Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Dolby äänet ja hubi

Miksi Dolby äänillä varustetun kanavan äänensäätö ei toimi?
Kiva kun illalla nappaa telkkarin auki ja vaihtaa kanavaa niin alkaa hillitön mekkala kun tv pärähtää täysille eikä mute tai volumen säätö tee mitään vaikka palkki kulkee tai mute symboli ilmestyy ruutuun.
Myös tallenteiden äänentaso on todella alhainen joka kanssa aiheuttaa sätkyt kun tallenne loppuu ja tv alkaa taas pauhaamaan.

Kommentit

  • Hei Timppa,

    DNA TV Hubin tiedossa oleva ongelma on erilaiset äänentasot kanavien ohjelmakirjaston ja muiden sovellusten välillä. Ongelma on korjauksen alla.
    Pahoittelut häiriöstä aiheutuvasta haitasta!

    Huomaathan tosin, että muiden sovellusten äänentasoihin emme voi vaikuttaa.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Siis meinaatte ettette voi vaikuttaa siihen että hubin kautta ei voi ääniä säätää ja ettei ole mahdollisa vaikuttaa laitteen läpi tulevan äänen tasoa? Eli jos ette voi vaikuttaa laitteen toimintoihin niin pitäsköhän vaan antaa laitteen kehitys osaaviin käsiin ja aloittaa myynti sitten kun edes perus asiat ovat kunnossa.
    Se että joissain uudistuksissa olisi ongelmaa olisi vielä ymmärrettävää, mutta jos perus asiat eivät ole kunnossa ja laitetta myydään on toiminta vähintään kyseenalaista.

    Harmillistahan tässä on vielä se että toimivia digiboxeja on ollut olemassa jo vuosia, mutta dna on alkanut keksimään pyörää uudestaan. Lisäksi maksavista asiakkaista ollaan tehty beta testaajia joiden ideoita ja kommentteja ei tunnuta otettavan vakavasti.
    Ihmettelen myös vaatausta sen vuoksi että tv:n oman netflix sovelluksen ja nettiselaimen kautta dnatv toimii hyvin eikä töki tai kuva välky eikä äänentasot seilaile.
  • DNAn klassikot:
    - mitään yleistä vikaa ei ole havaittu
    - palauta tehdasasetukset
    - ongelma on korjauksen alla

  • Ohjelmakirjastojen alhaiset äänentasot ovat olleet kautta historian Wboxeista Hubiin, ja vika on muka aina ulkoistettu toisaalle. Asian korjaamiseksi ei ole tehty mitään.
  • Mitenhän oovat saaneet ton ääniongelman ratkaistua sit normaaleissa tv lähetyksissä?
    Ei mulla ainakaan tarvitse joka kerta kun kanavaa vaihdan alkaa veivaamaan ääntä isommalle tai pienemmälle. Tätä ongelmaa myöskään ei esiinny kiinan android boxilla joka maksoi vai. noin 1/10 osan hubin hinnasta, eli oisko aika vaihtaa sitä kehitys porukkaa ja myöntää että metsään on menty ja syvälle?
    Kiinalaisella ei myöskään tapahdu kuvan jumimista, välkkymistä eikä flixiä kahtoissa ala tv kanavan äänet yhen äkin kuulua elokuvan päälle. Myöskään ei ole ollut yhtään kertaa ongelmaa josta olisi selvinnyt vain johdon irti repimisellä toisin kuin hubin kanssa päivittäin.
  • Joo kyllääänipuoleen pitäs todella nopiaa saada korjauksia!
  • DNA ei näköjään myönnä että laite on melko surkea. Sulkevat keskustelut joissa minä viimeksi tänään kyselin ihan aiheellista vikaa että laite käynnistyy itsekseen ja monella muulla oli samaa vikaa. DNA on ollut asiasta niin hiljaa viime aikoina että alkaa jo pikkuhiljaa tuntumaan että tietävät itsekkin että laitetta ei saa toimimaan niinkuin asiakkaat haluaa. Miten ois porukka täällä jos laitetaan vireille kuluttaja-asiamiehelle juttu tästä ja liitetään sinne mukaan kaikki ongelmat mitä ei saada/osata korjata. Ei tämä oo oikein kivaa enää....
  • Siitähän tuolla mainitsemassasi ketjussa juuri viikonloppunakin oli mainintaa. Että virallista tietä etiäpäin ja DNA vastuuseen?
  • Näin se pitäs näköjään jo tehdä..
  • Tässä kun laskeskelee sen että toimimaton laite hintaan x ja antenni alueella ainoa mahdollisuus maksukanaviin on ip lähetykset ja jotka ostettu myös dna:lta sekä netflix tilaukset joita ei nyt voi hyödyntää koska laite on lähes käyttökelvoton on mielipaha ja rahallinen vahinkokin jo mainittava.
    Miten DNA on aikonut kompensoida tämän hubiasiakkailleen?

  • HDMI Bypass asetettu hubiin ylen 2 hd äänet dolby digital OK.
    Viasat ohj.kirj. ei ääntä.
    Netflix ihan sekaisin osa DD osa lpcm osa ei toista ollenkaan.
  • @Timppa Kun kyselin mahdollista hyvitystä tai hetkittäistä hinnanalennusta toimimattoman laitteen ja palvelun takia DNA:lta. Vastaus oli viime viikolla aika tyrmistyttävä :

    " Hyvitystä emme voi antaa, koska se ei millään lailla ratkaise sitä ongelmaa, että
    laite ei vastaa sinun odotuksiasi tai toimi haluamallasi tavalla. "


    Mainintana vielä, että kerran olen yli 6kk palvelun käytön aikana saanut laskusta puolet hyvitystä, eli en siis mitään verrattuna palvelun toimintaan.

    DNA:han siis huijaa meitä, koska kehtaa nyt jo kääntää palvelujensa ja laitteidensa puutteet asiakaiden omaksi syyksi tyyliin "ei toimi odottamallasi tavalla"  SIIS MITÄ ?
    Ovat ilmeisesti tulleet jo itsekin siihen tulokseen, että laitetta ei taideta saada toimimaan millään ilveellä edes kohtalaisesti lähiaikoina ja sen takia vetoavat nyt tuollaiseen roskaan !

    Kyllä tässä oikeasti olisi jo aihetta isompaan mötäkkään, kuten aiemmin on useasti todettu.

  • itse sain 7euron hyvityksen. laite ollut 7.9.17 lähtien. ongelmia alusta lähtien. olen kertonut aina ongelmat ASPAlle. mennyt tuntitolkulla aikaa. olen kuullut kaikki selitykset mutta muutosta itse laitten toimintavarmuuteen on tullut vähän. pikkasen pettynyt kyseiseen laitteeseen.
  • Mutta markkinalupaus "aivan uusi tapa katsoa televisiota" on kyllä lunastettu
  • Eikö tämä enåö tallennakkaan vaikka jatkuvalle on laitettu ja jotain ihme tallenteita tuuttaa tulemaan. Nyt ei sit enää toimi flixit sun muut mitenkään eikä myöskään tallenteet.... edes ne jonkun muun tallentamat.
  • Netflix HD ja 4K äänet olisi hyvä saada balanssiin.
    Netflix HD 5.1 laadussa voi luottaa siihen että kun siirtyy TV kanavia katsomaan ei tarvitse olla kaiuttimien kaukosäädintä etsimässä. (=äänet samalla tasolla) mutta liekkö sitten vain Netflix 4K palvelun 5.1 äänet "oikeat" eli sieltä tulee samalla voluumilla kuin katsoisi Blu-ray soittimella eli todella kovaa.?
    ääni tule hubista telkkuun HDMI:llä, sieltä SPIF:llä aktiivikaiuttimiin.
  • Optisen lähdön kautta hubista vahvariin äänet toimii ainaki vieläkin ihan miten sattuu!
  • Mulla on koekäytössä DNA-netti (mobiili) + TV-hubi ja HDMI/audio  mode = auto -asetuksella Dolby kanavat eivät reagoi ollenkaan kaukkarin volkkasäätöön, muut kyllä.
    (hubista ääni HDMI:llä paneelin ja siitä analogiseen vahvistimeen RC-kaapeleilla).

    Ratkeaa näköjään näin, että HDMI/audio mode -asetuksista valitsee joko PCM tai Transcode, niin toimii kaikiilla kanavilla (siis normi analogiset ja HD-kanavat, jotka meillä kaapelia pitkin taloon/purkkiin tulee). Mikä muuten on ero tolla PCM:llä ja Transcodelia? En ainakaan huomaa missään äänissä mitään eroa.

    Jos valitsee Bypass ni kaikki kanavat paitsi nuo Dolbyt mykistyy..

    Näinkö sen on tarkoituskin toimia (eiks ton 'auto' asetuksen pitäisi löytää semmoneb et kaikki toimii samalla tavalla)?
  • Mulla toi hubin netflix-sovelluksen äänenvoimakkuus on todella kova, eikä hubin kaukosäätimen volume-nappula vaikuta siihen mitenkään, pakko säätää vahvistimesta. Todella ärsyttävää, muissa sovelluksissa (vaikka äänenvoimakkuus on paljon hiljaisempi, kuin esim. tv-kanavien) pystyy volumea sentään kaukosäätimellä säätämään.
  • Täällä käynnistyy aina netflixiin ja äänen tasot on miten sattuu. Tallenteiden äänentaso on noin 1/3 suorista lähetyksistä ja sovelluksissa kuten esim. netflix, c more, viaplay on ihan arpapeliä millä lähtee soimaan.
    Tämä hubi on kyllä ihan ihme vehje ja oiskin kivä nähdä millaiset piripäät tätäkin koodaa jossain kallion katkaisuhoitolassa.
  • en tiedä onko harhaa mutta välillä tuntuu että äänentaso vaihtelee rajusti. Soundbarissa riittää toisina päivinä 10-15 ja tilaäänetkin kuuluu takakaiuttimista hyvin. Toisinaan täytyy volumea nostaa 25-35 jotta äänet kuuluvat... koskee niin vapaita kanavia kuin netflix ja viaplay
  • Alkuperäinen DNA:n vastauskaan ei vastaa ketjun aloittajan "ongelmaan". DD äänet täytyy ottaa pois käytöstä jos haluaa hubilla voimakkuutta säätää. Sama koskee kaikkia muitakin laitteita jotka DD ääniä välittää. Näillä voimakkuuden säätäminen tapahtuu vasta laitteesta jossa ääni puretaan, eli usein vahvistin.

    Vaihteleva äänen voimakkuus eri aikoina samasta sovelluksesta voi johtua siitä että välillä hubi välittää äänet DD:nä ja välillä ei, sehän tekee mitä huvittaa milloin huvittaa. Vahvistimestä tämän näkee mitä sinne tulee sisään, mutta jos purku on Tv:ssä tai jossain muussa laitteessa se ei välttämättä ole niin helppoa enään.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.