Kaapelimodeemi F3890v3 ongelmaa
Kaapelimodeemissa F3890v3 säännöllisesti toistuvaa ongelmaa. Useamman kerran viikossa wlan laitteet eivät saa yhdistettyä modeemin. Laitteeseen jo yhteydessä olevat laitteet säilyttävät yhteyden, mutta muut laitteet joita koittaa yhdistää eivät yhdisty. Modeemin virtajohdon irrotus poistaa ongelman. Toistuu sen verran usein, että on häiritsevä. Mistähän voisi johtua.
Toinen ongelma: välillä modeemi menee tilaan, että osa nettisivuista avautuu ja osa ei. Sama ongelma useammalla laitteella riippumatta onko kiinteä vai wifi yhteys.Tässäkin auttaa modeemin sammutus.
Toinen ongelma: välillä modeemi menee tilaan, että osa nettisivuista avautuu ja osa ei. Sama ongelma useammalla laitteella riippumatta onko kiinteä vai wifi yhteys.Tässäkin auttaa modeemin sammutus.
Seuraa viestiä
5
seuraajaa
Modeemin takana tai pohjassa on syvennyksessä nappi jota ei pysty sormella painamaan vaan tarvitset esim. kynän. Pidä nappia pohjassa 30 sek kunnes modeemin valot sammuvat ja laite käynnistyy uudelleen.
Kaapelimodeemissa Sagemcom 3890v3 on havaittu epävakaus ongelma, joka koskettaa pientä osaa käyttäjiä uusimmalla ohjelmistoversiolla. Vika näyttäytyy epävakautena, jolloin tietyt laitteet eivät saa muodostettua yhteyttä modeemiin ja/tai yhteys laitteilla IP-verkon yli ei toimi.
Ongelma korjaantuu käyttämällä laitteesta hetkellisesti virrat pois.
@Tomi voit laittaa minulle asiakasnumerosi ja modeemin CM-MAC osoitteen sähköpostilla etunimi.sukunimi@dna.fi, niin voimme tutkia vian juurisyytä tarkemmin.
t. "Pientä osaa koskevien" -liiton täysjäsen
itselläni tuo ongelma oli jo kuukausia sitten, ja koska uudelleenkäynnistämiset eivät auttaneet, kaivoin kaapista vanhan wlan-tukiasemani ja muutin F3890v3:n siltaavaksi.
Olisiko mahdollista saada tieto, kun vika on varmasti korjattu, niin voisin uskaltaa yrittää taas käyttää F3890v3:tä ei-siltaavana ja ilman erillistä wlan-tukiasemaa?
Tässä linkki aiempaan keskusteluun aiheesta, jossa kerroin ongelmasta omalta osaltani tarkemmin:
Kaapelimodeemi F-3890v3 ja ongelma sisäverkon DHCP:n kanssa - tuki.dna.fi - DNA
Meillä on uusi ohjelmistoversio testissä Sagemcom F-3890v3:lle. Jos haasteena ketjussa aikaisemminkin kuvattu ongelma, jossa
- Laitteeseen jo yhteydessä olevat laitteet säilyttävät yhteyden, mutta muut laitteet, joita koittaa yhdistää eivät yhdisty, ja/tai
- Osa nettisivuista avautuu ja osa ei
voidaan modeemi päivittää modeemin ohjelmisto uuteen testiversioon. Mikäli olet kokenut kuvattuja ongelmia, ja haluat ensimmäisenä saada uuden ohjelmistoversion testiin, laita sähköpostia etunimi.sukunimi@dna.fi. Mukana on hyvä olla asiakasnumero ja modeemin CM MAC -osoite.Jussi