Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Hubi epg

Oisko mahdollista saada tuo epg jo toimimaan?
Nyt uuden päivityksen jälkeen selatessa loikkii miten sattuu aikajanalla ja ohjelmatiedot edelleen joko väärät tai puutteelliset.
Lisäksi tuota vuorokauden vaihtoa klo. 00:00 ei ole saatu korjattua, vaan se vaihtuu edelleen klo. 04:00.
Mitä tunareita siellä oikeen tän kanssa ahertaa kun perus juttuja ei saada kuntoon kuten vuorokauden vaihtoaika?
Ja miksi näitä päivityksiä lasketaan kuluttajille joko vailinaisina tai jopa täysin viallisina?
Muut oppivat virheistään, mutta dna:n hupi porukka tuntuu kilpailevan siitä, kuka saa sen eniten sekaisin.
Timppa Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Katselin juuri omassa Sony televisiossa EPG:a ja sen toiminnasta saisi hyvän pohjan toteutukselle. Näkymässä on kerrallaan vain kaksi tuntia jaettuna 30 min lohkoihin. Ohjelmien kestot ovat ihan siis todelliset, mutta näkymässä ei pääse nykyhetkestä taaksepäin ja ohjelmissa joiden alkamisaika on jo ohitettu, näkyy nimen edessä pieni nuoli vasemmalle. Tästä ei siis pääse mihinkään, vaan toimii indikaattorina jo alkaneesta ohjelmasta. Yli tämän 2h näkymän jatkuvan ohjelman nimen perässä taas näkyy nuoli oikealle päin. Tämänkin symbolin ainoa funktio on osoittaa ohjelman jatkuminen sen hetkisen näkymän ulkopuolelle. Kun näkymä pysyy aikarajassaan ja ohjelmat tuodaan näin näkyville, ei synny (anteeksi nyt vain karkea ilmaisu) tuota idioottimaista edestakaisin hyppimistä.

    En tiedä pitäisikö DNA:n hubissa tämä EPG koodata kokonaan uusiksi. Olisi kyllä mielenkiinnosta mukava päästä käymään läpi tuo koodi ja katsoa miten mittavia toimenpiteitä vaatisi nykyisen muokkaaminen toimimaan tuollaisella 2h näkymällä. Varmaan pitäisi alusta asti värkätä uusiksi, eiköhän se muuten olisi jo fiksummin toteutettu.
    Mikko
  • Uutena hubin tilaajana odottelen vielä boxia maanantaihin. Sovellusta nyt käyttänyt päivän ja ohjelmatiedot puutteelliset  varsinkin kun selaa 6-7 päivän päähän. 4-5 päivää näyttäisi ohjelmat pysyvän kattavana listauksissa. Onko yleinen vika vai naurettava bugi? Käytössä android luuri ja tabletti, 100M netti. Elisa viihde ollut käytössä 10 vuotta eikä ikinä ole vajaa tai puutteellinen epg.
    Hubia vai hutia
  • Saiskos nämä ohjelmatiedot kohdillee. Nyt nämä nimittäin oovat ihan päin persettä eikä siis esim. tallenna mitä pitäisi ja tallentaa ihan mitä sattuu.
    Jatkuvia itsestään ilmaantuneita tallenteita ei saa poistettua ja tallennustila pilvessä jatkuvaan täynnä.

    Timppa
  • Samaa huttua ollut viimeisen vuoden. Ei uusia parannuksia tule vaan vanhakin sekoitetaan kun yritetään paskasta leipoa suklaata.
    Tänään laitoin mukulalle pyörimään simpsonit... no kävin vilasee kun ei tunnaria kuulunut.... siellä joku britti tantta pakkas kumisia kyrpiä pakettiin ja esitteli miesten stringejä ja anustappeja.
    Onneks tenava ei viä noista mittään älyä mutta oikeesti... haistakaa nyt jo pitkä paska!
    Ette te DNA:lla voi aina piiloutua millon kenenkin toimittajan selän taakse että "kun se epg lista tulee muualta".
    Ei wehokaan ole yhtään mersua tehnyt joita myy, mutta varmistaa ennen asiakkaalle luovutusta että kampe on sellainen kuin sovittu sovituin varustein.
    Te annatte asiakkaalle laatikon sika hinnalla ja sanotte "muten me saatas tästä parempi" ja sit kutsutte tätä ilmaista beta testausta asiakkaittenne kuunteluksi.
    Muut yritykset maksaa.testaajilleen, mutta te laskutatte.
    Oletteko koskaan miettineet millainen paska lentää tuulettimeen kun muuan mediatalo tekee tästä raakileesta kunnon jutun? Ja onko siellä tasaamon lahossa päässä käynyt mielessä, mitä tämä tekee koko yrityksen maineelle.
    Eli... yrittäkää nyt jumalauta saada edes valot toimimaan. Nämä on ihan perus juttuja jo kohta 20 vuoden ajalta joten ei tarvitse keksiä mitään uutta.
    Se nykyinen kehitysjohtaja haravoimaan tupakan natsoja asematunneliin ja osaavaa väkeä koodaamaan. 

    Timppa
  • DNA on tunnettu siitä että se ei asiakkaan kohtaloa koskaan murehdi. Laitteet modeemeja myöten aina luokkaa kelvoton. Valitettavasti monessa kaupungissa DNA:lle ei ole kilpailua, esm. täällä Oulussa tilanne on juuri näin kaapeliverkon osalta.


    Ylermi

  • Ihan hyvin te vedätte!
    Timppa
  • Hei Timppa!

    Pahoittelut virheellisistä ohjelmatiedoista! Oliko tämä ainut ohjelma jossa nuo näkyivät virheellisesti? Tällä hetkellä ei ainakaan ole tiedossa mitään yleistä vikaa, joten mikäli virheitä vielä esiintyy kannattaa näistä olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme jonka kautta ne saadaan korjaukseen heti. Kiitos!
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Moi!
    Vain esimerkki siit miten sekaisin toi epg on. Eli enemmän sääntö kun poikkeus että ohjelmatiedot ovat elokuvissakin mallia " kausi 10 jakso 3/12" jne.
    Saman kanavan sd ja hd versioiden ohjelmatiedot myös poikkeavat toisistaan.

    Timppa
  • ..... ja Ilkka hyvä...
    Aina aloitat "puolustuspuheen" sanoilla "Tällä hetkellä ei ainakaan ole tiedossa mitään yleistä vikaa" mikä myöhemmin osoittautuu perättömäksi väittämöksi.
    Sen sijaan että pyydätte asiakasta tekemään virheen rapottointia teille ilmaiseksi, voisitte harkita sellaista toiminta kulttuuria jossa tekisitte sen itse ilmoituksen saatuanne. Ei sähköyhtiökään laita asiakasta kävelemään metsään ja etsimään katkennutta lankaa, vaan heille riittää ilmoitus viasta.
    Itse olen tästä viasta kirjoitellut ja soitellut mielestäni vähintäänkin tarpeeksi, mutta jos vikaa ette löydä kuin kädestä pitäin opastamalla niin olkoon silloin näin. Dna täten palkkaisi vaikka sokeita liikenteenohjaajia?
    Ilkka on kyllä sisäistänyt hyvin asiakaspalvelun periaatteet.... älä ikinä myönnä että vika olisi itsessä tai tarjoamassasi tuotteessa tai palvelussa ja laita aina asiakas selvittämään vika itse.
    Ja loppuun kysymys Ilkalle.
    Mikä on DNA:n määritelmä yleiselle vialle?

    Timppa
  • Näin julkisen tukisivuston kautta emme pääse tutkimaan vikaa tarkemmin vaan kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme tuota päästään selvittämään tarvittaessa myös teknisen tukemme kanssa ja tekemään samalla myös vikatiketti. Näin asia saadaan samalla kertaa eteenpäin.

    Kyse ei ole puolustuspuheesta vaan kerromme aina alkuun onko vika meillä yleisesti tiedossa vai ei. Siinä vaiheessa meillä ei välttämättä ole tarkempaa tietoa koskettaako vika mahdollisesti yksittäistä vai kenties useampaakin asiakasta. Se ei toki tarkoita sitä etteikö kyseessä voisi olla yleinen vika, mutta monesti vika todetaan yleiseksi vasta kun asiaa on tarkemmin päästy tutkimaan ja selvittämään.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Kaikkien laitteiden ohjelmaoppaasta puuttuu ensi lauantaina alkava haluatko miljonääriksi Nelosella, lukee vain ei ohjelmatietoja klo 20
    Hubiukko
  • Puhun mobiilisovelluksen epg:stä, mutta se on vissiin ihan sama hubissa?

    Noita hubiukon mainitsemia jonkun tietyn ohjelman ohjelmantietoja puuttuu aina välillä ja ne yleensä korjaantuu viikonaikana. Ei siis täälläkään näytä "haluatko miljonääriksi" tietoja ensi lauantain kohdalla, mutta veikkaan sen sinne ilmestyvän ennen Lauantaita.

    Muuten tuo ohjelmaopas nyt vaan on käyttökelvoton, jos nyt katson vaikka tämän päivän tietoja Discoverylle, niin mitä hittoia tuo yrittää kääntää suomeksi noita ohjelmatietoja ja vielä väärissä kohdissa, mitä sieltä nyt alkaa klo:21 ja 22 tänään: (muutenkin on tälle päivälle tunnin pielessä ohjelmat)



    No tätähän sieltä tulee:


    Huomenna ja ylihuomenna ei sitten tulekkaan juuri mitään Discoverylta:


    Ei tollasella ohjelmaoppaalla tee yhtään mitään, mobiililla kun ei voi maksukanavia talölentaa, niin ne ei sentää mene pieleen, mutta oikeesti herätys nyt siellä..

    JJJN
  • JJJN saamaa huomannut, että ohjelmakartasta puuttuu joka viikko välistä ohjelmia joltain kanavalta ja tätä on jatkunut vuosia. Voisiko DNA vastata miten tämä on mahdollista? Muiden operaattoreiden epgt toimii joka laitteella ja alustalla vieheettömästi? Kokemusta on n. 15 vuotta.
    Hubiukko
  • Hyvä Ilkka. En viitsisi joka päivä jutella teidän asiakaspalvelun kanssa, ja kertoa mitkä kaikki ovat vialla kun ne vasta eilen heille ketroin. Sama laulu on heilläkin puhelimessa...  "ei ainakaan mitään yleistä vikaa ole tiedossa". Jos teille jo tällä palstalla tulee puoöen kymmentä ilmoitusta päivässä toimimattomasta EPG:stä niin montako teille niitä tarvitsee tulla ja miten että on kyse "yleisestä" viasta ja että teette asialle jotakin?
    Samoista vioista on kirjoiteltu, sähköpostiteltu ja soiteltu dna:lle kohta vuosi ja mikään ei ole muuttunut. Nyt uusin päivitys toi päivän vaihdon EPG:hen mutta edes vuorokausi ei edelleenkään vaihdu klo. 00:00 vaan 04:00.
    Nyt voisi Ilkka ja Ville ottaa hatun pois päästä, kumartaa ja alkaa etsimään niitä raportoituja vikoja ilman että teettää asiakkailla enää enempää ilmaista työtä. Vai pyydättekö kohta lähettämään "paremman" version koodista?
    Olisi kiva nähdä kuinka te itse toimitte esim. auton vikaantuessa. Soittelisitteko myyjälle, maahantuojalle, osatuimittajille ja verstaalle ja kävisitte asentajan kanssa ajelulla että mahdollinen vika selviäisi.... EI! Te veisitte sen auton pajalle ja kertoisitte seikkaperäisesti mikä on vialla ja ASENTAJA etsii ja paikallistaa vian ja KORJAA sen, eikä kerro asiakkaalle että "koitappa sitä ja tätä" tai anna korjaus ohjeita iltalukemisiksi.
    Kuinka paksukalloista väkeä te oikein olette, ettette vieläkään tajua kun teille kerrotaan mikä vikana, niin korjaatte sen ettekä kysele! Ymmärrättehän sen että asiakkaat maksavat teidänkin palkkanne ja heistä kannattaisi pitää huolta, eikä laittaa ilmaisiin töihin teidän puolestanne ja rivien välistä vielä potkaista että kyseessä käyttäjä peräinen vika.
    Jos näitä foorumin kirjoituksia vetäisiyye yhteen niin huomaisitte jo itsekkin että samat viat pyörivät ja asiakaspalvelun vastaukset ovat mallia "copy&paste" edellisen ketjun vastaavista. Tämäkin edellinen Ilkan vastaus minulle, olisi voinut olla vastaus mihin tahansa hänelle esitettyyn ongelmaan.

    EI POJAT, EI TODELLAKAAN NÄIN!

    Timppa
  • Jessus taas näiden tallenteiden kuvauksia. Sen lisäksi, kun fox on sekoillut vielä sarjan jaksojen kanssa, niin ei helpota yhtään että tallennuksissa on väärän sarjan kuvaus.

    (Tässä sarjassa ei todellakaan ole ketään roberttia, åsa tai jenssiä.)

    Fox lähetti 2 viikkoa sitte The Gifted sarjan 2.kauden jakson 13, viime viikolla tuli jakso 15 ja tänään tulee jakso 14. Tollanen sekoilu ei tietty ole DNA:n vika, mutta jakson numeroiden ja väärien kuvausten sekoilu tallenteissa taas on. Ostakaa se ohjelmadata sellaisesta paikasta että pystyvät jotain järkevää toimittamaan. Prkl.


    JJJN
  • On DNA:lla ihan kunnollinen data EPG:een jo olemassa. Se näkyy kaapeliverkossa ihan normi TV:llä. Se vain ei ole kelvannut DNA-TV -palveluun, siis ei myöskään TV-hubiin.

    Jonku välimallin johtajan pojalla on pikkufirma jonka liikevaihtoon tarvitaan DNA-rahaa. Mitään lisäarvoa ei ainakaan minun mielestäni anna nuo luokattomat kuvat EPG:n ohjelmatiedoissa.

    EPG on digiboksin ydin. Ilman toimivaa EPG:ä ei laitteesta ole iloa. Tämä DNA-TV:n / TV-hubin EPG on ihan kuraa ja sen data pilattu täysin. Puuttuu jakso/kausitiedot sarjoista, puuttuu valmistusvuosi, valmistusmaa, ohjaaja ja pääosan esittäjät elokuvien tiedoista. Puuttuu kaikki luokittelu ohjelmista. EPG:ssä ei ole edes ohjelmahakua!!!

    DNA ei ole luvannut tehdä EPG:lle, saati sen datalle yhtään mitään. 

    Ulla
  • Ei tästä tule mitään kun ohjelmatiedot ovat päin persettä. Tallentaa siis mitä sattuu ja ohjelmia menee maksukanavilta ohitse.

    Tämäkin Alkoi siis Tasan klo. 10:00 mutta hubin mukaan on mennyt jo vaikka kuinka
    Edellinen dokkari oli toisesta maailmansodasta mutta epg kertoo seuraavaa

    On myös jännää että esim. Rillit huurussa kestää 3min. 27sec.
    Nyt perkele homma kuntoon!



    Timppa
  • Katsoisikos... öööö siis mitä ?????
    Niin että siinä niitä törmäystestinukkeja marssii??

    Timppa
  • Juuri asensin hubin, ja epg on täysin tyhjä. Voiskohan saada vinkkiä, miten sen saisi näkymään. Ilman sitä kun tämä laite lähtee takaisin mistä tulikin.
    Esa

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.