DNA Valokuitu Plus-modeemi pätkii

Missähän vika (ja mitä voi tehdä), kun DNA Valokuitu Plus -modeemi pätkii käyätnnössä joka ikinen päivä ja joskus useamman kerran päivässä. Pätkimisellä tarkoitan sitä, että kadottaa nettiyhteyden. WLAN-verkkoon pääsee normaalisti, mutta ei ole nettiyhteyttä. Katoaa usein myös kesken netin käytön. Nettiyhetys palautuu, kun vetäisee modeemin virtajohdon hetkeksi irti seinästä. Tätä ei vaan jaksaisi ihan yhtenään olla tekemässä. Modeemi on melko uusi, varmaan alle vuosi sitten taloon tullut.

Kommentit

  • Sama yhteys ja sama modeemi Oulussa. Vikailmoituksessa lukee "DNS-server is not responding tjsp.", kunnes nettiyhteys palaa. Pätkiminen alkaa yleensä iltaisin.
    Herra X
  • Kannattaa tutkia tietokoneen ja sen verkkokortin virta-asetukset, jospa syyllinen pätkimiselle löytyisi sieltä. Verkkokortin ajuritkin kannattaa päivittää, eikä tietokoneen päivittäminenkään ole pahasta.
    PW
  • Syyllinen voi olla myös f-secure
    Tuomas Raatikainen
  • Vika täytyy olla kyllä modeemissa, koska kaikilta verkkoon liitetyiltä laitteilta häviää nettiyhteys. Ovat siis yhteydessä verkkoon, mutta verkossa ei ole nettiyhteyttä.
    Jari
  • Mahdollisten laitejumien poissulkemiseksi voisi tässä kohtaa kokeilla palauttaa modeemin tehdasasetuksille. Osoitteesta dna.fi/tuki-netti sekä modeemin omalta tukisivulta löydät lisää vinkkejä ongelmatilanteen ratkaisemiseksi. Jos näistä ei ole apua, päästään yhteyden toimintaa tutkimaan tarvittaessa tarkemmin meillä asiakaspalvelussa.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Sama ongelma ja myös alle vuoden vanha modeemi. Ihan täysin katkeaa yhteys monta kertaa päivässä, mikä sitten kuitenkin vain odottamalla heti palautuu. Modeemi vilkuttaa valojaan kun tätä tapahtuu. Nyt viikon ollut tätä ongelmaa. Alkaa hermot mennä.
    ShellShoc
  • Lienee kyseessä tämä malli:

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/valokuitu-plus-modeemi-f-3890v3-yhteys-katkeilee/
    Ile_
  • Jos tuo malli, niin mitkä ovat laitehallinnan Connection välilehden Power arvot?
    PW
  • Täällä sama vika ko. modeemilla. Kesäkuussa hankittu DNA:n netti tän kaapelitv-himmelin läpi. Heti alkuun muutaman päivän jälkeen alkoi pätkiminen. DNA:n tuki aiheeseen oli ihan HP hommaa. Joidenkin päivien jälkeen (ja useidewn buuttien ja resettien) alkoi taas pysyä yhteys päällä. Kunnes nyt viikko sitten taas alkoi sama rumba. Ei oikeen mee jakaluun, että asiakkaan pitäis jatkuvasti olla tuota modemia rassamassa, ja nyt ei oikeen näytä, että mikään tällä hetkellä auttaa. Yhteys on tosin päivittäin itse palautunut aina jossain kohtaa, ja taas jonkun tunnin jäljeen kadonnut uudestaan.
    Olli

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.