DNA TV Hubi syyskuun päivitys 2.7.

DNA TV -sovelluspäivitys DNA Hubi -laitteelle julkaistaan porrastetusti tiistaista 21.9. alkaen.

Uudet ominaisuudet muun muassa parantavat käyttökokemusta sekä mahdollistavat asiakkaille arvokkaan palautteen antamista suoraan käyttöliittymän kautta.

  • Parannuksia käytettävyyteen
  • Ohjelmasivua selkeytetty erottamalla tulevat ohjelmat, tallenteet ja katso jälkikäteen omiin osioihinsa.
  • Palautekanava


DNA TV kehitystiimi Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Laittakaa päivityksestä tieto myös tuonne päivityssivustolle:

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv-ja-hubi-paivitykset

    Viimeksi sivun päivitys vei ainakin 2 kuukautta.

    Kari
  • Päivityksen jälkeen DNA Tv ei käynnisty
    Riitta
  • Täällä taas ei mitään ongelmaa päivityksessä. Ei se montaa sekuntia vienyt. Kaikki toimii vielä päivityksen jälkeenkin.

    Kimmo
  • Asensin äsken. Ei hyvää päivää sentään millaista sontaa tuo softa edelleen on ohjelmaoppaan suhteen. Vastatkaa nyt ihan rehellisesti yrittääkö kukaan edes tehdä sille mitään? Päivitystä päivityksen perään eikä mikään muutu paremmaksi.
    * tahmaa
    * navigointi pomppii mihin sattuu kun siirtyy muutaman kanavan johonkin suuntaan
    * valinta tarttuu vähän väliä johonkin muualle kuin oli tarkoitus

    Graafiselta ilmeeltäänja toiminnallisuudeltaan tuo olisi ihan OK, mutta miten tuo voikin olla laadullisesti noin paska. Vai onko vika laiteyksilössä?
    Toni
  • Uudesta raudasta tietoa vieläkään?
    Timppa
  • Dna tv ei käynnisty päivityksen jälkeen... Mikä avuksi??
    Jussi
  • Jos DNA TV ei käynnisty kannattaa kokeilla ensin irroittaa laitteen virtapiuha. Jos sekään ei auta kannattaa kokeilla tyhjentää sovelluksen tiedot Android asetusten kautta.

    'mökki' napilla android kotinäkymään > Asetukset > Sovellukset > DNA TV > 'Tyhjennä tiedot' > OK

    jos sekään ei auta sitten voi kokeilla
    'mökki' napilla android kotinäkymään > Asetukset > Sovellukset > DNA TV > 'Poista Päivitykset' > OK
    DNA TV kehitystiimi
  • Uusi versio asentui tuplahubiin, alkuperäiseen ei vielä ole tullut tarjolle. Hyvin vaikuttaa toimivan.
    Sarzu
  • Hyvä DNA HUBI DNA TV kehitystiimi.

    DNA TV HUBI kehitys tiimille.Hubi käyttää yhä vanhaa versiota netti selaimessa HTTP kun uusi on HTTPS joka tuli käyttöön jo pari vuotta sitten.Android 7:n versio ei pysty toimimaan uudella netti standardilla joten myös jos tilaan vaikka DNA TV HUBIN kautta Netflix ohjelman niin se toistuu vanhalla VP9 standardilla eikä uudella AV1 joka tukee monia asioita joita Android 7:n versiossa ei ole.
    Sama pätee kaikkeen muuhun nykyisiin IP palveluihin vaikka Apple TV jota siihen ei saa nykyisillä Android asetuksilla.
    Yhtiö on nykyään Norjalainen eli DNA.Norjassa on käytössä Anroid 10:n joka tukee kaikkia nykyisiä standardeja myös äänellisesti mitä Android 7:n ei tue.

    Hubista tulen luopumaan koska se ei täytä mitään kyseisiä kohtia.Kilpailevilla yhtiöillä on ajantasalla olevat standardit,Elisa ja Telia.Mikään näistä palveluista ei ole riippuvainen DNA verkosta vaan ne toimivat kaikissa verkoissa oli Operaattori kuka tahansa.Kaksi vuotta olen kohta katsellut tätä kehitystä ja se riittää.En tule sopimaan uutta sopimusta DNA TV Hubin käytöstä,ellei jotain radikaalia muutosta tapahdu.
    TJT
  • PS.Goolen tietoturva päivitys oli jo yli vuoden vanha joten kyseinen laite ei edes ole turvallinen käyttää...
    TJT
  • Entä HBO tai casting toimiiko jo ?
    Jappasu
  • Hyvin toimii kun katson  esim. suoratoisto ohjelmat suoraan smart-TV:stä makuuhuoneessa. Olen kaikkeen niin tyytyväinen😎
    Timppa
  • Päivitys asennettu ”päähubiin” ja hyvin toimii. Hubi Tupla vielä ilman päivitystä. Suurin muutos on parannettu EPG. Tosi nopea ja minikuvatkun pysyy tahdissa. Toivottavasti pysyy!
  • @FÅ Sama huomio, EPG tuntuu toimivan vikkelämmin.
    Sarzu
  • Voiko mun hubissa olla joku laitevika tms? Tää ohjelmaopas on oikeasti aivan hirveä kanavasurffailussa. Joku tällainen GUIDE -> vasen -> vasen -> vasen -> OK (siirry katsomaan) saattaa viedä ihan mihin vaan, kun sen sijaan että siirryttäisiin kolme kanavaa vasemmalle voidaankin pompata vähän takaisin päin. Tai välillä ohjelmaopas vaan sulkeutuu itsestään, tai sitten sen DNA-kuutio jää päivittämään ja pitää poistua jne.
    Toni
  • @Toni. Huomasin saman ilmiön aamulla heti päivityksen jälkeen. Kanavat "pomppasi" edestakaisin ja monta kerralla. EPG kumminkin pysyi auki koko ajan. Käynnistin sovelluksen uudestaan ( valikosta"ASETUKSET" - "asetukset" - "käynnistä sovellus uudelleen" ) Pomppaaminen loppui, ja ainakin toistaiseksi kaikki OK. Käytössä kaapeli / Valokuitu Plus.

    Jos ei mikään auta, ja DNA- kauppa löytyy, voi laitteen vaihtaa toiseen. DNA suhtautuu nykyään positiivisesti hubin vaihtoon toiseen korjattuun. Kokemusta on. Tästä pisteet DNA:lle.


  • Ite vedän aina restartin päivityksen jälkeen vaikka ei itestään tekiskään sitä
    Arppa
  • @FÅ , kiitos vinkistä! Itselläni siis sama ongelma ohjelmaoppaan kanssa. Kokeilen illalla, auttaako tuo sovelluksen uudelleenkäynnistys.
    Ile_
  • No siis tätä laitetta on kyllä vuosien saatossa käynnistelty kerran jos toisenkin uudelleen. Eilenkin heti eka temppu päivityksen jälkeen oli bootata se.

    Tuo eilinen softapäivitys ei olennaisesti muuttanut tätä mihinkään suuntaan, EPG toimi huonosti ennen, enkä havainnut parantumista.
    Toni
  • Hyvin toimii ja hyviä uudistuksia!👍
    jaazaa
  • Täysin merkityksettömiä uudistuksia. Voisi jo korjata jonkun oikean ongelmankin ja laittaa sen uuden androidin kuntoon, joka on kyllä jo vuosia vanha ilmestyttyään. Tuskimpa se korjaa kyllä yhtään mitään sekään.

    Ohjelmaoppaassa olleisiin jumituksiin ja hitauteen on annettu suoraan asiakaspalvelusta ohjeiksi vain resetoida hubia ja vaihtaa laitetta. ja ei siinä kuulemma mitään yleistä vikaa edes ole ollut. Nyt kuitenkin jotain ilmeisesti parannettu, joten vikaahan siinä on silloin ollut. Tätä vaan ei ole myönnetty, kuten ei yleensä mitään muutakaan.

    Osa täällä on ilmeisesti sitä mieltä että DNA on kuin pikkulapsi jota pitää kehua vähän väliä. Mitään kehumisen aihetta tässä hubi projektissa ei kyllä todellakaan ole.
    Pena67
  • Osa kanavista hävisi näkymästä 23.9., ainakin kaikki Ylen kanavat. Nämä varmaankin päivityksen jälkeen. Mitä tehdään?
    Reijo
  • Päivityksen jälkeen vielä ongelma: esim. Travel-kanavaa tv:n kautta katsottaessa tekstitys ok. Mutta hubin kautta katsottaessa tekstitystä ei ole lainkaan. Että silleen...
    Reijo
  • Kuinkahan moni ostaa TV:een jossa katsominen alkaa ottamalla töpselin pois seinästä ja laittamalla takaisin,tuskin monikaan.Samoin jos kanavat ei näy.

    Samoin kyseinen DNA TV Hubi joka toimii myös kotiverkossa alkaa olla jo turvallisuus riski käyttöjärjestelmältä ja sen Googlen turvapäivitysten suhteen jotka ovat nykyhetkellä yli vuoden takaisia.Sama kuin leikkisi Venäläistä rulettia.

    TJT
  • Vieläkös tämä päivitys puuttuu kuinka monelta.
    Minun "ykkös" hubia 2.7. päivitys ei ole tavoittanut.
    Tupla-hubiin päivitys tuli heti julkaisu päivänä, ja se tuntuisi toimivan nyt hiukan jouhevammin kuin ennen.
    Pertti O
  • Uuden päivityksen jakeleminen on toistaiseksi keskeytetty.

    Hubille julkaistun uuden päivityksen yhteydessä on tullut vastaan asiakkaita joilla suorat lähetykset ovat lakanneet toimimasta päivityksen jälkeen. Ongelma on saatu korjattua tyhjentämällä Android valikon kautta DNA TV-sovelluksen tiedot ja välimuistin.

    Päivitykseen on tehty korjauksia ja se laitetaan uudelleen jakoon maanantaina 27.9.2021.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Tirsk .. 🤭
    Jappasu
  • No sillai, kysyvä ei tieltä eksy, sanotaan.😂
    Olipa hyvä ettei hukuttu informaatio tulvaan. 😰

    Pertti O
  • Olisiko mahdollista saada siihen toimivaa ohjelmaopasta? Minulle ihan riittäisi se, että jokainen kaukosäätimen näppäimen painallus tekisi sen mitä pitääkin, eikä pompittaisi mihin sattuu.
    Toni
  • Onko jollakin uutta päivitystä ja muuttuuko edes versionumero, niin että huomaa sen olevan korjaus johonkin...
    TJT
  • Ompa vain, muuttui numero ja toimii jouhevammin.
    Pertti O
  • Tuolle purkille on julkaistu android 9 jo vuonna 2019 mutta DNA ei ole saanut sitä reilussa 2 vuodessa käyttöön. Kuvastaa paljon kuinka kiinnostuneita ovat laitetta parantelemaan/ vikoja korjaamaan.
    Tomppa
  • Eipä ole korvaavaa päivitystä näkynyt
    Mosku
  • Mosku, Päivitys on laitettu jakoon maanantaina. Oletko testannut manuaalisesti hakea päivityksiä Hubiisi?

    Päivitysten tarkistaminen onnistuu seuraavasti; DNA TV -sovellus: DNA TV -> Menu -> DNA TV asetukset -> Tarkista päivitykset


    (edit. päivityksen tarkistamisen ohje korjattu)
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Eikös tämä päivitys ole SOVELLUSPÄIVITYS
    Löytyy näppärästi myös etusivulta kohdasta: Asetukset - palveluntiedot, siellä näkyy myös versionumero ja mahdollisuus tarkistukseen.

    Siellä voi myös kehua😁 DNA TV:tä, josko aihetta on 😣


    Pertti O
  • Onko sillä korjauksella sama numero?
    Arppa
  • Jos olet päivittänyt uusimpaan, näkyy ohjelmistoversio numero 2.7.0
    Pertti O
  • Ida T:lle 10 pistettä ja papukaijamerkki
    Pertti O
  • @ Ida T kun DNA haluaa hallinnoida myös sopimuksettomia Hubeja, niin tuleeko päivitys siis kaikkiin laitteisiin vai ainoastaan niihin joissa on voimassaoleva sopimus?
    Tomppa
  • Päivitykset tulevat kaikkiin Hubeihin.

    Huomioitavaa on, että DNA TV sovelluksen käyttö vaatii voimassa olevan DNA TV -palvelun toimiakseen, eli DNA TV sovelluksen päivitykset pystyy asentamaan kun on aktiivinen sopimus.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • DNA TV:n päivityksellä nyt ei mitään teekkään ne joilla sopimusta ei ole voimassa. Mutta varmaan Android päivitys tulee kuitenkin kaikille?

    Jos sellaista ihmettä nyt joskus tapahtuu. Tietoturvapäivitys nyt olisi pitänyt tulla kanssa aikoja sitten, mutta eihän DNA saa mitään aikaan.
    Pena67
  • Bugi:
    - Live TV
    - Nuoli alas
    - (i) ikonista infoa
    - Alas ilmestyvät tulossa ja lisää... ohjelmarivit kasautuvat aina edellisten alle
    - Muutamalla eri kanavalla kun tuon toistaa niin noita tulossa ja lisää ohjelmarivejä on tuonne kasaantunut iso pino
    smau
  • Nin vaikka on nyt  maksava asiakas Hubille niin olisin myös kiinostunut Androidin tietoturva päivityksestä.
    Sehän on kiinteänä kotiverkossa eikä näinä päivinä kannata asiakkaalle laittaa lisää huolia turvaominaisuuksien puuttesta.
    TJT
  • Jos NATin takana, eikä port forwardeja boxin ip-osoitteeseen ja sen avoimiin portteihin, niin ei juurikaan huolta. Pikavilkaisulla nuo portit, jotka,auki eivät sisällä palveluja joissa yleisesti tunnettuja haavoittuvaisuuksia. Toki jos boxille asentaa vääriä appeja niin voi ongelmia tulla, kuten kaikissa laitteissa.
    IT
  • Ohjelmistoversio 2.7.0
    Laiteohjelmistoversio RC7.1.1.104
    Uusia päivityksiä ei saatavilla.
    YLE TV1, YLE TV2, YLE Teema, Fox sekä AVA eivät näy lainkaan. Nämä lienee DVB-kanavia. Kaikki muut, jotka näkyvät, näyttäisi olevan IP-kanavia. Tämä sotku syyskuun päivityksen jälkeen.
    Mikä tässä on pielessä? Tekeekö tällä laitteella mitään?
    Reijo
  • En ymmärrä miksi uusissa versioissa ei ole vanhoja bugeja korjattu, mutta uudet bugit lisääntyvät koko ajan. Tämä koskee erityisesti tallennettuja ohjelmia. Milloin vain olisin valmis ottamaan käyttöön vuoden takaisen version, jos se olisi mahdollista. Bugeja en ala listaamaan, koska en saa siitä vaivasta palkkaa. Bugitilanne alkaa pian olemaan sietämätön.

    Pekko
  • Nyt lauantai-iltana klo 21.15 ei näy yksikään kanava!!!!!
    Helevetti soikoon. Pidetäänkö maksavia asiakkaita ihan pilkkanaan? K Y L L Ä !
    Reijo
  • Täällä näkyy kaikki kanavat. Versio 2.7.0 ladattuna kahteen hubiin.
    Sarzu
  • Kuin myös, kaikki vapaat ( anteeni ) ja maksetut ( Iptv ) näkyy.
    Pertti O
  • Maksukanavat eivät näy edes listalla. Ei kuulemma ole DNA:n vastuulla. Päivityksen jälkeen poistuivat näkyvistä.
    J-P
  • @J-P - katsoitko asetuksista mikä valinta on päällä näkyvistä kanavista? Meillä ei näy ihan tarkoituksella IPTV-kanavat (sen saa siis valittua), kun on maksukanavapaketit.
    Sarzu
  • Joo, katsoin. Ei auttanut.
    J-P
  • Otin virtajohdon irti töpselistä. Sen jälkeen piuha takaisin hubiin. Sitten viritin kanavat uudelleen. Ja hupsis: kaikki kanavat näkyivät ihan ok.
    Tämä on vähän niin kuin Windowsin kanssa: Jos taivaan planeetat ovat väärässä asennossa niin mikään ei toimi. Mutta näillä mennään toistaiseksi....
    Reijo
  • DNA mainos kuinka helppoa on asentaa" DNA TV HUBI" ei kylläkään pidä paikkansa.
    Pitäisikö näiden virheiden vuoksi olla Diplomi Insinööri jotta kyseisen laitteen saa toimimaan.
    Kyllä tässä on sapettanut kun yksi Kotiteatteri vahvistinkin hajosi yrittäessä laittaa äänet kyseiseen laitteeseen toimivalla 2.1 standardin omaavalla HDMI kaapelilla.
    TJT
  • Mitähän  erinomaista viisautta joku DI titteli toisi tullessaan näihin yksinkertaisiin virtajohdon tuuletuksiin yms.
    .
  • Voin kokemuksesta sanoa, että ohjelmistotekniikan DI-tutkinto ja työkokemus korkeintaan aiheuttaa lisää turhautumista kun ymmärtää edes vähän minkä kaltaisten ongelmien kanssa painitaan. Laitteen toimimaan saattamisessa siitä ei ole iloa, yhtä heikosti se silti toimii.
    Toni
  • Tämä on erittäin aktiivinen keskustelu, joten sinulle ilmoitetaan uusista kommenteista säännöllisin väliajoin eikä jokaisen yksittäisen vastauksen yhteydessä.
    Jappsu
  • Hubi on alkanut hukkaamaan verkkoyhteytensä parin päivän välein, päivityksen jälkeen. Tällöin boksi pitää buutata uusiksi. Hubi on kiinni lanissa, ei wlanissa.
    Alf
  • Hubin hankinnan suunnittelun takia tätä keskustelua olen seurannut, ja ikivanhan tekniikan käyttö siinä ei ole saanut ostopäätöstä vielä syntymään. Miksiköhän? Taloyhtiön etuna saisin sen nykyiseen ElisaViihteeseen verrattuna noin 1/3 hinnalla, mutta paskaa en ota edes ilmaiseksi.
    Seuraan jatkossakin, jos vaikka tekniikka saataisiin tälle vuosisadalle ja laite toimivaksi. Sittenhän sen voisi vaikka ostaa. Kohta viisi vuotta tässä odotellut, että taloyhtiön etua voisi ruveta hyödyntämään.😁
    Timppa
  • @Timppa, jos olet kaapelitaloudessa ja netissä hyvin nopeutta, hubi toimii ihan hyvin. Jos ei siis hubia halua vain suoratoiston takia. Kannattaa huomioida, että täällä aktiivisimmin kirjoitetaan ongelmista - toimivuudesta kuitenkin harvemmin.
    Sarzu
  • Nopeasta netistä tai kaapelitaloudesta ei ole mitään etua hubin toimintaan. Ihme väite.
    Pena67
  • Ei niistä kyllä haittaakaan ole. 😉 Meillä on kaksi hubia ja molemmat toimii, toisessa on myös kovalevy. Eka ollut lähes alusta asti.
    On täällä palstalla ollut meitä muitakin, joilla on samat ominaisuudet ja toiminut hyvin, mutta ei kovin moni jaksa tätä negaa mitä täällä viljellään.
    Sarzu
  • @Timppa hubi ei tue kaikki suoratoisto sovelluksia. Hubilla suoratoistona esim. Urheilu on todella nykivää ja häiritsevää laatua. Ongelmaa voi yrittää korjata vaihtelemalla virkistystaajuutta, mutta nykimättömäksi kuvaa ei saa.
    Virtajohdon tuulettelu tulee kyllä tutuksi. Uusi rauta on jo sertifioitu googlella, mutta mitään tietoa julkaisusta ei ole.

    Tuo mainostettu netin nopeus hubin toimivuuteen on puuta heinää. DNA itse suosittaa seuraavaa
    Suositeltu nettiyhteyden nopeus laitteen peruskäyttöön on min. 8 Mbps. Huomioithan, että esim. HD- tai 4K-sisältö vaativat enemmän nopeutta. Esimerkiksi Netflix suosittelee 4K-videoiden katseluun 25 Mbps-nopeuden.
    Tomppa
  • Toimiihan tuossa osa ominaisuuksista ihan hyvin. Mutta tämä on jotain 6 vuotta vanhaa tekniikkaa johon on 2 vuotta luvattu uutta Androidia joka olisi nyt heti ilmestyessään jo pari vuotta vanha. Tietoturvapäivitykset on yli vuoden vanhoja, joten mitähän tämä kehitystiimi oikein tekee työkseen?

    Kuinka monella on 6 vuotta vanha puhelin ja sen aikoinen Android käytössä?. Kertoo jotain yleisestä kehityksestä.

    Perusongelmat täällä on listattu useasti, mutta ei ole DNA:lla mitään halua niitäkään korjata. Niihin ei vaikuta mitään onko hubi kaapelijohdossa ja vaikka kuinka nopeassa netissä, kun hubi ei sitä osaa hyödyntää.

    Ainahan joku on tyytyväinen vaikka laitteessa ei toimisi kuin 10% myydyistä ominaisuuksista.
    Pena67
  • Suoratoitopalvelut itselle tärkeitä, urheilua tulee seurattua paljon. Siihen ei nykimiset sovi.

    Onneksi nykyiset TV:t tehneet Hubit ja ElisaViihteet osittain tarpeettomiksi.
    Mielestäni Sarzu olet kyllä aikaisemmin sanonut, että katsot suoratoistopalveluita mieluummin älytv:stä nykimisen takia. Eihän Hubi silloin toimi luvatusti.

    Pena67 tuo tosiaan on outoa ettei laite toimi, myönnetään itsensäkin joutuvan käyttämään muita ratkaisuja, silti maksetaan mielellään ja puolustellaan vehjettä intohimoisesti.
    Timppa
  • @Timppa, käytetään molempia - tilanteesta riippuen. Esim kaikkia meidän käyttämiä suoratoistoja ei ole saanut hubiin. Lisäksi Hubia ei saa siirreltyä, joten ennen tupla-hubia oli pakko käyttää tv:n suoratoistoa toisissa huoneissa - tilanne edelleen tämä yhdessä huoneessa.
    Kun taas C More näkyy ilmaiseksi vain hubin kautta, joten kyllä on käytetty myös hubin suoratoistoa. Asiat ei ole niin mustavalkoisia.
    Sarzu
  • Kuten Sarzu tuossa kiteyttikin ”Esim kaikkia meidän käyttämiä suoratoistoja ei ole saanut hubiin.” Uudemmat äly televisiot pesee hubin 10-0. Itselläni ei ole yhtään asiaa tullut mieleen mihin hubia olisin enää tarvinnut. Yksi olohuoneen keskeinen laite TV hoitaa kaiken tarvittavan. Jos olisi ollut joku laskuri kuinka monta tuntia on käytetty hubin ongelmien selvittelyyn ja laitteen kanssa pulaamiseen, oli hintalappu melkonen.
    Tomppa
  • @Tomppa, jos/kun on laajasti maksukanavia, kuten kaapelissa helposti saa, on hubi ihan yliveto, koska mm
    - kuva on todella laadukas
    - saa tallennettua kaikkia kanavia (osaa kovolle)
    - C More tulee kaupan päälle
    - tupla-hubilla saa samat maksukanavat näkymään toisessa huoneessa.
    Kuten olen sanonut, käyttötarkoituksia on monia ja meidän osalta hubi toimii vallan mainiosti.
    Sarzu
  • Itsekin olen jatkuvasti tuonut esiin, että iptv päätelaitteena hubi toimii täysin ongelmitta - meillä ainakin siis, vaikka on langattomassa verkossa. Ei tässä siis mitään pelkkää "negailua" ole, vaikka joillekin kaikki perusteltukin kritiikki tuntuu sellaisena näyttäytyvän. Sovellusten kohdalla ne ongelmat tulevat esiin, kun laite ei virkistystaajuuksia automaattisesti vaihtele ja muutenkin jotain bugia tietynlaisten striimien käsittelyssä (sovellukset, 50hz). Kuvanlaatu ei hubilla kyllä mielestäni mitenkään erikoinen ole. En nyt sano että huonokaan, mutta kaapelissa lienee sitten parempi laatu kuin tuo 720p mitä iptv puolella? Aika "pehmeä" kuva mielestäni.
    Mikko
  • Mitä tarkoittaa, että C Moren saa kaupanpäälle? Muualta kuin DNA:lta ostettuna kanavapaketteihin sen suoratoiston saa toimimaan kaikissa laitteissa. DNA:n kautta tilattuna vain rajatuissa laitteissa. Ei esim. suoraan TV:issä mitenkään.

    DNA:n kaapelikaan ei pakota tilaamaan kanavia DNA:lta ,saa niitä muiltakin IPTV:n kautta.

    Mutta tuohon maksukanavien ja IPTV:n katsomiseen tuo hubi sopii, muuhun siitä ei sitten olekkaan vaan täytyy laitetta vaihtaa. Tästä syystä en aio sopimusta jatkaa, kun kohta 2 vuoteen ei ole tullut mitään parannusta mihinkään.

    Kuvanlaatu ei ole yhtään sen erikoisempi hubissa kuin muissakaan laitteissa, sen perusteella sitä ei ainakaan kannata valita. Kovalevyn käyttö taas on todella alkeellista toimintoineen, ei sovi nykypäivään.

    Hyvä jos joku on tyytyväinen, täällä odotettiin laitteelta vähän muuta kuin mihin se sitten oikeasti kykenikään. Pettynyt asiakas ja kohta onneksi entinen sellainen.
    Pena67
  • @Pena67 antenniverkon käyttäjät saa erilliset tunnukst Cmoreen ja pystyy käyttämään esim tv:n omaa sovellusta. Rajoite on tehty kaapeliverkon käyttäjille.

    DNA mainostaa hubia sanoin °Viihde yhdessä paikassa°
    valitettavasti vaan hubi ei täytä tuota mainos tekstiä.
    Tomppa
  • Niin juurikin @Tomppa. Minulla Digitalta tuo Cmore kortilla ja tunnukset laitteeseen kuin laitteeseen suoratoistoon. Tähän samalle kortille ei vaan saa ilmeisesti vieläkään muita maksukanavia, joten osa on hubilla tästä syystä (Vielä toistaiseksi.). Tämä nyt vaatii kahden laitteen käyttöä ja suoratoistoihin kolmatta. Siksi tuohon yhdenlaitteen mainokseen tartuin, mutta eipä se toiminut yhtään käytännössä.
    Pena67
  • @Pena67. Mitähän mahdat tarkoittaa? Ainakin Digitan (www.antennitv.fi) mukaan kortille saa kaikki mahdolliset antenniverkon maksukanavat. Käytössäni on sama yhdistelmä kuin sinulla. Kortti ykkös-tv:ssä, sovellukset kaikissa muissa laitteissa (AndroidTV, Android, ChromeOS, iOS). Hyvin toimii!
    Papparainen
  • En ole päässyt tuonne AntenniTV sivulle, kun ei ole koskaan se vahvistusviesti tullut sieltä. Voi olla että on sen myötä muuttunut. Mutta antenni Cmore tilaus tehdään Cmoren sivujen kautta edelleen ja ainakaan kesällä ei vielä siihen samalle kortille  saanut muita kanavia ostettua.
    Pena67
  • @Mikko, kaapelissa ei tarvitse käyttää iptv-kanavia, kun ilmaiset & maksupaketin kanavat tulevat suoraan kaapelilla - kuva on mm. 65” erittäin tarkka (kun tulee HD:na).
    Hubi toimii maksupakettikanavie ”validoijana” eli näkyy ne mistä maksaa + tietty ilmaiset.

    C Moren maksupakettien lisäksi tulee C More suoratoisto, mutta se näkyy vain hubin kautta, koska ei ole erillisiä tunnuksia, vaan kirjaudutaan DNAn tunnusten kautta.
    Sarzu
  • Enpä ole lisäkanavia yrittänyt tilata, mutta ihan avoimen AntenniTV-sivun mukaan CMore Total+ korttitilaukseen sisältyy CMore-suoratoistopalvelu. Olisiko siinä sitten joku julkilausumaton esto lisätilauksille? Outoa olisi!
    Papparainen
  • @sarzu, tiedän ja siksi kirjoitinkin, että kaapelissa varmaan parempi kuin iptv 720p pehmeähkö kuva. Kaapelissa tulee siis FullHD 1080p resoluutiolla, HD == 720p
    Mikko
  • @sarzu, Mikko. Itse asiassa Hubi tuottaa ihan hyvää kuvanlaatua vielä 4k@60-striimeistäkin. YouTubesta löytyy! 4k@50 on sitten eri asia, niinkuin 50Hz:n striimit muutenkin.
    Papparainen
  • 1080i taitaa tulla kaapelissa ja antennissa HD- kanavat, ne on silti paremmat laadultaan kuin IPTV hubilla. Niiden katsomiseen ei tosiaan tarvi hubia tietenkään väliin.

    Antennimaksukanavat myi vielä kesällä DNA ja Digita suoraan myi vain C morea. Vaihdoin sinne Digitan kautta tilaukseen joskus jo aikoja sitten että sain suoratoistoon tunnukset jokalaitteelle. DNA:lla kun on tuo rajoite ollut aikaisemmin antennikanavillekkin. Silloin ei toiminut yhteen nuo kanavien tilaukset samalle kortille. Nyt on voinut muuttua kun muidenkin maksukanavien myynnin hoitaa Digita, mutta olen kuukauden odottanut tunnuksia sinne AntenniTV sivustolle, kun ei tule vahvistus perille. Pääsisi hubista eroon lopullisesti sen jälkeen.
    Pena67
  • @Pena67. Hylkäsin heinäkuussa v. 2020 DNA:n Hubin kautta myymät palvelut ja tilasin CMore + AntenniTV -paketin. Sitä myi silloin CMore netin kautta. Korttikanavat rekisteröitiin samalle, vanhalle, ties kenen kauan sitten myymälle kortille Digitan toimesta. Hyvin toimii, mutta lisäkanavia en siis ole kortille tilannut. Myyntikanavat ja rekisteröinti lienevät sittemmin muuttuneet.
    Papparainen
  • Kyllä digitalta saa muitakin kanavia samalle kortille. Itse saa kanavat listalta valita. Sieltä löytyy useampi paketti joissa eri määrä kanavia. Itselläni 3 korttia ja 8 valittua kanavaa ja c More total kaikilla korteilla.
    Tomppa
  • @Tomppa. Muu olisikin järjenvastaista, vaikka eihän näistä koskaan tiedä... Edellisestä elämästäni muistui mieleen tilanne, kun antennikanavien markkinoille ilmestyi toinen maksu-tv-operaattori kortteineen. Alkuhämmennyksen jälkeen säädettiin joko laki, tai pantiin ainakin toimilupiin määräys, että kaikki maksukanavat on saatava tilattua samalle kortille. Joten ehkä myös lainvastaista...
    Papparainen
  • Kaapelissa tuntuu kaikki olevan paljon helpompaa, kuin antennissa - mutta vain DNAn tarjoamissa valikoimissa. Ei voi vaihtaa eri operaattorin kanaviin, vaikka haluaisi. Puhun nyt siis kaapelikanavista - ei ole järkeä kaspelitaloudessa vaihtaa muihin, kun kaapelissa kaikki toimii niin vakaasti.
    Sarzu
  • @Sarzu. Luonnollinen monopoli kuten sähkönjakelussa! Ei antenni-tv:n katselussa mitään ongelmaa ole. Jokaisessa telkkarissa on viritin ja CI+ korttipaikka, joilla kaikki kanavat näkyvät. Striimit saa laajakaistaliittymällä ja sovelluksilla. Hämmennystä tuo vain DNA:n halu sotkeentua antennikanavien katseluun.
    Papparainen
  • Sarzu
    Kaapeli yhteydellä vaikka olet DNA verkossa toimivat kaikkien Operaattoreiden kuten Elisa.Telia ym. ohjelmat ja boxit.
    Verkkomaksu menee DNA:lle mutta esim. Elisa viihteen maksat ilman verkkomaksua Elisalle ja myös toisin päin.Elisa verkossa voit ostaa DNA TV:een jos haluat.
    ELISA viihteessä et tarvitse edes sitä Boxia koska sen saa Appinä suoraan TV:hen jos sinulla on jokin Smart TV.

    Operaattoria ei tarvitse kaapeli verkossa vaihtaa koska niissä toimivat kaikkien Operaattoreiden laitteet,verkkomaksu menee ainoastaan sille Operaattorille jossa olet....

    TJT
  • @TJT mutta et saa kaapelikanavapaketteja muilta opetaattoreilta, se oli pointtini ja kuten kirjoitinkin.
    ​Emme halua vaihtaa suoratoistoihin ja/tai iptv-kanaviin. Ihan olen selvittänyt asian.
    Sarzu
  • Sarzu
    Kun ostatat vaikka elisa viihteen niin siinä itsessään on ne kaapelikanava paketit jotka haluat...Et tarvitse niinsanottua kortia joka laitetaan television taakse ja purkukorttia...
    Toisinsanoen sinulla on kortilla ja DNA TV Hubissa samat kanavat jotka olet ostanut kaksi kertaa...
    Television taakse riittää se halvin kortti jossa on vain teräväpiirto lähetykset joka maksaa 3.5 Euroa...

    Katselet Hubia ja sinulla on kuitenkin kaikki kanava paketit kortilla television takana DNA kortilla,ei järkeä.
    Ideahan on näissä palveluissa että sinulla on Peruskortti TV:n takana ja kaikki muu sitten tulee siitä Hubista,oli se DNA,ELISA tai TELIA aivan kaapelia pitkin.
    IPTV on taasen palvelu johon voit liittää HBO:n,Disney ym. ostamasi tuotteet ja näissä palveluissa ei tosiaan DNA TV HUBI toimi koska se ei edes tunnista kyseisiä palveluja eikä useimpia palveluja Striimaa TV:hen oikein jotta ne olisi katselukelpoisia...
    TJT
  • Sarzu.
    DNA TV HUBIN pitäisi olla yhdistetty Kaapeli,Antenni ja IPTV laite jota se todellakaan ei ole...
    TJT
  • Juurikin kaapeli ja antennivirittimet ja DNA:n IPTV kanavat on ne jotka hubilla toimii ihan hyvin.

    Muuten meni kyllä sekaisin asiat TJT:n edellisessä viestissä. Vieraaseen kaapeliin ei virittimenkautta saa toiselta operaattorilta kanavia tilattua.

    Hyvä että saa nykyään AntenniTV sivustolta kanavia samalle kortille, Täytyy laittaa taas sinne viestiä että saisi tunnukset toimimaan omalle asiakastilille jo vihdoin.

    Sieltä AntenniTV sivustolta tosiaan menee C moren tilaus edelleen Cmoren palveluun, josta sen tilauksen voi linkin kautta tehdä. Jotenkin sekavaa.
    Pena67
  • @Pena67 todellakin juuri näin: ”Muuten meni kyllä sekaisin asiat TJT:n edellisessä viestissä. Vieraaseen kaapeliin ei virittimenkautta saa toiselta operaattorilta kanavia tilattua.”

    @TJT nyt et kyllä tiedä yhtään mistä puhut, sori vaan. Mitä ihmettä tämäkin on: ”Katselet Hubia ja sinulla on kuitenkin kaikki kanava paketit kortilla television takana DNA kortilla,ei järkeä.” - Montako kertaa olen kirjoittanut, että meillä on hubi ja tuplahubi, mitä selität DNA-kortista?! Pitäskö nyt mennä vaan nukkumaan.
    Sarzu
  • Puhuin vain että kaapeli verkossa vaikka netti on tilattu DNA:lta niin se on Operaattori vapaa.Kyseiseen verkkoon voi liittää Elisan,DNA tai vaikka Telian Boxin.

    Sarzu.Onko sinulla kun olet kaapeli verkossa DNA TV HUBIN lisäksi DNA:n ohjelma kortti TV:ssä jossa on kaikki tilaamasi kanavat DNA:lta vai ei.Siihen haluaisin vastauksen.
    Mutta hyvää yötä kaikille keskusteluun osallistuneille.
    TJT
  • @TJT Ei ole.
    Sarzu
  • Zarzu
    Selvä,olin väärässä mitä ajattelin...
    TJT
  • Äsken katselin eilen illalla MTV Max -kanavalta nauhoitettua rallicrossia. Nauhoitus toimi hyvin mutta 5 sekunnin välein ilmestyi tv:n alareunaan teksti:

    Hetki! Taustapalvelut ovat kyljellään. Kokeile myöhemmin uudestaan. 429

    Voisiko joku DNA:lta kertoa mitä tuo ilmoitus tarkoittaa.

    Mika
  • @Mika veikkaan ettei. Jos katsot tätä ketjua niin on DNA linja ollut olla hiljaa, eikä turhia vastailla maksaville asiakkaille.
    Visitor
  • @Visitor
    Kyllä tätä foorumia seurailen lähes päivittäin. Siitä huolimatta: "Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato".


    Mika
  • Onkohan nyt hubi alkanut sensuroimaan seitsemän uutisia? Ainakin kolmena iltana olen nyt törmännyt sellaiseen, että aika lailla tarkkaan klo 19.04 kuva pimenee ja äänikin katoaa. Jos vaihdan kanavaa, toimii normaalisti muutamia sekunteja ja pimenee taas.

    Ensimmäisellä kerralla kokeilin räplätä kanavan vaihtoa useampaan kertaan, sammutin ja käynnistin hubia, eikä auttanut. Lopulta sitten kävin tyhjentämässä DNA TV sovelluksen tiedot ja välimuistin, ja ongelma näytti poistuvan.

    Toissailtana kokeilin sellaista, että tyhjensin DNA TV sovelluksen tiedot ja välimuistin heti kun pimentely alkoi. Se auttoi, ei pimentynyt enää, paitsi taas eilen klo 19.04. Sitten tein niin, että lähdin koirien kanssa ulos ja jätin TV:n ja hubin pimentyneeseen tilaan. Kun tulin takaisin noin puolen tunnin päästä, oli edelleen pimeänä, mutta kun vaihdoin vain kanavaa kerran, niin toiminta palasi normaaliksi. Ei vaatinut tyhjennyksiä, kun oli mennyt "huonon ajan" ohi.

    Mikähän tuo nyt on? Hubiko sekoilee, tai tehdäänkö Oulun kaapelissa jotain outoa tuohon aikaan, vai sekoaako signaali jotenkin vain tässä talossa kun naapuri katsoo uutisia jollain viallisella laitteella? Hassua?
    Masa
  • @Masa, yksi mitä voisit kokeilla on ottaa antennijohto irti Hubista, toimiiko silloin kaikki ok? Itselläni ei ole antennijohtoa kiinni Hubissa ja olen asettanut asetuksista kaikki kanavat IPTV-moodiin. Nelosen kanavat tosin ei silloin näy mutta hällä väliä kun Neloselta ei muutenkaan mitään katsomisen arvoista tule koskaan, ei sen puoleen kyllä Maikkariltakaan.
    Jari
  • Tämä auttoi, kun sovelluspäivityksen 0.2.7 jälkeen Dna hub alkoi jumitteleen:
    mökki' napilla android kotinäkymään > Asetukset > Sovellukset > DNA TV > 'Tyhjennä tiedot' > OK
    Reksa
  • "Ongelma on saatu korjattua tyhjentämällä Android valikon kautta DNA TV-sovelluksen tiedot ja välimuistin."

    Mulla lopettaa kanavien näkymisen lyhyen hetken jälkeen. Jos teen yo. ohjeen mukaan, niin mitkä kaikki tiedot häviävät? Näkyy teksti, että DNA tv sovelluksen tyhjennys poistaisi kaikki sovelluksen tiedostot, asetukset, tilit, tietokannat jne. Eli? Pitää uudelleen kirjautua? Säilyykö tallenteet?
    Ari
  • Ei häviä tallenteet. Tehdasasetusten palautus hävittää tilit, pitää kirjautua kaikkiin uudelleen. Välimuistin tyhjennys on hyvä tehdä sillointällöin.
    Pertti O
  • En halua katsoa kaikkea IPTV moodissa, joten pidän kaapelin kiinni. Toimii kyllä muulloin, paitsi klo 19.04 pimenee joka ilta (ainakin silloin kun olen ollut telkkarin ääressä). Tietojen/välimuistin tyhjennys auttaa seuraavaan iltaan asti. Tai jos antaa huonon ajan mennä vaan ohi, niin jotain klo 19.15 - 19.20 alkaen taas homma palautuu kuntoon kun tekee yhden kanavanvaihdon. En ole ongelman tarkkaa poistumisaikaa jäljittänyt.

    Yhtenä iltana olin tuohon aikaan katsomassa verkkotallennetta. Silloin, tosin vasta klo 19.06, kävi niin että ensin tuli alareunaan ilmoitus että palvelut ovat kyljellään tms., ja sen jälkeen ruudussa käväisi jotain kirjautumistietojen kyselyä ja lopulta päätyi johonkin ruutuun, jossa sai klikata OHITA nappia (sori epämääräiset muistikuvat), jonka tein ja DNA TV lensi nurin, palattiin siis Android kotimökkiin. Sitten uudelleen startattuna DNA TV toimi taas ongelmitta.

    Lieneekö tuossa seitsemän aikoihin päivittäin jokin käyttöoikeuksien tarkistus/päivitys/tms. joka voisi aiheuttaa noita ongelmia..
    Masa
  • Hei!

    Tämä kyseinen pimenemisongelma on parhaillaan työn alla ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian!
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Onko uusi ominaisuus (ei toivottu) vai bugi, että kun käynnistää hubin, on se nykyisin aina oletuksena valikossa, josta pitää erikseen valita DNA TV ja sen jälkeen kellottaa pinkkiruutu, jossa lukee, että kirjaudutaan DNA TV:seen?
    Tiedoksi, että tämä ei ole käyttäjäystävällistä, koska oletuksena haluan katsoa tv-kanavia, kun kerran avaan tv:n ja hubin, jonka kautta tv:n kaapelikanavat ja maksukanavat tulevat.
    Sarzu
  • Vai liittyykö tämäkin kenties tuohon fiksattavaan pimenemisongelmaan?
    Sarzu
  • Kirjoittelin tuossa taannoin siitä miten surkeasti EPG toimii. Koitin sitten eilen nollata koko laitteen, eli palauttaa tehdasasetukset. Tänään siihen sitten tuli softapäivityskin.
    Hetken jo luulin että on vähän parempi, mutta ei... Onko tosiaan noin vaikeaa toteuttaa ohjelmaopas jossa esim.painamalla nopeasti GUIDE → → → → tapahtuisi niin että ohjelmaopas avautuisi JA siirtyisi neljä kanavaa oikealle JA pysyisi siinä?
    Mun hubini tekee ihan mitä sattuu. Välillä päästään sinne mihin pitikin, mutta useimmiten ensin mennään mihin pitääkin, sitten se piirtää ruudun uusiksi ja päätyy ihan jollekin satunnaiselle kanavalle. Koita sitten käyttää tuollaista.
    Toni
  • @Sarzu eihän tuo mikään uusi ilmiö ole. Oma hubini teki tuota jo vuosi sitten. Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa niin kohta alkaa palailemaan kesken käytön alku valikkoon ja pinkkiä ruutua saat katsoa useamman minuutin päivässä.
    Tomppa
  • Pimenemisongelma alkoi nyt täälläkin. Tekee telkkarin katsomisesta mahdotonta. Ruutu pimenee puolen minuutin välein, korjaantuu kun vaihtaa kanavaa, mutta ongelma palaa heti takaisin.
    Tuomo
  • Pimenemisongelmaa selvitetään edelleen. Tilanteeseen voi auttaa Google Play -palveluiden ja -kaupan sovellusten tietojen tyhjennys. Tämä ei ole välttämättä pysyvä korjaus ongelmaan, mutta tätä voi kokeilla ensiapuna. Sovellusten tietojen tyhjennys onnistuu seuraavalla tavalla:

    1. Mene Android -menuun painamalla "mökki" painiketta hubin kaukosäätimestä.

    2. Valitse Asetukset ja sen jälkeen kohta Sovellukset.

    3. Etsi sovellukset listauksesta Google Play Kauppa -sovellus ja paina OK -painiketta. Tämän jälkeen valitse Tyhjennä tiedot ja hyväksy toiminne loppuun. Sovelluksen datalaskuri nollantuu kun se on tehty onnistuneesti.

    4. Tee sama toimenpide Google Play Palvelut nimiselle sovellukselle, joka löytyy listauksesta kun painetaan "Näytä järjestelmäsovellukset" auki.


    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • En tiedä onko kovin yleinen ongelma tämä, mutta minun boksiin sitä ei tule kuvaa ollenkaan jos verkkoyhteys on poikki. Kuvaruutu öllöttää mustana eikä reagoi kaukosäätimeen, korjaantuu kun tuulettaa virtajohtoa ja laittaa verkkopiuhan samalla kiinni.
    Marko
  • Voisiko jo kyseistä Hubia hiukan päivittää uudempaan versioon koska vanhan päivitys johtaa aina vaan uuteen ongelmaan,johon ei löydy ratkaisua.
    Vika on softapohjassa joka ei enää korjaannu paikkauksilla.DNA:n olisi jo tunnustettava asianlaita.Mukavaahan tämä ei ole kummallekaan osapuolelle.
    Tero Teittinen
  • @Tero onhan uusi laite jo sertifioitu, mutta jos samat henkilöt sitä turaa kuin nykyistäkin niin onko toivoa paremmasta?
    Jos vanhoja laitteita on vielä varstossa ei haluta "hävikkiä" omaan piikkiin vaan myydään ne ensin ja vasta sitten uusi liikkeelle (eli laskutetaan 2 kertaan) kätevää.

    Parempi olisi DNATV sovellus TV:n. Turhaa yksi toimimaton purkki siinä välissä. Täälläkin suurin osa maininnut itse DNATV sovelluksen toimivaksi muilla laitteilla. Jos kehitystiimi olisi aktiivisesti (kuten ovat useasti luvanneet) vuorovaikutuksessa käyttäjiin voisi lopputulos olla paljon parempi. Nyt on niin monta kokkia sopassa Loppukäyttäjä, DNA ja Laitetoimittaja (samalla myös sovellus toimittajana)
    Tämä tilanne on vaan valitettavasti toimimaton yhtälö.

    Kaikki loppukäyttäjät eivät osaa antaa tarkkaa viankuvausta (Tämä on kaikkien teknisten laitteiden kanssa sama tilanne). DNA Aspa koittaa ymmärtämättä vikaa selittää kehtystiimille ongelmaa. Kehitystiimi sitten jatkaa "rikkinäistä puhelinta" ja kertoo ongelman Laitetoimittajalle ja he korjaavat ja kukaan ei tiedä mitä korjataan.

    Uuden DNATV version jälkeen suunta on ollut hukassa (kukaan ei tunnu vetävän porukka). Jos jotain on tuurilla korjattu niin on saatu 2 uutta ongelmaa luotua. .

    Vaikka Ville Partasta on täällä parjattu niin kyllä Ville oli aktiivisin henkilö DNA:n puolelta ja yritti ansiokkaasti asioita hoitaa. Villen tehtävien vaihtumisen jälkeen asiakkaat on jätetty oman onnensa nojaan.

    DNA voisi ottaa ryhtiliikkeen. Todetaan että tilanne on toivoton, kerrotaan oikeasti mitä on tapahtumassa ja millä aikataululla (toive ajattelua pörssiyhtiölle tärkein on vain tulos ei asiakastyytyväisyys)
    Tomppa
  • Hubi taas temppuilee!

    Äsken kun katselin EPG:stä ohjelmatietoja tuli outo ilmoitus:

    Torstaina 01.01.1970 klo 02.00

    Mistähän hupilaatikko nyt tuollaiset tiedot repäisi?

    https://ibb.co/5L9XNF4

    Mika
  • Toivoin että hbo max katselu onnistuisi hubi kautta, aivan mahdotonta nykimistä. Lg kautta täysin moitteetonta.
    Tuomas
  • Me ollaan hävitty tää peli
    Jappsu
  • Huonolta tosiaan vaikuttaa. Oma hubi on tosi hidas. Jokaisen kaukosäätimen painalluksen jälkeen menee useampi sekuntti ennenkuin mitään tapahtuu. Lisäksi Disney+ appi ei toimi kunnolla hubissa ainakaan minulla. Kaatuilee jatkuvasti. Onko muilla samaa vai onko mahdollisesti laitevikaa? Hubi on LAN:ssa kiinni 200Mb nopeudella. Nettiyhteys on tarkastetu eräällä analyzer-ohjelmalla.

    Juippi
  • Joo, samaa ongelmaa ainakin kahdessa laitteessa. Eli Hidastelee kovasti, ohjelmaopas ei meinaa toimia, Disney-appi toimii jos toimii ja silloinkin huonosti
    Jani
  • Ihan samaa ongelmaa. Netflix noista suoratoisto palveluista pelaa parhaiten, mutta sekin kaatuilee ja nykii

    hubitus on minullakin kiinni suoraan modeemiin, kaapelissa 400mb yhteys.
    Tuomas
  • Vaikuttaa silta että käyttäjät ovat tyytymättömiä laitteen toimintaa. DNA ei tee asialle mitään, eli pitäisikö käyttäjien tehdä. Laite ei vastaa niitä ominaisuuksia joita sille on luvattu eli sopimuksen voi purkaa toimimattomuuteen vedoten. Ehkä DNA:kin erää kun alkaa ihmiset sopimuksia purkamaan. Nykyiset äly televisiot korvaa tuon hubin 10-0 ei sitä hubia oikeasti tarvitse mihinkään ainakaan tuossa kunnossa kun ei toimi.
    Tomppa
  • Niin, olen näitä ongelmia nostanut esiin ahkerasti ja kertonut jopa mistä suurin osa ongelmista toiston osalta liittyy. Ihmeellistä kyllä, jopa osa asiakkaista on tästä hermostunut ja tullut ties millaista palautetta brassailusta pyyntöihin lopettaa kirjoittaminen. DNA:n puolella asiaan suhtauduttiin aiemmin ymmärtäväisesti, kunnes linja muuttui kuin veitsellä leikaten ja sen jälkeen on vain todettu laitteen toimivan suunnitellusti. Suuresti epäilen, että sopimuksen purkuun ei toimittajan puolella nähdä perusteita. En ymmärrä miten aiemmin asiakaspalvelun suhteen Suomen jopa ylivoimaisestikin paras operaattori on onnistunut vajoamaan näin alas. Mielestäni käyrä alkoi laskea taannoisten yrityskauppojen jälkeen.
    Mikko
  • DNA on ehdottanut korjauksiksi vain hubin nollaamista ja laitteen vaihtamista. Kaikki tätä lukeneet ymmärtää, että ne toimet ei mitään korjaa. Miten voi olla noin ala-arvoinen asiakaspalvelu (Tai ohjeistus)

    Sovellusten nollaaminen voi pahimpiin ongelmiin auttaa, mutta ei se korjaa niitä syitä tietenkään.

    Eipä tämä jatkoon mene, halpa on ja kaikki vastaavat ratkaisut on kalliimpia (IPTV+tallennus palvelimelle), mutta halvalla saa sutta ja sekundaa, sekä DNA on kyllä menettänyt viimeisetkin järkevän yrityksen maineen rippeet tällä touhulla.
    Poika maalta
  • Laitan tämän kysymyksen uudestaan koska DNA ei ole mitään vastannut:

    Äsken kun katselin EPG:stä ohjelmatietoja tuli outo ilmoitus:

    Torstaina 01.01.1970 klo 02.00

    Mistähän hupilaatikko nyt tuollaiset tiedot repäisi?

    https://ibb.co/5L9XNF4

    Lisäys: Onko muilla hubin käyttäjillä tullut tuollaista outoa päiväysilmoitusta?

    Mika
  • Ongelmat ovat lisääntyneet muutaman viimeisen kuukauden aikana. Hidastelua, EPG päivittyy huonosti, Disney+ käynnistyy myös todella hitaasti ja paljon muuitakin ihmeellisiä ilmiöitä, ilmeisesti panostus on siirretty jo seuraavaan laitteeseen.
    Kiinteä yhteys ilman mitään hienouksia eli perus setti,
    Pitää varmasti alkaa miettiä vaihtoehtoja jatkoa varten, kun tulevasta ei kuulu mitään ja näiden ongelmien kanssa ei oikein jaksa pelleillä.
    Saigon
  • Unix-pohjaisissa järjestelmissä lasketaan sekunteja alkaen 1.1.1970 00:00 UTC. Jos aikaleima on (virheellisesti) nolla tai sitä ei saada ollenkaan, niin sitten tulee tuo jos nolla väkisin halutaan vääntää päivämääräksi ja kellonajaksi.

    EPG on edelleen umpisurkea. Tai siis muuten olisi ihan toimiva, mutta kun se hyppää ihan yllätten ihan minkä tahansa kanavan kohdalle. Eli luulisi olevan kovin vaikea korjata tuollaista, tai ylipäätään havaita tuollaista testauksessa, olettaen että noita softaversioita ylipäätään testataan mitenkään.

    Koittakaapas DNA:n päässä vaikkapa nopeaa näppäinyhdistelmää GUIDE → → → → useamman kerran, toimiiko muka niinkuin pitäisi? Mä en softakehittäjänä kehtaisi moista roskaa päästää käsistäni.
    Toni
  • @Toni
    Kiitos vastauksestasi. Tuo selvitti asiaa.
    Hubin ongelmat ovat kyllä lisääntyneet. Tänäänkin kesken nauhoitetun ohjelman poistamista hubi toimi kuin hidastetussa filmissä; valitut käskyt hitaita ja lopulta ihan jumissa koko boksi. Sen jälkeen on taas pitänyt tyhjentää välimuisti ja tiedot sekä ulkoiluttaa virtajohtoa. Sen jälkeen laitos on taas jotenkin toiminut.



    Mika
  • Olisiko ongelman juurisyy alimittainen ja vanhentunut HW? Vanhaan rautaan ei ilmeisesti saa uudempaa Androidia asennettua ja uudet sovellukset on suunniteltu jo uudemmille Android versioille. Minulla koko hubi käy aika kuumana kun on ollut illan päällä.
    Juippi
  • Vuosi(a) sitten lupailtiin Android päivitystä. Yksi valhe muiden joukossa.
    Tuomas
  • "Kiva" kuulla, että muillakin Disney+ pätkii. Perjantaina yritin katsella sieltä leffan ja välillä jumitti kiinni ja ennen kuin pääsin leffaa katsomaan, heitti Hubi minut pois Disney + palvelusta pari kertaa... Sama tapahtunut toisinaan myös Netflixissä.

    On tämä umpisurkea laite. Ajattelin keväällä, että eiköhän tuolla vanhalla televisiolla ja Hubilla vielä ainakin vuosi pärjätä. Luulen, että menee pian vaihtoon televisio ja Hubin pistän romutukseen.

    DNA TV sovellusta ei taida löytyä Google tai Android TV televisioista tai Samsungin Tizen televisioista eli tallenteet katsottavissa sitten ainoastaan tabletilta, kännykästä tai läppärin selaimelta? Vai onko jo olemassa tai tulossa sovellusta älytelevisioihin?
    Ari
  • @Ari äly televisioille ei sovellusta löydy. Osasta löytyy castaus sovellus valmiina, riippuu sitten laitteesta mistä kuvaa jaat. DNATV älylaitteeseen ja cast päälle niin et hubia tarvi.
    Tomppa
  • Okei. Tilanne ei siis ole muuttunut. En ymmärrä miksi ei ole olemassa DNA TV sovellusta älytelevisioihin. Menee sovellukselta markkinat, kun kohta kaikilla on älytelevisiot.
    Ari
  • Google Play -palveluiden ja -kaupan sovellusten tietojen tyhjennyksen jälkeen ei ole nyt näkynyt sitä klo 19.04 pimenemistä muutamaan päivään.
    Masa
  • @Ari, takapajuiset tekijänoikeuskiemurat. Lisäksi - tämä saattaa kuulostaa huvittavalta tilanteen tuntien - omalla laitteella sovellustoimittajalla on täysi tuntemus alustasta ja tuesta käyttöjärjestelmän kutsuille, joten saa varmasti toimivan kokonaisuuden rakennettua... Heh...
    Mikko
  • Eikö kuitenkin esim Elisa viihde, joka ymmärtääkseni on aika samankaltainen kuin DNA TV, toimi myös sovelluksena älytelevisioissa?🤔
    Ari
  • Toimii
    Arppa
  • Elisa Viihde toimii kyllä, rajoitteista en osaa sanoa. Jokaisella on omat sopimuksensa tehtynä ja niiden puitteissa mennään. Android TV sovellus siis olisi jo DNA:lla aika hyvin valmiina. Taisi jossain välissä olla kyselyäkin, löytyykö mielenkiintoa erilliselle sovellukselle, jossa olisi hyvin rajoitetut toiminnot.
    Mikko
  • Ei Elisakaan esim. Android TV:lle näytä mitään täydellistä pakettia olevan:

    Elisa Viihde Android TV:lle
    Elisa Viihde Android TV:ssä (mm. Sony ja Philips) sisältää ominaisuudet:


    Mikko
  • Minulle riittäisi DNA TV -sovellus, jolla voisi katsoa tallenteita. Kaikki muut voisi hoitaa joko TV:llä tai muulla laitteella.
    JP
  • Minäkin olisin kiinnostunut tuosta tallenne toiminnosta. Alkaa olemaan niin, että maksukanavat tilataan nykyisin sovelluksina eli en tiedä onko niille enää niin paljon kysyntää kuin aikaisemmin jossain operaattorin sovelluksessa.
    Ari
  • Toi DNA TV sopii hyvin peruskanavien tallennuksille. Tuohon lisäksi sitten joko kaapeli tai Digitan TV kortti ja siihen tarvittavat maksukanavat. Tallennus sitten joko erillisellä digiboxilla tai älyTV ja siihen muistitikku tai kovalevy.  Noi uudet älyTV on tarkoitettu esim suoratoistopalveluiden käyttöön ja ja ne oikeasti toimii niillä. Ei voi edes verrata hubiin. Hubi nykymuodossa on niin surkea esitys kun vain olla voi.

    DNA:ta ei kiinnosta muu kuin tulos. Vanhaa hubi kaupataan koko ajan alennuksella jotta saataisiin myytyä varastot tyhjiksi ja heti perään uusi hubi ja tuplalaskutus. Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.

    DNA vaitiolo on myöntymisen merkki. Toki voitte spekulaatiot korjata mikäli ne on väärät.
    Tomppa
  • DNAn vaikeneminen on kyllä erikoista, ellei sitten asiat ole juuri näin miten täällä on jo haistettu. Itse ainakin oikoisin väärät huhut/tiedot jotka koskisivat omaa toimintaani.

    Ja jos näin on kuten täällä jo arvaillaan, on joka tapauksessa vähintään noloa sitten kun asia DNAn puolelta kerrotaan.

    Kaiken kaikkiaan todella erikoista ja asiakasta väheksyvää toimintaa.

    Visitor
  • DNA TV kehitystiimi ei tänne vastaile vaikka miten niistä kerrottaisiin ja näitä  ongelmia pitäsi ratkoa mutta tiimin aika menee tuollaiseen turhuuksiin:

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-hubi-menun-kategorioiden-maaraa-muutettiin-kol/

    Mika
  • Eikös hubitukseen lisätty palautetoiminto, tämän myötä ei tarvinne enää huomioida forumin palautetta vaan voi keksiä omat toiveet kun ei ole enää läpinäkyvää keskustelua.
    Tuomas
  • Varmasti ei kovin helppokäyttöinen koska joutuu kirjoittelemaan TV:n kaukosäätimellä kirjain kerrallaan,aika tuskaista luulisin...
    TJT
  • @TJT sehän siinä on ollut tarkoituksena. Kukaan ei jaksa kirjoittaa=ei palautetta kaikki hyvin
    Tomppa
  • Amazon Prime Videon lisäys oli hieno juttu, harmi vaan ettei tämäkään hupilaatikolla toimi. Videot alkavat aina jossain vaiheessa tökkimään rajusti, ja tämä ongelma joko korjaantuu hetken päästä tai sitten ei. Useimmiten ei, ja tällöin toisto on katkaistava ja laitettava uudelleen pyörimään.Television puolella tuntuu myös tulleen ihmeellistä takapakkia kun kanavanvaihto/ohjelmaopas/valikkoihin siirtyminen tuntuu vievän välillä uskomattoman kauan ja koko laitos tuntuu vetävän jumiin. Yhteyden nopeudesta asia ei voi olla kiinni.

    Älytöntä että tästä roskasta joutuu maksamaan.
    Hupilaatikko
  • Terve!
    Itsellä on ollut hubi melko alusta lähtien ja olen kärsinyt samoista ongelmista, enemmän tai vähemmän, kun muutkin täällä kirjoittelevat. Tämän viimeisen päivityksen jälkeen, kun hubi rupesi oikein tökkimään,tein tehdasasetusten palautuksen, jonka jälkeen tämä uusi päivitys asentui, ja hubi on toiminut aika kivuttomasti sen jälkeen.Kaikki ladatut sovellukset pitää kyllä ladata uudelleen,mutta ei se niin iso homma ole.Olisiko niin että kun päivityksiä on asennettu vaan edellisten päälle,niin hubiin jää jokin bitti poikittain, joka aiheuttaa kaikenlaista harmia? Ne joilla hubin käyttö tökkii,kannattaa ehkä tätä kokeilla. Itsellä tämä ainakin toimi 👍
    Lewis
  • Taattua DNA laatua. Kuinka moni joutuu palauttamaan tehdasasetuksia puhelimeen, televisioon tai tietokoneeseen päivitysten jälkeen?

    Uusimmat päivityksethän ei ole edes korjannut mitään tai tuonut uusia parempia ominaisuuksia. Kaikki on vain silmänlumetta. Kehitys on lopetettu ja keskitytään uuteenrautaan jolla saadaan taas sidottua asiakas kahdeksi vuodeksi.

    Tuli tänään kirje DNA:ta tarjoavat 5G liittymää 24kk 34,90€ asennus 7,50€ 60kk ja mesh verkkopurkki 0.75€ 60kk. Ei enää DNA:n palveluita.
    Tomppa
  • Mites teiltä muilla tuo ohjelmaoppaan (GUIDE) selaaminen vasemmalle ja oikealle? Palautin tuossa taannoin tehdasasetukset, mutta eipä se muuttunut yhtään paremmaksi. Miten se voi olla tuollainen, että pari nuolen painallusta vasemmalle tai oikealle saa sen pomppaamaan satunnaisesti sinne tänne?
    Toni
  • @Toni

    Täällä tapahtuu ajoittain samanlaista hyppimistä ohjelmaopasta selattaessa.

    Mika
  • Tämä hubi yksilö ei pompi kyllä guidessa,mutta välillä tallenne valikoissa sattuu epämääräisiä hyppelyitä !
    Lewis
  • Kyllä se täälläkin guide välillä hyppäilee jotenkin oudosti. Lisäksi toisinaan jonkun kanavan ohjelmatiedot hyppää seuraavaan päivään sivulle päin selatessa.

    Se joka päiväinen pimeneminenkin on taas palannut, nyt vain aika siirtynyt klo 20:30 kohdalle.
    Masa
  • Guide hyppii ja pomppii. Logiikkaa ei ole. Sopimus onneksi lähenee päätöstään
    Edam C
  • Mikä vittu siinä on ettei DNA tänne vastaile vaikka joku apina sieltä lupasi että ryhdistäytyvät vastailun kanssa???
    Visitor
  • Hei,

    Osalla asiakkaista on ilmennyt kanavien pimentymistä tiettyyn aikaan vuorokaudesta. Tästä on tehty häiriötiedote https://www.dna.fi/hairiotiedotteet?type=resttukari1&id=99952&scrollTo=ZzNPejyOG0lk&status=open

    Myös hidastumista on havaittu DNA TV:n ja muidenkin sovellusten yhteydessä. Asiaa tutkitaan ja yritämme löytää pysyvän korjauksen siihen.

    Vinkkejä Hubin nopeuttamiseksi:

    -Käytä IP laatua suorissa kanavissa (vika koskee antenni/kaapeli kanavia)
    -poista tarpeettomat sovellukset (vapauttaa muistia)
    -poista käytöstä muita sovelluksia, joita et käytä sillä hetkellä (tupla mökin painallus ja lopeta sovellusten käyttäminen)
    -ota Android TV asetuksissa suosittelurivin suositukset pois, valitse Android asetukset, aloitusnäyttö, suosittelut pois
    -viimeisenä keinona tehdasasetuksien palauttaminen, jos ongelmat ei ratkea

    DNA TV kehitystiimi
  • Mites tämä EPG:n sekoilu, saatteko sitä toistettua? Minulla tehdasasetusten palautuskaan ei korjannut tätä ongelmaa?
    Toni
  • @ DNA TV kehitystiimi -viimeisenä keinona tehdasasetuksien palauttaminen, jos ongelmat ei ratkea

    Ja kun tämäkään ei korjaa ongelmia joka on itse laitteessa ja sen konfiguraatioissa, kuvan nykiminen urheilulähetyksissä, Sovellusten toimimattomuus josta on syytetty sovellustoimittajaa (Cmore) ja lukuisat muut sovellukset.

    Nämä ovat varmaan päteviä syitä sopimuksen purkamiseen?
    Tomppa
  • Mitäs jos tehtäis sellane joukkokanne / reklamaatio tästä Hubista ja sen toimimattomuudesta ?.
    Sanokaa HEP jos kannatatte ideaa.  Levittäkää sanaa...
    Jappsu
  • @Tomppa, laite toimii suunnitellusti. Kiitos palautteesta ja mukavaa päivänjatkoa!
    Mikko
  • Ei Ohjelmaopas tule kuntoon resetoinneille, se on tuollainen ja varmasti kaikilla samanlainen, jos painaa vaikka 4 kertaa oikealle, se menee aloituksesta. esim 1 kanavalta jonnekkin kanavalle 18. Ei ainakaan sinne mihin sen pitäisi.

    Tuo kuvaa oikeastaan aika hyvin kaikkia toimintoja, rauhallisesti yksi painallus kerrallaan saattaa toimia (vieläkun saisi jonkun vastauksen laitteelta, onko painallus vastaanotettu), mutta mitään tehosyöttöä ei voi tehdä missään välissä. Pahimmillaan kaatuu koko DNA TV, jos oikein monta komentoa antaa kerralla. Säälittävää roskaa.
    Pena67
  • Nuo ohjeet jossa vapautetaan tilaa tyhjentämällä välimuistia ja tyhjennetään tietoja Google palveluista ja suositusrivin poisto jne... Nehän on hackeja, jotka auttavat hetkellisesti. Ongelmaa se ei korjaa, joten tilanne tulee uudestaan hetken päästä päälle. Alkaa esiintymän hitautena ja laite ei ota kaikkia komentoja vastaan, ei tunnista kovalevyä, kaatuilee DNA sovellus jne... Eli liittynee johonkin muistivuotoon DNA TV hubin sovelluksessa vai onko aivan geneerinen ongelma vai onko niin, että rauta ei enään tue uutta sovellusta?? Laite melko lämpimänä käy. Itsellä myös kovalevy ja yöllä nauhoittamaani NHL ottelua katsoessa tallenne jäätyi( muistivuoto vai kadottiko kovalevyn?), Pikakelaus vierintäpalkista ei aktivoitunut..
    Tein nuo toimenpiteet joissa vapautettiin tila ja taisin käyttää virtajohtoa pois. Kovalevy löytyi ja katsominen onnistui ja myös kovalevytallenteen pikakelaus vierintäpalkista toimi. Nauhoitus kylläkin jäi kesken.... Buffalo Sabres-Edmonton Oilers... se oli asetettu kylläkin EPG:n kautta. Taitaa olla paljon testaamattomia ominaisuuksia ja suosittelisin testaamaan niitä DNA:n toimesta. En haluaisi olla testaajana näin kesken eräiselle DNA TV hubille. Sovellus varmaankin toimii puhelimessa/tabletissa/PC:ssä, mutta entäpä hubin kanssa ja yhdessä siihen mahdollisesti liitetyn kovalevyn kanssa? Eikös tuon DNA:n räätälöimän kovalevyn tarkoitus ollut, että voi tilaamiaan maksukanavia Viasat/CMore yms tallentaa kovalevylle ja katsoa myöhemmin.
    Reksa
  • Olen lukenut näitä keskusteluja 1,5 vuotta odotellessani tilaamaani valokuitu plus liittymää, jonka mukana kaupattiin hubi, joka tuodaan kun liittymä kytketään.

    Ostin keväällä uuden Samsung TV:n ja olen käyttänyt tässä välissä WBox HD3:sta digiboxina, että saan muutamia tallenteita ja ajansiirron toimimaan usb tikulle.(samsung ei tue ko. usb tikkua ja en ole halunnut ostaa kiintolevyä ennenkuin näen miten hubi toimii)

    Nyt viimein on kaapelit kaivettu ja kytketty, tosin asentajilla ei ollut ko. hubia mukana kuten piti, mutta lupasivat tuoda kun löytävät.

    Nyt se suuri kysymys:

    Eli toimiiko hubissa vieläkään ajansiirto jos hommaa kiintolevyn ?

    Vai ostanko suosiolla Samsungiin sopivan kiintolevyn ja käytän samsungia perus tv:n katseluun ja hubia vain DNA TV tallenteiden katseluun?

    Mielellään toki käyttäisin vain yhtä laitetta kaikkeen, mutta keskusteluista päätellen ei välttämättä ole mahdollista.









    Lasse
  • Ei toimi, itse otin kovon irti ja lojuu laatikossa.
    ostin oikean digiboxin johon siirryn kun olen maksanut hubin 2 kertaa. Tekis mieli sanoa ruma sana…
    Arppa
  • Niin Hubin kiintolevyä ei tietenkään saa käytettyä muissa laitteissa vaan on jotenkin lukittu vain hubiin eikö niin ?

    Katson itse perus tv kanavia ja yle areenaa yms. ja olen DNA TV:n alunperin ottanut tallennuspalvelun takia kun oli ihan ok systeemi laittaa tabletilla tallennuksia ja katsoa wboxin kautta ja paljon halvempi kuin muilla.

    Hiukan ihmetyttää näiden keskustelujen perusteella miten on mahdollista, että ajansiirtoa on puuhattu hubiin jo 1,5 vuotta ja se ei vaan toimi vaikka on varmasti yksinkertainen ominaisuus kun löytyi jo vanhoista digiboxeistakin.
    Lasse
  • @Lasse
    Kyllä toimii Samsung töllössä muistitikku (Q70 sarjaa v20 malli)
    .
  • Ei toimi ajansiirto eikä sarjatallennus kovolle, jotka toimivat jo edellisessä dna sovelluksessa.
    Arppa
  • Miten tästä hubista muuten pääsee eroon sopimuksen päätyttyä? Itseltäni nyt tämä "toinen" määräaikainen sopimus menossa umpeen muutaman kuukauden päästä. Tällä toiminnan tasolla ei ole mitään intressejä jatkaa sopimusta. Jättää sopimuksen uusimatta ja paiskaa koneen kaappiin pölyttymään?
    Hupilaatikko
  • @Hupilaatikko

    Kannattaa olla hyvissä ajoin yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittaa irtisanomisesta. Siitä sopimuksen irtisanomisesta tulee sitten vahvistus sähköpostiin.

    Sen jälkeen hupilaatikon voi laittaa vaikka verkonpainoksi.



    Mika
  • @Mika

    Siis täytyykö tämä kaiken hyvän lisäksi vielä irtisanoa erikseen? Ei helvetti. Ja ilmeisesti tällä (kaksi kertaa maksetulla) laitteella ei irtisanomisen jälkeen tee enää käytännössä mitään?
    Hupilaatikko
  • @Hupilaatukko DNA lukitsee laitteen virittimet ja estää kovalevytallenteiden käytön. Laitetta voi käyttää suoratoisto palveluiden kanssa (eli katsoa nykivää kuvaa).
    Käytännössä laite on verkonpaino sopimuksen päätyttyä.
    Tomppa
  • @Hupilaatikko

    Ihan varmuuden vuoksi otan kyllä yhteyttä ihan itse irtisanomisen takia kun sen aika koittaa. Eipä ainakaan "vahingossa" jatku sopimus taas seuraavaa kahta vuotta.

    Voi olla että se loppuisi automaattisesti mutta en luota DNA:han niin paljon. Siksi varmista itse asian.

    Mika
  • Kiitokset vastauksista. Parempi varmaan itsekin ottaa yhteyttä ennen sopimuksen umpeutumista. Täysin turhaksihan tuo laitos jää, en näe mitään syytä miten joku chromecast ei olisi kaikin puolin järkevämpi hankinta kuin tämä farssilaatikko.
    Hupilaatikko
  • Mika
  • Tästä vanhasta paskasta ja sen sopimuksista saa varmaan koko sopimuskauden rahat takaisin, kun se ei täyttänyt lupauksia, eikä tuon mukaan saa edes uutta Androidia, jota on luvattu jo kauan. Nyt on hyvä myöntää, että tehot ei riitä ja kehitys tämän vanhan "niin mullistavan tuotteen" osalta on lopetettu?
    Pena
  • Oletan että tuon saa ilmaiseksi kun on kohta 2 vanhaa maksanut.
    Arppa
  • Ai nyt sitten tuupataankin jo uutta laatikkoa tarjolle? Jännä kun tuossa parisen viikkoa sitten DNA:lta soiteltiin liittymäasioissa ja annoin siinä sivussa palautetta hupilaatikon toiminnasta (=toimimattomuudesta). Asiakaspalvelija painotti täysin satavarmana, ettei ongelmat VOI JOHTUA raudan vaatimattomuudesta, eli prosessorista, muistista yms. Ja millä mainostetaan tätä uutta laitetta? "Yli tuplasti tehokkaampi DNA Hubi" :DD Niinpä niin.

    Voi olla että tämä uusi laite ongelmia korjaakin, mutta maine on kyllä pahasti mennyt ja saa olla aika painavat syyt että tuohon vielä haksahtaisi.
    Hupilaatikko
  • Ja todennäköisesti pakotetasn tuohon iuteen ja jo toinen laite on verkonpaino. Todin wbox toimii sentään digiboxina. Reilua olis nyt jos vamhassa olis sit edelleen virittimet käytössä vaikka ei sopimusta. Vähän vastaavaa kuin kodinkoneiden pitää kestää joku tietty aika keskimäärin.
    Arppa
  • Pakotetaanko asiakkaat nyt ostamaan viidensadan euron hubi jos jatkavat DNA-TV palvelujen käyttöä? Kuinka pitkään tuota vanhaa hubia päivitellään?
    Roope
  • DNA haluaa aina tarjota asiakkailleen hyviä palveluita ja tuotteita, siksi myös aikaisemmin ilmestynyttä Hubi-laitetta tullaan jatkossakin päivittämään ja kehittämään.  

    DNA voi vaikuttaa DNA TV -sovelluksen toimintaan, mutta ei eri palvelutarjoajien sovelluksiin. Aikaisemman DNA Hubi -laitteen toimivuuden osalta DNA on hyvin riippuvainen sekä Googlen Android TV:n kehittymisestä sekä sen integroinnista DNA:n valitsemaan laitteeseen. DNA testaa, raportoi mahdollisista ongelmista ja valvoo kumppanien kehitystä tämän osalta. Tämä on myös usealle kumppanille tärkeää, koska DNA:n asiakasmäärä Android TV -laitteissa edustaa Suomessa merkittävää osaa. Aikaisemman Hubin käytettävyyden osalta DNA:lla on kumppanien toimesta useita pyyntöjä toimitettu ja tulemme edelleen aktiivisesti kehittämään nykyistäkin laitetta sen raudan asettamien rajojen puitteissa.

    Uuteen hubiin ei ole siis kenenkään pakko päivittää ja vanhat laitteet sekä sopimukset pidetään edelleen normaalisti toiminnassa.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Eli nyt tarvittaisiin varmistus, tuleeko "vanhaan" hub boksiin korjausta ohjelmistoon eli kannattaako jäädä sitä odottelemaan? Muut vaihtoehdot taitavat olla sopimuksen katkaiseminen tai uuteen hub boksiin päivittäminen?  Eikös tämä viestintä pitäisi olla selkeämpää? Asiakkaana hieman ihmetyttää, että tulevasta uudesta boksista ei aiemmin kerrottu... Tietenkin selvä viesti olisi että vanha boksi ei tue uutta applikaatiota tms. Ja vanhaa voi käyttää vanhemmalla applikaatiolla tai kerrotaan että sen tuki päättyy siirtymäajan kuluessa, jolloin asiakkaalla olisi mahdollisuus harkita mitä aikoo tehdä. Nyt kyllä ollaan jääty paitsioon tiedottamisessa
    Reksa
  • Voisikohan DNA tarjota vaihtotarjousta vanhoille asiakkaille siirtymisestä vanhasta hubiboksista uuteen boksiin? Nyt vaikuttaa, että vanhoja asiakkaita ei huomioida mitenkään.
    Reksa
  • Kiitos kaikille kommenteista.

    Ja erityisesti Mikan viestistä tuosta uuden Hubin lanseerauksesta.

    Joskus käy näköjään tuurikin.

    Minä kun en vielä ehtinyt saada hubiani viime viikon valokuituplus kytkennän yhteydessä niinkuin alunperin piti, koska asentajille ei ollut hubia toimitettu.

    Nyt kävin aamulla DNA:n kanssa keskustelun, jonka tuloksena suostuivat vaihtamaan tilaukseni hubin uuteen versioon, tosin joudun maksamaan uudesta normi kk maksun.
    Vanha hubiversio olisi kuulunut tv palvelun 5€/kk hintaan, jolla sitä markkinoitiin tuon valokuituplus liittymän kytkynä 1,5 vuotta sitten kun liittymän tilasin.

    Ehkä hieman hyvittelivät tällä myös sitä, että tuo liittymän kaivuu ja kytkentä vei vuoden verran enemmän aikaa kuin piti.
    Lasse
  • Uusi hinta on kyllä vielä enemmän nou nou.
    Arppa
  • Varsinkin kun on kantanut vanhasta kottikärryllä rahaa denalle eikä se toimi kuten piti.
    Arppa
  • Saa nyt sitten nähdä miten uusi toimii tai ei toimi.

    Ettei jää kaivelemaan ketään niin hubin tilaushan ei minulla ollut käytännössä alkanut, koska sitä ei oltu toimitettu eli sen puolesta olin aika vahvoilla uuden boxin saamisessa.

    Lasse
  • On todella ala-arvoista vierittää syy muiden harteille. Miten kummassa Hubi on ainoa laite, joka ei tue yleisiä android appeja, joiden vaatimus on yleensä Android 5 tai uudempi. Ei mene läpi selitys millään. DNA voi raportoida eteenpäin mitä lystää, se on huomattu, että mitään mielenkiintoa ei ole valmistajilla/tuottajilla korjata tai muuttaa omiaan. Vai mikä muka on alun jälkeen tullut toimivaksi?

    Ja jos se Android 9 olisi saatu laitteella toimimaan, se olisi varmaan julkaistu silloin kun se on luvattu vuosi pari sitten. Sen jälkeen syvä hiljaisuus siitäkin, Eli se ei ilmeisesti ole tulossa? Android 10 ei varmaan enää toimi, mutta ei toimi se luvattu 9:kään. Ei kannattaisi lupailla, kun ei ole osaamista ja on valittu joku susipaska broabcomi, jolle rakentaa epästapiilia laitetta.

    Turhaapa näitä on kysyä, kun mihinkään ei vastata kuitenkaan. Yleistä haistapaskan lätinää vaan kerran puolessa vuodessa, kun joku vaivautuu  DNA:lta kirjoittamaan.
    Pena
  • DNA ja DNA:n laitetoimittajat nimenomaan voivat vaikuttaa muiden sovellusten toimintaan tarjoamalla tuen käyttöjärjestelmän standardiratkaisuille. DNA:lta ala-arvoista vierittää syytä muille. Ei niitä sovelluksia tehdä laitekohtaisesti, vaan käyttöjärjestelmälle.
    Mikko
  • Löytyykö uuden hubin sovelluksista HBO Max?
    Roope
  • Pyritään pitämään uutta hubia koskeva keskustelu omassa ketjussaan täällä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/taysin-uusi-dna-hubi-laite/. Tuolta löytyykin vastauksia jo joihinkin kysymyksiin.

    Roope: Uudessa hubissa on avoin Android-sovelluskauppa ja ladattavissa on siis yli 7000 sovellusta. Myös HBO Max löytyy valikoimasta ja toimii testien perusteella laitteella hyvin.

    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Ok kiitos.
    Roope
  • Vajaa kolme vuotta ollut ja toiminuki suht ongelmitta. Nyt viimesen parin kuukauden aikana alkanu jo olee niin jokapäiväistä tää pätkiminen, tilttailu, odottelu yms. et palveluntarjoaja menee aika pikasee vaihtoon ellei 2.0 laitetta tai toimivaa päivitystä saada.
    Topi
  • @DNA jos kerran vanhan hubin kehitys jatkuu niin koska tulee androit tv 10?
    ulkomailla tuo android tv 10 on ollut samoissa laitteissa jo pitkään. Nyt selkeästi päivämäärät julki eikä salailua niin kuin tähän asti.
    Tomppa
  • Aivan, komppaan Tomppaa täysin

    näiltä sivuilta löytyy listatolkulla lupauksia tulevista mittavista päivityksistä ja parannuksista.

    Tuomas
  • Komppaan myös Tompan kysymystä. Vastausta odotellessa en kuitenkaan pidätä hengitystä.

    "@DNA jos kerran vanhan hubin kehitys jatkuu niin koska tulee androit tv 10?
    ulkomailla tuo android tv 10 on ollut samoissa laitteissa jo pitkään. Nyt selkeästi päivämäärät julki eikä salailua niin kuin tähän asti. "
    Juippi
  • Tuotekehitysjohtaja kirjoitteli 12.10.2020 ja 5.11.2020 Android 9:n aikataulusta seuraavaa:

    "Minkä asioiden kanssa teemme parhaillaan töitä 
    • Viimeiset vanhat asiakkaat siirretään uuteen DNA TV:een hyvin lähiaikoina
    • Monikanavaäänet vuokraamoon
    • Uusi Menu-rakenne
    • Android P
    • Ja paljon kaikkea muuta


    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja 12 Lok 2020 "

    ja 5.11.2020

    "@Ari – Ei Android P:n aikataulua julkisteta vielä koska se ei ole tiedossa. Hoonaus työn alla. Googlen Nestille tekemä käyttöliittymä ei ole Hubiin tulossa mutta Android P:n myötä ns. Android desktop kyllä uusiutuu


    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
    5 Mar 2020 "

    Nämä lainaukset löytyvät:
    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusi-android-versio-dna-tv-hubille/
    Juippi
  • Android 10 ei varmaankaan ole vanhalle tulossa, kun uudessa kerrotaan:
    "Tehojen kasvu mahdollistaa esimerkiksi Android TV 10:n käyttämisen laitteen käyttöjärjestelmänä"

    Tuohan suoraan kertoo, että vanhalla ei puhti riitä. Mutta onhan tuon 9:nkin kehitys nyt lähinnä säälittävää puuhastelua ollut, näinköhän sekään tulee koskaan toimimaan vanhalla laitteella...

    Muistan Villen joskus kirjoitelleen, että tehoista ei jää kiinni, mutta niinhän se kuitenkin taitaa olla. Muistin lisäys 2gt > vain 3gt on typerän pieni muutos tulevaisuutta ajatellen uudessakin, eli taas menty vähän heppoisin muutoksin laitteen kanssa.
    Pena
  • DNA:n kusipäisten asiakaspalvelijoiden tyylihän on ollut olla turvat kiinni kun kysytään uudesta Android versiosta nykyiselle hubille. Voisihan nuo vittu edes sen sanoa ettei sitä ole tulossa, vaan ei. Turvat tukossa ollaan ja annetaan maksavien asiakkaiden arvailla ihan rauhassa keskenänsä.
    Tuleva ex_asiakas
  • Mitä täällä kouhkataan? Tilaa uuden, jos haluaa kokeilla. Etämyynnin peruutusoikeus on ystävä.
    Zub
  • Onko kukaan ottanut kulutta-asiamieheen yhteyttä tämän hubin tiimoilta?
    Itsellä 1. versio tästä ja koko elinkaaren ongelmia laitteen ja softan kanssa. Nyt alkanut jumimaan ja laite täysin toimintakelvoton. Asiakaspalvelu kehottaa ottamaan yhteyttä tekniseen tukeen, mutta eihän sinne pääse!!!

    Laitteen hinta kuitenkin tyyris toimintaan nähden, joka on pyöreä nolla!
    ratikka
  • Mulla myös aika alkupuolen laite. Nyt on toiminta todella hidasta.
    Käytännössä käyttokelvoton. Guidenappulaa painatessa ei tapahdu mitään, sitten, yhtäkkiä rulla pyörii ja tulee teksti: suosituksia valmistellaan. Viihde yhdessä paikassa- kuva näkyy yli minuutin, ennen kuin kanavat näkyy. Kyllä on syvältä.
    Jugi
  • @Jugi Meillä myös alkupuolen laite ja samaa ”suosituksia valmistellaan jne” pinkkiä ruutua alkanut ilmestyä tännekin ed päivityksen jälkeen. Hidastelua muutoinkin.
    Aiemmin toiminut ok meidän käytössä.
    Sarzu
  • Noista epätyypillisistä hidasteluista ja jumituksista pääsee kun poistaa DNA-TV sovelluksen tiedot.

    Sen jälkeen pääsee siihen tilaan, jossa kaikki vaan toimii normaalin epämääräisesti.
    Pena
  • On kyllä hidas laite tuo hubi. Ollaa nyt oltu ilman hubia muutama viikko ja pistin eilen huvikseen kiinni. Hirvee pätkiminen ja painat jotain niin kestää tosi kauvan ennenkö tapahtuu jotain. Onneks tossa lg oledissa on hyvät ominaisuudet, niin ei hubia tarvitse.
    Juspe
  • Pena kertoi edellä oikean toimenpiteen joka auttaa hidasteluun. Itse poistin vielä asentamani Spotifyn, jota en käytä.
    Reksa
  • Jännästi ongelmat alkaneet lisääntymään juuri ennen uuden hubin julkaisua. Aiemmin hyvin toimineiden laitteiden käyttäjätkin ovat alkaneet raportoimaan ongelmista. Sattumaako, uskoo ken tahtoo.
    Tomppa
  • Illan testaillut Hubin 2.0 versiota ja toimii, pikaisella kokemuksella ei moitteen sijaa käyttökokemuksessa. Tuon vanhemman version kohdalla kannattaa ottaa vuoden 2017 android puhelin käteen, asentaa Netflix tai HBO Max ja kokeilla toimiiko, epäilen. Vanha versio Hubista jäänyt raudan ja muistin kohdilla ajasta iäisyyteen, 4 vuotta on pitkä aika appien kehittyessä.
    IT
  • Kyllä ongelmat tulleet syyskuun päivityksessä vanhaan hubiin, jumit yms.
    Reksa
  • Aivan varmasti toimii 4 vuotta vanhassa Android-puhelimessa sovellukset. Lähes kaikkien Appien vaatimus on Android 5 tai uudempi. Se ei kyllä selitä miksi hubilla ei toimi jotkut sovellukset. Ei niitä nyt niin paljon ole tehty raskaammiksi 4 vuodessa, ettei toimisi mukamas enää.
    Pena
  • Itse myöskin tein sen ratkaisun aikoinaan, että ostin LG- television, missä toimii kaikki sujuvasti.
    Mutta onko teillä ratkaisua C- more- aplikaatioon, mikä tarvitsee sen hubin.
    Se kyllä LGstä löytyy, mutta tarvitsee erillisen tunnarin, kun pc:llä ja hubissa toimii DNA- tunnuksilla.

    P.S. Laiton nyt tuonne kuluttaja-asiamiehelle kyselyn näistä hubeista. Itse en sulata kalliin laitteen vikoja ja toimimattomuutta, varsinkaan kun DNA ei tulle millään muotoa vastaan asiassa, vaan tyrkyttää vaan uutta laitetta tilalle. Tässä 1. versiossa tila loppuu kesken ja prosessori hyytyy, jos asentaa muuta kuin DNA- tveen.
    rauno tikkanen
  • Rauno Tikkanen eli samalla logiikalla Samsung vois antaa mulle uuden puhelimen, kun vanhasta loppui tehot kesken.
    Zub
  • "Zup" ei kannata trollata, jos ei asiaa tiedä. Meinaat, että pari vuotta sitten myyty puhelin on jo myytynä buginen.
    rauno tikkanen
  • En minä sitä vaan tuota rautaa. Ikä painaa.
    Zub
  • @Zub

    Vertauksesi ontuu pahasti. Voidaan olettaa, että se sun kännykkäsi on kuitenkin uutena toiminut kuten pitää. Hubi ei.
    Hupilaatikko
  • Se meni jo. Uus laite asennettu ja toimii.
    Zub
  • Kiva tietää näin vanhan laatikon omistajana.
    Hupilaatikko
  • Irtisanoin puhelinliittymät DNA:lta ja annoin hyvin selkeäsanaisen palautteen syistä. Ilman hubi sekoiluja ja valehteluja olisin varmaan pitänytkin liittymät heillä, mutta tämä täydellinen asiakkaan halveksinta ei antanut muita mahdollisuuksia. Luulen että ainakin Telialla olla tyytyväisiä 500 eurosta.
    Tuomas
  • Missähän vika, kun viimeisen kuukauden ajan DNA tv:stä menee ruutu pimeäksi tasan klo 22. Kun vaihtaa kanavaa, kuva palaa, mutta menee taas noin 20 sekunnin päästä pimeäksi. Vika korjaantuu jos ottaa töpselin pois seinästä.
    Noora-täti
  • Osalla asiakkaista on ilmennyt kanavien pimentymistä tiettyyn aikaan vuorokaudesta. Tästä on tehty häiriötiedote https://www.dna.fi/hairiotiedotteet?type=resttukari1&id=99952&scrollTo=ZzNPejyOG0lk&status=open
    Tomppa
  • Eikös se mene nykyään niin että tuosta Hubista maksetaan kk-maksua eli se ei ole palvelunkäyttäjien ominaisuutta? Tähän tuli muistaakseni jossain vaiheessa muutos. Eli jos laite EI ole meidän ja maksamme kuukasittain 'palvelumaksua', niin eikö palveluntarjoajan velvoite on tarjota käyttöön sellainen laite, jolla palvelua voi käyttää? Tämähän on verrattavissa vuokralaitteeseen jolloin vastuu toiminnasta on vuokralleantajalla? Jos laite olisi ns. oma, niin mitääm periaatteellista ongelmaa ei olisi. Nyt kuitenkin DNA:n meille vuokralle antama laite ei toimi luvatulla tavalla niin näkisin että DNA:n velvollisuus on vaihtaa vanhat hubit uusiksi ilman lisäkuluja asiakkaille vanhalla hinnalla.
    Tämä menee aivan pelleilyksi. Enää Disney+ ei toimi ollenkaan. Josko joku DNA:sta vaivaituisi kertomaan miksi minun kannattaa enää maksaa toimimattomasta laitteesta ja täten myös palvelusta jota mukamas ylläpidetään ja kehitetään.
    Juippi
  • Ostat uuden? Problem solved?
    Zub
  • Kyllä se niin menee että jos on voimassa oleva DNA TV HUBI palvelu niin etteikö DNA olisi velvollinen vaihtamaan kyseisen laitteen toimivaan uuteen DNA TV HUBI laitteeseen.Ainakin järki ja oikeustaju kyllä käsittäisi sen.

    Aivan samalla tavalla kuin on DNA:n kaapeli tai muu modeeni yhteys DNA:lta niin on toimitettu verkon ylläpitoon uusi modeemi DNA:lta sopimuksen olessa vuokramodeemi.
    TJT
  • Ei se niin mene, lukekaa sopimuksista mitä olette ostaneet. Hubi laitteen omistus siirtyy heti ja maksu on palvelusta. Tosin hubin takuu on niin pitkä kuin määräaikainen sopimuskin, eli sen suhteen pitäisi saada toimiva laite. DNA ei sellaista kuitenkaan tarjoa.

    Ennen sai ainakin erikseen pelkän DNA TV:n kk-maksulla ja sitä sitten voi käyttää millä laitteella ketäkin huvittaa.

    Todellisuudessa tämä ei oikein DNA:n kohdalla toimi, mutta noin se sopimus menee. Ei mitään uusia laitteita saa kun uudessa sopimuksessa.

    Tämä uuden hubin (sopimuksen) hinta on ilmeisesti pärstäkertoimesta kiinni. Itsellä olisi noussut hinta 5€/kk -> 17.90€/kk, jos hubia (ja sopimusta) olisi vaihtanut.
    Jack
  • Niin ja täällä kyllä toimii Disney+, mutta HBO Max sai kyselemään uutta hubia. Se ei toimi kun diashowna hetken katselun jälkeen ja valikossakin jos viettää liiankauan aikaa, se jumittuu koko sovellus.

    Uuden hubin Hinta ei vaan houkuta yhtään, täytyy varmaan jatkossa käyttää taas chromecastia suoratoistoihin, sillä kun kaikki tuntuu toimivan.
    Jack
  • Asiakkaan vastuulle kuuluu DNA TV -palvelun vastaanotto ja siihen liittyvät laitteet. DNA ei vastaa virheistä, jotka johtuvat asiakkaan vastuulla olevista päätelaitteista tai niiden virheellisestä käytöstä tai sisäjohtoverkon puutteel- lisesta toimintakunnosta. DNA korjaa mahdolliset DNA:n vastuualueeseen kuuluvat häiriöt ja keskeytykset DNA:n normaalina työaikana niin pian kuin mahdollista. Tavanomaisia häiriöitä ovat DNA TV -palvelun tilapäiset kat- kokset ja laadunvaihtelut. Virheinä ei pidetä tällaisia satunnaisia häiriöitä tai katkoksia.
    DNA TV -sovelluksesta DNA tekee parhaansa mukaan vikasietoisen, mutta johtuen päätelaitteiden, matkaviestin- ja internetverkkojen, televisiosignaa- lin ja siihen liittyvien ääni- ja tekstitiedon tallentamiseen tai mistä tahan- sa edellä mainittuihin tai muissa osissa tapahtuviin mahdollisiin häiriöihin liittyvien ongelmien johdosta, ei DNA voi taata palvelussa täysin häiriötön- tä toimintaa.
    Tomppa
  • Voiko DNA kertoa milloin tulee se luvattu Android P?
    Se on julkaistu 2018 vuonna joten aikaa saada se toimimaan on varmasti ollut yllinkyllin?
    Pena

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.