Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Hubin käyttöönotto jumissa

Hubi boksin käyttöönotto mennyt päin helvettiä. Boksiin laittaa virrat päälle, vihreä valo vilkkuu ja telkkarissa lukee dna tv. Mistään ei tapahdu mitään. Ei mistään, kaukosäädin ei sammuta tai tee mitään. Alkuun latasi ja sekin loppui siihen että tarkista kytkennät. Antennin piuha on seinässä, hdmi kiinni telkkarissa ja virta johto seinässä. Netti kaapelia en voi yhdistää koska mokkula eri huoneessa. Netti kyllä talossa on mokkulan kautta. Viskaanko boksin roskiin vai mitä tehdään?
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Moi, oletko kokeillut ottaa Hubin virtapiuhaa hetkeksi pois seinästä? Ota myös piuhat Hubin takaa irti hetkeksi. Tapahtuuko sama näkymän suhteen uudelleen uudelleenkytkennänkin jälkeen?
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Kaikki johdot revitty irti ja kymmeniä kertoja käytetty virta pois. Aina sama näkymä näytöllä. 

  • Jos laitteelle ei jumiutumistilanteeessa tapahdu mitään 15 minuuttiin, irroita laitteesta virrat ja kytke ne takaisin päälle. Jos laite jää uudelleen jumiin tai tulee jokin muu virhetilanne, odota jälleen 15 minuuttia ja anna laitteen olla päällä.

    Jos Hubi jää yhä jumiin, se tulee resetoida seuraavasti:
    - Virtajohto irti
    - Paina Reset-painike pohjaan esim. kuulakärkikynän avulla
    - Virtajohto kiinni
    - Laske hitaasti 60 sekuntia ja päästä reset irti vasta kun ruudulla näkyy DNA TV -teksti ja latauspalkki sekä 0%. Jos ruudulla alkaa pyöriä Android-pallot, reset ei onnistunut eli kannattaa aloittaa alusta.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
    Paras vastaus
  • Resetoinnin jälkeen miettii vähän aikaa latauspalkin kanssa ja tulee ilmoitus "tapahtui virhe, tarkista kytkennät" ja siihen jökkäsee. En ymmärrä mitä mitävv.. kun selkeet numeroidut ohjeet mutta kun edes aukeis koko paska.
  • Käyttöönoton pitäisi kyllä onnistua Wi-Filläkin, mutta eteneekö käyttöönotto jos yhdistät hubin mokkulaan ethernet piuhalla siksi aikaa?

    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • gaide jäi tänään viimeksi jumiin noin klo 20.50 ja tämä vaiva on ollut pari viikkoa en viitsisi joka päivä resetoida toosaa taitaa olla maanataikappale
  • Moi! Hubin asennus jumitti eikä se edennyt tällä sivulla olevien vinkkien avulla, kumma vehje kun ei sitä saa edes buutatuksi. Painelin sitä reset klipsiä yli minuutin eikä  mitään muuta tapahtunut kuin että se muovi klipsi katkesi. Olen yrittänyt soittaa asiakaspalveluun ja kuunnellut pitkät ajat kuinka Lucky joku on. Ei alkanut tämä suhde mukavissa merkeissä. Löytyyköhän tähän jostain jotain helppiä tai pitääkö peruuttaa koko DNAhubi?
  • Hei Kari! Ehdithän jo saada illalla vikapäivystyksestämme apua ja Hubin toimiaan kuten kuuluukin?
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • En ole saanut vielä hubia toimimaan.. Yritin soittaa vikapalveluun aamupäivällä, mutta ei siltä kukaan vastannut.
  • Moi! Onkohan mitenkään mahdollista saada DNAhubia toimimaan. Nyt olen kuunnellut muutaman päivän ajan sitä yhtä ja samaa Lucky biisiä. Kun teille yrittää soittaa ensimmäiseksi tulee viesti että nyt on paljon ruuhkaa ja jos asia ei ole tärkeä voitko soittaa myöhemmin. Eihän kukaan sinne huvikseen soita. Monessa muussa puhelinpalvelussa voi jäädä odottamaan tai jättää takaisinsoittopyynnön.
  • @Kari Talvitie
    Ihmettelen. Ei ole tarvinnut kovinkaan kauaa odotella että on vastattu. Siis itse soitin viimeksi toissapäivänä (30.6.) klo 17:00 aikoihin ja samain silloin tuli ensin litania ruuhkasta ja mahdollisuudesta asioida verkossa etc. Jäin odottelemaan ja taisi mennä vain muutama minuutti kun vastattiin.

  • Moi! Sinulle on sattunut hyvä rako, itse olen odotellut parikymmentä minuuttia muutamia kertoja.
  • Miten sen voi resetoida, sama vika täälläkin. Vihreä valo vilkkuu ja dna tv lukee teevee ssä
  • Minä en saanut koskaan tuota hubia toimimaan, ei edes asentanut koskaan loppuun.. aina vaan "tapahtui virhe". Suurin virhe oli ottaa koko boksi ja luovutin kun hermot meni. Täältä sain samat ohjeet mitkä ohjekirjassa. Hyvä myynti tärppi oli että 1kk ilmaisia ohjelmia, ei vaan koskaan auennu.
  • Valitettavasti osui myös minun kohdalle. monta resetointi yritystä kuten ohjeissa yllä mutta laite päivitti itsensä hengiltä firmware päivityksellä. Ensiasetukset ehdin tehdä mutta automaattisen boottauksen jälkeen oli laite siinä. Laitoin vaihtoviestiä jo asiakaspalveluun.
  • Alkoi laite sitten toimimaan.

    Olin jo palauttamassa toista laitetta joka vaan antoi 0x030b virhettä asennuksen kohdalla kun n. 70% asentunut. Eli päästi vähän pidemmälle kuin tuo kokonaan pimeeksi jäännyt laite joka näytti vain DNA logoa käynnistyksessä.

    Nyt kuitenkin asiakaspalvelun välityksellä joku tekninen guru ehdotti että laitan verkkojohdon kiinni asennusvaiheessa ja kas kummaa sillä meni firmware asennukset loppuun heittämällä ihan kuin mitään ongelmia ei olisi koskaan ollutkaan. Nyt on hubi kuosissa ja perheen käyttämät striimaus applikaatiot järjestyksessä. Hämmentävää kertakaikkiaan. En olisi ikinä osannut kuvitellakaan että näinkin merkittävä asia on siitä kiinni onko Wired tai WiFi verkko kiinni.
  • Sain tänään DNA TV Hubin postissa. Wifi:ssä asennus muutaman yrityksen jälkeen onnistui - mutta laite teki asennuksen lopuksi softapäivityksen eikä enää käynnisty. Buutatessa (virtapiuha irti ja kiinni) näytössä lukee DNA TV ja vihreä valo vilkkuu, kuten tässä ketjussa muilla.

    Yritin kokeilla (ohjeella yllä) asennusta verkkojohdolla asennusvaiheessa (toisessa huoneessa), mutta laite ei suostu edes resetoitumaan tässä ketjussa ohjeistetulla 60 sekunnin reset-painike ohjeella. Laite täysin jumissa. Asennus ei voi olla näin ongelmallinen kuluttaja-laitteella, perus-resetin pitäisi aina toimia. Resettiä kokeiltu on myös antenni ja verkkopiuha irti.
  • Vaihtoon vaan. Ongelma lienee sukua näille mitä ollut yllä niin minulla ja muilla mutta juurisyy on jotain muuta.

    Itsekkin ihmettelin tuota monimutkaisuutta kun kyseessä kuluttajalaite. Hubi pelaa meillä edelleen alun jälkeen ja on hyvin suosittu päivittäin käyössä. Mutta alku oli kyllä jotain tosi haastavaa kun ei vaan kertakaikkiaan firmwaret eri tasoilla asennu oikein. Kaikenkaikkiaan taisi olla 3 eri asennusta. Pohjalla oleva firmware, android update ja lppuksi itse dna softa niin kyllä arvellutti tuon viimeisen kohdalla uskaltaako edes. Päälle vielä Google Playsta Cmoret Viaplayt yms applikatiot. tosin ne jos olisi hajonnut niin olisi ihmetyttänyt todella.
  • Suorastaan rikollista kaupata näitä laitteita eläkeläisille.
  • Kaikki johdot irroitettu ja resetoitu ja kokeiltu wifillä ja piuhalla kymmeniä kertoja. Pelkkä dna tv näkymä vaan. Kaksi kertaa saatu ladattua n. 50% ja sitten taas jumittuu. On se kumma että on näin vaikeaa ja monella muulla selvästi sama ongelma?? Tukeen soitettu ja neuvottu sammuttamaan ja resetoimaan mutta mitään ei tapahdu. Voikohan laitteen vaihto auttaa tähän ongelmaan vai missä on vika?
  • Moi! Jos päivitys jää jumiin 0-50% niin ongelma on mitä luultavimmin nettiyhteydessä. Jos käytät langatonta nettiyhteyttä, kytke modeemi/mokkula ethernet-johdolla kiinni DNA Hubiin ja kokeile vielä uudelleen.

    Tee vielä virtaresetti DNA Hubille, jos päivitys ei etene pitkänkään odotuksen jälkeen (30 minuuttia). Tämä onnistuu kun otat virtapiuhan irti hetkeksi sekä Hubin takaa, että seinästä.
    Jos tästä ei ole apua, niin olisitko puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 yhteydessä, kiitos.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hubi  lopetti toimintonsa ja kaikki mitä täältä oon lukenu ja tehtyt, ei toimi. 
    Pyörittää vain niitä palloja ja lopussa lukee Android ja oloittaa taas kaiken alusta. Ei auta vaikka painan ressu nappia pitkään, alkaa taas kaiken alusta. Mitä teen?
  • Moi! Teitkö tuon virtaresetin myös, jos päivitys ei etene pitkänkään odotuksen jälkeen (30 minuuttia)? Tämä onnistuu kun otat virtapiuhan irti hetkeksi sekä Hubin takaa, että seinästä.
    Jos tästä ei ole apua, niin olisitko puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 (ark. 8-18, la 9-16.30) yhteydessä, kiitos.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Komppaan tuota edellä olevaa viestiä "Suorastaan rikollista kaupata näitä laitteita eläkeläisille." Samat viat kuin edellisillä, kaikki on tehty uudestaan ja uudestaan. Tänään takaisin DNA-liikkeeseen ja perutaan koko toimimaton tuote. Eikö se vanha tv-kortti enää toimi jos sen päivittää? Isälleni tällainen kaupattiin, ei vanhukset myyjän edessä ymmärrä mitä heille ollaan tarjoamassa. Lisää kk-maksua, se taitaa olla pääasia. Eikä se asiakaspalvelu vastaa vaikka kuinka sinne yrittää. Taitaa olla ruuhkaa tämän keissin takia, en yhtään ihmettele. ÄLKÄÄ hyvät ihmiset ostako tällaista jaskaa!
  • Pitäisikö odottaa vielä, että on täysikuu ja sitten resetoida 6,66 h ajan seisomalla päällä silmät kiinni? Ei nämä tuotteet saa olla näin hankalia.. onneksi äitini sai palautettua tämän laitteen.
  • Täälläkin ihan 5g kotiliittymä ja hommasin hubin.... voi hirvitys kun menee jo hermot. EI NÄÄ NYT VOI OLLA TÄLLAISIA VEHKEITÄ. 2 tuntia meni ihan vaan katsellessa kun laite kymmeniä kertoja ilmoittaa päivityksestä ja buuttailee... lopulta hermostuin ja RESET nappia painoin,irrotin nopeesti virrat,jatkoin painamista toooooooooodella kauan. Nyt latasi päivityksen.
    Kyllä tästäkin jokusen hyvityksen tarttis.
  • Taitaa olla maanantaimalli meillä kun reset-nappia painettu noin 10min eikä mitään tapahdu... Näytöllä lukee vaan "DNA TV"
  • Ei toimi ei. Viikonlopun yrittänyt asentaa mutta näkyy vaan nuoli ja dna logo. Palautuksen menee ja samalla operaattori vaihtuu. Kaikkia romuja ne kauppaakin.  Elisa Viihde toimi hyvin... Jorma.
  • DNA Hubi on kauheaa roskaa. Vähän väliä ongelmia eikä se saa kuvaa ruudulle. Olen yrittänyt resetoida ohjeen mukaan monta kertaa, mutta aina tulee Android pallot
  • Täällä ihan sama ongelma. Ei auta virtojen /piuhojen poistot resetoinnit tai odottelut.
    Hubi päivitti itsensä totaalisesti jumiin.
  • Uusi laite ja asennus verkkokaapelin kanssa ratkaisi minun ongelman ja hubi asentui valmiiksi asti. Toivotaan että alku vaikeusien jälkeen kaikki nyt pelaisi ,niin kuin pitääkin.
  • Eilen suljin TV:N ja Hubin katselulta.Tänään virrat molempiin,niin
    tv-ruutuun texti ”huono signaali”,Hubi ei käynnisty,virta valo palaa vihreänä,mitään toimintaa ei saa tehtyä kapulasta.
    Siirtämällä antennijohdon suoraan televisioon norm.kanavat näkyvät.
    Mikä mahtaa olla syy?
  • TV on käynnistynyt virittimeen, HDMI-sisääntulo ei tollaista ilmoitusta anna. Jos hubin kuva ei tule, kun valitsee oikean HDMI sisääntulon telkasta, niin ensin virtajohtoa irti hubilaatikosta ja jos ei vieläkään toimi, niin sitten resettiä hubille.
  • Voinko palauttaa DNA tv hubin asennuksen alkuun? Miten voin tehdä se?  Minä tarvitsen vaihtaa WF-verkon. Dna tv lataus ei onnistu, aina tulee virhe.
  • Nopea ja oikea ohjeistus,Hubi toimii taas niinkuin pitääkin.
  • Puhelimen dna-tv sovellus ei vaan keskustele hubin kanssa. Poistin ja latasin uudelleen,toimi 1/2 vrk ja sit lakkas. Lukee, et verkkoyhteys on katkennut. Siis eikä oo katkennut,rrrr...
  • Eeva, Ei puhelimen DNA TV sovellus juttelekkaan hubin kanssa mitenkään suoraan, mitäs tässä on yritetty käytännössä tehdä?

    Samassa pilvipalvelussa on kyllä esim tallenteet ja niiden poisto ja asetus onnistuu usealla laitteella, mutta suoraan sovellukset ei keskenään ole yhteydessä esim niin, että hubia voisi ohjata puhelimen DNA TV:llä.

    Vai castataatko jotain hubille puhelimella ja se ei toimi?
  • Siis puhelimen sovellus ei toimi. Latasin eilen koko sovelluksen uudelleen ja alkoi toimimaan. Tänään kun aattelin katsoo tv ohjelmii, ni oli taas kirjaus, et verkkoyhteys katkennut.
  • Minulla vain vilkkuu vihreä valo. Tv ei saa singaalia laitteesta eli hupi toosasta. Eli onko antamanne laite sökönä🤔 piuhat asennettu oikeassa järjestyksessä ja otettu pois monta kertaa yli 15min. Ei tule näyttöön edes dna tv:tä. Samalla hdmi piuhalla toimii muut laitteet tv:n kanssa, joten vika voi ainoastaan olla tuossa hupi vempaimessa🤔 Minulle tuli viesti pujelimeen että, jos ongelmia niin vastaa HAASTE no vastasin ja tuli paluuviestinä: "valitettavasti emme voi palvella sinua tästä numerosta" 😂
  • @MikaOnko TV 4K ja Onko ne muut laitteet myös 4K laitteita? Jos ei niin minkä versioinen HDMI-piuha käytössä?

    Jos taas käytössä hubi- laitteen mukana tullut HDMIpiuha ja muut sillä toimii, niin täytyy vika olla hubissa.
  • Moi ja kiitos vinkistä. Joo laitteen mukana tullut piuha. 4k tv ja xboxones kokeiltiin ja toimii piuhalla. Hubi laitteessa todennäköisesti vikaa. Käydään vaihtamassa laite.
  • Kesällä tulleen suuremman järjestelmäpäivityksen jälkeen hubin käyttö on ollut vähintäänkin raivostuttavaa. Edes kanavan vaihto ei tahdo onnistua enää. Päivityksen jälkeen hubissa on aivan selkeä perffiongelma ja käyttökokemus kaikkea muuta kuin jouhevaa. Koittaapa saada jo sitä fixipäivitystä jakoon tai tuo laatikko lentää ihan just vesilintuun.
  • Dna:lla pitäi olla joku palautuspost mihin nämä toimimattomat laitteet vois palauttaa,loppuis maksaminenkin samantien...
  • Hubissa lopetti toimintansa TV puoli eilen...

    Virta yms resetti tehty, mutta kun käynnistää hubin niin

    dna hub tekstin ja android pallojen jälkeen ruudussa vain epämääräistä pikselimössöä..

    Kaukosäätimellä kun erittää painaa esim menua nbiin jäävain lataamaan ja pyörittämään keskellä ympyrää..

    Android puolelta pääsee kyllä katselemaan youtubet yms ilman ongelmia..

    Mikä neuvoksi?

    Onko laite vain tullut tiensä päähän..?


  • 20.2.2021 Dna hub ei suostunut enään käynnistymään.
    Jää bootloop pyörimään, olen kokeillut nämä kerrotut ohjeet.
    Ei suostu käynistymään, alkuun tulee kylmä bootissa dna tv, jonka jälkeen alkaa pyörimään loopissa android teksti rinkulat, kuin teletapit. Uudestaan, uudestaan.
    Hubi on ollut minulla melkein julkaisusta asti, kärsimystä on jatkunut koko käyttöhistorian. Maailman hitain tv:n katselu nautinto on tullut tutuksi tällä laitteella.
    Suoratoisto palvelut ovat olleet yhtä tuskaa, siis ei sitä metalli juhlaa suvisaaressa.
    Sagemcom Made in Tunisia.
  • Dna myymälässä hubi vaihtui toiseen ja katselu kokemukset jatkukoon.
    Minulla oli aikoinaan saunavisio, sillä pystyi katsomaan esim. Pekingin olympialaisista tehtyjä HD tallenteita verkossa adsl yhteydellä. Laite toimi kuin junanvessa, se aikakausi loppui kun otin kaapelimodeemin ja siirryin dna:n asiakkaaksi.
    Ehkä aika kuultaa muistot.
  • Miksei hubissa ole virta katkaisijaa kun virtajohtoa täytyy repiä 5 kertaa päivässä irti resetointia varten. Ohjeissa tulisi mainita kummasta laitteesta johdot irroitetaan ja reset näppäintä painetaan kun Hubissa ja modeemissakin on molemmat johdot ja reset painike. Minä vein hubin liikkeeseen ja sain uuden tilalle korvauksetta kun siinä on takuu. Nyt kaikki toimii taas ja myös Android koti näppäinkin toimii jälleen kun se edellisessä hubissa lopetti toimintansa noin kuukausi sitten ja laite temppuili kaikenlaisilla tavoilla kunnes lopulta ei enään suostunut resetoitumaankaan ja Android pallot vain pyörivät. Saa nähdä kauan tämä hubi kestää käyttöä.
  • Sama ongelma kuin kaikilla muillakin edellisillä. Uusi laite, päästiin alkuun ja kun alkoi päivittämään, sitten meni totaaliseen jumiin. Ei oikeasti voi olla näin vaikeaa. Kaikki resetoinnit on yritetty ja ei vaan kertakaikkiaan toimi. Perjantai ilta meni sitten rattoisasti laitteen kanssa tapellessa. Ihan on hupivehe koko paska.
  • Päivitys langattoman verkon yli ei näissä toimi.Itselläni oli sama ongelma.Sain uuden laitteen ja asennus ja päivitykset verkkokaspeli kiinni ,niin sen jälkeen kaikki on toiminut alun tuskailun jälkeen normaalisti.

    Olisin toivonut että liikkeessä olisivat heti opastaneet asentamaan laitteen verkkokaspelin kanssa ,niin olisi säästynyt säädöltä.
  • Täyttä skeidaa koko p.... Ihan sama mitä tekee niin näkyy pelkästään dna tv teksti. Ei edes yritä päivittää ym. mitään. Totta näistä tuskailuista saa jo puolenvuoden kk maksut ilmaiseksi.
  • @mikko toikkanen,

    Meillä on kyllä kaikki päivitykset onnistuneet langattomasti. Ja syytäkin on, muuten olisi aivan uskomatonta tunarointia DNA:n puolelta. IPTV ja päivitys ovatkin valitettavasti ainoat laitteella moitteetta toimivat palvelut, mutta on melkoista sutta ja sekundaa. Ei kannata kenenkään ainakaan Android TV laitteeksi tällaista roskakasaa hommata.

  • Lisätään vielä tuo Maailman huonoin asiakaspalvelu DNA:n puolelta kuvioon.

    Ongelmiin vastataan öö, ei koskaan. Tässäkin ketjussa 2020 Elokuussa Asiakaspalvelija vastannut ja vastauksen sisältö on että soita meille.
  • Hubi meilläkin, mutta nyt on tapahtunut kummia.
    Nyt Areenasta on jäljellä sarjoista vain sinulle suositellut, ei muita sarjoja.
    Eipä löytynyt enää Milanon naisten paratiisia, vaikka samalla viikolla olen katsonut niitä.
    Aamu tv:tkin putosivat pois Areenasta,
    Kännykällä
    Mitä meuvoksi?
  • Surkeaakin surkeampi. Olisko tää nyt kolmas boksi menossa ja taas jumi. Taitaa olla helpompi vaihtaa koko setti jonkun muun operaattorin palveluihin. Ei huvita menettää hermoja vähän väliä ja pomppia liikkeisiin vaihtamaan yhtä huonosti toimivaan dna-tv.
  • No nyt löysin tämänkin ihmemaan eli jollakin muilla immeisillä on ongelmia DNA BOXIN kanssa \o/
    Minulla toinen boxi menossa. Ensimmäinen toimi noin vuoden ja alkoi hyytyä, hidastella, buuttailla kesken katselun, ohjelmaopas sekoili hidasteli, ei ottanut vastaan nauhoituskäskyjä ja buuttasin taas. Tehdasasetuksiin useammankin kerran muttei apuja. Lopulta meni kokonaan mustaksi. Dna liikkeeseen jossa oletin saavani uuden boxin... no en vaan tämä lähetettiin olikohan Belgiaan noin puolitoista viikkoa odottelua ja sain takaisin jonkun toisen käytetyn boxin, olin nimittäin merkannut omani.
    Tämä laite päivittyi ja on nyt toiminut n. 5 kuukautta mutta nyt alkanut oireilla. Ohjelmaopas takkuaa buuttailee latailemaan dna tv yllätyksiä! Boxi hidastelee tekstit toimii hitaaaaaaaaaaaaaaaaaasti, buuttailla jne. Uudelleen käynnistyksiä tehdään pari kertaa illassa! Ei vaikutusta. Äsken kun menin käynnistämään ilmoitti että käynnistää vikatilaan! Mietinkin että mitä nyt. Vasemmassa alakulmassa luki teksti vikatila harmaassa palkissa... boxi ei toiminut siltikään vaan hukkas netin vaikka kaapelilla kytketty. Käynnistin boxin uudelleen mutta sekoilu jatkui. Lopulta päätin palauttaa tehdasasetukset. Virtajohto irti resetti pohjaan ja virta kiinni ja odottelua mutta joka kerta androipallot ilmestyivät eikä boxi palautunut tehdasasetuksiin. Kokeilin kohta kymmenen kertaa ja lopulta kynä painui sisään ja katkaisi muovinipukan!
    Tarttee varmaan lähteä dna kaupoille tai sitten marssia Elisan juttusille...
  • Moi Risto!

    Nyt ei tosiaan hyvältä kuulosta. Pahoittelut, että uudenkin Hubin kanssa on ilmennyt erilaisia ongelmia. Tässä tilanteessa suosittelen olemaan uudemman kerran yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tutkitaan vielä asiaa ja katsotaan fiksuin ratkaisu tilanteeseen. Kiitos jo etukäteen!
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Niinkuin kerroin tehdasastetuksiin en hubia saanut mutta toimii nyt niin kuin aiemminkin eli ei kovin hyvin.
    Jos nyt vien hubin liikkeeseenne lähetetään se huoltoreissulle pariksi viikoksi juurikin kun nuo kiekon MM kisatkin alkavat 🙁
  • Sain suoraan DNA:lta tiedon, että jos vain on sopimus hubista, on myös takuu aina voimassa. Eli uuden laitteen saa heti kun vanhan kiikuttaa DNA kauppaan. Paikallisessa DNA kaupassa ihmeteltiin, miten asiakaspalvelusta on annettu - ilmeisesti muissakin tapauksissa - väärää tietoa. Eli ei muuta kuin laatikko kainaloon ja vaihtamaan.
  • ...asiakaspalvelu varmaan selvittää tämän asian nyt perinpohjin ja laittaa oikean tiedon sekä palstalle, että muihin asianmukaisiin kanaviin?
  • ...muussa tapauksessa on tietysti oikeutetty hyvityksiin, koska palvelu ei olisi hubin huoltoreissun ajan käytettävissä. Omassa tapauksessani tämä juoksuttaminen oli erikoisen typerää, kun vaihdon syynä oli hubissa tunnistettu ja palveluntarjoajan toimesta myönnetty yleinen vika. Se ei vaihdossa poistu. Kyselin miten hyvitetään oma aikani, mutta ei siihenkään vastausta saanut.
  • Elisalla toimi siitä hyvin että uuden boksin sai hetimiten ja vanha postiin sitten
  • Minulla auttoi kun kytkin television sillä hubin mukana tulleella HDMI-kaapelilla. En tiedä mikä vika vanhassa HDMI-johdossani on.
  • Kävin tuon toukokuun viestin jälkeen Dna liikkeessä ja sain uuden hubin tilalle, eli antoivat vain hubin ei muuntajia ym. mutta hubissa oli tarrat kiinni.
    Nyt kun olen testannut sitä reilun kuukauden täytyy todeta että tämä "yksilö" on toiminut juurikin niinkuin pitääkin, "koputetaan puuta". Ei juurikaan hidastelua edes ohjemavalikossa, jokunen pikkubuutti tullut eli heittää pinkin taustan teksteineen ja lataa alkuvalikon, teksiti TV ei välillä lataa joskus auttaa kun muuttaa sivunumeron tai lopettaa ja käynnistää teksti TV:n uudelleen toimii.
    Mutta verrattuna edellisiin kahteen kappaleeseen huomattavati paremmin toiminut.
    Seurrataan tilannetta 😀
  • Minä tökkäsin viikko sitten virrat päälle hubiin ja nyt sitten liitin loput johdot kiinni ja mokkulan käynnistys, no hubi käynnistyi mutta sitten jäi pyörimään ympyrä kuvaruudulla ja nyt lopuksi virtavalo ei pala koko masiinassa.
  • Laite ei vaan toimi, on yhtä surkeaa laatua kuin asiakaspalvelukin. Kumpikohan tapahtuisi lopulta ensin, hubin avautuminen kirjaudutaan ilmoituksen jälkeen vai se että asiakaspalvelusta saisi jotain vastauksia?
  • Jos pääset tarpeeksi kirjautumaan niin mene ja poista DNA-TV sovellus käytöstä, kokeile uudelleen sitten.
  • Nyt kolmas laite menossa ja sama vika kuin edellisessä. Keltainen valo vilkkuu ja teeveen vas yläkulmassa verkkoyhteyden merkki jossa viiva kulkee yli. Kaikki muu toimii paitsi asetuksiin ei pääse eikä suoratoistopalvelut ole käytössä. Tasaista tunisialaista laatua.

  • Siinäpä se koko komeudessaan. Piuhat irrotettu sata kertaa, laitettu eri järjestyksissä paikalleen, netti piuhalla ja ilman yritetty, sormi punasena painettu resettiä, jopa eri telkkuihin testattu. Ei auta mikään. Kai tuo vaihdetaan tuo laatikko, kun ei kerran toimi?

    Ja se vielä, että erikseen EILEN kysyin myymälässä, että onko DNA:lla älytv-appi, jolla voi katsoa, että tän boksin voi laittaa toiseen telkkuun, jossa ei ole älyä. Vastaus: Kyllä on. Eli joko myyjänne eivät tiedä myymistään palveluista tai sitten sujuvasti valehtelivat.
  • Antti telkkarissa pitää olla hdmiportti ei muuta älyä tarvita
  • Juu, kyse olikin tuosta apista, senmoista kun ei ole. Elisan vastaava latikko pelasi pug and play -tyylillä, juurikin tuossa älyttömässä telkussa.
  • Niinhän se hubikin toimii jos on ehjä. En vain ymmärrä mitä appia tarkoitat.
  • Otetaas Antti alusta uudelleen. Olet siis hommannut hubin? (osanottoni). oletko saanut hubia ollenkaan toimimaan vai päässyt vain tuohon kohtaan josta kuva?
    tehdas resetti hubille ja lan kaapeli kiinni. Sitten asennus ohjeiden mukaan ja jos tokkii niin laite vaihtoon.
    dna tv appi löytyy puhelimille/ tableteille mutta ei ”äly tv:le”
    jos haluat käyttää telkkarissa ilman hubia niin näytön peilaus jos laitteet tukevat tai esim. Chromecast/apple tv.
  • Chromecast toimii aina.
  • Eli laatikko vaihtoon, kun tuohon tilaan jää vaikka kaikki kommervenkit on tehty


  • Kannattaa vaihtaa vaikka itsellä kävi juuri niin että vaihdoin boksin eikä toimi. Yllätäen eilen illalla vielä kokeilin ja alkoi asentamaan ja kaikki toimii.
  • Kuinka voin kirjautua google tililleni tv-hubissa, en osaa, enkä löydä ohjetta mistään. Vanha tietämätön äijä kyseessä.
  • Kukaan ei näemmä vastaa, siis yritetään! Minulla on rampa Hubi, eikä DNA TV -sovellus toimi, mutta AndroidTV toimii ja Google-tililleni voin kirjautua. Siis: AndroidTV:N aloitusnäytön alareunasta -> Asetukset, koko valikkopinon alimmaisena on "Tilit". Sieltä!
  • Miksi sun pitää kirjautua googletilillesi. Ilman sitä voi katsella ihan normaalisti.
  • Onnistuuko sovellusten lataus ja päivitys Play-kaupsata? AndroidTV:n päivityksiä ei tietenkään Hubille tarvitse latailla:
  • Mielestäni kyllä
  • Mielestäsi? Kokeile! "Gooleg Play. Kirjaudu sisään, niin voit ladata ... jne".
  • Ismo, haluaisin ladata aplikaatioita tv-hubiin. Onko tämä nyt jotenkin outoa?

    Papparainen, minulla ei ole android telkkaria.

    Eikö kukaan pysty vastaamaan kysymykseeni. Minua ei kiinnosta yhtään se miten muut tätä laitetta käyttävät, minulla on omat suunnitelmat ja tarpeet, mutta en löydä kirjautumismahdollisuutta. Ainoa mitä löydän on uuden tilin luominen, mutta minulla on jo tili, en halua luoda uutta tiliä.
  • AndroidTV on käyttöjärjestelmä, joka Hubissa pyörii. Voit luoda Hubille "uudeksi tiliksi" juuri sen oman Google-tilisi. Kokeile!
  • Ilmeisesti löydät sinne missä kirjaudutaan google tilille. Siellä vaan kirjaudut omilla tunnareilla sisään. Ei tarvitse luoda uutta tiliä. Menu- scrollaa alas asetukset sitten onko se android koti ja taas scrollaat alas siellä uusi asetukset ja sitten scrollaat googletili
  • Ilmoittaa vaan, että tili on jo olemassa. Et kai luule, että alan täällä kyselemään ellen ole jo kaikkea muuta kokeillut. Olenko siis ainoa ihminen kenellä on tarve kirjautua omalle Google tililleen?
  • Ismo, no juuri sitä en löydä missä voin kirjautua.
  • Alkaa tuntumaan siltä, ettei teistä kukaan ole kirjautunut Google tilille tai sitten minun hubini toimii toisella tavalla kuin teidän tai sitten ette osaa selittää asiaa riittävän hyvin tai minä olen liian tyhmä. Taidan lopettaa nämä tietotekniikka jutut tältä illalta tähän.
  • Soita 0405578182
  • Oletkohan sittenkin jo kirjautuneena? Jos et, "Tilit"-otsikon alla on vain "+ Lisää tili". Jos sen yläpuolella on "Google" ja tilisi nimenä oleva sähköpostiosoite, olet jo kirjautuneena. Eikö Play-kauppa toimi? Miten ongelma ilmenee? Minulla on vaikka kuinka monta laitetta kirjautuneena samalle Google-tilille, eikä mitään ongelmia ole.
  • Ok. Tarkoitus oli auttaa, mutta en onnistunut. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa!
  • Suurin odotuksin tilasin kyseisen laitteen ja yllätys yllätys jumittu heti alkuun. Muita kommentteja lukies taidan suoraan perua tilauksen. Elisa viihde toimi hienosti koko 2 vuotta
  • Yleensä sinne google tilille kirjaudutaan kun otetaan hubi käyttöön, siksi monella ei ole varmaan kokemusta jälkikäteen kirjautumisesta. Ilman kirjautumista ei voi ladata googlen kaupasta sovelluksia, joten varmasti lähes kaikki on sinne kirjautunut. + merkistä voi tosiaan lisätä tilejä laitteelle.

    Mutta kaikki paras on ruveta kettuilemaan auttajille, kun ei itse ymmärrä asiaa. AndroidTV on hubin käyttöjärjestelmä. Tässä yrittää ilmeisesti Pekka luoda uutta tiliä, olemassaolevilla tunnuksilla, eikä kirjautua sisään (Koska valittaa laite että tili on jo olemassa). tai sitten tosiaan on jo kirjautunut sisään.
  • Henrik etkö voi soittaa xxx tämä kirjoittaminen ei johda mihinkään.
  • Olen pahoillani, jos ymmärsitte edellisen kommenttini kettuiluna, tarkoitus ei suinkaan tämä ollut. Tilanne on vaan sellainen, että laite näyttää siltä, että olen kirjautunut googleen, koska näin tein, kun laitteen otin käyttöön. Silloin ei mitään herjannut. Google playihin en kuitnkaan pääse, ilmoittaa vaan etten ole kirjautunut, eikä anna mitään mahdollisuutta kirjautua.
  • Olen jo näköjään sekoittanut kuka apua pyysi. Pekka soita xxx on helpompi käydä asia läpi puhelimessa.
  • Sitten se hubi on varmaankin seonnut. @Pekka. Ei pitäisi tuollaista tapahtua. Eikä voi erikseen kirjautua Play:hin, vaan yksi kirjautuminen Google-tilille riittää (ja on mahdollinen) laitteella. Ymmärrän siis turhautumisen.

    Välimuistin ja tiedot voi tyhjentää Google Play-sovelluksesta (Ja Google Play-Palveluista). Ja kokeilla poistaa päivitykset vielä (Ja latanee automaattisesti uudet). Jos ei auta, vaatii varmaan resettiä koko purkki.

    @ismo
    Omaa (tai kenenkään) puhelinnumero ei varmaan kannata foorumilla jaella ja miksi pitäisikään...
  • En huomannut olitko koittanut yksinkertaisesti kirjautua ulos ja sisään uudestaan laitteelle? Sitä kannattaa kokeilla ensiksi.

    Näyttää olevan sellainenkin sovellus, kun "Google Sign in", sille voi tehdä samat tyhjennykset, kun yllä kerrottu.
  • Vahingossa sain homman kuntoon, yritin avata Youtubea ja järjestelmä ilmoitti, etten ole kirjautunut sisään. ja pääsin sitä kautta kirjautumaan. Löytyi se neula heinäsuovasta tyhmän onnella.
  • Vanha Dna Hub jumitteli jatkuvasti, piti bootata useasti päivittäin. Tänään laitettiin uusi vastaava kiinni joka saatiin Dna liikkeestä tilalle. Toimi 4 tuntia ja taas ääni katosi eikä vaihda kanavia enää.. boottia taas .. Näissä on pakko olla jokin hardware virhe koska tekee näköjään kaikki samaa.. Tuote ei vastaa luvattua palvelua josta maksaa.. tätä on pakko miettiä, että pitääkö vaatia sopimuksen purkua!!
  • 25 kesäkuuta olin kirjoitellut että saamani boxi toimi silloin muttei enää. Jälleen nämä normi takkuilut jumitukset niin ohjelmavalikossa kuin netflix hbomaxeissa jatkuvat. Hbomaxi sovellus on täysin susi jonka julkaisseet pikaisesti. Päivityksiä ei ole tullut. Parasta on neuvot että poistetaan kaikki muut sovellukset että tämä hbomaxi toimii... no ei toimi on kokeiltu.
    Minunkin hubi on kaapelilla kiinni dna modeemissa ja uusin neuvo oli että aseta modeemi siltaavaan jolloin hbo toimisi paremmin. Minulla dna:n 400 meganen valokuituyhteys. Juu kokeilin eikä hbo toimi yhtään sen paremmin!
    Sitten kun aloin palauttamaan modeemia siltauksestapääsinkin pariin kertaan sen aseuksiin mutta sitten jumahti modeemikin juurikin 23.12. Yritin buutata modeemia tehdasastuksiin monesti ja turhaan. Otin modeemin töihin ja soitin dna:n asiakaspalveluun jossa kerrottuani yksityiskohtaisesti mitä tein totesi tämä että marssidna kauppaan ja yritä neuvotella modeemi takuuseen joka on mennyt umpeen jokun en kuukausi sitten. Uusi eri merkkinen modeemi maksisi 45€.
    En luovuttanut vielä sillä tiesin ettei modeemi ole rikki... ei voi olla.
    Lyhykäisesti painelin modeemin resettiä ja keksinkin lopulta miten sen valot vilahtaa kun tämä palautuu tehdasastuksiin ja nyt taas modeemi toimii.
    Sitä vain ettei tuohon modeemin palauttamiseen tehdasastuksiinkaan ole "tarkkoja" ohjeita vaan jotain sinne päin. Mut kirjoittelen myöhemmin tuonne modeemifoorumille miten onnistuin tuon modeemin kanssa.
    Sehän ei vielä ratkaise tätä dna tvhubin ongelmaa!!!
    Eli onko nyt niin että asiakas joutuu ostamaan uuden hubin 145€ joka ilmeisesti tehokkaampana toimii paremmin kuin tämä ykkösversio... kusetusta! Tuolloin asiakkaalle jää vanha hubi verkonpainoksi sillä kuka haluaa jatkaa sen käyttöä kun se ei toimi saati maksaa siitä vielä 5€/kk vaimitenseoli???
    Kysyinkin hyvitystä vaihtaessa uuteen hubiin muttei ainakaan vielä ole tuo mahdollista.
    On se niin iloinen asia olla dna:n pitkäaikainen asiakas jolla 4 kpl mobiililiittymiä, dna tvhubi sekä laajakaista.
    Kerroinkin asiakaspalvelijalle aiemmista nettiongelmista sekä mm. Wbox2:sta joka salasi maksukanavien tallenteet tasan vuoden päästä niiden tallentamisesta vaikka edelleen olitämä kanvapaketti aktiivisessa käytössä. Jos olisin ostanut silloin Humaxin tm. merkin toimisi tallenteet edelleen...
    I will be back...
  • Mulla menossa kolmas hubi eikä toimi vieläkään. Pohjaa katsoessa huomasin valmistusmaan Tunisia? Mitä helvettiä siellä ajetaan vielä kameleilla. Onkohan siellä sähköäkään. Kysäisin aspasta että tietävätkö missä nämä valmistetaan niin eivät tienneet. Aina kun vaihtaa laitetta myymälässä niin saa korjatun laitteen.
  • Samat ongelmat kuin monella muullakin käyttäjällä. Kuva jäätyy varsinkin Netfix ja CMORE:lla. Inhottava ominaisuus ja uutena, katkaisee koko katselun ja palaa tv-valikkoon. Välimuistit putsattu, asennettu uudet versiot, bootattu hub, ei mitään vaikutusta. Välillä toimii koko elokuvan tai sarjan, välillä tulee monta jäätymistä kesken katselun.

    Näin mainoksen, että nyt on tullut toimiva uusi hub, jo oli aikakin. Tosin vanhaa roskaa ei voi vaihtaa uuteen, vaan saat pitää vanhan roska ja ostaa uuden tilalle, reilua. Jos pitäisi arvata niin vanha hub:in tuki loppuu kokonaan ja sitä ennen sen käytettävyys heikkenee entisestään. En ole tyytyväinen DNAn ja hubi toimintaan.
  • Vinkki Hubi 2.0:n hankkijoille: jos käytössä on ollut aiemman version hubi, on se edelleen DNA:n päässä asennettuna. Jossain kohtaa uuden hubin asentamista tulee 401-alkuinen virheilmoitus, joka toteaa, että virtajohdon irrottaminen ei tepsi ongelmaan. Pitää vain soittaa Asennusmestarille, joka korjaa ongelman DNA:n päässä.
    Arg Leino

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.