E-lasku

Harkitsen paperilaskun vaihtoa e-laskuun. Luin e-laskua käsittelevän sivun, mutta siellä on vain ohjeet e-laskun aktivointiin.
Missä näen e-laskun puheluerittelyn ja kuinka pitkään tietoja säilytetään? Voiko laskuja ja laskuerittelyjä tulostaa?
Voiko e-laskun kuukausittain toistuvan eräpäivän valita itse?
Mistä tiedän, että uusi e-lasku on saapunut?
Tuleeko myöhässä olevasta, maksamattomasta e-laskusta samanlainen tekstiviestimuistutus kuin paperilaskusta?
Kiitos.

Kommentit

  • Hei!

    E-laskun laskuerittely näkyy suoraan verkkopankissasi. Tarvittaessa laskuerittely ja tarkempi tapahtumaerittely löytyvät myös Minun palvelustani. Kaikki tiedostot on mahdollista tarvittaessa tulostaa.

    E-laskun erä- ja maksupäivä on ennalta määrätty laskun eräpäivä. Tarvittaessa maksupäivää on mahdollista muuttaa omassa verkkopaknissa, eräpäivän muuttaminen ei ole mahdollista.

    Todennäköisesti omasta verkkopankistasi on mahdollista saada ilmotus, kun uusi e-lasku on saapunut. Halutessasi saat myös meiltä ilmoituksen, kun uusi puhelinlasku on lähetetty.

    E-laskusta lähetetään maksumuistutukset aivan kuten paperilaskustakin.

    Lisätietoa e-laskutuksesta ja tähän liittyvistä käytännön asioista löydät omasta verkkopankistasi.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kiitos vastauksesta.
    Mikä on laskuerittelyn ja tarkemman tapahtumaerittelyn ero? Tarkoitin laskuerittelyllä paperilaskuun kuuluvaa laskuerittely nimistä-osaa, jossa näkyy mm. seuraavat tiedot:
    kuukausimaksu
    puhelut dna:n matkapuhelinliittymiin, puhelut lankaliittymiin, puhelut muihin liittymiin (minuuttimäärä ja hinta)
    tekstiviestit dna:n matkapuhelinliittymiin, tekstiviestit muihin liittymiin (kappalemäärä ja hinta)
    jne.
    Tuleeko tämä sama tieto siis verkkopankkiin? Kysyn, koska en halua käyttää yhtä laskua varten dna:n erikseen sisäänkirjauduttavaa verkkopalvelua verkkopankin lisäksi.
    Onko ilmoitus uuden puhelinlaskun lähettämisestä maksullinen? Verkkopankistani voi tilata tekstiviesti-ilmoituksen, mutta se maksaa.
  • Laskerittely on siis tuo peruserittely, joka on mukana sinulle lähetettävällä laskulla. Tapahtumaerittely on ns. puheluerittely, jossa näkyvät kaikki laskulla laskutettavat puhelu- ja viestitapahtumat eriteltynä. Laskuerittely näkyy myös verkkopankissa.

    Ilmoitus uuden laskun lähettämisestä on maksuton ja tämän laskutekstiviestin saat kytkettyä päälle puhelinlaskun osalta Minun palvelussani tai asiakaspalvelun kautta.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei! Tein e-lasku tilauksen ja Op:n verkkopankki ei kysynyt asiakasnumeroa missään vaiheessa. Meni läpi kun laitoin saajan nimen ja viitenumeron. Menikö minun tilaus nyt päin honkia?
  • Hei Saku! Kaikkien palveluiden kohdalla ei välttämättä kysytä asiakastunnusta vaan pelkkä laskuttajan nimi ja laskun viitenumero riittää.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Miksi laskun eräpäivää ei voi muuttaa, hankala päivä, tilipäivänä olisi helpompaa maksaa?
  • Hei!
    Vaihdoin pankkia Nordeasta Osuuspankkiin. E-Laskua ei ole tullut elokuulta vielä . Siirtyiköhän uusi tilinumeroni pankinvaihdon yhteydessä?
  • Hei Helena!

    E-lasku ei siirry automaattisesti pankkia vaihtaessa, vaan tuo vanha e-laskuvaltuutus tulee ensin purkaa vanhassa pankissa ja tämän jälkeen tilata uusi e-lasku uudelle tilille.

    Löydät laskusi tarvittaessa pdf-muodossa myös Minun palvelustani https://minunpalveluni.dna.fi.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Miksi 04.09 erääntyvä lasku ei näy e-laskuissa. En saa tietoja mistään näkyviin ainoastaan eräpivån ja summan  joka on tullut viestillä
  • Hei Maija!

    Kannattaa tarkastaa verkkopankista e-laskusopimukset, että tiedot ovat siellä oikein. Ohjeet löydät täältä ​www.dna.fi/elasku​​​
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Olen vaihtamassa pankkia kuun vaihteessa, jolloin vanhat tilini eivät enää ole käytössä. Laskujeni eräpäivä on kuun ensimmäinen ja maksoin 1.10. laskun tänään. Se näkyy kuitenkin täällä omilla sivuilla vielä (ilmeisesti viive)? Miten toimin nyt seuraavan laskun kanssa?
  • Moi Tarja!

    Laskujen suoritusten kirjautumisessa itsepalveluun voi olla viivettä.
    Suosittelemme tekemään uudet e-laskusopimukset kun pankki on vaihtunut.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Kyllä, mutta jos en halua odottaa teiltä paperilaskua koska maksullinen niin miten teen se e-sopimuksen, viitenumero vanhasta laskustako?
  • Voit käyttää e-laskusopimuksen tekemiseen edellisen laskun tietoja tai tarkastaa tiedot itsepalvelusta.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei, onko e-lasku maksullinen?
  • Emme laskuta E-laskusta mitään. Pankilla voi olla oma palveluhinnasto esim. ilmoituksien lähettämisestä.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • The e-invoice is very important in today's time because the paper invoice is lost, then the e-invoice will be useful. I used to have the e-invoices on my email but after having connect is my Outlook, all e-invoices on my emails have been lost.
  • Jos ostan puhelimen 24kk maksuaikasopimuksella, saanko maksaa kesken tämän 24kk aikana jossain kohtaa kerralla enemmänkin puhelimen hinnasta?
    Jussi
  • Hei, maksuaikasopimuksella hankittua puhelinta tulee maksaa kuukausierissä, mutta siitä voi milloin vain tilata loppulaskun, jossa puhelin laskutetaan kerralla loppuun.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Heippa! Laitoin äsken oma palvelusta viestin ja palautetta. Täältäkö saan lukea vastaukset? Saanko vastauksen oikeasti sähköpostiosoitteeseeni vai tähän palstalle vai tekstiviestillä puhelinnumerooni?  Lähetetäänkö laskut nykyisin vain tekstiviestillä? Käsittääkseni se ei taida olla mahdollista? Sähköpostilla on tullut vain markkinointikirjeitä, vaikka palvelussa lukee sähköpostilasku?
    Aila Hinkkanen
  • Hei Aila,

    Saat itsepalvelun kautta lähetettyihin viesteihin vastauksen sähköpostitse.

    Laskutusvalinnan voit varmistaa asiakaspalvelumme kautta, mikäli käytössä on sähköpostilasku tulee lasku sähköpostiisi, ei tekstiviestise.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei,
    jos hlölle tulee elasku, veloittuuko se automaattisesti eräpäivänä hänen tililtään vai onko hänen vielä tehtävä lisätoimintoja jotta lasku maksetaan hänen tililtään eräpäivänä. Esim rouva x (eläkeläinen ja muistisairas) on saanut ilmoituksen tekstiviestinä että elasku tullut verkkopankkiinsa ja eräpvä 27.12.2018. Mitä toimia hänen on tehtävä? Hänellä on verkkopankkitunnukset, mutta ovat käyttämättömänä "piirongin laatikossa" koska ei osaa käyttää verkkopankkia. Säännölliset muut laskut ovat hänellä suoraveloituksena. Pitäisikö puhlaskusta tehdä suoraveloitussopimus?
    Olen toisen asialla, joten laittakaa vastaus spostiini.
    t. hl
    hl
  • Hei hl!

    E-lasku ei veloitu automaattisesti, mikäli asiakas ei ole itse erikseen valinnut verkkopankissa, että haluaa laskuttajan e-laskujen menevän automaattisesti maksuun eräpäivänä. Laskuttajan puolelta emme näe, onko e-laskulla automaattiveloitus, eli tämä pitäisi tarkistaa suoraan asiakkaan verkkopankista.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei , miten toimia kun sain muistutusviestin laskusta ,jonka olin kyllä oikeaan aikaan maksanut ,mutta käyttänyt väärää viitenumeroa ?
    Maija L
  • Hei Maija,

    Todennäköisesti suoritus ei ole kirjautunut oikealle laskulle, mikäli viitenumero on ollut väärä.
    Asia voidaan selvittää asiakaspalvelumme kautta.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.