Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Huawei B315 modeemi ei käynnisty

Hei! Tänään sammutin modeemini hetkeksi, mutta kun yritin käynnistää sitä, vain virtavalo syttyi palamaan, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Modeemia ei saa edes pois päältä enää ottamatta virtapiuhaa irti, eli modeemi ei vastaa mihinkään mitä sille tekee. Yritin palauttaa sen tehdas asetuksille reset-nappulasta, mutta sekään ei tehnyt mitään. Mitä pitäisi tehdä? Kiitos etukäteen!

Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Sami!

    Onko mokkula kokonaan pimeänä. vai pääsetkö kenties mokkulan hallintasivuun käsiksi? Laitetta kannattaa kokeilla bootata jos tuo käynnistyminen menisi normaalisti läpi

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • En pääse hallintasivulle ollenkaan. Olen yrittänyt bootata sen pariinkin kertaan jo, mutta se ei ole auttanut. Ainoa valo mikä siinä palaa on virtavalo, ja sekin jatkaa palamista vaikka yrittäisin sammuttaa modeemin virtanappulasta

  • Irrotin myös virtapiuhan muutamaksi minuutiksi ja yritin käynnistää sen jälkeen uudestaan, mutta sekään ei auttanut

  • Laitteen uusimman 18.5.2016 julkaistun ohjelmistopäivityksen pitäisi korjata jokin mahdollinen käynnistyksen yhteydessä tapahtuva jumitus, mutta tuosta itse ongelmasta ei valitettavasti ole sen tarkempaa tietoa suorilta käsin vielä antaa, laitan tästä kyselyä eteenpäin

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Päivittäminen on melko hankalaa tällä hetkellä kun laite ei mene päälle ollenkaan. Jos laitteen veisi huomenna DNA kauppaan, olisikohan mahdollista saada siellä uusi modeemi tilalle? Laite on noin puolitlista vuotta vanha

  • Jos laite on kokonaan jumissa ja käyttökelvoton niin laitteella on toki takuuta jäljellä ja huolto/vaihto onnistuu DNA Kaupassa

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Käyn siis lähimmässä DNA kaupassa huomenna. Kiitos avusta!

  • ja mulla tuli eilen ihan sama juttu, virtavalo palaa mutta mihinkään se ei reagoi

  • Täysin samaa vikaa myös

  • Täällä myös sama ongelma tänään.

  • Sama vika täällä. 🙁

  • Jos laite on kokonaan jumissa niin valitettavasti tälle ei voi muuta tehdä kuin toimittaa huoltoon, uusin ohjelmistopäivitys korjaa ongelman.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Uusin päivitys koneeseen ja sama ongelma: virtavalo palaa eikä mitään tapahdu.

  • Sain uuden modeemin, mutta nyt en uudesta päivityksestä huolimatta uskalla missään nimessä ottaa virtoja pois. Jään seuraamaan, selviääkö tämä jumiutuminen kenenkään kohdalla.

  • Hei Sami,

    varmistan vielä: päivitit B315 uusimmalla päivityksellä 21.316.01.01.182, jonka jälkeen B315 kuitenkin meni tuohon jumitus tilaan?

    Tapahtuiko jumitus heti päivityksen yhteydessä vai jonkin ajan kulutua tämän jälkeen? Käynnistitkö modeemin itse uudestaan?

    Olli Kehityspäällikkö
  • Ilmeisesti päivityksen lopussa modeemi käynnistyy automaattisesti uudestaan. Tällä kertaa vain modeemi ei käynnistynyt ja oireet olivat kuten muillakin. Sain takuuseen jo uuden modeemin, joka päivittyi ongelmitta.

  • Hei,

    muutaman äkäisen viestin ja puhelun jälkeen valmistaja vakuutti jälleen, että korjaus varmasti toimii. Kyseessä on siis muistiylivuoto-ongelma, joka sattuu jos on sattuakseen modeemin käynnisvaiheessa. Mitään erityistä syytä tälle ei ole, ja ilmeisesti syntyy 3-6 kuukauden käytön jälkeen potentiaalisesti kaikille Huawein B315 laitteille. Todella vaikea siis löytää testauksessa. Seuraamme tilannetta jatkuvasti.

    Syy, miksi bugi voi tulla vielä tuossa päivityksen yhteydessä on nimenomaan automaattinen uudelleenkäynnistys. Ohjelmisto päivittyy vasta uudelleenkäynnistyksessä, joten on mahdollisuus, joskin hyvin pieni, että bugi ilmestyy vielä tuossa vaiheessa.

    Pahoittelut kaikille, joille tilanteesta on ollut ylimääräistä vaivaa. Kehitämme prosesseja sekä teemme kaikkemme ettei tälläistä enää tapahdu ja että tulevat laitteet eivät enää kärsi viasta.

    Kannattaa levittää sanaa, että päivitys on syytä tehdä mahdollisimman nopeasti tämän virheen takia. Toki päivityksen mukana tulee myös hienoja uusia ominaisuuksia ja tiettyjä korjauksia, joten päivytys on kannattavaa kaikin puolin. Erityisesti siltaava tila uutena ominaisuutena on ollut paljon kysytty, ja pitkällisten säätöjen jälkeen olemme tämän vihdoin saaneet asiakkaille asti toimivana.

    Lisätietoja https://www.dna.fi/tuki-dna-kotimokkula-4g-wlan...

    YT. Olli/DNA:n Mokkula ja modeemivastaava

    Olli Kehityspäällikkö
  • Kuka tämän huoltoonroudaamisen ja ajan jonka netti on poissa käytöstä korvaa?
    99% päivityksen kohdalla jumitti ja 3 tuntia odotin.
    Nyt virtavalo palaa, modeemiin ei pääse käsiksi eikä resetointikaan auta.

  • Jumissa. Päivitys 99% ja siihen jäi. Ei reagoi enää mihinkään.
    Kiitos hienosta päivityksestä.
    Nimim. laskutanko ajan ja kilometrit?

  • Täälä sama ongelma, päivitin mokkulaa ja se jäi jumitttamaan 99 prosentin kohdalle ja lakkasi toimimasta. Vain virtavalo palaa. Mitäs tälle tehdään, vienkö DNA kauppaan?

  • Täälä sama ongelma, päivitin mokkulaa ja se jäi jumitttamaan 99 prosentin kohdalle ja lakkasi toimimasta. Vain virtavalo palaa. Mitäs tälle tehdään, vienkö DNA kauppaan?

    ILPO H

  • Jos laite on kokonaan jumissa niin valitettavasti tälle ei voi muuta tehdä kuin toimittaa huoltoon DNA Kaupan kautta, pahoittelun ongelman aiheuttamasta vaivasta.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Dna-kauppaan mars ja uloslähtiessä on uusi laite kainalossa.
    Mikään ei korvaa aikaa ja vaivaa, mutta kivuttomasti sentään sai uuden laitteen tilalle.

  • Sain DNA kaupasta uuden modeemin vanhan tilalle, eli asia hoitui kivuttomasti ja nopeasti kuntoon.

  • Bingo ja sama ongelma. Mites, tuo laite on avovaimon nimissä, niin saako Dna-kaupasta laitetta vastaan uuden/vanhan korjaukseen vai tarviiko mukaan jotain sopimuksia tai valtakirjaa?

  • Takuuhuollot voidaan valitettavasti tehdä vain omistajan tai valtuutetun henkilön kanssa, eli valtakirjan kanssa onnistuu myös

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • No voihan.. Sama vika täälläkin 99% ja päivitys pysähtyi siihen. Eikö näitä kannattaisi testata ennenkuin pistää maailmalle? tai poistaa päivitys kun ongelmia ilmestyy?

  • Tuli sittenkin manattua tänne liian aikaisin. Sain sittenkin päivityksen valmiiksi vaikka kestikin hyvän tovin. Poistin jossain vaiheessa taustalta muut ohjelmat käynnistä, ei vaikutusta. Minulla on langalla huawei kiinni päivittävässä tietokoneessa. Otin lisäksi puhelimen langattoman yhteyden hetkeksi käyttöön samassa koneessa ja päivitys valmistui välittömästi. En tiedä oliko asialla mitään tekemistä asian kanssa.

  • Sama juttu täälläkin, ei mene virta päälle. Ikävä yllätys. Onneksi löysin tämän viestiketjun googlaamalla, koska DNA:n vikapalvelu soittamalla ei osannut auttaa ....

  • 99% päivitystä valmiina laite samassa jumissa kuin muillakin. Voi tätä perkelettä.

  • Päivityksen jumahtaminen 99 % kohdalla ei välttämättä tarkoita että laite on rikki. Ajoittain päivityksessä saattaa kestää valitettavan kauan. Mikäli päivityksen läpimeneminen kestää tunteja, kannattaa kokeilla ottaa virrat pois laitteesta ja käynnistää se uudelleen. Varsinainen vika on kyseessä vasta, jos laite menee tilaan, jossa siinä ei pala kuin virtavalo. Tässä tapauksessa mokkula tulee toimittaa huoltoon lähimmän DNA Kaupan kautta.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Niinpä niin.. Sitähän mä just sanoin.

  • jep, minullakin tässä sama ongelma 99% ja sit vaan virtavalo palaa mokkulassa. Kaikki jumissa, tärkeitä töitä jäi nyt hoitamatta ja futisottelutkin ohi V...U. Onneksi löysin 4 tunnin äheltämisen jälkeen tämän sivun. Huomena vien mokkulan vaihtoon.

  • Sama juttu täällä,jämähtää 99% kohdalle,no nyt ollaan siiten ilma nettiä..PRKL. soitin tukeen ja kaikki on kuulemma OK,no ei todellakaan ole..noh onneksi on Elisa

  • Onko kenelläkään onnistunut tämä päivitys? Tunnen muutaman omistajan ja kaikilla mennyt laite jumiin päivityksen lopussa...

  • Tässä Huawein pömpelissä kuulemma softavika,ilmenee kun sitä päivitetään. Näin sanottiin myymälässä hetki sitten. Mulla tökkäs päivitys kohtaan 99% valmiina,ja siihen jäi. Kävin vaihtamassa mokkulan uuteen,ottivat vanhan vaihdossa,saa ilmaiseksi.
    Eli kotikonsteilla et voi tehdä mitään,kauppaan ja mokkulan vaihtoon

  • Kävin DNA-liikkeessä vaihtamassa Mokkulan. Vein vanhan sinne ja sain uuden tilalle. Asia oli samantien selvä, en ollut ensimmäinen. Vaihtotoimenpiteeseen kului n. 5 min DNA-liikkeessä ja nyt pelittää taas…

  • Vaihto onnistui tosiaan vaivattomasti. Kiitokset siitä! Jatkossa olisi kiva saada tieto ennen päivitystä, että näin voi käydä ja toimintaohjeet.

  • Mokkula on ollut nyt 6 h 99%:ssa. Uskaltaako ottaa virrat pois ja päälle vai odotanko pari tuntia vielä ?

  • DNA-kaupassa sanottiin, kun kävin vaihtamassa edellisen mokkulan, että siinä on valmiiksi päivitys. Nyt minulle tulee kokoajan sama ärsyttävä päivityskehotus näytölle. En uskalla kokeilla… jos taas joudun samaan vaihtorumbaan. Mitä neuvoksi??

  • Uuteen mokkulaan tuli mullekin heti päivityskehoitus ja parinviikon funtsimisen jälkeen päivitin sen. Tunteja kului ja pc:n näyttö ja näppiskin jumittui(?), mutta pc:n virtanapista off/on ja näin laitteet heräsi taas henkiin. Ensin olin käynyt tabletin kautta katsomassa, että mokkula on varmasti päivittynyt. Mokkulassa paloi kaikki valot ja se oli toiminnassa päivityksen ajan. Asiakaspalvelusta sanoivat, että jos odottaa kuukausia ennenkuin päivittää, mokkula menee samaan jumitilaan. Suosittelivat päivittämään heti.

  • Mulla hankittu huhtikuun alussa ja Juhannuksen alla alkoi tulla päivitysilmoituksia mutta päivitys ei onnistunut kun ei hyväksynyt salasanaa/käyttäjätunnusta. Soitto asiakaspalveluun ja sieltä kielto ettei missään tapauksessa kannata päivittää jos laite kerran toimii ja luvattiin ottaa yhteyttä kun ropleema selviää. Mitään ei ole kuulunut. Noi päivitysilmoitukset haittaa jonkinverran koneen käyttöä ja kun DNA:lla on minunkin sähköpostiosoite niin vois jotain väliaikatietoja antaa vaikka kesä onkin.

    as.nro 1506729

  • Mua alkoi ärsyttää, kun DNA TV:stä katsoi tennistä ja vähän väliä toisto pysähtyi ja syyhän oli tämä surullisenkuuluisa päivitys. Aikani peruuta kuvaketta klikkailtuani päätin kuitenkin päivittää mokkulan. Twitterillä saa hyvin yhteyksiä aspaan.

  • Näemmä jollain muullakin sama ongelma... nuo kuuluisat 99%! Nyt sitten vain 80km:n päähän vaihtamaan laitetta? Varta vasten. Edullista nykyään tämä netin käyttäminen. Onneksi vanha bastulahden aikainen mokkula on vielä hengissä.

  • 99% kohdalle jääminen ei vielä suoraan tarkoita että mokkula on jumissa. Päivityksessä voi kestää kauankin. Joissain tapauksissa mokkulan uudelleenkäynnistys auttaa ongelmaan, eli virtajohto irti muutaman minuutin ajaksi ja johto takaisin kiinni. Jos tämä ei auta, laite tulee viedä huoltoon lähimmän DNA Kaupan kautta.

    Mikäli DNA Kaupasta saatu uusi laite ilmoittaa päivityksestä, tulee tämä asentaa välittömästi. Päivitys korjaa nimenomaisen vian, joka saattaa ilmetä vasta kuukausienkin päästä normaalin toiminnan jälkeen.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Jotain positiivista palautettakin tänne. Resetoin värkin ja pääsin kirjautumaan sisään. Päivitys meni ok.

  • Minulla on vajaan vuoden ikäinen reititin. Muutaman viikon ajan se on pyytänyt päivitystä, kun sen yritin tehdä, niin se pysähtyi 99 prosenttiin ja jäi siihen jumiin. Nyt palaa vain verkkokytkimen merkkivalo ja mikään toimenpide ei muuta tilannetta.
    Osku

  • Hei Osmo!

    Tarkistathan tässä ketjussa aiemmissa viesteissä antamamme vinkit ja neuvot.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Upea laite tää Huawei - puolivuotta käytössä ja sitten täydellinen tiltti. Vain virtavalo palaa.

    Kiitos DNA!

  • Minulla Huawei E5186 joka ryhtyi tyrkyttämään päivitystä. Nyt 99 prossaa ruudulla ollut pari tuntia. Odotellaan huomiseen päivään ja sitten kai vaihtamaan purkkia uuteen.

  • Minulla Huawei B315. Hankin sen elokuussa. Kaksi päivää sitten se alkoi näyttää vain virtavaloa ja viereistä punaista, sitten syttyy myös keskimmäinen valkoisena, yhteyttä ei synny. Olen irrottanut SIM-kortin, vähäksi aikaa, sammutellut ja käynnistellyt. Selaimeen tietoja ei tule. Mitä teen.

  • Sama täällä. 1,5 vanha laite, ja ilmeisesti sähkökatkon jälkeinen buutti sai aikaan sen, ettei pala enää kuin virtavalo. Kuittia ei ole löytynyt, saako tuon vaihdettua?
  • Täälläkin palaa enää vain virtavalo , eikä mitään tapahdu vaikka tekisi mitä.
    toivottavasti takuuta jäljellä varsinkin kun lukee tämän ketjun .
  • Hei!

    Viallisen laitteen kanssa kannattaa käydä vierailemassa DNA Kaupassa, siellä hoidamme laitteiden huollot ja takuu-asiat.

    DNA Kauppojen sijainnit löydätte täältä.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Mulla kanssa 2-3 viikkoa sitten tehdyn päivityksen aikana jämähti kohtaa 99%.  Annoin olla ja palasin konttorille 6 tunnin kuluttua ja edelleen 99%.  Sitten hiillyin ja tuumin, että mitä välii ja menin oman tietokoneen nettyhteysvalikkoon ja komensin manuaalisesti nettiyhteyteen. Noin 10sek kuluttua näyttö ilmoitti päivitys 100%  ja mokkula käynnistyi uudelleen.   Nyt toimii,,,,,mutta silleen, että satunnaisen epäsäännöllisen säännöllisesti katkoo yhteyttä.,,,joka toki jurppii oikeesti kun on justiinsa nettipankissa maksamassa laskuja ja yhteys katkeaa.  15-40sek kuluttua uusi yhteys ja taas kesken pankkihommien katkeaa.   Saattaa tehdä tuota 6-10x puolessa tunnissa tai sitten vain 6x tunnissa,,,tai kerran 2 tunnissa.  Ikinä ei tiedä.    terv. Yrittäjä
  • Useat viesti vanhoja...mitenkäs nyt edetään kun sanoo 100% mutta päivitys epäonnistui!
    Pakottaa ja häiritsee - ei voi loadata ja ajaa itse...tämä vielä sen jälkeen kun  säädetty DNAn kanssa asuinpaikan mobiilinetin toimivuudesta...nyt toimii kun onTelia...mut purkki DNA Huavie B315..ja puskee ...keleen firmistä mikä feilaa aina ja kokoajan...
    mistäköhän tätä purkais....ja keneltä kysyä... purkki DNAn mut yhteys nyt Telia....
    ...näen "käsienpesun" edessäni..
  • Hei Mika! Käytetty nettiyhteys ei vaikuta siihen mistä päivitykset tulevat, meiltä hankittu laite saa edelleen päivitykset meidän kautta.

    Laite kannattaa resetoida tehdasasetuksille jos päivitys ei meinaa onnistua mitenkään. Voit palauttaa Kotimokkulan oletusasetukset pitämällä laitteen takana olevaa reset-painiketta painettuna yli 3 sekuntia.

    Laitteen ohjesivut: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-b315 
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Ota SIM-kortti reitittimestä ja laita se puhelimeesi. Mulla PIN=0000 (Elisan kortti reitittimessä). Mene asetuksiin ja poista SIM-lukitus. Laita kortti takaisin reitittimeen. Mulla ainakin tämä toimi.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.