Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Kaapelimodeemi ei saa yhteyttä

Kotona on DNA valokuitu plus -modeemi F-3686AC kaapelitalouksiin. Toimi perjantaina vielä hyvin, mutta enää ei pääse nettiin. Modeemin downstream-valo vilkkuu ja syttyy, sitten internet-valo vilkkuu ja syttyy. Sitten ne heti sammuvat ja vilkkuminen alkaa taas. Resetointi ei auta. PC Win10 network troubleshoot sanoo, että DNS:ään ei saa yhteyttä, mutta tuntuisi enemmän modeemin vialta...

Kommentit

  • Soita vikapalveluu 0800300500.
    Oletko varmasti resetoinut sen, etkä vain käynnistänyt sitä uudestaan?
    Reset-reikää painetaan yhtäjaksoisti 30 sekunttiaa, kun modeemissa on virta päällä.
    PW
  • Ongelma ratkesi. Modeemin ohjelmisto oli viallinen (ei voi tietää, miten se oli muuttunut normaalin käytön jälkeen yht'äkkiä vialliseksi) ja yhteyden muodostaminen oli jäänyt "boot loop":iin, eli modeemi keskeytti aina yhteyden muodostamisen ja palasi alkutilaan. DNA:n huoltomies tuli päivittämään ohjelmiston ja modeemi alkoi toimimaan. Huoltomies ei tosin koskenut modeemiin ollenkaan vaan päivitys tuli kuitenkin verkon kautta, joten ihmettelin vähän, miksi huoltomiehen piti tulla kotikäynnille ollenkaan. Ilmeisesti päivitykset voi tehdä myös etänä.
    mr
  • Edellinen päivitys oli epäonnistunut. Etänä sitä ei voitane todeta.

    PW
  • Pystytään toteamaan ja korjaamaan etänä.
    Tarkkailija

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.