Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Epäeettinen kuluttajamyynti

Miksi DNA:lla ei huolehdita kaupanteon eettisistä periaatteista kuluttajamyynnin osalta? Esimerkkejä on varmasti useita, ja yksi niistä nousi esille, kun eräs etämyyntityötä tekevä henkilö kertoi työstään hiljattain. Hänen työssään ei niinkään ole merkitystä asiakkaan todellisilla tarpeilla ja siitä, saako asiakas esimerkiksi todellisuudessa paremman tuotteen, pääasia on, että myydään keinolla millä hyvänsä. Tämä ilmentää koko myyntityönne ongelmaa, jossa asiakkaan asemaa, erityisesti tietämättömien sellaisten tilannetta käytetään räikeästi hyväksi. Toisekseen välillisesti materiaalisten, myytävien tuotteiden osalta toiminta on tänä päivänä varsin kyseenalaista myös ekologisesta näkökulmasta.
Ville Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei !

     

    Kirjoitin jo eilen tästä teille. Isäni nimissä oleva lankaliittymä on irtisanottu sillä perusteella, ettei hän ole vastannut teidän asiakaspalvelijan tekemään markkinointipuheluun ja lisäksi liittymä on suljettu saman tien. Dnan sopimusehdoissa ei mainita tuollaista irtisanomisperustetta eikä irtisanominen ehtojen mukaan tapahdu noin vaan kirjallisesti ja siinä pitää olla 1 kuukauden irtisanomisaika, ehto 11.1. Eli irtisanominen ei ole pätevä. Pyydän, että tilanne korjataan mahdollisimman nopeasti, koska kyseiseen liittymään on kytkettynä turvapuhelin ja siellä on 2 vanhaa ihmistä sen varassa.

     

    Olen tänään klo 9-16 käräjäoikeuden istunnossa puheenjohtajana enkä sen vuoksi pysty kaikkina ajankohtina vastaamaan puheluihin, mutta yritän tauoilla hoitaa tätä asiaa. Se etten vastaa puheluun ei tarkoita, että olen luopunut tämän asian hoitamisesta. Toistan sen, että pyydän tämän asian pikaista korjaamista.  Voin tarvittaessa esittää valtakirjan ja olen itsekin dnan asiakas.

     

    Liisa


    Liisa
  • Viittaan edellä olevaan viestiini.
    Liisa
  • Tarvitaanko tähän vielä jotain ?
    Liisa
  • Hei Liisa!

    Huomaathan, että tämä tukisivustomme on julkinen keskustelupalsta, joten ethän oman tai läheistesi turvallisuuden vuoksi julkaise täällä asiakas- tai yhteystietoja.

    Sopimuksia ei irtisanota kertomasi mukaisin perustein. Mikäli kyse on tilanteesta, jossa kiinteistön kuparinen kiinteistökaapeli poistetaan, kiinteän verkon palvelut loppuvat ja puhe- ja laajakaistapalvelut korvataan nykyaikaisilla langattomilla verkkopalveluilla, ilmoitetaan tästä kirjeellä noin noin kolme kuukautta ennen muutosta.

    Jos asiakas ei kirjeen saatuaan ole ollut meihin yhteydessä, yritämme tavoittaa häntä puhelimitse noin kuukausi kirjeen lähettämisen jälkeen kolmeen otteeseen. Mikäli asiakasta ei tavoiteta, palvelut katkaistaan viimeiseen mahdolliseen rakennuttajan ilmoittamaan purkutöiden aloituspäivään ja asiakkaalle lähetetään tästä kirjallinen irtisanomisvahvistus.

    Mikäli haluat selvittää tarkemmin isäsi nimissä olevaan sopimukseen liittyviä asioita, toimitathan meille valtakirjan ja olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Tarvittaessa voimme hoitaa asiaa myös suoraan isäsi kanssa, kunhan hän on yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 044 144 044 arkisin klo 8 - 18 ja lauantaisin klo 9 - 16.30.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • @Ville: Meille on erittäin tärkeää noudattaa kaikessa myyntitoiminnassamme eettistä ja hyvän tavan mukaista kauppatapaa. Palveluiden myynnissä ja päivittämisessä lähtkökohtana on aina se, että pyrimme löytämään asiakkaan tarpeisiin sopivimmat ja edullisimmat vaihtoehdot. Mikäli sinulla on tiedossa tapaus, jossa on toimittu vastoin näitä periaatteita, ilmoitathan asiasta lisätietojen kera meille viipymättä lähettämällä viestiä osoitteessa https://dna.fi/yhteystiedot tai yksityisviestillä Facebookissa.

    Uusien elektronisten laitteiden hankintaan liittyy aina eettisiä ja ekologisia pohdintoja. Pyrimme pitämään huolen, että asiakkaamme pystyvät tekemään mahdollisimman hyviä valintoja myös laitehankintojen suhteen. Vanhat laitteet on mahdollista kierrättää DNA Kauppojen kautta ja nämä menevät joko uudelleenkäyttöön, varaosiksi tai kierrätysmateriaaleiksi. Lisätietoa vanhoista laitteista maksettavasta vaihtohyvityksestä sekä kierrätyksestä löydät osoitteesta https://dna.fi/vaihtohyvitys.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei !

    Kiitos vastauksista. Näistä palstoista on vaikea hahmottaa, mikä niistä on sisäistä palautetta ja mikä julkinen keskustelupalsta. En ole milloinkaan aikaisemmin tavannut sellaista järjestelyä, että palautesivu on samalla julkinen keskustelupalsta, tämä on uusi asia. Pyydän, että palstalle laittani tiedot poistetaan !

    Se tapahtumaselostus, jonka olen viestissäni kertonut perustuu niihin tietoihin, joita olen saanut DNA:n vikapäivystyksestä ja olen luottanut siihen, että ne pitävät paikkansa. Olen samaa mieltä, ettei sopimuksia irtisanota vikapäivystyksestä kerrotulla tavalla ja siksi olen ollut suorastaan pöyristynyt saamistani tiedoista. Onneksi DNA:n toiminta ei ole niin järkyttävää kuin olen hetken aikaa jo luullut.

    Kuitenkin esittäisin vielä toivomuksen, että kun soitetaan lankapuhelimeen niin otettaisiin huomioon se, ettei henkilö välttämättä ole juuri sillä hetkellä puhelimen läheisyydessä vaan esimerkiksi käymässä terveyskeskuksessa tai hakemassa postia laatikosta. Iäkkäillä ihmisillä voi myös liikkuminen olla sen verran vaikeaa, että vaikka he ovat asunnossa niin he eivät ennätä vastata puhelimeen sen soidessa, jos puhelin hälyttää vain muutaman kerran vaan pitäisi antaa puhelimen soida riittävän pitkään. Isäni liikkuu kahden kepin kanssa ja ehtii puhelimeen saakka, jos sen annetaan soida yksi soittokerta loppuun asti.


    Liisa Männikkö
  • Lisäisin vielä sen, että olen nimenomaisesti yrittänyt olla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimella, mutta jonotusaika oli hyvin pitkä ja puhelimessa annettiin vaihtoehtoiseksi toimintatavaksi sähköpostitse yhteydenotto dna.fi sivuston kautta, minkä olen tehnyt ja tulos on se, että olen päätynyt julkiselle keskustelupalstalle. Ehkä asiakaspalvelun tavoitettavuutta pitäisi helpottaa. Nytkin asiani on ollut kiireellinen, koska kyseiseen liittymään, joka on dna:n toimesta suljettu, on kytkettynä turvapuhelin ja sen vuoksi asian hoitaminen on ollut erityisen kiireellistä.
    Liisa Männikkö
  • Keskimääräinen jonotusaika asiakaspalveluun viimeiseltä kuukaudelta on reilut kaksi minuuttia ja pahimpaankin ruuhka-aikaan jonottaminen onnistuu normaalisti. Automaattisen viestin kehoitus on laittaa viesti kirjallisesti mikäli asialla ei ole kiire.


    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Voi olla, mutta maanantaina 3.12.2018 aamulla klo 8.30 maissa jonotin asiakaspalveluun puhelimessa noin 15 minuuttia. Olin tuolloin töissä ja klo 9 oli alkamassa tilaisuus, jossa piti välttämättä olla paikalla, joten ajan kuluminen jonotuksessa alkoi huolestuttaa.
    Liisa Männikkö

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.