eSIM
Joko e-simin saa käyttöön galaxy geariin vai pitääkö vaihtaa liittymää?
Seuraa viestiä
20
seuraajaa
Tällä hetkellä meillä ei ole ikävä kyllä tarjolla eSIM-palvelua.
Minuakin kiinostaisi e-SIM mahdollisuus DNA tuotteena? Onko tätä tulossa milloin?
voisitteko valoittaa edes kuukauden/ kvartaalin /vuoden tarkkuudella milloinka e-sim palvelu tulee?
Aiemmin vastauksenne "tulossa saataville jossain vaiheessa" ei mielestäni vastaa toimitusjohtajanne vuosikatsauksessa linjaamaan asiakaskokemuksen positiiviseen kehittämiseen eikä siten mielikuvaan jonka anatte sijoittajille asiakaskokemuksen hallinnastanne.
eSIMin voi ensivaiheessa ottaa käyttöön Applen iPhone XR -, iPhone XS - ja iPhone XS Max -puhelimissa sekä uusimmissa iPadeissa.
Mikan viestin sisältöä en edes käsitä.
Ikävä kyllä meiltä ei ole toistaiseksi saatavilla liittymiin tuplakortteja.
Siksi vaihdoin Teliaan. Multi-sim puhelimessa ja kellossa.
Toimiiko eSIM Apple watch series nelosessa.
Niihin on tuki telialla ja haluaisin tietää onko mahdollista myös teillä?
Muuttuiko DNA:n esim tarjonta nyt myös koskemaan Samsung Watch älykelloja (yleisesti muitakin esim tuotteita) vai jatkuuko vain pilottivaiheen Apple tuotteiden tukeminen aluksi nyt valtakunnallisesti?
Ei se kuitenkaan voi olla tekniikasta kiinni?....
Suomen kielioppi ei näytä olevan täysin hallussa dna:lla. Alku olisi paremmin esim näin: Koska keskustelu on erittäin vilkas, emme lähetä...
Tai: Keskustelun ollessa erittäin vilkas emme lähetä...
Milloin eSIM yhteys on odotettavissa? Kuukauden sisällä, tänä vuonna vai lähivuosina?
pakko sanoa, että enpä ole törmännyt pitkään aikaan näin ylimieliseen asiakaspalveluun. Yli viisi kuukautta sitten tiedustelin teidän aikataulua e-simmien osalta. Tavoitteenani oli saada e-sim Galaxy Watchiin. Tämän jälkeen useampi henkilö on tiedustellut teidän aikataulujanne saman asian suhteen tuloksetta.
Sitä voisi olettaa, että viidessä kuukaudessa itseään mm. näillä sanoilla mainostava: "Olemme asiakkaidemme todellisia tarpeita toteuttava ketterä mahdollistaja" saisi edes sen verran aikaiseksi kuin suunnitelman toteutuksesta ja julkaisisi tämän suunnitelman lopputuloksen eli tiedon milloinka palvelu tulee saataville. Ilmeisesti ei?
Esitänkin nyt kysymykseni toisin: Milloinka teiltä voisi odottaa tiedoksiantoa jossa kerrotte milloinka aloittatte suunnittelun e-sim palvelun tuottamiseksi?
En nimittäin rohkene häiritä "ketterää mahdollistajaa" toistamalla aiempaa kuluttajille paljon tärkeämpää kysymystä palvelun saatavuudesta.
Aurinkoista syksyä DNA:lle!
Tässä tapauksessa olet kyllä saanut virheellistä tietoa. Pahoittelut asiasta.
eSIM on jo käytössä DNA:lla.
Ominaisuus on jo tässä vaiheessa saatavilla useille eri laitteille (esim. Applen uusimmat puhelinmallit sekä Samsungin älykellot) ja valikoima laajenee jatkuvasti. Toistaiseksi eSIM tarvitsee kuitenkin edelleen oman liittymänsä eli sama liittymä ei voi tällä hetkellä olla samaan aikaan käytössä puhelimessa ja älykellossa.
Lisätietoa aiheesta osoitteesta https://www.dna.fi/esim
Vaikka eipä sillä väliä, jos multisim ominaisuus edelleen puuttuu.
Ainoa vaihtoehto lienee äänestää jaloilla. Heti kun määräaikaisuus päättyy, operaattori vaihtuu...
Määräaikainen soppari pidättelee asiakkaana vielä tovin, mutta sen verran sieppaa, että todennäköisesti tulen siirtämään omani ja yritykseni netti- ja puhelinliittymät sekä tulevat laiteostot toisille operaattoreille.
Vai pitääkö alkaa katsoa toisia operaatoreita?
Kertokaanyt jotain aikataulua milloin alkaa toimia DNA:lla?
Pientä kyselyä kehiin taas tämän asian tiimoilta.
Onko e-simin tulosta galaxy kelloon lisätietoja?
Joulun jälkeiset alet käyvät kuumina ja käsissä polttelee tämä kello 😅
Onneksi Telialla toimii, sinne kaikki jotka ko. toimintoa tarvitsevat.
Minulla on nyt ollut apple watch 3 puolitoista vuotta, todella hieno laite. Nyt haluaisin apple watch 5 eSIMILLÄ ja käytön ilman mukana olevaa puhelinta. Mutta kun palvelua ei ole kuin telialla, niin onko tämän suhteen edistytty dna:lla.
Nimimerkillä: DNA liittymä ollut niin kauan kuin se on ollut olemassa.
En mielelläni vaihtaisi operaattoria tälläisen asian takia, mutta laitteiden toiminnan optimaalisen toiminnan kannalta taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Ei kerro edes aikataulua.
ja on kellossa puh. toimminnut moitteetomasti, nopeet
syö hitaat.
Sama virsi joka kerta. Näin pitkän ajan jälkeen voisi kuvitella huonommankin tuotekehityksen jo asiaa pohtineen. Pitäisikö katsoa uutta porukkaa siihen tai sitten sitä porukkaa joka tekee päätöksiä.
eSIM itsessään toimii tälläkin hetkellä muilla kuin Applen laitteilla eli mitään yksityisoikeussopimuksia tämän suhteen ei ole.
Saamatonta toimintaa operaattori DNAlta eSimin suhteen. Operaattorin vaihto toiseen koska DNA ei tee mitään asian suhteen,
Ei kerro edes aikataulua.
KK
Mitään muuta tietoa aikataulusta tai ylipäätään käyttöönotosta ei ole, kuin palveluneuvojan kvartaaleittain tukifoorumille heittämä "tarkempaa aikataulua ole antaa, olemme kuulleet toiveenne".
ja on muuten oikein kätevä. Paljon pelkäsin että Telian verkko olisi huonompi mutta en ole huomannut mitään eroa
Samoin kävi pankin (Osuuspankki) kanssa joka hidasteli ApplePayn kanssa. Vuoden odotin kunnes lähti vaihtoon
Onko muutenkaan mitään järkeä olla noin jäykän firman asiakas. Miettikää kaikkia muita tulevia uudistuksia ja innovaatioita. Sama homma tulee olemaan niiden kanssa.
Onneksi Telialla toimii.
Siirtäkää liittymänne operaattorille joka välittää asiakkaittensa tarpeista.
18.3.2019 "palvelu on kehityksen alla, tulee jossain vaiheessa"
1.6.2019 "päätetään pilottimyynnin perusteella"
3.6.2019 "ei ole toistaiseksi saatavilla"
28.8.2019 "emme pysty antamaan tarkkaa aikataulua"
8.10.2019 "toistaiseksi ei ole ole saatavilla"
9.12.2019 "tarkempaa aikataulua ei ole antaa"
7.4.2020 "palvelua ei ole tällä hetkellä saatavilla"
6.7.2020 "tarkempaa aikataulua ei ole antaa"
-> see the pattern?
Tulossa on, mutta aikataulu ei valitettavasti vielä tässäkään vaiheessa ole tarkentunut. Pahoittelut, että emme vielä pääse kertomaan tämän iloisempia uutisia aiheen tiimoilta.
e simiä watchiin odotellessa
Ikävä kyllä mitään uutta ei tämän aiheen osalta ole vielä kertoa. Tiedotamme kyllä heti kun se on ajankohtaista!
eSIM on saatavilla iPhone XS-, XS Max-, XR-, 11 Pro- ja 11 Pro Max -malleihin, kunhan käytössä on iOS 12.1 tai uudempi ohjelmistoversio. Mobiilivarmenne ei valitettavasti toimi eSIMillä.
Tänään soitin teidän palveluun ja kerrottiin,että e-sim tulee Apple watchiin tämän vuoden puolella. Onko teillä tarkempaa tietoa eli milloin?
On kyllä iso puute ja pitkä asiakkuus on pakko vaihtaa muualle, jos tarkkaa tietoa ei ole saatavilla.
Harkitsen älykellon hankkimista. Vaihtoehdot ovat Apple Watch Series 6 GPS+Cellular tai Samsung Galaxy Watch3 LTE. Kummankaan kellon eSIM ei taida toimia teidän liittymissänne. Onko siis ainoa vaihtoehto vaihtaa alkuvuodesta päättyvä määräaikainen liittymäsopimus kilpailijoillenne ja aloitaa pitkäaikaisen asiakassuhteen purkaminen?
Onneksi esim. Telialla toimii.
Siirtäkää liittymänne operaattorille joka on ajan tasalla ja välittää asiakkaittensa tarpeista.
Toistaiseksi ei ole lisätietoa tämänkään osalta eli eSIM ei tällä hetkellä tue Mobiilivarmennetta.
Puoli vuotta saatte aikaa ja sen jälkeen lähtee 4 puhelin liittymää, 3 mokkulaliittymää ja kuituliittymä (kaivan vaikka lapiolla uuden kaapelin) kilpailijalle, jonka ei tarvitse olla edes halvin kunhan palvelu toimiin.
Kiitos ja toimikaa.
P.S. En edes odota vastauksia, mutta luvatkaa, että ette soita meille enää ellei mitään uutta ole tarjolla. Sähköpostiosoitteella löydätte yhteystiedot, ilmeisesti 🤔
Vuoden vaihteessa dna kivijalkakaupan myyjä sanoi Telia kaltaisen multi sim palvelun tulevat valikoimiin. Siis puhelimessa vaikka ihan tavallinen sim kortti ja kellossa esim samalla numerolla ja kulu tästä ei olisi kahta liittymään vaan "inhimillinen"
Puhuiko puppu vai onko tälle aikataulua tiedossa?
Ilmeisesti tuotteiden roadmapit on lyöty lukkoon pitkäksi aikaa eteenpäin, eikä muutoksia hyväksytä. Koska olisi huonoa bisnestä reilusti kertoa asiakkaille, että "ei ole eikä tule", niin asiakaspalvelijoita on ohjeistettu totuudenmukaisesti, mutta harhaanjohtavasti kertomaan, että "tarkka" aikataulu ei ole tiedossa. Annetaan siis kuva, että ihan kohta tulee, mutta ei vain voi sanoa tarkkaa aikataulua. Todellisuudessa asiakaspalvelijoille ei ole kerrottu minkäänlaista aikataulua, koska sellaisia ei ole lainkaan, eikä k.o. tuotetta ole tarkoitus edes tulla saataville.
Ei eSIM/tuplaSIM ole vaikea tai edes hankala käytännössä toteuttaa. Sen voi todeta siitäkin, kuinka paljon DNA:ta ketterämmin kilpailijat ovat asiassa toimineet. Ongelma on siinä, että on ylempänä tehty huono päätös jota ei sitten uskalleta edes yrittää muuttaa, sillä eihän kyseisen päätöksen tekijä voi olla väärässä... eihän?
Onko tästä mitään uutta?