Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Kaapelimodeemi ei yhdistä nettiin

Mulla on DNAn sagemcom f@st 3686AC kaapelimodeemi enkä saa siitä toimimaan nettiä langallisesti tai langattomasti. Johdot on yhdistetty oikein ja tarkastettu useampaan kertaan. Modeemin tehdasasetuksetkin olen palauttanut useasti. Modeemissa ensin vilkkuu us/ds valo jonka jälkeen se jää päälle ja @ valo alkaa vilkkumaan. Hetken päästä valo sammuu ja us/ds valo alkaa taas vilkkua ja prosessi alkaa uudestaan. Modeemiin tulee johto seinästä jakajan kautta, joka jakaa tvkaapelin dataksi ja tvksi.

Muutin siis eilen enkä ole saanut toimimaan. Luin netistä, että tulisi antaa modeemin mac osoite asiakaspalveluun. En ole asiakaspalveluun soittanut vielä.Mikä avuksi?

Kommentit

  • Onko taloyhtiössä netti modeemin vai ethernetin kautta?
    Jos olet muuttanut toisen kaapeliverkon alueelta, niin MAC-osoite pitää antaa DNA:lle.
    PW
  • Vuokranantajan mukaan netti tulee kaapelitv verkosta, johon on modeemi kytketty. Annetaanko mac osoite asiakaspalveluun vai voiko sen antaa netissä?
    Aleksi
  • Jos on kyse talyhtiölaajakaistasta, niin se tulee rekisteröidä asiakkaalle, vaikka ottaisikin käyttöön vain ilmaisen osuuden. Rekisteöitymisen voi tehdä netissäkin. Sitä en tiedä saako siinä annettua modeeminumeron ja tilattua mahdollisen lisänopeuden (ei ole tuosta kokemusta).
    PW
  • Sorry! En muistanut, että koska sinulla jo on modeemi, joudut tekemään rekisteröinnin soittamalla asiakaspalveluun. Netin kautta joutuisit tilaamaan myös modeemin.
    PW
  • Kiitti vastauksesta! Näyttäisi tosin menevän vasta maanantaille, kun DNAn asiakaspalvelu on auki seuraavan kerran vasta silloin.
    Aleksi
  • Aina voi kokeilla, josko vikapalvelu auttaisi 0800300500 auki 24/7. Tosin tuossa tapauksessa sitä hieman epäilen, mutta eihän kysyvä eksy.
    PW

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.