Kaapelimodeemi F3890v3 ongelmaa

Kaapelimodeemissa F3890v3 säännöllisesti toistuvaa ongelmaa. Useamman kerran viikossa wlan laitteet eivät saa yhdistettyä modeemin. Laitteeseen jo yhteydessä olevat laitteet säilyttävät yhteyden, mutta muut laitteet joita koittaa yhdistää eivät yhdisty. Modeemin virtajohdon irrotus poistaa ongelman. Toistuu sen verran usein, että on häiritsevä. Mistähän voisi johtua.

Toinen ongelma: välillä modeemi menee tilaan, että osa nettisivuista avautuu ja osa ei. Sama ongelma useammalla laitteella riippumatta onko kiinteä vai wifi yhteys.Tässäkin auttaa modeemin sammutus.

Kommentit

  • Hei Tomi! Jos pelkästään modeemin uudelleenkäynnistys ei auta kuin hetkeksi tilanteeseen, auttaako modeemin resetointi tehdasasetuksille?

    Modeemin takana tai pohjassa on syvennyksessä nappi jota ei pysty sormella painamaan vaan tarvitset esim. kynän. Pidä nappia pohjassa 30 sek kunnes modeemin valot sammuvat ja laite käynnistyy uudelleen.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Unohda tuo valojen sammuminen, vaan paina sitä nappia 30 s yhtäjaksoisesti, kun siinä on virta päällä. Valot sammuvat liian aikaisin.
    PW
  • Hei,
    Kaapelimodeemissa Sagemcom 3890v3 on havaittu epävakaus ongelma, joka koskettaa pientä osaa käyttäjiä uusimmalla ohjelmistoversiolla. Vika näyttäytyy epävakautena, jolloin tietyt laitteet eivät saa muodostettua yhteyttä modeemiin ja/tai yhteys laitteilla IP-verkon yli ei toimi.

    Ongelma korjaantuu käyttämällä laitteesta hetkellisesti virrat pois.

    @Tomi voit laittaa minulle asiakasnumerosi ja modeemin CM-MAC osoitteen sähköpostilla etunimi.sukunimi@dna.fi, niin voimme tutkia vian juurisyytä tarkemmin.



    DNA Jussi Lahdenperä kehityspäällikkö
  • Korjaantuu ottamalla sähköt pois... tilapäisesti. Vähän kuin ottaisi palaneesta vilkusta sähköt pois, heti toimii taas.

    t. "Pientä osaa koskevien" -liiton täysjäsen
    tero
  • Oma 3890v3 alkoi eilen hylkimään Chromecast laitteita. Ei assosioidu millään reitittimeen. Testattu kahdella eri Chromecast laitteella. Tähän asti ovat toimineet moitteetta. Virran katkaisu reitittimestä ei auta. Käytössä  FAST3890V3_DNA_sw05.76.9.7q softa.
    Andy
  • Hei,

    itselläni tuo ongelma oli jo kuukausia sitten, ja koska uudelleenkäynnistämiset eivät auttaneet, kaivoin kaapista vanhan wlan-tukiasemani ja muutin F3890v3:n siltaavaksi.

    Olisiko mahdollista saada tieto, kun vika on varmasti korjattu, niin voisin uskaltaa yrittää taas käyttää F3890v3:tä ei-siltaavana ja ilman erillistä wlan-tukiasemaa?

    Tässä linkki aiempaan keskusteluun aiheesta, jossa kerroin ongelmasta omalta osaltani tarkemmin:

    Kaapelimodeemi F-3890v3 ja ongelma sisäverkon DHCP:n kanssa - tuki.dna.fi - DNA
    Ile_
  • Ok, näin täytynee tehdä. Aika turhauttavaa kun on dna taloyhtiö, niin pakko tapella näiden Sagemcom kanssa. Juuri Helmikuussa tilasin aspa:n kehotuksesta tämän v3. Pari kk toimi ihan ok, mutta nyt siis mentiin ojaan uudestaan.. Purkit vaihtuu ja sirkus jatkuu.
    Andy
  • @Andy Chromecastin kanssa suosittelen, että teet Chromecastin asennuksen alusta alkaen niin, että kytket Sagemcomista 5 gigahertsin verkon pois päältä kokonaan ja käytät vain 2.4 gigahertsin verkkoa. Kun Chromecastin uudelleenasennus on onnistunut, sitten kytket 5 gigahertsin verkon takaisin päälle.
    Ile_
  • @lle_ Tuo todellakin toimii. Kiitokset avusta.
    Andy
  • @Andy Hyvä, että toimi! Lisäyksenä vielä, että tuo on Chromecastin ohjelmistossa oleva bugi, jota Google ei ole saanut korjattua. Eli jotta nopeasti kirjoittamani ytimekäs ohjeviestini ei jätä väärää kuvaa asiasta, niin tämä Chromecast-ongelma ei johdu modeemista vaan Chromecastista itsestään. 




    Ile_
  • Hei,
    Meillä on uusi ohjelmistoversio testissä Sagemcom F-3890v3:lle. Jos haasteena ketjussa aikaisemminkin kuvattu ongelma, jossa
    • Laitteeseen jo yhteydessä olevat laitteet säilyttävät yhteyden, mutta muut laitteet, joita koittaa yhdistää eivät yhdisty, ja/tai
    • Osa nettisivuista avautuu ja osa ei
    voidaan modeemi päivittää modeemin ohjelmisto uuteen testiversioon. Mikäli olet kokenut kuvattuja ongelmia, ja haluat ensimmäisenä saada uuden ohjelmistoversion testiin, laita sähköpostia etunimi.sukunimi@dna.fi. Mukana on hyvä olla asiakasnumero ja modeemin CM MAC -osoite.

    Jussi
    DNA Jussi Lahdenperä kehityspäällikkö

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.