Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

EPG ensi tiistaista eteenpäin puuttuu

Miksi EPG:n ohjelmaopas loppuu maanantaihin?
DNA:n verkkosivun ohjelmaopas samalla tavalla vajaa.

Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Sama ongelma on Kuopiossa kaapeli-tv-verkossa. Olen soittanut DNA:n vika-ilmoitukseen jo kolme kertaa, eli maanantaina, tiistaina ja viimeksi tänään keskiviikkona. Vihdoin ja viimein tänään monitoroivat Kuopion verkkoa ja joutuivat myöntämään, että samanlainen tilanne on Kuopion verkossa sieltäkin katsottuna. Kysyivät kuitenkin, että olenko varma, että kyseessä on vika eikä ominaisuus...... Minusta tuollainen kysymys viesti kyllä aikamoisesta tietämättömyydestä koko EPG:tä kohtaan. Toivottavasti kuitenkin ryhtyvät etsimään vikaa ja korjaavat sen.

    PT

  • Ongelma ei ole kaikissa kanavanipuissa koska toisilla kanavilla tiedot kyllä löytyvät.

    DNA:n vika.

  • Taidanpa jo minäkin vähän "horista". Soitin vika-ilmoitukseen tietysti keskiviikkona, torstaina ja tänään perjantaina.

  • Hei, näin näyttää olevan. Laitoin tietoa tästä eteenpäin.

    Huomioittehan kuitenkin, että EPG:n ohjelmatiedot tulevat suoraan kanavantoimittajalta, joten DNA ei pääse vaikuttamaan sen sisältöön. Toivottavasti tämä tietojen puuttuminen korjataan pian.

  • DNA Jonna: Luulisi jotta joku henkilö myös DNA:n puolelta seuraa EPG:n toimintaa koska siinä on ollut ongelmaa jo monen vuoden aikana.

    EGP:n oikea toiminta on monille hyvin tärkeää!

  • Hei kaikki, sain tietoa, että EPG-tietojen puuttumisen häiriö on korjattu. Jos vielä tiedot tyhjillään, käytä laite kiinni tai palauta tehdasasetukset.

  • Nick Jr kanavalla ollut ohjelmatiedot pielessä ilmeisesti kesäaikaan siirtymisestä lähtien. Ohjelmatiedot kyllä on, mutta ei oikein. En ole tarkistanut, mutta voi olla juurikin tunnin pielessä.

  • Hei Timo!

    Millä paikkakunnalla ongelmat ilmenevät ja onko kyseessä antenni- vai kaapelitalous? Oletko kokeillut vain käynnistää laitetta uudelleen tai tehdasetuksien palautusta?

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Tänään tehdään jotain päivityksiä 8-16 välillä.

    https://www.dna.fi/dna-oy/huoltotiedotteet
    Torstaina 21.5 klo 08-16 tehdään ohjelmatietojärjestelmän versiopäivitys DNA:n verkossa
    jonka aikana ohjelmatiedoissa voi esiintyä lyhyitä katkoksia.
    Päivitys ei edellytä toimenpiteitä asiakkaalta.
    Päivityksellä parannetaan järjestelmän vakautta, ohjelmatietojen datamäärän hallintaa ja saadaan yleisiä parannuksia ohjelmistoversioon.
    Pahoittelemme huoltotoimenpiteestä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

  • Oulussa EPG ei ole toiminut muutamaan päivään, milloinhan vika korjataan?

  • Hei Mikko!

    Oletko palauttanut tehdasasetukset digiboksiiin ja tehnyt automaattisen kanavahaun?

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Oulussa ei tosiaan EPG ei toimi. On palautettu tehdasasetukset ja tehty kanavahaku. Ennen päivitystä toimi loistavasti. Voisiko asialle tehdä jotain?

  • Hei Riikka, oletko kaapeli- vai antenniverkossa? Toimiiko EPG:n tiedot millään televisiolla?

    Huomioithan myös, että EPG:n ohjelmatiedot tulevat suoraan kanavantoimittajalta, joten DNA ei pääse vaikuttamaan sen sisältöön.

  • @DNA Jonna palveluneuvoja

    "Huomioithan myös, että EPG:n ohjelmatiedot tulevat suoraan kanavantoimittajalta, joten DNA ei pääse vaikuttamaan sen sisältöön."

    Hiljattain antenniverkossa oli vastaavanlainen puutostauti EPG tiedoissa. Silloin puutteita oli mm. YLE:n HD-kanavien tiedoissa ja silloinkin DNA:n tahollta väitettiin , että tiedot tulee kanavatoimittajilta ja DNA:lla ei ole osaa eikä arpaa asiassa.

    No ne em. mainitut HD-kanavat lähetettään sekä Digitan UHF-verkossa että DNA:n VHF-verkossa. Testasin molemmat ja Digitan kanavilla EPG toimi , mutta DNA:n kanavilla ei. Siis kanavatoimittajalta EPG-tiedot lähtivät ihan oikein ja tulivat Digitan verkon kautta perille ihan ok , mutta DNA:n verkon kautta ei.

    Siis lopettakaa tuo iän ikuinen vastuun väistely ja laittakaa verkkonne kuntoon.

  • Tottakai on päivitetty kaikki laitteet ja palautettu asetukset. Bootattu koneet jne. Tekemänne päivityksen jälkeen digiboksissani oleva EPG ohjelmaopas ei toimi kuin yle 1 ja yle 2 kanavilla. Ennen päivitystä kaikki toimi moitteettomasti. Tätä on jatkunut nyt jo monta päivää, eikä kukaan ole vieläkään tätä korjannut. Kyseessä siis kaapelitalous ja en koe olevani velvollinen maksamaan kallista kaapelimaksua, kun ohjelmatiedot eivät toimi, enkä voi ajastaa ohjelmia jne
    ...

  • Hei Mikko, kannattaa kysyä asiasta myös vielä asiakas- tai vikapalvelusta. Kerro samalla mitä laitetta käytät, milloin alkanut jne.

  • Kaapelitaloudessa ollaan ja samoin ylen kanavilla toimii ohjelmaopas millään muulla ei. Alkaa tympäsemään, kun ei voi ajastaa ohjelmia.

  • Jonna, tämä sama vaivaa kaikkia ainakin Finnsatin digiboksin käyttäjiä. Eli ei ole mitenkään yhden henkilön ongelma. Toivottavasti sinä/te voitte välittää tämän vikapalveluun suoraan. Tuntuu olevan tuo vikapalvelu niin ruuhkautunut, ettei sinne pääse puhelimella läpi.

  • Hei Mikko!

    Olet aivan oikeassa ja olemme myös saaneet tästä eilen lisätietoa asiaan. Ongelma koskee maksuttomien kanavien EPG tietoja FINNSAT FH05-HDR digiboksissa.

    Ongelman pitäisi korjautua uusimmalla ohjelmistopäivityksellä, jonka saamiseen ohjeet löytyvät Finnsatin sivuilta: http://www.finnsat.tv/tuki/ohjelmistot.html

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Ohjelmisto päivitetty eilen. Ei muutosta asiaan. Onko joku oikeasti saanut tuolla muutoksen asiaan vai onko tuo vain sellainen "kannattaa koittaa päivittää uusi ohjelmisto" juttu? Koitin kahdellakin samanlaisella boksilla ja kumpaankaan ei auttanut ohjelmistob päivitys, tehdasasetusten palautus, boottaus...... Mitähän sitä sitte koitettais?

  • Ohjeet tulivat suoraan Finnsatilta ja he pyytävät olemaan suoraan heihin yhteydessä jos vika ei selviä uuden ohjelmistoversion asennuksen jälkeen.

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Ok, kiitos tästä.

  • Finnsatin kanssa asia käyty läpi. Koska ohjelmisto on oikea ja osalla kanavista näkyy EPG ja osalla ei ja ongelma on ilmennyt vasta DNAn päivityksen jälkeen, niin syy ei voi olla laitteessa. Käskivät ottamaan teihin yhteyttä että laite toimii, teidän EPG-tietojen lähettäminen ei toimi, koska laite ei niitä saa. Eikö tuota EPG asiaa nyt voi korjata? Teette uuden päivityksen sinne pikaisesti. Tuntuu olevan kaikilla nyt tuo sama vika. Laittakaa tästä pikaisesti tietoa vikapalveluun.

  • Hei Mikko!

    Keskustelin asiasta teknisen tukemme kanssa ja EPG -tiedot toimivat kyllä tietojemme mukaan normaalisti muilla laitteilla. Mikäli olet valmistajalta saanut tiedon että laitteesi toimii oikein, on kyseessä sitten laitteen ominaisuus.

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Itseasiassa se on teidän päivityksen ominaisuus jos sen jälkeen moitteettomasti toimineissa laitteissa ei enää ohjelmaoppaat pelaa. Eli kerran vielä, tehkää EPG-dataan muutos, se ei teknisesti ole niin kovin vaikeaa päivittää sitä aikaisemmalle tasolle jolloin ei kellään ollut siinä ongelmia. Muut kanavapaikat yms. voi toki jättää nykyisen päivityksen kaltaiseksi.

  • DNA Iiro:

    Ei kyllä toimi. Ainakin täällä Kuopion alueella on ollut EPG tiedoissa aikaongelmia. Monilla kanavilla ohjelmat ovat alkaneet tai loppuneet jopa kaksi minuuttia kerrotusta ajasta poiketen. Ohjelmat ovat siis alkaneet liian aikaisin tai sitten loppuneet EPG tiedoista poiketen liian myöhään. Ohjelmatiedot ovat kylläkin näkyneet kiitettävästi mutta se ei paljon auta jos ajastus ei ole toiminut oikein.

  • Kuopiossa Division boxi ei näytä epg tietoja kuin ylen kanavilla ja joillain muilla satunnaisilla kanavilla. Ongelmat alkaneet ton viimesimmän verkon päivityksen myötä. Boxi buutattu ja resetoitu, ei vaikutusta.

  • Soittelin läpi kavereita ja nyt on aika monessa digiboksi merkissä ja mallissa juuri tuo sama vika. Tuleekohan Lauri sullekkin sama vastaus että kyseessä on vaan teidän laitteiden ominaisuus, joka jostain syystä putkahti esille meidän DNAn tekemän päivityksen yhteydessä. Jännittyneenä odotan otetaanko asiakkaiden reklamaatiot tosissaan ja korjataanko viat vai syytetäänkö vaan asiakasta.......Kalevassa kehtasi pomo vielä sanoa että kaikki on mennyt hyvin tuon päivityksen kanssa......NYT RIPRAP homma kuntoon.

  • Samaa vikaa Oulussa kaapeli boxissa. Boxi on Finsatin FSC03PWR. Varustettuna viimeisimmällä valmistajan sivuilla olevalla päivityksellä (v.1.1.9).
    Tehdasasetukset palautettu monta kertaa ja kanavat haettu uudelleen... Ei vain EPG toimi oikein...

  • Oulussa divisionin boxi ja viikolla lakkasi epg toimimasta esim. kanavilla: mtv3, nelonen, sub, liv, jim, tv5 ja kutonen. 28.5 n. klo 19.10 toimi jonkin aikaa ok. Nyt taas epg hukassa em. kanavilta, voisitteko palauttaa järjestelmänne tuohon 28.5 illalla kokeilemaanne tilanteeseen.

  • Hitsi kun en itse ollut tuolloin testaamassa boksia. Mutta lupaavalta kuulostaa jos välillä on jo saatu toimimaan. Toivoa siis on vielä 😉

  • Sonyn televisiossa sama ihana ongelma, eli EPG tiedot näkyy tai on näkymättä sekalaisesti riippuen kanavapaketista. Tämä oulussa ja toinen ongelma mikä tuli esille kanava päivityksen yhteydessä on, että Sonyn TV järjestää kanavat kanavanumeron mukaan, eli tällä hetkellä sitten kanavat eivät ole loogisessä järjestyksessä TV1, TV2, MTV3, Nelonen vaan TV1, TV2, Hero, Ava, kymmenen muuta kanavaa, nelonen jne. kiitoksia DNA

  • Eiköhän Sony ole aina järjestänyt kanavat kanavapaikkanumeron mukaiseen järjestykseen, mutta ne on voinut sitten itse järjestää mieleiseensä järjestykseen.
    Tulitko Timo laittaneeksi Sonyn tehdasasetuksille!

    Sitä se tekee, kun yritykset tekevät henkilöstölleen huumetestit - ei ole talossa pilviveikkoja, jotka hallitsisivat tekstiTV-, EPG- yms pilvet 🙁

  • Testattiin asiaa myös Topfieldin bokseilla täällä Oulussa ja kanavanipun B ja kanavanipun E EPG-ohjelma oppaat eivät toimi. Nyt ei kyllä enää mene läpi se että kyse olisi jonkun laitteen poikkeuksellisesta ominaisuudesta, kun neljällä eri merkillä on sama ongelma. (joihinkin telkkareihin esimerkiksi EPG-data tulee läpi, mutta sehän ei tarkoita että asia olisi kunnossa). Pyydän vielä että tuo laitettaisi kuntoon nyt heti tulevalla viikolla.

  • Mikko: Miksi puhut B- ja E-nipuista, kun ne ovat antenniverkon nippuja?
    Kaapeliverkossa niput on numeroitu numeroilla!
    Kaapeliverkossa nippujen sisäältökin on erilainen!
    http://dvb.welho.fi/cablemux_oul3.php

    DNA ei ole osannut antenniverkon pilviä siirtää omiin nippuihinsa!

    Jos tehdasasetusten palautus ja kanavien uudelleenhaku ei asiaa korjaa, niin vika on DNA:lla.
    Rinnakkaiskanavat poistunevat Oulun verkosta 8.6.

  • Joo pahoittelen. Tuli katsottua kanavaniput tosiaan väärästä paikasta......(yritin nopeasti vain lyhentää nuo kanavat joiden EPG ei toimi, mutta pieleenhän tuo meni). Mutta tosiaan siis neljällä eri merkillä nyt todettu että nuo ohjelmatiedot ei tuu perille.....yle1 ja yle2 vielä toimii....meneeköhän kohta nekin....

  • Mikko: Jos olet antenniverkossa, niin noiden pilvessä olevien EPG-, tekstiTV yms. tiedostot ovat hyvin paljon riippuvaisia antenniverkon kunnosta!

    Topfieldin HD boxit kannattaa päivittää viimeisimpään ohjelmistoversioon:
    http://www.topfield.fi/epages/FinTop.sf/fi_FI/?...
    Tai
    https://www.dropbox.com/sh/s1sqrjciwxm1wfv/AACB...
    boxista riippuen.

    Jos olet kaapeliverkossa, niin muutokset ovat niin rajuja, että vastaanotin pitää laittaa tehdasasetuksille ja hakea kanavat uudestaan.
    Jokaiselle laitteelle sama homma!
    Jos ei toimi, niin soittoa vikapäivystykseen 0800300500 - ilmainen ja auki aina.

  • Kaapeli verkossa joo. Kaikki päivitykset ja palautukset tehty. Vikapäivystys ei ole osannut auttaa. Väittävät että kaikki kunnossa DNAlla, vaikka sama vika on tuhansilla ihmisillä, tuhansilla laitteilla....

  • Tämä divisionin boxi on myös useasti tällä viikolla palautettu tehdasasetuksiin ja bootattu ja kaikki kanavat haettu pitkän kaavan mukaan uudestaan. eipä vaan näiltä aiemmin luettelemiltani kanavilta epgtä löydy.

  • Ikävä todeta, että vikapäivystykseen on vaikea saada kerrottua asiaansa. Täytyy tilata turha huoltokäynti, jossa huoltomies toteaa ongelman eikä voi sille mitään tehdä. Sanoo ehkä, että liittymä laitetaan seurantaan ja siihen homma jää.
    Eivät ikävä kyllä lähde vikaa etsimään verkkonsa muista osista 🙁

    Siihen ei kai muu auta, kun tapeeksi moni tilaa sen turhan huoltokäynnin. Ehkä joskus sitten korjaavat vikansa!
    DNA:n henkilökunta ei helposti myönnä omassa verkossaan tai toiminnassaan olevia virheitä.

  • Kaapelissa ollaan ja minulla on Finnsat FH05-HDR-digiboxi. Dna:n kanavapäivityksen jälkeen epg heitti toimimasta. Ainoastaan yle1:n, yle2:n, foxin ja avan epg toimii. Hoksasin, että kolmosen ja nelosen epg näkyy hd-kanavilla, mutta ne ei näy jos ei ole sitä maksullista korttia. Olen tehnyt boxiin tehdasasetukset ainakin 5 kertaa, vaihdellu antennijohtoja, asentanut uusimman ohjelmapäivityksen, käyttänyt virtajohdon pois seinästä yms. Jos epg tulee kerran hd-kanaville, niin miksei normi peruskanaville?

  • Unohdin tuossa mainita kaupungin missä tämä epg ei mulla toimi. Oulussa. Hyvin on toiminut 25.5. tulleeseen kanavapäivitykseen asti.

  • Rannanperällä Oulussa täsmälleen sama ongelma kuin JP:llä - päivityksen jälkeen epg ei ole tominut kyseisellä Finnsat laitteella kuin ylen kanavilla, avalla ja herolla. Kaikki suositellut temput on tehty useampaan otteeseen, mutta ohjelmaopasta ei vain näy kaikilla kanavilla. Ja tämä ongelma ilmeni tosiaan vasta PÄIVITYKSEN JÄLKEEN! Tätä ennen laite on toiminut normaalisti.

  • Toimiikohan kenelläkään muulla epg
    HD kanavilla. Mulla ei ole sitä korttia, joten kanavat ei näy, mutta epg toimii niillä kanavilla. Pitääkö tässä nyt kortti boxiin ostaa, että saa parin kanavan epg:n näkymään. Siltikään ei kaikki näy, kun kaikista ei sitä HD kanavaa ole.

  • "Hei Mikko!

    Keskustelin asiasta teknisen tukemme kanssa ja EPG -tiedot toimivat kyllä tietojemme mukaan normaalisti muilla laitteilla. Mikäli olet valmistajalta saanut tiedon että laitteesi toimii oikein, on kyseessä sitten laitteen ominaisuus.

    DNA Iiro palveluneuvoja

    ##2 päivää sitten"

    Miten se tekninen tuki sitten selittää, ettei uusien kanavapaikkojen EPG:t toimi osalla kanavilla, mutta ne toimivat kuitenkin rinnakkaisjakelussa olevilla kanavilla (esim. MTV3 330MHz)

    Ja jos kerran EPG-tiedot tulevat suoraan kanavatoimittajalta, niin miten ne voivat näkyä vanhoilla paikoilla, mutta ei uusilla paikoilla. Kanavatoimittaja kuitenkin käsittääkseni toimittaa sisällön ja dna jakaa sitä verkossaan kuten jakaa..? Kuvasta näkyy minkä kanavien EPG toimii vaikka kaikki on resetoitu, viritetty ja päivitetty moneen kertaan. Kanavat 417,418, 420 ja 420 ovat 330MHz rinnakkaisjakelussa olevat vanhat kanavapaikat.

    Liitetty tiedosto
    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

  • Finnsat FH05 ja täsmälleen sama ongelma kuin edellämainituilla. Paikkakuntana Kuopio.

  • Finnsatin laitteissa on ollut yleistä häiriötä EPG:n ohjelmatietojen kanssa. Ohjeena ohjelmistoversion päivitys ja jos ei apua, yhteydenotto Finnsatille.

  • Siitähän on kulunut vajaa vuosi kun DNA teki viimeksi uudistuksia kaapeliverkkoon mikä aiheutti moneen digiboxiin epg-ongelmia. Onkohan siitä tehty mitään tarkempaa analyysia miksi niin kävi, olisi hauska tietää.
    Näyttä taas olevan useita laiteitta jotka eivät osaa ottaa vastaan kaapeliverkosta tulevaa signaalia ja päivityskään ei kaikkiin laitteisiin tuo apua johtuen laitteissa käytetystä tekniikasta.

    Muistaakohan joku linkkiä siihen edelliseen keskustelusäikeeseen. Etsin HAKU -toiminnolla mutta en sitä löytänyt. Siitä löytyisi paljon sellaisia laitteita jotka eivät enää toimi nykyisessä kaapeliverkossa.

    Itselläni on kylläkin melko uudet laitteet (tv valmistettu 2 ja digiboxi vuosi sitten) ettei niiden kanssa ole ongelmia, ainakaan epg:n kanssa, ainakaan toistaiseksi.

    Kaapeliverkko, Kuopio.

  • Voi Jonna, lueppa nyt nuo kaikki viestit läpi. Vika ei ole bokseissa vaan se on DNAn datassa. Vika ei ole Finnsatissa. Vika ei ole Divisionissa. Vika ei ole Topgieldissä. Missään näistä merkeistä ei EPG toimi. VIKA ON DNAssa. Kuinka monesti ja monella tapaa tämä pitää teille sanoa? Laittakaa vikapäivystykseenne postia että kyseisellä kolmella merkillä ei EPGt toimi enää päivityksenne jälkeen. (joo ja on oikeat ohjelmistot ja on palautettu tehdasasetukset jne). Eli nyt DNA suhtautukaa asiakaspalautteeseen oikein, älkääkä yrittäkö sysätä vastuuta muualle.

  • Kyllä. Mikko puhuu asiaa.Tämä on nyt ihan oikea ongelma. Me maksavat asiakkaat olemme nyt suorittaneet teille ilmaista kenttätestausta, vianetsintää ja raportointia laajalla laitevariaatiolla. DNAn osaksi jää nyt enää hoitaa lähtevä data siihen kuntoon että asiakkaiden laitteet sen hyväksyvät entiseen malliin.

  • Juuri soitin dna:lle ja sieltä sanottiin, että heille on annettu ohjeistus, että finnsatin omistajan pitää soittaa finnsatille näissä epg ongelmissa. Mitään vikaa eivät myöntäneet missään verkossa olevan. Soitin finnsatille ja kerroin tehneeni uuden ohjelmistopäivityksen ja kaikki muutkin temput. Sieltä todettiin laitteeni olevan ihan ajantasalla ja että ongelma on dna:n signaalissa finnsat laitteen kanssa. Asiaa kuulemma parhaillaan korjataan yhteistyössä dna:n kanssa. Todennäköisesti sama vika myös muun merkkisissä laitteissaa.

  • Täällä sama ongelma kaikki toimi ennen päivitystä, digiboxi on Finlux ja kaupunki Oulu. Pienen hetken toimi jossain kohtaa kuten yllä eräässä viestissä kerrottiin.

  • Hd thunder ongelmissa kun päivitykset alkoi. Oma vanha topfield lakkasi toimimasta aiemmin kun päivitettiin. Arvaan, että tässäkin menee niin että uudemmat boksit voivat saada päivityksen ja vanhemmat ei tule toimimaan. Kaikki nämä laitteet ovat viallisia. Ei toimi standardin mukaisesti. Näin sanoi dna silloin ja tuskin muuttuu. Taitaa ainut varmasti toimiva olla wbox ja muilla ei ole väliä.

    Lisätietoa jakeluverkkojen ongelmista:

    DNA Welho:
    Pääkaupunkiseudun DNA Welho verkossa joulukuun 2014 aikana tehdyt muutokset kanavien koodaamisessa aiheuttivat digivastaanottimen toimintaan häiriöitä. Tyypillisesti digivastaanotin joko lakkasi vastaamasta kaukosäätimen ohjaukseen, ääni tai tekstitys jäivät jälkeen, tai kuva pysähtyi kokonaan. Laite toimi uudelleen käynnistyksen jälkeen jälleen normaalisti jonkun aikaa.
    Vastaavia ongelmia on esiintynyt myös muiden kaupunkien DNA Welho verkoissa, sillä DNA tekee samat päivitykset koko maassa. (Lue asiaan liittyvä tiedote DNA sivuilta.) Kaikkialla missä tämä vika esiintyy, se korjaantuu käyttämällä tällä sivulla julkaistua ohjelmistopäivitystä!

  • Aivan mahtava firma tuo DNA!!! Luulis jo palveluneuvojakin hävettävän omat samat kommentit jossa syyttävät asiakasta tai bokseja jne jne. Kyllähän fakta on, että propellipäät meni niin pers edellä puuhun päivityksiensä kanssa. Lahdessa tämä sama epg ongelma alkoi heti päivityksen jälkeen. Myöntäkää jo virheenne ja korjatkaa asia! Kiitos!

  • Meillä olohuoneessa tallentava Finnsat ja makuuhuoneessa tallentava Topfield. Molemmissa YLE:n kanavat tuo EPG-listan nopeasti, mutta muissa kanavissa ei näy kuin menossa oleva ohjelma ja seuraava ohjelma. Eikä muuta. Tallenna tässä nyt sitten tulevia ohjelmia.

    Ongelma alkoi viime lauantaina.

    On tämä digiaika luxus-hienoa. Ostettava uusi tallentava digiboksi kerran vuodessa, kun vanhat vanhenevat käyttökelvottomaksi heti verkko"päivitysten" jälkeen.
    Ja koodia tekevät halvalla itseoppineet finninaamat ES-tölkki toisessa kädessä, eivätkä pysty toteamaan muuta kuin :"Aijjaa? Kyl sen pitäis toimia."

  • Sama ongelma on viime viikonlopusta lähtien vaivannut myös omaa Topfield-boksia, joten ei tämä mikää vain Finnsatia koskeva ongelma ainakaan ole.

    Selvästi lähetteessä on jotain vikaa, joten toivottavasti tämä korjaantuu pikaisesti!

  • Laite Finnsat FH05 HDR ja Oulussa koskelassa on tänä aamuna toiminut epg kaikilla kanavilla. Toivottavasti pysyvää. Eipä ollutkaan finnsatissa mitään vikaa.

  • Nyt toimii epg ok. Sekä Divisionissa että Topfieldissä. Pitäkää nämä asetukset voimassa kiitos.

  • Jiiiiiihaaaaa, nyt tuli digiboksien ominaisuudessa joku muutos kun alkoi näkymään..... ...... Hyvä DNA että korjasitte ja uskoitte että vika on siellä päässä.

  • Mukava kuula (lukea) jotta DNA on ottanut opikseen eikä pakota asiakkaita ostamaan välttämättä uusia laitteita. Se mikä tämän ongelman sitten taas aiheutti olisi hyvä MYÖS meidän asiakkaiden TIETÄÄ jos vain sieltä DNA:n puolelta asiaa joku osaa valoittaa.

  • Kuopiossa tilanne ei ole muuttunut, eli ei toimi vieläkään.

  • Rannanperällä Finnsatin epg alkoi toimia, kiitos!!

  • Jep, Kuopiossa mikään ei ole muuttunut. Hyvä kuitenkin että edes jossain päin maata on edistystä tapahtunut.

  • Myös Raisiossa EPG:t lähit joka kanavalla latautumaan todella nopeasti! Kiitokset!

  • Kuopio kaapeli, laite Maximum C-8000. Laitteen kaikki häiriöt johtuneet joistain muutoksista dna:n verkossa. Ikinä en ole päivittänyt laitetta,eikä tähän ole päivityksiä saatavanakaan. Ja kas kummaa kun tarpeeksi pitkään valittaa, sen jälkeen alkaa taas toimimaan. Paitsi nyt epg ei toimi kanavilla 3,4,sub,kutonen, tv5, Jim,liv. Ja kuten yllä sanottu vika ei tosiaankaan ole laitteessa. Kanavahaku ei tähän ongelmaan auttanut

  • Hei!

    Kuten olette täällä sivustolla kertoneet, on EPG-tiedoissa esiintynyt häiriötä eri laitteilla eri puolilla Suomea. Mitään yleistä vikaa ei näissä ole ollut, mutta antamanne palautteen perusteella DNA on eilen 2.6. klo 9 aamulla päivittänyt järjestelmiään, jotta EPG-tiedot saataisiin kuntoon myös näissä nyt temppuilleissa laitteissa.

    Toivottavasti tämän päivityksen jälkeen EPG näkyy oikein kaikilla laitteilla. Jos tilanne ei heti korjaannu, kannattaa tehdä tehdasasetusten palautus vielä kertaalleen.

    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Kuopiossa ei edelleenkään näy kuin kaksi seuraavaa ohjelmaa kanavilta mtv3, nelonen, sub, liv, jim, tv5 ja kutonen. Palautin tehdasasetukset 15 minuuttia sitten viimeksi ja uusin ohjelmisto on sisällä digiboksissa, joka siis on Finnsat FH05HDR.

    DNA:n kannattaisi siis edelleen päivittää järjestelmiään ongelmien korjaamiseksi.

  • Hei Juha!

    Näyttää siltä, että kaikki kanavat, joilta EPG-tiedot puuttuvat, kuuluvat samaan kanavanippuun.

    Yleensä saman kanavanipun kanavilla esiintyvät ongelmat johtuvat viallisesta antennijohdosta. Olisiko sinulla mahdollisuus testata EPG-tietojen toimivuutta toisella antennijohdolla?

  • Kolmas, tuliterä antennijohto on nyt käytössä, mutta ongelma ei ole poistunut. Tuskin kaikissa kolmessa johdossa on vikaa vai väitättekö muuta..?

  • DNA voisi luoda ihan oman "laatustandardin" antennikaapeleille. Teiltähän voisi tilata postitse tai hakea DNA Kaupasta sellaisen antennikaapelin joka varmasti toimii?

    On kyllä totta etteivät nykyisin myynnissä olevat kaapelit ole edes uutena "virheettömiä" mutta pitäisikö asiakkaan ostaa puolitusinaa kaapeleita ja kokeilla mikä sitten sattuisi toimimaan?

    Vika voi tietysti olla myös antennikaapelin kiinnityksessä seinärasiaan tai digiboxiin/tv:hen. Molemmista päistä kannattaa kaapeli ottaa välillä irti muutaman kerran ja laittaa takaisin jotta kontaktipinnat hankautuessaan puhdistuvat. Varsinkin seinärasioista kaapeli saattaa nousta ihan itsekseen "ulos" ettei hyvää kontaktia enää ole. Oma lukunsa on sitten kotieläinten nakertamat tai kalusteiden alle jääneet kaapelit.

  • Hei Juha!

    Siinä tapauksessa ei vaikuta antennijohdon vialta. Tarkoituksemme on poissulkea aluksi yleisimpiä vikoja, jotta pääsemme selvittämään mistä ongelma johtuu.

    Onko käytössäsi jakokappaletta jolla jaat kaapeliyhteyden modeemille? Kuten peku58 neuvoi, kannattaa kaikki johdot ja liitokset irrotella ja varmistaa, että ne ovat kunnolla kiinni. Tämän jälkeen suosittelen vielä kertaalleen tekemään tehdasasetusten palautuksen ja kanavahaun, jotta digiboksi hakisi EPG-tiedot. Jos ongelma ei ratkea näillä toimenpiteillä, niin ottaisitko yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta saamme esimerkkitapauksen, jonka pohjalta voimme lähteä tutkimaan EPG-ongelmaa vielä tarkemmin? Vika on tietomme mukaan saatu korjattua, mutta asiaa tutkitaan ilman muuta lisää, jos vika esiintyy vielä osalla kanavanipuista.

  • Tänään alkoi näkymään EPG Kuopiossakin ilman boxin boottailuja, tehdasasetusten palauttamisia tai antennijohtojen vaihtamisia. Täälläkin Finnsat FH05HDR.

  • Tosiaan nyt alkoi täälläkin näkymään, ihan omia aikojaan.

  • Kas kummaa, Maximumissani ei ollutkaan vikaa, eikä tarvinnut palautella tehdasasetuksia. Epg toimii taas kaikilla kanavilla. Eli taisi vika olla kumminkin Dnan puolella.

  • Ei, kyllä se vika oli sinulla ja sinun laitteesi temppuili.. Kuten palveluneuvoja Ida S kertoo tuossa ylempänä olevassa "parhaassa vastauksessaan", niin mitään vikaa ei heillä ollut, mutta dna nyt vain hyvää hyvyyttään "päivitti" verkkoaan uudestaan, että nämä temppuilevat laitteetkin saadaan toimimaan.. 😉

  • Alkoivat ohjelmatiedot keskiviikkoiltana minullakin näkyä Kuopiossa. Mutta seurataanpa, miten kauan iloa tällä kertaa kestää. Viime viikolla vastaavassa ongelmatapauksessa tiedot alkoivat myös toimia, mutta katosivat taas vuorokauden kuluttua. On se vaan ihmeellistä, miten silloinkin samaan aikaan tulla tupsahti vain yhtäkkiä vikaa kaikkiin laitteisiin ympäri maata ja tietenkin sen takia ohjelmatiedot rupesivat taas temppuilemaan. Ja ihan yhtä ihmeellistä, että eilen kaikki laitteet ympäri maata taas korjaantuivat itsestään. Ihmeiden aika ei taida ollakaan vielä ohi! Ja kuten aina ennenkin, DNA:n mukaan heillä ei ole vikaa eikä osaa eikä arpaa ongelmien syntymiseen........Että semmoista......

  • Niin, moni varmaan vaihtaisi operaattoria jos se olisi mahdollista mutta kun taloyhtiö on tehnyt pitkäaikaisen sopimuksen DNA:n kanssa niin rivistä ei voi eikä kannata livetä.

    Olen kylläkin muuten DNA:n palveluihin tyytyväin (kännykkä, netti ja tv-palvelut) kun nämä nykyiset ongelmat eivät ole vaikuttaneet minuun kovinkaan paljon. Tosin oli minullakin alussa, kun olin ostanut uuden telkun, paljonkin ongelmia kun yhtäkkiä hävisi MTV3 HD kanava näkymästä ja vikaa epäiltiin jotta vika on katselukortissa joka olisi käpristynyt ja linkityksessä ja minua juoksutettiin DNA kaupassa vaihtamassa kaksikin uutta korttia ja sitten oli vika itse tv:ssä ja sen korttimodulissa ja sitten juoksutin valtuutetun huoltoliikkeen asentajia jotka vaihtoivat uuden korttimodulin eikä vikaa vain löytynyt. Sattui sitten kohdalle asiantunteva palveluneuvoja (on sellaisiakin ollut) ja hän tuumasi jotta tehdäänpä sinulle korttilinkitykset kokonaan uusiksi kun näyttää olevan aika sekaisin. JA kaskummaa kaikki tilaamani kanavat alkoivat näkymään, myös MTV3 HD.
    Vajaa vuosi sitten alkoi taas kanavat oikkuilemaan ja kutsuin ihan suosiolla suoraan DNA:n huoltomiehen paikalle. Hän vaihtoi talonjakamoon uuden vahvistimen ja mittasi kaiken mitattavissa olevan ja sitten tultiin siihen lopputulokseen ettei minulla oleva antennikaapeli enää läpäise kaikkia signaalitaajuuksia (olin ostanut kaapelin viikkoa aikaisemmin). Huoltomies kävi sitten tekemässä autossaan uuden kaapelin ja sillä on nyt hyvin pelittänyt.
    Tässä on ollut ainakin se hyvä puoli (jos armotonta vit'''sta ei lasketa) niin itselleni ei ole aiheutunut rahalisia kulujan kuin tyhjänpäivistä matkakuluista DNA Kauppaan ja yksi antennikaapeli mikä kyllä nykyisin toimii myös ihan hyvin naapurillani.

    Ihmettelen vielä lopuksi palveluneuvojien suurta määrää kun saman vastauksen antamiseen riittäisi varmaan pieni tietokoneohjelma. Jospa he tekevät jotain muutakin?

  • Kyl on ny ihme itä Hämeen lehes oli artikkeli dna.lta meni puheet ristiin dna vikapalvelun kanssa. Vikapalvelun ohje oli huoltomies antennijohdon vaihtoon artikkelissa lukee mustaa valkoisella jos kanavia haussa löytyy yli 100 kanavaa vika ei johdossa.
    Bolivian ei niin vanha et vika siin ja jos kanava viat on muillakin laitteilla eli dna kanava lähetykset kuntoon

  • Näinköhän saatiin vika taas esiin, eilen illalla (sunnuntaina) Lahden alueella sama ongelma epg:n kanssa (boksi Topfield PVR5100C). Iltakymmeneltä näki Topparin omalla epg:llä maanantain puoleen päivään asti ohjelmatietoja, PlasmaEPG näytti pidemmälle, mutta tiedoissa oli tuntien aukko keskellä maanantaita.

  • Olisiko vasta nyt poistaneet niitä tuplakanavalähetyksiä käytöstä. Oli itselläkin ongelmia boxissa kun tein kanavahaun ja epg tiedot olivat joillain kanavilla tuplana, boottasin koko boxin ja ongelmat hävisivät. Muita ongelmia tuli sen jälkeen ihan rutkasti. Tämä siis Kuopion kaapeliverkossa.

    Vaikea mitään sanoa kun ei tiedä mitä DNA tekee tarkalleen ja missä.

  • Helsingistä päivää,
    Parin viikon takaisen DNA:n päivityksen jälkeen EPG ei ole kertaakaan toiminut televisioiden käynnistyksen jälkeen kuin YLE1, 2, MTV3 -kanavilla. Ei, vaikka töllö on ollut päällä toista tuntia.
    Tämä korjaantuu ainoastaan valitsemalla SUB-kanavan, jolloin kaikkiin kanaviin ilmestyy EPG-tiedot.
    Tämä siis Sony KDL40W4000 ja Samsung UE40F6505 -televisioilla.
    Kummassakin uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio.
    Kummatkin laitteet ovat resetoitu 3 kertaa päivityksen jälkeen.
    Mistä mahtaa johtua?

  • Kiitos M vinkistä, meillä sama ongelma LG:n kanssa. Soitettu asiakaspalveluun ja pesevät kätensä ongelmasta

  • SARTSA, missä päin tämä esiintyy?
    Sikäli merkillistä, että tämä vaiva siis kahdessa täysin eri-ikäisessä televisiossa alkoi heti, kun DNA oli tehnyt päivityksensä.
    Sikäli en oikein tiedä, mitä kysyisin maahantuojilta, kuten aikaisemmin tuolla neuvottiin.

  • M, milloin olet tehnyt kanavahaun viimeksi?

    DNA on välittänyt rinnakkaislähetyksenä ns. peruskanavat, myös Sub, kesäkuun loppupuolelle asti. Nykyisin jos tekee kanavahaun uudestaan niin nämä "haamukanavat" eivät pitäisi enää sotkea hakutoimintoja.

    Itselläni on Samsung F8055ST (valm. v. 2013) eikä sen kanssa ole ollut nykyisin mitään ongelmaa epg:n kanssa. Näyttää epg-tiedot kaikilta kanavilta vähintään 5 vuorokautta eteenpäin.

  • Kiitokset vihjeestä peku58. Teen tuon resetoinnin(kin) ja kanavahaun, kun ehdin.
    Tässähän oli kysymys EPG:n näkymättömyydestä YLE:n kanavia lukuunottamatta ennen SUB:ille vaihtamista. SUB tuo samalla ohjelmatiedot ajantasalle muihinikin kanaviin ja kanavanippuihin (melkein). Asiakaspalvelulle vastasinkin tekeväni resetoinnin vielä kerran ennen soittoa...
    Vai meinasitko, että tuo haamuhomma vaikuttaa myös ohjelmaoppaaseen?

  • M, kyllä voi vaikuttaa jos tv on hakenut ns. rinnakkaiskanavan ensisijaiseksi kanavaksi.

    Ote DNA:n tiedotteesta:
    "DNA pitää osan kanavista rinnakkaisjakelussa noin kahden viikon ajan muutoksen jälkeen. Näin varmistetaan, että suosituimmat peruskanavat ovat edelleen katsottavissa, vaikka digiboksin asetuksia ei olisikaan palautettu heti muutoksen jälkeen. Rinnakkaisjakelussa ovat Yle TV1, Yle TV2, Yle Fem, Yle Teema, MTV3, Nelonen, Sub ja JIM sekä digiboksilla vastaanotettavat radiokanavat Yle Puhe, Yle Mondo, Yle Classic."

    Kun teet nyt kanavahaun uudestaan niin nämä rinnakkaiskanavat eivät enää häiritse kanavahakua.

  • En tiedä, auttaako tämä nyt puheena oleviin ongelmiin, mutta itselläni oli pitkään erilaisia kanava- ja EPG-ongelmia Finnsatin tallentavassa digiboksissa sen jälkeen, kun täällä päin oli tehty nuo kaapeli-tv-verkon päivitykset. Ongelmat eivät korjaantuneet tehdasasetusten palautuksilla eikä uusien kanavahakujen tekemisellä eikä millään muillakaan konsteilla. Myöskään laitteen sähköverkosta irrottaminen ei vaikuttanut. Soitin lopulta maahantuojalle ja he neuvoivat. miten voi tehdä ns. virtaresetoinnin. Sanoivat, että se on eri asia kuin tehdasasetusten palautus, vaikka sen jälkeiset toimet ovatkin samat molemmissa. Se auttoi heti ja ongelmat hävisivät. Luulisin, että muissakin laitteissa voi olla tämä sama mahdollisuus, ja jos käyttöoppaasta ei löydy siihen apua, niin kannattaa ehkä ottaa yhteyttä vaikka maahantuojaan ja kysyä asiasta.

  • Peku58 sekä DNA-Asiakaspalvelu:
    Tein tuon resetoinnin, oikein huoltovalikosta.Taas.
    Aluksi näytti toimivan EPG, mutta kun järjestin kanavat mieleisille muistipaikoille, lakkasi taas toimimasta lukuunottamatta YLE:n kanavia (Töllö yleensä käynnistyy joko TV1HD tai MTV3HD -kanaville).
    Vain SUB-kanavalla (kananvapaikka 5) käydessä tuo nappaa muutkin EPG-tiedot tauluun.
    Vaihdoin jopa SUB:n ja JIM:n keskenään (SUB tällöin paikassa 6), mutta ilman tulosta.
    Sen sijaan, mikäli töllö käynnistyy TV1(SD) tai MTV3(SD) -kanaville, ovat kaikkien kanavien EPG-tiedot heti käytettävissä.
    Homma on toiminut DNA:n päivitykseen asti moitteetta eikä töllön (töllöjen) käytössäkään ole tapahtunut muutoksia.
    Vain SUB:lla käydessä nappaa kaikkien muidenkin kanavien tiedot.
    Muilla kanavilla käydessä nappaa vain kyseisen nipun EPG-tiedot.
    Aika mielenkiintoinen sotku...

  • Linkistä https://www.dna.fi/kaapeli-tv-muutos löytyy ohjeita joidenkin vastaanottimien "virtaresetin" tekemiseen mutta se saattaa tuoda monissa laitteissa yllättäviä lisäongelmia, ainakin jos ei ole tehnyt aikaisemmin vastaanottimen täydellistä asennusta. Esim. joissain Samsungin telkkareissa "virtaresetti" palauttaa ns. myymäläasetukset joka tarkoittaa ettei kanavahakuja voi tehdä ollenkaan ja kaikki asetukset palautuvat määrätyn ajan jälkeen (esim. 30 min) tehdasasetuksille tai myymäläketjun omille asetuksille automaattisesti. Tämän saa tietysti muutettua ihan valikoista "kotikäyttö" asetukselle mutta asetuksen löytäminen voi tuottaa hankaluuksia.

    Tietysti tällainen resetti pitää tehdä jos muu ei auta mutta kannattaa ensin kokeilla ihan normaalisti valikoista löytyvillä toimenpiteillä.

  • Suosittelisitko tuota virtaresettiä tässä kohtaa?
    Tein aamulla resetin: info, menu, mute, TV On (töllö valmiustilassa) eli factory defaultin huoltovalikosta. Tämä resetoi myös verkkotoiminnot, toisin kuin menun kautta tehtäessä.
    Kauhea duuni vaan, kun kaikki pitää taas laittaa kohdilleen (väri- kuva- ääni- yms. säädöt). Toki tuohon on jo vähän rutiinia...
    Mitä luulet, miksi juuri SUB-kanava on tässä EPG-asiassa kriittiinen? AsPa ei näytä tietävän, niin tukeudun vertaisryhmään.

  • M:

    En suosittele kun vika näyttäisi olevan siinä että MUX 1 ja MUX 100 kanavanippuihin kuuluvat kanavat, DNA:n kanavanumerot 1 -17, välittävät kaikkien kanavien epg -tietoja ja esim. TV1 HD kanava (nro 21) kuuluu MUX 101 kanavanippuun (ja kaikki Ylen HD kanavat) jotka eivät välitä epg -tietoja kuin samaan kanavanippuun kuuluvista kanavista.

    En osaa neuvoa muuta kuin tehdä esim. Yle TV1 SD kanavasta käynnistyskanava ja katsoa sitä muutama minuutti jotta epg -tiedot ehtivät päivittyä. Käy tietysti joku muukin kanavista 1-17.

  • Näistä voi olla apua?

    DNA:n kanavanumerot:

    https://www.dna.fi/documents/15182/25850661/Kan...

    Kanavaniput: http://dvb.welho.fi/cablemux_hel5.php

    Alempi taulukko, TSID sarakkeessa on kanavanipun (MUX) numero.

  • Kiitti peku58 ratkaisusta.

    Toki olimme valinneet noista kaikista mahdollisista kanavista hd-kanavat esim 1, 2, 3 jne. Ja yleensä käynnistäneet television noilla kanavilla ja epg/guide ei toiminut. Testasin teoriasi ja toimii ainakin LG:ssä

  • Kiitokset peku58 selvennyksestä!

    Eipä vain asiakaspalvelu huomannut tuota kertoa.
    Mielenkiintoista on, että tuo EPG toimi ihan hyvin ennen suurta päivitystä. Ei auttanut antennikaapelien vaihtaminen...
    Toisin sanoen jotain on radikaalisti muuttunut päivityksessä.

    Onko DNA tekemässä tälle jotain? Varsinkin nyt, kun tiedetään mistä tuo johtuu.
    Voisiko EPG-datan tuoda myös YLE-HD, MTV3HD jne kanavilla kaikille kanavanipuille?
    Moni varmasti katsoo töllöä YLE:n kanavilla ja "tyhmyyksissään" sammuttaakin sen näiltä kanavilta käynnistääkseen uudestaan (samalta kanavalta), kuten tästä pitkästä threadista voisi olettaa.
    Vai onko tämä uusi EPG-ongelma DNA:n mielestä ihan ok juttu?

  • DNA teki kyllä suurenkin päivityksen kaapeliverkossaan kun muutti koko maan kaapeliverkkonsa samoille asetuksille. Sitä eivät ehkä tienneet jotta muutos tuo esille mitä ihmeellisempiä ongelmia. En tiedä johtuuko sitten osaamattomuudesta vai ostetaanko Intiasta. Pääkonttori on ainakin sen verran iso jotta sinne mahtuisi myös joku ammattilainen niiden laskutuksesta huolehtivien lisäksi.

    DNA:lla on varmasti joku idea miten sitten epg -tiedot päivittyvät kun ei ole enää SD kanavia, eivät vaan osaa siitä vielä kertoa.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.