Ikävä kyllä tällä hetkellä hubilla ei voi asettaa verkkotallenteita. Se onnistuu DNA TV -mobiilisovelluksen ja selaimen kautta. Verkkotallenteiden katsominen onnistuu kuitenkin myös hubilla.
Toistaiseksi EPG:ssä ei näy tallenteesta mitään indikaatiota, ilmeisesti kehityslistalla. Alalaitaan OK-näppäimellä olevassa kanavastripissä punainen täplä taas näkyy. Menu-valikossa kovalevytallenteissa näkyy myös tallenteet.
Hei, juu niin löytyy, mutta siellä ei ole ohjetta kysytystä asista. Eli onko niin että DNA TVn guide-valikosta ei pysty tallentamaan vaan tallennus pitää tehdä kännykän kautta ? Oheisella videolla tallennuskohta näkyy (naisen takana) mutta oikeassa versiossa tätä kohtaa ei ole
Mitenkäs Mä voin tallentaa ajastimella kun toi teidän ohjelmaopas viasatilla ei ole oikein ajan tasalla? Viasat hockeyltä tulee Tampa-Pittsburgh yöllä klo 2.35, mutta teidän guidessa sitä ei näy.
B Onko se tosiaan niin, kun tallentaa yhtäaikaa kahta ohjelmaa dna hubilla kovalevylle. Mittään ohjelmaa sitten ei pysty enään katsomaan. Olisi käytännöllistä, että voisi nauhoittaa vaikka 3 kanavaa ja 4 vielä katsoa samaan aikaan. Samaan aikaan tulee esim. useampaa urheilua/ohjelmaa maksullisilta kanavilta. Verkkoon/ pilveen niitä ei pysty tallentamaan. Kallis laite, mutta heikosti sisäisiä virittimiä. Saisko päivitettyä laitetta ja lisää virittimiä jälki asennuksena, me asiakkaat tätä ylläpidetään ja tästä maksetaan.
Tämä on sitä HD-ihanuttaa, eli että kanavat on hajasijoitettu eri nippuihin niin, että 2 viritintä ei enää riitä. Nippuihin mahtuu myös entistä vähemmän kanavia. Tumpin toteama tilanne tulee usein eteen. Virittimiä ei voi lisätä laitteeseen päivittämällä.
Ajastettu kovalevy tallennus ei todellakaan toimi, äänitys jää ikuisesti tallennetaan tilaan kunnes laitteen boottaa jolloin tallennus katoaa. Interaktiivinen tallennus toimii. Ihmetyttää myös se että ainoastaan NatGeo kanavalla on tarjolla "Tallenna aina" sarja-ohjelmille. Toissaalta koska ajastettu tallennus ei tunnu toimivan lainkaan niin lieneekö tuolla "Tallenna aina"-puutteella suurempaa väliä. Juu, käytössä on DNA levy.Mitkään boottailut eivät tähän auta. En kauheasti voi suositella levyn hankkimista - nettitallennus toimii kuten pitää.
Edellisen lisäyksenä - Näyttäisi siltä että ajastettu levytallennus ei toimi maksukanavilla. Testailin eilen ajastusta toimi mtv3 kanavalla mutta ei Cmorella.
Hei, saimme viime viikolla hubin. Paljon on vielä hakusessa. En ole löytänyt ohjetta siitä, miten voin ajastaa tv-ohjelmia. Kuinka se toimii vai toimiiko lainkaan?
Suosittelen tutustumaan DNA Hubin tukisivuun, sieltä löydät hyvin ohjeita laitteen käyttöön. Kohdasta tallennus - löydät tallentamiseen liittyvät ohjeet.
Kiitos vastauksesta, mutta koin sen kyllä kuuluvan luokkaan "hyvää päivää kirvesvartta". Minun sanastossani tallentaminen tarkoittaa sitä, että kyseessä oleva asia säästetään myöhemmin käytettäväksi. Ajastaminen sen sijaan sanastossani tarkoittaa sitä, että halutaan jonkin asian tapahtuvan tiettyyn aikaan. Tässä tapauksessa sitä, että voin, kuten televisioissa jo pitkään, laittaa toiminnon päälle ja katsella ohjelman alkamiseen asti esim. elokuvaa Netflixistä lisäämättä kuitenkaan haluamaani tv-ohjelmaa. Soitin jo asiasta ja sain kuulla, että uunissa tämä ajastaminen ei ole mahdollista.
Heippa, pystyykö tallennettavaa ohjelmaa katsomaan tallennuksen aikana? Ohjelmaa ei ainakaan näy tuolla verkkotallenteet-kohdassa ennen kuin tallennus on päättynyt...
Niin, että pystyykö katsomaan tallennetta jota juuri tallennetaan? Esim. ohjelma alkaa klo. 06.00 mutta nukun pommiin 30 min ja haluan katsoa sitä ohjelmaa heti mutta alusta vaikka tallennus on kesken. Sitähän sie kysyit? Niin miekin haluun tietää tuon ennen kuin päätän sitoutua kahdeksi vuodeksi dna:n kanssa. 😉
No nyt tämä vasta sekavaksi meni, mutta kovalevytallennuksia pystyy katsomaan keskenkaiken, (jopa hubilla pitäisi onnistua, jos sattuu toimivaan vaan tallennus yleensä...)
Heippa dn-alaiset ! Dna-myyjä soitti minulle viime vuoden puolella (2018) ja halusi että ottaisin dna-hubin käyttöön. Saisin silloin halvemman kk-kustannuksen eikä hubi maksaisi minulle penniäkään. Myyjä "kävi päälle" ja väitti että hubi toimisi täsmälleen samalla tavalla kuin oma Topfield-digiboksini ja voisin valita kumpaa sitten halusinkaan käyttää. En lopulta keksinyt syytä miksi kieltäytyisin ilmaisesta DNA-hubista joka lisäksi vähentäisi kuukausikustannuksiani joten suostuin. Parin viikon jälkeen hubi-paketti tulikin ja laitoin piuhat paikoilleen - se onnistui yritys-erehdys toimen jälkeen. Yritin heti tarkistaa miten ajastus tai tallennus toimisi mutta siinäpä tuli tenkkapoo. Kumpaakaan en onnistunut saada toimimaan joten vedin antennijohdon irti hubista ja työnsin sen takaisin Topfieldiin. Ja kas, heti sain ajastukset ja tallennukset toimimaan ! 😀 Kiitos Topfield ! Kului taas pari kuukautta ja tein tänään uuden yrityksen samalla katastrofaalisella tuloksella : ___TALLENNUSTA EN SAANUT TOIMIMAAN, ___AJASTUSTA EN SAANUT TOIMIMAAN. Ystävällisesti pyydän asiakaspalvelua lähettämään minulle ohjeet joita seuraamalla saan ajastuksen toimimaan ja ohjeen ohjelmien tallentamisesta. Tätä pyydän sen tähden että myyjä joka sai minut hubia kokeilemaan väitti että se toimisi täysin samalla tavalla ellei vieläkin paremmin kuin vanha digiboksini ja että asia todella kannattaisi. Haluaisin mielelläni jutella myyjähenkilön kanssa jonka kautta sain hubin, hänen nimensä varmaan löytyy rekisteristänne. PS: Topfieldilla pystyn tallentamaan kolmea neljää ohjelmaa ja samanaikaisesti katsomaan jotain muuta kanavaa tai vanhaa tallennusta . sekä ajastamaan kuluvan viikon ohjelmistosta mitä haluan. Todella kätevää - tallennetut ohjelmat ovat selkeästi käsillä kun niitä haluaa tarkastella. Ystävällisin terveisin eero lehtonen
Asiakaspalvelumme numerossa 044 144 044 auttaa mielellään Hubin palveluiden käyttöönotton kanssa, joten olethan meihin puhelimitse yhteyedssä niin voimme yhdessä katsoa laitteen toimintakuntoon.
What! Eikö tallennettua ohjelmaa voi katsoa DNA-TV:stä ennenkuin se on tullut kokonaan telkkarista?! Käsittämätöntä. Miksi myyjä ei varoittanut tästä? Ja miksi välillä ei pysty ollenkaan tallentamaan, sanoo vain että pilvitallennus ei nyt onnistu.
Uudessa DNA TV:ssä tallenteiden katselu on mahdollista aloittaa kesken tallennuksenkin. Myös jo alkanut ohjelma on mahdollista tallentaa alusta. Millä laitteella ongelmia tallennuksen kanssa siis ilmenee, eli käytätkö DNA TV:tä hubilla, selaimella vai sovelluksen kautta?
Kannattaa myös huomata että Chromecastilla ei toimi tuo keskeneräisen tallenteen katsominen Uudellakaan DNA TV:llä. Siitä ei ole mainittu missään, mutta tuotekehitysjohtajan mukaan "järjestelmä ei siihen taivu".
Meille tuli talvella DNA:n digiboxi jonka jautta tätä käytetään, eli ei kovin vanha. Tosiaan, tallentuva ohjelma näkyy tallenteissa vasta kun seuraavan ohjelman lähetysaika alkaa.
Keskeneräisen tallenteen katsominen ja Castaus kyllä toimii minulla. (Uusi DNA TV) Mutta tallenteen katselu on tuskallista, tallenne alkaa milloin mistäkin, eikä kelukset tai pausetus toimi, ennenkuin tallenne on valmistunut.
Se on aika erikoista Pertti, Ville kun sinne toiseen ketjuun kirjoitti:
Keskeneräisen kanavan castaus ei toimi, siinä on järjestelmärajoitus. Tähän tarvittava muutos ottaa selkeästi enemmän aikaa kuin kk-kanavan korjaaminen (joka puhdas bugi). Molemmat toki olisi tarkoitus saada toimimaan.
Kyllä se pelittää, just talentaa mtv3 Maalla, merellä jne... ja tallenne näkyy castattuna töllöstä. Mutta kuten edellä kerroin, ongelmia on. Tämä tallenne alkoi alusta, pystyy pausettamaan mutta ei kelailemaan.
Em. tallenteen ohjelmoin iOs:llä ja pyöritin telkkuun selaimella / Cast3, anroidilla / Cast2 sekä iOs:llä Cast2 ja Cast3 Kaikilla castautui mutta kelaukset ja pausetus miten sattuu
Miksi tv7 ja alfa tv eivät näy ohjelmaoppaassa (iPad) edes suorassa lähetyksessä. Tallentaminen kyseisissä kanavissa mahdotonta. Tv:ssä näkyvät realiaikaisina. Musta pohjaväri on tosi huono ohjelmaoppaassa! Elisa viihde oli parempi kuin tämä dna hubi!
miten ohjelmien nauhoitus onnistuu uusi laite jo kerran vaihdettu ku eka oli risa.kun yrittää tallennusta niin laite ilmoittaa vaan ettei ole käyttöoikeutta,ja toinen juttu teksti tv ei näy ollenkaan.ja osa kanavista ei näy vaikka on tehty uudestaan kaikki mahdolliset temput moneen kertaan,antennitalous kyseessä.,ei oo ikinä ollu nåin huonoa laitetta,
Ikävä kyllä tällä hetkellä hubilla ei voi asettaa verkkotallenteita. Se onnistuu DNA TV -mobiilisovelluksen ja selaimen kautta. Verkkotallenteiden katsominen onnistuu kuitenkin myös hubilla.
jokohan tuohon Hubiin on saatavilla sen oma kovalevy ? Jos ei niin koskahan se on sitten saatavilla ?
Hubiin voit tilata kovalevyn DNA Nettikaupasta täältä.
Whaat??
Alalaitaan OK-näppäimellä olevassa kanavastripissä punainen täplä taas näkyy.
Menu-valikossa kovalevytallenteissa näkyy myös tallenteet.
DNA TV-hubille löytyy kattavat ohjeet tukiosiosta täältä: https://www.dna.fi/web/yksityisille/tuki-tv-hubi3
Virittimiä ei voi lisätä laitteeseen päivittämällä.
Suosittelen tutustumaan DNA Hubin tukisivuun, sieltä löydät hyvin ohjeita laitteen käyttöön.
Kohdasta tallennus - löydät tallentamiseen liittyvät ohjeet.
Ei pysty ei (pilvitallennuksissa).
Heippa dn-alaiset !
Dna-myyjä soitti minulle viime vuoden puolella (2018) ja halusi että ottaisin dna-hubin käyttöön. Saisin silloin halvemman kk-kustannuksen eikä hubi maksaisi minulle penniäkään. Myyjä "kävi päälle" ja väitti että hubi toimisi täsmälleen samalla tavalla kuin oma Topfield-digiboksini ja voisin valita kumpaa sitten halusinkaan käyttää. En lopulta keksinyt syytä miksi kieltäytyisin ilmaisesta DNA-hubista joka lisäksi vähentäisi kuukausikustannuksiani joten suostuin. Parin viikon jälkeen hubi-paketti tulikin ja laitoin piuhat paikoilleen - se onnistui yritys-erehdys toimen jälkeen. Yritin heti tarkistaa miten ajastus tai tallennus toimisi mutta siinäpä tuli tenkkapoo. Kumpaakaan en onnistunut saada toimimaan joten vedin antennijohdon irti hubista ja työnsin sen takaisin Topfieldiin. Ja kas, heti sain ajastukset ja tallennukset toimimaan ! 😀 Kiitos Topfield ! Kului taas pari kuukautta ja tein tänään uuden yrityksen samalla katastrofaalisella tuloksella :
___TALLENNUSTA EN SAANUT TOIMIMAAN,
___AJASTUSTA EN SAANUT TOIMIMAAN.
Ystävällisesti pyydän asiakaspalvelua lähettämään minulle ohjeet joita seuraamalla saan ajastuksen toimimaan ja ohjeen ohjelmien tallentamisesta.
Tätä pyydän sen tähden että myyjä joka sai minut hubia kokeilemaan väitti että se toimisi täysin samalla tavalla ellei vieläkin paremmin kuin vanha digiboksini ja että asia todella kannattaisi. Haluaisin mielelläni jutella myyjähenkilön kanssa jonka kautta sain hubin, hänen nimensä varmaan löytyy rekisteristänne.
PS: Topfieldilla pystyn tallentamaan kolmea neljää ohjelmaa ja samanaikaisesti katsomaan jotain muuta kanavaa tai vanhaa tallennusta . sekä ajastamaan kuluvan viikon ohjelmistosta mitä haluan. Todella kätevää - tallennetut ohjelmat ovat selkeästi käsillä kun niitä haluaa tarkastella.
Ystävällisin terveisin
eero lehtonen
Ohjeita ja tukea DNA TV Hubin käyttöön löydät osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-ja-apu.
Asiakaspalvelumme numerossa 044 144 044 auttaa mielellään Hubin palveluiden käyttöönotton kanssa, joten olethan meihin puhelimitse yhteyedssä niin voimme yhdessä katsoa laitteen toimintakuntoon.
Uudessa DNA TV:ssä tallenteiden katselu on mahdollista aloittaa kesken tallennuksenkin. Myös jo alkanut ohjelma on mahdollista tallentaa alusta. Millä laitteella ongelmia tallennuksen kanssa siis ilmenee, eli käytätkö DNA TV:tä hubilla, selaimella vai sovelluksen kautta?
Mutta tallenteen katselu on tuskallista, tallenne alkaa milloin mistäkin, eikä kelukset tai pausetus toimi, ennenkuin tallenne on valmistunut.
Keskeneräisen kanavan castaus ei toimi, siinä on järjestelmärajoitus. Tähän tarvittava muutos ottaa selkeästi enemmän aikaa kuin kk-kanavan korjaaminen (joka puhdas bugi). Molemmat toki olisi tarkoitus saada toimimaan.
DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
13 Tou Ilmoita asiaton sisältö
ja tallenne näkyy castattuna töllöstä.
Mutta kuten edellä kerroin, ongelmia on. Tämä tallenne alkoi alusta, pystyy pausettamaan mutta ei kelailemaan.
selaimella / Cast3, anroidilla / Cast2 sekä iOs:llä Cast2 ja Cast3
Kaikilla castautui mutta kelaukset ja pausetus miten sattuu
Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin kurkataan yhdessä miksi tallennus ei toimi, kiitos.