Hubin käyttöönotto jumissa
Hubi boksin käyttöönotto mennyt päin helvettiä. Boksiin laittaa virrat päälle, vihreä valo vilkkuu ja telkkarissa lukee dna tv. Mistään ei tapahdu mitään. Ei mistään, kaukosäädin ei sammuta tai tee mitään. Alkuun latasi ja sekin loppui siihen että tarkista kytkennät. Antennin piuha on seinässä, hdmi kiinni telkkarissa ja virta johto seinässä. Netti kaapelia en voi yhdistää koska mokkula eri huoneessa. Netti kyllä talossa on mokkulan kautta. Viskaanko boksin roskiin vai mitä tehdään?
Seuraa viestiä
1
seuraajaa
Kaikki johdot revitty irti ja kymmeniä kertoja käytetty virta pois. Aina sama näkymä näytöllä.

Jos Hubi jää yhä jumiin, se tulee resetoida seuraavasti:
- Virtajohto irti
- Paina Reset-painike pohjaan esim. kuulakärkikynän avulla
- Virtajohto kiinni
- Laske hitaasti 60 sekuntia ja päästä reset irti vasta kun ruudulla näkyy DNA TV -teksti ja latauspalkki sekä 0%. Jos ruudulla alkaa pyöriä Android-pallot, reset ei onnistunut eli kannattaa aloittaa alusta.
Ihmettelen. Ei ole tarvinnut kovinkaan kauaa odotella että on vastattu. Siis itse soitin viimeksi toissapäivänä (30.6.) klo 17:00 aikoihin ja samain silloin tuli ensin litania ruuhkasta ja mahdollisuudesta asioida verkossa etc. Jäin odottelemaan ja taisi mennä vain muutama minuutti kun vastattiin.
Olin jo palauttamassa toista laitetta joka vaan antoi 0x030b virhettä asennuksen kohdalla kun n. 70% asentunut. Eli päästi vähän pidemmälle kuin tuo kokonaan pimeeksi jäännyt laite joka näytti vain DNA logoa käynnistyksessä.
Nyt kuitenkin asiakaspalvelun välityksellä joku tekninen guru ehdotti että laitan verkkojohdon kiinni asennusvaiheessa ja kas kummaa sillä meni firmware asennukset loppuun heittämällä ihan kuin mitään ongelmia ei olisi koskaan ollutkaan. Nyt on hubi kuosissa ja perheen käyttämät striimaus applikaatiot järjestyksessä. Hämmentävää kertakaikkiaan. En olisi ikinä osannut kuvitellakaan että näinkin merkittävä asia on siitä kiinni onko Wired tai WiFi verkko kiinni.
Yritin kokeilla (ohjeella yllä) asennusta verkkojohdolla asennusvaiheessa (toisessa huoneessa), mutta laite ei suostu edes resetoitumaan tässä ketjussa ohjeistetulla 60 sekunnin reset-painike ohjeella. Laite täysin jumissa. Asennus ei voi olla näin ongelmallinen kuluttaja-laitteella, perus-resetin pitäisi aina toimia. Resettiä kokeiltu on myös antenni ja verkkopiuha irti.
Itsekkin ihmettelin tuota monimutkaisuutta kun kyseessä kuluttajalaite. Hubi pelaa meillä edelleen alun jälkeen ja on hyvin suosittu päivittäin käyössä. Mutta alku oli kyllä jotain tosi haastavaa kun ei vaan kertakaikkiaan firmwaret eri tasoilla asennu oikein. Kaikenkaikkiaan taisi olla 3 eri asennusta. Pohjalla oleva firmware, android update ja lppuksi itse dna softa niin kyllä arvellutti tuon viimeisen kohdalla uskaltaako edes. Päälle vielä Google Playsta Cmoret Viaplayt yms applikatiot. tosin ne jos olisi hajonnut niin olisi ihmetyttänyt todella.
Tee vielä virtaresetti DNA Hubille, jos päivitys ei etene pitkänkään odotuksen jälkeen (30 minuuttia). Tämä onnistuu kun otat virtapiuhan irti hetkeksi sekä Hubin takaa, että seinästä.
Jos tästä ei ole apua, niin olisitko puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 yhteydessä, kiitos.
Pyörittää vain niitä palloja ja lopussa lukee Android ja oloittaa taas kaiken alusta. Ei auta vaikka painan ressu nappia pitkään, alkaa taas kaiken alusta. Mitä teen?
Jos tästä ei ole apua, niin olisitko puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 (ark. 8-18, la 9-16.30) yhteydessä, kiitos.
Kyllä tästäkin jokusen hyvityksen tarttis.
Hubi päivitti itsensä totaalisesti jumiin.
tv-ruutuun texti ”huono signaali”,Hubi ei käynnisty,virta valo palaa vihreänä,mitään toimintaa ei saa tehtyä kapulasta.
Siirtämällä antennijohdon suoraan televisioon norm.kanavat näkyvät.
Mikä mahtaa olla syy?
Samassa pilvipalvelussa on kyllä esim tallenteet ja niiden poisto ja asetus onnistuu usealla laitteella, mutta suoraan sovellukset ei keskenään ole yhteydessä esim niin, että hubia voisi ohjata puhelimen DNA TV:llä.
Vai castataatko jotain hubille puhelimella ja se ei toimi?
Jos taas käytössä hubi- laitteen mukana tullut HDMIpiuha ja muut sillä toimii, niin täytyy vika olla hubissa.
Virta yms resetti tehty, mutta kun käynnistää hubin niin
dna hub tekstin ja android pallojen jälkeen ruudussa vain epämääräistä pikselimössöä..
Kaukosäätimellä kun erittää painaa esim menua nbiin jäävain lataamaan ja pyörittämään keskellä ympyrää..
Android puolelta pääsee kyllä katselemaan youtubet yms ilman ongelmia..
Mikä neuvoksi?
Onko laite vain tullut tiensä päähän..?
Jää bootloop pyörimään, olen kokeillut nämä kerrotut ohjeet.
Ei suostu käynistymään, alkuun tulee kylmä bootissa dna tv, jonka jälkeen alkaa pyörimään loopissa android teksti rinkulat, kuin teletapit. Uudestaan, uudestaan.
Hubi on ollut minulla melkein julkaisusta asti, kärsimystä on jatkunut koko käyttöhistorian. Maailman hitain tv:n katselu nautinto on tullut tutuksi tällä laitteella.
Suoratoisto palvelut ovat olleet yhtä tuskaa, siis ei sitä metalli juhlaa suvisaaressa.
Sagemcom Made in Tunisia.
Minulla oli aikoinaan saunavisio, sillä pystyi katsomaan esim. Pekingin olympialaisista tehtyjä HD tallenteita verkossa adsl yhteydellä. Laite toimi kuin junanvessa, se aikakausi loppui kun otin kaapelimodeemin ja siirryin dna:n asiakkaaksi.
Ehkä aika kuultaa muistot.
Olisin toivonut että liikkeessä olisivat heti opastaneet asentamaan laitteen verkkokaspelin kanssa ,niin olisi säästynyt säädöltä.
Meillä on kyllä kaikki päivitykset onnistuneet langattomasti. Ja syytäkin on, muuten olisi aivan uskomatonta tunarointia DNA:n puolelta. IPTV ja päivitys ovatkin valitettavasti ainoat laitteella moitteetta toimivat palvelut, mutta on melkoista sutta ja sekundaa. Ei kannata kenenkään ainakaan Android TV laitteeksi tällaista roskakasaa hommata.
Ongelmiin vastataan öö, ei koskaan. Tässäkin ketjussa 2020 Elokuussa Asiakaspalvelija vastannut ja vastauksen sisältö on että soita meille.
Nyt Areenasta on jäljellä sarjoista vain sinulle suositellut, ei muita sarjoja.
Eipä löytynyt enää Milanon naisten paratiisia, vaikka samalla viikolla olen katsonut niitä.
Aamu tv:tkin putosivat pois Areenasta,
Kännykällä
Mitä meuvoksi?
Minulla toinen boxi menossa. Ensimmäinen toimi noin vuoden ja alkoi hyytyä, hidastella, buuttailla kesken katselun, ohjelmaopas sekoili hidasteli, ei ottanut vastaan nauhoituskäskyjä ja buuttasin taas. Tehdasasetuksiin useammankin kerran muttei apuja. Lopulta meni kokonaan mustaksi. Dna liikkeeseen jossa oletin saavani uuden boxin... no en vaan tämä lähetettiin olikohan Belgiaan noin puolitoista viikkoa odottelua ja sain takaisin jonkun toisen käytetyn boxin, olin nimittäin merkannut omani.
Tämä laite päivittyi ja on nyt toiminut n. 5 kuukautta mutta nyt alkanut oireilla. Ohjelmaopas takkuaa buuttailee latailemaan dna tv yllätyksiä! Boxi hidastelee tekstit toimii hitaaaaaaaaaaaaaaaaaasti, buuttailla jne. Uudelleen käynnistyksiä tehdään pari kertaa illassa! Ei vaikutusta. Äsken kun menin käynnistämään ilmoitti että käynnistää vikatilaan! Mietinkin että mitä nyt. Vasemmassa alakulmassa luki teksti vikatila harmaassa palkissa... boxi ei toiminut siltikään vaan hukkas netin vaikka kaapelilla kytketty. Käynnistin boxin uudelleen mutta sekoilu jatkui. Lopulta päätin palauttaa tehdasasetukset. Virtajohto irti resetti pohjaan ja virta kiinni ja odottelua mutta joka kerta androipallot ilmestyivät eikä boxi palautunut tehdasasetuksiin. Kokeilin kohta kymmenen kertaa ja lopulta kynä painui sisään ja katkaisi muovinipukan!
Tarttee varmaan lähteä dna kaupoille tai sitten marssia Elisan juttusille...
Nyt ei tosiaan hyvältä kuulosta. Pahoittelut, että uudenkin Hubin kanssa on ilmennyt erilaisia ongelmia. Tässä tilanteessa suosittelen olemaan uudemman kerran yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tutkitaan vielä asiaa ja katsotaan fiksuin ratkaisu tilanteeseen. Kiitos jo etukäteen!
Jos nyt vien hubin liikkeeseenne lähetetään se huoltoreissulle pariksi viikoksi juurikin kun nuo kiekon MM kisatkin alkavat 🙁
Nyt kun olen testannut sitä reilun kuukauden täytyy todeta että tämä "yksilö" on toiminut juurikin niinkuin pitääkin, "koputetaan puuta". Ei juurikaan hidastelua edes ohjemavalikossa, jokunen pikkubuutti tullut eli heittää pinkin taustan teksteineen ja lataa alkuvalikon, teksiti TV ei välillä lataa joskus auttaa kun muuttaa sivunumeron tai lopettaa ja käynnistää teksti TV:n uudelleen toimii.
Mutta verrattuna edellisiin kahteen kappaleeseen huomattavati paremmin toiminut.
Seurrataan tilannetta 😀
Siinäpä se koko komeudessaan. Piuhat irrotettu sata kertaa, laitettu eri järjestyksissä paikalleen, netti piuhalla ja ilman yritetty, sormi punasena painettu resettiä, jopa eri telkkuihin testattu. Ei auta mikään. Kai tuo vaihdetaan tuo laatikko, kun ei kerran toimi?
Ja se vielä, että erikseen EILEN kysyin myymälässä, että onko DNA:lla älytv-appi, jolla voi katsoa, että tän boksin voi laittaa toiseen telkkuun, jossa ei ole älyä. Vastaus: Kyllä on. Eli joko myyjänne eivät tiedä myymistään palveluista tai sitten sujuvasti valehtelivat.
tehdas resetti hubille ja lan kaapeli kiinni. Sitten asennus ohjeiden mukaan ja jos tokkii niin laite vaihtoon.
dna tv appi löytyy puhelimille/ tableteille mutta ei ”äly tv:le”
jos haluat käyttää telkkarissa ilman hubia niin näytön peilaus jos laitteet tukevat tai esim. Chromecast/apple tv.
Papparainen, minulla ei ole android telkkaria.
Eikö kukaan pysty vastaamaan kysymykseeni. Minua ei kiinnosta yhtään se miten muut tätä laitetta käyttävät, minulla on omat suunnitelmat ja tarpeet, mutta en löydä kirjautumismahdollisuutta. Ainoa mitä löydän on uuden tilin luominen, mutta minulla on jo tili, en halua luoda uutta tiliä.
Mutta kaikki paras on ruveta kettuilemaan auttajille, kun ei itse ymmärrä asiaa. AndroidTV on hubin käyttöjärjestelmä. Tässä yrittää ilmeisesti Pekka luoda uutta tiliä, olemassaolevilla tunnuksilla, eikä kirjautua sisään (Koska valittaa laite että tili on jo olemassa). tai sitten tosiaan on jo kirjautunut sisään.
Välimuistin ja tiedot voi tyhjentää Google Play-sovelluksesta (Ja Google Play-Palveluista). Ja kokeilla poistaa päivitykset vielä (Ja latanee automaattisesti uudet). Jos ei auta, vaatii varmaan resettiä koko purkki.
@ismo
Omaa (tai kenenkään) puhelinnumero ei varmaan kannata foorumilla jaella ja miksi pitäisikään...
Näyttää olevan sellainenkin sovellus, kun "Google Sign in", sille voi tehdä samat tyhjennykset, kun yllä kerrottu.
Minunkin hubi on kaapelilla kiinni dna modeemissa ja uusin neuvo oli että aseta modeemi siltaavaan jolloin hbo toimisi paremmin. Minulla dna:n 400 meganen valokuituyhteys. Juu kokeilin eikä hbo toimi yhtään sen paremmin!
Sitten kun aloin palauttamaan modeemia siltauksestapääsinkin pariin kertaan sen aseuksiin mutta sitten jumahti modeemikin juurikin 23.12. Yritin buutata modeemia tehdasastuksiin monesti ja turhaan. Otin modeemin töihin ja soitin dna:n asiakaspalveluun jossa kerrottuani yksityiskohtaisesti mitä tein totesi tämä että marssidna kauppaan ja yritä neuvotella modeemi takuuseen joka on mennyt umpeen jokun en kuukausi sitten. Uusi eri merkkinen modeemi maksisi 45€.
En luovuttanut vielä sillä tiesin ettei modeemi ole rikki... ei voi olla.
Lyhykäisesti painelin modeemin resettiä ja keksinkin lopulta miten sen valot vilahtaa kun tämä palautuu tehdasastuksiin ja nyt taas modeemi toimii.
Sitä vain ettei tuohon modeemin palauttamiseen tehdasastuksiinkaan ole "tarkkoja" ohjeita vaan jotain sinne päin. Mut kirjoittelen myöhemmin tuonne modeemifoorumille miten onnistuin tuon modeemin kanssa.
Sehän ei vielä ratkaise tätä dna tvhubin ongelmaa!!!
Eli onko nyt niin että asiakas joutuu ostamaan uuden hubin 145€ joka ilmeisesti tehokkaampana toimii paremmin kuin tämä ykkösversio... kusetusta! Tuolloin asiakkaalle jää vanha hubi verkonpainoksi sillä kuka haluaa jatkaa sen käyttöä kun se ei toimi saati maksaa siitä vielä 5€/kk vaimitenseoli???
Kysyinkin hyvitystä vaihtaessa uuteen hubiin muttei ainakaan vielä ole tuo mahdollista.
On se niin iloinen asia olla dna:n pitkäaikainen asiakas jolla 4 kpl mobiililiittymiä, dna tvhubi sekä laajakaista.
Kerroinkin asiakaspalvelijalle aiemmista nettiongelmista sekä mm. Wbox2:sta joka salasi maksukanavien tallenteet tasan vuoden päästä niiden tallentamisesta vaikka edelleen olitämä kanvapaketti aktiivisessa käytössä. Jos olisin ostanut silloin Humaxin tm. merkin toimisi tallenteet edelleen...
I will be back...
Näin mainoksen, että nyt on tullut toimiva uusi hub, jo oli aikakin. Tosin vanhaa roskaa ei voi vaihtaa uuteen, vaan saat pitää vanhan roska ja ostaa uuden tilalle, reilua. Jos pitäisi arvata niin vanha hub:in tuki loppuu kokonaan ja sitä ennen sen käytettävyys heikkenee entisestään. En ole tyytyväinen DNAn ja hubi toimintaan.