Ikävää "asiakaspalvelua"

Itse olen yrittänyt saada aivoveritulpan takia toimintakyvyttömäksi menneen siskoni laskutusta haltuuni, mutta ei onnistu. Juuri äsken (05.02.2020, klo 16.00) olin Sellon myymälässä, jossa tovin tankkasin muistaakseni vaaleatukkaisen nuoren pojan kanssa asiasta. Minulla oli siskoni antama Nordean valtakirja pankkiasioidensa hoitamiseen ja se kelpasi viime viikolla asioineelle myyjälle. Silloin jäi ainoastaan laittamatta laskulle minun osoitteeni, johon halusin siskoni laskut perintätoimet välttääkseni. Nytkin oli jo kaksi laskua mennyt perintätoimistolle. Mutta tämä kaveri lähinnä virnuili ja nautti vallastaan selittäen, että pitäisi olla heille kohdennettu valtakirja. Tilanteessa, jossa henkilöllä ei raajat toimi!! Tällaisia tilanteita tullenee enenevässä määrin, kun suuret ikaluokat ikääntyvät, joten toimintamallia on vahvasti syytä kehittää. Se selitys, että kuka vaan saattaisi tulla muuttamaan asiakkaan tietoja, on absurdi, kovin harva haluaa huvikseen pyytää toisen henkilön laskujen maksamista..........
DNAn sivuilta ei mistään löydy YKSITYISTÄ REITTIÄ laittaa kirjallista palautetta, joten laitetaan sitten kaikkien ihmeteltäväksi, tosin ilman tunnistetietoja.
Tulen kyllä tämän saman asian takia kolmannenkin kerran käymään Sellossa, kertokaa vaan kehen otan yhteyttä.
RT

Kommentit

  • Hei Rami!

    Valtakirja voi olla joko yksilöity valtakirja tai avoin asianajovaltakirja. Pankkiasioiden hoitamiseksi tehty valtakirja ei valitettavasti valtuuta tekemään muutoksia DNA:n liittymiin.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Näin varmaan voisi olla, mutta kun sellaisia ei ole koskaan tehty ja nyt tilanne on kuten voitte lukea, että "henkilöllä ei raajat toimi!! ".
    Yritin muuten ehdottaa, että ilmoittaa edes laskutukseen, että maksetaan kyllä, mutta myöhässä eikä karhuja tarvita, mutta mikään kokonaisuutta edistävä toimi ei käy.
    Eli edellinen tekstini odottaa edelleen vastaustaan.

    Rami
  • Siinä tapauksessa lääkärintodistus riittää, jos valtuuttajan ei ole mahdollista tehdä valtakirjaa
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Aha, kolmas variaatio. Valitsen mieluiten sen ensimmäisen vaihtoehdon viime viikolta, jossa tarvitsi antaa vain osoitteeni uudeksi laskutusosoitteeksi.
    Tämä riittänee tässä foorumissa, laittakaa ainakin ko. pisteen esimiehen nimi, niin olen häneen yhteydessä seuraavan kerran käydessäni, jos tämä ei tällä viestittelyllä enempää selviä.
    Rami
  • Emme valitettavasti pysty tätä kautta käsittelemään asiakastietoja, toisen henkilön asioiden hoitaminen vaatii valtakirjan tai tässä tapauksessa lääkärintodistuksen, ilman valtuuksia et ikävä kyllä voi hoitaa toisen henkilön asiakkuutta.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Tämä toki selvä, napatkaa tästä nyt edes tyytymättömyyteni asiakaspalvelijan asenteeseen sekä siihen, ettei selvittänyt tätäkään lääkärintodistusvaihtoehtoanne.
    Tosin siitäkin kehoitan varmistamaan lakimiehiltänne, miten nykyisen tietosuoja-asetuksen GDPR:n ohjeet sallivat minun näyttävän siskoni lääkärilausuntotietoja teidän täysin ulkopuoliselle henkilölle?  Saatatte tällä ohjeellanne johdattaa henkilöitä lain rikkomiseen.
    Ja laittakaa saamaanne sähköpostiini ainakin Sellon pisteen esimiehen nimi, niin tiedän, missä jatkaa tätä.

    Rami
  • Minustakin hyvin tärkeä asia, joka voi tulla vastaan ihan kenelle vaan.
    Olisi varmaan hyvä lisätä asiasta tietoa niin nettisivuillenne kuin myymälöihinkin. Tärkeää olisi yhtenevä käytäntö ja ohjeistus mitä asiakas tarvitsee asian hoitamiseen. Valtakirjoista voisi olla myös valmiit kaavakkeet saatavilla.

    Minni
  • Hei Minni!

    Valtakirjapohjan löydät täältä aiemmasta tukisivuston keskustelusta Valtakirja liittymämuutoksia varten

    Lähtökohtaisesti toisen henkilön puolesta ei ole mahdollista tehdä mitään liittymämuutoksia tai saada tietoja sopimuksiin liittyen. Valtakirja kuitenkin mahdollistaa toisen henkilön valtuuttamisen hoitamaan omia liittymäasioita. Vakavan sairauden tai kuolemantapauksen kohdalla on olemassa omat toimintatavat, jolloin asioiden hoitaminen pyritään tekemään omaisille mahdollisimman helpoksi.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Minni puhuu asiaa,  ottakaahan ylös ja käytäntöön.
    Omalta osaltani jatko hoituu siten  että saan siskon laskuista myymälästä tulosteet (tietty lisähintaan), jotta voin maksaa ne. 🙃
    Rami
  • Jokaisen täysi-ikäisen ihmisen on todella tärkeää tehdä edunvalvontavaltuutus sitä tilannetta varten, että on sairauden tai vamman vuoksi kykenemätön hoitamaan asioitaan. Juuri tänään kirjoitimme appivanhemmille edunvalvontavaltakirjat. Muutoin on haettava edunvalvoja, ja se on hidasta, kankeaa ja kallistakin.
    Mertsi

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.