EX400 modeemin yhteys katkeaa jatkuvasti
Valokuitu Plus EX400 -modeemini yhteys katkeaa jatkuvasti, suunnilleen päivittäin. Yleensä se tapahtuu yön aikana, eli herään aamulla ja huomaan että modeemin valo on vaihtunut yön aikana punaiseksi. Tällöin sammutan modeemin ja käynnistän uudelleen, jolloin netti alkaa taas toimimaan, mutta sama juttu tapahtuu uudelleen taas yleensä päivän, tai viimeistään parin päästä. Ongelma on ollut mielestäni melkein alusta asti eli siitä lähtien kun otin modeemin käyttöön noin reilu kuukausi sitten. Aluksi ajattelin että tämä olisi johtunut siitä, etten ollut päivittänyt modeemia (päivitysvalo paloi), mutta ongelma jatkui myös päivittämisen jälkeen. Soitin asiakaspalveluunne ja minun käskettiin resetoimaan laite, jonka olen nyt tehnyt kaksi kertaa, mutta sekään ei ole auttanut. En ole tosin varma, onko resetointi onnistunut, koska ohjekirjan mukaan laitteen kaikkien valojen pitäisi tällöin välähtää samanaikaisesti - näin ei ole kuitenkaan käynyt kummallakaan kerralla, kun yritin resetointia. Olen tehnyt sen ohjeiden mukaisesti, painaen reset-nappia ensimmäisellä kerralla n. 30 sekuntia ja toisella reilu 15 sekuntia (ohjekirjassa on kaksi eri ohjetta tämän suhteen), mutta kummallakaan kerralla kaikki valot eivät ole välähtäneet. Asiakaspalvelijanne sanoi, että minun tulisi käydä liikkeessä laitteen kanssa, jos resetointi ei auta, mutta haluaisin tietää, kuinka sitten toimitaan - tuleeko minun jättää laite huoltoon tmv, vai saanko heti uuden laitteen käyttööni?
Seuraa viestiä
3
seuraajaa
Toisella laitteella voisi havaita, onko linjassa vikaa tai voithan sitä kysyä naapureiltakin, jos taloyhtiön tiloissa olevissa laiteissa vaikka joku häikkä.
DNA saa vastata takuuasioihin ym. vaihtoihin, mutta itse hankkisin jonkun muun laitteen tilalle...