DNA TV Hubi syyskuun päivitys 2.7.
DNA TV -sovelluspäivitys DNA Hubi -laitteelle julkaistaan porrastetusti tiistaista 21.9. alkaen.
Uudet ominaisuudet muun muassa parantavat käyttökokemusta sekä mahdollistavat asiakkaille arvokkaan palautteen antamista suoraan käyttöliittymän kautta.
- Parannuksia käytettävyyteen
- Ohjelmasivua selkeytetty erottamalla tulevat ohjelmat, tallenteet ja katso jälkikäteen omiin osioihinsa.
- Palautekanava


Seuraa viestiä
0
seuraajaa
https://www.dna.fi/tuki-dnatv-ja-hubi-paivitykset
Viimeksi sivun päivitys vei ainakin 2 kuukautta.
* tahmaa
* navigointi pomppii mihin sattuu kun siirtyy muutaman kanavan johonkin suuntaan
* valinta tarttuu vähän väliä johonkin muualle kuin oli tarkoitus
Graafiselta ilmeeltäänja toiminnallisuudeltaan tuo olisi ihan OK, mutta miten tuo voikin olla laadullisesti noin paska. Vai onko vika laiteyksilössä?
'mökki' napilla android kotinäkymään > Asetukset > Sovellukset > DNA TV > 'Tyhjennä tiedot' > OK
jos sekään ei auta sitten voi kokeilla
'mökki' napilla android kotinäkymään > Asetukset > Sovellukset > DNA TV > 'Poista Päivitykset' > OK
DNA TV HUBI kehitys tiimille.Hubi käyttää yhä vanhaa versiota netti selaimessa HTTP kun uusi on HTTPS joka tuli käyttöön jo pari vuotta sitten.Android 7:n versio ei pysty toimimaan uudella netti standardilla joten myös jos tilaan vaikka DNA TV HUBIN kautta Netflix ohjelman niin se toistuu vanhalla VP9 standardilla eikä uudella AV1 joka tukee monia asioita joita Android 7:n versiossa ei ole.
Sama pätee kaikkeen muuhun nykyisiin IP palveluihin vaikka Apple TV jota siihen ei saa nykyisillä Android asetuksilla.
Yhtiö on nykyään Norjalainen eli DNA.Norjassa on käytössä Anroid 10:n joka tukee kaikkia nykyisiä standardeja myös äänellisesti mitä Android 7:n ei tue.
Hubista tulen luopumaan koska se ei täytä mitään kyseisiä kohtia.Kilpailevilla yhtiöillä on ajantasalla olevat standardit,Elisa ja Telia.Mikään näistä palveluista ei ole riippuvainen DNA verkosta vaan ne toimivat kaikissa verkoissa oli Operaattori kuka tahansa.Kaksi vuotta olen kohta katsellut tätä kehitystä ja se riittää.En tule sopimaan uutta sopimusta DNA TV Hubin käytöstä,ellei jotain radikaalia muutosta tapahdu.
Jos ei mikään auta, ja DNA- kauppa löytyy, voi laitteen vaihtaa toiseen. DNA suhtautuu nykyään positiivisesti hubin vaihtoon toiseen korjattuun. Kokemusta on. Tästä pisteet DNA:lle.
Tuo eilinen softapäivitys ei olennaisesti muuttanut tätä mihinkään suuntaan, EPG toimi huonosti ennen, enkä havainnut parantumista.
Ohjelmaoppaassa olleisiin jumituksiin ja hitauteen on annettu suoraan asiakaspalvelusta ohjeiksi vain resetoida hubia ja vaihtaa laitetta. ja ei siinä kuulemma mitään yleistä vikaa edes ole ollut. Nyt kuitenkin jotain ilmeisesti parannettu, joten vikaahan siinä on silloin ollut. Tätä vaan ei ole myönnetty, kuten ei yleensä mitään muutakaan.
Osa täällä on ilmeisesti sitä mieltä että DNA on kuin pikkulapsi jota pitää kehua vähän väliä. Mitään kehumisen aihetta tässä hubi projektissa ei kyllä todellakaan ole.
Samoin kyseinen DNA TV Hubi joka toimii myös kotiverkossa alkaa olla jo turvallisuus riski käyttöjärjestelmältä ja sen Googlen turvapäivitysten suhteen jotka ovat nykyhetkellä yli vuoden takaisia.Sama kuin leikkisi Venäläistä rulettia.
Minun "ykkös" hubia 2.7. päivitys ei ole tavoittanut.
Tupla-hubiin päivitys tuli heti julkaisu päivänä, ja se tuntuisi toimivan nyt hiukan jouhevammin kuin ennen.
Hubille julkaistun uuden päivityksen yhteydessä on tullut vastaan asiakkaita joilla suorat lähetykset ovat lakanneet toimimasta päivityksen jälkeen. Ongelma on saatu korjattua tyhjentämällä Android valikon kautta DNA TV-sovelluksen tiedot ja välimuistin.
Päivitykseen on tehty korjauksia ja se laitetaan uudelleen jakoon maanantaina 27.9.2021.
Olipa hyvä ettei hukuttu informaatio tulvaan. 😰
Päivitysten tarkistaminen onnistuu seuraavasti; DNA TV -sovellus: DNA TV -> Menu -> DNA TV asetukset -> Tarkista päivitykset
(edit. päivityksen tarkistamisen ohje korjattu)
Eikös tämä päivitys ole SOVELLUSPÄIVITYS

Löytyy näppärästi myös etusivulta kohdasta: Asetukset - palveluntiedot, siellä näkyy myös versionumero ja mahdollisuus tarkistukseen.
Siellä voi myös kehua😁 DNA TV:tä, josko aihetta on 😣
Huomioitavaa on, että DNA TV sovelluksen käyttö vaatii voimassa olevan DNA TV -palvelun toimiakseen, eli DNA TV sovelluksen päivitykset pystyy asentamaan kun on aktiivinen sopimus.
Jos sellaista ihmettä nyt joskus tapahtuu. Tietoturvapäivitys nyt olisi pitänyt tulla kanssa aikoja sitten, mutta eihän DNA saa mitään aikaan.
- Live TV
- Nuoli alas
- (i) ikonista infoa
- Alas ilmestyvät tulossa ja lisää... ohjelmarivit kasautuvat aina edellisten alle
- Muutamalla eri kanavalla kun tuon toistaa niin noita tulossa ja lisää ohjelmarivejä on tuonne kasaantunut iso pino
Sehän on kiinteänä kotiverkossa eikä näinä päivinä kannata asiakkaalle laittaa lisää huolia turvaominaisuuksien puuttesta.
Laiteohjelmistoversio RC7.1.1.104
Uusia päivityksiä ei saatavilla.
YLE TV1, YLE TV2, YLE Teema, Fox sekä AVA eivät näy lainkaan. Nämä lienee DVB-kanavia. Kaikki muut, jotka näkyvät, näyttäisi olevan IP-kanavia. Tämä sotku syyskuun päivityksen jälkeen.
Mikä tässä on pielessä? Tekeekö tällä laitteella mitään?
Helevetti soikoon. Pidetäänkö maksavia asiakkaita ihan pilkkanaan? K Y L L Ä !
Tämä on vähän niin kuin Windowsin kanssa: Jos taivaan planeetat ovat väärässä asennossa niin mikään ei toimi. Mutta näillä mennään toistaiseksi....
Pitäisikö näiden virheiden vuoksi olla Diplomi Insinööri jotta kyseisen laitteen saa toimimaan.
Kyllä tässä on sapettanut kun yksi Kotiteatteri vahvistinkin hajosi yrittäessä laittaa äänet kyseiseen laitteeseen toimivalla 2.1 standardin omaavalla HDMI kaapelilla.
Seuraan jatkossakin, jos vaikka tekniikka saataisiin tälle vuosisadalle ja laite toimivaksi. Sittenhän sen voisi vaikka ostaa. Kohta viisi vuotta tässä odotellut, että taloyhtiön etua voisi ruveta hyödyntämään.😁
On täällä palstalla ollut meitä muitakin, joilla on samat ominaisuudet ja toiminut hyvin, mutta ei kovin moni jaksa tätä negaa mitä täällä viljellään.
Virtajohdon tuulettelu tulee kyllä tutuksi. Uusi rauta on jo sertifioitu googlella, mutta mitään tietoa julkaisusta ei ole.
Tuo mainostettu netin nopeus hubin toimivuuteen on puuta heinää. DNA itse suosittaa seuraavaa
Suositeltu nettiyhteyden nopeus laitteen peruskäyttöön on min. 8 Mbps. Huomioithan, että esim. HD- tai 4K-sisältö vaativat enemmän nopeutta. Esimerkiksi Netflix suosittelee 4K-videoiden katseluun 25 Mbps-nopeuden.
Kuinka monella on 6 vuotta vanha puhelin ja sen aikoinen Android käytössä?. Kertoo jotain yleisestä kehityksestä.
Perusongelmat täällä on listattu useasti, mutta ei ole DNA:lla mitään halua niitäkään korjata. Niihin ei vaikuta mitään onko hubi kaapelijohdossa ja vaikka kuinka nopeassa netissä, kun hubi ei sitä osaa hyödyntää.
Ainahan joku on tyytyväinen vaikka laitteessa ei toimisi kuin 10% myydyistä ominaisuuksista.
Onneksi nykyiset TV:t tehneet Hubit ja ElisaViihteet osittain tarpeettomiksi.
Mielestäni Sarzu olet kyllä aikaisemmin sanonut, että katsot suoratoistopalveluita mieluummin älytv:stä nykimisen takia. Eihän Hubi silloin toimi luvatusti.
Pena67 tuo tosiaan on outoa ettei laite toimi, myönnetään itsensäkin joutuvan käyttämään muita ratkaisuja, silti maksetaan mielellään ja puolustellaan vehjettä intohimoisesti.
Kun taas C More näkyy ilmaiseksi vain hubin kautta, joten kyllä on käytetty myös hubin suoratoistoa. Asiat ei ole niin mustavalkoisia.
- kuva on todella laadukas
- saa tallennettua kaikkia kanavia (osaa kovolle)
- C More tulee kaupan päälle
- tupla-hubilla saa samat maksukanavat näkymään toisessa huoneessa.
Kuten olen sanonut, käyttötarkoituksia on monia ja meidän osalta hubi toimii vallan mainiosti.
DNA:n kaapelikaan ei pakota tilaamaan kanavia DNA:lta ,saa niitä muiltakin IPTV:n kautta.
Mutta tuohon maksukanavien ja IPTV:n katsomiseen tuo hubi sopii, muuhun siitä ei sitten olekkaan vaan täytyy laitetta vaihtaa. Tästä syystä en aio sopimusta jatkaa, kun kohta 2 vuoteen ei ole tullut mitään parannusta mihinkään.
Kuvanlaatu ei ole yhtään sen erikoisempi hubissa kuin muissakaan laitteissa, sen perusteella sitä ei ainakaan kannata valita. Kovalevyn käyttö taas on todella alkeellista toimintoineen, ei sovi nykypäivään.
Hyvä jos joku on tyytyväinen, täällä odotettiin laitteelta vähän muuta kuin mihin se sitten oikeasti kykenikään. Pettynyt asiakas ja kohta onneksi entinen sellainen.
DNA mainostaa hubia sanoin °Viihde yhdessä paikassa°
valitettavasti vaan hubi ei täytä tuota mainos tekstiä.
Hubi toimii maksupakettikanavie ”validoijana” eli näkyy ne mistä maksaa + tietty ilmaiset.
C Moren maksupakettien lisäksi tulee C More suoratoisto, mutta se näkyy vain hubin kautta, koska ei ole erillisiä tunnuksia, vaan kirjaudutaan DNAn tunnusten kautta.
Antennimaksukanavat myi vielä kesällä DNA ja Digita suoraan myi vain C morea. Vaihdoin sinne Digitan kautta tilaukseen joskus jo aikoja sitten että sain suoratoistoon tunnukset jokalaitteelle. DNA:lla kun on tuo rajoite ollut aikaisemmin antennikanavillekkin. Silloin ei toiminut yhteen nuo kanavien tilaukset samalle kortille. Nyt on voinut muuttua kun muidenkin maksukanavien myynnin hoitaa Digita, mutta olen kuukauden odottanut tunnuksia sinne AntenniTV sivustolle, kun ei tule vahvistus perille. Pääsisi hubista eroon lopullisesti sen jälkeen.
Kaapeli yhteydellä vaikka olet DNA verkossa toimivat kaikkien Operaattoreiden kuten Elisa.Telia ym. ohjelmat ja boxit.
Verkkomaksu menee DNA:lle mutta esim. Elisa viihteen maksat ilman verkkomaksua Elisalle ja myös toisin päin.Elisa verkossa voit ostaa DNA TV:een jos haluat.
ELISA viihteessä et tarvitse edes sitä Boxia koska sen saa Appinä suoraan TV:hen jos sinulla on jokin Smart TV.
Operaattoria ei tarvitse kaapeli verkossa vaihtaa koska niissä toimivat kaikkien Operaattoreiden laitteet,verkkomaksu menee ainoastaan sille Operaattorille jossa olet....
Emme halua vaihtaa suoratoistoihin ja/tai iptv-kanaviin. Ihan olen selvittänyt asian.
Kun ostatat vaikka elisa viihteen niin siinä itsessään on ne kaapelikanava paketit jotka haluat...Et tarvitse niinsanottua kortia joka laitetaan television taakse ja purkukorttia...
Toisinsanoen sinulla on kortilla ja DNA TV Hubissa samat kanavat jotka olet ostanut kaksi kertaa...
Television taakse riittää se halvin kortti jossa on vain teräväpiirto lähetykset joka maksaa 3.5 Euroa...
Katselet Hubia ja sinulla on kuitenkin kaikki kanava paketit kortilla television takana DNA kortilla,ei järkeä.
Ideahan on näissä palveluissa että sinulla on Peruskortti TV:n takana ja kaikki muu sitten tulee siitä Hubista,oli se DNA,ELISA tai TELIA aivan kaapelia pitkin.
IPTV on taasen palvelu johon voit liittää HBO:n,Disney ym. ostamasi tuotteet ja näissä palveluissa ei tosiaan DNA TV HUBI toimi koska se ei edes tunnista kyseisiä palveluja eikä useimpia palveluja Striimaa TV:hen oikein jotta ne olisi katselukelpoisia...
DNA TV HUBIN pitäisi olla yhdistetty Kaapeli,Antenni ja IPTV laite jota se todellakaan ei ole...
Muuten meni kyllä sekaisin asiat TJT:n edellisessä viestissä. Vieraaseen kaapeliin ei virittimenkautta saa toiselta operaattorilta kanavia tilattua.
Hyvä että saa nykyään AntenniTV sivustolta kanavia samalle kortille, Täytyy laittaa taas sinne viestiä että saisi tunnukset toimimaan omalle asiakastilille jo vihdoin.
Sieltä AntenniTV sivustolta tosiaan menee C moren tilaus edelleen Cmoren palveluun, josta sen tilauksen voi linkin kautta tehdä. Jotenkin sekavaa.
@TJT nyt et kyllä tiedä yhtään mistä puhut, sori vaan. Mitä ihmettä tämäkin on: ”Katselet Hubia ja sinulla on kuitenkin kaikki kanava paketit kortilla television takana DNA kortilla,ei järkeä.” - Montako kertaa olen kirjoittanut, että meillä on hubi ja tuplahubi, mitä selität DNA-kortista?! Pitäskö nyt mennä vaan nukkumaan.
Sarzu.Onko sinulla kun olet kaapeli verkossa DNA TV HUBIN lisäksi DNA:n ohjelma kortti TV:ssä jossa on kaikki tilaamasi kanavat DNA:lta vai ei.Siihen haluaisin vastauksen.
Mutta hyvää yötä kaikille keskusteluun osallistuneille.
Selvä,olin väärässä mitä ajattelin...
Hetki! Taustapalvelut ovat kyljellään. Kokeile myöhemmin uudestaan. 429
Voisiko joku DNA:lta kertoa mitä tuo ilmoitus tarkoittaa.
Kyllä tätä foorumia seurailen lähes päivittäin. Siitä huolimatta: "Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato".
Ensimmäisellä kerralla kokeilin räplätä kanavan vaihtoa useampaan kertaan, sammutin ja käynnistin hubia, eikä auttanut. Lopulta sitten kävin tyhjentämässä DNA TV sovelluksen tiedot ja välimuistin, ja ongelma näytti poistuvan.
Toissailtana kokeilin sellaista, että tyhjensin DNA TV sovelluksen tiedot ja välimuistin heti kun pimentely alkoi. Se auttoi, ei pimentynyt enää, paitsi taas eilen klo 19.04. Sitten tein niin, että lähdin koirien kanssa ulos ja jätin TV:n ja hubin pimentyneeseen tilaan. Kun tulin takaisin noin puolen tunnin päästä, oli edelleen pimeänä, mutta kun vaihdoin vain kanavaa kerran, niin toiminta palasi normaaliksi. Ei vaatinut tyhjennyksiä, kun oli mennyt "huonon ajan" ohi.
Mikähän tuo nyt on? Hubiko sekoilee, tai tehdäänkö Oulun kaapelissa jotain outoa tuohon aikaan, vai sekoaako signaali jotenkin vain tässä talossa kun naapuri katsoo uutisia jollain viallisella laitteella? Hassua?
mökki' napilla android kotinäkymään > Asetukset > Sovellukset > DNA TV > 'Tyhjennä tiedot' > OK
Mulla lopettaa kanavien näkymisen lyhyen hetken jälkeen. Jos teen yo. ohjeen mukaan, niin mitkä kaikki tiedot häviävät? Näkyy teksti, että DNA tv sovelluksen tyhjennys poistaisi kaikki sovelluksen tiedostot, asetukset, tilit, tietokannat jne. Eli? Pitää uudelleen kirjautua? Säilyykö tallenteet?
Yhtenä iltana olin tuohon aikaan katsomassa verkkotallennetta. Silloin, tosin vasta klo 19.06, kävi niin että ensin tuli alareunaan ilmoitus että palvelut ovat kyljellään tms., ja sen jälkeen ruudussa käväisi jotain kirjautumistietojen kyselyä ja lopulta päätyi johonkin ruutuun, jossa sai klikata OHITA nappia (sori epämääräiset muistikuvat), jonka tein ja DNA TV lensi nurin, palattiin siis Android kotimökkiin. Sitten uudelleen startattuna DNA TV toimi taas ongelmitta.
Lieneekö tuossa seitsemän aikoihin päivittäin jokin käyttöoikeuksien tarkistus/päivitys/tms. joka voisi aiheuttaa noita ongelmia..
Tämä kyseinen pimenemisongelma on parhaillaan työn alla ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian!
Tiedoksi, että tämä ei ole käyttäjäystävällistä, koska oletuksena haluan katsoa tv-kanavia, kun kerran avaan tv:n ja hubin, jonka kautta tv:n kaapelikanavat ja maksukanavat tulevat.
Hetken jo luulin että on vähän parempi, mutta ei... Onko tosiaan noin vaikeaa toteuttaa ohjelmaopas jossa esim.painamalla nopeasti GUIDE → → → → tapahtuisi niin että ohjelmaopas avautuisi JA siirtyisi neljä kanavaa oikealle JA pysyisi siinä?
Mun hubini tekee ihan mitä sattuu. Välillä päästään sinne mihin pitikin, mutta useimmiten ensin mennään mihin pitääkin, sitten se piirtää ruudun uusiksi ja päätyy ihan jollekin satunnaiselle kanavalle. Koita sitten käyttää tuollaista.
1. Mene Android -menuun painamalla "mökki" painiketta hubin kaukosäätimestä.
2. Valitse Asetukset ja sen jälkeen kohta Sovellukset.
3. Etsi sovellukset listauksesta Google Play Kauppa -sovellus ja paina OK -painiketta. Tämän jälkeen valitse Tyhjennä tiedot ja hyväksy toiminne loppuun. Sovelluksen datalaskuri nollantuu kun se on tehty onnistuneesti.
4. Tee sama toimenpide Google Play Palvelut nimiselle sovellukselle, joka löytyy listauksesta kun painetaan "Näytä järjestelmäsovellukset" auki.
Vika on softapohjassa joka ei enää korjaannu paikkauksilla.DNA:n olisi jo tunnustettava asianlaita.Mukavaahan tämä ei ole kummallekaan osapuolelle.
Jos vanhoja laitteita on vielä varstossa ei haluta "hävikkiä" omaan piikkiin vaan myydään ne ensin ja vasta sitten uusi liikkeelle (eli laskutetaan 2 kertaan) kätevää.
Parempi olisi DNATV sovellus TV:n. Turhaa yksi toimimaton purkki siinä välissä. Täälläkin suurin osa maininnut itse DNATV sovelluksen toimivaksi muilla laitteilla. Jos kehitystiimi olisi aktiivisesti (kuten ovat useasti luvanneet) vuorovaikutuksessa käyttäjiin voisi lopputulos olla paljon parempi. Nyt on niin monta kokkia sopassa Loppukäyttäjä, DNA ja Laitetoimittaja (samalla myös sovellus toimittajana)
Tämä tilanne on vaan valitettavasti toimimaton yhtälö.
Kaikki loppukäyttäjät eivät osaa antaa tarkkaa viankuvausta (Tämä on kaikkien teknisten laitteiden kanssa sama tilanne). DNA Aspa koittaa ymmärtämättä vikaa selittää kehtystiimille ongelmaa. Kehitystiimi sitten jatkaa "rikkinäistä puhelinta" ja kertoo ongelman Laitetoimittajalle ja he korjaavat ja kukaan ei tiedä mitä korjataan.
Uuden DNATV version jälkeen suunta on ollut hukassa (kukaan ei tunnu vetävän porukka). Jos jotain on tuurilla korjattu niin on saatu 2 uutta ongelmaa luotua. .
Vaikka Ville Partasta on täällä parjattu niin kyllä Ville oli aktiivisin henkilö DNA:n puolelta ja yritti ansiokkaasti asioita hoitaa. Villen tehtävien vaihtumisen jälkeen asiakkaat on jätetty oman onnensa nojaan.
DNA voisi ottaa ryhtiliikkeen. Todetaan että tilanne on toivoton, kerrotaan oikeasti mitä on tapahtumassa ja millä aikataululla (toive ajattelua pörssiyhtiölle tärkein on vain tulos ei asiakastyytyväisyys)
Äsken kun katselin EPG:stä ohjelmatietoja tuli outo ilmoitus:
Torstaina 01.01.1970 klo 02.00
Mistähän hupilaatikko nyt tuollaiset tiedot repäisi?
https://ibb.co/5L9XNF4
hubitus on minullakin kiinni suoraan modeemiin, kaapelissa 400mb yhteys.
Sovellusten nollaaminen voi pahimpiin ongelmiin auttaa, mutta ei se korjaa niitä syitä tietenkään.
Eipä tämä jatkoon mene, halpa on ja kaikki vastaavat ratkaisut on kalliimpia (IPTV+tallennus palvelimelle), mutta halvalla saa sutta ja sekundaa, sekä DNA on kyllä menettänyt viimeisetkin järkevän yrityksen maineen rippeet tällä touhulla.
Äsken kun katselin EPG:stä ohjelmatietoja tuli outo ilmoitus:
Torstaina 01.01.1970 klo 02.00
Mistähän hupilaatikko nyt tuollaiset tiedot repäisi?
https://ibb.co/5L9XNF4
Lisäys: Onko muilla hubin käyttäjillä tullut tuollaista outoa päiväysilmoitusta?
Kiinteä yhteys ilman mitään hienouksia eli perus setti,
Pitää varmasti alkaa miettiä vaihtoehtoja jatkoa varten, kun tulevasta ei kuulu mitään ja näiden ongelmien kanssa ei oikein jaksa pelleillä.
EPG on edelleen umpisurkea. Tai siis muuten olisi ihan toimiva, mutta kun se hyppää ihan yllätten ihan minkä tahansa kanavan kohdalle. Eli luulisi olevan kovin vaikea korjata tuollaista, tai ylipäätään havaita tuollaista testauksessa, olettaen että noita softaversioita ylipäätään testataan mitenkään.
Koittakaapas DNA:n päässä vaikkapa nopeaa näppäinyhdistelmää GUIDE → → → → useamman kerran, toimiiko muka niinkuin pitäisi? Mä en softakehittäjänä kehtaisi moista roskaa päästää käsistäni.
Kiitos vastauksestasi. Tuo selvitti asiaa.
Hubin ongelmat ovat kyllä lisääntyneet. Tänäänkin kesken nauhoitetun ohjelman poistamista hubi toimi kuin hidastetussa filmissä; valitut käskyt hitaita ja lopulta ihan jumissa koko boksi. Sen jälkeen on taas pitänyt tyhjentää välimuisti ja tiedot sekä ulkoiluttaa virtajohtoa. Sen jälkeen laitos on taas jotenkin toiminut.
On tämä umpisurkea laite. Ajattelin keväällä, että eiköhän tuolla vanhalla televisiolla ja Hubilla vielä ainakin vuosi pärjätä. Luulen, että menee pian vaihtoon televisio ja Hubin pistän romutukseen.
DNA TV sovellusta ei taida löytyä Google tai Android TV televisioista tai Samsungin Tizen televisioista eli tallenteet katsottavissa sitten ainoastaan tabletilta, kännykästä tai läppärin selaimelta? Vai onko jo olemassa tai tulossa sovellusta älytelevisioihin?
Elisa Viihde Android TV:lle
Elisa Viihde Android TV:ssä (mm. Sony ja Philips) sisältää ominaisuudet:
DNA:ta ei kiinnosta muu kuin tulos. Vanhaa hubi kaupataan koko ajan alennuksella jotta saataisiin myytyä varastot tyhjiksi ja heti perään uusi hubi ja tuplalaskutus. Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.
DNA vaitiolo on myöntymisen merkki. Toki voitte spekulaatiot korjata mikäli ne on väärät.
Ja jos näin on kuten täällä jo arvaillaan, on joka tapauksessa vähintään noloa sitten kun asia DNAn puolelta kerrotaan.
Kaiken kaikkiaan todella erikoista ja asiakasta väheksyvää toimintaa.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-hubi-menun-kategorioiden-maaraa-muutettiin-kol/
Älytöntä että tästä roskasta joutuu maksamaan.
Itsellä on ollut hubi melko alusta lähtien ja olen kärsinyt samoista ongelmista, enemmän tai vähemmän, kun muutkin täällä kirjoittelevat. Tämän viimeisen päivityksen jälkeen, kun hubi rupesi oikein tökkimään,tein tehdasasetusten palautuksen, jonka jälkeen tämä uusi päivitys asentui, ja hubi on toiminut aika kivuttomasti sen jälkeen.Kaikki ladatut sovellukset pitää kyllä ladata uudelleen,mutta ei se niin iso homma ole.Olisiko niin että kun päivityksiä on asennettu vaan edellisten päälle,niin hubiin jää jokin bitti poikittain, joka aiheuttaa kaikenlaista harmia? Ne joilla hubin käyttö tökkii,kannattaa ehkä tätä kokeilla. Itsellä tämä ainakin toimi 👍
Uusimmat päivityksethän ei ole edes korjannut mitään tai tuonut uusia parempia ominaisuuksia. Kaikki on vain silmänlumetta. Kehitys on lopetettu ja keskitytään uuteenrautaan jolla saadaan taas sidottua asiakas kahdeksi vuodeksi.
Tuli tänään kirje DNA:ta tarjoavat 5G liittymää 24kk 34,90€ asennus 7,50€ 60kk ja mesh verkkopurkki 0.75€ 60kk. Ei enää DNA:n palveluita.
Täällä tapahtuu ajoittain samanlaista hyppimistä ohjelmaopasta selattaessa.
Se joka päiväinen pimeneminenkin on taas palannut, nyt vain aika siirtynyt klo 20:30 kohdalle.
Osalla asiakkaista on ilmennyt kanavien pimentymistä tiettyyn aikaan vuorokaudesta. Tästä on tehty häiriötiedote https://www.dna.fi/hairiotiedotteet?type=resttukari1&id=99952&scrollTo=ZzNPejyOG0lk&status=open
Myös hidastumista on havaittu DNA TV:n ja muidenkin sovellusten yhteydessä. Asiaa tutkitaan ja yritämme löytää pysyvän korjauksen siihen.
Vinkkejä Hubin nopeuttamiseksi:
-Käytä IP laatua suorissa kanavissa (vika koskee antenni/kaapeli kanavia)
-poista tarpeettomat sovellukset (vapauttaa muistia)
-poista käytöstä muita sovelluksia, joita et käytä sillä hetkellä (tupla mökin painallus ja lopeta sovellusten käyttäminen)
-ota Android TV asetuksissa suosittelurivin suositukset pois, valitse Android asetukset, aloitusnäyttö, suosittelut pois
-viimeisenä keinona tehdasasetuksien palauttaminen, jos ongelmat ei ratkea
Ja kun tämäkään ei korjaa ongelmia joka on itse laitteessa ja sen konfiguraatioissa, kuvan nykiminen urheilulähetyksissä, Sovellusten toimimattomuus josta on syytetty sovellustoimittajaa (Cmore) ja lukuisat muut sovellukset.
Nämä ovat varmaan päteviä syitä sopimuksen purkamiseen?
Sanokaa HEP jos kannatatte ideaa. Levittäkää sanaa...
Tuo kuvaa oikeastaan aika hyvin kaikkia toimintoja, rauhallisesti yksi painallus kerrallaan saattaa toimia (vieläkun saisi jonkun vastauksen laitteelta, onko painallus vastaanotettu), mutta mitään tehosyöttöä ei voi tehdä missään välissä. Pahimmillaan kaatuu koko DNA TV, jos oikein monta komentoa antaa kerralla. Säälittävää roskaa.
Tein nuo toimenpiteet joissa vapautettiin tila ja taisin käyttää virtajohtoa pois. Kovalevy löytyi ja katsominen onnistui ja myös kovalevytallenteen pikakelaus vierintäpalkista toimi. Nauhoitus kylläkin jäi kesken.... Buffalo Sabres-Edmonton Oilers... se oli asetettu kylläkin EPG:n kautta. Taitaa olla paljon testaamattomia ominaisuuksia ja suosittelisin testaamaan niitä DNA:n toimesta. En haluaisi olla testaajana näin kesken eräiselle DNA TV hubille. Sovellus varmaankin toimii puhelimessa/tabletissa/PC:ssä, mutta entäpä hubin kanssa ja yhdessä siihen mahdollisesti liitetyn kovalevyn kanssa? Eikös tuon DNA:n räätälöimän kovalevyn tarkoitus ollut, että voi tilaamiaan maksukanavia Viasat/CMore yms tallentaa kovalevylle ja katsoa myöhemmin.
Ostin keväällä uuden Samsung TV:n ja olen käyttänyt tässä välissä WBox HD3:sta digiboxina, että saan muutamia tallenteita ja ajansiirron toimimaan usb tikulle.(samsung ei tue ko. usb tikkua ja en ole halunnut ostaa kiintolevyä ennenkuin näen miten hubi toimii)
Nyt viimein on kaapelit kaivettu ja kytketty, tosin asentajilla ei ollut ko. hubia mukana kuten piti, mutta lupasivat tuoda kun löytävät.
Nyt se suuri kysymys:
Eli toimiiko hubissa vieläkään ajansiirto jos hommaa kiintolevyn ?
Vai ostanko suosiolla Samsungiin sopivan kiintolevyn ja käytän samsungia perus tv:n katseluun ja hubia vain DNA TV tallenteiden katseluun?
Mielellään toki käyttäisin vain yhtä laitetta kaikkeen, mutta keskusteluista päätellen ei välttämättä ole mahdollista.
ostin oikean digiboxin johon siirryn kun olen maksanut hubin 2 kertaa. Tekis mieli sanoa ruma sana…
Katson itse perus tv kanavia ja yle areenaa yms. ja olen DNA TV:n alunperin ottanut tallennuspalvelun takia kun oli ihan ok systeemi laittaa tabletilla tallennuksia ja katsoa wboxin kautta ja paljon halvempi kuin muilla.
Hiukan ihmetyttää näiden keskustelujen perusteella miten on mahdollista, että ajansiirtoa on puuhattu hubiin jo 1,5 vuotta ja se ei vaan toimi vaikka on varmasti yksinkertainen ominaisuus kun löytyi jo vanhoista digiboxeistakin.
Kyllä toimii Samsung töllössä muistitikku (Q70 sarjaa v20 malli)
Kannattaa olla hyvissä ajoin yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittaa irtisanomisesta. Siitä sopimuksen irtisanomisesta tulee sitten vahvistus sähköpostiin.
Sen jälkeen hupilaatikon voi laittaa vaikka verkonpainoksi.
Siis täytyykö tämä kaiken hyvän lisäksi vielä irtisanoa erikseen? Ei helvetti. Ja ilmeisesti tällä (kaksi kertaa maksetulla) laitteella ei irtisanomisen jälkeen tee enää käytännössä mitään?
Käytännössä laite on verkonpaino sopimuksen päätyttyä.
Ihan varmuuden vuoksi otan kyllä yhteyttä ihan itse irtisanomisen takia kun sen aika koittaa. Eipä ainakaan "vahingossa" jatku sopimus taas seuraavaa kahta vuotta.
Voi olla että se loppuisi automaattisesti mutta en luota DNA:han niin paljon. Siksi varmista itse asian.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/taysin-uusi-dna-hubi-laite/
Voi olla että tämä uusi laite ongelmia korjaakin, mutta maine on kyllä pahasti mennyt ja saa olla aika painavat syyt että tuohon vielä haksahtaisi.
DNA voi vaikuttaa DNA TV -sovelluksen toimintaan, mutta ei eri palvelutarjoajien sovelluksiin. Aikaisemman DNA Hubi -laitteen toimivuuden osalta DNA on hyvin riippuvainen sekä Googlen Android TV:n kehittymisestä sekä sen integroinnista DNA:n valitsemaan laitteeseen. DNA testaa, raportoi mahdollisista ongelmista ja valvoo kumppanien kehitystä tämän osalta. Tämä on myös usealle kumppanille tärkeää, koska DNA:n asiakasmäärä Android TV -laitteissa edustaa Suomessa merkittävää osaa. Aikaisemman Hubin käytettävyyden osalta DNA:lla on kumppanien toimesta useita pyyntöjä toimitettu ja tulemme edelleen aktiivisesti kehittämään nykyistäkin laitetta sen raudan asettamien rajojen puitteissa.
Uuteen hubiin ei ole siis kenenkään pakko päivittää ja vanhat laitteet sekä sopimukset pidetään edelleen normaalisti toiminnassa.
Ja erityisesti Mikan viestistä tuosta uuden Hubin lanseerauksesta.
Joskus käy näköjään tuurikin.
Minä kun en vielä ehtinyt saada hubiani viime viikon valokuituplus kytkennän yhteydessä niinkuin alunperin piti, koska asentajille ei ollut hubia toimitettu.
Nyt kävin aamulla DNA:n kanssa keskustelun, jonka tuloksena suostuivat vaihtamaan tilaukseni hubin uuteen versioon, tosin joudun maksamaan uudesta normi kk maksun.
Vanha hubiversio olisi kuulunut tv palvelun 5€/kk hintaan, jolla sitä markkinoitiin tuon valokuituplus liittymän kytkynä 1,5 vuotta sitten kun liittymän tilasin.
Ehkä hieman hyvittelivät tällä myös sitä, että tuo liittymän kaivuu ja kytkentä vei vuoden verran enemmän aikaa kuin piti.
Ettei jää kaivelemaan ketään niin hubin tilaushan ei minulla ollut käytännössä alkanut, koska sitä ei oltu toimitettu eli sen puolesta olin aika vahvoilla uuden boxin saamisessa.
Ja jos se Android 9 olisi saatu laitteella toimimaan, se olisi varmaan julkaistu silloin kun se on luvattu vuosi pari sitten. Sen jälkeen syvä hiljaisuus siitäkin, Eli se ei ilmeisesti ole tulossa? Android 10 ei varmaan enää toimi, mutta ei toimi se luvattu 9:kään. Ei kannattaisi lupailla, kun ei ole osaamista ja on valittu joku susipaska broabcomi, jolle rakentaa epästapiilia laitetta.
Turhaapa näitä on kysyä, kun mihinkään ei vastata kuitenkaan. Yleistä haistapaskan lätinää vaan kerran puolessa vuodessa, kun joku vaivautuu DNA:lta kirjoittamaan.
Roope: Uudessa hubissa on avoin Android-sovelluskauppa ja ladattavissa on siis yli 7000 sovellusta. Myös HBO Max löytyy valikoimasta ja toimii testien perusteella laitteella hyvin.
ulkomailla tuo android tv 10 on ollut samoissa laitteissa jo pitkään. Nyt selkeästi päivämäärät julki eikä salailua niin kuin tähän asti.
näiltä sivuilta löytyy listatolkulla lupauksia tulevista mittavista päivityksistä ja parannuksista.
"@DNA jos kerran vanhan hubin kehitys jatkuu niin koska tulee androit tv 10?
ulkomailla tuo android tv 10 on ollut samoissa laitteissa jo pitkään. Nyt selkeästi päivämäärät julki eikä salailua niin kuin tähän asti. "
"Minkä asioiden kanssa teemme parhaillaan töitä
DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja 12 Lok 2020 "
ja 5.11.2020
"@Ari – Ei Android P:n aikataulua julkisteta vielä koska se ei ole tiedossa. Hoonaus työn alla. Googlen Nestille tekemä käyttöliittymä ei ole Hubiin tulossa mutta Android P:n myötä ns. Android desktop kyllä uusiutuu
DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
5 Mar 2020 "
Nämä lainaukset löytyvät:
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusi-android-versio-dna-tv-hubille/
"Tehojen kasvu mahdollistaa esimerkiksi Android TV 10:n käyttämisen laitteen käyttöjärjestelmänä"
Tuohan suoraan kertoo, että vanhalla ei puhti riitä. Mutta onhan tuon 9:nkin kehitys nyt lähinnä säälittävää puuhastelua ollut, näinköhän sekään tulee koskaan toimimaan vanhalla laitteella...
Muistan Villen joskus kirjoitelleen, että tehoista ei jää kiinni, mutta niinhän se kuitenkin taitaa olla. Muistin lisäys 2gt > vain 3gt on typerän pieni muutos tulevaisuutta ajatellen uudessakin, eli taas menty vähän heppoisin muutoksin laitteen kanssa.
Itsellä 1. versio tästä ja koko elinkaaren ongelmia laitteen ja softan kanssa. Nyt alkanut jumimaan ja laite täysin toimintakelvoton. Asiakaspalvelu kehottaa ottamaan yhteyttä tekniseen tukeen, mutta eihän sinne pääse!!!
Laitteen hinta kuitenkin tyyris toimintaan nähden, joka on pyöreä nolla!
Käytännössä käyttokelvoton. Guidenappulaa painatessa ei tapahdu mitään, sitten, yhtäkkiä rulla pyörii ja tulee teksti: suosituksia valmistellaan. Viihde yhdessä paikassa- kuva näkyy yli minuutin, ennen kuin kanavat näkyy. Kyllä on syvältä.
Aiemmin toiminut ok meidän käytössä.
Sen jälkeen pääsee siihen tilaan, jossa kaikki vaan toimii normaalin epämääräisesti.
Mutta onko teillä ratkaisua C- more- aplikaatioon, mikä tarvitsee sen hubin.
Se kyllä LGstä löytyy, mutta tarvitsee erillisen tunnarin, kun pc:llä ja hubissa toimii DNA- tunnuksilla.
P.S. Laiton nyt tuonne kuluttaja-asiamiehelle kyselyn näistä hubeista. Itse en sulata kalliin laitteen vikoja ja toimimattomuutta, varsinkaan kun DNA ei tulle millään muotoa vastaan asiassa, vaan tyrkyttää vaan uutta laitetta tilalle. Tässä 1. versiossa tila loppuu kesken ja prosessori hyytyy, jos asentaa muuta kuin DNA- tveen.
Vertauksesi ontuu pahasti. Voidaan olettaa, että se sun kännykkäsi on kuitenkin uutena toiminut kuten pitää. Hubi ei.
Tämä menee aivan pelleilyksi. Enää Disney+ ei toimi ollenkaan. Josko joku DNA:sta vaivaituisi kertomaan miksi minun kannattaa enää maksaa toimimattomasta laitteesta ja täten myös palvelusta jota mukamas ylläpidetään ja kehitetään.
Aivan samalla tavalla kuin on DNA:n kaapeli tai muu modeeni yhteys DNA:lta niin on toimitettu verkon ylläpitoon uusi modeemi DNA:lta sopimuksen olessa vuokramodeemi.
Ennen sai ainakin erikseen pelkän DNA TV:n kk-maksulla ja sitä sitten voi käyttää millä laitteella ketäkin huvittaa.
Todellisuudessa tämä ei oikein DNA:n kohdalla toimi, mutta noin se sopimus menee. Ei mitään uusia laitteita saa kun uudessa sopimuksessa.
Tämä uuden hubin (sopimuksen) hinta on ilmeisesti pärstäkertoimesta kiinni. Itsellä olisi noussut hinta 5€/kk -> 17.90€/kk, jos hubia (ja sopimusta) olisi vaihtanut.
Uuden hubin Hinta ei vaan houkuta yhtään, täytyy varmaan jatkossa käyttää taas chromecastia suoratoistoihin, sillä kun kaikki tuntuu toimivan.
DNA TV -sovelluksesta DNA tekee parhaansa mukaan vikasietoisen, mutta johtuen päätelaitteiden, matkaviestin- ja internetverkkojen, televisiosignaa- lin ja siihen liittyvien ääni- ja tekstitiedon tallentamiseen tai mistä tahan- sa edellä mainittuihin tai muissa osissa tapahtuviin mahdollisiin häiriöihin liittyvien ongelmien johdosta, ei DNA voi taata palvelussa täysin häiriötön- tä toimintaa.
Se on julkaistu 2018 vuonna joten aikaa saada se toimimaan on varmasti ollut yllinkyllin?
@DNA, tässä ilmainen testausvinkki:
1 Guide
2 kaksi kertaa nuoli oikealle
3 puolen sekunnin tauko
4 kaksi kertaa nuoli vasemmalle
5 puolen sekunnin tauko
6 jatka kohdasta 2
Sekoilee kuten aina ennenkin ja päätyy ihan mille kanavalle tahansa. Eihän tuo tietysti normaali käyttötapaus ole, mutta demonstroi hyvin sitä millaiseen sekoiluun kanavasurffaamisella pääsee.
Uudessa aivan eri meininki, ihan muutamia juttuja mainitakseni:
- ei esiinny mustaa ruutua
- tallenteet tulee näkyviin, vaikka sarjasta on nauhoitettu yli sata jaksoa (aiemmin tuli vain osa näkyviin, piti hiissata edes takaisin, jotta sai loputkin näkyviin)
- kanavia selata ilman, että menee heti jumiin.
Ensiasennuskin meni ihan heittämällä.
- Kanavien järjestelymahdollisuus takaisin.
- Kovalevytallenteille toistuvatallennus takaisin.
- Ajansiirto takaisin.
- Kun katsoo saman ohjelman tallenteita, tulee jakson katsottua valinnan palata automaattisesti vanhimpaan tallenteeseen, nyt palaa aina uusimpaan; siis kuka katsoo jaksoja uusimmasta vanhimpaan?! Tämäkin toimi aiemmin näin.
Lupasitte, a) ettei ole tulossa uutta hubia ja b) että vanhaakin hubia kehitetään edelleen. Joten olettehan sananne mittaisia, kiitos.
"Käytiin eilen vaihtamassa tuplahubi uuteen, kun oli vaikka mitä pikkujuttua, mm suoratoistot jäätyi n 20 min jälkeen ja eilen lakkasi vielä kaukiskin toimimasta"
Pitääkö olla DNA:lta virallinen lupa kun vaihtaa toiseen hubiin? Oletan että vaihto tapahtui DNA kaupassa.
Meillä myös "pikkujuttuja" ja valitettavasti myös vähän isompia.
Voisitteko tehdä tälle boksillenne sovelluksen, jolla voi määrittää eri sovelluksilla käytettävän näyttöasetuksen, ettei sitä tarvitisi käydä valikoissa vaihtamassa? Tuo helpottaisi käyttöä, kun puolet perheestä ei edes ymmärrä mikä on virkistystaajuus ja miten se vaikuttaa katsomiseen - tulee vaan hirveää rutinaa nykivästä kuvasta. Tämä on täysin toteutettavissa ja samalla voitte tosiaan DNA TV sovellukseen lisätä aina vaihdon 50hz tilaan. Tuotakaan ei ilmeisesti ole, kun olin taas urheilun katsomisen jäljiltä unohtanut 60hz tilaan ja iptv nyki kunnes riensin vaihtamaan taas 50hz.
"Tällä hetkellä tosisaan tuo Android 7.1.1 on viimeisen päivitys mikä on tullut ja tarkkaa tietoa ei ole että onko Android 9 tulossa ja jos on niin milloin."
Kysyin myös, että onko vuokraamossa jo ne 2 vuotta sitten luvatut monikanavaäänet ja vastaus oli siihenkin ihan onneton:
"Hubi tukee äänivaihtoehdoista Dolby Digital 5.1 (DD+5.1). Dolby Atmos saattaa toimia, mutta tälle ei ole täydellistä tukea."
Ei oikein vakuuttelut kehityksestä mene läpi, eiköhän kaikki paukut ole uudessa hubissa, joka sekin julkaisuvaiheessa olisi pitänyt olla rakennettu tällä aikataululla "täydelliseksi", mutta samaa ongelmaa ongelman perään...
DNA ilmeisesti kuvittelee, että DNA TV:n kehitys on sitä "hubin"kehitystä, kun se sama on molemmissa hubeissa. Miten on edes mahdollista, että esim. tietoturvapäivitys vanhalla hubilla on 1.8.2020 julkaistu versio?
Uusi Telia TV -digiboksi Android TV -käyttöjärjestelmällä
-Ei tukea kovalevylle (maksukanavia ei voi tallentaa ollenkaan, ei ajansiirtoa)
-ilmaiskanavien tallennukset verkossa säilyy vain 90vrk.
Eli vaikka Android boxina olisikin parempi, tärkeät (itselle) ominaisuudet verrattuna DNA TVseen on onnettomat. Harmi.
Noh, meillä hubi on siirtynyt käytännössä digiboxiksi, kun on uusittu talouden tv:t ja suoratoistot toimii Tizenillä huomattavasti paremmin.
Tuplahubin takia on pidetty, koska samat kanavapaketit näkyy nyt molemmissa samalla hinnalla, lisäksi tallenteita ja C Morea voi katsoa hubilla.
Odotukset kehitykselle on nollissa.
Niin kuin Sami tuolla aiemmin oli huomannut, niin näyttää tosiaan olevan niin, että play kaupan ja palveluiden muistien tyhjennys siirtää pimenemisaikaa. Itsekin vähän ihmettelin, kun se jossain välissä siirtyi. Tyhjentelin muisteja vielä uudestaan, ja nyt ilmeisesti pimennysaika siirtyi johonkin sellaiseen aikaan jolloin en katso tv:tä, kun pimenemisiä ei ole näkynyt. Eli tuossa ehkä jonkinlainen workaround ongelmaan? Tyhjentelee muisteja niin kauan että vika siirtyy sellaiseen aikaan ettei häiritse.
Vai onko DNA saanut vian korjattua?
Kuva palautuu pimenemisen jälkeen käymällä toisella kanavalla tai Android -valikossa. Voit myös palauttaa Hubin tehdasasetuksille. Tee tehdasasetusten palautus Android menun kautta:
1. Paina mökin kuvaa kaukosäätimestä.
2. Mene Asetuksiin.
3. Valitse Tallennustila ja nollaus ja sieltä tehdasasetusten palautus.
Ongelmaan on tulossa korjaava päivitys, mutta ei valitettavasti meillä ei ole antaa vielä aikataulua koska tätä päästään jakamaan.