Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Internetti ei toimi tietokoneessa.

Hei! Tarvitsisin apua tietokoneen internetin kanssa. Vaihdoimme kesällä dna:lle liittymät ja samalla neti lakkasi tietokoneessa toimimasta. Kyseessä windows 10 käyttöjärjestelmä. Nyt kun käynnistän tietokoneen niin tietokone yhdistää nettireitittimeen mutta ei löydä internettiä. Kun avaan selaimen tietokoneen alalaitaan tulee keltainen kolmio netti kuvakkeen luokse ja kun tämän avaa on kone yhdistetty reitittimeen, mutta internettiä ei löydy. Verkosta poistuminen ja uudelleen siihen liittyminen moneen kertaan korjaavat tilanteen, kunnes tietokone taas sammutetaan. Kyseinen tietokone on: Lenovo ideapab 100. Muilla laitteilla netti toimii moitteettomasti. Muihin verkkoihin tietokone kuitenkin yhdistää. Mikä voisi olla vikana?

Kommentit

  • Moi Vili!

    Ensiavuksi kannattaa ehdottomasti resetoida modeemi.
    Jos siitä ei ole apua, olethan ongelmasta yhteydessä maksuttomaan vikapalveluumme numeroon 0800 300 500.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Modeemi on jo resetoitu moneen kertaan pitääpä soittä tuohon vikanumeroon.
  • Nyt soitettu kyseiseen numeroon ja apua en vieläkään saanut. Olisiko jollakin ideoita jolla saisin netin toimivaksi?
  • Pystymme tätä kautta auttamaan asiassa vielä vähemmän mitä puhelimitse asiakaspalvelusta. Yksi asia mitä voisit kokeilla on tämän ketjun ohjeet: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/ei-kelvollista-ip-maaritysta-windows-10-virheilmoi/
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Tämäkin jo kokeiltu mutta ei tunnu auttavan. Jollain tavalla tämä kuitenkin tuntuisi liittyvän kuitenkin dna:n liittymään, sillä saunalahdella ongelmaa ei ollut ja ongelma alkoi heti kun liittymä vaihtui dna:lle.
  • Käytätkö koneessa siis USB mokkulaa ja oliko tämä vanhan operaattorin laite myös USB mokkula? Jos vanha mokkula käytti jotain yhteysohjelmaa yhteyden muodostamiseksi niin suosittelen poistamaan koneelta kaikki nämä yhteysohjelmat ja sitten asettamaan meidän mokkulan koneeseen
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kyseessä siis wifi reititin, joka on tullut elisalta ennen liittymän vaihtoa ja ongelma alkoi, kun liittymä muuttui dna:lle
  • Tietokone yhdistää reitittimeen, mutta ei internettiin.
  • Mokkulaan voi sitten olla tarpeen vaihtaa meidän APN asetus, jos tuo jostain syystä yrittää yhdistää Elisan verkkoon vaikka APN olisikin sama Internet.

    Mokkulan ohjekirjassa pitäisi olla ohjeet APN asetuksen muokkaamiseen laitteen hallintasivulta ja sinun tulisi vaihtaa vain tähän tilalle meidän julkinen.dna.fi
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • APN on oikea ja netti tosiaan toimii muilla laitteilla, kuten toisella läppärillä.
  • Ongelma kyllä jää johonkin tähän mokkulan ja tietokoneen välille siinä tapauksessa, vika itse liittymässä näkyisi yhtä aikaa kaikilla mokkulaan yhdistetyillä laitteilla. Oletko kokeillut yhdistää tätä konetta piuhalla mokkulaan, jos vika jäisi vain langattomaan verkkoon?
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Johdolla yhdistäessä toimii moitteettomasti, joten vika langattomassa yhteydessä.
  • Kuinka pitkä matka tietokoneesta on tukiasemaan? Tukeeko tietokone sitä yhteystapaa, mitä yrität käyttää (2.4 GHz tai 5.0 GHz) ja sen käyttämää kaistanleveyttä?
    Onko tietokoneessa langaton verkkokortti?
    Onko käyttäjätunnus ja salasana oikein kirjoitettu?
  • mitä tekee prepaid  Dna mokkula kun saldo menee nollille?  Lähteekö nettiyhteys pelittää kun lataa uutta saldoa? Minulle ei netti avautunut ja epäilin että saldo loppui, latasin saldoa mutta ei sittenkään avautunut netti. Mikä vikana?

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.