Siirry uusimpaan kommenttiin

Kaapelimodeemin yhteys katkeaa <10 sekunniksi tasan tunnin välein

Tässä nyt pari viikkoa on Teams-palavereissa ja nettiyhteyksissä muutenkin ollut lyhyitä katkoja useasti päivässä. Tänään asensin Chromeen lisäosan (Internet connection monitorin) ja kas. Yhteys katkeaa lähes tarkkaan tunnin välein, "laskuri" starttaa kaapelimodemin käynnistyksestä. Aiemmin yhteys toimi kuin junan vessa mutta kuun vaihteen tienoilla oli DNA:lla PK-seudulla paljon huoltoja ja joskus silloin se alkoi. Ohessa pätkä yhteyslokia (lisäke tsekkaa yhteyden sekunnin välein). Minulla modemi on siltaavana ja perässä oma Asuksen Wlan-purkilo (RT-AC68U. Mitäs tälle pitäisi tehdä, riesa on suuri näin etätöiden aikaan?

Juha Olkkonen Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Olisikohan DNA:n väellä tähän ehdotuksia? Vai täytyisikö ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja tehdä vikailmoitus? Vika jatkuu edelleen, tunnin välein pätkäisee aina hetkeksi.
    Juha Olkkonen
  • Hei Juha!

    Olethan yhteydessä joko asiakaspalveluumme 044 144 044 tai maksuttomaan vikanumeroomme 0800 300 500 niin tutkitaan asiaa tarkemmin, kiitos.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Oletko tarkastanut myös itse kaapelimodeemin ja Asuksen lokimerkinnät?

    Jos Asuksen lokissa on merkintä ”ISP's DHCP did not function properly”, vika voi olla Asuksen asetuksissa.

    Kun Asuksen asetus WAN, Internet connection, Special Requirement from ISP, DHCP query frequency on ”aggressive”, Asuksen reitittimet käyttätyvät huonosti ja ne voivat saada pakit operaattorin palvelimelta.
    Vaihda tämä asetus ”normal”. Mikäli se puuttuu laiteohjelmistostasi, kokeile ”continuous”. Pääasia on, ettei se ole ”aggressive”.

    Myös ylenpalttinen palomuuraaminen voi aiheuttaa ongelmia. Ethän ole palomuurannut DHCP:n portteja UDP 67 ja UDP 68 operaattorin ip-osoiteavaruudesta?
    irritus
  • Aggressive se on ollut aina mutta muutin Normaliksi. Ei ollut vaikutusta katkeiluun. Palomuurausta en myöskään ole tehnyt, kaikki asetukset ovat olleet samat viimeisen vuoden ainakin. Kiitos vinkeistä!
    Juha Olkkonen
  • Olisithan Juha meihin yhteydessä puhelimitse, haluaisimme ehdottomasti selvittää asiaa tarkemmin, kiitos!

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18

    Vikapalvelu 0800 300 500
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Oletko varma, että modeemi on kokonaan siltaavassa tilassa ja pääset sen astuksiin 192.168.100.1 IP:llä? Asus käyttää 192.168.1.1 IP:tä, joten siinä voi olla IP-ristiriita.
    Jospa se olisi päivityksen yhteydessä resetoinnut itsensä ja olisi nyt reitittävässä tilassa.
    PW
  • Täsmälleen sama ongelma täällä. DNA:n kaapelinettiyhteys katkeilee tasan tunnin välein. Ongelma alkoi joulukuun loppupuolella ja mitään asetuksia en ole muuttanut. Olen yhteydessä asiakaspalveluun, kuten yllä on ohjeistettu, mutta tiedoksi kaikille että DNA:n asiakkailla tämä vika on ilmeisesti useilla.
    Anselmi
  • Itselläni on myös sama ongelma, 61min välein yhteys katkeaa noin 10 sekunniksi. Palautin modeemin tehdasasetuksiin ja joka ei korjannut ongelmaa, mutta yhteyden katkeaminen tapahtui samalla frekvenssillä noudattaen palautusajankohtaa ja on jatkunut siitä lähtien!
    mulli
  • Meillä on ihan sama ongelma, tunnin välein katkeaa netti. Tämä katkeilu alkoi joulupyhien aikaan. Ollaan tehty ties mitä ja yritetty korjata ongelma. Täytyy ensi viikolla soitella asiakaspalveluun. Hyvä kuulla että muillakin ihan sama ongelma.
    minä vaan
  • Olin ylläolevan pyynnön mukaisesti yhteydessä asiakaspalveluun. Eivät osanneet nähdä ongelmia heidän puoleltaan. Mutta jos muillakin on samaa, niin ilmeisesti jokin DNAn palvelin jossain purkaa ja resetoi yhteyden tunnin välein. Aiemmin asetus on varmaankin ollut päivä tai pari, jolloin me asiakkaat emme ole kokeneet sitä ongelmana. Olkaa ihmeessä yhteydessä DNAhan, niin saavat jäljitetttyä ja korjattua ongelman, se on erittäin ärsyttävä.
    Juha Olkkonen
  • Olin yhteydessä asiakaspalveluun ja ongelmaan ei löytynyt ratkaisua. Suunnitelmissa on ollut päivittää nopeampaan yhteyteen ja tein sen sitten samalla soitolla, vaatimuksena toki että kaupat puretaan jos ongelma jatkuu/ei korjaannu. Vanhassa Ciscon modeemissa (jossa pätkimistä esiintyi) ei olisi riittänyt joka tapauksessa potku nopeuspäivitykseen, joten modeemi meni samalla vaihtoon.

    Uusi boksi on ollut nyt käytössä vajaan vuorokauden ja en ole ainakaan huomannut että yhteys olisi pätkäissyt kertaakaan, eli ongelma vaikuttaisi korjaantuneen.
    Olin yhteydessä vielä uuden modeemin asennuksen yhteydessä tekniseen tukeen(rekisteröintiongelma/ei löytänyt yhteyttä) ja siellä vaikutti olevan motivaatiota selvittää tätä pätkimisongelmaa, koska ihmisillä on näitä vanhan mallin modeemeja vielä tuhansittain käytössä.
    Olkaapa siis rohkeasti yhteydessä DNA:n suuntaan jos samanlaista pätkimistä esiintyy!

    mulli

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.