France 24 äänet ei toimi

Kaapelissa, Helsingissä, France 24 -kanava on ollut ”mykkäelokuva” jo pari päivää. Onko muilla sama ongelma?

Kommentit

  • Moi Tommi!

    Meillä ainakaan ei ole tiedossa yleistä vikaa kyseiseltä kanavalta. Jos pääset pirauttamaan meille vikapäivystykseen numeroon 0800 300 500, niin saamme tämän ongeman selvitykseen.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kanavalla valittavissa 2 ääniraitaa "englanti (Dolby)", joista toisesta kuuluu ääntä (valikossa ylempi), mutta toinen ääniraita on mykkä. Voi kokeilla vaihtaa ääniraitaa kanavan "ÄÄNET/TEKSTITYKSET" asetuksista.
    JIH
  • France 24 HD näkyy ja kuuluu.
    Kanavapaikka kaapelissa 93
    Vantaa.

    BQ24
  • Hei JIH, juuri tuo oli syynä. Luultavasti joku perheenjäsen epähuomiossa vaihtanut audioraidan siihen mykkään. Yleiskaukosäädin joskus ”ampuu” muutenkin vääriä komentoja. Suuret kiitokset avustasi. (Ja DNA:lle vinkiksi, että nämä kannattaa lisätä tietämyskantaan, niin ei tarvitse asiakkaiden neuvoa toisiaan. :-)
    Tommi_P
  • @..Älä nyt DNA,lta liikoja vaadi:D
    BQ24
  • Itselläkin muuten sama vika - France 24 HD mykkänä / vahvistin kertoo signaalin olevan PCM ZERO eikä Dolby Digital. Täytyy kokeilla jos omakin Harmony on antanut sille jotain omia käskyjä äänikanavan suhteen.
    AR
  • France 24 HD äänikanava Dolby (eng) ei toimi ja se on ainakin Panasonicin tvssä oletus äänikanava. Satelliitista tulee France 24 HD (in English) Dolby Digitaalina, joten vika lienee DNAn kaapelijakelussa, sillä käyttänevät samaa feediä?
    Heikki
  • "France 24 HD äänikanava Dolby (eng) ei toimi ja se on ainakin Panasonicin tvssä oletus äänikanava. "

    Turussa sama vika edelleen! Ei kai tämän korjaaminen voi montaa viikkoa kestää.
    hdmi
  • Itselläni on se tilanne, että äänet saa kyllä päälle vaihtamalla joka kerta erikseen kohtaan MPEG. Mutta siis aivan joka kerta, jopa kanavan vaihtamisen jälkeen.

    Laite on täälläkin Panasonic, ja tällaista vaivaa ei ole ennen ollut. Alkanut ehkä 2 viikkoa sitten.

    @DNA: voiko lähetyksen oletusäänikanavaksi muuttaa "eng (MPEG)", koska "eng (Dolby Digital)" on mykkä?
    Tommi_P
  • Soitin DNA:n asiakaspalveluun, ja aiheesta on nyt häiriötiketti auki DNA:n teknisessä tuessa. Arvioitu korjausaika 1-3 arkipäivää.
    Tommi_P
  • Hah, kerroppa sitten kun on korjattu. Ennemmin tollaisessa ongelmassa on tapana ollut 1-3 vuotta. Myöskään kuten huomaa, täältä foorumilta olevia vikoja DNA ei osaa poimia, pitää soittaa sinne. Ihme -80 luvun touhua. Ratkaisu/syy kuitenkin löytyi ongelmaan täällä foorumilla käyttäjien toimesta...
    JJJ
  • ”Hei! France 24 HD:n ääni ongelmaa ei ole saatu toistettua DNA:n kaapeliverkossa, joten vika on nyt laite kohtainen. Suosittelen tarkistamaan television/digiboxin ääni asetukset. -DNA Tekniikka”

    Eli vanha kunnon ”vika ei ole meissä, vaan sinun laitteissasi” -selitys. 

    No voisitteko sitten DNA kertoa että 1) miksi kanavan äänet on toimineet 5 vuotta putkeen, ennenkuin 2 viikkoa sitten vikaantuivat, eikä laitteistoon ole tehty mitään muutoksia, ja 2) mitä ”asetuksia” Panasonicin tallentavassa digiboksissa pitäisi ”tarkistaa”, kun lukuisa määrä kanavia kuuluu aivan OK, eikä yksittäiselle kanavalle edes ole mitään ääniasetuksia?


    Tommi_P
  • France 24 HD -kanavan ääniä koskeva ongema on meillä nyt tiedossa ja selvityksessä. Kiitos kaikille ilmoituksista! Toistaiseksi ensiapuna äänet voi saada kuulumaan, kun ääniraidaksi valitsee toisen äänikanavan kuin tuon Dolbyn, joka ei tällä hetkellä toimi kuten pitäisi.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • @DNA Ida S: Se on selvityksessä, koska minä tein siitä vikailmoituksen puhelimitse.

    Eilen sain tekstiviestinä yllä olevan viestin, josta päätellen vian selvitys on "valmistunut" ja sitä ei jatketa, koska vika on minun laitteissani.

    Vai olenko käsittänyt väärin, ja vikaa korjataan edelleen?
    Tommi_P
  • Hei Tommi!

    Vikailmoitus on meille kirjattu 13.8, yhteydenottoja on tullut useammalta asiakkaalta ja selvitys on operoinnilla edelleen kesken.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • @DNA Ida S: Eli saamani viesti ei tarkoittanut sitä, että vika jää asiakkaan ongelmaksi, vaan sitä selvitetään edelleen?

    Eikö olisi silloin hyvä laittaa viesti toisilla sanoilla, kuten "selvitämme edelleen vikaa", eikä "vika on nyt laite kohtainen"?
    Tommi_P
  • Ainakin itselläni äänet ovat nyt korjautuneet (kaapeli, tv-kortti, Helsinki). Äänikanava kanavalla on oletuksena Dolby Digital, ja sen äänet kuuluvat normaalisti.

    Kiitos korjauksesta, mutta palautteena sanoisin, että älkää suututtako asiakkaita huonolla viestinnällä. Nyt annettiin ensin ymmärtää, että laitteisto on viallinen tai "asetukset" väärin, vaikka kaikesta päätellen vika oli lähetyksessä.
    Tommi_P

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.