Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Hubin palautekeskustelua.

Viitaten Ville Partasen mailiin alla:

Toki saat laittaa reklamaatio ja kuluttajavirasto-ohjeita juuri niin paljon kuin haluat, mutta näille parempi paikka voisi olla palautekeskustelu. Kehitysideakeskustelussa sen sijaan voisi keskittyä puhtaasti kehitysideoihin.
Ville Partanen / Product Development Director

Tavaran vika tai puute
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/
Tavarassa on virhe, jos sen laji, määrä, ominaisuudet tai pakkaus ei vastaa sovittua. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
Mikä tahansa vika tavarassa ei ole myyjän vastuulle kuuluva virhe. Jos muuta ei ole sovittu, tavarassa on virhe esimerkiksi silloin, kun
 - tavara ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu.
 - tavara ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu.
 - tavara kestää lyhyemmän aikaa kuin perustellusti voi odottaa.
 - tavara ei ole pakattu asianmukaisella tavalla sen säilyttämiseksi tai suojaamiseksi.
 - tavaralle ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä.
 - tavara ei täytä turvallisuusvaatimuksia.
Myyjän sopimusrikkomukset -Virheellinen tavara
http://virtual.vtt.fi/virtual/pkrh/riskilajit/sopimus-ja-vastuuriskit/sopimusrikkomukset/myyjan-sopimusrikkomukset.html
Mitä myyjän olisi pitänyt tietää tavarasta
Ainakin palstalla on heille asiasta kerrottu.
Jos virheen seuraamuksista ei ole sopimuksessa sovittu, ne määritellään kauppalain mukaan:
 -   Myyjä vastaa virheellisen tuotteen korjaamisesta tai toimittaa uuden tuotteen
      virheellisen tilalle
 -   Ellei virheellistä tuotetta korjata tai korvata toisella, ostaja voi vaatia hinnanalennusta tai
     alennuksen    sijaan kaupan purkua, jos virhe on olennainen
 -   Muiden seuraamusten lisäksi ostaja voi vaatia vahingonkorvausta
 -   Ostaja voi myös pidättäytyä kauppahinnan maksamisesta ainakin siihen asti, kunnes  myyjä on korvannut virheen


Kommentit

  • https://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/kuluttaja-asiamies/
    Pakko ei siis ole pitää mitään laitetta jios ei se toimi kuten sen on tarkoitus toimia.
  • Sallitaanko nyt pieni selvennys sen suhteen että täällä kehityskeskusteluissa sotketaan ja  kiukutellan nyt hiukan sekavasti asioista.

    Sellaiset asiat josta on ilmoitettu mainostaessa mutta eivät toimi ovat selvästi vikoja
    Esim. se että laite saataisiin toimimaan luotettavasti ilman kaikenlaisia vippaskonsteja ja johtojen irroitteluja.
    Samoin jumittelut, boottamiset ja muut toimintahäiriöt.
    Niitä koskee juuri nämä mainitut kuluttajansuoja oikeidet.

    Monelle olevan tärkeämpää jotkut kosmeettiset seikat ja tekstien paikat valikoissa.
    Jos joku haluaa muita ominaisuuksia niin ei niistä oikein voi vaatia hubin kehittäjää
    tilille ja jatkuvasti valittamalla.

    Sellaiset puuttuvat ominaisuudet ei myöskään ole palautuksen vaatimiseen oikeuttavia syitä mitä ei koskaan ole laitteessa luvattu olevankaan.








  • vertailutaulukko erilaisten laitteiden ominaisuuklsista
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1kdnHLt673EjoAJisOal2uIpcmVS2Defbgk1ntWRLY3E/htmlview
    Sekin poistettiin varmaan väärän ryhmän takia muualta
  • mainosmiehellekin voisi hiukan opettaaa mitä sanotaan mainoksen selvyydestä ja rehellisestä mainostamisesta
    "Kaikki mitä viihteestä nauttimiseen tarvitset"
    Lukaa suurella ja sitten alas jossakin vaiheessa ilmestyi pikkutektillä että pitää ostaa modemikin eli ei siinä sitten ihan kaikki ollutkaan
    Edes kaupan myyjät ei aina muista tuota ostajalle sanoa ja o len k uullut että moni on mennyt ihmeissään kotiin että mitenkäs tämä nyt kytketään
    Pientä bluffin makua aina näissi hommissa.

  • Tää tulee oleen mielenkiintonen ketju seurata. Laitan joulun jälkeen omat kommentit... Ny vietetään joulua 😀
  • Terppa
    Asia vaatii aktiivisuutta ja ilmoituksia  myös muilta ketkä ovat tuleen huonosti kohdelluiksi.
    http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3851280/Kuluttajaliitto+vaatii+tuntuvia+seuraamuksia+kuluttajien+oikeuksien+polkemisesta

  • Jep jep... Vuoden vaihteessa soittelin asiakaspalveluun ja sain hyvityksen kuukausimaksusta laitteen ongelmien takia. Varmistin vielä, että onhan tämä hyvitys tähänastiselta ajalta, eikä mikään ”one time only” -tyylinen kuvio. Näin luvattiin. Nyt sitten arvelin pyytää uuden hyvityksen toimimattomasta laitteesta, kun taas on 3kk mennyt ilman edistystä, niin vastaus oli ”ei ole tarvetta lisähyvitykseen”, vaikka laite on ihan yhtä keskeneräinen kuin vuoden vaihteessakin. Nyt sitten laite lähtee vaihtoon ja aion vaatia sopimuksen purkua, jos kerran ainoana muuna vaihtoehtona on maksaa täyttä hintaa keskeneräisestä laitteesta...
  • Eiköhän yksi jos toinenkin ala hiljalleen tajuta ettei tätä saada talon porukan isinööritaidolla toimivaksi kohtuullisessa ajassa mutta ei kehdata tunnustaa talon henkilökunnan taholta pomoille että tulipa tilattuan  "pari tuhatta" kelvotonta värkkiä eikä onnistu koodaaminen.
    Mitä enemmään aikaa kuluu sitä enemmän muiden tekniikka on jo edennyt ja uusissa vastaavissa on jo 8 ytimiset prosut ja satelliittivirittimetkin samassa purkissa ja hintaa yli puolet vähemmän.
  • Paikallisessa kivijalkakaupassa oli sentään asiallisempi työntekijä, joka ymmärsi yskän ja sanoi, ettei hän tuota laitetta huoltoon laita, kun ei se siitä paremmaksi muutu. Lupasi ensiviikolla selvitellä vaihtoehtoja. Katsotaan mitä saa kokkailtua. X€/kk hyvityksellä olisin valmis vielä tuota kehitystä odottamaan, koska se odottelu ei minulle mitään maksaisi, mutta jos ei onnistu, niin sitten pitää pistää lusikat jakoon.
  • Paikallisessa kivijalkakaupassa oli sentään asiallisempi työntekijä, joka ymmärsi yskän ja sanoi, ettei hän tuota laitetta huoltoon laita, kun ei se siitä paremmaksi muutu. Lupasi ensiviikolla selvitellä vaihtoehtoja. Katsotaan mitä saa kokkailtua. X€/kk hyvityksellä olisin valmis vielä tuota kehitystä odottamaan, koska se odottelu ei minulle mitään maksaisi, mutta jos ei onnistu, niin sitten pitää pistää lusikat jakoon.
  • Huvittavinta tässä on se että DNA:n portaassa jossa tätä HUB asiaa on varmasti paljo puitu, jos on?? On niin typerää porukkaa, kun eivät vaan voi ottaa sitä koppia tosta omasta mokastaan ja myöntää, että ny asiat kusi ja pahasti! Ja heti ryhtyisivät sopiviin hinnan alennuksiin/hyvityksiin. On tehty jopa todella typerästi ja yritetty vierittää syyt jopa käyttäjille ja muille tahoille. Kaiken kukkuraksi kieltäydytty maksamasta hyvityksiä tai antamasta hinnanalennuksia tmv. Ja vihjailtu jopa kaupanpurku mahkuista, että soittelu loppuu, kuitenkaan tämä ei ihan niin vaan onnistukkaa, vaan ollaan vie se vankipallo jalassa vaikka koko HELVETIN HUBI ei toimi ku about 10%sesti asioissa mihin sitä haluaisi käyttää???? Tällä menolla nyt lähtee/on jo lähtenyt useita juttuja liikkeelle DNA:n palveluista ja asenteesta. Yhä useammat ihmiset tulevat lopettamaan ihan kaikki DNA:n palvelut ja eivät ikinä varmasti palaa asiakkaaksi! Ja ajatelkaa sitä kasvavaa määrää kaikkien näiden ihmisten tuttuja, joille he kertovat asiasta. Ei oo varmaan tullu kellekkää DNA:lla mieleen kuinka PAHASTI just ny koko ajan kusette sinne omaan mukiinne.... HERÄTKÄÄ!
  • Kaupan purku on niille pakko ja jopa hyvitykset mutta ei nuo luovu ennen kuin lakimies ottaa yhteyttä ja parhaiten tuo käy kuluttajaviranomaisten kautta
    Tuttua DNA tyyliä
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/3497524/5-10-kuningaskuluttaja-dna--huijaa-ihmisia

     Sama tyyli näissä valokuitumodeemessa jotka ei ole valokutumedemeja lainkaan vaan eurodocsis 3  modeemeja joissa data tulee antennin kuparikaapelia pitkin ja se valokuituliittymäkin on vain osan matkaa valokuituliittymä.

    Monelleko teistä kuituna tulee data purkkiin jossa sitten pitää olla se kuituliitäntä eikä F- liitin data/antennipistoke.

    Ihan sama  jos myisi autoja hybridinä kun kaikissa on akku ja sähkömoottorit tai sanoisi että auttoi liikkuu atomivoimalla koska atomeistahan kaikki lopuksi on koostunut :).
    Näit tietämättömiä on pitkään jussitettu

    Lisäksi kohta selviää todella suuren luokan juttu kun Ficora julkaisee näiden vilpit "modeemihyväksynnän" suhteen joka on vastoin EU verkkoneutraalia ja suomen säädöksiä Lain mukaan kaikki hyväksytyt modeemit saa littää netiin.
    He eivät ole saaneet mitään erivapautta säädellä mitä modemeja saa kytkeä.
    Jos kukaan ei toimi kaikki tällaiset jatkuvat


    Ficora vastaa.
    "Viestintäviraston tehtävänä on valvoa tietoyhteiskuntakaaren säännöksiä ja niiden perusteella annettuja määräyksiä. Lain mukaan teleyritys ei saa lähtökohtaisesti estää käyttäjää liittämästä yleiseen viestintäverkkoon lain vaatimusten mukaista telepäätelaitetta (246 §). Samoin niin sanotun EU:n verkkoneutraliteettiasetuksen (2015/2120) 3 artiklan mukaan internetyhteyspalvelun käyttäjällä on muun ohella oikeus käyttää valitsemiaan päätelaitteita."

  • Minä kyllästyin lupauksiin ja odotteluun. Asia nyt edennyt Kuluttajariitalautakuntaan, asianumero D/1276/39/2018. Vaadin määräaikaissopimuksen purkua.

    Asiaa varmasti edistäisi muiden liittyminen joukkoon. Tuohon asianumeroon saa vapaasti viitata. Valituksen voi laittaa sisälle ja tässä tapauksessa varmaan ohittaa muuten heidän suosittelema kuluttaja-asiamies reitti, koska tein jo sen ja se ei velvoita DNAta mihinkään, eli ei myöskään johtanut mihinkään. DNA haluaa selvästi pilata asiakassuhteensa ja riidellä asiasta. Se on ikävää, mutta onneksi meitä kuluttajia palvellaan ja suojellaan tällaisissa tapauksissa.
  • Laitanpa tännekkin, eli itse sain tuon hubin määräaikais sopparin purettua, sillä syyllä että muiden laitteiden kaukosäätimestä ohjaa hubia ja myöskään chromecast ei toimi kaikkien palveluiden kanssa toisinkuin oikea chromecast, minkä myös omistan. Ei tarvittu kuluttaja asiamiestä tuohon, eikä pitäisi kenenkään muunkaan tarvita, kun onhan tuonyt ihan selvää että laite on keskeneräinen monilta osin, hyvä konsepti, mutta toteutus on naurettavalla tasolla.
  • Hyvä tietää. Minua häiritsee ihan nämä perusasiat kuten tallentaminen ja verkkotallenteiden käsittelyn puutteet. Minulle myytiin tämä Wboxin korvikkeeksi, mutta siihen se ei kykena ollenkaan. Myös ne luvatut päivitykset, jotka korjaa puutteet loistavat poissaolollan vaikka niitä on odoteltu kuukausikaupalla. No on minullakin Chromecast joten ehkäpä vertailu siihen on sitten helpoin reitti.
  • seuraan
    Arppa
  • Minulle soitti tänään DNA:n puhelinmyyjä (olipa kerrankin asiallinen ja kiva kundi!)
    ja kovasti tahtoi vaihtaa minun ohjelmakorttini "ilmaiseen" hubiin.
    25 minuutin neuvottelun jälkeen kanssaan, en tilannut sikaa säkissä.
    Eipä ole tapana ostaa sähköisiä värkkejä niitä näkemättä ja niiden teknisiä tietoja lukematta.
    Luettuani näitä tvhubin "hupiketjuja" täällä, päätin jättää kaupat tekemättä myös tulevaisuudessa.
    Kiitos kaikille tänne kirjoittaville hyvistä vinkeistä.
    SeppoN

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.