DNA TV Hubi tulevat päivitykset ja ominaisuudet / Kehitysideat
Tämän ketjun tarkoitus on jatkossa kertoa DNA TV -hubin tulevista firmware (Android-päivitys) sekä DNA TV sovelluspäivityksistä. Tiedot tulevista päivityksistä, sisällöistä ja ajankohdista lisätään siinä vaiheessa kun päivitysten tarkat ajankohdat ovat tiedossa.
Tulevien varmojen päivitystä lisäksi pyrimme kertomaan minkä asioiden kanssa parhaillaan työskentelemme eli mihin asioihin on tulossa parannuksia seuraavien kuukausien aikana.
Tämän ensimmäisen viestin sisältöä muutetaan DNA:n / Ville Partasen toimesta. Ketjun loppuun lisätään aina tieto, että ensimmäistä viestiä on päivitetty.
Tätä ketjua on tarkoitus käyttää myös kehitysideoiden keräämiseen. Tällä tavalla asiakkaiden toiveet ja tulevat päivitystiedot löytyvät aina samasta ketjusta.
Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.
DNA TV -hubin applikaatiopäivitys. Alla olevat tiedot päivitetty 25.6
Nyt käytössä oleva DNA TV versio: 1.0.26
Julkaisuajankohta: Kaikille hubille jaossa 28.6
Uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset
Päivityksen sisältö:
Alla olevien asioiden kanssa työskennellään aktiivisesti mutta asioiden julkaisuun voi mennä useita kuukausia siitä kun tieto lisätään keskustelupalstalle. DNA ei sitoudu julkaisuajankohtaan ennenkuin siitä on olemassa täysi varmuus. Kehityksen edessä on mahdollista, että törmäämme teknisiin rajoitteisiin joiden takia kehistyön prioriteettejä pitää muuttaa. Alla olevien asioiden lisäksi saatamme tehdä töitä sellaisten asioiden parissa, joita emme voi kommenteida täällä julkisesti. Tavoitteena on kuitenkin olla mahdollisimman avoin seuraavien kuukausien osalta.
Seuraavien asioiden parissa tehdään parhaillaan työtä:
DNA TV -hubin firmware / Android-päivitykset. Alla olevat tiedot päivitetty 23.4
Nyt käytössä oleva versio: Android M, versio 6.0.1. Koontiversio MUE91.RC7.1.0.36
Päivitys sisälsi: Luotettavuutta parannettu, parantaa maksutelevisiokanavien toimivuutta
Uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset
DNA työskentelee parhaillaan Android N päivityksen kanssa. Julkaisuajankohta on toistaiseksi avoin. Android N:n tarkoitus on parantaa laitteen yleisestä luotettavuutta.
Monella asiakkaalla on edelleen käytössä alkuperäinen julkaisufirmware. DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa laitteen luotettavuutta.
Terveisin,
Ville Partanen
Tulevien varmojen päivitystä lisäksi pyrimme kertomaan minkä asioiden kanssa parhaillaan työskentelemme eli mihin asioihin on tulossa parannuksia seuraavien kuukausien aikana.
Tämän ensimmäisen viestin sisältöä muutetaan DNA:n / Ville Partasen toimesta. Ketjun loppuun lisätään aina tieto, että ensimmäistä viestiä on päivitetty.
Tätä ketjua on tarkoitus käyttää myös kehitysideoiden keräämiseen. Tällä tavalla asiakkaiden toiveet ja tulevat päivitystiedot löytyvät aina samasta ketjusta.
Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.
DNA TV -hubin applikaatiopäivitys. Alla olevat tiedot päivitetty 25.6
Nyt käytössä oleva DNA TV versio: 1.0.26
Julkaisuajankohta: Kaikille hubille jaossa 28.6
Uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset
Päivityksen sisältö:
- Verkkotallennemahdollisuus lisätty ohjelmasivulle, infoikkunaan ja tabloid EPG (ok + alaspäin painaminen)
- Kovalevytallennetta voi taas katsoa vaikka tallennus käynnissä
- Ohjelmasivuja on uusittu aika tavalla jotta toimannillisuudet olisi mahdollisimman samat (infoteksti, aloita alusta, jatka katselua, tuhoa)
- Kanavien vapaa järjestely omaan järjestykseen
- Kelausta voi nopeuttaa numeronapeilla. Jos syöttää esim 50 niin tallenne menee kohtaan 50% eli puoleenväliin. Jos syöttää 20 niin kohtaan 20% jne
- Paljon pikkubugeja korjattu
- Kovalevyn virheitä korjattu (esim Java virhe)
- Videovuorkaamoon kupongit
- Lisätty virheilmoituksia verkkotallennekäsittelyyn (esim verkkolevy täynnä)
- Tabloid EPG parempi vaihtuminen yön aikana
Alla olevien asioiden kanssa työskennellään aktiivisesti mutta asioiden julkaisuun voi mennä useita kuukausia siitä kun tieto lisätään keskustelupalstalle. DNA ei sitoudu julkaisuajankohtaan ennenkuin siitä on olemassa täysi varmuus. Kehityksen edessä on mahdollista, että törmäämme teknisiin rajoitteisiin joiden takia kehistyön prioriteettejä pitää muuttaa. Alla olevien asioiden lisäksi saatamme tehdä töitä sellaisten asioiden parissa, joita emme voi kommenteida täällä julkisesti. Tavoitteena on kuitenkin olla mahdollisimman avoin seuraavien kuukausien osalta.
Seuraavien asioiden parissa tehdään parhaillaan työtä:
- Jatkuvat tallennukset kovalevylle
- Äänitasojen tasaus niin että televisio, ohjelmakirjastot sekä verkkotallenteet ovat samalla äänenvoimakkuudella
- SF-Anytime videovuokraamon parannus (Esimerkiksi sarjat omissa kansioissa)
- Monen verkkotallenteen poistaminen kerralla
- HD kanavalta verkkotallenteen tekeminen (tekee sen nykyisellä käytössä olevalla laadulla)
- Monikanavaäänituki ohjelmakirjastoille
- Verkkotallenteisiin ABR:n eli nettiyhteyden nopeuden mukaan muuttuva kuvanlaatu
DNA TV -hubin firmware / Android-päivitykset. Alla olevat tiedot päivitetty 23.4
Nyt käytössä oleva versio: Android M, versio 6.0.1. Koontiversio MUE91.RC7.1.0.36
Päivitys sisälsi: Luotettavuutta parannettu, parantaa maksutelevisiokanavien toimivuutta
Uusimman version löydät seuraavasti: Paina kaukosäätimen koti nappia > valitse Asetukset > valitse Tietoja > valitse Järjestelmäpäivitykset > valitse Tarkista päivitykset
DNA työskentelee parhaillaan Android N päivityksen kanssa. Julkaisuajankohta on toistaiseksi avoin. Android N:n tarkoitus on parantaa laitteen yleisestä luotettavuutta.
Monella asiakkaalla on edelleen käytössä alkuperäinen julkaisufirmware. DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa laitteen luotettavuutta.
Terveisin,
Ville Partanen
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Tänään on julkistu uusi DNA TV versio Hubille. Muutoksia kaksi:
- Uuden Cmore sovelluksen integraatio (ensimmäisessä viestissä tarkempi kuvaus)
- Pienenä viilauksena valikon siirtoa oikealle jolloin TV kuva ei leikkaa valikkoa mikäli TV kuvan asetus on niin että kuvasta leikautuu reunat pois
EDIT: 16.3.2018 - Ketjua pilkottu osiin sivuston käytettävyyden parantamiseksi, arkistoidut kommentit löytyvät täältä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/arkisto-dna-tv-hubi-tulevat-paivitykset-ja-ominais/ / DNA Iiro
Netflix toisto vika.
Sellainen huomio tuli eteen : Kun nimikkeen toisto
ikkunassa lukee Ultra HD 4K ja ääni 5.1 logo näkyy niin laite toistaa
nimikkeen. Mutta kun jostain syystä ääni logo 5.1 puuttuu niin vika
ilmoitus: Virhekoodi tvq-pm-100 (5.2.5), johon liittyy seuraava ilmoitus:
Emme voi toistaa tätä nimikettä tällä hetkellä. Yritä myöhemmin uudelleen tai
valitse toinen nimike.
Eli ei toista missään muodossa ko. nimikkeitä. Vain tavalliset HD nimikkeet toistaa ilman 5.1 logoa.
Kun buuttaa laitteen niin se yleensä toimii 4K:na kun
ei tee mitään ylimääräistä ennen netflixin käyttöä.
Iossissa ohjelmakirjaston ulkoasu muutettu, mutta toimii DNA TV applikaation alla.
Nettiselaimella taas kirjaudutaan suoraan ceemoren omalle saitille operaattoritunnuksilla (onko asiakkailta kysytty lupa tunnusten levittämiseen), joka on saatanan raskas ollut jo vuosia selaimella käytettäväksi - pelkkä idle tuuppaa prossatehot 20%, joka oli korkeintaan katseluun vaadittu taso aiemmin.
Androidilla taas vaaditaan applikaatio.
Mihin vittuun on jäänyt järki ja logiikka. Siis mitä vittua?
Ekan kerran meni laite ihan täysin ympärijumiinsekasin. Ei saatana.
Mulla ei muuta.
C Moren ohjelmakirjasto sisältää päivityksen jälkeen koko C Moren oman palvelun tarjonnan. Puhelimelle, tablettiin tai DNA TV-hubille tarvitsee vain ladata C Moren sovellus DNA TV:n lisäksi ja käynnistää sitten ohjemakirjasto DNA TV:n kautta. Selaimessa palvelu toimii kuten ennenkin. Samalla myös DNA TV tarvitsee päivittää uusimpaan versioon.
Koitin hakea sitä ja antoi nolla tulosta.
Onko muut löytäneet?
Tällä tavoin kyllä itse varmistatte, että purkki kyykkää lopunkin ihan lähiaikoina ja porukalla loppuu kärsivällisyys odottaa noita ikinä saapumattomia korjauksia.
Siis ihan aikusten oikeesti, keksittykää ny PRK vaikka hetken aikaa pelkkiin korjauksiin. Aloittakaa vaikka ihan niistä ihan pienistä jutuista jos on homma noin vaikeeta!
On kyllä ihan TÄYSIN 100% käsittämätöntä, että viimeisen pian 6kk aikana, ette ole saaneet miltei ainoatakaan täällä jo pitkään jankutettua vikaa korjattua?
@VilleP vois aika pikana kertoo koska niitä korjauksia oikeesti tulee!!
Nyt itsellä on kans enää pian päivien kyse, että hubilaatikko palaa myymälän tiskille netteineen päivineen ja se on goodbye DNATV forever! Ja tämä päätös ei tuu hetken mielijohteesta, olen kattellu ja kärsiny tästä pelleilystä miltei 7kk, joten tiedän mistä puhun!
C Moren elokuvista ei näy mitään tietoja enää MacOSsissa eikä Androidilla. iOssilla voi vielä selailla, mutta katselu vaatii applikaation.
Androidilla valittaessa avautuu C More applikaatio, josta ei ole paluuoptiota DNA TVhen.
iOssillakin näyttää sittenkin vaativan C More applikaation.
Idea, informointi, yhtenäisyys eri käyttötapojen välillä ja toteutus käytettävyyden kannalta vahva negatiivinen.
Ilmeisesti mitään ulkoista palautetta ei oteta vastaan ja oma arviointikyky asiakkaan näkökulmaan täysi tuplanolla.
On kyllä niin älyvapaata touhua, että pistää miettimään, mikä on tavoitteena.
Voiko joku kertoa? Eikä siitä vanhasta kohdasta saa päivitettyä, josta se ennen aukesi hubissa. Sieltä löytyy vain 'Täysi kuvaus' ja screen shotteja tuotteesta.
Edelleen: pitäisikö sen olla Google Play -kaupassa?
Netistä jos etsin CMorea Play kaupasta, niin kyllä löytyy.
Hubilla ei.
Missä vika?
Cmore sovellus löytyy sovelluskaupasta sekä iOs, Android että AndroidTV laitteella. Tapoja on kaksi
1) Menee sovelluskauppaan ja kirjoittaa hakusanaksi cmore
2) Klikkaa Cmore ikonia DNA TV sovelluksesta jolloin DNA TV sovellukseen ilmestyy teksti "lataa cmore". Tästä kun klikkaa niin DNA TV ohjaa sovelluskauppaan lataamaan Cmore sovelluksen. Mikäli DNA TV sovelluksesta ja Cmore kohdasta ei voi klikata mitään niin DNA TV sovelluksessa lukee että sovellus pitää päivittää. Tällöin pitää käydä päivittämässä DNA TV sovellus Google Play kaupasta (tai Hubin tapauksessa DNA TV valikosta). Tämän jälkeen DNA TV sovellukseen kohdan Cmore alle tulee näkyviin "Avaa Cmore" nappi. Tämä sitten ohjaa sovelluskauppaan.
Sovelluskaupan käyttäminen vaatii että laitteelle on asennettu "sovelluskaupan tunnus" eli Androidissa pitää olla gmail-sähköposti tai ios laitteella pitää olla luonut itselleen apple-tunnus.
Mikäli Cmore ei aukea lainkaan ts. sisältöä ei pääse selaamaan Cmore sovelluksessa niin kannattaa olla yhteydessä DNA asiakaspalveluun
@Lars - Mikäli sinulla on Cmore sovellus esimerkiksi suoraan älytelevisiossa niin siinä et pääse katsomaan Cmore sisältöä. Tämä johtuu siitä että Cmoreen kirjautuminen tapahtuu DNA TV sovelluksen kautta. Koska DNA TV sovellus puuttuu äly tv:ä niin Cmoreen ei pääse.
Kannattaa tuota uutta Cmorea kokeilla ennakkoluulottomasti. Sisällön määrä siellä on paljon paljon laajempi kuin vanhassa toteutuksessa.
Joku häikkä tuossa vaan on.
Uusin softa on käytössä, mutta silti ei onnistu.
Muita latauksia olen tehnyt kaupasta ja ne onnistuivat.
Kyseessä on puhtaasti Netflixistä johtuva ongelma. Asia on eskaloitu Netflixille ja täällä DNA:lla kovasti odotetaan korjausta.
Päivitän tätä tilannetta heti kunhan asia etenee.
Verkkotallennuksia ei kehtaa enää katsoa lainkaan, kuva on aivan älyttömän kehnoa!! Ja tästä peritään vielä maksu!
Joku (siis joku) oli laittanut Google Play kauppaan lapsilukon, olikohan muistaakseni ikäraja 7 v. Tämän kun poisti, niin johan alkoi löytymään.
Sikäli omituista, että CMoren asennus on ikärajan takana, siinä taisi olla joku info, että aikuisen kanssa saa katsoa. Ei varsinaista ikärajaa siis.
Tämän jälkeen näytti, että Ruutu ja pari muutakin sovellusta lähti päivittymään.
Tämä siis oppina myös muille. Jos haluaa päivittää ohjelmia, niin ikärajat pois.
- Tallennukseen mahdollisuus laittaa lisäaika erikseen alkuun ja loppuun. Aivan turhaa laittaa lisäaikaa ennen tallennusta, mikä ohjelma nyt alkaisi ajallaan.
- Tallennusten hallintaan enemmän ominaisuuksia. Mahdollisuus valita useampi tiedosto kerrallaan toistettavaksi tai poistettavaksi. Vähän kuten PC:llä pystyy tiedostoja käsittelemään.
- Mahdollisuus tehdä omia kansioita tallenteille. Nimetä kansioita ja tiedostoja sekä siirtää niitä paikasta toiseen.
Netflixissä on ongelma, että koko hubi jumiutuu täysin melkein päivittäin. Ei vastaa enää mihinkään. Hubi buuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua, jos jaksaa odotella. Nopeampi vaihtoehto on repiä virtajohto pois ja laittaa takaisin. Kaikki päivitykset on asennettu, välimuistit tyhjennetty, hubi palautettu tehdasasetuksiin ja ongelma ei poistu. Hubi on kytketty wlaniin. Ei ole mahdollisuutta kytkeä piuhalla, jos tätä ehdotetaan. Onko kellään samoja ongelmia tai kikkakolmosia, jolla saisi tän toimimaan? Seuraava vaihtoehto varmaan vaihtaa hubi...?
Android asetukset -》sovellukset -》Dna TV-》poista päivitykset. Älä päivitä vaan kokeile perusversiolla, jos vaikuttaa mitään. Aina pääsee takaisin uuteen versioon.
Hubin vaihto ei auta yhtään mitään. Viime viikolla vaihdoin hubin, täsmälleen samat viat uudessakin. Vaihdoin kun asiakastuesta väitettiin että jotain vikaa mistä olin heille valittanut, ei oltu dna:n teknisessä tuessa saatu toistettua. Pah, kun sain uuden boxin, osoittamani vika oli nopeasti toistettu.
Hubi jumittuu täälläkin jatkuvasti, jo käynnistettäessä kuva saattaa välkkyä eikä tottele kaukosäädintä ei mitään - pakko repiä virtakaapeli seinästä ja uudelleen käynnistyskään ei aina pelaa. Jos meinaa maksukanavilta jotakin TV:stä tulevaa ohjelmaa katsoa, on paras aloittaa "hupilaatikon" lämmittely 20-30 minuuttia ennen ohjelman alkua..
Puoli vuotta on nyt ooteltu luvattuja korjauksia, aivan turhaan - yhtään mitään raportoitua vikaa ei ole korjattu. Koko ajan tulee uutta vikaa kun hubiin tulee pyytämättä jotakin uusia puolivillaisa virityksiä jotka toimivat puolittain.
"Sellainen TV kuin sinä haluat", tällaisella mainoslauseella DNA yhä myy hubia!!! Laitteesta ja palveluista peritään yhä täysi maksu vaikka tässä on puoli vuotta nähty että laite ei toimi, eikä palveluja voi käyttää!!
Aluksi leffa jumitti, mutta kun käynnisti hubin Androidia myöten (eli pitää pitkään käynnistyspainiketta pohjassa), sen jälkeen toimii.
Hubissahan on oma hakkurivirtalähde. Käsittämätöntä että sen käännöllä vika poistui.
Olen ollut yhteydessä DNA myymälään,Dna asiakaspalveluun ja DNA vikapalveluun. Kun avaan Cmore kirjaston ja valitsen katsottavan elokuvan tai sarjan,minulle vastataan,että minulla ei ole katseluoikeutta sisältöön.Ongelmaa on yritetty korjata useamman "DNA-asiantuntijan kanssa sekä livenä että puhelimitse.Kaikki mahdolliset sirkustemput on tehty,Minun katseluoikeuteni on tarkistettu useamman ihmisen toimesta.Valtuutus on tehty uudelleen ja luvattiin,että eiliseen iltaan mennessä pelittää.Tunnen olevani umpikujassa.Maksan DNA:lle 160 euroa joka helvetin kuukausi.Olen nyt tullut siihen tulokseen,että hinta-laatusuhde ei ole ihan kohillaan,Annan vielä armon käydä oikeudesta.Saatte tasan 24 tuntia aikaa korjata tämä asia niin että saan katsella palvelua,josta olen maksanut.Jos ongelma ei ole ratkennut minua tyydyttävällä tavalla,irtisanon kaikki sopimukseni DNA:llta ja siirryn toisen operaattosin asiakkaaksi.Rikkinäisen hubin palautan ja jos palauttamisen oikeudesta syntyy kiistaa,vien asian oikeuden päätettäväksi.Todistajien hankkimisessa tuskin tulee ongelmia.
Sinullakin ilmeisesti useita kanavapaketteja?
Jos on ollut pitkään ja tehty muutoksia matkalla, saattaa olla sama kuin meillä alussa hubin kanssa eli paketit menneet muutoksista ns. ”solmuun” - hubi ei silloin toimi kunnolla.
Kysäisepä vielä, että vikapuoli katsoo paketit.
Meillä on toiminut moitteetta siitä asti, kun ”latoivat” paketit uudelleen.
Nimim. jo HTV-asiakkaana stadin kaapelissa
Tossa ohjeet jotka löytyy cmoren sivuilta:
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-ja-c-more-emyw/
Näyttää tässä keskustelussa olevan ongelmista (ja akuuteista sellaisista) keskustelua kuitenkin pääasiassa, mutta sitähän tossa vehkeessä riittää, joten kait niistä saa taas kirjoitella tähän.
Kiitos DNA:n väki,ette te ole niin huonoja kuin yleisesti annetaan ymmärtää.Erityiskiitos minua auttaneelle henkilölle,joka tämän asian ohessa antoi vinkin toisenkin ongelman korjaamiseen.
Jatketaan rakentavaa kriittistä keskustelua ja jätetään asiaankuulumaton heittely vähemmälle.
Me olemme myös saaneet asiallista palvelua DNAlta, kun on ollut ongelmia - kuten hubin kanssa alussa oli. Joskus saattaa joutua hieman tiukentamaan äänensävyä, mutta varmasti parhaansa tekevät.
puhelimen kautta castaus onnnistuu. netflix, areena ja youtube toimivat edelleenkin kuin vanha VR'n vessa konsanaan 😉 viimeisimmät versiot sekä hubissa että android puhelimessa.
olen Kuopiossa 100M VDSL2+ (kaapeli kiinni hubissa piuhan kautta)
missähän vika?
Jos/kun verkkotallenteet eivät näy ollenkaan niin kannattaa kokeilla sammuttaa Hubi. Viimeisenä keinona ehkä kirjautua ulos ja takaisin sisälle DNA TV:ä.
Tämän päivityksen pitäisi poistaa pari bugia: Verkkotallenteiden laatu ei saisi enää olla "luokattoman" huono ja ylipäätään verkkotallenteiden toimivuus tulisi olla paremmalla tasolla.
@Lauri - Mikäli sinulla on kovalevy niin siihen voi lisätä tallenteiden alkuun sekä loppuun minuutteja. Tämä asetus löytyy DNA TV asetuksista (menu > asetukset). Mikäli "puskurit" laittaa päälle ja tekee paljon tallennuksia niin laitteen virittimet voivat loppua kesken.
kiitos vastauksestasi. olen tehnyt jo nuo toimenpiteet. ei muutosta.
onko sisään kirjautuminen muuttunut; nyt en tarvitse ilmoittaa pinkoodia niin kuin aiemmin?.
tässä lisätietoa niille jotka sitä osaa tulkita.
Mutta tuo virittimien loppuminenhan tekee koko toiminnon lähes käyttökelvottomaksi, kun ne virittimethän loppuu jo silloin, kun yrittää tallentaa kaksi peräkkäistä ohjelmaa samalta kanavalta, jos lisäaika on käytössä. Vai onkohan tuohon tullut jo jotain parannusta?
minulla on tämä fyysisen laite (DNA TV Hub)
myös Huawei P9 puhelin. siinä android versio 7.0. turvallisuustaso on sama kuin tässä; 1.12.2017.
puhelimen kautta olen voinut teidän pilvestä castaamaan siitä lähtien kun ostin tämän Hubin (8.9.17) kaiken.
sitä kautta toimii teidän palvelu niinkuin aiemminkin. mutta nyt ei teidän fyysisessä laitteessa.
Tarkoitin tosiaan sitä, että pitäisi pystyä laittamaan erikseen ne lisäajat ennen tallennusta ja tallennuksen jälkeen. Ei sillä ennen tallennusta olevalla lisäajalla mitään tee, tai jos tekee, niin äärimmäisen harvoin.
Ja konehan ei saisi kaatua siihen, jos tallentaa peräkkäisiä ohjelmia ja niissä on lisäaikaa jokaisessa, vaan koneen pitäisi tämä ymmärtää.
Tuli vielä yksi kehitysidea mieleen: Tallennuksen aikaa pitäisi pystyä myös manuaalisesti muokkaamaan. Sanotaan, että telkkarista tulee 3 peräkkäistä 5 min kestoista ohjelmaa putkeen (piirretyt lyhytpätkät esim.), niin nämä olisi hyvä saada tallennettua yhdeksi 15 min tallenteeksi. Ei tartteis isän olla vaihtamassa lapsien ohjelmia vähän väliä! 😀
Tämä on kuitenkin lähes jokaisen digiboksin vakio-ominaisuuksia.
TV-hubi alkanut tänään valittamaan käynnistäessä:
"Kovalevy ei kiinni. Tarkista kytkennät"
Ei korjaannu vaikka käyttää sammutettuna ja virtakaapeli irti seinästä ja kovalevyn liitosjohto irroitettuna.
Vikailmoituksesta huolimatta kovalevytallenteita voi kuitenkin katsoa ja tehdä myös tallennuksia.
Kerrot: "Verkkotallenteiden laatu ei saisi enää olla 'luokattoman' huono"
Meillä taitaa olla hieman eri käsitys siitä mikä on luokattoman huonoa. Tallennuksien tulisi olla samaa laatua kuin lähetystenkin. OLisi jo aika HD-tasoisten tallenteiden ja tilaäänien (Dolby 5.1) myös DNA:n verkkotallenteissa.
Toki testannut tänään verkkotallenteita. Kuva ei enää pätki kuten vielä eilen (eilen tosi kehnoa).
Tänään kävi myös CMoren osalta nyt sitten siten, että ei voinutkaan kirjautua DNA-tunnuksilla sisään kirjastoon. Noin viidennellä yrittämällä meni sisään.
Saattaa olla kovovikakin. Mulla ei ilmoitusta tullut vanhalla hubilla. Vaihtui muutama päivä sitten huollossa uuteen ja voipi olla että en vain ole huomannut vikailmoitusta ennenkuin tänään.
Alkaa olla jo raskas ja hidas avata näin tolkuttoman pitkä ketju..
Tämä on jo uusi ketju nimenomaan kehitysehdotuksille... keskustelu ei vaan pysy aiheessa, joten uuden ketjun aloittaminen ei valitettavasti muuta mitään. Koita kestää!
Toinen on se, että tallennettu listaan vois tehdä jonkun pakkopäivitys napin. Nyt ei auta kuin tiputtaa puhelin tai tablettiversio tehtävähallinnan kautta alas, että saa listan ajantasalle. Tosin viimeisin päivitys ei auta siinäkään tapauksessa enää. Ainoastaan tv hubin ja netin kautta näkyy tallennukset. Luurin ja tabletin tallennus lista näkyy tyhjänä.
Epäonnistuneita tallennuksia kyllä on jatkuvasti, siis muita kuin päivän ensimmäisiä ohjelmia
Tallenteissa yläosassa oleva idioottimainen jono kirjaimia on järjettömän hidas mihinkään hakemiseen. Vie . nykyisellään ainoastaan tilaa ruudulta. Tehkää erillinen hakutoiminto joka edes muistuttaa muiden vastaavien laitteiden hakutoimintoa. Rajauksena valittavissa onko haku ohjelman nimeen vai tekstiin ohjelmatiedoissa. Luokittelu olis poikaa: elokuva/sarja/dokumentti/urheilu jnejne..
Samoin ohjelmahaku ohjelmaoppaaseen luokitteluineen.
Tänään havaitsin että ei voi enää katsoa vanhalla hubilla tehtyjä tallennuksia. Ainoastaan uudella hubilla tehdyt tallennukset näkyvät!! Voihan P. Tämä siis tapahtui niin että kokeilin kyllä uuden hubin saatuani että vanhalla tehdyt tallennukset toimivat. Olen nyt muutaman tallennuksen tehnyt uudella hubilla ja yhtäkkiä mikään vanhalla tehdyistä tallennuksista ei enää näy - tulee vain musta ruutu!!! Ei auta sähköttömänä käyttäminen!!!
Oisko tuo uusin päivitys pilannu asian? Tämä vain aavistus asiasta.
Vaan mitä sanoo asiasta @DNA Ville Partanen??
Onko kyseessä kovalevy tai verkkotallenteet
Jäi tarkentamatta.. Siis kyse on nimenomaan kovalevytallennuksista.
Eihän verkkotallennuksia ole sidottu mitenkään mihinkään laitteeseen. Epäilyhän oli itsellä jo laitetta huoltoon viedessä että jollakin tavalla kovalevy ja tv-hubi on "naitettu" ja salaus ei enää avaudu kun tv-hubi vaihtuu. Minulle DNA myymälässä vannottiin ja vakuutettiin että tottakai kovalevytallennukset toimivat. Ihmettelivät että kuinka ne voisivat olla toimimatta - pitivät kyselyäni tyhmänä...
Täällä aukeaa Areena tv-hubissa, mutta ei sillä tee mitään. Kuva pysähtyy ja tökkii 4-5 sekunnin välein koko ajan. Eli et jää mistään ainakaan paitsi.
Ongelmasta on kerrottu moneen otteeseen DNA:lle mutta ei tätäkään ongelaa katsota aiheelliseksi korjata.
onko edelleenkin näin ettei voi katsoa vanhoja kovotallenteita uudella hubillasi?
itselläni menossa jo toinen kovo ja DNA:n teknisen tukipalvelun mukaan minun hubin ongelmiin on sanottu että pitäisi vaihtaa laite; olen ollut skeptinen. enkä ole toiminut näin. ja jos tuo pitää paikkaansa että saa sanoa "goodbye" entiselle tallenteilleni (n. 500Gt) niin alkaa kyllä ns. v-käyrä nousta kyllä todella korkealle. (viitaten siihen että minulla on jo takuuaikainen kovo vaihdettu).
hommasin laitteet 8.9.17.
mitä sanoo Ville Partanen?
en todellakaan haluaisi tuollaista skenaariota.
näin itsekkin olen tuo asian funtsinut. looginen päätelmä.
mutta kysymys on DNA:lle osoitettu; johtuen minunkin ilmoittamistani DNA TV hubin labiilisuudesta; eihän tämä voi olla totta?
Kovalevyn ilmoitus tuntuu tällä hetkellä aiheuttavan aika tavalla päänvaivaa. Tarkoitus on viilata tuota seuraavassa päivityksessä.
Nyt kun Ville on vastailupäällä, niin yksi kysymys sekaan. Voiko DNA tehdä mitään AndroidTV-alustan sovellusten liiketoistolle? Suurin osa (ellei kaikki) 50Hz kuvaa lähettävät AndroidTV-sovellukset nykivät todella ikävästi. Aivan kuin siellä olisi jokin sisäinen pakotus 60Hz moodiin jossain välissä vaikka videofeedi ja Hubin TV-liitännän asetus ovat molemmat 50Hz. Ajatuksia mistä voisi johtua?
=)juha
Tällä hetkellä Androidissa (DNA TV sovellus erikseen) kaikki fokus on saada Android N ulos sillä tätä kautta saadaan koko laitetta vakaammaksi ja luotettavammaksi. Lisäksi sovellusten yleinen toimivuus pitäisi parantua. Kunhan N:n toiminta saadaan varmistettua niin päästään testaamaan monia tällaisia pienempiä juttuja jotka pidemmän päälle pitää toki saada kuntoon.
Isossa kuvassa ajatus on kutakuinkin seuraava. Alla oleva lista ei missään nimessä ole kattava mutta varmaankin antaa aika hyvän käsityksen siitä mikä meitä tällä hetkellä työllistää. Alla olevat asiat voivat kuulostaa pieniltä mutta joidenkin asioiden vaatimat työmäärät ovat uskomattoman suuria....
Asiat eivät ole prioriteettijärjestyksessä.
- Android N kuntoon koska se yleisesti parantaa Androidia ja laitteen luotettavuutta
- Verkkotallennepalvelu kuntoon. Pitää sisällään esim seuraavia asioita: Parempaa laatua, netin nopeuden mukaan muuttuva kuvanlaatu, haamutallenteet pois, jatka katselua / etenemispalkki, aloita tallennus kesken ohjelman, jatkuvat tallennukset
- Äänentasoerot kuntoon
- Kovalevytallennetoiminallisuus kuntoon
- Käyttöliittymäpuolella kanavien järjestely
Kuluttajana varmasti joskus tulee olo, että täällä DNA:lla ollaan pää siellä jossain ja mitään ei tapahdu. Ja tottakai sitä itsekin turhautuu kun asiat eivät mene sillä nopeudella eteenpäin kuin itse haluaisi. Mutta kyllä täällä duunia ihan oikeasti tehdään. Tällä viikolla päivitettiin sekä Hubia että verkkotallennejärjestelmää. Tälläkin hetkellä testailen uutta softaversiosta joka yritetään saada ulos mahdollisimman pikaisesti.....
”Oletus on 50Hz koska TV lähetykset ovat 50Hz. Tämä tosiaan johtaa "mikronykimiseen" monella muulla sovelluksella koska ne tehty oletuksena 60Hz virkitystaajuudelle ja muunnos 50Hz ei toimi täydellisesti.”
Tähän vielä yksi varmistus/oikaisu. Hubi on telkkarissa kiinni 50Hz-asetuksella ja tarkoitin nimenomaan AndroidTV-appeja, jotka lähettävät varmuudella 50 fps kuvaa. Silloinhan virkistystaajuusmuunnoksia ei pitäisi olla matkalla ja liiketoiston sulavaa. Kuitenkin esim. Viaplay ja Ruutu nykivät nopealla materiaalilla häiritsevästi ja Hubin käyttö AndroidTV-puolella on jäänyt minimiin.
Vertailukohtana on AppleTV (4. gen sekä 4K), joilla liiketoisto on esimerkiksi Viaplay- ja Ruutu-sovelluksilla erinomaista. AndroidTV:lle lähetetään varmastikin eri videostriimiä kuin AppleTV:lle, mutta ei sen näin radikaalisti pitäisi liiketoistoon vaikuttaa.
=)juha
Yle HD1
Yle HD2
MTV3 HD
Yle Teema&Fem HD
Sub HD
Kutonen HD
AVA HD
Frii HD
Nat Geo HD
Nat Geo Wild HD
Disney Junior
Eurosport 1 HD
C More 1 Sport HD
C More 2 Sport HD
Viasat Film Premiere HD
Viasat Film Action HD
Viasat Film Hits HD
Viasat Explore HD
Viasat Nature HD
Viasat Film Family
Viasat Ulrtra HD
Viasat Hockey HD
Viasat Sport HD
Ruutu+ Dokkarit
Ruutu+ Leffat ja Sarjat
Ruutu+ Urheilu 3-8HD (ei lähetystä ei lue edes, kuten aiemmin AINA)
Varmaan tähänkin on joku asiakkaan syy.
YLE 1 HD
YLE 2 HD
Teema/FEM HD
DIsney Junior
em. Viasatit
em. Ruutu+
ja varmaan muita kanavia, joita en käytä ollenkaan paketeista.
Miksi valehtelet?
Kokeilehan käyttää virrat pois hupilaatikosta jos oikeasti muka ohjelmatiedot puuttuu. Onko ongelma "muka" kaapelin puolella vai iptv????
Mulla ainakin näkyy ohjelmatiedot niinkuin pitää
Yhdellä toimiva ei auta jos toisella ei. kehityksen pitää mennä niitä tukien joilla ei toimi.
Aika uskomatonta paskaa.
Ketju oli siis jo niin pitkä, ettei se käytettävyydeltään enää toiminut kovinkaan hyvin ja sen vuoksi päätimme arkistoida osan viesteistä. Ylläoleva tieto arkistoinnista löytyy tämän ketjun toisesta viestistä, jonne se lisättiin eilen.
Onko vielä mitään tietoa, kuinka kauan tuota verkkotallennepalvelun kuntoon saamista joudutaan odottelemaan?
Tällä hetkellä tallenteita ei Hubilla tule katseltua lainkaan, koska verkkotallenteiden kuvanlaatu saa aikaan samanlaiset oireet kuin Twilight -elokuvien katselu = pakottaa käpertymään sikiöasentoon ja toivomaan tuskan pikaista päättymistä. 😀
Ei tule enää katsoessa tuskan tunnetta.
Äänen kanssa on edelleen haasteita eli mikäli unohtaa laittaa ääntä pienemmälle verkkotallenteiden katselun loputtua, on kyllä sydänkohtaus lähellä, kun palaa kanaviin - sen verran kovaa tulee ääni!
Verkkotallenteiden kuvanlaatu on edelleenkin ala-arvoista. Sen täytyy olla HD-laatuista ennenkuin se palvelee tarkoitustaan. Onhan se toki päivitysten myötä parantuntu mutta se lähtökohtahan on ollut luokaton!!
Ääten kanssa on ongelmia kautta linjan. Saisi tulla ensimmäisenä kuntoon se HDMI-lähdön kautta "Bypass" kuntoon!!!
Esim. nyt MTV3 HD:ssa menossa Aallonmurtaja-sarja. TV-hubin ohjelmatiedoissa lukee ainoastaan: "Aallonmurtaja (16) Aallonmurtaja", edes [OHJELMASIVULLE] ei tuo lisätietoja ohjelmasta.
Kuitenkin vanhalla WboxHD2s-boxilla ohjelmatiedoissa näkyy: " Aallonmurtaja (16) 21:00 - 22:00
Kausi 1, 7/10. Meri toimii itseään vastaan nähdäkseen videon, joka voi paljastaa syyllisen siskon katoamiselle. Sosiaalityöntekijä tapaa Aaltosten lapset ja vihainen Luke lupaa kertoa kaiken."
Tallenne palvelua en viitsi edes käyttää, kun toisessa liittymässä se on ja välillä katsonut ja todennut ettei tuollaista kuraa (heikkoa SD tasoa) viitsi katella. Toisille voi kelvata, mutta sitten kuvanlaadulla ei ole sille ihmiselle mitään virkaa. Kovalevy tallennus onneksi toimii kuitenkin vielä vanhalla Wboxilla.
Nimenomaan. Kuten täällä on aiemmin mainittu, jos ei paremmasta tiedä ja tyytyy sd laatuun tai sen alle niin toki mikäs ettei.
Wboxissa todella paljon hyvää, onneksi en sitä ole hävittänyt ja nykyisin useimmiten tuntuu että heitän ennemmin menemään hupilaatikon kuin tuon wboxin.
Voisihan sitä tietysti vaihtoehtoisesti paasata täällä, että mikään ei toimi ja kukaan ei tee mitään, mutta se ei ole minun tyyliäni. Ja kukin omalla tyylillään - vai kuinka.
Ei kait se tallennuksen kuvanlaatu ole millään lailla parantunut? Ainoa että korjasivat tuon ongelman, joka oli ilmeisesti vain hubilla, kun tuli väliaikaisesti täysin katselukelvotonta kuvaa. Se siis oli joku vika, joka kait korjattiin tuohon normaalisti huonoon kuvanlaatuun.
HD tasoinen tallennusten kuvanlaatu voi olla ainakin antenniasiakkaille tulevaisuudessakin harvinaista, tuskin kanavia joita ei muutenkaan näe teräväpiirtona tulee tallennuksiin HD laatuiseksi.
Tämä asiahan on ihan DNA:n päätettävissä.
TV-kuvahan alkaa olla pääosin HD-laatuista muualla kuin antenniverkossa, siis myös nettipalveluissa. Toivottavasti mahdollisimman pian saadaan nauttia HD-kuvasta DNA-TV palvelussa myös verkkotallennusten osalta.
Toivon minäkin HD tallenteita, mutta usko on jo nyt mennyt asiaan...
Ilmoitus vaikuttaisi tulevan, jos heti aluksi alkaa kelaamaan suoraan ohjelman alkuun eli pois mainokset yms alusta.
Päivitys toi enemmän ongelmia kuin aiemmat yhteensä, mm. buuttaamaan joutuu likimain joka päivä :/
Täällä oli samaa ongelmaa verkkotallenteiden kanssa nyt viimeisen päivityksen jälkeen. Ja tuo sisäänrakennettu Chromecast on melko onneton varsinkin urheilua katsellessa.
Tuli taas yksi viikonloppu taisteltua, kun yritin saada hubin viaplay sovellusta toimimaan sulavasti. Ilmeisesti kaikilla Android pohjaisilla toistimilla on ongelmaa tämän 50hz/60hz kikkailun kanssa. Esim. Viaplay ja Cmore suosittelevat käyttämään 50hz tilaa, mutta hubia ei siihen voi pakottaa. Ei edes sitä sisään rakennettua chromecastia. Normaalissa Chromecastissahan tämä suositellaan laittamaan päälle. Osassa bokseja ilmeisesti ongelman saa korjattua esim. play kaupasta löytyvällä TVHZ ohjelmalla. Minulla Hubissa se ei tarjoa kuin tuon 60hz vaihtoehoksi. Samaten muut diagnostiikkaohjelmat vihjaavat androidin olevan 60hz tilassa koko ajan. Tämä pitkälti selittää miksi hubin kautta viaplayta/ruutua ei saa rullaamaan niin kuin erillisellä chromecastilla.
En osaa sanoa onko vika Googlen,DNA:n vai ohjelman tekijän korjattavissa. Lopputulos vaan on se että nykyisellään HUBi ei tarjoa ainakaan itselle merkittävää lisäarvoa normaali digiboksiin verrattuna. Toivoisin todella, että tähän ongelmaan löytyisi pian ratkaisu. Tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että ongelman syykin on varsin epäselvä.
Ensin kun päivitin kotiteatterivahvistimen ja HDMI-kaapelit niin kuva näkyy ja ääni kuuluu, enään tarvitsee päivittää televisio niin olen 4K aikakaudella 😀
Tuohon Hubiin kun saisi sen kanavien järjestely mahdollisuuden ja vielä kun sen kaukosäädin ohjaisi kotiteatterivahvistimen ääntä niin olisipa loistava boxi.
Aika mälsää kattoo tykillä ja kotiteatterilla sarjoja & leffoja hiljasella ja surkealla stereo/mono sekamuoto äänellä. Ei ees 7ch stereo auta ku ääni tulee niin surkeena ja hiljaa pihalle. 🙁
Saa nähdä milloin DNA huomaa tehneensä huonon valinnan. Toivottavasti laitetoimittaja vaihtuu pikimmiten. Toki se suomalainen palikkapaja joka tekee tv-hupakkeeseen softaa, ei osaisi tehdä toimivaa softaa edes Sagemin maksupäätteisiin
1. Yksittäisen ohjelman tallennusajan muokkaus.
2. Tallennusajan alku- ja loppuajan määrittäminen erikseen.
En minä ainakaan ole keksinyt, että miten saan aloitettua kovalevylle menevän tallenteen katselun alusta tallennuksen aikana. Tallenne ilmestyy kovalevytallenteiden kansioon vasta kun tallennus on jo lopetettu.
Katso sieltä tulossa TV:stä kansiosta.
Jep, pitää ensin vaihtaa alareunasta ”tulossa TV:stä” - sieltä löytyy tulevat ja käynnissä olevat tallenteet. Molempia voi poistaa, käynnissä olevia voi alkaa katsomaan kesken tallennuksen.
Mielenkiintoinen muuten se tulossa tv:sta näkymä. Tässä minulla ensi maanantaille 26.3. ajoitettu tallennus, tänään on 21.3.
Kuten kuvasta näkyy, siinä lukee jo ”Tallennettu”, ”Katso” ja ”Poista tallenne”. Tämän lisäksi se on luettelossa tuplana. En ole aiemmin huomannut, olisko tullut viimeisen päivityksen jälkeen. Onnistuukohan tuon tallennus? Täytynee testata.
- sammuttaminen ei riitä, pitää buutata joka kerta jos ei halua tuijottaa mustaa ruutua
- ei tunnista kovalevyä, eli sillä saa heittää vesilintua
- uusi vikailmoitus: videota ei voi toistaa! (dna-tv)
- välillä jymähtää, kunnes itsekseen taas herää
- tekninen tuki on vitsi! sieltä ei viikkoon ole otettu yhteyttä, vaikka vikailmoitus on tehty
Käynpä palauttamassa tämän hubisurkeuden huomenna.
Sitten laitoin saman ohjelman uudelleen tallennukselle ja jälleen on tuplana tulossa tv:sta näkymässä.
Lisäksi tuo omituisuus, josta laitoin kuvan tuohon edelliseen postaukseeni. Hubi väittää, että 26.3. tuleva The Walking Dead on jo tallennettu.
Tällaisesta laatikosta ja toimimattomista palveluista pitää maksaa täysi hinta. DNA minulle hyvittänyt kertaalleen peräti 7€ ja kertonut että ei enempää tule hyvittämäänkään. Onhan se "tosi hyvin" puolen vuoden kärsimyksestä, kivusta ja särystä...
- TV-kanavien äänen ei tarvitsisi kuulua taustalla, kun katsoo Netflixiä, vaikkakin siitä joskus syntyy huvittavia tilanteita. Tuota tapahtuu, jos ensin on joku tv-kanava näkyvissä ja sitten vasemman reunan valikon kautta aletaan katsomaan netfixiä.
- Netflixin ei välttämättä tarvitsisi olla TV-kavavien seassa siinä ruudun alalaidan kanavalistassa. Olisi kiva jos sen voisi valita näkyviin tai pois rastittamalla samaan tapaan kuin TV-kanavatkin. Tosin nyt se vielä tarvitaan senkin takia, kun se toimii edellä mainitun ääniongelman workaroundina. Eli kun käynnistää netflixin siitä kanavalistasta, häiriöääniä ei ole tullut.
"hupilaatikoksi joku ketjussa aikasemmin nimitti boksia, oikeampi ois matolaatikko."
Tämä on syvä loukkaus laatikon matoja ja heidän majapaikkaansa kohtaan. Tämä ei jää tähän.
=)
taas meni harakoille se mitä oikeasti halusin kovolle (Great Gatsby).
se oli että viidestä yksi epäonnistui. menneellä viikolla "paras tulos" on ollut että viidestä yksi onnistuu. ;(
onko tähän oikeasti tulossa parannusta? alkaa olemaan jo kärsivällisyyden rajoilla.
Vaikka laite on päällä koko ajan, satunnaisen säännöllisesti päivittäin tulee ruutu "tervetuloa DNA TV elämyksiin" (tjsp) ja kaikki iptv-kanavat menevät valituiksi joka kerta?
Ruutu+ Urheilu -kanavilla "Ei lähetystä"
Jotenkin siellä vain pitäisi olla Liigan Playoffsit menossa.
Ei onnistu tallennukset kovalevylle!!!!!
Mitä näitä kannattaa jälkikäteen korjailla? Homma on jo pilattu!!!
Ohjelmatiedot pitää olla kunnossa ennenkuin ohjelmat alkaa, edes päivän etukäteen jotta voisi ajastaa tallennuksia.
Ihme touhua!!!!
- Ohjelmatietohäiriöiden (tai jostain muusta syystä puuttuvien tietojen) varalta olisi hyvä, jos olisi mahdollisuus laittaa tallennus manuaalisesti halutulta kanavalta haluttuna aikana, olipa ohjelmatietoja saatavilla tai ei. Ihan niin kuin vanhaan aikaan videonauhurilla.
- Tallennusten muokkaus, eli että esim. tallennuksen aloitus/lopetusaikaa voisi muuttaa, olisi hyvä jos on tulossa vaikkapa useampi jakso jotain sarjaa ja haluaa ne yhteen tallenteeseen. Riittävän vapaasti toteutettuna tämä voisi kattaa myös tuon edellisen kohdan. Lisäksi "pikatoimintona" ajan lisäys meneillään olevan nauhoituksen loppuun.
- Toistuvien tallenteiden määrittely, mielellään erilaisilla ehdoilla, kuten vaikka tietty ohjelma tiettyinä viikonpäivinä, mutta ei kaikkina, jolloin voisi jättää esim. viikonloppu-uusinnat tallentamatta turhaan uudelleen.
- Ohjelmien haku ohjelmatiedoista, edes ohjelman nimien perusteella, mielellään muillakin hakuehdoilla. Ja tietysti sitten hakutuloksena saatujen ohjelmien valikointi tallennukseen jotenkin kätevällä tavalla.
- Saakos hubilla jo meneillään olevan ohjelman tallennuksen time shift -puskurin alusta asti? Eli jos on katsonut ohjelmaa jonkin aikaa ja huomaa, että onpa kiva ohjelma ja haluaa tallentaa sen, niin pääseekö "kelaamaan" taakse päin ja tallentamaan sieltä senkin osan, jonka oli jo katsonut? Jos ei niin tästä lisätoivomus.
- Verkkotallennukseenhan olisi kai mahdollista saada meneillään olevan ohjelman tallennus myös alusta asti? Siis vaikka ei olisikaan katsonut alusta asti. Kyllä se data siellä jossain kuitenkin on saatavilla. Tämä olisi jo jotain, mihin parikymmentä vuotta vanha Humaxikaan ei kyennyt (muut aikalailla ko. laitteesta tuttuja).
Kunhan päästään joskus niiden oikeiden vikojen kimppuun.
Hommatkaa lisäresursseja vikojen korjaukseen. On epäluotettavin digiboxi ikinä tämä mieliharmi kupilaatikko.
[pun] 5 min taakse [vihr] 1 min taakse
[kelt] 1 min eteen [sin] 5 min eteen
Tai vaikka nuo värinappulakelaukset itse asetettaviksi.
Ja siis toimiviksi verkko- ja kovalevytallenteissa
SEKÄ ajansiirrossa, siis livelähetystä kelatessa.
Viimeistään siinä vaiheessa tekee mieli vähintään heittää kaukosäädin seinään kun kelailee kolmen tunnin leffaa loppupuolelle jo neljättä kertaa. P**KELE!
Kaapelit irti ja takaisin ja vot hupalaatikko toimii. Aika turha kampe kaukosäätimessä tuo virtanappula ku laitteen saa varmimmin henkiin vain irrotittamalla virtakaapeli.
Näinpä. Nyt pitää pojanviikaria juoksuttaa repimään töpseli seinästä... Eli menty hupalaatikon kans tästäkin ajassa takasinpäin..
Hubin käyttäytymistä sähköongelmien kanssa. Käännä pistoke ensiksi toistenpäin ja virransäästöt pois päältä hubista.
Enpä ole huomannut mitään eroa pistokkeen käännöllä, se hubi käynnistyy ihan sama miten päin pistokkeen laittaa seinään. Nuo on höpöjuttuja, vielä suurempaa höpöä kuin DNA:n asiakaspalvelu kertoo.
- sammuttaminen ei riitä, pitää buutata joka kerta jos ei halua tuijottaa mustaa ruutua
- ei tunnista kovalevyä, eli sillä saa heittää vesilintua
- uusi vikailmoitus: videota ei voi toistaa! (dna-tv)
- välillä jymähtää, kunnes itsekseen taas herää
- tekninen tuki on vitsi! sieltä ei viikkoon ole otettu yhteyttä, vaikka vikailmoitus on tehty "
Kun olin ilmoittanut, että haluan palauttaa laitteen toimimattomana, kerrottiin, että tekninen tuki ottaa minuun yhteyttä, ja heillä on oikeus purkaa kauppa. Aikaa kului, ja sitten tuli soitto. Kaveri antoi ymmärtää olevansa teknisestä tuesta, ja alkoi selittämään, että kaikki luettelemani viat ovat tiedossa ja korjauksia on tulossa. Jokaisen kertomani vian jälkeen hän esitti tuon saman laulun. Oli perin merkillinen puhelu. Puhelun lopussa vaadin edelleen kaupan purkua, ja minut jätettiin siihen uskoon, että homma on selvä. Kaveri sanoi, että ASPA on minuun yhteydessä ja hoitaa homman??
No taas aikaa kului, ja tänään soitin ja kyselin että mikä on homman nimi? Tuo edellinen soittaja olikin kuulema ASPA:n henkilö eli ei teknisestä tuesta?? Eli ASPA soitti minulle (t.tuen sijasta) pelkästään saadakseen minut perumaan kaupan purun jaaritellen tyhjää tulevista korjauksista ym. Tekninen tuki ei tosiasiassa ollut minun tikettiäni käsitellyt kahden viikon aikana lainkaan. No vaadin että ASPA ottaa yhteyden t.tukeen puheluni aikana ja selvittää homman. Niin hän tekikin, ja sai ohjeeksi kehoittaa minut toimittamaan hubi huoltoon. Siinä on kuulema vikaa 😃 En tiennyt itkeäkö vaiko nauraa... Eli kaikkien näitten monien puheluitten jälkeen, tekninen tuki teki ASPAN lyhyen puhelun perusteella päätöksen hubini olevan teknisesti viallisen. Kaikki nuo aiemman puhelun aikaiset "ongelmat ovat tiedossa ja korjauksia on tulossa" jutut unohdettiin, ja hubini olikin rikki!!
Mainittakoon vielä, että aiemmin erääseen puheluuni vastasi, jostain syystä, hlö jolla oli pääsy suoraan tekniseen dataan koskien puheluongelmiani, ja kun hänelle mainitsin hubiongelmat, niin hän naureskeli, ja totesi sen olevan heille todellinen ongelmalaite.
Olin jo aiemmin ehtinyt hommaamaan kaapelikortin ja maksetut kanavat piti siirtää näkymään sinne, sekä pakannut hubin palautusta varten. No eiväthän ne kanavat olleetkaan sitten kaikki kaapelikortilla näkyvissä, ja sitäkin soppaa selviteltiin pitkään, mutta ongelma jäi eli ei toimi sekään!
Vaikka tämä onkin hupipalsta, niin kerrottakoon, että minun puhelinliittymäni on sekoillut syksystä asti, useilla eri puhelimilla, niin ei sitäkään ole saatu korjattua. Operaattorin vaihto on edessä. Taloyhtiössä on DNA:n kaapeli ja valokuitu, joten niiltä osin olen naimisissa, harmi kyllä.
Kaikista puheluista on kellonajat selvillä, ja heillä on nauhoitteet niistä. Vaikka olen vaatinut heitä kuuntelemaan nauhoilta heidän ristiriitaiset vastauksensa, ja että joku ottaisi oikeasti vastuun tästä sopasta, niin ei onnistu. Ei ketään kiinnosta.
Päivänselvää on, että ASPA ja tekninen tuki on ohjeistettu olemaan suostumatta kaupan purkuun ja vetkuttelemaan asiakas pyörryksiin kaikenmaailman lupauksilla ja ympäripyöreillä selityksillä. Lisäksi kävin DNAn myymälässä toiveissa saada asiaan vauhtia, mutta se osoittautui täysin turhaksi reissuksi. Siellä asioihin vaikuttamisvaltuudet ovat pyöreä nolla.
Jos tämä poistetaan täältä, niin laitan uudelleen. Jaan tämän myös sosiaaliseen mediaan, ja harkitsen muitakin yhteydenottoja.
DNA:lla ei ainakaan asiakas ole kuningas.
Kokeile tiputtaa vanhempaan versioon.
Android mökki -》Asetukset -》Sovellukset -》DNATV -》 poista päivitykset. Sitten avaa ja älä päivitä kun ilmoitus tulee. Aina pääsen takaisin kun vaan vastaan ilmoitukseen, että päivitä.
Voit myös kokeilla mustan ruudun kanssa.
Android mökki ja klikkaat sitä DNATV apin ikonia.
Mulle riittää puolen vuoden betatestailut. Kysehän ei ole vain viimeisimmän päivityksen tuomista ongelmista, vaan epäonnistuneesta kokonaisuudesta.
Asiasta kukkaruukkuun, kun nyt katselee älytelkusta ja eri applikaatioista ohjelmia, huomaa totisesti hubin kuvan laadun surkeuden. Paljon pitää virrata vettä Tammerkoskesta, että palaisin takaisin hubin käyttäjäksi.
Onkohan kanavalla joku tarkoitus? Ainakaan ei anna kovin hyvää kuvaa DNA-palvelujen toiminnasta.. naurettavaa.
Joku selänteen haastattelu pyörii uudelleen ja uudelleen. pätkii kuva lahjakkaasti ainakin tv-hubilla.
Siis hubissahan pätkii miltei kaikki jollain lailla. Toivon mukaan se ilmeisesti ensi viikolla tuleva päivitys korjaa todella monta asiaa, muuten kyllä loppuu tää jo noin 10kk kärsivällisyys! PRK!
"kiitos viestistä.
Huomasin että oletkin ollut kohtuuttoman tiiviisti yhteydessä Hubi-laitteen ongelmista."
Aikamoista kielenkäyttöä.. Eikö heille saa viestejäkään enää laittaa? "Kohtuuttoman tiiviisti"????
- iOs applikaatio ei toimi
- Android applikaatio ei toimi
- Viasat ohjelmakirjasto ei toimi selaimella
- C Moren toiminnassa voi olla ongelmia
- Hubissa on äärettömästi virheitä ja toimimattomuuksia riippuen käyttäjästä
- päivityksissä on poikkeuksetta ongelmia kaikilla alustoilla. Aina.
Yhteenkään ongelmaan ei uskota aluksi siis mitään yleistä vikaa paskaläppää tulee aina, kaikkien ongelmien korjaamiseen menee äärettömyys tai ikuisesti ja kaikesta pitää silti maksaa täyshinta. Ihmeellistä omiin muroihin kusemista.
Ainakin MTV3 HD:n osalla olukee "Ohjelmatietoja ei ole saatavissa. Lähetys alkaa klo 04:25"
Asikaspalvelusta on minullekin kerrottu viime viikolla että tälle viikolle on tulossa uusi päivitys hupilaatikkoon. Alkaa viikko loppua.
Itseasiassa olen kauhistunut jos päivity oikeasti aiotaan vielä tälle viikolle julkista koskapa on omasta kokemuksesta viikon vihoviimeinen päivä laittaa julki mitään enää torstai/perjantai.. Jos menee puihin, ei ole enää viikonloppua vasten ketään saatavilla korjaamaan ongelmia.
JAKELUT AINA ALKUVIIKKOON PLEASE!!
Kokeilin android -》DNAtv -》AVAA = ei auttanut.
Sitten android -》Asetukset -》Sovellukset -》 DNAtv -》AVAA = taas kaikki toimii.
Ota sähköpistoke hubista irti hetkeksi
@Ville Partanen @DNA
Miltäs näyttää seuraavan kehitysversion tilanne?
Onko pian tulossa jotain tietoa, milloin saadaan uutta versiota ja mitä se mahdollisesti sisältää?
Se vitun kehityskeskustelu käytiin jo viime vuonna eikä johtanut yhtään mihinkään.
Samoja paskaa eri alustoilla tulee "kehityksen" mukana joka päivityksessä, koska sama porukka kusee omiin muroihin.
Mikään noista ei ole sellainen että se olisi tullut kuntoon mitenkään asiakaspalvelun kautta heti nyt. Täältä kun luki että muilla samoja ongelmia tiesi että DNA taas kussu omat hommansa.
Meinasin kyllä soittaa ja esittää noita ongelmia aasiakaspalveluun ja oottaa että sieltä joku pönttö toteaa, että ei ole mitään yleistä vikaa tiedossa!
Ja varsinkin nämä hubissa usealla esiintyvät ongelmat, ei kyllä millään hoidu asiakaspalvelun kassa juttelemalla.
Olisi tuossa yksi ongelma kun yksi laite näyttää joka toinen kerta Cmore 1-4 virhettä eikä näytä tallenteita tai suoria lähetyksia Android sovelluksella. Pelkään vaan että jos soitan asiakaspalveluun en taas viikkoon näe kaikista muista laitteista mitään, kun siellä vähän säädetään...
- C Moresta olen katsonut esim kaikki uudet Beck-leffat ja hyvin on toiminut. Eilen viimeksi katsoin leffaa.
- Verkkotallenteiden osalta välillä tulee joku herja, tallennus katkeaa ja joutuu kelaamaan uudelleen siihen mihin jäi, mutta ei esiinny mitään haamunauhoituksia ja kaikki tallenteet toistuu.
Ääni on hieman vaisu kyllä.
- Kovalevylle tallennan parhaillaan toiselta kanavalta ja katson samalla toista. Vanhat ja uudet tallenteet toistuvat, myös ne joiden tallennus on käynnissä (tulevissa) - testasin juuri.
Ääni ja kuva on hyvä, ihan toista kuin verkkotallenteissa.
- Hubi pysyy päällä, sammuu ja käynnistyy noemaalisti kauko-ohjaimesta; eikä buuttaile kesken ohjelman, kuten Wbox HD3 teki jatkuvasti.
Pahoittelut niille, joilla hubi ei toimi, mutta ei tässä joukkoirtisanomisiin ole aihetta - kyllä hubi joillain toimii ja on sääli, että täällä on valloilla vain valittajien kööri. Mutta näillä mennään.
@Sami eli kuten juurikin tuossa kirjoitin: ”hurjasti eri laatuisia hubeja liikkeellä”.
Ehkä tänne kirjoittelisi muutkin, joilla hubi toimii, jos ei heitä välittömästi teilattaisi...
Kuvitteletteko todella, että DNA jatkokehittäisi ja/tai myisi hubia, joka ei yleisesti toimisi?
Tämän ketjun viesteistä on turha prosentteja laskea, luultavasti suurin osa nauttii kotonaan hiljaa toimivasta hubista ja naureskelee täällä samoista virheistä moneen kertaan vinkuville. Asiakaspalvelu auttaa, jos on autettavissa - ei täällä vinkuminen.
Olisikin kiva kuulla montako hubia on DNA myynyt ja minkä prosenttiosuuden niistä täällä (huom aivan väärässä ketjussa) huutelevat muodostavat, villiveikkaus ettei 10 % enempää.
Itse toivon jatkokehitysuutisia, jotta hubista saa vielä enemmän irti. Repikää siitä!
2. Dna teknisen tuen edustaja, on itse sanonut minulle, että nykyisen version aikana, on useasti joutunut turvautumaan virtajohdon irroitukseen.
3. Myös Facebookissa DNAn sivustolla on tyytymättömiä hub käyttäjiä.
4. Vakio kikka sähkölaitteissa on aina ollut pistoke irti.
Asialliset lisäominaisuuksien kehittämiseen ja/tai niiden puuttumiseen liittyvät kommentit kuuluvatkin tänne. Ja hitaasti tulee jatkokehitystä, sehän on selvä.
Viestini liittyi enemmänkin siihen tiettyjen jatkuvaan keuhkoamiseen virheistä, joita ei täällä voi korjata.
Yhdessä nämä hankaluudet tekevät sen että hubi menettää merkityksensä miksi se meille alunperin tuli: helpottamaan teeveen katselua. Eipä olla juuri käytetty enää, koska kännykkäsovellus ja chomecast toimivat helpommin, paremmin ja nopeammin ja luetettavammin. Hubi on auennut meillä enää silloin kun on ruudusta katseltu Voice of Finlandia tai Netflixistä joku elokuva.
Kun laskee käyttötunnit ja sen mitä lysti maksaa niin alkaa kyllä harmittamaan. Olisi kyllä mukavaa että niistä päivityksistä tiedotettaisiin ja asioille todella tehtäisiin jotakin!
Meillä hubi on langallisesti DNA:n satamegaisen kaapelimodeemin perässä joten verkkotallenteiden kelaamisten tökkiminen on tuskin yhteydestä kiinni.
Eikö Virtas Pallea itseään haittaa nämä viat, vai onko jannu DNAn Elop?
Nyt ihan sama uusintaläheryksen kanssa... Huhuhu.. Nm. No enhän mä sitä olisi halunnu kattookkaa!! Vou HLV!
Tiputa DNAtv versio 13:sta.
Android mökki -》asetukset -》Sovellukset -》DNATV ja poista päivitykset. Sitten avaa ja älä päivitä pyydettäessä.
Voimia kaikille lopputestaajille! Toivottavasti se laite joskus vielä alkaa toimimaan. Kalliiksi se tulee käyttäjille ikävä kyllä.
Se ei laskuja maksa eikä viallisia laitteita/palveluja korjaa!!!
(A-P) Niinpä! Ja naurettavinta on tuo asenne. Emme voi sille mitään mikäli palvelu ei toimi haluamallasi tavalla tai ei vastaa odotuksiasi. PRK! Tyylii : Ostin muuten uuden kännykän ja kas kummaa siinä ei toimi vaikka kamera, tekstiviestit tai netti... No asiaa korjataan, pian tulee uusi päivitys... pahoittelemme asiaa.
Kuinkahan kaupanpurkaminen onnistuisi? Hubi ollut joulukuun lopusta asti käytössä.
Muut rahalliset valitukset ja kaupan purut hoidatte kirjallisesti virallisia reittejä pitkin oikeassa järjestyksessä, täällä ne ei hoidu kaikista mahdollisista syistä.
Meillä kaupan ja sopimuksen purkaminen onnistui kun olin useamman kerran ollut yhteydessä mm mainitsemistasi vioista yms. Eikä kertaakaan käytetty huollossa.
Olen tallentanut viimeisen vkon aikana kovalevylle todella suuren määrän jaksoja C Morelta (maksukanava)
- yhtään ei ole jäänyt tallentumatta
- kaikissa kuva ja ääni toimii virheettömästi
- viive alussa ja lopussa ei ole estänyt muiden kanavien katselua
- livekatselussa ei kaapelikanavien osalta mitään häiriöitä.
Hubi on nyt pari päivää ollut koko päivän erityisen aktiivisessa käytössä
- päivän ajan kuuntelen nettiradiota ja hubi tallentaa taustalla kovalevylle C Moren sarjan jaksoja
- työpäivän jälkeen katsotaan kaapelikanavia ja/tai nauhoitteita kovalevyltä ja/tai verkkotallenteita
- ei pätki eikä jumita.
Tämä nyt on tilanne meillä gigasella netillä ja kaapelissa Helsingissä.
Meillä on hubissa uusin versio ja netti on katkastu pari kertaa (DNA suosittaa sammuttamaan silloin tällöin) ja otettu verkkopiuha irti. Ei ole ollut vaikutusta.
Se, että kerron hubin toimivan meillä, ei ole muiden vikojen vähättelyä, se on vain toinen näkökulma.
Täälläkin useat ovat kehuneet WboxHD3-digiboxin toimintaa, enkä mitenkään ota sitä vähättelynä, vaikka meillä niitä oli 3 kpl ja kaikki aivan yhtä paskoja: tallenteet katkeili ja buuttaili itsekseen jatkuvasti. Annoimme boxeista suoraan palautetta DNAlle, ja mm siksi lähdimme kokeilemaan hubia, kun ei boxeja vaan saatu toimiviksi.
Halusin vain tuoda julki senkin näkökulman, että kyllä hubi voi myös toimia. That’s it.
Käynnistyksen jälkeen tehdyt tallennukset olivat taas kunnossa.
Ilmeisesti hubi pitää tasaisesti käynnistää ihan Androidia myöten.
Kello on nyt 3:52 ja joka ikisen vitun kanavan ohjelmastrippi on tyhjä pl. meneillään oleva ohjelma. Näin sen kuuluukin toimia.
16.03.2018
Asiat eivät ole prioriteettijärjestyksessä.
- Android N kuntoon koska se yleisesti parantaa Androidia ja laitteen luotettavuutta
- Verkkotallennepalvelu kuntoon. Pitää sisällään esim seuraavia asioita: Parempaa laatua, netin nopeuden mukaan muuttuva kuvanlaatu, haamutallenteet pois, jatka katselua / etenemispalkki, aloita tallennus kesken ohjelman, jatkuvat tallennukset
- Äänentasoerot kuntoon
- Kovalevytallennetoiminallisuus kuntoon
- Käyttöliittymäpuolella kanavien järjestely
Saisiko uuden päivityksen missä mennään, KIITOS.
Ongelma on kyllä paljon enemmän applikaation koodin tekijöiden kaikissa taidoissa, kuin käytetyssä käyttöjärjestelmässä.
MISSÄ PÄIVITYS VIIPYY??? KERRO VILLE!
Luen tätä palstaa joka viikko. Yritän kuitenkin välttää tilannetta, jossa kirjoitan tänne vain kirjoittamisen iloista. Tarkoitus olisi kirjoittaa silloin kun tiedän että päivitys on tulossa ja siten voi luvata jotain konkreettista.
Meillä on sisäisenä tavoitteena tehdä päivityksiä n. 1-2kk välein. Ideaalitilanteessa lähempänä 4vko kuin 8vko. Tästä syystä en välttämättä ihan jokainen viikko tänne kirjoita, sillä en yksinkertaisesti uskalla luvata mitään varmaa.
Muutama tieto tähän väliin.
- DNA kykenee keräämään tiedot tilanteesta jossa DNA TV sovellus kaatuu. Tämä tarkoittaa tilannetta jossa ruudulla lukee "DNA TV sovellus ei vastaa". Näemme myös käyttäjätilastosta että yli 98% käyttäjistä ei ole koskaan nähnyt tällaista ilmoitusta. Käytännössä tämä tarkoittaa että itse DNA TV sovellus on aika vakaa. Tästä syystä DNA TV sovelluksen yhteydessä keskitymme lisäämään paljon kysyttyjä ominaisuuksia kuten tallenteiden hallintaa, jatkuvaa tallennusta ja kanavajärjestelyä.
- Hubi saattaa joskus mennä tilaan jossa se ei vastaa ollenkaan. Käytännössä mikä tahansa sovellus voi hyytyä täysin ja kaukosäädin ei tällöin reagoi mitenkään. Toinen saatu palaute on, että Netflix ei ala soittamaan sisältöä. Nämä viat eivät liity DNA TV sovellukseen vaan Androidiin. Nämä viat voivat korjautua vain Androidin päivittämisellä ja tästä syystä teemme todella kovasti töitä Android N:n kanssa.
- Mikäli ohjelmatietoja ei näy, IPTV kanavat tökkivät (kanavanumerot yli 600), Cmore, Netflix tai Youtube ei toimi mutta samaan aikaan boksi reagoi ja toimii muuten ihan hyvin > Vika on todennäköisesti nettiyhteydessä. Olen itsekin puhunut edellisen kuukausien aikana lukemattomien asiakkaiden kanssa joilla vika ei ole ollut Hubissa vaan sen takana olevassa nettiyhteydessä. Kun nettiyhteys on saatu toimimaan luotettavasti, on Hubin toiminta parantunut huomattavasti. Nettiyhteys on yleisimmin huono joko Wi-Fin takia (=ethernet-kaapeli auttaa) tai sitten kyseessä on huonolaatuinen 4G (parempi mokkula tai ulkoantenni auttaa).
Toivottavasti nämä yllä olevan auttaisivat hieman paremmin ymmärtämään että ongelmat voivat välillä olla aika monimutkaisia.
Mitä tulee itse päivityksiin:
Pyrimme ensi viikolla laittamaan ulos Androidpäivityksen. Tämä ei ole vielä Android N, mutta laitteen vakaus taas hieman parantuu.
Seuraavan parin viikon aikana tulee DNA TV päivitys. Todennäköisesti ei laiteta vielä ensi viikolla, sillä ensi viikolla tulee firmware. Vielä hieman viilataan mitä kaikkea on mukana mutta toistaiseksi näyttäisi siltä että tallenteiden luotettavuus paranee aika tavalla, jatkuvat verkkotallenteet tulevat mahdollisiksi ja verkkotallenteiden poistaminen tulee uutena ominaisuutena. Mutta tämä siis ei ole varmaa, vahvistan kyllä tiedon heti kun sen 100% varmasti tiedän.
Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin verkkotallenteiden laatu nousee aika tavalla seuraavan kuukauden aikana. Verkkotallenteiden laatu paranee samaan aikaan kaikissa laitteissa: Hubissa, mobiilissa ja webissä.
Verkkotallenteiden laadunparannus otetaan ilolla vastaan.
HD-kanavat verkkotallennettavaksi, "alkuperäisen kaltainen" kuvan laatu ja ennen kaikkea 50fps!!! Kiitos.
=)juha
itse kuulun tuohon 2% ("DNA TV sovellus ei vastaa" ) asiakasryhmään.
olen ollut asiakkaanne 8.9.2017 lähtien. keskimäärin kerran kuukaudessa tuo ilmoitus on ilmaantunut.
olen Kuopiossa kaapeli-alueella; teiltä hankittu 100MB yhteys; VDSL2+ modeemi Gbit/s kaapelilla kiinni teidän Hubiin.
katsoin myös Netflix HD (ja aimmin UHD) pelkästään telkkarin WLAN'in kautta; ei ongelmaa..:(
eniten harmittaa että Hubin kautta kovolle onnistuu malliin; "luojassa". eli viikottain menee harakoille äänityksiä; "pahin että 0/5 ei onnistu"....:(
keskimäärin oletan että muutama laittamastani tallenteista onnistuu..;(
.. ja tämä ei ole todellakaan tälläistä mitä olettaisin tänää päivänä..:(
Jaa, vai on hupilaatikko vakaa.. vitsin murjasit!
Liki päivittäin pitää laitos laittaa käyntiin kaapelisulkeisilla, eli virtakaapeli irti, odotusta ja uudelleenkytkentä.. Tänäänkin alkoi hupalaatikon käyttö kaapelisulkeisilla - kun laatikon käynnisti, tuli vain vilkkuva kuva ruutuun ja ääni - tilanne ei muutu kanavaa vaihtamalla...
Jos meinaa vaikka lätkämatsin katsoa, kannattaa puoli tuntia ennen pelin alkua alkaa virittelemään hupilaatikkoa tulille.
Minulla on jo kolmas hupilaatikko menossa, mitään muutosta ei ole tullut yhtään mihinkään laatikkoa vaihtamalla. Aivan järkyttävää että asiakaspalvelu kehoittaa laittaa tv-hubi huoltoon kun vikoja ilmenee. Samoja vikoja on kaikilla, ja viat johtuvat Android tv ja DNA-tv vioista eivät laitevioista, laitetta vaihtamalla ei mikään korjaannu.
Kovalevytallenteet olen menettänyt, eikä niistä oikeasti hyvitetä mitään. Asiakaspalvelu ja myymälät väittävät että kovalevytallenteet näkyvät vaikka hupalaatikko vaihtuisikin huoltoreissulla. Suoraa valhetta, tietämättömyyttä asioista oikeammin.
Hupalaatikko pitää saada pikimmiten vakaaksi ja luotettavaksi, virheet on korjattava ennenkuin mitään uutta julkaistaan. Ei ne uudet ominaisuudet toimi kuitenkaan kun perusta on täyttä hetteikköä!!!!
samoilla linjoilla olen kovo tallennusten suhteen. alkaa olemaan ns. "V-käyrä" sen verran korkealla että on ajatuksena kauppojen puru. 🙁
No sitähän tuo Partasen teksti ei tarkoita, mutta jos ei osaa ajatella kuin yhdellä tavalla asioita, niin voihan sen asian niinkin itselleen uskotella...
Miksi noista tallentumatta jääneistä tallenteista ei DNA kommentoi mitään, niistä täällä lähes joka päivä jossain ketjussa joku mainitsee, joten täytyy olla yleinen ongelma hubissa?
Tarkoitan että mulla ollut Sagemin valmistama CanaDigital-boxi ja se oli täysi susi.
Saman valmistajan (tallentava boxi) on itselläkin ja kun satelliittisignaali pätkäsee, koko laite on jumissa sen jälkeen. Virtajohdossa on sentään katkaisija, josta saa bootattua taas laitteen henkiin. Eivät siis ole oppineet mitään. (virtakatkaisinkin on poistettu.)
DNA ei vioista hyvitä mitään asiakkaalle - järkyttävää! Ei myöskään viallisesti toimivasta kovalevytallentamisesta, viasta jonka myöntää olevan.
Viimeisimpien päivitysten myötä vain todella harva kovalevytallennus onnistuu. Varmaan tallennus onnistuu kun kovalevyn tila kuluu mutta tallennetta ei vain voi katsoa kun tulee ainoastaan musta ruutu..
Kertokaa mitä pitää tehdä jotta hyvityksen saa. Olen muutaman kerran saanut sen perus-7€ hyvityksen saanut, mutta eihän sitä saa kuin kertaalleen vikaa kohti. Ja kuitenkin osa vioista on jatkunut vähintään 6 kuukautta minullakin. Ja osaan vioista asikapalvelusta kerrotaan että "hyvitystä ei makseta ennenkuin vika on korjattu ja tiedetään kustannukset" - armotonta asiakkaan petkuttamista, valehtelua. Ihan ittiään DNA:ta!!!!
Hyvityksiä odotellaan!!!!
2. Kovalevytallenteet lopettivat toimimasta (ainakin näkymästä).
3. Asiakaspalvelu/tekninen tuki vaatii laitteen laittamista huoltoon
4. Laitetta ei huolleta vaan automaattisesti vaihdetaan uuteen.
5. Edes ne aiemmin näkyneet tallenteet eivät enää näy kun laite on vaihdettu. Kukaan ei edes varoittanut tällaisesta mahdollisuudesta
6. Mitään korvausta/hyvitystä DNA ei tilanteessa edes maksa
7. Edelleenkään kovalevytallennukset eivät ainakaan näy.
8. Edelleenkin asiakaspalvelu ja tekninen tuki suosittaa laittamaan hupalaatikon huoltoon.....
Jotakin niin suurta kusetusta, asiakkaan aliarvoimista ja vähättelyä.
A-P jos sinulla on meiltä tilatun palvelun kanssa ongelmia niin tietenkin toivomme että olet asiasta yhteydessä asiakaspalveluun. Pyrimme korjaamaan ongelman ja mikäli vikaa ei saada kohtuullisessa ajassa kuntoon niin hyvitykset katsotaan tapauskohtaisesti.
Ymmärtääkseni olen kirjoittanut riittävästi auki tilannetta.
Hyvityksiä ei tule ja asiakas leimataan ongelmalliseksi.
Onhan se toisaalta totta, asiakkaalla on ongelmia, asiakas on siis ongelmallinen - asiallinen suhtautuminen asiakkaaseen ongelmineen ei vain DNA:lta onnistu.
Minua on DNA:n puolelta haukuttu tuohtuneeksi vaikka olen vain toimimattomasta palvelusta kertonut:
"Harmillista, että olet nuinkin tuohtunut kokemukseen DNA:n palvelusta ja palveluista "
Onhan se "harmillista", DNA:n sanastossa "harmillinen" "pahoillamme" selittävät kaiken mitä palveluissa on pielessä, valitettavasti...
Ei se kuulu DNA:n bisnekseen. "Mitään vikaa ei ole"
Kävin mielenkiintoisen keskustelun muutaman viikon takaa DNA:n tekniikan kanssa. KÄytiin pitkä lista raportoimistani ongelmista ja tekniikan kaveri kuittasi kaiken tiedossaoleviksi ongelmiksi, nimenomaan sovellusongelmiksi.
Silti DNA:n asiakaspalvelu pyytää asiakkaita laittamaan hupilaatikon huoltoon ja siis vaihdettavaksi automaattisesti uuteen laitteeseen, hohhoijaa..
Pyrimme korjaamaan ongelman ja mikäli vikaa ei saada kohtuullisessa ajassa kuntoon niin hyvitykset katsotaan tapauskohtaisesti.
----
Ai näin vai?? Aikas pajunköyttä, itselläni vastaukset DNA:lta loppuivat jo syksyllä yhden kuukausi hyvityksen jälkeen siihen loppupäätökseen, että jatkohyvityksiin ei ole mitään aihetta, koska emme voi sille mitään, että laite ei vastaa odotuksiasi tai toimi haluamallasi tavalla. Voi KIESUS!
Siis en voi muka saada tuosta syystä enempää hyvitystä TOIMIMATTOMASTA laitteesta tai palvelusta????????
Palstalla joku aiemmin mainitsi hankkineensa WBOXin, ja niinpä minäkin ostin Torista sellaisen parilla kympillä. Puutteensa on silläkin, mutta voin kertoa, että osto ei kaduta tippaakaan! Kertaakaan ei ole jumittanut ja muutenkin tekee mitä lupaa. Näillä mennään.
Näin alkoi taas tämänpäiväinen tv-hupailu.

Näin se alkaa turhan usein. Minulla on menossa nyt jo kolmas hupilaatikko. Mikään ei ole muuttunut laatikkoa vaihtamalla, ei edes tämä!
Kaapelisulkeisilla se homma alkaa. Taas tänään kävi niin että kun virtakaaplin otin pois ja yritin uudelleen saada käynnistettyä, mitään kuvaa tai ääntä ei tullut TV:lle saakka. Kaukosäätimestä valo vain muuttui punaisen ja vihreän välillä. Ei muuta kuin uudelleen virtakaapeli irti. Siis "kolmas kerta toden sanoo", ja näinhän se meni taas.
Kuten joku täällä aiemmin kirjoittanut sanoi, kannattaa todella hyvissä ajoin aloittaa hupilaatikon käynnistely ennen ohjelman alkua. Hyvinkin saa varailla 10-15 minuuttia aikaa.
Miksi vioille ei tehdä mitään? Miksi asiakkaalle ei anneta muuta vaihtoehtoa kuin palauttaa laite huoltoon, eli käytännössä uusi yhtälailla viallinen hupilaatikko tilalle?
Ei yhtään mitään järkeä!
En muista onko kukaan kirjoittanut siitä että HDMI-CEC ei toimi. Tuo kirjainhirviö tarkoittaa sitä että hubin pitäisi käynnistyä ja sammua kun TV, johon se on HDMI-kaapelilla kytketty, sammutetaan tai käynnistetään. Tai toimiihan se, puolittain sekin.. Sammuttaminen/lepotilaan siirtyminen näyttäisi toimivan mutta käynnistyminen ei. Max 2% tapauksissa käynnistäminen toimii, siis joka 50. kerta. Heinoa! No eihän tuota CEC-toimimattomuutta tarvi ihmetellä kun lukee näitä kauhukertomuksia hubin käynnistämisestä.
Ei mitään uutta, pliis, ei ennenkuin viat on edes pääpiirteissään korjattu
Peltsin ohjelmaa olin katsomassa illalla. Kaveri soitti ja yritin saada ajansiirron/pause päälle hubissa. Ei onnistunut. Yritin saada ohjelman tallennettua kovalevylle - ei onnistunut. Kuvassa vikatilanne:

Ei helvetti!!! Mitä tällä pelleboxilla tekee kun ei mikään toimi, ei mihinkään voi luottaa?? Kuka näitä muka "testaa"? Missä se osaaminen on? Ei ainakaan DNA:lla. Ainakin koodaamisosaaminen on täysi nolla, alokasmaista java-koodaamisosaamattomuutta!!!
Tänään laitetaan jakoon uusi firmware / Androidpäivitys. Päivitys parantaa laitteen luotettavuutta sekä parantaa maksutelevisiokanavien toimintavarmuutta.
Päivitys tulee portaittain kaikille Hubille seuraavan kahden vuorokauden aikana.
Virittimen toimintaa parannetaan aika tavalla seuraavassa DNA TV päivityksessä.
Tällä hetkellä näyttäisi siltä että laitetaan uusi DNA TV päivitys ulos ensi viikolla.
Virittimien toiminnan lisäksi mukana olisi verkkotallenteisiin uusi ohjelmasivu josta voi poistaa verkkotallenteen sekä jatkaa katselua siitä kohdasta mihin edellisen kerran pysähtyi.
kiitos tästä tiedotteestasi. 😀
@JJJN
kiitos palautteestasi. Olen yksi niistä niistä joilla DNA TV Hubi sovellus ei ole kaatunut (2%/100%.) (tieto jonka olen saanut täältä samaiselta saitilta)
tuolla kommentilla ei kumminkaan ole mitään merkitystä niille jota tuo 2% kohdistaa.
ei minua kiinnosta että suurimmalla osasalla homma pelittää.. eihän se minua koske; ja miksi siihen reagoin..?
Itselleni kuitenkin tärkein olisi kanavien järjestelymahdollisuus ja kolmannen osapuolen kaukosäätimen käyttömahdollisuus (Harmony One).
Ja rivitolkulla kokonaan sensuroitua tekstiä lisäksi alla, koska ei vaan menis edelleenkään jakeluun kuitenkaan.
Se viesti johon vastasin tuolla kommentilla on poistettu, ei ollut siis sulle tarkoitettu. Poistetussa viestissä kehuttiin hubia ja että vain 2% olisi näitä "vikoja" ja muilla toimisi täydellisesti. Yritin kommentoida siihen että ei tuo 2% sitä tarkoita että muilla ei olisi ongelmia, koskee vain DNA TV-sovellusta ja muita ongelmiahan kyllä riittää kaikilla muillakin.
-------------------------------
Olisi kyllä toivottavaa että tuo hubi saataisi kuntoon, vaikka Wboxit vielä toimiikin, niin vanhojahan ne on ja ei ole mitään vaihtoehtoa tällähetkellä DNA:lla tilalle. Jos vielä verkkotallenteet saadaan lähiaikoina paremmiksi laadultaan, niin niitäkin voisi käyttää taas. Paitsi tietty maksukanavilla, joten pakko olla tallentava boxi edelleen.
Ja vielä kun tuo hubi maksaa antenniasiakkaalle niin älyttömästi, kun on netti (ilmainen) muulta kuin DNA:lta. Kanavapaketeista saa jo puhelinasiakas samat alennukset, joten niitäkään ei voi hubin hinnasta "vähentää".
Tai oikeastaan olisi helpompaa ja asiakasystävällisempää luopua hubista ja julkaista tuo DNA TV sovellus Android TV :lle. Esim jos Google nyt julkistaa tuon oman soittimensa, niin toimii varmasti satakertaa paremmin ja DNA voisi keskittyä vain omaan appiinsa.
https://mobiili.fi/2018/04/10/uusi-android-tv-lisalaite-paljastui-tulossa-googlen-brandilla/
No virittimiähän tuossa ei ole, mutta ne nyt löytyy TV:stä ja ongelmaksi jää vain maksukanavien tallennus (neuvoteltavissa). jos muuten maksukanavat saisi IPTV:n kautta (neuvoteltavissa).
hhmm...;) Sensorit on edelleenkiin seurassemme.. 2000 vuotta ei riitä...
kyllä itsellä ainakin Harmony 650 toimii ihan hyvin.
Olen seurannut tätä ketjua alusta asti ja onhan ollut melkoinen tarina. Ongelmia on ollut kyllä monenlaisia ja niitä ei voi kiistää. Toivottavasti tämän laitteen kehitys onnistuisi myös niin kuin Soneran IPTV ja Maxivisionin, näitäkin olen käyttänyt ihan alusta kun tulivat markkinoille. Aluksi laitteet olivat erittäin epävakaita. Päivitykset tapahtui hitaasti, mutta lopulta tulivat ja mentiin eteenpäin. Muistaakseni molemmat palvelut saavuttivat sellaisen tason että tyydyttivät minua (aikaa taisi valitettavasti mennä noin kaksi vuotta). Vaihdoin tähän kun olisi pitänyt hankkia uusi Maxivisionin boxi kun HDMI alkoi temppuilemaan. Taloyhtiönlaajakaista kun on, niin tämä tuli halvemmaksi kuin Maxivision kuukausimaksu. Tämä laski kynnystä lähtä testaamaan Hubia ja ainainen kiinnostus uuteen tekniikkaan.
Itse tein kattavan selvityksen etukäteen ennen kuin vaihdoin tähän ja tiesin että ongelmia on. Ymmärrän kyllä hyvin että osa ihmisistä ei tee minkäänlaista selvitystä vaan hommaavat laitteen ja odottavat että se toimii niin kuin pitäisi. Näin sen pitäisikin mennä, mutta harvoin menee varsinkaan uuden palvelun/tuotteen kohdalla. Ymmärrän kyllä hyvin porukan tuohtumisen. Toivottasti porukka saa katkaistua sopimuksen, jos palvelu ei toimi!
Sitten varsinaiseen asiaan:
Jospa nuo muokattavat kanavalistat saataisiin kohta ja luetettavaa tallennusta monipuolisella hallinnalla ja paremmalla laadulla. Lisäksi yleistä vakautta, ettei laitetta tarvi käynnistää joka päivä uusiksi. Helpoin käyttää virrat pois kun alkaa katsomaan niin toimii suunnilleen illan hyvin. Näillä muutoksilla minä olisin jo kohtuullisen tyytyväinen. Itse odotan myös tulevaa Android N päivitystä, jossa olisi mahdollisuus saada tuki Atmos äänille. Netflixiä tulee käytettyä Hubilla ja 4k ainakin toimii hyvin.
Löytyykö tämä DNA-Hubi suoraan Logitech:in listalta ja jos ei niin koska se sinne tulee? Vai onko se valmistajan nimellä siellä ja kuka tuon purkin on kiinassa valmistanut?
Ei millään viitsi alkaa opettamaan kaukosäädintä nappi kerrallaan.