Siirry uusimpaan kommenttiin

EX400 modeemin yhteys katkeaa jatkuvasti

Valokuitu Plus EX400 -modeemini yhteys katkeaa jatkuvasti, suunnilleen päivittäin. Yleensä se tapahtuu yön aikana, eli herään aamulla ja huomaan että modeemin valo on vaihtunut yön aikana punaiseksi. Tällöin sammutan modeemin ja käynnistän uudelleen, jolloin netti alkaa taas toimimaan, mutta sama juttu tapahtuu uudelleen taas yleensä päivän, tai viimeistään parin päästä. Ongelma on ollut mielestäni melkein alusta asti eli siitä lähtien kun otin modeemin käyttöön noin reilu kuukausi sitten. Aluksi ajattelin että tämä olisi johtunut siitä, etten ollut päivittänyt modeemia (päivitysvalo paloi), mutta ongelma jatkui myös päivittämisen jälkeen. Soitin asiakaspalveluunne ja minun käskettiin resetoimaan laite, jonka olen nyt tehnyt kaksi kertaa, mutta sekään ei ole auttanut. En ole tosin varma, onko resetointi onnistunut, koska ohjekirjan mukaan laitteen kaikkien valojen pitäisi tällöin välähtää samanaikaisesti - näin ei ole kuitenkaan käynyt kummallakaan kerralla, kun yritin resetointia. Olen tehnyt sen ohjeiden mukaisesti, painaen reset-nappia ensimmäisellä kerralla n. 30 sekuntia ja toisella reilu 15 sekuntia (ohjekirjassa on kaksi eri ohjetta tämän suhteen), mutta kummallakaan kerralla kaikki valot eivät ole välähtäneet. Asiakaspalvelijanne sanoi, että minun tulisi käydä liikkeessä laitteen kanssa, jos resetointi ei auta, mutta haluaisin tietää, kuinka sitten toimitaan - tuleeko minun jättää laite huoltoon tmv, vai saanko heti uuden laitteen käyttööni?

Kommentit

  • Ei sulla ole mitään muuta laitetta siihen tilalle? Tuohan ei ole mikään modeemi, paitsi DNA:n mielestä. Ethernet taloudessa se toimii vaan reitittimenä. Vanha vaikka ADSL-modeemikin käy testiä varten, kun muokkaa asetuksia vähän.

    Toisella laitteella voisi havaita, onko linjassa vikaa tai voithan sitä kysyä naapureiltakin, jos taloyhtiön tiloissa olevissa laiteissa vaikka joku häikkä.

    DNA saa vastata takuuasioihin ym. vaihtoihin, mutta itse hankkisin jonkun muun laitteen tilalle...
    JJJ
  • Varmuuden vuoksi. Olethan resetoinnut modeemin, kun vissat on ollut päällä? Virrattomana se ei toimi.
    PW
  • Jos ongelmaa on jo ehditty selvittää asiakaspalvelussa ja vika on rajattu päätelaitteeseen, eikä resetointi poista mahdollista tilapäistä jumitusta niin todennäköisin selitys on viallinen päätelaite. Tällöin laitteen takuuvaihto onnistuu lähimmän DNA Kaupan kautta
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Mulla ongelmia saman mallin kanssa. Laite jumiutuu usein niin, ettei tavallinen resetointi auta vaan vaatii tehdasasetusten palauttamisen. On vähän työläs.




    J

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.