E-laskusopimuksen voimaantulo

Hei,

Tein E-laskusopimuksen ensimmäisen sähköpostiini lähetetyn laskun tietojen perusteella. Täytyykö minun nyt maksaa tämä PDF-muotoinen lasku vielä manuaalisesti, vai kattaako tekemäni e-laskusopimus myös tämän ensimmäisen laskun? Eräpäivä on vasta 4.12.

Kiitos!

Kommentit

  • Katso sieltä oman verkkopankkisi tiedoista  (  e-laskut  )
    Siellä on tiedot mitä sopimuksia on tehty ja onko voimassa.
    BQ24
  • Hei!

    Sähköpostiin lähetetty lasku täytyy maksaa vielä normaalisti sillä laskua ei ole mahdollista enää lähettää uudelleen e-laskuna. Kun laskut tulevat jatkossa e-laskuina verkkopankiisii niin voit alkaa maksamaan ne sitä kautta.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Miten on mahdollista että tulee paperilasku, vaikka ollaan tehty e lasku sopimus pankkiin
    Pirkko
  • Hei Pirkko!

    Oletko milloin tehnyt e-laskusopimuksen? Mikäli sen tekemisestä on lyhyen aikaa niin muutos ei ole luultavasti kerennyt vielä viimeisimmälle laskulle.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei, sopimus on tehty lokakuussa, mutta päivämäärää en tarkemmin tiedä. Kun olen kyseisen henkilön avustaja
    Pirkko Silen
  • Voi olla tosiaan, ettei muutos ole kerennyt vielä viimeisimmälle laskulle. Asia voidaan tarkastaa kyllä kun olet yhteydessä puhelinpalveluumme numerossa 044 144 044.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei, olen tehnyt e-laskusopimuksen jo lokakuussa 2020, kuitenkin olen saanut Digitalta 2 muistutuslaskua marras- ja joulukuun laskuista. Tiedustelin asiaa OP:n e-laskupalvelusta ja sain vastauksen että pankin päässä kaikki on kunnossa. Olen nyt roikkunut puhelinpalvelussa reilun puolituntia päästäkseni selvittämään asiaa teidän kanssa... jurppii todella...eikö tätä asiaa voisi hoitaa sähköpostitse??
    Pekka E.
    Pekka Entelä
  • Hei Pekka! Onhan e-laskusopimus tehty varmasti oikeita tietoja käyttäen? 
    • Digitan lähettämien laskujen kohdalla tee verkkopankissa e-laskusopimus ja valitse laskuttajaksi "Digita Oy" ja laskutusaiheeksi "Digita TV". Tarvitset myös asiakastunnuksen ja viitenumeron.
    Tarvittaessa poista e-laskuvaltuutus verkkopankistasi, odota muutama pankkipäivä ja tee e-laskuvaltuutus uudelleen.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,
    e-laskutukseen liittyen:
    Mistä saan sen tarvitsemani asiakastunnuksen ja viitenumeron?

    Yt. Eva
    Eva Björkestam
  • Tiedot löytyvät suoraan saamaltasi viimeiseltä laskulta, e-laskun muodostaminen onnistuu sen jälkeen kun olet saanut ensimmäisen laskun palveluista
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Omat laskuni tulee järjestäen roskapostin puolelle ja lopulta tekstiviestimuistutuksen jälkeen osaan niitä kaivata.

    Ongelma on, että olen yrittänyt joka kerta maksaessani laskua tilata e-laskun, mutt joka kertaa herjaa viitenumerosta. Onhan viitenumero sama, millä laskun maksun kohdistetaan, eikä esim. laskunumero? Pankki OP.

    Matti
  • Hei Matti!

    Katsothan vielä ohjeet e-laskun tekemiseen sivuiltamme https://www.dna.fi/tuki-laskutus#e-lasku ja yrität tehdä e-laskun näiden ohjeiden mukaisesti. Tarvittaessa oma pankkisi osaa auttaa tarkemmin e-laskusopimuksen tekemisessä jos ongelmia edelleen ilmenee.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Tämä asia hoidossa
    Pirkko Silen

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.