esille lukijoiden nähtäväksi ja tätä kautta voisi moneen ongelmaan löytyä jopa ratkaisukin käyttäjäkokemusten avulla. Elämme kuitenkin kehittyvässä maailmassa.
Milloin verkkotallenteisiin on tulossa mahdollisuus asettaa tallennussääntö koskemaan vain yhtä kanavaa. Se, että palvelunne tallentaa annetulla hakusanalla kaiken mahdollisen, kaikilta mahdollisilta kanavilta on aiheuttanut sen, ettei tallenteita tässä taloudessa enää katsella, eikä uusia sääntöjä myöskään tehdä.
Kaikilla asiakkailla ei ole kovalevyä käytössä ja tänne sitä ei myöskään ole tulossa. Hubi ja DNA TV -palvelu lähtee taloudesta heti kun määräaikaisuus päättyy.
Onneksi löytyy sovellukset myös suoraan tv:n kautta.
AUTO - Hubi lähettää äänisignaalin läpi siinä muodossa kun se sovellukselta tulee. Jos sovellus lähettää DD5.1 ääntä niin läpi tulee DD5.1 (esim Netflix tai DNA TV kanavat joissa 5.1 ääni). Jos sovellus lähettää stereoääntä niin läpi tulee stereo.
PCM - Hubi lähettää kaiken aina ulos stereona.
Bypass asetusta ei siten tarvitse koskaan käyttää. Tästä syystä kysyn uudestaan: Onko sinulla tiedossa jokin sovellus jossa monikanavaääni ei toimi asetuksella AUTO mutta se toimii asetuksella Bypass?
Toinen hidastuminen voi tulla siitä että Hubi päivittää taustalla sovelluksia. Jos edellisestä käytöstä on pitkään, sovelluksia on paljon ja nettiyhteys hitaanpuolinen, voi näiden päivitys kestää vielä aika tavalla enemmän kuin 10min. Latauksen jälkeen Hubi myös asentaa päivitykset. Tässäkin tapauksessa kannattaa odottaa että sovellukset ovat päivittyneet sen sijaan että vetäisee virrat irti.
Mistä tuon ääniasetuksen löytää?
Hubi oli ollut tossa eilisessä jumitilanteessa päällä jo useamman tunnin, niin kuin joka päivä mulla. Epg:n tiedot hävisi ja tahmailu alkoi kun yritin poistaa juuri ajastamaani tallennusta, ihan kuin olisi siitä solmuun mennyt. Päivitin hubin heti kun viimeisin päivitys oli saatavilla. "Dna tv ei vastaa"- herjaa en ihan alkua (kesäkuu) lukuunottamatta muista nähneeni. Netti meillä on teidän valokuitu Plus lisänopeus 200, helsingin kantakaupungissa...
"mökki" nappia eli android kotivalikko > asetukset > lähdöt > hdmi > ääniasetukset > tästä valitsee AUTO niin Hubi tukee monikanavaääntä.
Silloin kun Hubi laskee DD5.1 signaalin / monikanavaäänen läpi niin äänenvoimakkuussäätö ei toimi. Tämä ei ole bugi vaan ominaisuus. Tässä tapauksessa äänenvoimakkuussäätö pitäisi tehdä kotiteatterijärjestelmästä.
Lissu - Tuossa tapauksessa kyse ei voi olla päivityksistä. Ongelma voisi olla kovaleyvyn käsittelyssä ja siten totaalisen jumiutuneesta Hubista. Seuraava DNA TV päivitys hieman parantaa levyn toimintaa (ensi tiistaina ulos) mutta suurempi parannus on tulossa Android päivityksen myötä
https://www.dna.fi/tuki-netti?type=resttukari1&id=69575
Korjattu: Kunnossa: DNA TV Hubi / Kaapeli / Maksukanavat eivät toimi, johtuu päivitystyöstä.
Häiriön alkuaika: 09.10.2018 10:25
9.10.2018 klo 14:00 Vika korjattu. Järjestelmät saatu salauksen osalta kuntoon. Jos maksukanava näyttää punaista lukkoa, niin suositellaan asiakasta tekemään Hubille uudelleenkäynnistys.
9.10.2018 klo 11:00 Kaapeliasiakkaiden Hubeissa maksukanavat eivät näy, ruutu mustana, infopalkissa punainen lukko. Liittyy aamuiseen VMX -päivitykseen, jota jatketaan klo 16:00 saakka.
Pahoittelemme häiriötä.
Juuri ilmaisena Motorvision kanavalla 181, tarjolla kivoja autojuttuja. Katsoin nuo aiemmin keskustelussa olleet asetukset äänelle ja kuvalle, ovat AUTO-asennossa.
@DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja, sinulla on lauseessa sana joka ei vakuuta, "PITÄISI", siinä on konditionaali. Olen kirjoittanut eräänkin kerran että HDMI:n kautta TV-hubista tulee ulos Dolby-ääni ainoastaan asennossa BYPASS, mutta siinä asennossa kaikki sovellukset hiljenevät.
Lisäksi kanavat, joissa ei ole Dolby-ääniä ääni menee säröiseksi.
AUTO=PCM
Ei ole käytössä kotiteatteria, vain soundbar.
Jos omistaa kunnon pelin eikä mitään marketin mainosvattista rimpulaa Esim. minulla on Yamahan 7+1 kanavainen ja siinä on tuhoton määrä erilaisia keinotekoisia efektejä.
Tosin tuo on nyt käyttämättä ja käytän itsekin tarvittaessa sounbaria koska kivitalossa ei juuri kehtaa huudattaa ääniä.
Vaikuttaa vain siltä että nämä ääni jututkin on monelle sitä samaa hepreaa joilla juuri näitä sounbareja ja muita kansalle myydään.
Toinen juttu johon Villekin taannoin puuttui on se että pitäisi tajuta mitä mistäkin säätää.
Yleensä vahvarissa, sounbarissa ym. hilavitkuttimsssa on paljon päällekkäisiä säätömahdollisuuksia joilla sitten asioihin perehtymätön saa helposti aikaan melkoista sekasotkua:)
Laitteen hinta ja raha kun ei takaa omistajansa tietotaitoa vaikka kauppias mielellään myy helpolle uhrille kalliit pelit 😀
Villelle pikku vinkki että voisi koostaa noista omista neuvoistaan eri ketjun hubipalstaan jonne muut ei pääse sorkkimaan tekstiä eli toimisi eräänlaisena käyttöohjeen päivitys osana.
Tämäkin palstaa alkaa olla jo samaa muutaman saman pulisijan älämölöä ilman hubiin tai tekniikkaan liittyviä asioita kun pidetään vain kiinni että saan kirjoittaa ja puolustella 😀
Nykyaikana pystyis niiiiin paljon parempaan, mutta halu siihen ja ymmärrys asian tilasta puuttuu täysin
Soudbarissa on vähän pakko että se joltain kuulostaa, mutta sitten onkin ihan sama vaikka se ääni sinne menee sisään 2kanavaisena. Mistä sen edes niistä näkee missämuodossa se signaalia vastaanottaa?
Ja sitten ku se soundbar on vielå bluetoothilla kiinni telkkarissa niin onkin ihan sama mitä sinne suoltaa sizään.
"Hubin tietoturvapäivitys toukokuulta ja viimeisinkin mikä Android M versioon on saatavilla oli elokuussa...enää ei tätä versiota tueta. milloin Hubi päivittyy? toivottavasti DNA on ottanut tämän asian vakavasti.???"
Tahmaamisella tarkoitan sitä, että hubi reagoi kaukosäätimen painalluksiin todella hitaasti. En ole varsinaisesti ottanut aikaa, mutta tuntumani on, että kuluu ehkä noin 15-30 sekuntia näppäimen painamisesta siihen, että jotain tapahtuu. Viive näkyy käsittääkseni ihan kaikissa toiminnoissa, volume-säädössä, nuolinäppäimissä jne., eli ei esim. vain jonkin sovelluksen käynnistyksessä.
Jos tuo johtuu jostain epg:n lataamisesta, niin silloin lienee syytä priorisoida toimintoja niin, että käyttäjän ohjauskomennot ovat etusijalla. Ja jos jotain sellaista tehdään, ettei ole mitenkään mahdollista ottaa komentoja vastaan, niin siitä saisi mielellään tulla jonkinlainen indikaatio näyttöön, "Hetkinen, ladataan sitäsuntätä...", tms.
Hubin kohdalla väri on musta; mutta ilmeisesti samasta ilmiöstä puhutaan...??
minulla on ollut Hubi reilut 1v. tästä kyseisestä ongelmasta en ole tarvinnut informoida DNA'ta.
mutta viime aikoina (tänä kesänä) tämä on jostain syystä vaivannut minun Hubia.
minulla on Kuopiossa toimiva 100M VDSL2+ liittymä. (Kaapeli).
onko DNA AsPa'lla jotain palautetta?
Älkää päivittäkö mobiili DNA TV:tä - uusi versio ei toimi IOS:sa. Appsi kaatuu mm kun suorien lähetysten listaa selaa (päivitetty suuremmat lähetysten kuvat).
Koetas pahuttasi Sami sellaista kikkaa että aina kun sammutat hubin teet sen niin että viimeksi olet katsonut areenaa ja kerro käynnistyykö sitten ilman mustaa ruutua?
Jos sillä on vaikutusta niin tulee uusi kikka jaettavaksi..
Suurin osa hubin käyttäjistä, joilla on musta ruutu ongelma, eivät edes tiedä areena kikkaa ollenkaan. Harva edes lukee näitä keskusteluja ketjun alusta lähtien, joten sorry jos tulee toistoa. Areenaan hubin sammuttaminen toimii joskus, muttei aina mustan ruudun kanssa.
Päivityksen jälkeen tuli muutaman kerran muutoinkin - silloin ei auttanut kuin virtojen katkaisu piuhasta. Tämä käsittääkseni johtui eri viosta, jotka on nyt korjattu - ainakaan sen jälkeen ei ole tullut.
Kerroit: "Vaihdoin juuri eilen HDMI ääniasetukseksi AUTO ja meillä kyllä toimii - ei säröile äänet. Ei ole käytössä kotiteatteria, vain soundbar."
Siis mikä toimii? Eihä AUTO-asennossa säröä ole kukaan väittänytkään olevan, ongelma on että AUTO-asennossa ei kuulu monikanavaäänet/Dolbyäänet.. Ainoastaan asennossa BYPASS kuuluvat Monikanava/dolby-äänet ja silloin katoaa äänet aplikaatioista kuten Youtube/Arena ja ääni säröää esim. MTV3 HD-kanavalla..
Kykeneekö se sun soundbar monikanavaääniä toistamaan? Näkyykö siitä että on aitoa monikanavaääntä?
Hyvää yötä. En lähde tähän.
Mobiilisovelluksessa ei ole edes HD laatua, vaikka kanavissa sana HD saattaakin esiintyä, selkeetä eikö vaan...
No jonkun vuoden odotellut HD laatua tallenteisiin ja suoriin lähetyksiin (oikeastaan Cmoren suoratoisto on korvannut tämän haaveen aikahyvin ja DNA TV sovellusta en käytö suoriin lähetyksiin juuri koskaan. Ehkä ne tallennukset joskus lupauksien mukaan saadaa HD laadulle.
Tämäkään yllä oleva asia ei suoraan liity hubiin vaan koskee kaikkia "DNA TV" ratkaisuja.
Tietysti pitää huomioda ettei niitä ole vanhoissa elokuvissa.
Netflixissäkin on aika lailla jo 4K tavaraa.
Surkein koskaan näkemäni on Watsonissa jota ei kerta kaikkiaan viitsi edes katsella.
Jostain kännykstä voi vielä näyttää siedeltävältä mutta kun mennään tuonne 55 tuumaan tai yli ei auta ede vaikka olisi mikä oled tv koska kuva on alkuaan surkea.
Jos ei huomaa eroa esim. Watsonin ja Primen välillä kanattaa vaitaa telkkari ja laitteet tai käydä silmälääkärillä 😀
Toinen juttu näissä palveluissa on muutenkin se että jos ei näe ohjelmaa suoraan telkkarista niin kaikki hubit ja castaamiset laskevat yleensä vielä sitä laatua eikä taida kaikki kirjastot edes tarjota 4K ym. parempaa laatua castaamalla jostain puhelimesta tai tabista vaikka sitä suoratoistossa olisi.
Hubin tietosuojapäivitys on toukokuulta 2018. Viimeinen Android M versiota tukeva päivityskin oli jo elokuussa.
eli aikooko DNA todellakin antaa tuon asian olla siihen saakka kun Android N tulee Hubille??
Onko muilla samaa ongelmaa, vai saako joku katsottua esimerkiksi Viaplayn jääkiekkolähetyksiä ilman kuvan nykimistä?
Onko tämä nyt siis täysin hyödytön laite urheilua seuraavalle? entinen yhdistelmä (kaapelikanavat ja chromecast) toimi täysin nykimättä, joten siihen pitänee palata jos tämä hubi onkin ihan susi.
Itse katsomme live-urheilun kaapelin maksukanavilta ja eroa on, kun vertaa esim CMoren sovelluksen kuvaa urheilussa kaapelikanavan kuvaan, mutta lieko tarkoituskaan olla samanlaatuista varsinkaan suurella ruudulla. Tiedä tuota. 🤷🏼♀️
Eroa kaapelikanavan kuvaan toki on aina, mutta tiedän, että esimerkiksi chromecastin kautta Viaplayn kuvanlaatu on tätä Hubin kuvaa parempaa. Ja välillä sen paremmankin kuvan saa näkymään.
Nyt kokeilin vaihdella hdmi-lähdön asetuksia, ja vaihtamalla 60hz urheilulähetysten pätkiminen väheni huomattavasti! Toisaalta, tv-kanavissa sitten mentiin huonompaan.
Hetken aikaa Viaplayn kuva näkyy myös 50hz hdmi-lähdöllä parhaana mahdollisena, mutta jos käyttää kelaustoimintoa, niin siitä lähtien kuva on taas nykivää.
Olemme nyt lanseeranneet uuden soittimen Chromecastille.
Uusi päivitys mahdollista urheilulähetysten kaksinkertaisen kuvanopeuden, 50fps. Tämä päivitys on mahdollinen kaikille Chromecastia tukeville laitteille ja sujuvoittaa vauhtia sisältävien urheilulähetysten katsomista.
Cmorella pystyy kanssa laittamaan 50fps suorissa päälle. Mitenköhän noi hubilla pyöriikö vaan 25fps? Jolloin häntii varmasti urheilu?
Netin Nopeudella ei paljon ole väliä, Viaplayn HD vaatimus on 10 megaa.
Hubissahan sovellus tvhz, jota jossain tarjotaan vaihtoehdoksi pakottamaan 50hz tilan, tarjoaa ainoaksi vaihtoehdoksi 60hz.
Sen lisäksi moniko sitä linjaa jakaa.
Onko perheessä samalla linjalla teidän lisäksi pari himokasta nettipelaaja tai muuta striimaaja tai imuttajaa tai elokuvatallennuksia imussa.
Lisäksi vielä esin nuo 4G liittymät ovat usein hyvinkin paikasta riippuvaisia sen mukaan mika on nopeus ja miten kuormitettu se käyttämäänen linkki on vaikka sopparissa lukisi mitä tahansa.
Onpa joskus myyty selaliselakin nopeudella luvattuja 4G liittymiä ettei asemapaikassa ole sen nopeuksista verkkoa kuuluvuusalueella
Zorma
Palstaa lukemalla saat varmaan hyvän käsityksen siitä miten hommat hoituu ja millä aikataululla 😀
JJJN
Totta että nämä kaikki ongelmat johtuvat ihan muusta kun siitä että alkuperäinen lähetys on huonoa tai ettei 200 megaa riittäisi laadukkaseen kuvaan jos nopeus on todellinen 😀
On tavattu gigankin liittymä jossa ennen useita huoltokäyntejä nopeus takkuili <30 megan lukemssa vaikka gigasesta oli sopimus eikä vika ollut taloverkossa tai kotilaitteissa:)
Vika oli DNA kuitupäätteessä ja sen softassa.
Kannattaa siis mittailla nopeustutkilla eikä uskoa paperitietoja.
Kehoittivat myös käynnistämään nettiboxin silloin tällöin - teemme sen, kun tuntuu tukkoiselta (hubiin ei ole vaikuttanut), mutta käytämme muita masinoita, joissa sen huomaa. Tämä tuntuu toimivan meillä.
Tällä nykimisongelmalla ei ole mitään tekemistä netin nopeuden tai kuvaruudun tuumakoon kanssa. Ja vinkkinä Zormalle: Se viaplayn nhl on the fly ohjelman alareunassa liikkuva tulospalkki on hyvä keino verrata liiketoistoa jos jotain säätöjä yrittää testata.
Chromecast on täysin eri asia kuin chromecast built-in.
Loppu sitten hermo viimein. Kun ei äänet toiminu HDMI:n kautta, päätin sitten kokeilla optisella kaapelilla.
Kokeilin ensin Auto-asetuksella. Dolby-äänet tulivat läpi kuten piti, mutta muilla kanavilla ääni/kuvasynkka totaalisen pielessä.
Seuraavaksi sitten Bypass-asetuksella, jälleen Dolby-äänet toimi kyllä, muut kanavat hiljenivät kokonaan, samoin kuin koko TV-hubi sovelluksineen. PCM-asetuksella ääni/kuvasynkka sitten pielessä ihan jokaisella kanavalla.
Optinen kaapeli toimii äänenvälittäjänä kotiteatterivahvistimeen vieläkin kehnommin. Kuvaa täysin DNA:n osaamattomuutta ja kyvyttömyyttä edes testaamaan ja korjaamaan puutteita laitteessaan!
Paluu siis takaisin HDMI-kaapeliin, toimii edes se PCM.
Ei voi käsittää miksi ihan audiovideolaitteen perusjuttuja ei saada toimimaan?
Miksi Ville? Miksi DNA valehtelee asiakkailleen?
Eihän ole edes tarkoitus saada TV-hubista toimivaa...
Niin, mikä toimii? Olen kysynyt aikaisemminkin asiaa..
Sinulla ei ole kotiteatterivahvistinta, siis miten voit sitten ottaa kantaa siihen miten Dolby-äänet toimivat AUTO-asetuksella?
HDMI-kaapelilla voi olla ihan tyytyväinen PCM-ääniin, kuuluvat ilman kuva/äänisynkkausaongelmia - olipa aasetuksena PCM tai AUTO. Monikanavaääniä varten on vaihdettava asetukseksi BYPASS, valitettavasti
Meillä on Samsungin soundbar käytössä ja ihan toimivan kuulon perustella kommentoin - enkä ota kantaa siihen missä muodossa ääni tulee,
joka tapauksessa ääni toimii paremmin hubista asetuksella Auto kuin PCM - vaihdoin asetuksen hubiin ihan vasta (kuten aiemmin selviää).
Meillä oli aiemmin Samsungin kotiteatteri, joten ei mitään amatöörejä olla - vaikka täällä kovasti pyritäänkin dissaamaankin... En halua riidellä, ihan vain jaan omaa kokemustani hubista.
Ja vastausta ei voi kohdentaa kenellekkään, kun se on henkilökohtaisuuksiin menemistä ja viesti poistetaan.
Tää oliki pelkkä hubi keskustelut.
My bad.
Päivityksen sisältö
- Teknisiä korjauksia IP-kanaville ja ohjelmakirjastoihin
- Parannettu kovalevytallenteiden luotettavuutta
Tehdyt muutokset eivät suoraan näy käyttäjälle, mutta parantavat käyttökokemusta.Yritin perua tallennusta. Ja kuinkas sitten kävikään:
"DNA TV on pysähtynyt"
Testauksen taso on aina yhtä kehno, eli olematon. Miksi täysin ala-arvoista aina? Taas saatu todennäkösesti vain näkyväksi lisää bugeja ja vikoja. Aina kuitenkin enemmän uutta vikaa kuin vanhoja korjattu
Väitätkö että Android-TV on niin kehno että kun jonkun aplikaation päivittää, siis DNA TV:n, Areenan, Youtuben jne, pitää laite sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ehkä ihan kaapelit pistorasiasta irroittaa???
Ei ole kovin kummoinen viritys tämä Android-TV. Ei Android-kännykkää tarvi buuttailla ihan joka käänteessä.
P.s. Teen uudelleen käynnistyksen myös iPhonella päivityksen jälkeen.
Mobiilissa DNA tv on sovellus ja se ei päivity samalla. Mutta en lähde tästä tappelemaan - suosittelen vain hubin uudelleen käynnistämistä, kun siihen tulee päivitys. 🙆🏼♀️
Samaa mieltä,siltä se näyttää. Ja se lienee on monen Hubin ongelman juurisyy. Android pitäisi olla Android ja sovellukset sovelluksia...
Bypass asetuksella ylellä 5.1 / 2.0 äänet, muualta ei mitään.
Auto asetuksella 2.0 kamaa joka tuutista.
Jopa PS3 osaa viaplayn ja netflixin oikein soittaa ikää kohta 10 v.
1) Virtajohto irti
2) Ethernet-johto kiinni
3) Reset pohjaan (kuulakärkikynän kärki niin että kärki kynässä sisällä aika hyvän tähän)
4) Virtajohto kiinni
5) Laske hitaasti 60s ja päästä reset irti
@Arska / Lissu / sitä saa mitä tilaa – Seuraava Android päivitys sisältää parannuksia levyn toimintaa ja DNA TV päivityksessä tulee jatkuva tallennus + tallennenäkymään tieto kuinka täynnä levy on
@a-p – suosittelen vahvasti laitteen käynnistystä minkä tahansa päivityksen jälkeen. Ilman käynnistystä todennäköisyys ongelma @zorma – laitetaan havainto VIaplaylla ja pyydetään heitä testaamaan tuo @50Hz Hubilla. Palaan asiaan. Noin muuten Google on sanonut että mitään pakollista 60hz tilaa ei ole olemassa eli siitä ei ”häntiminen” voi johtua
@Sarzy – iOs uusi versio taisi tulla eilen ulos, siinä korjattu tuo kaatumisongelma.
@Odotellaan yhtä sitä ihmettä – Kerroit yllä että et saa DNA TV sisältä monikanavaääntä ulos asetuksella AUTO. Tällaiseen tilanteeseen emme ole törmänneet koko sinä aikana kun Hubia on myyty. Tässä tilanteessa pyytäisin varmistamaan että katsomasi kanava ja ohjelma on varmasti sellainen, joka tämän monikanavaäänen sisältää. Esimerkiksi YLE HD kanavat sisältävät Dolbyn mutta kanavamäärä on hyvin usein 2.0. Sen sijaan maksuTV puolella löytyy helposti kanavia joissa on käytössä täysi 5.1 ääni.
Jos / kun olet 100% varma että kanava lähettää 5.1 monikanavaääntä, käytössä on HDMI johto ja Android asetuksista on valittu HDMI ääniulostuloksi AUTO ja kaikesta tästä huolimatta saat jotakin muuta kuin 5.1 ääntä ulos => laita suoraan allekirjoittaneelle sähköpostia (etunimi . sukunimi ( a ) dna . fi). Kyllä tuo varmasti kuntoon saadaan mutta koska kyseessä ei ole ns normitilanne, asia varmasti parasta hoitaa sähköpostilla ja/tai puhelimella.
Noin muuten: Tiistaina tuli tosiaan päivitys taas ulos joten tämä ketju lukkoon ja uusi ketju käyntiin.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-lokakuun-2018-paivitys-ominaisuudet-ja/