Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Hubin tallenteet hyppii

Hubille ilmaantunut erittäin raivostuttava ominaisuus. Elokuvaa katsoessa ohjelma loikkaa aika-ajoin 10-50sekuntia eteenpäin ja tämä tapahtuu vaikka kelaisi tallenteen takaisinpäin ja koittaisi uudestaan. Kyseessä on DNA lähtöinen vika, sillä ohjelman aikapalkki joka esim. kelatessa näkyy, loikkaa myös tuon ajan eteenpäin. Miläli alkuperäisessä lähetyksessä olisi ollut em. vika, ei aikapalkki loikkaisi vaan rullaisi sujuvasti. Erittäin tympeää tämä.
Tekee tätä satunnaisesti eri tallenteilla eri kanavilta tallennetuissa tallenteissa.

Kommentit

  • Hei Timppa!

    Koskeeko vika siis hubin kovalevylle vai DNA TV:n pilvipalveluun tehtyjä tallenteita? Olethan tarkistanut että hubin ohjelmistoversio ja DNA TV:n versio ovat ajantasalla?
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Koskee pilvitallenteita ja ohjelmisto on uusin minkä saa ladattua.
  • Toistuuko ongelma myös muilla laitteilla esim. suoraan sovelluksen tai selaimen kautta tallenteita katsottaessa?
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Moi

    Kaikilla alustoilla sama juttu ja eniten tuo hubi häiritsee.
    Nyt huomasin myös ettei ylen tallenteissa ole äänet synkassa ja tekstit puuttuvat.
    Vuosi on kulunut ja on todellakin ollut erilainen tapa katsella televisiota
    Sammutus, johto irti seinästä... tilttiin... johto irti seinästä.
    Netflixiä tai tallennetta katsoissa alkaa tv ohjelmien äänet kuulumaan läpi. Äänet mölähtää täysille iteksiään koskematta kaukosäätimeen ja ei mene pienemmälle kapulasta tai edes reagoi mitenkään...
    Virtalähde vaihdettu 3 kertaa...
    kuva jäätyy mutta ääni kulkee...
    Ja nämä vain tässä kuussa havaittuja, paitsi toi virtalähde... vain kerran vaihdettu.
  • Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jonka kautta tuota voidaan selvittää tarkemmin.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hohoo.... Jonota 20min. ja kukaan ei osaa neuvoa mitään... "odota uutta päivitystä"..
  • Älä ainakaan mene DNA-kauppaan - kävin viime viikolla, myyjä soitti vikapalveluun, jotta tehtäisiin vikatiketti, mutta antoi puhelun päätteeksi vikapalvelun numeron, jotta voi itse soittaa samasta asiasta mistä jo myyjä soitti. VItun nerokasta, kun menin hakemaan vähän taustatukea näyttämällä vian paikan päällä, mutta mitään ei jää käteen. En viittiny propellipäille soittaa, kun niille tarttee sanallisesti selittää sama asia, mikä jo todettiin visuaalisesti myymälässä.
  • Surullisintahan tässä on se, että samat viat uusiutuu aika-ajoin ja päivityksestä toiseen. Lapsikin tajuaa kerrasta, että hella voi olla kuuma mutta nämä propellihatut takoo päätä pulpettiin uudestaan ja uudestaan.
    Eikä tohon tuplakortti optioonkaan liittymissä ole DNA:n puolelta otettu kantaa.
  • Masterchef Australia, tallennettuna 8 min 8 sek????? Kaksi jaksoa samalla lailla???? Pistää vihaksi nämä jatkuvat dna-mokat. Vuorotyöläisenä ja muutenkin, odottaisi maksetusta hubin katselusta saavansa rahalle vastinetta. Vastausta ja nopeaa korjausta, ja jotain hyvitystä, jatkuvasta softamokailusta.
  • Hei Marja!

    Mitään yleistä vikaa ei ainakaan tällä hetkellä ole tiedossa. Mitä kautta katsot tallenteita?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Katsoo varmaan Mikroaaltouunista tai kuivausrummusta kuten minäkin ja tallenteet ovat mustan meren kääröillä? Ja vian selvitystä tai korjausta ei tarvinne aloittaa kun kerran "mitään yleistä vikaa" (muuta olekkaan kuin vikaa) ole tiedossa? Vai oliko tämä kommmentti tarkoitettu lievänä ilmaisuna (käyttäjäperäinen vika), ja montako vikailmoitusta tarvitaan että kyseessä on "yleinen" vika?
    Väki joka tämän "uuden tavan katsoa televisiota" on omaksunut ja ottanut käyttöön, tuskin edes enää jaksaa näistä pienistä vioista alkaa teille soittelemaan ja ilmoittelemaan kun kuitenkin töissä pitäisi käydä ja edes yrittää viettää vähän ns. laatuaikaa tv viihteen parissa jonottamatta samalla teidän asiakaspalveluun joka ilta-aikaan ei ole auki.
    Vanhojakaan vikoja ei ole korjattu vaan uusivat aina uuden päivityksen myötä kun edellinen sen korjasi tai ainakin sai tapahtumaan harvemmin.
    Netflix, C more ja itse dna tv sovellus.. kaatuu tai jumii joka katselukerralla ja virta pois johto irroittamalla... Tv ohjelman ääni tulee tallenteen tai sovelluksen "läpi". Äänen säätö lopettaa toimintansa tai möläyttää äänet tappiinsa, kanavan vaihto ei toimi tai ostetut kanavat eivät näykkään vaan ovat pimeinä. Äänten synkronointia ei ole saatu kuntoon hubilla yli vuoteen samoten tekstit loikkii tai kuten ylen ohjelmissa toisinaan puuttuu kokonaan. Samaan aikaan mobiilisovelluksella tai desktopissa homma toimii lähes ok.
    Sitten täällä, kuten myös asiakaspalvelussa väitetään ettei yleistä vikaa ole tiedossa ja aletaan kyselemään täysin jonninjoutavia aivan kuin nämä tiedot edesauttaisivat "olemattoman" vian korjauksessa. Samat kysymykset joka kerta ja tulos sama 0.
  • Sama vika täällä. Verkkotallennetta kun katsoo, ohjelma hyppää satunnaisesti muutamia sekunteja eteenpäin. Vaikutelma on, että noin joka kolmas tai neljäs nauhoite tökkii. Viimeisin versio on käytössä.
  • Olen havainnut tallenteen hyppimistä eteenpäin viime aikoina. Katson TV-hubin kautta pilvitallennusta.

    Tapahtuu täysin satunnaisesti ja hyppy saattaa olla minuutinkin eteenpäin, jos hypyn huomaa niin takaisin kelaamalla pystyy kyllä katsomaan "hypätyn" kohdan uudestaan. Kaikkia eteenpäin loikkauksia tuskin edes tulee huomattua jos sattuvat sopivaan kohtaan.

    Molemmat ohjelmat ovat olleet TV1:den nauhoituksia.

    Janne
  • Sama vika, tosi ärsyttävää kun tallennus pomppaa eteenpäin, kaikkien kanavien tallenteissa tätä tapahtuu. Tätä alkoi ilmetä tällä viikolla.
    Pirjo
  • Tämä ongelma on nyt tosiaan vaivannut jo useamman päivän. Pilvitallenteet eri kanavilta. Välillä hyppää 10-15 sekuntia, välillä jopa 15 minuuttia eteenpäin. Katselusta ei tule mitään, tänään mennyt erittäin huonoksi. Ja lisäksi kun yrittää kelata taaksepäin ja etsiä viimeisimmän kohdan, niin tallenne saattaa "kellottaa" jopa 10 sekuntia kerrallaan... etsi siinä sitten sitä kohtaa. Jotenkin vaikuttaa, että DNA:n tallennuspalvelimessa se vika on. Tai sitten tässä mahtavassa DNA:n 300M-mobiilinetissä (lue: 10M). Pk-seutu.

    Marko
  • Sama vika. Ohjelmat pomppii katsoo pilvitallenteita millä laitteella tahansa. Jos tunnin ohjelmasta kelaa vartin kohdalla mainoksia saattaa ohjelmasta näkyä yhtäkkiä lopputekstit. Kaikki uusimmat päivitykset on ladattu ja laitteet sammutettu ja käynnistetty uudelleen
    Pauli
  • Hei kaikki ja kiitos tallenteiden pätkimiseen liittyvistä havainnoista!

    Ilmoittaisitteko näistä ongelmista meille asiakaspalveluun numeroon 044 144 044, niin pääsemme selvittämään, mitä tämän häiriön taustalla on. Kiitos jo etukäteen!
    DNA Ida S palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.