DNA:n myymä nopea 100Mbit/s mobiililiittymä pukkaa dataa vain 1-6Mb/s
Miten voidaan liittymää myydä 100Mbit/s liittymänä, kun todellinen nopeus on vain reilusti alle 10 Mbit/s? Aivan käsittämättömän hidas. Olen verrannut noputta Teliaan ja Saunalahteen. Tämä täällä Kiimingin Alakylässä. DNA oikein mainosti jollain pylväsdiagrammilla, miten heillä on nopein netti verrattuna Teliaan ja Saunalahteen!
Menin halpaan ja vaihdoin liittymäni DNA:lle. Tässä taitaa olla jo aineksia kuluttajaviranomaisille kun nopeus on vain 10:s-100:s osa ilmoitetusta nopudesta.
Menin halpaan ja vaihdoin liittymäni DNA:lle. Tässä taitaa olla jo aineksia kuluttajaviranomaisille kun nopeus on vain 10:s-100:s osa ilmoitetusta nopudesta.
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Mobiililiittymille emme tosiaan pysty lupaamaan mitään tiettyä nopeutta vaan nopeus vaihtelee aina verkon ym. muuttujien mukaan, luvattu miniminopeus on kuitenkin aina 5M. Jos yhteysnopeudet ovat jatkuvasti tai aina tietyssä paikassa normaalia heikompia niin asiasta kannattaa olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään tilannetta tarkemmin, kiitos.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
Useina päivinä ja useasti eri aikoina mitattuani on tainnut peräti kerran mennä vähän yli tuon takuunopeuden 5Mbps!
Onko päätelaitteessa 4G+ eli Lte-a ominaisuus. Sillä on suuri merkitys saavutettuun nopeuteen.
4G on aina jaettu kakku eikä parhaastakaan 4G:stä saa valokuitua.
Jaaha se on taas maanantain prime time ku jengillä netflixit rummuttaa. 03 yöllä tulee koko 50mb/s kaistan täydeltä. Nyt ei päästä taas edes viiteen. Tittidiu. Loppuuko tolpista kapasiteetti vai miks näitä nopeuksia rajotetaan näin rajusti? Ja iha sama lataako koneella vai puhelimella. Kaverilla sama homma korttelin päässä. Voisko tälle tehä jotain? 2h kestävä lataus kestääki nyt sitte yli 9h...

Kyse ei tosiaan ole yhteysnopeuksien rajoittamisesta, vaan mitä todennäköisimmin juuri verkon ruuhkautumisesta tiettyinä ajankohtina. Pääsemme selvittämään asiaa tarkemmin, kun olet yhteydessä vikapalveluumme numeroon 0800 300 500 ja tuota kautta voimme kirjata osoitteesta tarvittaessa katveilmoituksen tiedoksi verkkosuunitteluumme, jotta tilanne voidaan ottaa huomioon alueen verkkoa kehitettäessä.
Jos taloon saa kiinteän laajakaistan, se toimii pomminvarmasti, luvatulla nopeudella joka on keskimäärin noin 90 prosenttia liittymän maksimista.
4G on 4G, kaikille ei riitä.
Olisi tietysti kiva saada Telian tarjous.