Heikko signaalin voimakkuus

Moikka

Mulla on DNA Super 4G liittymä mun S10+ puhelimessa ja aika ajoin signaalin voimakkuus on -117 ja 4G verkko muuttuu H+ verkoksi. Tätä on jo ollut jonkun aikaa ja tuntuu myös rajottuvan huonoon säähän ulkona. Asun Turussa lumikonkadulla, onko täällä päin tiedossa olevia vikoja tai korjauksia?

Kommentit

  • Toni
  • Tätä tapahtui mun Note9 puhelimellakin mutta S10+ puhelimessa tuntuu vika olevan 24/7.

    Auttaisiko sim-kortin vaihtaminen?
    Toni
  • Mulla oli aikoinaan Elisan liittymäs ihan sama ongelma ja Elisan aspa näki että tukiasemassa oli vika, mutta en jaksanut odottaa tukiaseman korjausta vaan vaihdoin DNA:lle, ja nyt on alkanut DNA:lla sama ongelma.
    Toni
  • Samsungin puhelimissa on perinteisesti paljon ongelmia verkon kuuluvuuden kanssa. Minullakin, DNA/Elisa verkoissa. Hädin tuskin oli 1 palkki 4G neljästä. Vaihdoin puhelinmerkkiä ja 3-4/4 palkkia 4G:tä kotona!

    Puhelimet vaihtoon!
    Asiakas 1M
  • Erikoinen yleistys. Itselläni taas on ollut Samsung S8 ja laitteen kuuluvuus on ylivertainen verrattuna esimerkiksi OnePlus 6 -puhelimeen. Siellä, missä Oneplussalla ei kenttää löytynyt, on Samsung saanut hyvän yhteyden.
    Purnipsi
  • Meilä on J5 2016 ja se on hädin tuskin 4G-verkossa!!!

    DNA-verkko, tukiasemaan alle 600 metriä. 1/4 palkkia, meinaa tippua H+. Oma Xiaomi-puhelin samassa paikassa 3-4/4 palkkia ja H+ ei tietoakaan.

    Puhelimet vahtoon!
    Asiakas 1M
  • Olis kiva saada DNA:n asiakaspalvelijalta mielipide asiaan että kannattaako mun hankkia uusi sim-kortti vai ei, en haluaisi maksaa turhaan uudesta sim-kortista jos vika onkin tukiasemassa.
    Toni
  • Esimerkiksi mun mutsin asunnolla Lumikonkadulla 3E talossa ongelmia verkon kanssa on huomattavasti vähemmän, ottaa vissiin verkon eri tukiasemasta?
    Toni
  • Moi Toni, voit pyytää että sim-korttisi vaihdetaan maksutta uuteen ongelmanselvityksen vuoksi. Nopeiten uuden sim-kortin saat DNA Kaupasta.
    Netin toimintaa sensijaan päästään tutkimaan tarkemmin kun olet asiakaspalveluumme yhteydessä, puh. 044 144 044
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moi Ida,

    Kiitos neuvosta, haen lauantaina uuden sim-kortin, aiemmin en kerkee. Jos ongelma jatkuu soitan asiakaspalveluun.
    Toni
  • Tosin en usko et kyse on sim-kortista koska mun mutsin asunnolla netti toimii ihan hyvin, mutta mun asunnolla netti pätkii jatkuvasti. Luulenpa et vika on tukiasemassa, keskustassa myös paikoitellen netti pätkii.

    Mun pitää kysellä mun talon asukkailta et jos heillä on DNA:n liittymä et pätkiikö se, Elisalla mulla oli täysin sama ongelma, siksi vaihdoin DNA:lle ja nyt on sitten DNA:lla sama ongelma. Kumma vaan kun on mahdotonta saada luotettavaa 4G yhteyttä näinkin suureen kaupunkiin kun Turku, ja sitten viel unelmoidaan 5G yhteyksistä. Laittakaa ensin se 4G toimimaan kunnolla.




    Toni
  • Ja ei, mulla ei oo aikaa soitella asiakaspalveluihin. Tekis mieli vaihtaa liittymä Telialle, sais samalla kelloon e-sim kortin mikä DNA:lla tuntuu kestävän ja kestävän.
    Toni
  • Mua alkaa ihan oikeesti saatana ottamaan vittu päähän tää vitun netin pätkiminen, monta kertaa tunnissa 4G yhteys heittää yhtäkkii yhteyden vittu H+ yhteydeksi ja useeati yhteys myös pysyy H+ yhteydessä useemman minuutin, eikä auta lentokonetilaan laittaminen eikä puhelimen uudelleen käynnistämiset. Olen aika varma että puhelimessa on vikaa koska ei mun yhteys ollut näin saatanan huono Note9 puhelimessa. En oo viel hakenu uutta sim-korttia. Laitoin DNA:n asiakaspalveluun asiasta viestiä viikko sitten, ei vastausta saatana! Vaihdan vittu pian liittymää.
    Toni
  • Maksan siis 4G liittymästä ja yhteys on H+:ssa 23h päivästä, että näin.
    Toni
  • Näyttää olevan laajemman mittainen ongelma uusissa S10 puhelimissa.

    https://www.androidpolice.com/2019/03/26/galaxy-s10-appears-to-suffer-major-lte-signal-and-connectivity-issues-on-some-carriers/

    @Ida

    Mikä on DNA:n vastaus tähän asiaan?
    Toni
  • Eikö DNA:lta tosiaan tule ainuttakaan vastausta asiaan? Haluaisin peruuttaa kaupan koska S10 puhelimessa on tyyppivika, mikä aiheuttaa kokoajan 4G verkon katoamisen.
    Toni
  • Hei Toni,

    Olethan asiasta yhteydessä joko asiakaspalveluumme tai vieraile paikan päällä ​DNA Kaupassa​​​ niin selvitetään asiaa tarkemmin.


    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • "Meilä on J5 2016 ja se on hädin tuskin 4G-verkossa!!! "

    Tuo onkin metallirunkoinen ja ns. karvalakkimalli. Ei voi verrata lippulaivaan, jossa mm. antennidesign aivan eri tasolla. Laitteiden väliset erot ovat valtaisia, yleistyksiä on mahdoton tehdä yksittäisen laitteen osalta. Yhtä lailla voin sanoa, että Nokian puhelimissa on huono kuuluvuus, kun ei Nokia 8 meinanut myöskään toimia siellä missä S8.

    Osa puhelimista myös näyttää palkit eri tavoilla. Joissain se on puhtaasti signaalin voimakkuus, mutta esim. Sony mittaa myös laatuparametria, eli saattaa olla voimakaskin signaali, mutta laatu surkea -> vähän palkkeja.
    Purnipsi
  • Asioin DNA kaupassa ja laite toimitettiin huoltoon, sain DNA:lta varapuhelimen siksi aikaa. Joku Huawei tämä on, vaihdoin varmuuden vuoksi myös sim-kortin uuteen. Nyt Huawei puhelin ei tiputa ainuttakaan palkkia, ja mittauksessa sain 60mbps. Eli en usko että vika on tukiasemassa, vaan itse S10 puhelimessa.

    Kun saan mun S10 puhelimen takaisin huollosta kerron lisää jos tämä ongelma saatiin ratkaistua.
    Toni
  • Huollossa mun puhelimesta ei löydetty vikaa, vaihdoin sim-kortin kuten aiemmin mainitsin. Ja puhelin menee edelleen H+ verkkoon ja pysyy myös H+ verkossa melkoisen tovin mikä katkaisee kokonaan mun nettiyhteyden.
    Toni
  • Kuten aiemmin myös mainitsin, dna:lta saamani Huawei ei mennyt kertaakaan mun asunnossa H+ verkkoon. Dna käski mun olla yhteydes samsungiin, eli dna pesee kädet kokonaan pois mun ongelmasta, tosi kiva juttu.
    Toni
  • Eikö dna vastaa ollenkaan mun viesteihin?
    Toni
  • Emme pysty keskustelupalstan kautta auttamaan puhelimeen liittyvän ongelman kanssa, kuten itsekin olet jo selvittänyt niin vikaa ei ilmene toisella puhelimella joka tarkoittaa että vika jää vain tähän yhteen puhelimeen. Puhelimen huolto on ainut ratkaisu, sitä en osaa sanoa miksei vikaa ole saatu huollossa todennettua.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Vaimollani tuli sama ongelma uuden samsung s10 myötä, vanha huawei P10 toimi hyvin kotona. Itselläni oli myös aiemmin vanhan puhelimen kanssa sama ongelma.
    Nyt voidaan hyvin verrata asiaa samanlaisen liittymän kanssa, oma honor9 toimii moitteetta, eikä katko puheluita kotona, toisin kuin vaimon uusi s10.

    petu
  • Ongelmat jatkuu, mulla netti katkeilee kotona (tiputtaa yhteyden useamman kerran tunnissa 4G yhteydestä H+ yhteyteen), tätä tapahtuu niin OnePlus 7 Pro puhelimella ja Note10+ puhelimessa. Ongelman on oltava jossain mun asuntoa lähellä olevassa tukiasemassa. Tosin ongelma on paremmin esillä Note10+ puhelimessa jossa netti katkeilee jatkuvasti.

    Sim-kortin vaihdoin muutama kuukausi sitten mutta ongelma ei ratkea.

    Tosin soitin DNA:n asiakaspalveluun ja siellä kysyin että näkyykö DNA:n päässä milloin mun netti on katkeillut, ja DNA:lla näkyi että mun netti oli katkennut ainoastaan yhden kerran, mutta todellisuudessa mun netti katkes monta kertaa tunnissa, parhaimmillaan 6 kertaa 15min sisällä.

    Liittymää en jaksa vaihtaa koska Telia ja Elisan liittymät toimii vielä DNA:kin huonommin.
    Toni
  • Nyt kun sinulla on tuo Note10+, niin saisitko otettua paria kuvankaappausta verkkodiagnostiikkatilasta?

    Eli, laita numerovalitisimeen *#0011# , ja valitse stack 1 (sim 1) jos kysyy, mikä tahansa 1 vaihtoehto.

    Sitten kyseisellä sivulla näkyy matkapuhelinverkon signaalin toiminnalle olennaiset tiedot. Eli RSRP, RSRQ, SINR , jos saisit sivun sisällöstä otettua kuvakaappauksen kun katkeamista ilmenee, (kun laite on vielä 4G:llä), ja sitten kun se toimii paremmin.

    Noista nähdään, onko syynä heikko kuuluvuus tai häiriöllisyys.

    Yksilöiviä tietoja ei tuohon tule muuta kuin solun tunnus, jolla ei nyt ketään yksilöidä voi, ainoastaan tukiaseman saattaa tunnistaa.Tuo service mode on turvallinen käyttää, sillä ei mitään voi sekoamaan saada.
    Purnipsi
  • Mun mutsin himassa:



    Toni
  • Mun himassa (hyvä 4g yhteys)

    Toni
  • Mun himassa (4g yhteys muuttus H+)

    Toni
  • Ei noissa nyt mitään erikoista vaikuta olevan. Signaalin voimakkuus ei nyt kovin korkea ole, mutta sisätiloissa B7 , eli 2600MHz signaali harvoin tuon voimakkaampi on. 3G:n signaalinvoimakkuus taas on melko heikko, tuossa voi ruveta ongelmia jo ilmenemään, eli juuri kuvaamasi katkaisu. Äitisi käyttöpaikassa taas signaalit vaikuttavat oikein mallikkailta.

    Mitä Cellmapperista katsoin, niin tosiaan tuo 1. kuvan tukiasema on eri kuin mikä sinun kotonasi palvelee.

    Kussakin tukiasemassa on taajuudet 1800,2100, 2600MHz

    Laitteesi on valikoinut aina 2600MHz pääasialliseksi taajuudeksi.

    Olitko koko ajan kotona samassa paikassa, kun vaihtuminen 3G:lle tapahtui, vai tapahtuuko tuo vaihtuminen jossain tietyssä huoneessa?

    Veikkaan, että mitään suoraa vikaa ei ole, vaan verkko on parametrisoitu siten, että kun 4G LTE 2600MHz käy liian heikoksi, laitteen ei sallita yrittää vaihtaa vaikka 4G LTE 1800MHz, joka voisi kuulua paremmin sisätiloissa, vaan tulee ns.inter-RAT (eli verkkotekniikoiden välinen handover), puhelimesi ohjataan 3G-puolelle, ja tuo vaihdos on syystä tai toistesta töyssyinen.

    Mielenkiintoisesti myöskään tuota 1800 ei mainita service modessa, on vain 2100MHz. Jos kokeilet lähempänä tuota tukiasemaa, (Late-Rakenteet oy savupiipussa), aktivoituuko 1800MHz missään vaiheessa käyttöön tuon tukiaseman alueella?. Se on Band 3, 1598. ja tukiaseman tunnus tuossa ylinnä heksadesimaalina, servingcellid 0x900B.


    S10 ei suoraan anna lukittaa vain 4G LTE:tä käyttöön, mutta on saatavilla google playsta sovellus., Network Mode https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ather.networkmode&hl=en_US

    Tällä sovelluksella voi pakottaa laitteen käyttämään vain LTE-verkkoa. Pitää huomioida, että jossain ei 4G LTE ehkä niin hyvin kata kuin vanhemmat tekniikat, mutta jos ongelmia ilmenee, niin ihan normaalisti puhelimen asetuksissa kun vaihtaa 2G/3G/4G , niin tuon sovelluksen tekemä asetus nollautuu. Sekoamaan sillä ei mitään saa, joten siitä huoli pois.

    LTE-pakotus voisi auttaa siinä tilanteessa, että verkko ei heittäisi 3G:lle asti, vaan vaihtoehtoinen 4G LTE -taajuus otettaisiin käyttöön.


    Hieman outo tilanne, voihan olla, että tuo 1800MHz olisi tuosta lähitukiasemasta rikki?
    Purnipsi
  • Kiitos todella kattavasta infosta! 😀

    Mun himassa 4G muuttuu H+ yhteyteen koko asunnossa, asun 7 kerroksessa korkean mäen päällä pienessä yksiössä.

    Kiitos tuosta applikaatiosta, latasin sen ja kokeilen nyt sen kanssa jos saisin hieman apua mun ongelmaan.

    Kun olin Elisalla niin Elisan aspa näki että mun lähellä oleva tukiasema on rikki, 100 meganen liittymä antoi vain 1 megan, vaikuttaakohan se mun DNA:n liittymäänkin kuka ties (tosin nopeudet DNA:lla on hyvät).
    Toni
  • Okei, hyvii uutisii. Tää appi on yksinkertanen mutta loistava, korjas kaikki mun ongelmat. Ei oo apin asentamisen jälkeen tippunut kertaakaan H+ verkkoon.

    Todella suuret kiitokset! <3
    Toni
  • No problems! Loistavaa kuulla, että ongelmat olisivat tolla selätetty! Tosiaan H+ eli 3G ei voi mennä, kun tuo ohjelma pakottaa laitteen 4G:hen. 😀

    (todellisuudessa tuo sovelluksen valikko, jonka näet on Androidissa ihan vakiona, mutta Samsung on päättänyt piilottaa sen, ettei onnettomat asiakkaat pääse laittamaan puhelintaan solmuun...)

    Ainoa lieveilmiö voi olla, jos liikut jossain aivan syrjäseudulla, jossa ei 4G:tä ole, niin voi kuuluvuus loppua. Tosin 4G LTE 800 pitäisi kantaa kauemmas kuin 2G tai 3G 900MHz, joten ei ongelmia pitäisi olla. Mutta pidä mielessä, että jos jossain ei yksinkertaisesti 4G -verkkoa ole, tulee ei verkkoa tms virheilmoitus, niin mene sitten puhelimen asetuksista laittamaan "automaattinen yhdistäminen 2G/3G/4G" , ja tarvittaessa vielä lentotila päälle/pois. Ja paremmilla paikoilla tuo 4G-pakotus takaisin päälle. Muutoin 4G LTE -pakotuksesta ei pitäisi haittaa olla, kun uusissa laitteissa ja DNA:n verkossa on VoLTE käytössä, eli kaikki pitäisi hoitua 4G:n yli.


    ---

    Jos ihan rehellisiä ollaan, ei tälläistä "purkkaviritystä" tarvitsisi tehdä, jos verkko toimisi optimaalisesti ts. ei heittäisi käyttäjää 3G-puolelle niin herkästi. Se on DNA:n tehtävä optimoida verkon parametrit.


    Purnipsi
  • Note10+ puhelimessa ei vielä ole Voltea, tsekkasin Sim kortin asetuksista ja Volte asetusta ei ole. Eli mun piti ottaa LTE only asetus pois käytöstä puhelun ajaksi mikä nyt ei oo iso homma.

    Toivottavasti Volte on pian tulossa Note10+ puhelimeenkin.
    Toni
  • EIKÖ DNA SAATANA SAA KORJATTUA TOTA VITUN TUKIASEMAA SAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KOKOAJAN TIPPUU YHTEYS 4G:STÄ H+ VERKKOON, TÄNÄ YÖNÄ TIPPUI MONEKSI MINUUTIKSI H+ VERKKOON EIKÄ MEINANNUT MILLÄÄN VITTU LÖYTYY 4G VERKKO.

    VAIHDAN VITTU LIITTYMÄÄ PIAN SAATANA!!!!!!!!!
    Toni
  • Hei,

    Jos olit lukittanut 4G:hen, niin silloin ei kyllä pitäisi tippua 3G (H+) aan.
    Purnipsi
  • @Purnipsi

    Eipä se lukitus mitään auta , jos 4G häviää kokonaan. Silloin katkeaa netti kokonaan.
    Veikko
  • Niin, mutta tuossa yllä käyttöpaikassa kyllä 4G on ihan voimakas. Ja netin kokonaan katkeamisesta (että 4G katoaisi) ei käyttäjä Toni ole mielestäni kertaakaan raportoinut. Erikoista tässä on se, että tuo lukitus hänen mukaan tilanteen korjasi, mutta jostain syystä ongelma ja 3G:lle putoaminen on taas alkanut.
    Purnipsi
  • Poistin apin mikä lukitti yhteyden 4G:hen, koska mun mielestä on dna:n tehtävä ja vastuu huolehtia tukiasemien kunnosta ilman erinäisiä vippaskonsteja ja appeja mitkä pakottaa yhteyden pysymään 4G:ssä.
    Toni
  • Ja jos valitsin apista 4g lte only en pysty soittamaan tai vastaamaan puheluihin ollenkaan.
    Toni
  • Aivan, kun ei ole tukea vielä VoLTE/VoWIFI, joka sinänsä outoa. Jos DNA ei tuota tosiaan tippumista vanhemmalle tekniikalle saa korjattua, niin sitten kannattaa harkita toiselle operaattorille siirtymistä, jolla myös VoLTE/VoWIFI tuettuna ja sitten voisi vaikka koko ajan olla 4G lukittuna.
    Purnipsi
  • Note10+ puhelimeen tuli VoLTE tuki muutama päivä sitten, mutta silti puhelut ei onnistu LTE ONLY tilassa.

    Kyllä se on juurikin dna kuka on vastuussa omista tukiasemistaan ja niiden toimivuudesta, ei voida vaan voivottaa että miksi ainoastaan yksi 4g taajuus toimii koko tukiasemassa.
    Toni
  • Laitoin dna:n asiakaspalveluun viestin ja liitin tän ketjun myös, toivottavasti tukiasemalle tehtäisiin jotain, muutoin joudun vaihtamaan operaattoria.
    Toni
  • "Note10+ puhelimeen tuli VoLTE tuki muutama päivä sitten, mutta silti puhelut ei onnistu LTE ONLY tilassa"

    Kyllä niiden pitäisi onnistua minulla on oma Samsung Galaxy S8 ollut ties kuinka kauan (Telia)LTE Only -tilassa ja kyllä puhelut toimivat. Onkohan tässä sittenkin jokin ongelma DNA:n päässä.

    Tuo nyt tarvitsisi huolellista testaamista. Harmi, että Turku on kovin kaukana täältä, muuten olisi voinut tehdä pienen ekskursion alueelle ihan mielenkiinnosta.
    Purnipsi
  • VoLTE puhelut onnistuu ainoastaan kun yhdistän LTE/TD-SCDMA/UMTS, vaihdan tänään mun liittymän Elisalle, katotaan sitten miten kaverin käy.
    Toni

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.